Kampene i reserveholdsligaen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Yankee » 11. nov 2021, 15:10

Mogens skrev:
11. nov 2021, 14:59
Men ER Hannesbo virkelig så hurtig? Jeg synes ikke umiddelbart han virker über schnell, men måske jeg bare havde for høje forventninger til netop den del?
Han er hurtig på distancer mellem 30-60 meter - ikke på 0-30 meter. Og så har han ikke ret god deceleration eller retningsskift når han er i sprint. Der er mere godstog over ham.

Det, der gør fx Kamaldeen så ekstraordinært hurtig er jo ikke hans topfart, men hans acceleration og især hans deceleration, som er i absolut verdensklasse. Han kan gå fra topfart til stående (og omvendt) på næsten ingen plads og det gør ham stort set umulig at dække op når først han er retvendt.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2429
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Moen » 25. apr 2022, 12:12

AaB møder Hobro i Reserveligaen. Link til kamp og AaBs start 11:

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/dire ... ro/2765423

Theo Sander
Casper Gedsted, Mathias Ross, Sebastian Otoa, Vladimir Prijovic
Malthe Højholt, Gudmundur Thórarinsson, Oliver Ross
Anders Noshe, Anosike Ementa, Kasper Høgh

Glæder mig, til at se Otoa, udover de velkendte som Ross, Noshe og Ementa.

Hybris
2. div
2. div
Indlæg: 143
Tilmeldt: 31. mar 2019, 14:48

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Hybris » 25. apr 2022, 13:24

Nogen der ser kampen og kan give en status på 1. halvleg?

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af RicoBR02 » 25. apr 2022, 13:44

Hybris skrev:
25. apr 2022, 13:24
Nogen der ser kampen og kan give en status på 1. halvleg?
Desværre ikke set første halvleg men det jeg har set de sidste 10 min er stort overtag til de røde.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af RicoBR02 » 25. apr 2022, 13:50

Men Hobro spiller også meget ringe..

Ementa ville komme frem til ufattelig mange chancer hvis han lærer at tæmme og tage bolden til sig..

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 767
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af bedstefar » 25. apr 2022, 13:56

Røv syg kamp.. selv efter 8 år siden sidste kamp, så kunne jeg være med i det tempo :D :D

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af FlemmingG » 25. apr 2022, 23:21

Så ikke kampen, så jeg vil ikke kloge mig på kvaliteten af spillet. Men har set målene og det sidste, der blev sat ind af Gaardsøe knægten, var lidt af en perle… er det en spiller som bør overvejes en forlængelse? Ved godt at et enkelt godt mål ikke gør forskellen, men har set ham nævnt som målscorer på U-19 en del gange efterhånden, så måske har han kvaliteter der kan bruges fremadrettet?

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2429
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Moen » 26. apr 2022, 08:17

FlemmingG skrev:
25. apr 2022, 23:21
Så ikke kampen, så jeg vil ikke kloge mig på kvaliteten af spillet. Men har set målene og det sidste, der blev sat ind af Gaardsøe knægten, var lidt af en perle… er det en spiller som bør overvejes en forlængelse? Ved godt at et enkelt godt mål ikke gør forskellen, men har set ham nævnt som målscorer på U-19 en del gange efterhånden, så måske har han kvaliteter der kan bruges fremadrettet?
Hans topniveau er godt, men han er ret svingende. Kunne godt se ham som en spændende spiller, men er bange for, at han er for gammel. Men på den anden side fik både Gedsted og O.Børsting en kontrakt sidste år.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Martino » 26. apr 2022, 12:06

Prica22 skrev:
26. apr 2022, 08:17
FlemmingG skrev:
25. apr 2022, 23:21
Så ikke kampen, så jeg vil ikke kloge mig på kvaliteten af spillet. Men har set målene og det sidste, der blev sat ind af Gaardsøe knægten, var lidt af en perle… er det en spiller som bør overvejes en forlængelse? Ved godt at et enkelt godt mål ikke gør forskellen, men har set ham nævnt som målscorer på U-19 en del gange efterhånden, så måske har han kvaliteter der kan bruges fremadrettet?
Hans topniveau er godt, men han er ret svingende. Kunne godt se ham som en spændende spiller, men er bange for, at han er for gammel. Men på den anden side fik både Gedsted og O.Børsting en kontrakt sidste år.
Hvad med lille Mathias Vægter? Er han i spil til en plads i Superligatruppen?
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. apr 2022, 14:31

Martino skrev:
26. apr 2022, 12:06
Prica22 skrev:
26. apr 2022, 08:17
FlemmingG skrev:
25. apr 2022, 23:21
Så ikke kampen, så jeg vil ikke kloge mig på kvaliteten af spillet. Men har set målene og det sidste, der blev sat ind af Gaardsøe knægten, var lidt af en perle… er det en spiller som bør overvejes en forlængelse? Ved godt at et enkelt godt mål ikke gør forskellen, men har set ham nævnt som målscorer på U-19 en del gange efterhånden, så måske har han kvaliteter der kan bruges fremadrettet?
Hans topniveau er godt, men han er ret svingende. Kunne godt se ham som en spændende spiller, men er bange for, at han er for gammel. Men på den anden side fik både Gedsted og O.Børsting en kontrakt sidste år.
Hvad med lille Mathias Vægter? Er han i spil til en plads i Superligatruppen?
Det har jeg meget svært ved at forestille mig. Han er alt for lille.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2429
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Moen » 26. apr 2022, 23:25

Køllen I Møllen skrev:
26. apr 2022, 14:31
Martino skrev:
26. apr 2022, 12:06
Prica22 skrev:
26. apr 2022, 08:17
FlemmingG skrev:
25. apr 2022, 23:21
Så ikke kampen, så jeg vil ikke kloge mig på kvaliteten af spillet. Men har set målene og det sidste, der blev sat ind af Gaardsøe knægten, var lidt af en perle… er det en spiller som bør overvejes en forlængelse? Ved godt at et enkelt godt mål ikke gør forskellen, men har set ham nævnt som målscorer på U-19 en del gange efterhånden, så måske har han kvaliteter der kan bruges fremadrettet?
Hans topniveau er godt, men han er ret svingende. Kunne godt se ham som en spændende spiller, men er bange for, at han er for gammel. Men på den anden side fik både Gedsted og O.Børsting en kontrakt sidste år.
Hvad med lille Mathias Vægter? Er han i spil til en plads i Superligatruppen?
Det har jeg meget svært ved at forestille mig. Han er alt for lille.
Enig. Synes heller ikke, han er noget vildt.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Martino » 27. apr 2022, 08:27

Prica22 skrev:
26. apr 2022, 23:25
Køllen I Møllen skrev:
26. apr 2022, 14:31
Martino skrev:
26. apr 2022, 12:06
Prica22 skrev:
26. apr 2022, 08:17
FlemmingG skrev:
25. apr 2022, 23:21
Så ikke kampen, så jeg vil ikke kloge mig på kvaliteten af spillet. Men har set målene og det sidste, der blev sat ind af Gaardsøe knægten, var lidt af en perle… er det en spiller som bør overvejes en forlængelse? Ved godt at et enkelt godt mål ikke gør forskellen, men har set ham nævnt som målscorer på U-19 en del gange efterhånden, så måske har han kvaliteter der kan bruges fremadrettet?
Hans topniveau er godt, men han er ret svingende. Kunne godt se ham som en spændende spiller, men er bange for, at han er for gammel. Men på den anden side fik både Gedsted og O.Børsting en kontrakt sidste år.
Hvad med lille Mathias Vægter? Er han i spil til en plads i Superligatruppen?
Det har jeg meget svært ved at forestille mig. Han er alt for lille.
Enig. Synes heller ikke, han er noget vildt.
Alright - så kun de sidste fem af kampen, noterede mig bare at han var med. Så hvem skal vi regne med bliver rykket op til sommer udover Ross(som vel træner fast med Superliga nu anyways) ? Christoffer Ravn?
Oliver Børsting regner jeg ikke med bliver forlænget.
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af FlæskeFrank » 27. apr 2022, 09:47

Martino skrev:
27. apr 2022, 08:27
Alright - så kun de sidste fem af kampen, noterede mig bare at han var med. Så hvem skal vi regne med bliver rykket op til sommer udover Ross(som vel træner fast med Superliga nu anyways) ? Christoffer Ravn?
Oliver Børsting regner jeg ikke med bliver forlænget.
Nu var der i en podcast lidt omkring de udlejede spillere, og der blev nævnt at Oliver Børsting havde været skadet her i foråret og var på vej tilbage. Så den manglende spilletid er ikke lig med at han ikke er kvalificeret. Men angriberandelen er ret stor, så han får nok ikke forlænget.

Jeppe P nævnes overhovedet ikke. Er det et helt udelukket, at han fortsætter i AaB?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2429
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Moen » 27. apr 2022, 10:12

FlæskeFrank skrev:
27. apr 2022, 09:47
Martino skrev:
27. apr 2022, 08:27
Alright - så kun de sidste fem af kampen, noterede mig bare at han var med. Så hvem skal vi regne med bliver rykket op til sommer udover Ross(som vel træner fast med Superliga nu anyways) ? Christoffer Ravn?
Oliver Børsting regner jeg ikke med bliver forlænget.
Nu var der i en podcast lidt omkring de udlejede spillere, og der blev nævnt at Oliver Børsting havde været skadet her i foråret og var på vej tilbage. Så den manglende spilletid er ikke lig med at han ikke er kvalificeret. Men angriberandelen er ret stor, så han får nok ikke forlænget.

Jeppe P nævnes overhovedet ikke. Er det et helt udelukket, at han fortsætter i AaB?
Børsting bliver næppe forlænget. Ross bliver (99% sikkert) rykket op. Ravn er jeg i tvivl om og han kan måske få en kontrakt på yderste mandat, ligesom Gaardsøe. Jeppe P er et godt spørgsmål. Jeg tror mere på en forlængelse til ham end Børsting.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af jonas386 » 29. jul 2022, 16:24

https://aabsport.dk/nyheder/2022/juli/f ... serveliga/

Reserveligaen bliver nu officielt erstattet af Future Cup i et forsøg på at gøre reservekampene mere målrettet yngre spillere.
AaBsport.dk skrev:Klubberne skal primært stille med spillere U21 og yngre. Dog er der mulighed for at supplere med op til fem ældre spillere i truppen, hvad enten det måtte være spillere, der ikke var i den seneste startopstilling i ligaen, på vej tilbage efter en skadespause eller lignende. I modsætning til tidligere i Reserveliga vil det ikke være muligt for klubberne at benytte lånespillere i kampene – kun spillere som i forvejen er registreret i klubben.
Foruden superligaholdene vil også Esbjerg, Vejle og SønderjyskE deltage i første udgave.

Turneringen kommer til at følge sæsonen, og alle hold spiller 6 kampe i den såkaldte swiss-model over 12 måneder.
Jeg synes ærlig talt det virker noget halvhjertet. Der er tale om 6 kampe i efteråret, og så evt. en finale i Maj måned. Der er lidt forandringer ift. Reserveligaen, men ellers er det samme tynde suppe med ligegyldige kampe.

Jeg argumenterer endnu engang for, at man burde opløse U19-ligaen, og lade de bedste U19 hold deltage i liga-systemet, evt med mulighed for 3 o-21 spillere i truppen eller hvad ved jeg. Man kunne evt. lave en ren U19-pokalturnering som supplement, og sikre sig at de også møder jævnaldrende.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Jakobsen » 29. jul 2022, 19:52

jonas386 skrev:https://aabsport.dk/nyheder/2022/juli/f ... serveliga/

Reserveligaen bliver nu officielt erstattet af Future Cup i et forsøg på at gøre reservekampene mere målrettet yngre spillere.
AaBsport.dk skrev:Klubberne skal primært stille med spillere U21 og yngre. Dog er der mulighed for at supplere med op til fem ældre spillere i truppen, hvad enten det måtte være spillere, der ikke var i den seneste startopstilling i ligaen, på vej tilbage efter en skadespause eller lignende. I modsætning til tidligere i Reserveliga vil det ikke være muligt for klubberne at benytte lånespillere i kampene – kun spillere som i forvejen er registreret i klubben.
Foruden superligaholdene vil også Esbjerg, Vejle og SønderjyskE deltage i første udgave.

Turneringen kommer til at følge sæsonen, og alle hold spiller 6 kampe i den såkaldte swiss-model over 12 måneder.
Jeg synes ærlig talt det virker noget halvhjertet. Der er tale om 6 kampe i efteråret, og så evt. en finale i Maj måned. Der er lidt forandringer ift. Reserveligaen, men ellers er det samme tynde suppe med ligegyldige kampe.

Jeg argumenterer endnu engang for, at man burde opløse U19-ligaen, og lade de bedste U19 hold deltage i liga-systemet, evt med mulighed for 3 o-21 spillere i truppen eller hvad ved jeg. Man kunne evt. lave en ren U19-pokalturnering som supplement, og sikre sig at de også møder jævnaldrende.
Det lyder mærkeligt med kun seks kampe. Lyder fint med en mere talentmålrettet reserveliga, men burde man ikke lave den med flere kampe?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af RicoBR02 » 20. sep 2022, 13:34

Nogen der følger med i kampen der spilles på hornevej lige ny? Har lige tændt computeren og set fcm score et lorte mål fordi vi ikke får bolden væk fra feltet.. Hvordan spiller vi ellers?

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 767
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af bedstefar » 20. sep 2022, 13:39

RicoBR02 skrev:
20. sep 2022, 13:34
Nogen der følger med i kampen der spilles på hornevej lige ny? Har lige tændt computeren og set fcm score et lorte mål fordi vi ikke får bolden væk fra feltet.. Hvordan spiller vi ellers?
Dårlige første 40 minutter, Ementa med et par chancer og Ahlmann kan stadig ikke slå et indlæg.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af 634 » 20. sep 2022, 13:49

1-1
Jeg tror det var Medom som scorede kørt før pause for AaB
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 767
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af bedstefar » 20. sep 2022, 14:02

634 skrev:
20. sep 2022, 13:49
1-1
Jeg tror det var Medom som scorede kørt før pause for AaB
Var det ikke fisnik?

2-1, Makaric

Besvar