Nyt stadionnavn - 'Nordjyske Arena'

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Nyt stadionnavn - 'Nordjyske Arena'

Indlæg af Buzz Killington » 19. mar 2012, 08:42

Fantastisk navn!
Aftalen gælder foreløbig indtil 31. december 2014.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... arena.aspx
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Nyt stadionnavn - 'Nordjyske Arena'

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 19. mar 2012, 08:45

Skal man sælge sit navn, kan det da vist ikke gå meget bedre end det. Bortset fra at man burde kalde det Nordjyske Stadion istedet for det arena-pjat.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nyt stadionnavn - 'Nordjyske Arena'

Indlæg af Funky » 19. mar 2012, 08:49

Aldeles helt utroligt fremragende nyhed. Penge i kassen (uanset hvor lidt må man juble) + et fornuftigt navn. Glimrende.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: Nyt stadionnavn - 'Nordjyske Arena'

Indlæg af JLB » 19. mar 2012, 08:50

Men betyder dette, at Nordjyske Tribunen mangler sponsorat nu:
- Nordjyske Koncernen har i en del år været tribunesponsor, og det har vi været glade for. Da vi hørte, at stadionnavnet ville blive ledigt, besluttede vi at ændre tribunesponsoratet til fordel for et sponsorat baseret på stadionnavnet
Hvem der bare var irsk

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Nyt stadionnavn - 'Nordjyske Arena'

Indlæg af hje1980 » 19. mar 2012, 09:12

Og med en af ejerne som tegner en 3-årige kontrakt, kan vi vist godt lægge konkurs-spøgelserne i skuffen...
Hvis Nordjyske går ind og lave sådan en aftale netop nu, indikere Nordjyske vel også at AaB også er i live om 3 år... Hvert fald det signal de begge gerne vel sende, måske også for at få andre med til at putte lidt penge i klubben.

Men et "perfekt" navn til Aalborg Stadion...

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Nyt stadionnavn - 'Nordjyske Arena'

Indlæg af astonvilla » 19. mar 2012, 09:21

JLB skrev:Men betyder dette, at Nordjyske Tribunen mangler sponsorat nu:
- Nordjyske Koncernen har i en del år været tribunesponsor, og det har vi været glade for. Da vi hørte, at stadionnavnet ville blive ledigt, besluttede vi at ændre tribunesponsoratet til fordel for et sponsorat baseret på stadionnavnet
Tænkte det samme - og læser bestemt det sådan at Nordtribunen skal have en ny sponsor (=flere gryn i kassen).

Fantastisk af Nordjyske. Jeg trækker alle tidligere udtalelser tilbage omkring avisen. Det er et fremragende blad - min klart foretrukne nyhedskilde!! ;)

EDIT: I.ø. spændende at se hvad det AaBinside udvikler sig til http://www.nordjyske.dk/sport/aabinside.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Får da i hvert fald skabt noget hype omkring klubben og kampene ser det ud til. Interessant projekt. Up The Nordjyske !!
Bienvenu Bassogog!

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Nyt stadionnavn - 'Nordjyske Arena'

Indlæg af Fabbe » 19. mar 2012, 09:52

NORDJYSKE Arena. Klinger ikke så dårligt endda. Det var lidt ligesom Fionia Park, hvor man fik et sponsornavn, man næsten ligefrem kunne være bekendt. Bare synd at banken krakkede.

I den forbindelse er det helt oplagt, at Spar Nord overtager Nordtribunen. Det har i alle dage været fjollet, at Vesttribunen skulle hedde noget med nord.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

svendpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 192
Tilmeldt: 2. okt 2008, 18:07

Re: Nyt stadionnavn - 'Nordjyske Arena'

Indlæg af svendpoulsen » 19. mar 2012, 10:08

MHT navnet - så er jeg ikke enig med de, der mener det er et godt navn. Jeg er måske gammeldags/nostalgisk - eller noget lignende - men det eneste rigtige er i mine ører simpelthen AALBORG STADION :aabfan: :aabfan: :aabfan:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nyt stadionnavn - 'Nordjyske Arena'

Indlæg af Funky » 19. mar 2012, 10:14

svendpoulsen skrev:MHT navnet - så er jeg ikke enig med de, der mener det er et godt navn. Jeg er måske gammeldags/nostalgisk - eller noget lignende - men det eneste rigtige er i mine ører simpelthen AALBORG STADION :aabfan: :aabfan: :aabfan:
Det eneste rigtige i mine ører er lyden af klingende mønt i AaB's udsultede sparegris. Et navn man kan holde ud er kun en bonus.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Nyt stadionnavn - 'Nordjyske Arena'

Indlæg af YesAaBcan » 19. mar 2012, 11:43

hje1980 skrev:Og med en af ejerne som tegner en 3-årige kontrakt, kan vi vist godt lægge konkurs-spøgelserne i skuffen...

...
Det er en god pointe du fremfører her hje1980
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nyt stadionnavn - 'Nordjyske Arena'

Indlæg af Pastorius » 19. mar 2012, 12:04

YesAaBcan skrev:
hje1980 skrev:Og med en af ejerne som tegner en 3-årige kontrakt, kan vi vist godt lægge konkurs-spøgelserne i skuffen...

...
Det er en god pointe du fremfører her hje1980
Hm.. jeg forstår ikke sammenhængen.

Det er da fuldstændig omkostningsfrit at tegne en lang kontrakt, selvom AaB skulle gå konkurs - medmindre selvfølgelig hele beløbet erlægges på forhånd, men det foreligger der vel ikke oplysninger om.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Nyt stadionnavn - 'Nordjyske Arena'

Indlæg af NIN » 19. mar 2012, 13:10

Pastorius skrev:
YesAaBcan skrev:
hje1980 skrev:Og med en af ejerne som tegner en 3-årige kontrakt, kan vi vist godt lægge konkurs-spøgelserne i skuffen...

...
Det er en god pointe du fremfører her hje1980
Hm.. jeg forstår ikke sammenhængen.

Det er da fuldstændig omkostningsfrit at tegne en lang kontrakt, selvom AaB skulle gå konkurs - medmindre selvfølgelig hele beløbet erlægges på forhånd, men det foreligger der vel ikke oplysninger om.
Fuldstændig enig. Jeg har mere end vanskeligt ved at se koblingen mellem de to ting og at det skulle være garant for, at vi skulle kunne begrave konkursspøgelset.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Nyt stadionnavn - 'Nordjyske Arena'

Indlæg af YesAaBcan » 19. mar 2012, 13:43

NIN den fromme skrev:
Pastorius skrev:
YesAaBcan skrev:
hje1980 skrev:Og med en af ejerne som tegner en 3-årige kontrakt, kan vi vist godt lægge konkurs-spøgelserne i skuffen...

...
Det er en god pointe du fremfører her hje1980
Hm.. jeg forstår ikke sammenhængen.

Det er da fuldstændig omkostningsfrit at tegne en lang kontrakt, selvom AaB skulle gå konkurs - medmindre selvfølgelig hele beløbet erlægges på forhånd, men det foreligger der vel ikke oplysninger om.
Fuldstændig enig. Jeg har mere end vanskeligt ved at se koblingen mellem de to ting og at det skulle være garant for, at vi skulle kunne begrave konkursspøgelset.
Jamen det er da så sandt de herrer. Intet er sikkert i denne verden og jeg skal beklage min lidt hurtige, vel optimistiske, markering. Jeg vælger dog stadig :danmarkfan: fremfor :thumbsdown: til nyheden.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Nyt stadionnavn - 'Nordjyske Arena'

Indlæg af frederikshavneren » 19. mar 2012, 13:58

Som nostalgiker er stadion sponsor navne en meget trist udvikling. For mig vil stadion altid hedde
Aalborg Stadion. Blandt nordjyder/aalborgensere vil det altid være Aalborg Stadion, hos "folket" vil
grufulde opdigtede navne som Steff Houlberg Pølse Arena, Dong Arena mv. aldrig slå igennem.

Når ondet så desværre endnu engang har ramt AaB så er det en lille trøst, at stadionnavnet ikke er helt
håbløst. Nordjyske Arena er blandt de bedre stadion sponsornavne da stadion knyttes til en geografisk lokalitet (Nordjylland).

Tilhængere af klubber som OB/3 får Park, AGF/energi Park, Brøndby/Kasi Jesper Arena (Kasi Jesper købte navnerettighederne til Brøndby Stadion, men valgte ikke at benytte det), Silkeborg/Maskot Park, Vejle/Jokri Park,
Fredericia/Monjasa Park må være fortvivlede over så grufulde navne (med forbehold for at jeg husker
nogle af navnene forkert, samt at sponsoraterne eventuelt er ophørt eller ændrede).

Stadion sponsornavne er en "pest" der har ramt fodbold danmark/europa. Alt er desværre til salg for ussel mammon,
det næste logiske step i udviklingen er vel at klubberne skifter til et decideret sponsornavn
(Red Bull Salzburg er jo et "godt eksempel").

I disse så hårde økonomiske tider kan AaB skifte navn til Nordjyske hvis mediekoncernen smider et tilstrækkeligt
antal millioner...

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Nyt stadionnavn - 'Nordjyske Arena'

Indlæg af AaBlover4ever » 19. mar 2012, 13:59

Er helt på linje med de fleste herinde, om at NORDJYSKE Arena godt kan accepteres :-) Selvom det nok stadig vil hedde Aalborg Stadion i mit sind, har jeg intet imod at der kommer lidt penge til kassen.

Nu hørte man jo også, at Energi Nord stoppede fordi navnet 'Energi Nord Arena' aldrig rigtig brød igennem i medierne: http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... %20stadion" onclick="window.open(this.href);return false;

Mon ikke NORDJYSKE nok skal sørge for at det nye navn bliver anvendt oftere, ihvertfald på deres egen side ;)

I øvrigt spændende med AaB Inside, som NORDJYSKE forsøger sig med - ærgerligt at deres primære kilde bliver Twitter...: http://www.nordjyske.dk/sport/aabinside.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

The Point Maker
Junior
Junior
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. mar 2012, 01:07
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Re: Nyt stadionnavn - 'Nordjyske Arena'

Indlæg af The Point Maker » 22. mar 2012, 11:54

frederikshavneren skrev:Som nostalgiker er stadion sponsor navne en meget trist udvikling. For mig vil stadion altid hedde
Aalborg Stadion. Blandt nordjyder/aalborgensere vil det altid være Aalborg Stadion, hos "folket" vil
grufulde opdigtede navne som Steff Houlberg Pølse Arena, Dong Arena mv. aldrig slå igennem.

Når ondet så desværre endnu engang har ramt AaB så er det en lille trøst, at stadionnavnet ikke er helt
håbløst. Nordjyske Arena er blandt de bedre stadion sponsornavne da stadion knyttes til en geografisk lokalitet (Nordjylland).

Tilhængere af klubber som OB/3 får Park, AGF/energi Park, Brøndby/Kasi Jesper Arena (Kasi Jesper købte navnerettighederne til Brøndby Stadion, men valgte ikke at benytte det), Silkeborg/Maskot Park, Vejle/Jokri Park,
Fredericia/Monjasa Park må være fortvivlede over så grufulde navne (med forbehold for at jeg husker
nogle af navnene forkert, samt at sponsoraterne eventuelt er ophørt eller ændrede).

Stadion sponsornavne er en "pest" der har ramt fodbold danmark/europa. Alt er desværre til salg for ussel mammon,
det næste logiske step i udviklingen er vel at klubberne skifter til et decideret sponsornavn
(Red Bull Salzburg er jo et "godt eksempel").

I disse så hårde økonomiske tider kan AaB skifte navn til Nordjyske hvis mediekoncernen smider et tilstrækkeligt
antal millioner...
Det lyder meget flot alt det du skriver, men så er det heller ikke værre. Media College, Tech College & Food College er engelske betegnelser som har været med til at poppe den tekniske skole. Det er samfundets udvikling af "Arena" bliver brugt. og det er utroligt hvad men efterhånden kan brokke sig over når nu AaB A/S har fundet et 100 % perfekt match til vores dejlige hjemmebane. Men om du render rundt og kalder det for stadion, det får du nok ikke skæld ud for :-)

I disse så hårde økonomiske tider kan AaB skifte navn til Nordjyske hvis mediekoncernen smider et tilstrækkeligt
antal millioner...

Besvar