Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Larstyndskid
1. div
1. div
Indlæg: 413
Tilmeldt: 15. dec 2008, 10:51

Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af Larstyndskid » 2. apr 2012, 02:23

Synes ikke nogen har nævnt hvor heldige vi er med de andre holds resultater. Især FCM's mange pointtab.

Dette er kampen hvor AaB skal tilbage på sporet, med en sejr er vi helt med igen omkring den 4. plads der for første gang nogensinde giver garanteret Europæisk fodbold. Superligaen er mere tæt en nogensinde, et resultat af ingen har penge til at købe sig markant bedre end de andre.

Rolfe og KEP er ude med karantæne. Blir Ahlmann klar? Kan Bøgelund klare en kamp fra start og så med Patrick på venstre? - Spørgsmålene er mange.

Jeg ville sådan set bare starte denne kamptråd for at sige at vi altså ikke kan vinde og spille godt hver gang med den situation vi står i. Inden sæsonen gættede de fleste af Jer på en placering under eller lige over stregen. AaB har gjort det over forventning i denne sæson og ingen havde vel troet af vi i den sidste del af sæsonen blot sku' ha' 4 point op til en Europa League plads? Stor fremgang fra sidste sæson! Vi har slået FCM 2 gange tidligere i sæson og er vel gået fra at være skrækmodstander til yndlingsmodstander. + FCM har en del skader til opgøret!

Det er ingen hemmelighed de sidste 3 kampe har været skuffende, men vi har HELE 13 point ned til Lyngby under stregen. Når jeg tænker tilbage på denne sæson vil det blive AaB's ustabilitet. Et par sejre - Et par nederlag - Et par sejre - Et par nederlag. Hele vejen igennem.

Nu er tiden så kommet til en periode med et par sejre. Vil også lige sige jeg godt kan finde et par lyspunkter ved krisen i fodboldverdenen. For 4-5 år siden havde Per Rishøj et Tv program hvor Lynge stod og forsvarede de mange udlændinge og en AaB-fan følte han holdte med 11 trøjer uden identitet. Det er en fornøjelse med så mange lokale profiler og så få udlændinge.

Tilbage til kampen:

Jeg har svært ved at finde ud af om Lucas skal starte inde. Vi har bedst erfaringer med han kommer ind fra bænken, men det er jo en fryd for øjet at se ham spille og noget der sælger billetter. Måske man skulle prøve at sætte ham ind lidt tidligere. Måske en halvleg hver til Dalsgaard og Lucas. Mit bud på startopstillingen er nedenfor, men eftersom ingen har målnæse kunne man overveje at gi Kusk chancen for start i stedet for Curth? Ja, det er godt det ikke er mig der er træner i AaB.

Må jeg til slut påminde om AaB's fantastiske tilbud om billet+buffet til spotpris, se mere på aabsport.dk.

[lineup-4-4-2]Larsen
Kristensen Lasse Augu Ahlmann
Due Würtz Wichmann Dalsgaard
Curth Helenius
[/lineup-4-4-2]

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af PeterS » 2. apr 2012, 08:23

Larstyndskid skrev:Synes ikke nogen har nævnt hvor heldige vi er med de andre holds resultater. Især FCM's mange pointtab.

Dette er kampen hvor AaB skal tilbage på sporet, med en sejr er vi helt med igen omkring den 4. plads der for første gang nogensinde giver garanteret Europæisk fodbold. Superligaen er mere tæt en nogensinde, et resultat af ingen har penge til at købe sig markant bedre end de andre.

Rolfe og KEP er ude med karantæne. Blir Ahlmann klar? Kan Bøgelund klare en kamp fra start og så med Patrick på venstre? - Spørgsmålene er mange.

Jeg ville sådan set bare starte denne kamptråd for at sige at vi altså ikke kan vinde og spille godt hver gang med den situation vi står i. Inden sæsonen gættede de fleste af Jer på en placering under eller lige over stregen. AaB har gjort det over forventning i denne sæson og ingen havde vel troet af vi i den sidste del af sæsonen blot sku' ha' 4 point op til en Europa League plads? Stor fremgang fra sidste sæson! Vi har slået FCM 2 gange tidligere i sæson og er vel gået fra at være skrækmodstander til yndlingsmodstander. + FCM har en del skader til opgøret!

Det er ingen hemmelighed de sidste 3 kampe har været skuffende, men vi har HELE 13 point ned til Lyngby under stregen. Når jeg tænker tilbage på denne sæson vil det blive AaB's ustabilitet. Et par sejre - Et par nederlag - Et par sejre - Et par nederlag. Hele vejen igennem.

Nu er tiden så kommet til en periode med et par sejre. Vil også lige sige jeg godt kan finde et par lyspunkter ved krisen i fodboldverdenen. For 4-5 år siden havde Per Rishøj et Tv program hvor Lynge stod og forsvarede de mange udlændinge og en AaB-fan følte han holdte med 11 trøjer uden identitet. Det er en fornøjelse med så mange lokale profiler og så få udlændinge.

Tilbage til kampen:

Jeg har svært ved at finde ud af om Lucas skal starte inde. Vi har bedst erfaringer med han kommer ind fra bænken, men det er jo en fryd for øjet at se ham spille og noget der sælger billetter. Måske man skulle prøve at sætte ham ind lidt tidligere. Måske en halvleg hver til Dalsgaard og Lucas. Mit bud på startopstillingen er nedenfor, men eftersom ingen har målnæse kunne man overveje at gi Kusk chancen for start i stedet for Curth? Ja, det er godt det ikke er mig der er træner i AaB.

Må jeg til slut påminde om AaB's fantastiske tilbud om billet+buffet til spotpris, se mere på aabsport.dk.

[lineup-4-4-2]Larsen
Kristensen Lasse Augu Ahlmann
Due Würtz Wichmann Dalsgaard
Curth Helenius
[/lineup-4-4-2]
Hvornår dælen er du blevet så optimistisk? Med det indlæg gik jeg fra at tro på et sten sikkert nederlag til at tro på en sejr onsdag :thumbsup:

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af astonvilla » 2. apr 2012, 09:34

Mens vi venter på meldinger på hvem der bliver klar til kampen på onsdag (svært at byde på en line-up inden da), må blikket hvile tungt på vort træner-team!
Jeg er ellers stor Kent Nielsen fan, men jeg mener han har fejlet i stor stil i de seneste kampe. Det er altså ikke blot spillerne der skal have på puklen.
Motivationen har ikke været til stede og det taktiske koncept har været helt i skoven. Og dét er altså træner-teamets problem!

Med KEP ude kommer vi til at spille med Augo nede bagved igen.
Det betyder at pladsen ved siden at Würtz igen er i spil - og jeg mener absolut ikke Wichman har bevist han er selvskrevet til den position.
Hvor kunne det altså være frækt (og friskt af Kent) at smide Lucas derind fra start på onsdag. Det håber jeg virkelig han tør.
Og så Due og Dalsgaard på kanterne. VELT AT MÆRKE PÅ DE "RIGTIGE" KANTER! Kent må altså se af at få slugt den kamel og indse at hans omvendte kanter eksperiment er dødt. Det fungerer bare ikke med det materiale vi har til rådighed! STOP!

Curth starter oppe foran - men sammen med hvem? Helenius trænger virkelig til en tur på bænken...han er helt ved siden af sig selv. Kayke er også meget langt fra superliga-klassen. Jeg synes det er svært. Kusk er også i spil til en kant eller angreb - men kun som indhopper. Derfor kunne den hedde:

----Curth---Helenius
Due--Würtz--Lucas--Dalsgaard
Ahlmann?--Augo--Lasse--PK??
-----Unge Larsen

Det er naturligvis svært at sige hvad der sker mht backs. Ahlmann - er han klar. Bøge? Det må vi se over de næste dage.

Og så lige en slutbemærkning: Midt i alt det lort vi står begravet i til halsen lige pt er det bare så lækkert at se Nicolai Larsen bare bliver bedre og bedre. Der er satme krummer i den knajt. Han bliver en stor keeper. Herlig gut. Super Larsen!
Bienvenu Bassogog!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af jonas386 » 2. apr 2012, 11:05

Helenius skal selvfølgelig starte inde mod FCM, så er der garanti for kasse til ham da. FCM er faldet en del i niveau henover foråret (okay, det er vi så også), og spillere som Lössl, Kolja Afriye, Jakob Poulsen, Jesper Juelsgaard og Sylvester Igboun er faldet ret meget i niveau.

Okay, Erik Sviachenko (stav) og Izunna har så gjort det fortræffeligt, og hvis ikke de starter med Kristian Bak, så er deres midterforsvar udmærket. Hvis de derimod starter med KBN, jamen så spiller resten af forsvaret også dårligt. Ganske enkelt fordi han sælger sit forsvar igen og igen.
Så vidt jeg ved har de stadig en del skader (ved ikke helt hvem, men læste de havde 8 skader op til SIF kampen. Så det kan også være vores held.

Vores eget spil har været elendigt, og jeg synes det er uhyggeligt frustrerende at tænke på hvor vi kunne have lagt hvis ikke vi havde spillet så snot elendigt de sidste 3 kampe.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af Brodernumsi » 2. apr 2012, 12:23

astonvilla skrev:Mens vi venter på meldinger på hvem der bliver klar til kampen på onsdag (svært at byde på en line-up inden da), må blikket hvile tungt på vort træner-team!
Jeg er ellers stor Kent Nielsen fan, men jeg mener han har fejlet i stor stil i de seneste kampe. Det er altså ikke blot spillerne der skal have på puklen.
Motivationen har ikke været til stede og det taktiske koncept har været helt i skoven. Og dét er altså træner-teamets problem!

Med KEP ude kommer vi til at spille med Augo nede bagved igen.
Det betyder at pladsen ved siden at Würtz igen er i spil - og jeg mener absolut ikke Wichman har bevist han er selvskrevet til den position.
Hvor kunne det altså være frækt (og friskt af Kent) at smide Lucas derind fra start på onsdag. Det håber jeg virkelig han tør.
Og så Due og Dalsgaard på kanterne. VELT AT MÆRKE PÅ DE "RIGTIGE" KANTER! Kent må altså se af at få slugt den kamel og indse at hans omvendte kanter eksperiment er dødt. Det fungerer bare ikke med det materiale vi har til rådighed! STOP!

Curth starter oppe foran - men sammen med hvem? Helenius trænger virkelig til en tur på bænken...han er helt ved siden af sig selv. Kayke er også meget langt fra superliga-klassen. Jeg synes det er svært. Kusk er også i spil til en kant eller angreb - men kun som indhopper. Derfor kunne den hedde:

----Curth---Helenius
Due--Würtz--Lucas--Dalsgaard
Ahlmann?--Augo--Lasse--PK??
-----Unge Larsen

Det er naturligvis svært at sige hvad der sker mht backs. Ahlmann - er han klar. Bøge? Det må vi se over de næste dage.

Og så lige en slutbemærkning: Midt i alt det lort vi står begravet i til halsen lige pt er det bare så lækkert at se Nicolai Larsen bare bliver bedre og bedre. Der er satme krummer i den knajt. Han bliver en stor keeper. Herlig gut. Super Larsen!
Lucas er et stort talent. Men de par gange han har startet inde, har han været elendig, han er fantastisk når han kommer ind 15-20min inde i anden halvleg. Mener ikke han er klar til en startplads endnu. ( nogen steder på banen )
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af JFL » 2. apr 2012, 12:43

Brodernumsi skrev:
astonvilla skrev:Mens vi venter på meldinger på hvem der bliver klar til kampen på onsdag (svært at byde på en line-up inden da), må blikket hvile tungt på vort træner-team!
Jeg er ellers stor Kent Nielsen fan, men jeg mener han har fejlet i stor stil i de seneste kampe. Det er altså ikke blot spillerne der skal have på puklen.
Motivationen har ikke været til stede og det taktiske koncept har været helt i skoven. Og dét er altså træner-teamets problem!

Med KEP ude kommer vi til at spille med Augo nede bagved igen.
Det betyder at pladsen ved siden at Würtz igen er i spil - og jeg mener absolut ikke Wichman har bevist han er selvskrevet til den position.
Hvor kunne det altså være frækt (og friskt af Kent) at smide Lucas derind fra start på onsdag. Det håber jeg virkelig han tør.
Og så Due og Dalsgaard på kanterne. VELT AT MÆRKE PÅ DE "RIGTIGE" KANTER! Kent må altså se af at få slugt den kamel og indse at hans omvendte kanter eksperiment er dødt. Det fungerer bare ikke med det materiale vi har til rådighed! STOP!

Curth starter oppe foran - men sammen med hvem? Helenius trænger virkelig til en tur på bænken...han er helt ved siden af sig selv. Kayke er også meget langt fra superliga-klassen. Jeg synes det er svært. Kusk er også i spil til en kant eller angreb - men kun som indhopper. Derfor kunne den hedde:

----Curth---Helenius
Due--Würtz--Lucas--Dalsgaard
Ahlmann?--Augo--Lasse--PK??
-----Unge Larsen

Det er naturligvis svært at sige hvad der sker mht backs. Ahlmann - er han klar. Bøge? Det må vi se over de næste dage.

Og så lige en slutbemærkning: Midt i alt det lort vi står begravet i til halsen lige pt er det bare så lækkert at se Nicolai Larsen bare bliver bedre og bedre. Der er satme krummer i den knajt. Han bliver en stor keeper. Herlig gut. Super Larsen!
Lucas er et stort talent. Men de par gange han har startet inde, har han været elendig, han er fantastisk når han kommer ind 15-20min inde i anden halvleg. Mener ikke han er klar til en startplads endnu. ( nogen steder på banen )
Kan se du har taget den generelle "Lucas kan ikke starte inde" diskurs til dig. Det er som om, at folk glemmer, at den bedste kamp han har spillet var mod Lyngby, hvor han startede inde. I de 30-35 minutter, hvor AaB var bedst, var Lucas den bedste på hele banen.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af BoomZ0R » 2. apr 2012, 13:08

Generelt spiller drengene gode kampe imod FCM, og jeg tror på at denne kamp ikke bliver en undtagelse.
Selvom de sidste 3 kampe har været en værre gang lort, for at sige det pænt, så mener jeg stadig at vi har et hold som kan sætte sig op imod en stærkere modstander. Dette har vel mere eller mindre også været kendetegnet ved holdet de sidste par sæsoner, at man spiller bedre imod de bedre hold.

2-1 til et motiveret, og HÅRDT kæmpende AaB mandskab!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af astonvilla » 2. apr 2012, 13:10

På Nordjyske står det skrevet at Kent har lukket en del af træningen.
Det kunne naturligvis tyde på at der for alvor bliver rykket rundt på nogle ting derud lige nu (ud over skader/karantæners naturlige effekt).

Brodernumsi: Jeg er ikke enig i dine betragtninger. Lukas er - grundet sin alder - lidt en lottokupon, når det kommer til dagsformen. Men jeg mener klart han kan starte inde - for hvis han rammer dagen, så er han fantastisk. Og som offensiv midt kan han - på dagen - virkelig gøre skade på ethvert superligamandskab.

Let's see - spændende hvad Kent har gang i bag de lukkede døre.....
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af Brodernumsi » 2. apr 2012, 14:09

JFL skrev:
Brodernumsi skrev:
astonvilla skrev:Mens vi venter på meldinger på hvem der bliver klar til kampen på onsdag (svært at byde på en line-up inden da), må blikket hvile tungt på vort træner-team!
Jeg er ellers stor Kent Nielsen fan, men jeg mener han har fejlet i stor stil i de seneste kampe. Det er altså ikke blot spillerne der skal have på puklen.
Motivationen har ikke været til stede og det taktiske koncept har været helt i skoven. Og dét er altså træner-teamets problem!

Med KEP ude kommer vi til at spille med Augo nede bagved igen.
Det betyder at pladsen ved siden at Würtz igen er i spil - og jeg mener absolut ikke Wichman har bevist han er selvskrevet til den position.
Hvor kunne det altså være frækt (og friskt af Kent) at smide Lucas derind fra start på onsdag. Det håber jeg virkelig han tør.
Og så Due og Dalsgaard på kanterne. VELT AT MÆRKE PÅ DE "RIGTIGE" KANTER! Kent må altså se af at få slugt den kamel og indse at hans omvendte kanter eksperiment er dødt. Det fungerer bare ikke med det materiale vi har til rådighed! STOP!

Curth starter oppe foran - men sammen med hvem? Helenius trænger virkelig til en tur på bænken...han er helt ved siden af sig selv. Kayke er også meget langt fra superliga-klassen. Jeg synes det er svært. Kusk er også i spil til en kant eller angreb - men kun som indhopper. Derfor kunne den hedde:

----Curth---Helenius
Due--Würtz--Lucas--Dalsgaard
Ahlmann?--Augo--Lasse--PK??
-----Unge Larsen

Det er naturligvis svært at sige hvad der sker mht backs. Ahlmann - er han klar. Bøge? Det må vi se over de næste dage.

Og så lige en slutbemærkning: Midt i alt det lort vi står begravet i til halsen lige pt er det bare så lækkert at se Nicolai Larsen bare bliver bedre og bedre. Der er satme krummer i den knajt. Han bliver en stor keeper. Herlig gut. Super Larsen!
Lucas er et stort talent. Men de par gange han har startet inde, har han været elendig, han er fantastisk når han kommer ind 15-20min inde i anden halvleg. Mener ikke han er klar til en startplads endnu. ( nogen steder på banen )
Kan se du har taget den generelle "Lucas kan ikke starte inde" diskurs til dig. Det er som om, at folk glemmer, at den bedste kamp han har spillet var mod Lyngby, hvor han startede inde. I de 30-35 minutter, hvor AaB var bedst, var Lucas den bedste på hele banen.
Og mod Køge og Sønderjyske spillede han meget ringe...De kampe jeg har set hvor Lucas spillede bedst er kampe hvor han kommer ind i 2. halvleg. Indrømmer jeg ikke husker hans kamp mod lyngby.

Han er 17, synes det er meget at forvente han går ind på den centrale midtbane og løfter holdet fra start.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af budo » 2. apr 2012, 14:39

Jeg kan ikke forstå, at Augo bare er selvskrevet til den centrale forsvars plads? Hvad er der i vejen med Gotfredsen og vores Færøske ven P.J. Justinussen?

Godtnok har de to ikke superliga erfaring (på nær den Got fik i Brøndby, hvor jeg i øvrigt synes at han bestod). Men jeg vil da mod langt de fleste modstandere, hellere have en mindre rutineret men hurtig mand ved siden af Lasse eller KEP, og så Augo op og styrke midtbanen med Pølsen. End jeg vil have en svag midtbane med Pølsen og Wich, og et midterforsvar som mod Horsens, med Dræbersneglen KEP (nice one thomasjn :thumbsup: ) og vores egen Captain Slow Augo.

Er der nogen der har set Gotfredsen og Justinussen i reserveholdskampene, og kan bekræfte at de er for ringe til Suppen?
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Onkel Franz
Superliga
Superliga
Indlæg: 577
Tilmeldt: 1. jun 2007, 23:37

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af Onkel Franz » 2. apr 2012, 14:44

Jeg kan forstå, at Kent lukker træningen for første gang i hans tid som AaB-træner.

Kunne det skyldes, at "klassens frække drenge" fra FCM kan finde på at sende folk til Hornevej på spiontogt? Måske lidt af en konspirationsteori, men det kunne jo være at Kuhn har tippet Kent om den slags. Jeg ved i hvert fald, at de kan finde på at dukke op ude på Hornevej for at kigge på AaB-talenter.
Jomfru Ane gade: AaB's største aktiv i jagten på svenske profiler.

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af JFL » 2. apr 2012, 15:13

Brodernumsi skrev:
JFL skrev:
Brodernumsi skrev:
astonvilla skrev:Mens vi venter på meldinger på hvem der bliver klar til kampen på onsdag (svært at byde på en line-up inden da), må blikket hvile tungt på vort træner-team!
Jeg er ellers stor Kent Nielsen fan, men jeg mener han har fejlet i stor stil i de seneste kampe. Det er altså ikke blot spillerne der skal have på puklen.
Motivationen har ikke været til stede og det taktiske koncept har været helt i skoven. Og dét er altså træner-teamets problem!

Med KEP ude kommer vi til at spille med Augo nede bagved igen.
Det betyder at pladsen ved siden at Würtz igen er i spil - og jeg mener absolut ikke Wichman har bevist han er selvskrevet til den position.
Hvor kunne det altså være frækt (og friskt af Kent) at smide Lucas derind fra start på onsdag. Det håber jeg virkelig han tør.
Og så Due og Dalsgaard på kanterne. VELT AT MÆRKE PÅ DE "RIGTIGE" KANTER! Kent må altså se af at få slugt den kamel og indse at hans omvendte kanter eksperiment er dødt. Det fungerer bare ikke med det materiale vi har til rådighed! STOP!

Curth starter oppe foran - men sammen med hvem? Helenius trænger virkelig til en tur på bænken...han er helt ved siden af sig selv. Kayke er også meget langt fra superliga-klassen. Jeg synes det er svært. Kusk er også i spil til en kant eller angreb - men kun som indhopper. Derfor kunne den hedde:

----Curth---Helenius
Due--Würtz--Lucas--Dalsgaard
Ahlmann?--Augo--Lasse--PK??
-----Unge Larsen

Det er naturligvis svært at sige hvad der sker mht backs. Ahlmann - er han klar. Bøge? Det må vi se over de næste dage.

Og så lige en slutbemærkning: Midt i alt det lort vi står begravet i til halsen lige pt er det bare så lækkert at se Nicolai Larsen bare bliver bedre og bedre. Der er satme krummer i den knajt. Han bliver en stor keeper. Herlig gut. Super Larsen!
Lucas er et stort talent. Men de par gange han har startet inde, har han været elendig, han er fantastisk når han kommer ind 15-20min inde i anden halvleg. Mener ikke han er klar til en startplads endnu. ( nogen steder på banen )
Kan se du har taget den generelle "Lucas kan ikke starte inde" diskurs til dig. Det er som om, at folk glemmer, at den bedste kamp han har spillet var mod Lyngby, hvor han startede inde. I de 30-35 minutter, hvor AaB var bedst, var Lucas den bedste på hele banen.
Og mod Køge og Sønderjyske spillede han meget ringe...De kampe jeg har set hvor Lucas spillede bedst er kampe hvor han kommer ind i 2. halvleg. Indrømmer jeg ikke husker hans kamp mod lyngby.

Han er 17, synes det er meget at forvente han går ind på den centrale midtbane og løfter holdet fra start.
Men så er der jo ingen, der kan starte inde, hvis du måler det ud fra kampene mod SE og HB Køge. Der var alle jo elendige.

Drop nu den snak om at man ikke kan starte inde, fordi man er 17 år. Hvis man er god nok, så er alder ligegyldigt.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af PeterS » 2. apr 2012, 20:51

Håber sgu på den trodsreaktion. Er både bange for og spændt på at se hvor meget alle påske kampene kommer til at vende op og ned på tabellen.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af Kenneth K » 3. apr 2012, 08:05

Vigtigst af alt: Gå nu lige lidt hårdt til hanerne derude, så der kan komme lidt penge i klubkassen.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af Gentleman Finn » 3. apr 2012, 13:29

Kenneth K skrev:Vigtigst af alt: Gå nu lige lidt hårdt til hanerne derude, så der kan komme lidt penge i klubkassen.
Aye matey :cheers:

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af Gentleman Finn » 3. apr 2012, 13:32

Jf. nordjyske sad Lasse og Ahlmann over ved træningen. Due er ude til kampen (intet nævnt om skadens omfang), mens der er spørgsmål om de 2 førstnævnte.

Tilgengæld skriver Bøge sig klar. Det kan så betyde at PK kan ende med spille alt fra venstreback, højreback og kant :P

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 11. jul 2005, 13:33
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af Super Hansen » 3. apr 2012, 15:03

Den frække nu hvor der er følgende er ude, Due, KEP, Rolfe, Måske Nieslen, Ahlmann




Og så giver bænken vel sig selv, det må være resten ;)

Jeg håber at det kan give noget speed nede bagved og som kan give mulighed for kayke til at vise at han vil være med....

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af frederikshavneren » 3. apr 2012, 15:31

Efter en meget mager pointhøst i de seneste 3 kampe håber jeg at se en trods reaktion i morgen aften. Spillet var bedre mod Horsens, men stadigvæk er det tydeligt at se holdets helt store problem. Holdet har enormt svært ved at skabe de helt åbne oplagte målchancer, hvilket har været et stort problem hele sæsonen.

Dette problem er dels taktisk (Kents og Kuhns ansvar da vi desværre har 2 defensivt orienterede i trænerstaben), men også Lynge bærer et kæmpe ansvar herfor da han i "de gode tider" har signet spillere der primært har deres forcer defensivt (Augu, Würtz - matchspoilere der er ubrugelige i det offensive kreative spil). At offensive spillere som Rolfe så har været en kæmpe skuffelse (delvist pga. skader), Dalsgaard (har nogle kompetencer, men en målsluger, dribler el. tekniker bliver han aldrig), forlængelser med Due og Curth (deres løn kunne være brugt meget bedre på nye spillere) er andre store fejl der primært kan tilskrives Lynge.

Angående selve kampen mod FC Muuhjylland så tror jeg at det bliver en meget spændende og ligeværdig kamp. Traditionelt har vi et godt tag hjemme på betonfortet mod herningenserne. Den store udfordring i kampen bliver at neutralisere midtjydernes lynhurtige omstillinger/kontraangreb. Her ser jeg et stort problem da vi vel ret beset har et af ligaens langsommeste hold.
Er noget nervøs ved tanken om når Augu, Würtz, Due, Patrick, Lasse, Bøge mv. skal ud og bremse midtjydernes omstillinger. Vores hold mangler virkelig fart i det centrale forsvar/midtbane, sneglen Augu så bestemt ikke godt ud i midterforsvaret mod Horsens (fartmæssigt). Håber at holdet går hårdt til midtjyderne for at stoppe omstillingerne, det betyder ikke noget at det kan koste et par advarsler.
Ud over omstillinger er midtjyderne også gode på dødbolde, her især personificeret ved mediedarlingen Kristian Bak (der heldigvis er en elendig forsvarsspiller), Kolja mv.

Med tanke på alle de tvivlsspørgsmål der pt. er vedrørende AaB truppen er det meget svært at spå om en line up. Men hvis de tvivlsomme bliver klar håber jeg på følgende line up:

N. Larsen
K. Bøgelund (P. Kristensen) - L. Nielsen (Gott/Pol) - Augu - J. Ahlmann (P. Kristensen som absolut nødløsning)
H. Dalsgaard (P. Kristensen) - Würtz - Wichmann - A. Due (L. Andersen)
Curth - Helenius

Alt tyder på at Wichmann får endnu en chance, han har virkelig noget at revanchere efter 2 dårlige præstationer nu hvor han har fået chancen på den centrale midtbane. Lucas Andersen ser jeg helst anvendt som subersub (synes at han gjorde et godt indhop i Horsens). I front får Helenius nok en sidste chance, men det er også et udtryk for at alternativerne i front på ingen måde har slået til.
Curth arbejder som sædvanligt hårdt for holdet, men han er efterhånden en skygge af den store profil han var i guldsæsonen 2007-2008 (kæmpe fejl at forlænge hans kontrakt). Kayke virker til at være helt væk, mystisk da han ellers sidste forår bidrog med flere afgørende scoringer/assists samt spillede godt (han må da være efterhånden være i form efter at han tilbragte sommeren 2011 på Copacabana...).

Spændende om vi for 4. kamp i træk starter med 11 danskere i startopstillingen (heraf mange fra egen ungdomsafdeling). Det er historisk, men nogen succes har det ikke været (spille- og resultatmæssigt).

Angående selve kampen tror jeg på en 2-1 sejr efter et jævnbyrdigt opgør. Gætter på et tilskuertal på ca. 6.800.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af BoomZ0R » 3. apr 2012, 15:53

Super Hansen skrev:Den frække nu hvor der er følgende er ude, Due, KEP, Rolfe, Måske Nieslen, Ahlmann




Og så giver bænken vel sig selv, det må være resten ;)

Jeg håber at det kan give noget speed nede bagved og som kan give mulighed for kayke til at vise at han vil være med....
Den opstilling der er jeg helt 100 på at vi ikk stiller med! Kent skulle overraske mig noget så voldsomt hvis han lod midtbane og angreb se sådan ud, både i formation og spillere.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd AaB-FCM Onsdag 4. april

Indlæg af astonvilla » 3. apr 2012, 16:37

Lasse Nielsen er 100% sikkert ude

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... n-fcm-kamp" onclick="window.open(this.href);return false;

Det pisser mig af at man ikke kan få at vide hvad det er de er ude med. Due, Lasse osv???

Det bliver under alle omstændigheder en yderst alternativ opstilling i morgen. Men det bliver sjovt at se nogle af de nye i aktion (Pol i centerforsvaret?)
Bienvenu Bassogog!

Besvar