ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidaritet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
AaB Support Club
AaB Support Club
Indlæg: 826
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:46

ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidaritet

Indlæg af AaB Support Club » 10. mar 2012, 13:40

På vegne af vores udvalg, AaB Tifo Kaos, skal AaB Support Club hermed meddele følgende:
I forlængelse af sidste uges kamp på Aalborg Stadion har klubberne AaB, BIF, OB, AGF og FCK i løbet af ugen lanceret en såkaldt solidaritetsaftale. Som følge heraf lancerer AaB en trussel mod sine fans, som fremadrettet risikerer at skulle registreres for at følge AaB på udebane. En sådan registrering er tidligere blevet kaldt ”at skyde gråspurve med kanoner”. I Aalborg har vi simpelthen nærmest ingen problemer, når vi spiller på udebane, hvorfor vi ikke forstår klubbens behov for at komme med en hovsa-løsning på ”problemet”. Ydermere så vi så sent som i søndags så, at en sådan ordning ikke virker. FCKs ”FCK Away” fik ikke dæmmet op for urolighederne hverken før eller under kampen i Aalborg.

Der er således i vores øjne tale om, at man løser et problem, der ikke findes, med en løsning som ikke virker.
Til gengæld kriminaliserer man sine fans, og gør det mere besværligt at være fodboldtilskuer.
Der er tale om et dårligt og uigennemtænkt tiltag!

Som en udløber af det udmeldte tiltag har ASC i den forgangne uge været ude med en pressemeddelelse sammen med fanklubberne fra AGF, Brøndby, OB samt DFF, hvori man redegør for en stor skuffelse over ikke at være blevet taget med på råd, ligesom man udtrykker ønske om at indgå i et samarbejde om en fremtidig dialog-basseret løsningsmodel.

I ATK har vi, sideløbende med ASCs arbejde på tværs af landet, været i tæt dialog med de øvrige fraktioner i Aalborg, herunder primært Auxilia. Auxilia og det øvrige, uofficielle miljø i Aalborg udsendte i går en melding om, at de boykotter kampen mod Lyngby i morgen [http://auxilia.dk/blog/?p=275] .

I ATK har vi forståelse for den udmeldte besked.

"I ATK har vi i samarbejde med ASC valgt, at vi til søndagens kamp ikke vil medbringe megafon, flag og tromme, som vi ellers har for vane, for på den måde at vise vores utilfredshed med at fan-relaterede tiltag besluttes henover hovederne på os. Beslutningen er desuden taget i sympati med de øvrige grupper i Aalborg og Danmark, som på forskellig vis aktionerer i weekendens runde, for at vise, at vi som fodboldfans i fællesskab er utilfredse med klubbernes håndtering af denne sag.

For at forsøge at komme nærmere en løsning, som rent faktisk kan virke, vil ATK i den kommende tid ikke bruge tid og kræfter på tifoarbejde, men i stedet prøve at løse den nuværende situation sammen med den øvrige del af AaB Support Club. Vi vil igen gerne opfordre klubberne til at søge dialogen med sine fans, ligesom vi vil opfordre til, at man får nogle proportioner på debatten.

Mvh
AaB Support Club
AaB Tifo Kaos


http://a-s-c.dk/nyhed-bestyrelse-10-03- ... e%E2%80%9D" onclick="window.open(this.href);return false;
En stærkere fanklub - et stærkere AaB!

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af 634 » 10. mar 2012, 14:24

Jeg føler ikke nogen trussel, men jeg har i omkring 25 år heller ikke haft problemer med kontrollører eller politi til fodboldkampe, og tror heller ikke jeg for det fremadrettet.

Det er logisk at det er op ad bakke, at registrere dem som skal registreres for det de ikke må og skal straffes for deres handlinger, også selvom de er en lille gruppe af den samlede tilskuermængde.
Det ville være nemmere at registrere dem af os, som er den store flertal, som ikke skaber behovet for mange kontrollører, politi, kamera overvågning, indhegnet område på og ved stadion, og give os en betydelig rabat ved billet køb. Det er jo ikke vores skyld, at Eventholder skal bruge mange penge på kontrollører m.m.
Dem som ikke vel lade sig registrere skal ved billetkøb rimeligvis betale passende gebyr til hele den pædagogiske pakke, de allerede har behov for.

Jeg kan acceptere at registrere mig med ID når jeg skal låne en bog på biblioteket, rejse med Færge/Fly, få førerbevis til motorkøretøj og meget andet, b.l.a. at komme på Stadions, til koncerter og lignende Events.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Klaus » 11. mar 2012, 00:00

Jeg synes det er synd og skam, at man tager spillerne som gidsel i en sag, som i bund og grund ikke er nogen sag..... Havde man indført awaykortet kunne man boykotte det og måske lave en aktion på hjemmebane. Men hvis der er bare en smule sandhed i det Lynge udtaler til Nordjyske i dag, er der jo slet ikke lavet noget om endnu. Man har blot tilkendegivet, at man akter at gøre det, hvis vores fans opfører sig på samme måde som FCKs. Lynge udtaler endda, at et sådan system vil blive forhandlet med fansene først. Undskyld mig, men hvad er problemet?????

Jeg er medlem af ASC og støtter TIFO når der samles ind og ved månedligt bidrag. Det har jeg det fint med, da jeg synes I gør et fremragende arbejde. Men i denne sag vil jeg tillade mig at være uenig. Spillerne - ja hele klubben - fortjener al mulig opbakning til den vigtige kamp i morgen. Jeg håber, der trods alt kommer mange som gerne vil bakke op om vores hold....

Måske en eller anden vil tage sig tid til at forklare mig, hvad problemet egentlig er.... Specielt set i lyset af Lynges udtalelser i denne artikel:

http://nordjyske.dk/artikel/10/5/5/4095 ... r-dem-ikke

Brugeravatar
ASC Vestjylland
1. div
1. div
Indlæg: 272
Tilmeldt: 8. jul 2007, 20:44
Favoritspiller: MIG SELV !!!!!!
Geografisk sted: HolstebronX Måbjerg

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af ASC Vestjylland » 11. mar 2012, 00:10

Klaus skrev:Jeg synes det er synd og skam, at man tager spillerne som gidsel i en sag, som i bund og grund ikke er nogen sag..... Havde man indført awaykortet kunne man boykotte det og måske lave en aktion på hjemmebane. Men hvis der er bare en smule sandhed i det Lynge udtaler til Nordjyske i dag, er der jo slet ikke lavet noget om endnu. Man har blot tilkendegivet, at man akter at gøre det, hvis vores fans opfører sig på samme måde som FCKs. Lynge udtaler endda, at et sådan system vil blive forhandlet med fansene først. Undskyld mig, men hvad er problemet?????

Jeg er medlem af ASC og støtter TIFO når der samles ind og ved månedligt bidrag. Det har jeg det fint med, da jeg synes I gør et fremragende arbejde. Men i denne sag vil jeg tillade mig at være uenig. Spillerne - ja hele klubben - fortjener al mulig opbakning til den vigtige kamp i morgen. Jeg håber, der trods alt kommer mange som gerne vil bakke op om vores hold....

Måske en eller anden vil tage sig tid til at forklare mig, hvad problemet egentlig er.... Specielt set i lyset af Lynges udtalelser i denne artikel:

http://nordjyske.dk/artikel/10/5/5/4095 ... r-dem-ikke

HØRT HØRT Det er sørme da også vores alle samme skyld fordi vi tillader at der er nogle få der ødelægger det for de mange. Gid at et romerlys vil selvantænde i røven på dem.......
Min GUD hedder LYNGE og min tros retning er AaB !!!! Min kirke er Aalborg Stadion!!!!!

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Indlæg: 618
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:09
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Frank Buck » 11. mar 2012, 08:39

Klaus skrev:Jeg synes det er synd og skam, at man tager spillerne som gidsel i en sag, som i bund og grund ikke er nogen sag..... Havde man indført awaykortet kunne man boykotte det og måske lave en aktion på hjemmebane. Men hvis der er bare en smule sandhed i det Lynge udtaler til Nordjyske i dag, er der jo slet ikke lavet noget om endnu. Man har blot tilkendegivet, at man akter at gøre det, hvis vores fans opfører sig på samme måde som FCKs. Lynge udtaler endda, at et sådan system vil blive forhandlet med fansene først. Undskyld mig, men hvad er problemet?????

Jeg er medlem af ASC og støtter TIFO når der samles ind og ved månedligt bidrag. Det har jeg det fint med, da jeg synes I gør et fremragende arbejde. Men i denne sag vil jeg tillade mig at være uenig. Spillerne - ja hele klubben - fortjener al mulig opbakning til den vigtige kamp i morgen. Jeg håber, der trods alt kommer mange som gerne vil bakke op om vores hold....

Måske en eller anden vil tage sig tid til at forklare mig, hvad problemet egentlig er.... Specielt set i lyset af Lynges udtalelser i denne artikel:

http://nordjyske.dk/artikel/10/5/5/4095 ... r-dem-ikke

Fuldstændig enig.
Har været medlem af ASC i mange år, men må ærligt indrømme at jeg efter denne episode kraftigt vil overveje ikke at fortsætte mit medlemskab. Ingen grund til at være med i en forening, som man er så uenig med. Syntes der overreageres alt for meget og kan slet ikke se hvorfor spillerne skal undvære støtten i kampen mod Lyngby. Hvis man endelig vil lave en protest, så boycut da udekampe, da det jo er dem der er stridspunktet og brug så jeres energi på at bakke 100% op om AaB på hjemmebane i denne, ekstremt vigtige sæson.

At AaB fans bliver så 'tøse' fornærmede over at AaB bliver nødt til at reagere efter sidste weekends episode at de vælger at boycuttehjemmebanekampe kan jeg slet ikke sætte mig ind. Laver de ingen ballade på udebaneture, så vil der jo absolut intet ske, så kan virkelig ikke se problemet.

Jeg vil ihverfald være at finde på stadion i eftermiddag og håber at møde mange andre AaB fans der vil støtte spillerne og hjælpe dem til sejr.
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Remark » 11. mar 2012, 09:53

Ærgerelse er det ord, som bedst dækker min stemning omkring denne ulyksalige kamp mod FCK. Jeg er ærgerlig over, at spillet på banen, (som for AaBs vedkommende var særdeles løfterigt) før, under og efter kampen er blevet overskygget af hooligans. At 22 såkaldte AaB-fans anholdes før kampen, at såkaldte FCK-fans hærger på vej mod stadion og ikke mindst under kampen udviser en så uacceptabelt adfærd, at den kamp har kæmpet om opmærksomheden med Løkkes rygekabine hele ugen, gør mig virkelig ærgerlig.

Og så dette. Jeg må som mangeårigt medlem af ASC tilstå, at jeg på ingen måde forstår denne holdning om boykot, enten ved manglende fremmøde eller stemningsboykot. ASC og Tifokaos gør et fremragende arbejde med positivt fanarbejde, der gør det sjovere at komme på stadion. Man stiller sig nu i en situation, hvor man dækker over hooligans, der helt sikkert ved en strammere registrering og ikke mindst håndhævelse af dette ville kunne forhindres adgang til stadions. Det er ret uigennemtænkt at agere, før der foreligger noget konkret. Herudover tror jeg ikke, at fanklubben har gjort sig klart, at man nok finder støtte hos grupperinger som Auxilia, Boys Republic mfl. men den gennemsnitlige tilskuer vil dukke op i dag alligevel. Der bliver måske lidt mere plads på Vesttribunen i dag, men der er ikke tale om en bredt funderet modstand. Så truslen om at blive væk, er tom som den retorik, man desværre har indladt sig på.

I håb om at bestyrelsen lader dette være en engangsforteelse

Morten Nielsen

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2012, 10:21

Frank Buck skrev: Fuldstændig enig.
Har været medlem af ASC i mange år, men må ærligt indrømme at jeg efter denne episode kraftigt vil overveje ikke at fortsætte mit medlemskab. Ingen grund til at være med i en forening, som man er så uenig med. Syntes der overreageres alt for meget og kan slet ikke se hvorfor spillerne skal undvære støtten i kampen mod Lyngby. Hvis man endelig vil lave en protest, så boycut da udekampe, da det jo er dem der er stridspunktet og brug så jeres energi på at bakke 100% op om AaB på hjemmebane i denne, ekstremt vigtige sæson.

At AaB fans bliver så 'tøse' fornærmede over at AaB bliver nødt til at reagere efter sidste weekends episode at de vælger at boycuttehjemmebanekampe kan jeg slet ikke sætte mig ind. Laver de ingen ballade på udebaneture, så vil der jo absolut intet ske, så kan virkelig ikke se problemet.

Jeg vil ihverfald være at finde på stadion i eftermiddag og håber at møde mange andre AaB fans der vil støtte spillerne og hjælpe dem til sejr.
Jeg har sendt en udmeldelse til ASC. Jeg kan på ingen måder sætte mig ind i en supportklub der bevidst undlader at give AaB's hold den bedst mulige opbakning på Aalborg stadion.

Jeg kan sagtens følge at folk ikke bryder sig om et away-register, men så vidt jeg har forstået er det slet ikke aktuelt endnu, og bliver det kun hvis der skulle opstå problemer på AaB's udebaneture OG AaB og efterfølgende finder at det vil være den bedste måde at løse problemerne på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Funky » 11. mar 2012, 10:36

Emnet er jo allerede gennemdiskuteret i en anden tråd her på forummet, men for nu lige at forholde sig til den officielle udmelding, så er det mildt sagt en overreaktion tale om, at man "kriminaliseres" på basis af hvad vi indtil nu ved om klubbernes tiltag i fht. udebane-afsnit. Alt tyder på en aftale, som reelt set er rettet mod nogle specifikke københavnske grupperinger, og som ikke får nogle videre konsekvenser for AaB's fans. Man kan fortsætte med at gøre som man hidtil har gjort, ifølge Lynge.

At de, som ellers ofte omtales som "de særlige fans, med den særlige indsats for holdet, de, som man i særlig grad skal tage med på råd og tage hensyn til" vælger at bruge så tynd en anledning til at trække støtten fra klubben og holdet er ugennemtænkt og ikke videre kønt at se på. Man ønsker åbenbart konkret at signalere en højere grad af solidaritet med de københavnske bøllegrupper, som AaB, OB, AGF, BIF og FCK ønsker at slippe af med, end med ens egen klub og hold.

Man fristes til at tænke, at noget må stikke under.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Kasper » 11. mar 2012, 11:57

Funky skrev:Emnet er jo allerede gennemdiskuteret i en anden tråd her på forummet, men for nu lige at forholde sig til den officielle udmelding, så er det mildt sagt en overreaktion tale om, at man "kriminaliseres" på basis af hvad vi indtil nu ved om klubbernes tiltag i fht. udebane-afsnit. Alt tyder på en aftale, som reelt set er rettet mod nogle specifikke københavnske grupperinger, og som ikke får nogle videre konsekvenser for AaB's fans. Man kan fortsætte med at gøre som man hidtil har gjort, ifølge Lynge.

At de, som ellers ofte omtales som "de særlige fans, med den særlige indsats for holdet, de, som man i særlig grad skal tage med på råd og tage hensyn til" vælger at bruge så tynd en anledning til at trække støtten fra klubben og holdet er ugennemtænkt og ikke videre kønt at se på. Man ønsker åbenbart konkret at signalere en højere grad af solidaritet med de københavnske bøllegrupper, som AaB, OB, AGF, BIF og FCK ønsker at slippe af med, end med ens egen klub og hold.

Man fristes til at tænke, at noget må stikke under.
Tak i lige måde.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2012, 13:44

Funky skrev: Man fristes til at tænke, at noget må stikke under.
Det tror jeg nu ikke - ikke for hovedparten i hvert fald - men det er mere et spørgsmål om at være bange for spøgelser end det der reelt ligger på bordet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
9382'eren
Superliga
Superliga
Indlæg: 519
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:20
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af 9382'eren » 11. mar 2012, 18:13

Vil gå så langt at sige, at de (ex-)medlemmer der nu måtte ha' meldt sig ud af ASC på baggrund af dette, er heller ikke medlemmer ASC kommer til at savne. Kan kun håbe på, at ASC i fremtiden kommer til at bestå af flere selvstændigt tænkende individer og ikke en flok lemminger der ikke gider sætte sig ordentligt ind i kulturen og derfor heller ikke kan forstå denne rationelle kamp...
Let's Kick Money Out Of Football!
jernskjorten skrev:Infatil opførsel er en grundpille i dansk fankultur.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Klaus » 11. mar 2012, 18:27

9382'eren skrev:Vil gå så langt at sige, at de (ex-)medlemmer der nu måtte ha' meldt sig ud af ASC på baggrund af dette, er heller ikke medlemmer ASC kommer til at savne. Kan kun håbe på, at ASC i fremtiden kommer til at bestå af flere selvstændigt tænkende individer og ikke en flok lemminger der ikke gider sætte sig ordentligt ind i kulturen og derfor heller ikke kan forstå denne rationelle kamp...
Det var dog et utroligt nedladende indlæg. ASC er og SKAL være foreningen for alle AaB-fans, ikke kun de 300 mand, der står nede bag mål og betegner sig selv som stemningsskabere. I det øjeblik ASC glemmer sit udgangspunkt som OFFICIEL fanklub kommer den bare til at minde om de uofficielle. Ved at gøre det skræmmer man de 80% af tilskuerne væk, som nyder at gå til fodbold og støtte AaB, men er modstandere af al hvad der hedder vold, optøjer, hærværk, ølkast, lighterkast og hvad ved jeg. Hvis det er sådan, at de uofficielle skal være dem, der alene sætter standarden for den rigtige "kultur" på stadion gør man sig jo til talsmand for en ensretning man ellers er imod.

Brugeravatar
9382'eren
Superliga
Superliga
Indlæg: 519
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:20
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af 9382'eren » 11. mar 2012, 19:02

Klaus skrev:Det var dog et utroligt nedladende indlæg. ASC er og SKAL være foreningen for alle AaB-fans, ikke kun de 300 mand, der står nede bag mål og betegner sig selv som stemningsskabere. I det øjeblik ASC glemmer sit udgangspunkt som OFFICIEL fanklub kommer den bare til at minde om de uofficielle. Ved at gøre det skræmmer man de 80% af tilskuerne væk, som nyder at gå til fodbold og støtte AaB, men er modstandere af al hvad der hedder vold, optøjer, hærværk, ølkast, lighterkast og hvad ved jeg. Hvis det er sådan, at de uofficielle skal være dem, der alene sætter standarden for den rigtige "kultur" på stadion gør man sig jo til talsmand for en ensretning man ellers er imod.
I min verden SKAL ASC ikke være foreningen for alle AaB-fans. ASC har i mine øjne længe været en pseudo-forening der ingen steder var på vej hen, men med det nye holdningskatalog, den tidlige udmelding ovenpå FuCK-kampen ang. legalisering af pyroteknik og støtten til stemningsboykottet i dag, har ASC fået lidt kant og hård på brystet, og for fanden det pynter! Mere af det!
Let's Kick Money Out Of Football!
jernskjorten skrev:Infatil opførsel er en grundpille i dansk fankultur.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Klaus » 11. mar 2012, 19:14

9382'eren skrev:
Klaus skrev:Det var dog et utroligt nedladende indlæg. ASC er og SKAL være foreningen for alle AaB-fans, ikke kun de 300 mand, der står nede bag mål og betegner sig selv som stemningsskabere. I det øjeblik ASC glemmer sit udgangspunkt som OFFICIEL fanklub kommer den bare til at minde om de uofficielle. Ved at gøre det skræmmer man de 80% af tilskuerne væk, som nyder at gå til fodbold og støtte AaB, men er modstandere af al hvad der hedder vold, optøjer, hærværk, ølkast, lighterkast og hvad ved jeg. Hvis det er sådan, at de uofficielle skal være dem, der alene sætter standarden for den rigtige "kultur" på stadion gør man sig jo til talsmand for en ensretning man ellers er imod.
I min verden SKAL ASC ikke være foreningen for alle AaB-fans. ASC har i mine øjne længe været en pseudo-forening der ingen steder var på vej hen, men med det nye holdningskatalog, den tidlige udmelding ovenpå FuCK-kampen ang. legalisering af pyroteknik og støtten til stemningsboykottet i dag, har ASC fået lidt kant og hård på brystet, og for fanden det pynter! Mere af det!
Det er muligt. Men hvis ASC har samme grundlag og identitet som de uofficielle grupper, mister den sin berettigelse. Forskellige grupper kan (og skal) have forskellig identitet. ASC er efter min mening en forening for ALLE, der holder med AaB. ASCs opgave er altid at støtte AaB. Det kan godt være træls, hvis man er uenig med klubben i et eller andet. Men den frihed til at kritisere, som de uafhængige har, kan en officiel fanklub bare ikke have. Det tror jeg egentlig også der er forståelse for i alle fangrupper. ASC kan bygge bro mellem forskellige grupper og klubben. Men på bundlinjen står, at ASC er en officiel fanklub og må forventes drevet som en sådan.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 11. mar 2012, 20:31

ASC er en forening og bør som sådan repræsentere dens medlemmer. Har man spurgt sine medlemmer inden man bakkede noget så drastisk som et boykot op? Tror man virkelig at flertallet af medlemmerne mener at deres penge skal bruges på at modarbejde klubben istedet for at bakke den op på trods af uenighed?

Hvad er ASC's holdning til en eventuel konsekvens af et boykot? Hvis den manglende opbakning koster point, så koster den også penge, er det noget man overvejer i en tid hvor klubben balancerer på en konkurs? Er en boykot af et endnu ikke udformet eller indført register virkelig vigtigere end klubbens overlevelse?

Kunne være rart med nogle svar, og ville måske endda betyde at færre medlemmer ville melde sig ud som et resultat af den utroligt dårlige kommunikation som foreningen har lagt for dagen i så kritisk en situation.

jens fup
Superliga
Superliga
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13. aug 2006, 02:51
Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
Geografisk sted: Drastrup

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af jens fup » 11. mar 2012, 21:46

Remark skrev:Der bliver måske lidt mere plads på Vesttribunen i dag, men der er ikke tale om en bredt funderet modstand. Så truslen om at blive væk, er tom som den retorik, man desværre har indladt sig på.

I håb om at bestyrelsen lader dette være en engangsforteelse

Morten Nielsen
Vi var over 6000 mand på stadion i dag, så IMO var det en meget tom protest. Jaja, ok. Der manglede da måske noget fra de 50-60 stykker ovre i hjørnet, som normalt starter al syngeriet på stadion, men deres bidrag er i bedste fald pynte-bærrene på glasuren på lagkagen, og jeg for min part kan altså godt nyde en lagkage uden pynte-bær. Det kunne alle andre tilsyneladende osse, for bortset fra sangen, så kunne alle tribuner sagtens finde ud af at tiljuble spillerne, kritisere dommeren og i øvrigt klappe og heppe når ellers der var noget at heppe ad.

Tillykke til protesterne med at I opnåede - lige nøjagtig ingenting! Der var en klub, som spillede med tilskuere på lægterne før jer, og de vandt og tabte også ganske fint uden jeres hjælp. Måske dét var værd at tænke på at de sikkert osse i fremtiden kan klare sig fint uden jer....
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1507
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af tegner » 11. mar 2012, 22:01

Så nu melder man sig ud af ASC, pga. af deres "halve" støtte til en boycut,.. som samme mennesker har kaldt pigefornærmet..!!
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 11. mar 2012, 22:06

tegner skrev:Så nu melder man sig ud af ASC, pga. af deres "halve" støtte til en boycut,.. som samme mennesker har kaldt pigefornærmet..!!
Hvorfor skulle man betale til en forening som ikke varetager AaB's interesser, men istedet skader vilkårene for det hold som man støtter? Der er da ikke noget pigefornærmet i ikke at være medlem af en forening som man er direkte uenig med, tværtimod ville det da være hyklerisk at fortsætte sit medlemskab.

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1507
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af tegner » 11. mar 2012, 22:13

Poker-One-Kenobi skrev:Hvorfor skulle man betale til en forening som ikke varetager AaB's interesser, men istedet skader vilkårene for det hold som man støtter? Der er da ikke noget pigefornærmet i ikke at være medlem af en forening som man er direkte uenig med, tværtimod ville det da være hyklerisk at fortsætte sit medlemskab
Det er vel så nogenlunde samme tankegang folkene bag boycutten går rundt med.
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: ASC’s og ATK’s holdning til klubbernes såkaldte ”solidar

Indlæg af Funky » 11. mar 2012, 22:18

tegner skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Hvorfor skulle man betale til en forening som ikke varetager AaB's interesser, men istedet skader vilkårene for det hold som man støtter? Der er da ikke noget pigefornærmet i ikke at være medlem af en forening som man er direkte uenig med, tværtimod ville det da være hyklerisk at fortsætte sit medlemskab
Det er vel så nogenlunde samme tankegang folkene bag boycutten går rundt med.
Forskellen er vel, at man er medlem af ASC, men fan af AaB. De to er jo ikke ligestillede størrelser.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar