ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidaritet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 11. mar 2012, 22:20

tegner skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Hvorfor skulle man betale til en forening som ikke varetager AaB's interesser, men istedet skader vilkårene for det hold som man støtter? Der er da ikke noget pigefornærmet i ikke at være medlem af en forening som man er direkte uenig med, tværtimod ville det da være hyklerisk at fortsætte sit medlemskab
Det er vel så nogenlunde samme tankegang folkene bag boycutten går rundt med.
Der er væsentlig forskel på at skade AaB fordi man er uenig, og så på at melde sig ud af en forening som ikke repræsenterer en. Hvis jeg var fan af ASC kunne det sammenlignes, men det er de færreste vel?

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Klaus » 11. mar 2012, 22:27

Efter at have set fodbold uden filter er jeg endnu mere undrende end før. Dem der boykotter bliver nu spændt for en vogn, hvor de kommer til at fremstå som om de forsvarer de voldspsykopater som smadrede vores udebaneafsnit i søndags. Det kan umuligt være gennemtænkt. Ikke at jeg kunne finde på at melde mig ud af ASC, men i lige nøjagtig dette tilfælde har man klokket i det.

PS: Og tillykke til vores ishockeyhold, det troede jeg sgu ikke efter i fredags :aabfan:

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1507
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af tegner » 11. mar 2012, 22:34

Poker-One-Kenobi skrev:Der er væsentlig forskel på at skade AaB fordi man er uenig, og så på at melde sig ud af en forening som ikke repræsenterer en. Hvis jeg var fan af ASC kunne det sammenlignes, men det er de færreste vel?
Jeg syntes nu ikke at forskellen ligefrem er væsentlig. Jeg syntes selv Boycutten var/er noget pjat, men syntes også udmeldelserne af ASC på denne bagrund er noget pjat..

Var - selvfølgelig - på stadion i dag, og stemningen var mildest talt kedelig. Et sådant scenarie fremover vil da være en katastrofe for fodbolden..!!
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

sociopaten
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 28. apr 2008, 16:36

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af sociopaten » 11. mar 2012, 22:37

Klaus skrev:Efter at have set fodbold uden filter er jeg endnu mere undrende end før. Dem der boykotter bliver nu spændt for en vogn, hvor de kommer til at fremstå som om de forsvarer de voldspsykopater som smadrede vores udebaneafsnit i søndags. Det kan umuligt være gennemtænkt. Ikke at jeg kunne finde på at melde mig ud af ASC, men i lige nøjagtig dette tilfælde har man klokket i det.

PS: Og tillykke til vores ishockeyhold, det troede jeg sgu ikke efter i fredags :aabfan:
Den bølleattitude Niels Christian Holmstrøm førte sig frem med i det program er noget af det mest pinlige jeg har set. Han kører løs med elendige argumenter og gentagelser og nægter at lade ham fanrepræsentanten komme til orde. Carsten Werge gjorde intet for at stoppe Holmstrøms tirader da han øjensynligt mener det er en "underholdende" debat. Gaxe er jo en parodi at have i sådan et program og snakker udelukkende Holmstrøm efter munden. Ham fra EB virkede også fuldstændig intimideret af Holmstrøm. Alt i alt en forfærdelig debat.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2012, 23:32

tegner skrev:Så nu melder man sig ud af ASC, pga. af deres "halve" støtte til en boycut,.. som samme mennesker har kaldt pigefornærmet..!!

For mit vedkommende er ikke noget med at være fornærmet at gøre, men noget med at jeg er medlem af foreningen fordi jeg er AaB-fan. Det betyder for mig at man holder af klubben betingelsesløst. Jeg har heller ikke valgt min kone med ordene "Jeg elsker dig, hvis...."

Hvis man ikke synes man skal gøre hvad man kan for at støtte AaB når de spiller, uanset hvad, så er det ikke en forening for mig.

Jeg synes det er fint, hvis der nogen der vil lave stemning til AaBs kampe, og jeg er ikke så politisk korrekt at jeg ikke også kan synes romerlys og røg er meget sjovt, men at bilde sig at ind at de gør det for min eller alle andre AaB-fans skyld er ...underligt. Hvis I synes det er sjovt at gøre noget ud af stemningen, så bliv endelig ved. Synes I ikke det er sjovt længere så hold op, men lad være med at bilde jer ind, at verden holder op med at dreje rundt af den grund. Fankulturen er ikke vigtigere end spillet og spillerne på banen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Fabbe » 12. mar 2012, 11:07

Poker-One-Kenobi skrev:
tegner skrev:Så nu melder man sig ud af ASC, pga. af deres "halve" støtte til en boycut,.. som samme mennesker har kaldt pigefornærmet..!!
Hvorfor skulle man betale til en forening som ikke varetager AaB's interesser, men istedet skader vilkårene for det hold som man støtter? Der er da ikke noget pigefornærmet i ikke at være medlem af en forening som man er direkte uenig med, tværtimod ville det da være hyklerisk at fortsætte sit medlemskab.
ASC skal efter min opfattelse varetage supporternes interesser, og supportere er jo helt implicit nogle, som støtter AaB.

Jeg vil gerne kvittere for tiltaget ved at udfylde en indmeldelsesblanket.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 12. mar 2012, 11:27

Fabbe skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
tegner skrev:Så nu melder man sig ud af ASC, pga. af deres "halve" støtte til en boycut,.. som samme mennesker har kaldt pigefornærmet..!!
Hvorfor skulle man betale til en forening som ikke varetager AaB's interesser, men istedet skader vilkårene for det hold som man støtter? Der er da ikke noget pigefornærmet i ikke at være medlem af en forening som man er direkte uenig med, tværtimod ville det da være hyklerisk at fortsætte sit medlemskab.
ASC skal efter min opfattelse varetage supporternes interesser, og supportere er jo helt implicit nogle, som støtter AaB.

Jeg vil gerne kvittere for tiltaget ved at udfylde en indmeldelsesblanket.
Så må man jo konstatere at dem som som ellers har travlt med at fortælle at de er bedre supportere end alle andre, ikke var supportere igår, da de fandt det vigtigere at boykotte noget de endnu ikke ved hvad er end end at støtte AaB. Desuden er jeg sikker på at en afstemning mellem ASC's medlemmer omkring en boykot ville vise at flertallet er imod, derfor kan man i høj grad diskutere om de varetager supporternes interesser.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Pastorius » 12. mar 2012, 11:35

Fabbe skrev: ASC skal efter min opfattelse varetage supporternes interesser, og supportere er jo helt implicit nogle, som støtter AaB.

Jeg vil gerne kvittere for tiltaget ved at udfylde en indmeldelsesblanket.
Problemet for mig er jo netop at den logiske sammenhæng i at supportere støtter deres hold er knækket.

Det ser jo faktisk ud som om at hele situationen får ASC og de uofficielle tættere sammen, og det er jo på en eller anden led fint nok, men så er der bare ikke længere albuerum nok til mig. Det er ikke nødvendigvis noget stort tab at et gammel røvhul som jeg, der aldrig har sunget mig hæs, fyret blus af eller i det hele taget bidraget til stemning på anden vis end lejlighedsvis at klappe, råbe eller buhe lidt af dommeren ikke længere føler at ASC er en forening for mig, men på en eller anden led så er det da lidt vemodigt ikke at kunne være en del af det fælleskab længere.

Jeg har tidligere købt lidt aflad for min manglende aktive deltagelse ved at støtte ATK ved nogle lejligheder, og vil sikkert også gøre det igen, men jeg synes altså der er noget fundamentalt galt i at man, uanset årsag, ikke vil give dem den opbakning man synes man er i stand til.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Fabbe » 12. mar 2012, 12:48

Poker-One-Kenobi skrev:
Fabbe skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
tegner skrev:Så nu melder man sig ud af ASC, pga. af deres "halve" støtte til en boycut,.. som samme mennesker har kaldt pigefornærmet..!!
Hvorfor skulle man betale til en forening som ikke varetager AaB's interesser, men istedet skader vilkårene for det hold som man støtter? Der er da ikke noget pigefornærmet i ikke at være medlem af en forening som man er direkte uenig med, tværtimod ville det da være hyklerisk at fortsætte sit medlemskab.
ASC skal efter min opfattelse varetage supporternes interesser, og supportere er jo helt implicit nogle, som støtter AaB.

Jeg vil gerne kvittere for tiltaget ved at udfylde en indmeldelsesblanket.
Så må man jo konstatere at dem som som ellers har travlt med at fortælle at de er bedre supportere end alle andre, ikke var supportere igår, da de fandt det vigtigere at boykotte noget de endnu ikke ved hvad er end end at støtte AaB. Desuden er jeg sikker på at en afstemning mellem ASC's medlemmer omkring en boykot ville vise at flertallet er imod, derfor kan man i høj grad diskutere om de varetager supporternes interesser.
Nu gider jeg ikke en omsonst debat om, hvilken part der træffer beslutning på det mest oplyste grundlag. Jeg er bare lodret uenig med dig.

Men er til gengæld enig i opfattelsen af at boykottet ville tabe en urstemning blandt alle medlemmer. Men skal alle bestemme? Nej, ASC skal til enhver tid understøtte foreningens mål, og boykottet er et eksempel på fremsynet og modigt lederskab, og beslutningen er truffet med en rationel begrundelse.

Der er ingen supportere, der ikke vil støtte AaB. Det er ikke derfor, der boykottes. Der boykottes af langsigtede grunde, fordi Panikløsningen ikke løser de problemer, man vil løse, men derimod skaber nye.

Gør som ASC - tænk længere.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 12. mar 2012, 12:58

Fabbe skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Fabbe skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
tegner skrev:Så nu melder man sig ud af ASC, pga. af deres "halve" støtte til en boycut,.. som samme mennesker har kaldt pigefornærmet..!!
Hvorfor skulle man betale til en forening som ikke varetager AaB's interesser, men istedet skader vilkårene for det hold som man støtter? Der er da ikke noget pigefornærmet i ikke at være medlem af en forening som man er direkte uenig med, tværtimod ville det da være hyklerisk at fortsætte sit medlemskab.
ASC skal efter min opfattelse varetage supporternes interesser, og supportere er jo helt implicit nogle, som støtter AaB.

Jeg vil gerne kvittere for tiltaget ved at udfylde en indmeldelsesblanket.
Så må man jo konstatere at dem som som ellers har travlt med at fortælle at de er bedre supportere end alle andre, ikke var supportere igår, da de fandt det vigtigere at boykotte noget de endnu ikke ved hvad er end end at støtte AaB. Desuden er jeg sikker på at en afstemning mellem ASC's medlemmer omkring en boykot ville vise at flertallet er imod, derfor kan man i høj grad diskutere om de varetager supporternes interesser.
Nu gider jeg ikke en omsonst debat om, hvilken part der træffer beslutning på det mest oplyste grundlag. Jeg er bare lodret uenig med dig.

Men er til gengæld enig i opfattelsen af at boykottet ville tabe en urstemning blandt alle medlemmer. Men skal alle bestemme? Nej, ASC skal til enhver tid understøtte foreningens mål, og boykottet er et eksempel på fremsynet og modigt lederskab, og beslutningen er truffet med en rationel begrundelse.

Der er ingen supportere, der ikke vil støtte AaB. Det er ikke derfor, der boykottes. Der boykottes af langsigtede grunde, fordi Panikløsningen ikke løser de problemer, man vil løse, men derimod skaber nye.

Gør som ASC - tænk længere.
Så fanforeningerne skal høres, men de må gerne skide på om de repræsenterer deres medlemmers holdning? Interessant.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Fabbe » 12. mar 2012, 13:03

ASC er en supporterforening, som siden 1990 har arbejdet på at forbedre vilkårene for aktiv tribunesupport. Det lever foreningen op til, og det har foreningen lovet at arbejde for. Der kommer en generalforsamling, hvor man kan forsøge at mobilisere et flertal mod den førte politik. Demokrati belønner de aktive.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 12. mar 2012, 13:07

Fabbe skrev:ASC er en supporterforening, som siden 1990 har arbejdet på at forbedre vilkårene for aktiv tribunesupport. Det lever foreningen op til, og det har foreningen lovet at arbejde for. Der kommer en generalforsamling, hvor man kan forsøge at mobilisere et flertal mod den førte politik. Demokrati belønner de aktive.
Og folk stemmer med fødderne...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Pastorius » 12. mar 2012, 13:10

Poker-One-Kenobi skrev: Så fanforeningerne skal høres, men de må gerne skide på om de repræsenterer deres medlemmers holdning? Interessant.
Selvfølgelig. Det er det repræsentativt demokrati går ud på. Man vælger nogle repræsentanter til tillidsposterne i foreningen, og de skal selvfølgelig agere ud fra deres egen overbevisning - ikke ud fra hvad de tror medlemmerne synes. Det er også det der er idén bag folketinget - det fungerer bare dårligt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 12. mar 2012, 13:39

Pastorius skrev:
Poker-One-Kenobi skrev: Så fanforeningerne skal høres, men de må gerne skide på om de repræsenterer deres medlemmers holdning? Interessant.
Selvfølgelig. Det er det repræsentativt demokrati går ud på. Man vælger nogle repræsentanter til tillidsposterne i foreningen, og de skal selvfølgelig agere ud fra deres egen overbevisning - ikke ud fra hvad de tror medlemmerne synes. Det er også det der er idén bag folketinget - det fungerer bare dårligt.
Forskellen er jo at ASC advokerer en boykot af det som de er sat i verdenen for at støtte. Hvor stort et ramaskrig ville der ikke være hvis en folketingspolitiker gjorde det samme, hvis et dedikeret miljøparti f.eks ofrede deres miljøsager fordi de var sure over ikke at få deres vilje?

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Fabbe » 12. mar 2012, 13:49

Poker-One-Kenobi skrev:
Pastorius skrev:
Poker-One-Kenobi skrev: Så fanforeningerne skal høres, men de må gerne skide på om de repræsenterer deres medlemmers holdning? Interessant.
Selvfølgelig. Det er det repræsentativt demokrati går ud på. Man vælger nogle repræsentanter til tillidsposterne i foreningen, og de skal selvfølgelig agere ud fra deres egen overbevisning - ikke ud fra hvad de tror medlemmerne synes. Det er også det der er idén bag folketinget - det fungerer bare dårligt.
Forskellen er jo at ASC advokerer en boykot af det som de er sat i verdenen for at støtte. Hvor stort et ramaskrig ville der ikke være hvis en folketingspolitiker gjorde det samme, hvis et dedikeret miljøparti f.eks ofrede deres miljøsager fordi de var sure over ikke at få deres vilje?
Værftsarbejdere lever for at bygge skibe. Alligevel strejker de. Det må være nok respons på dit polemiske indlæg, hvor du spiller dummere, end du er.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 12. mar 2012, 13:54

Fabbe skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Pastorius skrev:
Poker-One-Kenobi skrev: Så fanforeningerne skal høres, men de må gerne skide på om de repræsenterer deres medlemmers holdning? Interessant.
Selvfølgelig. Det er det repræsentativt demokrati går ud på. Man vælger nogle repræsentanter til tillidsposterne i foreningen, og de skal selvfølgelig agere ud fra deres egen overbevisning - ikke ud fra hvad de tror medlemmerne synes. Det er også det der er idén bag folketinget - det fungerer bare dårligt.
Forskellen er jo at ASC advokerer en boykot af det som de er sat i verdenen for at støtte. Hvor stort et ramaskrig ville der ikke være hvis en folketingspolitiker gjorde det samme, hvis et dedikeret miljøparti f.eks ofrede deres miljøsager fordi de var sure over ikke at få deres vilje?
Værftsarbejdere lever for at bygge skibe. Alligevel strejker de. Det må være nok respons på dit polemiske indlæg, hvor du spiller dummere, end du er.
Det var da et totalt nedladende svar, på en "polemik" der nok er hele forklaringen på hvorfor folk siger at de vil melde sig ud af ASC. Det er altså utroligt sjældent at foreninger vælger at boykotte deres eget formål, så kan du kalde det hvad du vil.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Pastorius » 12. mar 2012, 13:57

Fabbe skrev: Værftsarbejdere lever for at bygge skibe. Alligevel strejker de. Det må være nok respons på dit polemiske indlæg, hvor du spiller dummere, end du er.
Helt enig.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Buzz Killington » 12. mar 2012, 17:21

Fabbe skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Pastorius skrev:
Poker-One-Kenobi skrev: Så fanforeningerne skal høres, men de må gerne skide på om de repræsenterer deres medlemmers holdning? Interessant.
Selvfølgelig. Det er det repræsentativt demokrati går ud på. Man vælger nogle repræsentanter til tillidsposterne i foreningen, og de skal selvfølgelig agere ud fra deres egen overbevisning - ikke ud fra hvad de tror medlemmerne synes. Det er også det der er idén bag folketinget - det fungerer bare dårligt.
Forskellen er jo at ASC advokerer en boykot af det som de er sat i verdenen for at støtte. Hvor stort et ramaskrig ville der ikke være hvis en folketingspolitiker gjorde det samme, hvis et dedikeret miljøparti f.eks ofrede deres miljøsager fordi de var sure over ikke at få deres vilje?
Værftsarbejdere lever for at bygge skibe. Alligevel strejker de. Det må være nok respons på dit polemiske indlæg, hvor du spiller dummere, end du er.
Nu har værftsarbejdernes fagforening jo ikke det erklærede mål, at maksimere produktionen af skibe, men at skaffe bedre arbejdsvilkår til arbejderne. Det er netop derfor de strejker, fordi de på sigt får bedre vilkår. ASC derimod er til for at gavne klubben AaB, IKKE FOR AT GAVNE DERES MEDLEMMER, i modsætning til fagforeningen. Jeg, og mange andre, melder os sgu ikke hverken ind, eller ud af ASC for at supporterne skal have bedre vilkår, NEJ, det er fandme-sgu-dælme for at støtte AaB!

Men, det bliver mere og mere tydeligt, at supporterne på en eller anden måde, sætter egne interesser over klubben. Klubben er ikke til for jer, i er til for klubben!

[edit, rettet og tilføjet er par ting]
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af NIN » 12. mar 2012, 18:02

Det var da en komisk konklusion på at gøre andre dummere end de er. Værtsarbejder lever da ikke for at bygge skibe, de lever af at bygge skibe. Der er en himmelvid forskel. De kan gå på arbejde et helt liv (som mange andre) og synes, de har det mest røv irriterende arbejde i kongeriget, men der skal kroner på bankbogen, så de kan betale husleje, mad og varme og bruge tid og penge på det de brænder for f.eks. at gå til fodbold. En strejke har kun det ene formål. Mere i løn eller bedre arbejdsvilkår. For langt de fleste ligger loyaliteten i baglommen og arbejdet kan næste mandag skiftes ud med et bedre og mere givtig et af slagsen som betaler mere, giver bedre muligheder fremadrettet eller blot kortere transporttid.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Winnie/BR
2. div
2. div
Indlæg: 189
Tilmeldt: 8. jul 2005, 20:19
Favoritspiller: KEP
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Winnie/BR » 12. mar 2012, 19:01

MHJ skrev: Nu har værftsarbejdernes fagforening jo ikke det erklærede mål, at maksimere produktionen af skibe, men at skaffe bedre arbejdsvilkår til arbejderne. Det er netop derfor de strejker, fordi de på sigt får bedre vilkår. ASC derimod er til for at gavne klubben AaB, IKKE FOR AT GAVNE DERES MEDLEMMER, i modsætning til fagforeningen. Jeg, og mange andre, melder os sgu ikke hverken ind, eller ud af ASC for at supporterne skal have bedre vilkår, NEJ, det er fandme-sgu-dælme for at støtte AaB!

Men, det bliver mere og mere tydeligt, at supporterne på en eller anden måde, sætter egne interesser over klubben. Klubben er ikke til for jer, i er til for klubben!

[edit, rettet og tilføjet er par ting]
Fabbe skrev:ASC er en supporterforening, som siden 1990 har arbejdet på at forbedre vilkårene for aktiv tribunesupport. Det lever foreningen op til, og det har foreningen lovet at arbejde for. Der kommer en generalforsamling, hvor man kan forsøge at mobilisere et flertal mod den førte politik. Demokrati belønner de aktive.
Vangens Fineste...

Besvar