AaBInside - nyt AaB-medie fra mandag

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaBInside - nyt AaB-medie fra mandag

Indlæg af Yankee » 22. mar 2012, 16:58

Jens Anton skrev: Håber at I vil følge med!

Jens Anton
AabInside.dk
Twitter: @JensAnton
Hej Jens. Stor ros for projektet, der bringer virkelig meget interessant indhold med sig. Dog synes jeg stadig siden er ekstremt uoverskuelig pga. alt twitter-halløjet.

Helt konkret ville jeg slette rubrikken med "klub 500", rubrikken med "Åben liste over nyheder" og "Vrangen ud på AaB". Ingen af delene indeholder noget brugbart, og gør at siden virker meget rodet og uoverskuelig. Ligeledes er det lidt trættende at læse jeres artikler, når de skifter imellem 4-5 skrifttyper, konstant afbrydes af forskellige ligegyldige kommentarer fra twitter og iøvrigt er flere sekunder ekstra om at loade op.

Kort sagt håber jeg I vil skære alt udenoms-gøglet væk og fokusere på at formidle jeres artikler og videoer som er super interessante!

Edit: Måske har jeg totalt misforstået konceptet - men uanset hvad synes jeg designet bør genovervejes for rigtig meget spændende læsning går tabt i rod og forvirring :)

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaBInside - nyt AaB-medie fra mandag

Indlæg af Køllen I Møllen » 22. mar 2012, 17:29

100% med Yankee. Skær gøglet fra.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaBInside - nyt AaB-medie fra mandag

Indlæg af Hanga » 22. mar 2012, 17:30

Yankee skrev:
Jens Anton skrev: Håber at I vil følge med!

Jens Anton
AabInside.dk
Twitter: @JensAnton
Hej Jens. Stor ros for projektet, der bringer virkelig meget interessant indhold med sig. Dog synes jeg stadig siden er ekstremt uoverskuelig pga. alt twitter-halløjet.

Helt konkret ville jeg slette rubrikken med "klub 500", rubrikken med "Åben liste over nyheder" og "Vrangen ud på AaB". Ingen af delene indeholder noget brugbart, og gør at siden virker meget rodet og uoverskuelig. Ligeledes er det lidt trættende at læse jeres artikler, når de skifter imellem 4-5 skrifttyper, konstant afbrydes af forskellige ligegyldige kommentarer fra twitter og iøvrigt er flere sekunder ekstra om at loade op.

Kort sagt håber jeg I vil skære alt udenoms-gøglet væk og fokusere på at formidle jeres artikler og videoer som er super interessante!

Edit: Måske har jeg totalt misforstået konceptet - men uanset hvad synes jeg designet bør genovervejes for rigtig meget spændende læsning går tabt i rod og forvirring :)
Jeg er helt enig - rigtigt spændende projekt og lækkert at Nordjyske går "all-in" på AaB, men siden virker også rodet og uoverskuelig for mig.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: AaBInside - nyt AaB-medie fra mandag

Indlæg af Walther » 22. mar 2012, 21:27

Super fedt med den her side.
Man får nogle rigtig morsomme vinkler og historier. Og så var det ret morsomt at blive interviewet til dagens træning.
Keep up the good work!
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: AaBInside - nyt AaB-medie fra mandag

Indlæg af doukas » 23. mar 2012, 10:30

Walther skrev:Super fedt med den her side.
Man får nogle rigtig morsomme vinkler og historier. Og så var det ret morsomt at blive interviewet til dagens træning.
Keep up the good work!
Sikke en flot fyr ;)
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: AaBInside - nyt AaB-medie fra mandag

Indlæg af Walther » 23. mar 2012, 11:15

doukas skrev:
Walther skrev:Super fedt med den her side.
Man får nogle rigtig morsomme vinkler og historier. Og så var det ret morsomt at blive interviewet til dagens træning.
Keep up the good work!
Sikke en flot fyr ;)
Åh du smigrer... :thumbsup:
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaBInside - nyt AaB-medie fra mandag

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. apr 2012, 12:40

Er det bare mig eller er luften gået lidt af ballonen med AaBInside?
Janteloven eksisterer IKKE!

wohlers
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 86
Tilmeldt: 2. jun 2007, 12:38
Geografisk sted: 9520

Re: AaBInside - nyt AaB-medie fra mandag

Indlæg af wohlers » 4. apr 2012, 12:44

Køllen I Møllen skrev:Er det bare mig eller er luften gået lidt af ballonen med AaBInside?
Nej du har helt ret. De lagde for hårdt ud, og gik alt for hurtigt kolde...

Brugeravatar
trenskow
Superliga
Superliga
Indlæg: 692
Tilmeldt: 7. jul 2005, 08:32
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Kontakt:

Re: AaBInside - nyt AaB-medie fra mandag

Indlæg af trenskow » 4. apr 2012, 12:46

Det var kun et tema der skulle køre den uge hvor alle de journalist studernede var med.
Siya, siya, Bongaa

Lynge i ren fodboldsnak
"Jeg er ligeglad med 2 år i spjældet, bare det går AaB godt"

One day the world is destroyed by accident. Thats where we come in. We are computer programmers, we cause accidents.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaBInside - nyt AaB-medie fra mandag

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. apr 2012, 13:16

trenskow skrev:Det var kun et tema der skulle køre den uge hvor alle de journalist studernede var med.
Kan du uddybe den lidt? Jeg har ikke på noget tidspunkt forstået at AaBInside skulle være tidsbegrænset.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaBInside - nyt AaB-medie fra mandag

Indlæg af astonvilla » 4. apr 2012, 15:40

Ja, den sild døde godt nok hurtigt.

Aaanyway, så kan man vende tilbage til det gode gamle misbehag man har ved lokalsprøjten...
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: AaBInside - nyt AaB-medie fra mandag

Indlæg af Walther » 4. apr 2012, 16:01

Ud fra en samtale jeg havde med nogle af de journaliststuderende, så forstod jeg det sådan at Nordjyske selv skulle køre projektet videre når de studerendes praktikperiode var overstået.
Men nu da det pludselig er lønnet personale der skal afsættes til opgaven, har den nok ikke højeste prioritet længere.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Re: AaBInside - nyt AaB-medie fra mandag

Indlæg af -Larsen » 4. apr 2012, 17:16

Bemærkelsesværdigt, at Nordjyske først blev en interessant avis, da praktikanterne tog over. Eller egentlig ikke

Brugeravatar
trenskow
Superliga
Superliga
Indlæg: 692
Tilmeldt: 7. jul 2005, 08:32
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Kontakt:

Re: AaBInside - nyt AaB-medie fra mandag

Indlæg af trenskow » 4. apr 2012, 23:07

Køllen I Møllen skrev:
trenskow skrev:Det var kun et tema der skulle køre den uge hvor alle de journalist studernede var med.
Kan du uddybe den lidt? Jeg har ikke på noget tidspunkt forstået at AaBInside skulle være tidsbegrænset.
Det var et projekt som de kørte med 24 journalist studerende.
http://www.nordjyske.dk/artikel/10/7628 ... d-i-kampen" onclick="window.open(this.href);return false;
FORSØG: NORDJYSKE og 24 journaliststuderende vil tage nordjyderne endnu tættere på AaB
Dette er et forsøg. Et storstilet forsøg. I den kommende uge har alle Nordjyder mulighed for at påvirke journalistikken på NORDJYSKE og for at stikke næsen helt ned i den journalistiske proces.
Siya, siya, Bongaa

Lynge i ren fodboldsnak
"Jeg er ligeglad med 2 år i spjældet, bare det går AaB godt"

One day the world is destroyed by accident. Thats where we come in. We are computer programmers, we cause accidents.

Skriver
Miniput
Miniput
Indlæg: 6
Tilmeldt: 20. apr 2012, 23:49
Favoritspiller: KEP

Re: AaBInside - nyt AaB-medie fra mandag

Indlæg af Skriver » 21. apr 2012, 00:13

Hej med jer.

AaBinside er ikke helt dødt endnu. Vi er tre af de 24 journaliststuderende, der arbejder videre med projektet resten af sæsonen.

Vi fortsætter med at bruge Twitter som vores live- og nyhedsredskab, og har på hjemmesiden aabinside.dk samlede nyheder, der følger efter de indledende tweets.

Det hele bliver naturligvis på et noget lavere blus end hvad 24 mand kunne lave i en intensiv uge, men vi forsøger at give jer så meget og så godt stof som muligt. Og specielt på kampdage er vi på mærkerne.

På kampdage er mobilen vores primære udgivelsesplatform, og på vores webapp aabinside.dk/mobil kan I følge tweetstrømmen, se videointerviews fra pressepladserne, vesttribunen og mixed zone, ligesom I kan stemme på kampens spiller. Et valg der får direkte indflydelse på, hvem vi hiver fat i efter kampen.

Vi håber, I vil følge med.
Her er en bunke links til hvor I kan finde en masse AaBinside.
http://www.aabinside.dk
http://www.aabinside.dk/mobil
https://twitter.com/#!/search/realtime/%23aabinside

Har I spørgsmål, eller ønsker er I meget velkomne til at skrive her, eller sende en mail til js40@nordjyske.dk

Venlig hilsen
Adam Anker-Møller
Tommy Loberg Jøns og
Jens Skriver Steffensen

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: AaBInside - nyt AaB-medie fra mandag

Indlæg af A_Strandfelt » 21. apr 2012, 20:09

Godt at høre! :-)

Skriver
Miniput
Miniput
Indlæg: 6
Tilmeldt: 20. apr 2012, 23:49
Favoritspiller: KEP

Re: AaBInside - nyt AaB-medie fra mandag

Indlæg af Skriver » 29. apr 2012, 11:54

Vi vil gerne lige gøre lidt reklame for os selv igen.
Det er specielt vores mobiloplevelse, vi gerne vil have frem i verden, og for at det skal kunne lade sig gøre, skal vi have fat i jer.
I kan tjekke det ud på mobilen på http://www.aabinside.dk/mobil eller I kan læse videre og se hvad vi har at tilbyde.

Vores mobiloplevelse er ikke en afløser for hverken stadion eller TV. Den er et supplement, og derfor vil vi også tilbyde det, man ikke kan få andre steder. Vi vil lave seriøs statistik før og under kampen, ligesom vi under hver kamp vil fokusere på to spillere eller måske en kæde, og vurdere deres indsats - på en gang subjektivt og med hold i virkeligheden og statistiske oplysninger.

Vi serverer jer masser af frisk video. Før hver hjemmekamp vil vi lave et forventningsinterview fra Vesttribunen, i pausen er der interviews med fans igen, ligesom NORDJYSKE's journalister på stadion vil vurdere den halve kamp.

Efter kampen er vi i mixed zone, og hvis alt går vel, kan I se interviewet med kampens spiller, når I er kommet ud til Haraldslund.

Kampens spiller bestemmer I hvem skal være - igen foregår det på mobilen. Jeres stemmer bestemmer hvem vi interviewer.

Vi vil give jer billeder og video fra fantribunen, og vi vil lade jer byde ind med egne billeder, videoer eller bare kommentarer til spillet på banen eller stemningen på tribunen. Det foregår via Twitter (https://twitter.com/#!/search/realtime/%23AaBinside), hvor man i hverdagene med fordel kan "lytte" med. Bliver I pludselig grebet af stemningen kan I være oprettet og med i dialogen på fem minutter. Det håber vi, I vil!

God kamp I aften - Vi er her for jer, og håber I følger med.
http://youtu.be/APLZw2VqANg

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaBInside - nyt AaB-medie fra mandag

Indlæg af thomasjn » 29. apr 2012, 14:08

Synes i skulle overveje en rigtig app fremfor den der mellemting imellem en hjemmeside og en app. At forsøge at proppe en app-brugerflade ind i en webbrowser fungerer først og fremmest ikke lige godt på alle browsere. F.eks. er Chrome på Android ikke så glad for siden og man kan ikke scrolle helt til bunden på videosiden eller kampens spiller afstemningen. Ved godt det selvfølgelig også er et spørgsmål om penge, men synes appen er noget halvhjertet udført.

Skriver
Miniput
Miniput
Indlæg: 6
Tilmeldt: 20. apr 2012, 23:49
Favoritspiller: KEP

Re: AaBInside - nyt AaB-medie fra mandag

Indlæg af Skriver » 29. apr 2012, 15:47

Tak for kommentaren. Det var ikke målet, at den skulle være halvhjertet. ;) Grunden til, at vi har valgt en webapp er rigtig nok et spørgsmål om penge, da vi som studerende jo ikke vælter os i dem. Men vi vil jo samtidig gerne forsøge os på de mobile platforme. Fordelen ved en webapp er at den fungerer (halvgodt) på alle platforme. Samtidig er vi fri for at lære os at lave en native app til tre forskellige platforme.
Mht. menuproblemet: Ville det hjælpe at have menuen i toppen af skærmbilledet?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaBInside - nyt AaB-medie fra mandag

Indlæg af Køllen I Møllen » 29. apr 2012, 18:10

Jeg kunne godt tænke mig at vide om det er for alvor dennegang. Sidste gang blev det slået stort op og døde efter kort tid. Der var ingen udmeldinger om at det kun var en prøveperiode, det kom først ud bagefter. Det var ganske fremragende den uge det varede... Men al det twitter-pop må I dog gerne fjerne for min skyld.
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar