Er vi for stolt og gammeldags en klub til Indiske millioner?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Er vi for stolt og gammeldags en klub til Indiske millioner?

Indlæg af AllanPedersen » 18. mar 2012, 13:36

I den her krise hvor rygterne vælter ud af AaB "går klubben fallit eller ej?"..

så kan jeg ikke lade være med at tænke.. AaB er sammen med FCK (og måske brøndby) vel den bedst kendte danske klub i udlandet?
Som FC Midtjylland avler vi talenter.. og lige nu har vi danmarks bedste talent udvikling..
så hvorfor er det FC Midtjylland kan gå ud og få en masse penge af store udelandske investorer?
Vi har et ældre og større brand end de har.. som klub ville vi lettere kunne nå ud i udlandet..
vi er bedre gearet til at blive en stor klub


det må have været oppe og vende på bordet?.. tror i ikke der har været nogen stor investorer interesseret i klubben?
Min fornemmelse ville være at ledelsen ikke vil slippe noget af styringen med klubben.. og ikke vil i hænderne på
"sådan nogle udlændinge"... (nej jeg tror ikke de er racister men i ved hvad jeg mener)
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Er vi for stolt og gammeldags en klub til Indiske millio

Indlæg af jydenfranord » 18. mar 2012, 13:51

AllanPedersen skrev:I den her krise hvor rygterne vælter ud af AaB "går klubben fallit eller ej?"..

så kan jeg ikke lade være med at tænke.. AaB er sammen med FCK (og måske brøndby) vel den bedst kendte danske klub i udlandet?
Som FC Midtjylland avler vi talenter.. og lige nu har vi danmarks bedste talent udvikling..
så hvorfor er det FC Midtjylland kan gå ud og få en masse penge af store udelandske investorer?
Vi har et ældre og større brand end de har.. som klub ville vi lettere kunne nå ud i udlandet..
vi er bedre gearet til at blive en stor klub


det må have været oppe og vende på bordet?.. tror i ikke der har været nogen stor investorer interesseret i klubben?
Min fornemmelse ville være at ledelsen ikke vil slippe noget af styringen med klubben.. og ikke vil i hænderne på
"sådan nogle udlændinge"... (nej jeg tror ikke de er racister men i ved hvad jeg mener)
Jeg mener at ledelsen var ude og bejle til den engelske fond der sidste år var på tale i Brøndby. Men om det bare var mere i det end "de penge ville da være dejlige" det ved jeg ikke.
Men jeg tror som dig heller ikke man vil afgive nok magt til de investorer der evt ville smide et million beløb på bordet.
Men nu som FCM, jeg har lidt svært ved at se fordelen for dem i aftalen, jo de sikre sig da et par år, ved de får fyldt den tomme kasse, men de kører jo forsat videre med underskud og der er ikke kommet markant forstærkning til 1. holdet. På længere sigt kan det jo naturligvis være med til deres talenter bliver længere tid i klubben, men igen er det vejen frem, for umiddelbart virker det til at storklubberne går efter de helt unge talenter, dem der endnu ikke er fyldt 18, og der er der jo helt andre regler der gælder end folk der er på en senior kontrakt.

Jeg ville ikke have noget imod der kom en person/firma og smed 100 millioner i AaB, men det skulle ikke være fordi de ville bruge klubben som et stykke legetøj, hvor der blev købt stort ind i hver sæson, trænerene blev fyret efter få måneder osv. Det skulle være af kærlighed til klubben eller fodbolden, man skulle give klubben tid til at udvikle sig og ikke prøve at købe sig til det

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Er vi for stolt og gammeldags en klub til Indiske millio

Indlæg af Buzz Killington » 18. mar 2012, 14:09

AllanPedersen skrev:I den her krise hvor rygterne vælter ud af AaB "går klubben fallit eller ej?"..

så kan jeg ikke lade være med at tænke.. AaB er sammen med FCK (og måske brøndby) vel den bedst kendte danske klub i udlandet?
Som FC Midtjylland avler vi talenter.. og lige nu har vi danmarks bedste talent udvikling..
så hvorfor er det FC Midtjylland kan gå ud og få en masse penge af store udelandske investorer?
Vi har et ældre og større brand end de har.. som klub ville vi lettere kunne nå ud i udlandet..
vi er bedre gearet til at blive en stor klub


det må have været oppe og vende på bordet?.. tror i ikke der har været nogen stor investorer interesseret i klubben?
Min fornemmelse ville være at ledelsen ikke vil slippe noget af styringen med klubben.. og ikke vil i hænderne på
"sådan nogle udlændinge"... (nej jeg tror ikke de er racister men i ved hvad jeg mener)
Udlændinge kender FCK, hvis de da overhovedet kender nogen. FCM har velsagtens i de rette kredse et godt navn i kraft af deltagelse ved internationale ungdomsturneringer, samt imponerende salg af spillere. Jeg vil heller ikke give dig ret i at AaB har danmarks bedste talentudvikling (hvad bygger du det på), og både Brøndby og FCM er vel, set over mere end i år, foran os. Det er vel også derfor ham inderen smed penge efter FCM, for at købe lidt af deres knowhow på den front. Men hvis vi ser bort fra ham, er der ikke mange udlændinge der har interesse i at kaste penge efter noget så ligegyldigt som danske fodbold, modsat de stor europæiske ligaer.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

awnaw
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 16. mar 2012, 20:53

Re: Er vi for stolt og gammeldags en klub til Indiske millio

Indlæg af awnaw » 18. mar 2012, 15:38

AllanPedersen skrev:I den her krise hvor rygterne vælter ud af AaB "går klubben fallit eller ej?"..

så kan jeg ikke lade være med at tænke.. AaB er sammen med FCK (og måske brøndby) vel den bedst kendte danske klub i udlandet?
Som FC Midtjylland avler vi talenter.. og lige nu har vi danmarks bedste talent udvikling..
så hvorfor er det FC Midtjylland kan gå ud og få en masse penge af store udelandske investorer?
Vi har et ældre og større brand end de har.. som klub ville vi lettere kunne nå ud i udlandet..
vi er bedre gearet til at blive en stor klub


det må have været oppe og vende på bordet?.. tror i ikke der har været nogen stor investorer interesseret i klubben?
Min fornemmelse ville være at ledelsen ikke vil slippe noget af styringen med klubben.. og ikke vil i hænderne på
"sådan nogle udlændinge"... (nej jeg tror ikke de er racister men i ved hvad jeg mener)
Ja, gu er vi for stolte og gammeldags til indiske millioner! Hellere tvangsnedrykning til Danmarksserien end at agere legetøj for en eller anden tilfældig rigmand.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Er vi for stolt og gammeldags en klub til Indiske millio

Indlæg af Pastorius » 18. mar 2012, 19:09

Den slags penge har en pris som man helst ikke vil betale. Der er jo ikke tale om vildtfremmede mennesker der får den idé at ville donere et millionbeløb uden modydelser i en klub langt væk. Der er vel også en grund til at man ikke har hørt mere til de engelske investeringer.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3842
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Er vi for stolt og gammeldags en klub til Indiske millio

Indlæg af Gentleman Finn » 18. mar 2012, 19:12

Mener ikke der er meget sell-out for os i at FÅ penge, for at køre et projekt for en rigmand. Skulle en rigmand derimod forsøge at overtage os kan det derimod gå os meget galt, hvis han lige bliver træt af os som legetøj.

Til det andet, så er vores talentafdeling blandt de bedste i DK. Og har specielt været gode til at føre talenter op til superligaspillere, en vej mange talenter kører galt på. Noget vi også selv får meget ud af den dag i dag. Og så har vi jo også haft nogle store talenter igennem årene, og der er flere på vej som Viktor Ahlmann og Jacob Laursen, udover vores lille diamant, Lucas. BIF er dog historisk foran os på talentudviklingsdelen.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Er vi for stolt og gammeldags en klub til Indiske millio

Indlæg af Fabbe » 18. mar 2012, 22:28

Overskriften er et relevant spørgsmål.

De fleste af de klubber, som dominerede dansk fodbold i amatøræraen, især københavnerklubberne, havde svært ved at omstille sig til nye tider, da penge kom ind i fodbold, og det samme kan ske igen, hvis det afgørende bliver, hvorvidt man er parat til at sælge den afgørende indflydelse til udenlandske investorer.

Da LD valgte at blive storaktionær i Parken, var det ifølge selskabet helt afgørende, at der var en flad aktionærstruktur og ikke blot et tilbud om at blive spist af med b-aktier med begrænset indflydelse.

Så det kan ende med et valg om, om man vil være med i fremtiden, hvor det er sjovt.

Men så er det da en trøst, at ukuelige Athletic Bilbao stadig bider fra sig og kan banke et amerikansk ejet skodhold.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Re: Er vi for stolt og gammeldags en klub til Indiske millio

Indlæg af -Larsen » 19. mar 2012, 11:35

Fabbe skrev:Overskriften er et relevant spørgsmål.

De fleste af de klubber, som dominerede dansk fodbold i amatøræraen, især københavnerklubberne, havde svært ved at omstille sig til nye tider, da penge kom ind i fodbold, og det samme kan ske igen, hvis det afgørende bliver, hvorvidt man er parat til at sælge den afgørende indflydelse til udenlandske investorer.

Da LD valgte at blive storaktionær i Parken, var det ifølge selskabet helt afgørende, at der var en flad aktionærstruktur og ikke blot et tilbud om at blive spist af med b-aktier med begrænset indflydelse.

Så det kan ende med et valg om, om man vil være med i fremtiden, hvor det er sjovt.

Men så er det da en trøst, at ukuelige Athletic Bilbao stadig bider fra sig og kan banke et amerikansk ejet skodhold.
Eller at vi selv havde en dansk start-11'er, i sidste kamp. Det varmede i hvert fald mit hjerte gevaldigt!

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Er vi for stolt og gammeldags en klub til Indiske millio

Indlæg af A_Strandfelt » 19. mar 2012, 11:57

-Larsen skrev:Eller at vi selv havde en dansk start-11'er, i sidste kamp. Det varmede i hvert fald mit hjerte gevaldigt!
Helt enig! Det er så klamt, når FCK stiller med en opstilling helt uden danskere. Endnu bedre er det, at der er unge spillere og at en stor del af dem er vores "egne".

Eagledrop
Landshold
Landshold
Indlæg: 804
Tilmeldt: 19. apr 2008, 17:24
Geografisk sted: Kolding

Re: Er vi for stolt og gammeldags en klub til Indiske millio

Indlæg af Eagledrop » 20. mar 2012, 17:04

Hvad nu hvis det var en stenrig dansker der også gerne så danske talenter give den gas i de røde og hvide farver?

Er det ikke enhver drengedrøm at blive stinkende rig og købe AaB?... Det er i hvert fald min! :)

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Er vi for stolt og gammeldags en klub til Indiske millio

Indlæg af alithebeast » 20. mar 2012, 22:24

Eagledrop skrev:Hvad nu hvis det var en stenrig dansker der også gerne så danske talenter give den gas i de røde og hvide farver?

Er det ikke enhver drengedrøm at blive stinkende rig og købe AaB?... Det er i hvert fald min! :)
Og min. Gik der 50 milliarder ind på bogen havde jeg brugt de 49 på AaB.
Hader København!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Er vi for stolt og gammeldags en klub til Indiske millio

Indlæg af Klaus » 20. mar 2012, 23:04

-Larsen skrev:
Fabbe skrev:Overskriften er et relevant spørgsmål.

De fleste af de klubber, som dominerede dansk fodbold i amatøræraen, især københavnerklubberne, havde svært ved at omstille sig til nye tider, da penge kom ind i fodbold, og det samme kan ske igen, hvis det afgørende bliver, hvorvidt man er parat til at sælge den afgørende indflydelse til udenlandske investorer.

Da LD valgte at blive storaktionær i Parken, var det ifølge selskabet helt afgørende, at der var en flad aktionærstruktur og ikke blot et tilbud om at blive spist af med b-aktier med begrænset indflydelse.

Så det kan ende med et valg om, om man vil være med i fremtiden, hvor det er sjovt.

Men så er det da en trøst, at ukuelige Athletic Bilbao stadig bider fra sig og kan banke et amerikansk ejet skodhold.
Eller at vi selv havde en dansk start-11'er, i sidste kamp. Det varmede i hvert fald mit hjerte gevaldigt!
Tjaaaaa, jeg savner Bonga hver eneste gang jeg er på stadion. Det er absolut en fordel med enkelte udenlandske kvalitetsspillere, men så skal de sgu også være kvalitet ;-)

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Er vi for stolt og gammeldags en klub til Indiske millio

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 20. mar 2012, 23:41

Klaus skrev:
-Larsen skrev:
Fabbe skrev:Overskriften er et relevant spørgsmål.

De fleste af de klubber, som dominerede dansk fodbold i amatøræraen, især københavnerklubberne, havde svært ved at omstille sig til nye tider, da penge kom ind i fodbold, og det samme kan ske igen, hvis det afgørende bliver, hvorvidt man er parat til at sælge den afgørende indflydelse til udenlandske investorer.

Da LD valgte at blive storaktionær i Parken, var det ifølge selskabet helt afgørende, at der var en flad aktionærstruktur og ikke blot et tilbud om at blive spist af med b-aktier med begrænset indflydelse.

Så det kan ende med et valg om, om man vil være med i fremtiden, hvor det er sjovt.

Men så er det da en trøst, at ukuelige Athletic Bilbao stadig bider fra sig og kan banke et amerikansk ejet skodhold.
Eller at vi selv havde en dansk start-11'er, i sidste kamp. Det varmede i hvert fald mit hjerte gevaldigt!
Tjaaaaa, jeg savner Bonga hver eneste gang jeg er på stadion. Det er absolut en fordel med enkelte udenlandske kvalitetsspillere, men så skal de sgu også være kvalitet ;-)
Helt enig, breddespillere giver ikke mening at hente ind, men til toppen af truppen ville det godt nok have pyntet med Wæhler, Nomvethe og Prica igår...

The Point Maker
Junior
Junior
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. mar 2012, 01:07
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Re: Er vi for stolt og gammeldags en klub til Indiske millio

Indlæg af The Point Maker » 22. mar 2012, 12:34

Med den økonomi som pt. er i klubben, er det super fedt at se 11 danske spillere fra start, heraf 7 nordjyske. Hvis I tager ud og ser lidt af den talentudvikling som sker ude på AaB 4-5 gange om ugen ville I være mere end optimistiske for fremtiden. Personligt ville jeg foretrække 11 nordjyske spillere og 7 på bænken, men 8 + 3 Nomvethe niveau så synes jeg godt vi kan være stolte.

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Er vi for stolt og gammeldags en klub til Indiske millio

Indlæg af JFL » 22. mar 2012, 14:18

The Point Maker skrev:Med den økonomi som pt. er i klubben, er det super fedt at se 11 danske spillere fra start, heraf 7 nordjyske. Hvis I tager ud og ser lidt af den talentudvikling som sker ude på AaB 4-5 gange om ugen ville I være mere end optimistiske for fremtiden. Personligt ville jeg foretrække 11 nordjyske spillere og 7 på bænken, men 8 + 3 Nomvethe niveau så synes jeg godt vi kan være stolte.
Gør du det? For så skal du da være velkommen lave en talentrapport, som os andre, der ikke kan være derude 4-5 gange om ugen, kan nyde godt af.

The Point Maker
Junior
Junior
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. mar 2012, 01:07
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Re: Er vi for stolt og gammeldags en klub til Indiske millio

Indlæg af The Point Maker » 22. mar 2012, 14:22

JFL skrev:
The Point Maker skrev:Med den økonomi som pt. er i klubben, er det super fedt at se 11 danske spillere fra start, heraf 7 nordjyske. Hvis I tager ud og ser lidt af den talentudvikling som sker ude på AaB 4-5 gange om ugen ville I være mere end optimistiske for fremtiden. Personligt ville jeg foretrække 11 nordjyske spillere og 7 på bænken, men 8 + 3 Nomvethe niveau så synes jeg godt vi kan være stolte.
Gør du det? For så skal du da være velkommen lave en talentrapport, som os andre, der ikke kan være derude 4-5 gange om ugen, kan nyde godt af.
Du kunne også tolke det som om at de træner 4-5 gange om ugen, så er der stor fleksibilitet for din planlægning om hvilken dag DU kunne tænke dig at se dem engang i mellem - jeg kan dog fortælle dig at vi har en vanvittig god ungdomsafdeling og at Lucas ikke er så urealistisk at lave et par gange mere de næste år... :-)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Er vi for stolt og gammeldags en klub til Indiske millio

Indlæg af Buzz Killington » 22. mar 2012, 14:46

Tillad mig at afspore denne tråd, men The Point Maker, du er afsløret. Du er en del af AaB-inside teamet, ikke sandt, med det formål at skabe liv og glade dag på debatten? Det er helt fint, men din -for en debattør - overdrevne positive indgangsvinkel i forhold til klubben, samt din pludselige opståen, virker yders veltimet i forhold til AaB-inside projektet. Men cool nok
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar