Kamptråd, AaB - SønderjyskE, 24. april 17:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Kamptråd, AaB - SønderjyskE, 24. april 17:00

Indlæg af astonvilla » 23. mar 2012, 11:45

Jeg er ikke meget for at starte kamptråden, da jeg ikke besidder evnerne hertil.
Men da der ikke rigtig sker noget - så gør jeg det alligevel.

Som jeg skrev i Køge - AaB kamptråden
http://www.debatside.dk/viewtopic.php?f ... &start=225" onclick="window.open(this.href);return false;
fik vi svar på en hel del spørgsmål i den kamp -o g jeg lader herefter den kamp ligge - den skal bare glemmes.

OG det bliver nemt at komme videre, da DMI i morgen varsler solskin og 15 grader (og en lørdagskamp ... Der skal være stor fest på Stadion).

Som jeg har taget hul på i indlæg i den nu unævnelige kamptråd mener jeg at opstillingen skal se sådan ud:

Curth-----?????

Due--Augo--Würtz--????

Ahlman--KEP--LN--PK

Unge Larsen

Altså 2 ubesvarede spørgsmål i mine øjne.
Jeg hælder mest til at de to ???? skal udfyldes af Lucas og Dalsgaard. De kan dække begge pladser - men mon ikke det bliver med Dalsgaard oppe foran og Lucas på kanten - uden det skal være nogen cementeret opstilling/indstilling.
Helenius må i min optik lige snuppe en kamp fra bænken (og træde ind i løbet af 2.). Det er ikke nogen hetz mod vort unge stjernefrø - men han virker underligt udfocuseret for tiden (primært i Køge-kampen), hvorfor jeg mener han skal starte ude. Curth skal i hvert fald med fra start! Såfremt Kent vil starte med Helenius skal det være på bekostning af enten Dalsgaard eller Lucas.

OG KENT: Så er det altså slut med det eksperiment med de "omvendte kanter" tak! Det fungerer ikke. Og med Curth i boxen skal vi have nogle indlæg fra fløjene. Så Duen på venstre og Lucas/Dalsgaard/Rolfe på højre kant. Thank you.

Tyndt kamptrådoplæg sammenholdt med de Herrer Yankee osv tidligere oplæg. Sorry. Men lad os få gang i debatten om kampen.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd, AaB - SønderjyskE, 24. april 17:00

Indlæg af Buzz Killington » 23. mar 2012, 12:20

astonvilla skrev:Jeg er ikke meget for at starte kamptråden, da jeg ikke besidder evnerne hertil.
Men da der ikke rigtig sker noget - så gør jeg det alligevel.

Som jeg skrev i Køge - AaB kamptråden
http://www.debatside.dk/viewtopic.php?f ... &start=225" onclick="window.open(this.href);return false;
fik vi svar på en hel del spørgsmål i den kamp -o g jeg lader herefter den kamp ligge - den skal bare glemmes.

OG det bliver nemt at komme videre, da DMI i morgen varsler solskin og 15 grader (og en lørdagskamp ... Der skal være stor fest på Stadion).

Som jeg har taget hul på i indlæg i den nu unævnelige kamptråd mener jeg at opstillingen skal se sådan ud:

Curth-----?????

Due--Augo--Würtz--????

Ahlman--KEP--LN--PK

Unge Larsen

Altså 2 ubesvarede spørgsmål i mine øjne.
Jeg hælder mest til at de to ???? skal udfyldes af Lucas og Dalsgaard. De kan dække begge pladser - men mon ikke det bliver med Dalsgaard oppe foran og Lucas på kanten - uden det skal være nogen cementeret opstilling/indstilling.
Helenius må i min optik lige snuppe en kamp fra bænken (og træde ind i løbet af 2.). Det er ikke nogen hetz mod vort unge stjernefrø - men han virker underligt udfocuseret for tiden (primært i Køge-kampen), hvorfor jeg mener han skal starte ude. Curth skal i hvert fald med fra start! Såfremt Kent vil starte med Helenius skal det være på bekostning af enten Dalsgaard eller Lucas.

OG KENT: Så er det altså slut med det eksperiment med de "omvendte kanter" tak! Det fungerer ikke. Og med Curth i boxen skal vi have nogle indlæg fra fløjene. Så Duen på venstre og Lucas/Dalsgaard/Rolfe på højre kant. Thank you.

Tyndt kamptrådoplæg sammenholdt med de Herrer Yankee osv tidligere oplæg. Sorry. Men lad os få gang i debatten om kampen.
Fint oplæg. Jeg er dog pisse uenig med dit syn på de omvendte kanter :) . Hvis man lige ser bort fra sidste kamp, så syntes jeg faktisk de har fungeret udemærket. Det afhænger selvfølgelig af modstanderen, og noget tyder på at når modstanderen står i et højt pres, så bliver der for lidt plads på midten af banen, og så er wings alligevel tvunget til at gå i dybden, med dertil elendige indlæg til følge. Problemet med almindelige wings, er at de fungerer bedst med store hovedstødsstærke spillere på de to forreste positioner, og det er vel egentlig kun bette Curth der kommer i nærheden heraf. Med indvendige wings (som vi kører med nu), kommer indlæg fra backs, og de kommer sent nok til at midtbanen er trukket op i feltet. Så alt i alt, syntes jeg faktisk vi skal holde fast, dog tilpasse det i forhold til modstanderen.

Mht. midtbanen, gad jeg godt se Rolfe erstatte Lucas, da han arbejder lidt mere for holdet, og ofte er mere spilbar. Så kan Lucas komme ind senere, og voldsmadre deres trætte forsvar.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd, AaB - SønderjyskE, 24. april 17:00

Indlæg af doukas » 23. mar 2012, 12:23

Det bliver en helt anden kamp imod SønderjyskE. Tvivler stærkt på de kommer med et helbanepres alá HB Køge. Min mening, hold fast i samme opstilling som sidst, det kommer til at fungere på en hel anden, og forhåbentlig bedre måde.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd, AaB - SønderjyskE, 24. april 17:00

Indlæg af AaBlover4ever » 23. mar 2012, 13:07

Der kan vel ikke være nogen tvivl om, at kampen imorgen er en af de vigtigste i foråret. Hvis vi skal spille med om et plads i top-3 skal vi simpelthen slå SønderjyskE i morgen! Samtidig skal spillerne bevise, at de kan præstere meget bedre end mod Køge i mandags...

Jeg tror det bliver en kamp, hvor AaB prøver med noget mere spil nede ved jorden, sammenlignet med de andre forårskampe. Også derfor tror jeg, at Dalsgaard og Helenius begge pilles ud og erstattes af Curth og Kayke. Også fordi, at Dalsgaard og Helenius i flere situationer simpelthen har vist at de ikke har den målnæse, som Curth besidder!

Jeg håber på en noget mere solid AaB-midtbane, end den vi så i mandags. For et af hovedkriterierne for, at kunne spille fladt fodbold er at man kontrollerer midtbanen. Så jeg håber - og tror - at Augu kommer ind i stedet for Wichmann. Jeg kunne også godt tænke mig, at se en Rolfe inde centralt i stedet for Würtz. Rolfe har en fantastisk speed og kan også udgøre en trussel ved spark ude fra.

Samtidig tror jeg, at Kent vælger at fastholde de to kanter, dvs. Due og Lucas. Jeg håber dog på, at de bliver byttet om så vi igen spiller med "rigtige" wings, der kan søge til baglinien og slå et indlæg. Det ville være fint, hvis de en gang imellem byttede side, men som udgangspunkt skal Due ligge i venstre og Lucas i højre.

Mit bud på en start-11er bliver derfor:



Gerne med Rolfe en smule foran Augu!

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd, AaB - SønderjyskE, 24. april 17:00

Indlæg af Flower » 23. mar 2012, 13:10

jeg mener at Sønderjyske er lige fysisk nok til Lucas, der tror jeg vi får mere nytte af Rolfe på kante. Jeg har efterhånden ikke meget fidus til Dalsgaard, så jeg vil foretrække Helenius på toppen, sammen med Curth.

Ellers tror jeg desværre Sønderjyske løber med en 1-måls sejr, jeg håber selvfølgelig på en 4-0'er, men skulle jeg smide penge efter kampen - er jeg ikke i tvivl om den ryger på et 2-tal.

Vi ses på stadion :cheers:
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: Kamptråd, AaB - SønderjyskE, 24. april 17:00

Indlæg af Shrug » 23. mar 2012, 13:22

AaBlover4ever skrev:Der kan vel ikke være nogen tvivl om, at kampen imorgen er en af de vigtigste i foråret. Hvis vi skal spille med om et plads i top-3 skal vi simpelthen slå SønderjyskE i morgen! Samtidig skal spillerne bevise, at de kan præstere meget bedre end mod Køge i mandags...

Jeg tror det bliver en kamp, hvor AaB prøver med noget mere spil nede ved jorden, sammenlignet med de andre forårskampe. Også derfor tror jeg, at Dalsgaard og Helenius begge pilles ud og erstattes af Curth og Kayke. Også fordi, at Dalsgaard og Helenius i flere situationer simpelthen har vist at de ikke har den målnæse, som Curth besidder!

Jeg håber på en noget mere solid AaB-midtbane, end den vi så i mandags. For et af hovedkriterierne for, at kunne spille fladt fodbold er at man kontrollerer midtbanen. Så jeg håber - og tror - at Augu kommer ind i stedet for Wichmann. Jeg kunne også godt tænke mig, at se en Rolfe inde centralt i stedet for Würtz. Rolfe har en fantastisk speed og kan også udgøre en trussel ved spark ude fra.

Samtidig tror jeg, at Kent vælger at fastholde de to kanter, dvs. Due og Lucas. Jeg håber dog på, at de bliver byttet om så vi igen spiller med "rigtige" wings, der kan søge til baglinien og slå et indlæg. Det ville være fint, hvis de en gang imellem byttede side, men som udgangspunkt skal Due ligge i venstre og Lucas i højre.

Mit bud på en start-11er bliver derfor:



Gerne med Rolfe en smule foran Augu!
Curth. Målnæse? Haha helt ærlig. Kom nu lige :)

IMO skal opstillingen være således for at tage højde for et Sønderjyske mandskab, der på Aalborg Stadion helt sikkert vil spille på kontraen. Det stiller krav til de offensive spilleres returløb.

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd, AaB - SønderjyskE, 24. april 17:00

Indlæg af AaBlover4ever » 23. mar 2012, 13:37

Shrug skrev:
AaBlover4ever skrev:Der kan vel ikke være nogen tvivl om, at kampen imorgen er en af de vigtigste i foråret. Hvis vi skal spille med om et plads i top-3 skal vi simpelthen slå SønderjyskE i morgen! Samtidig skal spillerne bevise, at de kan præstere meget bedre end mod Køge i mandags...

Jeg tror det bliver en kamp, hvor AaB prøver med noget mere spil nede ved jorden, sammenlignet med de andre forårskampe. Også derfor tror jeg, at Dalsgaard og Helenius begge pilles ud og erstattes af Curth og Kayke. Også fordi, at Dalsgaard og Helenius i flere situationer simpelthen har vist at de ikke har den målnæse, som Curth besidder!

Jeg håber på en noget mere solid AaB-midtbane, end den vi så i mandags. For et af hovedkriterierne for, at kunne spille fladt fodbold er at man kontrollerer midtbanen. Så jeg håber - og tror - at Augu kommer ind i stedet for Wichmann. Jeg kunne også godt tænke mig, at se en Rolfe inde centralt i stedet for Würtz. Rolfe har en fantastisk speed og kan også udgøre en trussel ved spark ude fra.

Samtidig tror jeg, at Kent vælger at fastholde de to kanter, dvs. Due og Lucas. Jeg håber dog på, at de bliver byttet om så vi igen spiller med "rigtige" wings, der kan søge til baglinien og slå et indlæg. Det ville være fint, hvis de en gang imellem byttede side, men som udgangspunkt skal Due ligge i venstre og Lucas i højre.

Mit bud på en start-11er bliver derfor:



Gerne med Rolfe en smule foran Augu!
Curth. Målnæse? Haha helt ærlig. Kom nu lige :)

IMO skal opstillingen være således for at tage højde for et Sønderjyske mandskab, der på Aalborg Stadion helt sikkert vil spille på kontraen. Det stiller krav til de offensive spilleres returløb.
Meget kan man sige om Curth, men i mine øjne har han bevist hver gang han får chancen at han ved hvor målet står. At han så ikke altid er lige 'heldig' med sine afslutninger, er en anden sag. Men i modsætning til Helenius og Dalsgaard, der en gang imellem har en tendens til at gøre det mere besværligt end det er, er jeg helt klar fan af Curth!

Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: Kamptråd, AaB - SønderjyskE, 24. april 17:00

Indlæg af Shrug » 23. mar 2012, 13:53

Det du giver Curth kredit for er altså afslutte og brænde? :) Curth har alt for længe fået alt for meget snor og det var en klar fejl at forlænge med ham medmindre han gik markant ned i løn.

Jeg kan i øvrigt ikke genkende det billede du giver af Helenius og Dalsgaard. Problemet er at Helenius har for meget selvtillid og Dalsgaard for lidt. Håber det bliver udlignet, hvis de bliver ved med at få spilletid. Så kan det blive rigtig godt.

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd, AaB - SønderjyskE, 24. april 17:00

Indlæg af Walther » 23. mar 2012, 13:59

AaBlover4ever skrev:Der kan vel ikke være nogen tvivl om, at kampen imorgen er en af de vigtigste i foråret. Hvis vi skal spille med om et plads i top-3 skal vi simpelthen slå SønderjyskE i morgen! Samtidig skal spillerne bevise, at de kan præstere meget bedre end mod Køge i mandags...

Jeg tror det bliver en kamp, hvor AaB prøver med noget mere spil nede ved jorden, sammenlignet med de andre forårskampe. Også derfor tror jeg, at Dalsgaard og Helenius begge pilles ud og erstattes af Curth og Kayke. Også fordi, at Dalsgaard og Helenius i flere situationer simpelthen har vist at de ikke har den målnæse, som Curth besidder!

Jeg håber på en noget mere solid AaB-midtbane, end den vi så i mandags. For et af hovedkriterierne for, at kunne spille fladt fodbold er at man kontrollerer midtbanen. Så jeg håber - og tror - at Augu kommer ind i stedet for Wichmann. Jeg kunne også godt tænke mig, at se en Rolfe inde centralt i stedet for Würtz. Rolfe har en fantastisk speed og kan også udgøre en trussel ved spark ude fra.

Samtidig tror jeg, at Kent vælger at fastholde de to kanter, dvs. Due og Lucas. Jeg håber dog på, at de bliver byttet om så vi igen spiller med "rigtige" wings, der kan søge til baglinien og slå et indlæg. Det ville være fint, hvis de en gang imellem byttede side, men som udgangspunkt skal Due ligge i venstre og Lucas i højre.

Mit bud på en start-11er bliver derfor:



Gerne med Rolfe en smule foran Augu!
Rolfe på den centrale midt? Hvad har du stukket i piben idag?
Det ville være usandsynligt at Kent begynder på den slags eksperimenter på det her tidspunkt. Den eneste grund til der var ændret på de to centrale pladser til sidste kamp, var grundet Augo var syg.
Jeg kan derfor slet ikke se at de to centrale skulle blive andet end Augo - Würtz

Angrebet kan jeg dog godt se fornuften i. Jeg ville nyde at se hvis Kayke kunne få forårskriller i brasilianerfødderne her når solen kikker frem.
Jeg tror Sønderjyske kunne blive inspireret af hvordan Køge spillede os under græsset i sidste kamp, og starte ud med et højt pres, for siden at overlade lidt af initiativet til os hvis det ikke afføder en hurtig kasse eller et solidt overtag.

En af de afgørende faktorer i denne kamp, er efter mine mening om spillerne går ind i nærkampene med 100% i stedet for 45% som i sidste kamp, og at midtbanen får sat en korrekt aflevering, FREMAD. Bolddistributionen fra midtbanen skal forbedres markant i forhold til sidste kamp. Men mon ikke også den kamp var en enlig blunder.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: Kamptråd, AaB - SønderjyskE, 24. april 17:00

Indlæg af Shrug » 23. mar 2012, 16:23

SønderjyskEs trup:

Nathan Coe
Kenneth Stenild
Anders Østli
Jonas Troest
Hallgrimur Jonasson
Michael Christensen
Jarl André Storbæk
Daniel Christensen
Henrik Hansen
Henrik Bødker
Mads Jessen
Lasse Vibe
Eyjolfur Hedinsson
Conor O´Brien
Tommy Bechmann
Quincy Antipas
Bjørn Paulsen

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd, AaB - SønderjyskE, 24. april 17:00

Indlæg af Gentleman Finn » 23. mar 2012, 16:23

Curths to indhop har været virkeligt gode, så han har fortjent chancen fra start. Jeg tror det er 50/50 om det bliver Helenius eller Dalsgaard, mit gæt er at Kayke er nederst i angrebshierakiet lige pt. Ellers tror jeg Rolfe må tage Lucas' plads og Lucas kan komme ind i de sidste 20-30 minutter.

Fabricius og Thomas Hansen er ude for se til kampen.

Bliver lækkert i morgen!

Brugeravatar
Dr.Jones
Landshold
Landshold
Indlæg: 843
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Starting XI

Re: Kamptråd, AaB - SønderjyskE, 24. april 17:00

Indlæg af Dr.Jones » 24. mar 2012, 04:53

JC og NH i front.
Due, RW, Augo, CR på midten.
Og forsvaret giver sig selv.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd, AaB - SønderjyskE, 24. april 17:00

Indlæg af Gentleman Finn » 24. mar 2012, 13:19

Dr.Jones skrev:JC og NH i front.
Due, RW, Augo, CR på midten.
Og forsvaret giver sig selv.
Lyder ikke helt tosset.

Og formentlig en af de kampe hvor skud på kanten af feltet kommer i spil for vores godt skydende kanter. Vi har dog curth vi kan sigte efter i hovedspillet, hvis muligheden opstår.

Men en kamp vi skal vinde og som jeg forventer vi har nok kvalitet til at slå, sønderjyske ser ikke så stærke ud defensivt længere, og skal håbe på antipas rammer kassen på en af de mange vildfarende skud på kontra, for mange chancer får de ikke så ringe som de har præsteret offensivt.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd, AaB - SønderjyskE, 24. april 17:00

Indlæg af astonvilla » 24. mar 2012, 13:23

Iflg TV2sport bliver det Lucas på kanten (venstre) og Helenius oppe foran sammen med Curth (resten som forventet - Augo starter inde). Men jo ikke til at vide hvor velinformerede de er på redaktionen....
Bienvenu Bassogog!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd, AaB - SønderjyskE, 24. april 17:00

Indlæg af jonas386 » 24. mar 2012, 13:25

Skal det betyde at Rolfe ikke er 100% klar eller at Lucas direkte har slået ham af? Såfremt opstillingen er sand selvfølgelig...
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd, AaB - SønderjyskE, 24. april 17:00

Indlæg af frederikshavneren » 24. mar 2012, 13:37

Ser frem til eftermiddagens opgør på Aalborg Stadion. Vejret er godt, solen skinner og banen er god.
Modstanderne Nordtyske har efterhånden udviklet sig til en skrækmodstander. AaB har ikke besejret sønderjyderne i de seneste 6 superligakampe (4 nederlag samt 2 uafgjorte).
Den suverænt mest afgørende indbyrdes kamp de to hold har spillet var sidste sæsons gyser i Aalborg (hvor AaB total ufortjent tabte 1-2, et nederlag der havde betyder nedrykning hvis det ikke var for Tim Janssens "ligegyldige" overtidsscoring i Randers).

Tilbage til nutiden efter dette nostalgiske tilbageblik. Sønderjyderne har fået en resultatmæssig dårlig start på forårssæsonen, men her skal det bemærkes at holdet som forventet har tabt 2 udekampe til Brøndby og FCK. I holdets seneste udekamp i Parken spillede sønderjyderne en ganske god kamp, hvor holdet som minimum havde fortjent uafgjort.
Sønderjyskes primære force er de hurtige omstillinger samt dødbolde. Nøglen til AaB sejr er at lukke ned for sønderjyskes omstillinger, hvor især Antipas er en meget giftig spiller. Dødbolde må være et andet AaB fokuspunkt, her er sønderjyske meget stærke. I den forbindelse har den tidligere AaBer DC en central rolle.

Jeg er lidt i tvivl om den bedst egnede AaB lineup, men jeg håber at Kent vælger følgende startellever:

N. Larsen
P. Kristensen - L. Nielsen - KEP - J. Ahlmann
C. Rolfe - R. Würtz - Augu - A. Due
J. Curth - N. Helenius

Forsvaret giver sig selv, men i en hjemmekamp mod sønderjyske håber jeg virkelig at Patrick og Ahlmann spiller meget mere offensivt end vi er vant til. Det virker som om at backerne har fået "forbud" mod at krydse midterlinien, hvilket virkelig hæmmer vores spil. I moderne fodbold er backerne et meget vigtigt angrebsvåben, se bare på Noruzzi/Brøndby, Eckersley/AGF, Ruud/OB, Mtiliga/FC Rødvin mv. Disse spillere er meget offensive og udgør en enorm trussel, i denne sammenligning er det ret ynkeligt hvad Patrick og Ahlmann bidrager med offensivt.

På midtbanen har jeg fravalgt Lucas fremfor Rolfe. Grunden herfor er at jeg ikke tror at sønderjyske kontante og hårde fysiske spil passer godt til Lucas. Jeg ser ham hellere anvendt som en supersub, der kan sendes på banen kort inde i anden halvleg. Ulempen hermed er selvfølgelig at opkøberne ser mindre til ham på banen, men omvendt er det jo meget godt hvis han præsterer som han gjorde mod Køge.

I angrebet er jeg meget i tvivl. Curth har berettiget været bænket, hvilket jeg i mange sæsoner har efterlyst. Han har i alt for lang tid været sikker starter, men jeg håber at bænketjanserne i foråret betyder, at vi får en mere ærgerrig og ambitiøs Curth at se på banen.
Heleníus deler bestemt vandene. Han har sine forcer og ulemper, men bottom line er at han er vores bedste angriber. Han har potentialet til at score mange mål, desuden har han en klart bedre afslutningsteknik end de øvrige angribere.

Jeg har til dagens opgør fravalgt Dalsgaard og Kayke. Dalsgaard lever af sin hurtighed, men det er faktisk også hans eneste kompetence. Dårlig teknik og elendige afslutninger må betyde en bænkeplads, jeg kan absolut ikke se hvad han har at bidrage med. Kayke var god sidste forår (2011), men han har desværre endnu ikke ramt niveauet. Gør han det har nogle kompetencer at bidrage med, men som det ser ud pt. er han desværre langt fra det niveau han havde for et års tid siden.

Efter dette lange indlæg vil jeg afslutningsmæssigt gætte på en kneben AaB sejr på 1-0 eller 2-1.

Brugeravatar
KK5700
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 8. okt 2006, 17:13
Geografisk sted: Svendborg

Re: Kamptråd, AaB - SønderjyskE, 24. april 17:00

Indlæg af KK5700 » 24. mar 2012, 13:43

Mon ikke Lucas' startplads også kan tilskrives at han er det største salgsobjekt vi har, og at en fast starter vil alt andet lige være dyrere end en talentfuld supersub...

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Kamptråd, AaB - SønderjyskE, 24. april 17:00

Indlæg af nik » 24. mar 2012, 15:13

1 point må være acceptablet efter man så AaB´s niveau i køge

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd, AaB - SønderjyskE, 24. april 17:00

Indlæg af Gentleman Finn » 24. mar 2012, 15:33

nik skrev:1 point må være acceptablet efter man så AaB´s niveau i køge
Nik du får satme trollet noget, hold dig nu til hockeyforummet

SGLoco
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 7. okt 2008, 15:38

Re: Kamptråd, AaB - SønderjyskE, 24. april 17:00

Indlæg af SGLoco » 24. mar 2012, 15:59



Forsvaret siger sig selv og har egentligt været ok.

Midtbanen siger vel også sig selv hvis Rolfe er klar. Griner stort af dem der putter Rolfe ind midt på, Würtz på bænken osv. Synes det er mangel på fodboldviden eller bare vild fantasi. Lucas spiller kun i øjeblikket hvis Rolfe ikke er klar da Rolfe stadig er bedre defensiv end Lucas. Men Lucas får da helt sikkert mere og mere spilletid som foråret går.

Angrebet hælder jeg i dag til Dalsgaard og Curth. Jeg har ellers været rigtig glad for at Kent her i de første par kampe har haft tillid til Dalle og Helenius sammen da de supplerer hinanden godt. Men synes ABSOLUT ikke at Helenius har virket hurtig og god nok i de første kampe.. Folk skreg ham op som den bedste mod FCK fordi han scorer et mål?? Ahhhmen.. Han spillede elendigt op til da.. Og det har kendetegnet ham her i kampene.. Han får bolden, tager for mange berøringer, Gør opspillet langsommere, mangler ofte i feltet når dalle stikker i dybden.. Og til dem der ikke kan se kvaliteterne hos Dalle... Kom nu ind i kampen.. Han har da klart været den bedste af de 2 oppe foran.. Og hans løbepensum gør at vi både forvarer godt og kommer frem til chancer... At han så ikke får dem puttet ind er nok mere et spørgsmål om selvtillid..

I dag scorer Dalle... Med Curth ved hans side.. Tror opspillet bliver hurtigere med Curth på banen..

Besvar