Kampene i reserveholdsligaen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Buzz Killington » 27. okt 2020, 15:41

TK-allez skrev:
27. okt 2020, 15:36
Hverken Kusk eller Van Weert kom i dag på måltavlen, dog nettede Nkada to gange.
Han er helt Nklar da.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 263
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af DonSilicone » 27. okt 2020, 15:56

Jeg så første halvleg og et par minutter af anden. Der var klasseforskel i AaB's favør. Kusk var den store spiller, der orkestrerede angrebsspillet og serverede 4-5 direktører, som Nkada og Van Wert skiftedes til at brænde. Nkada scorede dog på en af dem og lavede også selv et fint mål. Der stod 5-1 ved pausen. Hobros mål var et langskud langt ude fra som Andreas Hansen må tage på sin kappe. Det var vel Hobros eneste skud på mål i første. KP og Granli solide på det her niveau som var lavt specielt fra Hobro.
I anden blev der skiftet stort ud og jeg nåede lige at se en af de unge forære et mål til Hobro plus et fint mål af Oliver Børsting.
EDIT: det var 4-1 ved pausen. Femte mål scoret i første minut af anden halvleg

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Julgranen » 27. okt 2020, 20:41

“Kasper Kusk var dog AaB's mest iøjnefaldende offensive spiller mod Hobro, hvor han blev noteret for to assists og et par perfekte oplæg, som blev brændt på det skammeligste af holdkammeraterne.”

Spændende om Friis kan blive ved med at holde ham på bænken.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5165
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af R Rosenberg » 27. okt 2020, 21:01

Julgranen skrev:
27. okt 2020, 20:41
“Kasper Kusk var dog AaB's mest iøjnefaldende offensive spiller mod Hobro, hvor han blev noteret for to assists og et par perfekte oplæg, som blev brændt på det skammeligste af holdkammeraterne.”

Spændende om Friis kan blive ved med at holde ham på bænken.
Naturligvis. Børsting skal jo spille.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Yankee » 28. okt 2020, 08:23

Julgranen skrev:
27. okt 2020, 20:41
“Kasper Kusk var dog AaB's mest iøjnefaldende offensive spiller mod Hobro, hvor han blev noteret for to assists og et par perfekte oplæg, som blev brændt på det skammeligste af holdkammeraterne.”

Spændende om Friis kan blive ved med at holde ham på bænken.
Det kan jo ikke overraske nogen. Et par statistiske nedslag:

Fra Superliga.dk:
- Kusk fører ligaen i "antal åbne chancer skabt"
- Kusk ligger nr. 3 på "antal chancer skabt i alt", kun overgået af Dreyer og Sousa

Fra Wyscout:
- Kusk fører ligaen i expected assists
- Kusk ligger nr. 3 på expected goals + assists, kun overgået af Uhre og selvfølgelig Sousa
- Kusk fører ligaen suverænt på key passes, dvs. klart chanceskabende afleveringer
- Kusk fører ligaen suverænt på deep completions, dvs. en vellykket aflevering til danger zone (fraregnet indlæg)

Det er selvfølgelig et meget lille datagrundlag, da de fleste vellykkede aktioner kom i kun tre kampe mod Horsens, Sønderjyske og især AGF - men det kan Kusk jo ikke rigtig gøre for. Hvorfor forsøger man ikke at udvide det datagrundlag? Tænk nu hvis han blev ved med at være så god.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af FIDEL » 28. okt 2020, 08:41

Yankee skrev:
28. okt 2020, 08:23
Julgranen skrev:
27. okt 2020, 20:41
“Kasper Kusk var dog AaB's mest iøjnefaldende offensive spiller mod Hobro, hvor han blev noteret for to assists og et par perfekte oplæg, som blev brændt på det skammeligste af holdkammeraterne.”

Spændende om Friis kan blive ved med at holde ham på bænken.
Det kan jo ikke overraske nogen. Et par statistiske nedslag:

Fra Superliga.dk:
- Kusk fører ligaen i "antal åbne chancer skabt"
- Kusk ligger nr. 3 på "antal chancer skabt i alt", kun overgået af Dreyer og Sousa

Fra Wyscout:
- Kusk fører ligaen i expected assists
- Kusk ligger nr. 3 på expected goals + assists, kun overgået af Uhre og selvfølgelig Sousa
- Kusk fører ligaen suverænt på key passes, dvs. klart chanceskabende afleveringer
- Kusk fører ligaen suverænt på deep completions, dvs. en vellykket aflevering til danger zone (fraregnet indlæg)

Det er selvfølgelig et meget lille datagrundlag, da de fleste vellykkede aktioner kom i kun tre kampe mod Horsens, Sønderjyske og især AGF - men det kan Kusk jo ikke rigtig gøre for. Hvorfor forsøger man ikke at udvide det datagrundlag? Tænk nu hvis han blev ved med at være så god.
Synes Kusk bør ligge som playmaker centralt, hvilket fungerede godt imod de 3 hold, du nævner.
Friis og trænerteamet må jo se og mærke noget andet end os andre, idet de ikke spiller ham fra start. Det overraskede mig, at Kusk ikke startede imod Vejle... Lucas virker slet ikke oppe i omdrejninger, så jeg ser hellere Kusk spille fra start imod Brøndby, end Lucas.

Bruno
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. aug 2020, 11:20

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Bruno » 28. okt 2020, 09:13

FIDEL skrev:
28. okt 2020, 08:41
Yankee skrev:
28. okt 2020, 08:23
Julgranen skrev:
27. okt 2020, 20:41
“Kasper Kusk var dog AaB's mest iøjnefaldende offensive spiller mod Hobro, hvor han blev noteret for to assists og et par perfekte oplæg, som blev brændt på det skammeligste af holdkammeraterne.”

Spændende om Friis kan blive ved med at holde ham på bænken.
Det kan jo ikke overraske nogen. Et par statistiske nedslag:

Fra Superliga.dk:
- Kusk fører ligaen i "antal åbne chancer skabt"
- Kusk ligger nr. 3 på "antal chancer skabt i alt", kun overgået af Dreyer og Sousa

Fra Wyscout:
- Kusk fører ligaen i expected assists
- Kusk ligger nr. 3 på expected goals + assists, kun overgået af Uhre og selvfølgelig Sousa
- Kusk fører ligaen suverænt på key passes, dvs. klart chanceskabende afleveringer
- Kusk fører ligaen suverænt på deep completions, dvs. en vellykket aflevering til danger zone (fraregnet indlæg)

Det er selvfølgelig et meget lille datagrundlag, da de fleste vellykkede aktioner kom i kun tre kampe mod Horsens, Sønderjyske og især AGF - men det kan Kusk jo ikke rigtig gøre for. Hvorfor forsøger man ikke at udvide det datagrundlag? Tænk nu hvis han blev ved med at være så god.
Synes Kusk bør ligge som playmaker centralt, hvilket fungerede godt imod de 3 hold, du nævner.
Friis og trænerteamet må jo se og mærke noget andet end os andre, idet de ikke spiller ham fra start. Det overraskede mig, at Kusk ikke startede imod Vejle... Lucas virker slet ikke oppe i omdrejninger, så jeg ser hellere Kusk spille fra start imod Brøndby, end Lucas.
Jeg tror såmænd ikke at de hverken mærker eller ser noget andet. Det er bare prioritering. Konstant pres, moslen og flagrende pølen frem for teknisk fodbold med chanceskabende spillere. Det er det der med at Jacob Friis synes at have én skabelon og kun én. I hvert fald i 60-70 minutter.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Julgranen » 28. okt 2020, 09:20

Yankee skrev:
28. okt 2020, 08:23
Det kan jo ikke overraske nogen. Et par statistiske nedslag:

Fra Superliga.dk:
- Kusk fører ligaen i "antal åbne chancer skabt"
- Kusk ligger nr. 3 på "antal chancer skabt i alt", kun overgået af Dreyer og Sousa

Fra Wyscout:
- Kusk fører ligaen i expected assists
- Kusk ligger nr. 3 på expected goals + assists, kun overgået af Uhre og selvfølgelig Sousa
- Kusk fører ligaen suverænt på key passes, dvs. klart chanceskabende afleveringer
- Kusk fører ligaen suverænt på deep completions, dvs. en vellykket aflevering til danger zone (fraregnet indlæg)
Gad vide hvornår du nu får at vide at du misbruger statistik, er for selektiv osv.
Friis foretrækker åbenbart usynlige spillere.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Buzz Killington » 28. okt 2020, 09:26

Julgranen skrev:
28. okt 2020, 09:20
Yankee skrev:
28. okt 2020, 08:23
Det kan jo ikke overraske nogen. Et par statistiske nedslag:

Fra Superliga.dk:
- Kusk fører ligaen i "antal åbne chancer skabt"
- Kusk ligger nr. 3 på "antal chancer skabt i alt", kun overgået af Dreyer og Sousa

Fra Wyscout:
- Kusk fører ligaen i expected assists
- Kusk ligger nr. 3 på expected goals + assists, kun overgået af Uhre og selvfølgelig Sousa
- Kusk fører ligaen suverænt på key passes, dvs. klart chanceskabende afleveringer
- Kusk fører ligaen suverænt på deep completions, dvs. en vellykket aflevering til danger zone (fraregnet indlæg)
Gad vide hvornår du nu får at vide at du misbruger statistik, er for selektiv osv.
Friis foretrækker åbenbart usynlige spillere.
Jeg har intet problem med at bruge expected stats. Men så skal man bare være konsistent. Og så står man altså i noget af et dilemma hvis man samtidig vil bruge det til at understøtte en kritik af Friis når vi nu efter runde 5 lå nummer 2 i ligaen på point ift xG.*

*ikke fordi jeg ikke vil tage udgangspunkt i runde 6, men den er bare ikke blevet posted endnu
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Julgranen » 28. okt 2020, 09:42

Buzz Killington skrev:
28. okt 2020, 09:26
Jeg har intet problem med at bruge expected stats. Men så skal man bare være konsistent. Og så står man altså i noget af et dilemma hvis man samtidig vil bruge det til at understøtte en kritik af Friis når vi nu efter runde 5 lå nummer 2 i ligaen på point ift xG.*

*ikke fordi jeg ikke vil tage udgangspunkt i runde 6, men den er bare ikke blevet posted endnu
Ja, nu understøtter Yankee's statistik jo netop, at vi er langt farligere med Kusk på banen. Og derfor er kritikken af at han ikke bruger ham helt legal. En stor del af de xG kan jo forklares med bl.a. hans gode oplæg. Han har ifølge tap-in fodbold haft flest xA af alle AaB-spillere i 3 af 6 kampe, og havde så andenflest efter Ahlmann i premierekampen i Lyngby. Med andre ord har han været en dominerende chanceskabende faktor i alle kampe hvor han har fået mere end 10 minutter!
Alligevel bliver han konsekvent valgt fra. Har flest xA mod AGF, selvom han kommer ind sent i kampen.

Det er således ret godt understøttet at han pt. er den mest farlige offensivspiller vi har - fordi han er så god til at sætte sine medspillere i scene.
Vi står i en situation hvor vi ikke scorer nok mål, og ikke vinder nok kampe og så foretrækker træneren en spiller der er usynlig.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Pastorius » 28. okt 2020, 10:53

Lad os så kigge på reelle stats for AaB:

Chancer skabt #9
(5/13 er skabt af Kusk på 295 minutter ud af 540 mulige - 2 er skabt af Van Weert)

Bemærkelsesværdigt at vores assist kommer fra nogle af dem vi skælder mest ud, bortset fra Ahlmann
Ahlmann (2), Kusk, Okore og Lucas.

Kusk og Lucas er kun startet inde i 3 kampe, og blevet skiftet ud i henhv 2 og 3 kampe.
Tom har scoret 1/3 af vores mål og er kun startet inde i 4 kampe, og skiftet ud i dem alle.

Det viser meget godt hvad det er vi vægter, og det bliver altså et alvorligt problem, hvis vi fortsætter med at score for lidt OG hente for få point, mens vi lader dem, der rent faktisk skaber chancer og mål for os sidde udenfor.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Pastorius » 28. okt 2020, 11:02

Pastorius skrev:
28. okt 2020, 10:53
Lad os så kigge på reelle stats for AaB:

Chancer skabt #9
(5/13 er skabt af Kusk på 295 minutter ud af 540 mulige - 2 er skabt af Van Weert)

Bemærkelsesværdigt at vores assist kommer fra nogle af dem vi skælder mest ud, bortset fra Ahlmann
Ahlmann (2), Kusk, Okore og Lucas.

Kusk og Lucas er kun startet inde i 3 kampe, og blevet skiftet ud i henhv 2 og 3 kampe.
Tom har scoret 1/3 af vores mål og er kun startet inde i 4 kampe, og skiftet ud i dem alle.

Det viser meget godt hvad det er vi vægter, og det bliver altså et alvorligt problem, hvis vi fortsætter med at score for lidt OG hente for få point, mens vi lader dem, der rent faktisk skaber chancer og mål for os sidde udenfor.
Iøvrigt ligger vi ret middelmådigt på langt de fleste parametre som hold. Med nogle få undtagelser, som viser lidt om vores presspil er ok, men det er også det eneste.

Vi er middelmådige på succesfuld afleveringer, og vi er rigtig dårlige på hovedstødsdueller stadig (troede eller vi var kommet bedre med der).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Julgranen » 28. okt 2020, 11:14

Det er åbne chancer skabt, og ikke chancer skabt du har fået kigget på.
Også interessant at se på afleveringsstatistikken. Kusk ligger med 82 % og Børsting med 65 % - 3. dårligst af samtlige anvendte midtbanespillere i Superligaen. Bah ligger f.eks. dårligere men har så også forsøgt sig med 34 lange afleveringer mod Børstings 10, så han sætter bolden noget mere på spil.
Det er en uhyggeligt lav succesrate på afleveringer, og fortæller noget om det jeg har skrevet tidligere - det nytter intet at man er en god presspiller, hvis man alligevel smider bolden væk når den er vundet.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Brodernumsi » 28. okt 2020, 13:06

Julgranen skrev:
28. okt 2020, 09:20
Yankee skrev:
28. okt 2020, 08:23
Det kan jo ikke overraske nogen. Et par statistiske nedslag:

Fra Superliga.dk:
- Kusk fører ligaen i "antal åbne chancer skabt"
- Kusk ligger nr. 3 på "antal chancer skabt i alt", kun overgået af Dreyer og Sousa

Fra Wyscout:
- Kusk fører ligaen i expected assists
- Kusk ligger nr. 3 på expected goals + assists, kun overgået af Uhre og selvfølgelig Sousa
- Kusk fører ligaen suverænt på key passes, dvs. klart chanceskabende afleveringer
- Kusk fører ligaen suverænt på deep completions, dvs. en vellykket aflevering til danger zone (fraregnet indlæg)
Gad vide hvornår du nu får at vide at du misbruger statistik, er for selektiv osv.
Friis foretrækker åbenbart usynlige spillere.
Godt du er bevidst om problematikken ved at bruge statistik.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Julgranen » 28. okt 2020, 13:17

Brodernumsi skrev:
28. okt 2020, 13:06
Godt du er bevidst om problematikken ved at bruge statistik.
Du mener altså ikke at Yankee's statistik taler et ret tydeligt sprog?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Julgranen » 28. okt 2020, 13:32

Og sørme om han ikke også lige klemmer sig ind i top 3 på xA i Vejle-kampen, trods et beskedent antal minutter på banen.

https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 64578?s=21

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Pastorius » 28. okt 2020, 13:36

Brodernumsi skrev:
28. okt 2020, 13:06
Julgranen skrev:
28. okt 2020, 09:20
Yankee skrev:
28. okt 2020, 08:23
Det kan jo ikke overraske nogen. Et par statistiske nedslag:

Fra Superliga.dk:
- Kusk fører ligaen i "antal åbne chancer skabt"
- Kusk ligger nr. 3 på "antal chancer skabt i alt", kun overgået af Dreyer og Sousa

Fra Wyscout:
- Kusk fører ligaen i expected assists
- Kusk ligger nr. 3 på expected goals + assists, kun overgået af Uhre og selvfølgelig Sousa
- Kusk fører ligaen suverænt på key passes, dvs. klart chanceskabende afleveringer
- Kusk fører ligaen suverænt på deep completions, dvs. en vellykket aflevering til danger zone (fraregnet indlæg)
Gad vide hvornår du nu får at vide at du misbruger statistik, er for selektiv osv.
Friis foretrækker åbenbart usynlige spillere.
Godt du er bevidst om problematikken ved at bruge statistik.
I medianos opfølgning på kampen, blev der også brugt ret meget tid på hvorfor Kusk ikke spiller. Ikke kun på baggrund i statistik.
De mangler dog at gå i dybden med at Friis åbenlyst slet ikke mener at Kusk kan spille med i presspilllet.

De taler jeg havde med - og resten af holdstats på performancecenteret på Superliga.dk - viser at de parametre vi er gode på (vi er kun bedst på en enkelt), men dog trods alt lidt bedre end vores placering på de fleste af pres-parametrene. På stort set alt andet, ligger vi på eller dårligere end vores placering.

Jeg er med på at statistik - specielt på så få kampe som vi trods alt kigger på, ikke giver så meget mening, men hvor skal vi ellers kigge hen, når vi ikke kan få øje på Friis' hvad der gør at Friis holder Kusk ude, når nu det han ellers prøver at implementere ser ud til at virke klart dårligere. Statistikken understøtter det vi er mange der har skreget på længe, med mange andre argumenter end statistik. Den står ikke alene.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Buzz Killington » 28. okt 2020, 14:04

Julgranen skrev:
28. okt 2020, 13:32
Og sørme om han ikke også lige klemmer sig ind i top 3 på xA i Vejle-kampen, trods et beskedent antal minutter på banen.

https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 64578?s=21
Igen, jeg er en af dem der mener at xA og xG er meget brugbart. Og siden jeg ofte bliver misforstået så lad mig lige slå fast: det er Friis ansvar at vi ikke vinder. Men, prøv lige at se på grafen hvad der sker ca. omkring minut 81 hvor Ahlmann og Lucas går ud og Kusk og Klitten kommer ind. Min mavefornemmelse er som jeg tidligere har skrevet: at de offensive output ikke står måls med de defensive omkostninger. Da jeg gerne ser Kusk på banen skal han simpelthen være afgørende, men der skal samtidig være en plan for hvorfan der kan kompenseres for hans store mangler i den defensive.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Julgranen » 28. okt 2020, 14:16

Buzz Killington skrev:
28. okt 2020, 14:04
Igen, jeg er en af dem der mener at xA og xG er meget brugbart. Og siden jeg ofte bliver misforstået så lad mig lige slå fast: det er Friis ansvar at vi ikke vinder. Men, prøv lige at se på grafen hvad der sker ca. omkring minut 81 hvor Ahlmann og Lucas går ud og Kusk og Klitten kommer ind. Min mavefornemmelse er som jeg tidligere har skrevet: at de offensive output ikke står måls med de defensive omkostninger. Da jeg gerne ser Kusk på banen skal han simpelthen være afgørende, men der skal samtidig være en plan for hvorfan der kan kompenseres for hans store mangler i den defensive.
Nu er du ude i galaksen igen. Hvad i alverden har det med ham at gøre at individuelle fejl fører til 2 mål, og 2 andre store chancer til Vejle? Han hedder ikke Jores Kusk.
Han er ikke involveret i nogen af de situationer, og det har mere at gøre med at vi giver slip defensivt for at gå efter sejrsmålet.
Desuden taler statistikken sit tydelige sprog - han ER afgørende. Hvis ellers vi havde spillere der kunne score på helt frie chancer, så havde vi mindst 3-5 point yderligere på dette tidspunkt.
Brændte friløbere ved 1-1 af Nkada og Børsting koster dyrt mod Sønderjyske og ligeledes Pricas kæmpeafbrænder ved 1-1 mod AGF. Alle chancer han stod bag.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kampene i reserveholdsligaen

Indlæg af Buzz Killington » 28. okt 2020, 14:39

Julgranen skrev:
28. okt 2020, 14:16
Buzz Killington skrev:
28. okt 2020, 14:04
Igen, jeg er en af dem der mener at xA og xG er meget brugbart. Og siden jeg ofte bliver misforstået så lad mig lige slå fast: det er Friis ansvar at vi ikke vinder. Men, prøv lige at se på grafen hvad der sker ca. omkring minut 81 hvor Ahlmann og Lucas går ud og Kusk og Klitten kommer ind. Min mavefornemmelse er som jeg tidligere har skrevet: at de offensive output ikke står måls med de defensive omkostninger. Da jeg gerne ser Kusk på banen skal han simpelthen være afgørende, men der skal samtidig være en plan for hvorfan der kan kompenseres for hans store mangler i den defensive.
Nu er du ude i galaksen igen. Hvad i alverden har det med ham at gøre at individuelle fejl fører til 2 mål, og 2 andre store chancer til Vejle? Han hedder ikke Jores Kusk.
Han er ikke involveret i nogen af de situationer, og det har mere at gøre med at vi giver slip defensivt for at gå efter sejrsmålet.
Desuden taler statistikken sit tydelige sprog - han ER afgørende. Hvis ellers vi havde spillere der kunne score på helt frie chancer, så havde vi mindst 3-5 point yderligere på dette tidspunkt.
Brændte friløbere ved 1-1 af Nkada og Børsting koster dyrt mod Sønderjyske og ligeledes Pricas kæmpeafbrænder ved 1-1 mod AGF. Alle chancer han stod bag.
Slap nu af. Det kan da ikke passe at man ikke kan diskutere Kusk uden du kommer helt derop.

Og min kommentar var ikke myntet alene på Kusk og var for dælen ikke engang en kritik af mandens berretigelse. Men det er helt tydeligt at han ikke tager ret mange defensive løb, og at der skal kompenseres hans og andres defensive mangler hvis der skal være så mange af dem med når vi spiller mod de gode hold. Sig mig, er du overhovedet uenig i det?

Og siden det af en eller anden absurd grund skal udpensles, så "nej", jeg påstår ikke at det er Kusk der sparker den ind for Vejle. Men når der er færre kroppe med defensivt, og mindre pres, så er der bedre omstændigheder for at modstanderen kan etablere angreb. Det giver flere chancer til modstanderen, potentiale for flere forsvarsfejl og flere mål imod.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar