Kampene i reserveholdsligaen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af FlæskeFrank » 17. aug 2016, 00:54

Gamen skrev:Hvis du ligefrem tror AaB har tjent penge på at udleje V. Ahlmann, så skal du have skolepengene tilbage.
Jammerbugts samlede lønbudget er knap nok hans årsløn.
Og nej, man udlejede ham først efter han havde vist sig langtfra at kunne byde ind med det man forventede. Viktor er en type man har forsøgt at rette meget ind, han er helt anderledes end Jakob Ahlmann, og har helt, helt andre interesser. Lidt a la Wichmann, der også gik meget i byen i starten af hans seniortid.
Viktor blev ikke småskadet, han var ikke god nok.
I Jammerbugt har han været ganske okay, men så heller ikke mere.
Synd, for han er en rigtig sympatisk ung fyr. Han har bare haft et for stort talent for tidligt.

Så nej, det er ikke bagudskuende... Det var en fejlvurdering som man måtte erkende allerede efter tre kvart sæson.
Og så blev Ronnie i øvrigt aldrig udlejet.
Det sidste først jeg har aldrig snakket om Ronnie og udlejning. Jeg konstaterede blot, at Ronnie havde godt af en tur i den næstbedste række - hvorfor Ahlmanns tur i den næstbedste jo kunne være den helt rigtige medicin for ham.

Ove Christensen udtalte således i forbindelse med afskeden med Ahlmann fra Vendsyssel
Klubbens cheftræner Ove Christensen roser Ahlmann for sin indsats i 1. divisionsklubben.

- Jeg synes, at Viktor har gjort det rigtig godt, selvom han har været uheldig med en fodskade, der varede flere uger, og som har betydet, at han efter sin retur har stået bag nogle andre. Det handler især om, at holdet har været godt kørende.


Så jo han var småskadet, deroppe.

Mht. økonomien, så gør du hans kontrakt til et åbent sår a la bygningerne på Hadsundvej. Det er der dine skolepenge er brugt forkert. Jeg gør opmærksom på, at det, som du angiver gedigen fejlvurdering trods alt indeholder omkring 10 måneders udlejning ud af de ca. 12 måneder. Jeg tror ikke, at Jammerbugt har dækket hans fulde løn, men jeg er også ret sikker på, at de ikke har fået penge for at have Ahlmann.

Men du må da gerne komme med et bud på, hvad du mener en gedigen fejlvurdering har kostet AaB. I dine egne øjne er du jo skarp på løn m.m.
Så rids gerne op hvad Ahlmann har fået om måneden i AaB, hvor meget 5 måneders leje har givet AaB fra Vendsyssel og hvor meget de 5 måneder Jammerbugt har betalt AaB for.
- FlæskeFrank

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Patmand » 17. aug 2016, 07:50

FlæskeFrank skrev:Mht. økonomien, så gør du hans kontrakt til et åbent sår a la bygningerne på Hadsundvej. Det er der dine skolepenge er brugt forkert. Jeg gør opmærksom på, at det, som du angiver gedigen fejlvurdering trods alt indeholder omkring 10 måneders udlejning ud af de ca. 12 måneder. Jeg tror ikke, at Jammerbugt har dækket hans fulde løn, men jeg er også ret sikker på, at de ikke har fået penge for at have Ahlmann.

Men du må da gerne komme med et bud på, hvad du mener en gedigen fejlvurdering har kostet AaB. I dine egne øjne er du jo skarp på løn m.m.
Så rids gerne op hvad Ahlmann har fået om måneden i AaB, hvor meget 5 måneders leje har givet AaB fra Vendsyssel og hvor meget de 5 måneder Jammerbugt har betalt AaB for.
Jeg syntes du har udeladt de sidste 24 måneder af hans kontrakt?

Gamen

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Gamen » 17. aug 2016, 07:57

FlæskeFrank skrev:
Det sidste først jeg har aldrig snakket om Ronnie og udlejning. Jeg konstaterede blot, at Ronnie havde godt af en tur i den næstbedste række - hvorfor Ahlmanns tur i den næstbedste jo kunne være den helt rigtige medicin for ham.

Ove Christensen udtalte således i forbindelse med afskeden med Ahlmann fra Vendsyssel
Klubbens cheftræner Ove Christensen roser Ahlmann for sin indsats i 1. divisionsklubben.

- Jeg synes, at Viktor har gjort det rigtig godt, selvom han har været uheldig med en fodskade, der varede flere uger, og som har betydet, at han efter sin retur har stået bag nogle andre. Det handler især om, at holdet har været godt kørende.


Så jo han var småskadet, deroppe.

Mht. økonomien, så gør du hans kontrakt til et åbent sår a la bygningerne på Hadsundvej. Det er der dine skolepenge er brugt forkert. Jeg gør opmærksom på, at det, som du angiver gedigen fejlvurdering trods alt indeholder omkring 10 måneders udlejning ud af de ca. 12 måneder. Jeg tror ikke, at Jammerbugt har dækket hans fulde løn, men jeg er også ret sikker på, at de ikke har fået penge for at have Ahlmann.

Men du må da gerne komme med et bud på, hvad du mener en gedigen fejlvurdering har kostet AaB. I dine egne øjne er du jo skarp på løn m.m.
Så rids gerne op hvad Ahlmann har fået om måneden i AaB, hvor meget 5 måneders leje har givet AaB fra Vendsyssel og hvor meget de 5 måneder Jammerbugt har betalt AaB for.
At Ronnie havde godt af en tur i 1. division er vist en overdrivelse. Det var først da Randers kom tilbage i Superligaen at han spillede to rigtig gode sæsoner.

Jeg ved godt hvad Ove C. har udtalt, men jeg ved også at han ellers ikke rigtig var i nærheden af spilletid der, efter han ikke leverede. Hvad skulle Ove ellers udtale? At han havde været ringe, og ikke havde levet op til deres forventninger?
Han fik 3 kampe som start fra angriber uden at vise det mindste, næsten lige i halen af hinanden, og blev først skadet i slutningen af september. 0 mål i 9 kampe.

Jeg har skrevet at det var en eklatant fejlvurdering, og at ikke ser godt ud på papiret at fritstille en spiller 1 år efter man har skrevet en 3-årig kontrakt med ham, og har udtalt at man tror på ham. Jeg har INTET skrevet om det var en kæmpe økonomisk bet. Og det efterlader stadig 2 års kontrakt, som spilleren skal kompenseres for.
Du skrev AaB havde tjent på at have ham udlejet - det har de ikke. De har højst sandsynligt gjort det godt og vel gratis, al den stund at Martin P. er træner der, og at de har tradition for at sende mange af deres ungdomsspillere derop, når de ikke slår til.
Jeg er ikke skarp på løn, men jeg ved i hvert fald hvor niveauet i Jammerbugt ligger. Kender flere som har spillet der. Efter de økonomiske problemer klubben havde i 2014, så blev der også skåret kraftigt i lønbudgettet.
Hvad angår Vendsyssel, så kan de heller ikke have haft råd til specielt meget. AaB har jo også noget ud af at pleje forholdet til den slags klubber, Krüger er sportschef osv. Ved indgåelsen af lejeaftalen lagde Krüger også vægt på at samarbejdet med AaB havde ført til aftalen.

Men det var ikke det der var mit udgangspunkt - det var at det var en fejlvurdering af AaB, når han ikke havde niveauet. Måske ikke en specielt dyr en, men stadig en fejlvurdering.
Alt held og lykke fremadrettet til Viktor, som er en fin fyr. Ærgerligt at vi ikke fik et brødrepar at se brillere sammen for AaB.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 17. aug 2016, 08:12

Øhmmm.... topic?

Gamen

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Gamen » 17. aug 2016, 08:15

Poker-One-Kenobi skrev:Øhmmm.... topic?
Yes, tilbage til det. Er jeg den eneste der har set målet AaB scorede i gårsdagens reservekamp? Det er ikke rigtigt omtalt herinde, selvom det er klasse af både Flores og Grønning. Vanvittigt headet ind, og sindssygt flot kombinationsspil lige inden.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Dot Bot » 17. aug 2016, 08:30

Gamen skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Øhmmm.... topic?
Yes, tilbage til det. Er jeg den eneste der har set målet AaB scorede i gårsdagens reservekamp? Det er ikke rigtigt omtalt herinde, selvom det er klasse af både Flores og Grønning. Vanvittigt headet ind, og sindssygt flot kombinationsspil lige inden.
Er det filmet eller var du til stede? Det ville jeg da ikke have noget imod at se i hvert fald.

Gamen

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Gamen » 17. aug 2016, 09:12

Dot Bot skrev: Er det filmet eller var du til stede? Det ville jeg da ikke have noget imod at se i hvert fald.
AaB lagde det op på deres Facebook-kanal i går. Sindssygt flot mål.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af FlæskeFrank » 17. aug 2016, 09:14

Gamen skrev:Du skrev AaB havde tjent på at have ham udlejet - det har de ikke.
Nu har jeg så aldrig skrevet det. Jeg skrev hvis... - om det så også var en fejl.

Jeg synes, at man med Ahlmann gjorde det helt rigtig, forlængede med ham, prøve udlejning til 1.division. Han havde trods alt fået nogle indhop i superligaen forinden.

Så mener jeg, at "gedigen fejlvurdering" er helt hen i vejret. Både økonomisk og sportslig. Det var en rimelig kalkule AaB foretog og den gik ikke, men det gør afslutningen ikke til en "gedigen fejlvurdering".

Så har AaB mange gedigne fejlvurderinger blandt talenter: Bust og Kakeeto fra sidste års oprykning er vel endnu værre eksempler på gedigne fejlvurderinger, hvis man skal blive i din termologi. Bust har formentlig været sportslig og økomonisk dyrere for AaB end Ahlmann det seneste år.
- FlæskeFrank

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Sanchez94 » 17. aug 2016, 09:22

]
Dot Bot skrev: Er det filmet eller var du til stede? Det ville jeg da ikke have noget imod at se i hvert fald.
Er du gal et flot kombinationsspil.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Dot Bot » 17. aug 2016, 10:29

Gamen skrev:
Dot Bot skrev: Er det filmet eller var du til stede? Det ville jeg da ikke have noget imod at se i hvert fald.
AaB lagde det op på deres Facebook-kanal i går. Sindssygt flot mål.
Det må man sige, hold da kæft.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Buzz Killington » 17. aug 2016, 11:13

Fuck det var godt. Han taenker sgu fodbold hurtigt den nye Inka.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af degn » 17. aug 2016, 20:53

hvordan gjorde de 2 prøvespillere det i reserveholdskampen?

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Martino » 18. aug 2016, 13:13

Husk at næste kamp bliver spillet på stadion og ikke på Hornevej. Det er imod De Hvii kl 14 d.22 august.
Jeg savner Winsnes

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af FIDEL » 18. aug 2016, 13:32

Kom de 2 prøvespillere ikke i kamp imod Randers??

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Jakobsen » 18. aug 2016, 14:08

Martino skrev:Husk at næste kamp bliver spillet på stadion og ikke på Hornevej. Det er imod De Hvii kl 14 d.22 august.
Er AGF så ringe, at vi tæver dem med vores reserver? :aabfan:
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Martino » 18. aug 2016, 14:15

Jakobsen skrev:
Martino skrev:Husk at næste kamp bliver spillet på stadion og ikke på Hornevej. Det er imod De Hvii kl 14 d.22 august.
Er AGF så ringe, at vi tæver dem med vores reserver? :aabfan:
Det er de bestemt. Men det er nu imod deres reserver
Jeg savner Winsnes

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af swfc » 18. aug 2016, 15:31

FIDEL skrev:Kom de 2 prøvespillere ikke i kamp imod Randers??
Nej. De var med i civil
AaB i hjertet

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Buzz Killington » 19. aug 2016, 10:34



Der er lidt Basso over ham jf. klippet, og han ligner ogsaa en der kunne har alderen til at kunne ha' gaaet i klasse med ham jf. interviewet til sidst. Det er ikke sikkert han har niveau til AaB, men naar der kan rende flere af den type spillere som ham og Basso rundt i al ubemaerkethed nede i Cameroun, er det et oplagt sted at forsoege at investere i et akademi. Det er maaske ikke det mest sikre land pt. med de der boko haram tosser rendende rundt i graenselandet, men det skulle vaere ok sikkert i Yaounde og Douala. Under alle omstaendigheder giver det mere mening i midt-vest afrika end Uganda som var Lynges plan, hvor folk - som en grov generalisering paa et meget lille grundlag - virker mindre fysisk imponerende.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. aug 2016, 11:10

Buzz Killington skrev:

Der er lidt Basso over ham jf. klippet, og han ligner ogsaa en der kunne har alderen til at kunne ha' gaaet i klasse med ham jf. interviewet til sidst. Det er ikke sikkert han har niveau til AaB, men naar der kan rende flere af den type spillere som ham og Basso rundt i al ubemaerkethed nede i Cameroun, er det et oplagt sted at forsoege at investere i et akademi. Det er maaske ikke det mest sikre land pt. med de der boko haram tosser rendende rundt i graenselandet, men det skulle vaere ok sikkert i Yaounde og Douala. Under alle omstaendigheder giver det mere mening i midt-vest afrika end Uganda som var Lynges plan, hvor folk - som en grov generalisering paa et meget lille grundlag - virker mindre fysisk imponerende.
Generaliseringer er ok. I Østafrika løber de langt, i Vestafrika løber de hurtigt. Og White men can`t jump.

Jeg synes bestemt ikke man skal begynde at rode med et akademi i Afrika men kan man finde spændende, unge spillere dernede er det suverænt.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Buzz Killington » 19. aug 2016, 11:23

Køllen I Møllen skrev:
Buzz Killington skrev:

Der er lidt Basso over ham jf. klippet, og han ligner ogsaa en der kunne har alderen til at kunne ha' gaaet i klasse med ham jf. interviewet til sidst. Det er ikke sikkert han har niveau til AaB, men naar der kan rende flere af den type spillere som ham og Basso rundt i al ubemaerkethed nede i Cameroun, er det et oplagt sted at forsoege at investere i et akademi. Det er maaske ikke det mest sikre land pt. med de der boko haram tosser rendende rundt i graenselandet, men det skulle vaere ok sikkert i Yaounde og Douala. Under alle omstaendigheder giver det mere mening i midt-vest afrika end Uganda som var Lynges plan, hvor folk - som en grov generalisering paa et meget lille grundlag - virker mindre fysisk imponerende.
Generaliseringer er ok. I Østafrika løber de langt, i Vestafrika løber de hurtigt. Og White men can`t jump.

Jeg synes bestemt ikke man skal begynde at rode med et akademi i Afrika men kan man finde spændende, unge spillere dernede er det suverænt.
Jeg syntes bestemt ogsaa generaliseringer er ok, men jeg kan ogsaa se det uhensigtmaessige at vaere for kluntet omkring hvordan de konstruerers.

Mht. til et akademi, saa syntes jeg ikke man bare uden videre skal starte et. Vi har ikke knowhow omkring hvordan den slags kan goeres i det land. I stedet skulle man investere i et af de lokale foretagender som samtidig kan yde scouting i og omkring landet. Problemet med at hente voksne spillere dernede fra er jo at man opfanger dem for sent, og staar med ekstremt uskolede spillere i forhold til europaeisk fodbold hvorfor man kun toer satse paa dem der har helt ekstreme kompetencer, som f.eks. Basso, da dette kan kompensere for deres mangler.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar