AaB - Lyngby kamptråd

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
iloveaab4ever
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 2. jun 2009, 17:19

AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af iloveaab4ever » 8. mar 2012, 15:25

Endnu en runde står for døren her i weekenden i superligaen. Vi skal møde et Lyngby hold der har fået sig et ordenligt skub selvtillid efter sidste uges sejre ude mod FC Midtjylland. Lyngby har fået et par stærke profiler tilføjet over vinteren, Hvor Lekic, Bergvold og Thomas Rasmussen har givet en hel del rutine til det unge Lygby hold.

Os selv kommer også ind til kampen med et flot resultat fra sidste runde mod FCK. Og den flotte præstation skal følges op mod Lyngby. Der er blevet meldt ud fra AaB at det kun er Kasper Bøglund der ikker bør være til rådighed på søndag, hvilket betyder Nikolaj Thomsen er klar igen efter sin skade.

Jeg tror på en underholdne kamp med en del chancer. Men dog ikke specielt mange mål. AaB vil nok sætte sig på kampen mens Lyngby ville prøve mere at komme hurgtigt af sted på kontra hvor Emil Larsen kan få en nøglerolle.

Hvis ovenstående kommer til at være kampbilledet så håber jeg Kent skæver over til de mere kreative spillere i truppen, som mit bud på en startopstilling også bære præg af. Dog tror jeg ikke Wichmann kommer ind da Kent nok gerne vil have noget mere fysik på midtbanen. Det får han så afgjordt med Augo Og Würtz.

9.000 tilskurre og en 2-1 sejr til de røde! :aabfan:
På forhånd undskyld for det pinlige brugernavn, der blev oprettet i en alder af 11.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af limey » 8. mar 2012, 20:52

Jeg ved, at jeg stadig er mærket af sidste sæsons rædsler, men jeg betragter denne kamp som sæsonens vigtigste. Med en sejr til os, er chancerne for et Lyngby-comeback skrumpet ind til noget der næsten kun fungerer i teorien, imens et nederlag vil give mange af os en masse unødig spænding og bange anelser. Lyngby har alt at vinde og er springfyldt med selvtillid, men vi kan knække den - hvis bare niveauet fra den første kamp holdes.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af Pastorius » 8. mar 2012, 23:03

limey skrev:Jeg ved, at jeg stadig er mærket af sidste sæsons rædsler, men jeg betragter denne kamp som sæsonens vigtigste. Med en sejr til os, er chancerne for et Lyngby-comeback skrumpet ind til noget der næsten kun fungerer i teorien, imens et nederlag vil give mange af os en masse unødig spænding og bange anelser. Lyngby har alt at vinde og er springfyldt med selvtillid, men vi kan knække den - hvis bare niveauet fra den første kamp holdes.
Bliver du rolig, hvis vi får gang i et regneark igen :-)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af limey » 8. mar 2012, 23:14

Pastorius skrev:
limey skrev:Jeg ved, at jeg stadig er mærket af sidste sæsons rædsler, men jeg betragter denne kamp som sæsonens vigtigste. Med en sejr til os, er chancerne for et Lyngby-comeback skrumpet ind til noget der næsten kun fungerer i teorien, imens et nederlag vil give mange af os en masse unødig spænding og bange anelser. Lyngby har alt at vinde og er springfyldt med selvtillid, men vi kan knække den - hvis bare niveauet fra den første kamp holdes.
Bliver du rolig, hvis vi får gang i et regneark igen :-)
Jeg bliver rolig hvis vi tager tre point, subsidiært fattet med en uafgjort.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3900
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af Gentleman Finn » 8. mar 2012, 23:16

Vi skal bygge på feel-good pointet og den gode indsats mod FCK. I efteråret gik alt godt i de 2 gode perioder, og omvendt. Jeg håber vi kan komme ind i en god periode, vi møder køge bagefter, og kan derfor ligge på 33 point efter 21 kampe. Det vil give et vanvittigt rygstød til spillerne der kan føre os ind i en positiv stime, det skal vi udnytte.

Men der er også en hævn tørst hos undertegnede, efter Lyngby vandt heroppe tilbage i september. Gå nu ud og vis hvis hjemmebane vi er på, det er Lyngby der må spille med nerverne og skælven til tabellen, og det skal vi udnytte. Kan vi komme foran i kampen har Lyngby spillerne noget bagage der kommer at hæmme dem.

Limey, du kan sove trygt. Vores hold er i en hel anden forfatning, Kent har været her 1½ år nu, og den kontinuitet, med de samme spillere og med unge spillere der er vokset spillemæssigt ser jeg det som tæt på umuligt at rykke ned. De fleste af vores spillere kigger med garanti opad, og spiller slet ikke så forkrampet som sidste år. Men det vigtigste i forhold til sidste år, er som jeg ser det, kontinuiteten på trænerposten og at vores helt unge spillere har udviklet sig.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4255
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af Klaus » 9. mar 2012, 00:05

Jeg har det nu lidt som Limey... En sejr over Lyngby vil ligesom fjerne den gnavende frygt man stadigvæk har efter sidste sæson.

Jeg tror på en god kamp. Forhåbentligt med os i en lidt mere angrebsivrig udgave. Lucas og Curth bør få chancen fra start.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4454
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af doukas » 9. mar 2012, 08:26

Jeg er lidt bange for, at det bliver en kamp for frygten for at tabe bliver større end lysten til at vinde...
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af hje1980 » 9. mar 2012, 08:44

Hvis holdet kommer med samme koncentration som mod FCK, kommer vi ikke i nærheden af at tabe denne kamp...

Samme defensive styrke og så der bliver lidt mere plads offensivt... ja så tipper jeg på en sikker 2-0 / 3-0 sejr til AaB...

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af Jacob » 9. mar 2012, 09:39

Klaus skrev:Jeg har det nu lidt som Limey... En sejr over Lyngby vil ligesom fjerne den gnavende frygt man stadigvæk har efter sidste sæson.

Jeg tror på en god kamp. Forhåbentligt med os i en lidt mere angrebsivrig udgave. Lucas og Curth bør få chancen fra start.
Jeg har egentlig været enig med dig ifht, at få de to ind fra start. Men baseret på Kent's udtalelser om Kayke her, tror jeg at han måske er foran Curth i køen til Lyngby kampen. http://www.bold.dk/nyt/Kent-N-noterer-Kayke-succes" onclick="window.open(this.href);return false;
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af limey » 9. mar 2012, 10:57

Er der nogen som så Lyngbys sidste kamp? Var de gode, heldige eller var bønderne bare ringe?

thequest
2. div
2. div
Indlæg: 147
Tilmeldt: 8. feb 2009, 17:20
Favoritspiller: min søn
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af thequest » 9. mar 2012, 12:55

Slavehandlerne var heden var meget uheldige - havde det meste spil, men kunne ikke score. Så man kan vel sige at Lyngby var heldige :cool:

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af thomasjn » 9. mar 2012, 14:12

Synes det var en ganske jævnbyrdig affære i Herning, hvor Lyngbys sejr absolut var fortjent. FCM var lige så ringe som de to gange vi har mødt dem, men Lyngby så bedre ud end længe. Som jeg ser det er der dog primært en trussel vi skal lukke ned og det er Emil Larsen. Derfor så jeg gerne følgende line up:



Jeg vil rykke Lasse ud på backen, da jeg tror han har bedre muligheder for at stoppe Emil Larsen end Patrick. Da Lyngby er et snu kontrahold og har stor erfaring i at spille sådan tror jeg det er bedst at putte Augu ned i forsvaret fremfor Gotfredsen. Dette giver omvendt plads til Wichmann på midten, hvilket gør os stærkere i omstillingerne når Lyngby endelig kommer frem. Da man aldrig ved hvad man får med Kayke og Dalsgaards hurtighed næppe kommer til sin ret overfor Lyngbys tilbagetrukne backlinjer synes jeg vi skal have Curth ind. Hans kvaliteter som spilstation og boldholder så vi tydeligt sidst mod FCK og mod bovlamme stoppere som Christian Traore, to-fods tacklingen Fredrik Krabbe og Mattias Tauber burde Curths spilintelligens kunne udnyttes.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af MrBangDK » 9. mar 2012, 14:36

der er gejst i truppen - sweet!!!

http://nordjyske.dk/artikel/10/5/5/4094 ... e-over-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
Ska' vi hak'?

Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af Shrug » 10. mar 2012, 10:28

http://www.bold.dk/nyt/Kent-Nielsen-vil ... -angribere" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg håber det betyder genvalg til Helenius/Dalsgaard konstellationen.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af A_Strandfelt » 10. mar 2012, 10:37

Jeg vil gerne have Curth i stedet for Dalsgaard. Tror ikke på, at Dalsgaard får gang i målscoringen og jeg synes, at Curth gjorde et rigtig fint indhop mod FCK.

Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af Shrug » 10. mar 2012, 10:41

A_Strandfelt skrev:Jeg vil gerne have Curth i stedet for Dalsgaard. Tror ikke på, at Dalsgaard får gang i målscoringen og jeg synes, at Curth gjorde et rigtig fint indhop mod FCK.
Du synes måske at Curth har vist sig som en måltyv siden AaB valgte at forlænge med ham :D Tænk, hvis man gav andre angribere bare halv så lang snor som Curth har fået.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af A_Strandfelt » 10. mar 2012, 12:07

Shrug skrev:
A_Strandfelt skrev:Jeg vil gerne have Curth i stedet for Dalsgaard. Tror ikke på, at Dalsgaard får gang i målscoringen og jeg synes, at Curth gjorde et rigtig fint indhop mod FCK.
Du synes måske at Curth har vist sig som en måltyv siden AaB valgte at forlænge med ham :D Tænk, hvis man gav andre angribere bare halv så lang snor som Curth har fået.
Nej, men mener at når vi har to målløse angribere i Dalsgaard og Curth, så synes jeg, at Curth har leveret den bedste præstation. ;)

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af AllanPedersen » 10. mar 2012, 12:56





efter rolfe og bøgelund er dømt ud tror jeg den der er realistisk
og så med wichmann og kayke indskiftet for at holde dem glade...
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

damp
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 28. jul 2006, 10:32

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af damp » 10. mar 2012, 13:03

Vi skal nok mest passe på deres kontra, hvor de er giftige.
derfor vil jeg gerne have Dalsgaard ned på kanten, for at have fart i retur løb.

Målmand og forsvaret giver sig selv:

Dalsgard---Würtz----Augo----Due/Kayke

-----Helenius--------Curth-------



Eller den frække og urealistiske:



PK------Lasse--------KEP-------Alhmann

---Würtz-----------------------Augo------
----------------Wichmann-----------------

Kayke---------------------------Helenius
---------------Curth-----------------------
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4255
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB - Lyngby kamptråd

Indlæg af Klaus » 10. mar 2012, 13:06

Shrug skrev:Du synes måske at Curth har vist sig som en måltyv siden AaB valgte at forlænge med ham :D Tænk, hvis man gav andre angribere bare halv så lang snor som Curth har fået.
Jeg synes vores spil blev betydeligt bedre med Curth på banen. Dalle er hurtig, meget hurtig. Men man har brug for en at spille bolden op på, som kan spille den fornuftigt videre og måske endda holde lidt på den. Hvis Dalle/Helenius starter sammen bliver vores første, største og eneste våben dybe stikninger, hvor de skal løbe om kap med modstanderne. Det kan være meget fornuftigt i nogle situationer, men når vi skal møde Lyngby må vi påregne at have bolden mere og derfor også være i stand til at have et organiseret angrebsspil. I denne disciplin er Curth efter min mening betydeligt bedre end de to andre. Derfor tror (og håber) jeg angrebet kommer til at hedde Helenius/Curth....

Besvar