Det store problem

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Det store problem

Indlæg af Buzz Killington » 27. mar 2012, 19:48

le Cid skrev:
Walther skrev:Hov forresten, for lige at slynge noget yderst positivt ind.

Jeg overværede dagens træning, og kan berette at kanterne var flyttet tilbage til deres "rigtige" pladser.
Rolfe i højre, med glimrende indlæg til følge. At både Curth og Helenius så ikke kunne ramme kassen fra 3 meter, er en hel anden snak.
Duen var dog ikke på banen idag, og ej heller Lasse Nielsen. Rygterne vil vide at de sad og kampsvedte på en kondicykel et eller andet sted, mens vi andre nød formiddagssolen.
Tak for updaten. Nogen idé om, hvorfor Duen og Lasse trænede på kondicykel? Mig bekendt kan de ikke være overbelastede efter de seneste kampe - og hvis det er kondi, der er problemet, er det så ikke bedre at løbe?

Dalsgaard var vel heller ikke med ved træningen i dag, eller hur? Og hvad med Bøge - han var vel klar?
Der står lidt om det her:
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... pdate.aspx
Det er forresten noget nyt med disse skadesupdates så vidt jeg kan se, noget vi har skreget på tidligere.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Det store problem

Indlæg af le Cid » 27. mar 2012, 19:56

...og undskyld jeg shanghajer tråden til at spørge til træningen...

...on topic: Denne tråd burde hedde "De store problemer" - for det er bestemt ikke noget, som bør omtales i ental!

Jeg medgiver at det er et problem med to centrale midtbanespillere, der minder meget om hinanden, og bidrager med meget lidt offensivt... det er bare ikke vores største problem! De er nemlig begge så gode fodboldspillere, at det ikke burde være noget problem. Systemet derimod, det er den store synder! Nu er det ikke nogen hemmelighed, at jeg aldrig har været specielt begejstret for Kent - han har aldrig fået noget hold til at sprudle! Det var ok at en type som ham skulle rede skuden fra at synke, men jeg nægter bare at tro på, at hans betonkoncepter giver noget som helst på den lange bane! Han er nærmest mere låst af sit system end Morten Olsen, og han virker næsten lige så handlingslammet som Pehrsson. Efter min mening burde vi have forsøgt med en træner, der lægger mere vægt på det hurtige (og noget mere tekniske) spil, frem for at stå godt defensivt på banen. Er der nogen, der kan huske, hvornår AaB sidst har spillet en forrygende flot kamp, som ikke var vundet på fight?

Et anden problem er, at med så ungt et hold kan man ikke forvente, at bundniveauet er særligt højt. Det er bare skræmmende, at bundniveauet i en del kampen nu har været normen - og at også de spillere, som man med rette kunne forvente mere af, ligeledes har dumpet fælt! Derfor er vores allerstørste problem naturligvis også, at vi ikke er i stand til at hente profiler udefra, som er i stand til at hæve niveauet hos resten af holdet... og hvad værre er - vi er næppe heller i stand til at holde på de bedste spillere indtil de er i stand til at løfte resten af holdet. Derfor må vi bare håbe på, at AaBs økonomiske styrtblødning snart er overstået, så vi kan begynde at konsolidere holdet igen med kvalitet udefra - det er nok nødvendigt allerede efter sommerpausen!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Det store problem

Indlæg af jonas386 » 27. mar 2012, 20:08

Jeg så gerne Kuhn som ny førsteholdstræner. Jeg tror han kunne gøre et fint stykke arbejde.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1199
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Det store problem

Indlæg af Reyad » 28. mar 2012, 11:05

Jeg var i sin tid glad, da Kent Nielsen blev ansat som træner, da jeg så ham som den perfekte træner til at få AaB væk fra bunden og få styr på organisationen, men jeg ser ham desværre ikke som manden der kan føre AaB videre til at spille der sprudlende fodbold vi tidligere har set. Personligt så jeg gerne en Keld Bordinggaard i AaB, men det er nok meget, meget usandsynligt...

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1006
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Det store problem

Indlæg af Bong » 28. mar 2012, 11:18

Kritikken af Kent Nielsen er helt berettiget i mine øjne. Han var en fremragende mand at hive ind for at redde skuden, men derfra burde man have fundet en, som havde et godt, moderne og spændende projekt.

Ville elske, hvis vi kunne have en træner der ikke gik på kompromis. En der valgte at sige, nu satser vi på det offensive og kreative spil - også selvom det tager tid og medfører bitre nederlag. For så har man i det mindste prøvet!

Holdene der for nogle år siden indførte den "hollandske" 4-3-3 er dem der dominerer nu og har gjort det i et stykke tid. Barca er selvfølgelig det oplagte eksempel og herhjemme har vi Nordsjælland - fucking FARUM FFS! ..

Hvorfor har VI i Aalborg ikke fulgt med den udvikling? Vi er slet ikke fulgt med tiden, rent fodboldfilosofisk, og det ses tydeligt på banen i øjeblikket. Kent Nielsen sidder fast i start 90'er britisk betonbold - og det vinder man sgu ikke meget ved.
A slightly more sophisticated hooligan...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Det store problem

Indlæg af frederikshavneren » 28. mar 2012, 11:54

Bong skrev:Kritikken af Kent Nielsen er helt berettiget i mine øjne. Han var en fremragende mand at hive ind for at redde skuden, men derfra burde man have fundet en, som havde et godt, moderne og spændende projekt.

Ville elske, hvis vi kunne have en træner der ikke gik på kompromis. En der valgte at sige, nu satser vi på det offensive og kreative spil - også selvom det tager tid og medfører bitre nederlag. For så har man i det mindste prøvet!

Holdene der for nogle år siden indførte den "hollandske" 4-3-3 er dem der dominerer nu og har gjort det i et stykke tid. Barca er selvfølgelig det oplagte eksempel og herhjemme har vi Nordsjælland - fucking FARUM FFS! ..

Hvorfor har VI i Aalborg ikke fulgt med den udvikling? Vi er slet ikke fulgt med tiden, rent fodboldfilosofisk, og det ses tydeligt på banen i øjeblikket. Kent Nielsen sidder fast i start 90'er britisk betonbold - og det vinder man sgu ikke meget ved.
Jeg er helt enig. Kent Nielsen bidrog til at sikre overlevelsen i superligaen, men han evner ikke at føre holdet videre.
Kent Nielsen har berettiget et ry som en træner der prioriteter det defensive på bekostning af det offensive. Dette rygte har han især fra Horsens tiden, hvor oprykkerne Horsens spillede noget af det mest gudsjammerlige fodbold der længe er set i ligaen (eksperter i 0-0 kampe).

Det gik helt galt for Kent Nielsen i Brøndby, hvilket var forventeligt. KN evner ikke at udvikle det offensive spil, hvilket var kraftigt medvirkende til fyringen.

Jeg synes KN har skuffet enormt som træner i AaB. Hans spidskompetence (defensiv organisering) er ikke tydelig at se. Holdets defensiv sejler ofte, de sidste 2 kampe er grumme eksempler herpå. Det offensive spil er ligeledes til tider ganske rædderligt, hvilket er KNs ansvar (samt Kuhns).

Jeg ønsker virkelig at KN får sparket og at der ansættes en helt anderledes trænerprofil.
FC Nordsjælland, Silkeborg og Horsens (hold med "små" spillerbudgetter) har stor succes med teknisk fodbold, mens OB også ønsker at gå den vej.
Fremtiden er bedre teknisk fodbold hvilket også er påkrævet hvis AaB skal have større succes med at sælge spillere på transfermarkedet. Scouts fra klubber som Liverpool og Ajax som var til kampene mod Køge og Sønderjyske må virkelig være skuffede over niveauet (meget problematisk i henhold til at få solgt Lucas), i de kampe kunne spillerne vel kun anbefale sig til klubber som Torquay og Wrexham...

AaB har i mange år med stor succes prioriteret et stramt koncept baseret på en god defensiv og hurtige omstillinger (Backe, Hamrén og KN - kun i kraft af at han sikrede overlevelsen i ligaen).
Tiden er imidlertid til forandring, her tvivler jeg stærkt på at der er plads til typer som KN, Kuhn (der ikke ønskede at indføre mere offensiv teknisk fodbold i fcm) og PEA.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Det store problem

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. mar 2012, 12:05

Bong skrev:Kritikken af Kent Nielsen er helt berettiget i mine øjne. Han var en fremragende mand at hive ind for at redde skuden, men derfra burde man have fundet en, som havde et godt, moderne og spændende projekt.

Ville elske, hvis vi kunne have en træner der ikke gik på kompromis. En der valgte at sige, nu satser vi på det offensive og kreative spil - også selvom det tager tid og medfører bitre nederlag. For så har man i det mindste prøvet!

Holdene der for nogle år siden indførte den "hollandske" 4-3-3 er dem der dominerer nu og har gjort det i et stykke tid. Barca er selvfølgelig det oplagte eksempel og herhjemme har vi Nordsjælland - fucking FARUM FFS! ..

Hvorfor har VI i Aalborg ikke fulgt med den udvikling? Vi er slet ikke fulgt med tiden, rent fodboldfilosofisk, og det ses tydeligt på banen i øjeblikket. Kent Nielsen sidder fast i start 90'er britisk betonbold - og det vinder man sgu ikke meget ved.
Det første hold herhjemme som vel for alvor først spillede den hollandske 4-3-3 var vel Brøndby, og at de stædigt holdt fast i den, er efter min mening medskyldigt i de problemer de siden fik. Man er nødt til at have de rigtige spillere til et givet system, og i særdeleshed den 4-3-3 som omtales her, ellers må man jo indrette lidt efter hvad man har, og i øjeblikket mener jeg absolut det bedste for vores hold er at spille med to angribere... selv om jeg ABSOLUT heller ikke er nogen fan af 4-4-2, som jeg også mener er forældet og gammeldags.

Personligt mener jeg nu absolut heller ikke at den hollandske 4-3-3 er vejen frem, og jeg synes sådan set at vi i AaB var længere fremme i skoene med den fleksible 4-5-1 vi kørte da den virkede bedst.

Iøvrigt synes jeg at der tages ALT for lidt hensyn til, i denne og andre tråde, at vi har et ekstremt ungt hold og at forskellen på top- og bundniveau derfor VIL være stor. Vi er ved at bygge et hold op - det sker ikke fra den ene dag til den anden, men jeg synes absolut tegningerne til noget rigtigt godt er tilstede i det hold vi har... det kommer altså bare til at tage noget tid før holdet er stabilt nok, og før trupsammensætningen er optimal.

Kent Nielsen gør det helt ok i min bog indtil videre, og jeg kan absolut ikke se noget problem i at man har fokus på at stabilisere defensiven. Vi har saftsuseme lukket alt for mange, og alt for mange nemme, mål ind i denne sæson indtil videre, det skal stoppes.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Det store problem

Indlæg af Pastorius » 28. mar 2012, 12:08

frederikshavneren skrev: Jeg er helt enig. Kent Nielsen bidrog til at sikre overlevelsen i superligaen, men han evner ikke at føre holdet videre.
Kent Nielsen har berettiget et ry som en træner der prioriteter det defensive på bekostning af det offensive. Dette rygte har han især fra Horsens tiden, hvor oprykkerne Horsens spillede noget af det mest gudsjammerlige fodbold der længe er set i ligaen (eksperter i 0-0 kampe).
Vi var nogle stykker der fremførste nøjagtig det samme synspunkt da han blev ansat i sin tid.

Jeg tror stadig at Kent var det optimale vi var i stand til at tiltrække og betale for på daværende tidspunkt, og jeg tror egentlig ikke at det har ændret sig.

Vi er ikke i en økonomisk situation hvor vi bare kan ansætte en ny træner, og da slet ikke en der er væsentligt bedre kvalificeret end Kent Nielsen. Jeg tror heller ikke det er en bedre løsning blot at fyre Kent, og lade Kuhn tage over - i fald Kuhn overhovedet er interesseret i at være cheftræner igen.

Vilkårene for AaB både mht. spillere, trænere og direktion for den sags skyld er at vi har hvad vi har, og det er vi pisket til at få noget godt ud af. Det ændrer sig først i det øjeblik ejere og bestyrelse træder i karakter og sørger for at vores fundamentale grundvilkår ændrer sig markant til det bedre.

Vi er ikke engang i en situation hvor vi kan agere langsigtet, med mindre det kan ske uden økonomiske investeringer. Så selvom man kunne lave en skudsikker business case på at vi i løbet af tre sæsoner ville kunne tjene på en investering, ville vi ikke kunne gennemføre den.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1006
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Det store problem

Indlæg af Bong » 28. mar 2012, 13:59

Rigtigt nok, at Brøndby i længst tid har forsøgt sig med 4-3-3. Men andre faktorer udenfor banen har så sat en stopper for, at det kører som det skal. Elendige indkøb og rod på direktionsgangene og så videre er ikke en god ting. Der har FCN gjort et langt bedre stykke arbejde med egne talenter og målrettet køb af spillere som passer ind i systemet.

Selvfølgelig har vi et ungt hold og der vil være udfald, det erkender jeg gerne. Men Kent Nielsen har efterhånden været i klubben i et godt stykke tid - og burde have nogenlunde styr på den defensive struktur. Det er jo der han har sine styrker. Hvorfor ser vi så ikke mere af det? Hvorfor virker vores forsvar som en flok nervøse skoledrenge? Han burde efter al den tid have et indgående kendskab til spillerne - og de til hans system?

Fodboldfilosofien der praktiseres halter gevaldigt efter. Hvorfor har Brøndby og FCN mange på landsholdet - som dermed bliver ekstra eksponeret og kan sælges til højere priser? Ganske simpelt - de spiller landsholdets system. De falder nemmere ind i rytmen. AaB som klub LEVER af spillersalg - hvorfor pokker optimerer vi så ikke vores muligheder for landsholdsspillere og derigennem større salg? Det virker fuldstændigt ulogisk at have en træner, som spiller så gammeldags og kedeligt et system, når alle mulige faktorer tyder på, at det er en anden vej man skal gå?
A slightly more sophisticated hooligan...

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Det store problem

Indlæg af Elscorpio » 28. mar 2012, 14:15

Vores hold mangler kvalitet, defensivt såvel som offensivt når man kan spille så ringe mod både HB Køge og SønderjyskE.

Al kritikken skal ikke rettes mod Kent, men ligeså meget holdet at man kan svinge så meget i resultaterne og indstillingen.

Det kan hjælpe med en taktisk ændring, men at tro på en Top 6 placering denne sæson er en anelse AaB optimistisk ligesom vores økonomisk ansvarlige bestyrelse :@

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Det store problem

Indlæg af Pastorius » 28. mar 2012, 14:26

Elscorpio skrev:Vores hold mangler kvalitet, defensivt såvel som offensivt når man kan spille så ringe mod både HB Køge og SønderjyskE.

Al kritikken skal ikke rettes mod Kent, men ligeså meget holdet at man kan svinge så meget i resultaterne og indstillingen.

Det kan hjælpe med en taktisk ændring, men at tro på en Top 6 placering denne sæson er en anelse AaB optimistisk ligesom vores økonomisk ansvarlige bestyrelse :@
Jeg synes da det er en nogenlunde realistisk forventning. Indtil videre passer det jo meget godt, og jeg synes ikke man kan sige at de hold der ligger omkring os og er relevante til en midterplacering har ageret makant anderledes end vi har i vinterpausen.

Lad nu være med at bedømme hele sæsonen på øjebliksbilleder. De sidste to kampe var ikke rigtig gode, det er vi helt enige om, men det er jo ikke det samme som at det er vores niveau i resten af sæsonens kampe. Vi har jo set stort set det samme hold spille laaaangt bedre end det, og det ville være usandsynligt at vi ikke kom til at se det igen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
janbl
1. div
1. div
Indlæg: 347
Tilmeldt: 26. jul 2005, 16:08
Geografisk sted: Sæby

Re: Det store problem

Indlæg af janbl » 30. mar 2012, 21:03

Problemmerne i de seneste 2 kampe har været til at få öje på, de 2 omvendte kanter er en dårlig ide når vores backer ikke går med i overlap.
Modstanderne har med et fornftigt pres kunne stresse vores spillere, og der kan jeg ikke forstå, når de fine små afleveringer ikke fungerer og modstanderne eroberer bolden så nemt, så skift dog stil - kick and rush - serv bolden op i den anden ende og så må de 4-6 forreste spillere tage kampen op derfra og sætte spillet.
Når vi skal kombinere os frem i banen, har for mange af vores kantspillere, en svaghed i at modtage bolden - vende sig og udfordre deres back.

og det gode Ahlman og Nikolaj Larsen gör det egentlig bedre end forventet :aabfan:
gå ikke ned på udstyr der er så meget andet vi kan gå ned på

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Det store problem

Indlæg af Elscorpio » 31. mar 2012, 08:55

Pastorius skrev:Lad nu være med at bedømme hele sæsonen på øjebliksbilleder. De sidste to kampe var ikke rigtig gode, det er vi helt enige om, men det er jo ikke det samme som at det er vores niveau i resten af sæsonens kampe.
Jeg tror vi bliver slemt skuffet. Det er netop det jeg frygter bliver resten af denne sæsons niveau som vi har set mod Køge og SønderjyskE. Vi er alt for nemme at læse for modstanderholdet og lige så snart modstanderen går op og presser vores opspil er der stor risiko for vores spillere bliver stresset og smider boldene alt for nemt væk.

Lasse og KEPS niveau i midterforsvaret har heller ikke været vandvittigt højt, hvilket heller ikke hjælper på placeringen. Den fejl imod SønderjyskE ved 1-2 målet er bare utilgivelig efter man lige er kommet ind i kampen igen.

Man kan til tider godt forstå Kents taktiske opstilling, når vi pt. ikke har et bedre hold og jeg er en af dem der ikke tror det hjælper at ændre det til 4-5-1, 4-2-3-1 eller lignende før Würtz og Augo hæver deres bundniveau betragteligt.

Det der kan være en fordel/ulempe for os er at dem man ser som de "store" hold i superligaen, taber point mod de små hold.

Brugeravatar
John
2. div
2. div
Indlæg: 144
Tilmeldt: 29. okt 2008, 10:42

Re: Det store problem

Indlæg af John » 31. mar 2012, 14:21

Hvis vi er nysende tæt på konkurs, vil jeg hellere se noget flot offensivt satset bold mens jeg kan. Drop det der "defensiven er det vigtige" "vi satser på defensiven". Vi har nogen folk der med frie tøjler, kan udrette ting og sager.

På GODE dage:
Rolfe
Lucas
Kayke

Hvorfor så ikke droppe augo og så proppe rolfe eler lucas ind centralt, og så fortæl spillerne det er ok der går 3 mål ind, bare de laver 4+... Fremad!

Går den så går den, og det var fedt at se på, går den ikke, så prøvede vi i det mindste noget andet end at kravle ned i et sort defensivt huld, som bestyrelsen...
o.O

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2003
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Det store problem

Indlæg af 9520AaB » 31. mar 2012, 19:08

det blev da tydeligt vist idag, at Wichmann Würtz er løsningen. De gør det meget bedre end hvis Augo havde været på midten eller..............
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Det store problem

Indlæg af limey » 31. mar 2012, 19:17

9520AaB skrev:det blev da tydeligt vist idag, at Wichmann Würtz er løsningen. De gør det meget bedre end hvis Augo havde været på midten eller..............
.....eller hvad? De fleste i tråden skriver jo netop at Wichmann mangler meget. Det var dog alligevel oplagt at give ham en chance til, nu når Augo var i midterforsvaret i dag.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Det store problem

Indlæg af Pastorius » 31. mar 2012, 20:10

9520AaB skrev:det blev da tydeligt vist idag, at Wichmann Würtz er løsningen. De gør det meget bedre end hvis Augo havde været på midten eller..............
Min løsning er Augo/Wichmann på midten. Det har vi set én gang. På udebane mod BIF i første kamp, og det gik fornuftigt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Det store problem

Indlæg af Yankee » 31. mar 2012, 20:42

9520AaB skrev:det blev da tydeligt vist idag, at Wichmann Würtz er løsningen. De gør det meget bedre end hvis Augo havde været på midten eller..............
Jeg synes faktisk både Wichmann og Würtz spillede udmærket idag. De lukkede næsten totalt ned for Spelmann og Retov, og selvom de smed lidt for mange bolde væk var de med til at vores opbyggende spil faktisk var bedre end længe. Vores gameplan var naturligvis at hamre lange bolde afsted efter Nicklas og Dalle, og derfor fik Wichmann og Würtz ikke set ret meget til bolden. Når de endelig gjorde var de faktisk med til at skabe et par gode kombinationer og angreb.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Det store problem

Indlæg af Hanga » 31. mar 2012, 22:51

Yankee skrev:
9520AaB skrev:det blev da tydeligt vist idag, at Wichmann Würtz er løsningen. De gør det meget bedre end hvis Augo havde været på midten eller..............
Jeg synes faktisk både Wichmann og Würtz spillede udmærket idag. De lukkede næsten totalt ned for Spelmann og Retov, og selvom de smed lidt for mange bolde væk var de med til at vores opbyggende spil faktisk var bedre end længe. Vores gameplan var naturligvis at hamre lange bolde afsted efter Nicklas og Dalle, og derfor fik Wichmann og Würtz ikke set ret meget til bolden. Når de endelig gjorde var de faktisk med til at skabe et par gode kombinationer og angreb.
Enig I at de gjorde et fornuftigt defensivt stykke arbejde, og jeg synes da også at Wichmann ved flere lejligheder viste, at han er vores klart bedste spilfordeler, hvis ellers han får lidt plads af modstanderne. Derimod synes jeg Würtz var en skændsel med bolden, han smed den konstant væk. Det er muligt at jeg har overset gode afleveringer, jeg ved bare, at jeg konstant måtte tage mig til hovedet når han forsøgte sig med en aflevering.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1874
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Det store problem

Indlæg af 634 » 1. apr 2012, 16:25

Det store problem er manglende evne til at score mål.
AaB kommer igennem til gode afslutninger i hver eneste kamp, og forsvarer sig også ud af næsten alt, hvor omvendte midtbane spillere ganske sikkert er en af forklaringerne til den generelt velfungerende spil fremad banen, defensivt og offensivt.
Helenius er faktisk den eneste skarpretter, og når det ikke fungerer rigtig godt for ham, er det svært at forvente målscoring.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Besvar