AGF - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Uffe
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 12. jul 2005, 22:23
Geografisk sted: 8220 Brabrand

Re: AGF - AaB

Indlæg af Uffe » 13. apr 2012, 14:40

AGF har (også) skades-problemer i forsvaret:

http://stiften.dk/agf/stadig-problemer-i-agf-forsvaret

Mon ikke vi skal prøve at komme ud og løbe med dem? Så er det bare med at få andre i feltet, hvis Helenius ender ude i siden for tit. Due har før vist, at han kan snige sig ind ved bagerste stolpe, så det taler måske for ham.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AGF - AaB

Indlæg af Maglau » 13. apr 2012, 15:04

Uffe skrev:AGF har (også) skades-problemer i forsvaret:

http://stiften.dk/agf/stadig-problemer-i-agf-forsvaret

Mon ikke vi skal prøve at komme ud og løbe med dem? Så er det bare med at få andre i feltet, hvis Helenius ender ude i siden for tit. Due har før vist, at han kan snige sig ind ved bagerste stolpe, så det taler måske for ham.
Intet overhovedet intet taler for due.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: AGF - AaB

Indlæg af Shrug » 13. apr 2012, 19:52

Synes helt ærligt det er lidt patetisk, at folk bliver ved med at argumentere for en startplads til Curth.

Næste gang jeg ser ham stik tommelen op efter han har misset en chance er jeg bange for at jeg brækker mig ;)

JesperAndersen
Miniput
Miniput
Indlæg: 6
Tilmeldt: 27. okt 2011, 15:59
Favoritspiller: mig selv

Re: AGF - AaB

Indlæg af JesperAndersen » 14. apr 2012, 17:08

Jeg er fuldstændig enig dem der mener at Curth er færdig, han er anonym, kommer ikke frem til noget som helst, taber de fleste nærkamps dueller osv. Kan ikke se hvor hans kompetencer ligger henne længere.. Samtidigt, er det helt håbløst og tage Würtz af holdet. Mod SIF var han klart motoren på holdet, og ja 10 gange vigtigere end Augu, som jeg virkelig synes er en kæmpe fadæse som anfører.. Manden har ingen teknik, tempo eller overblik..

Ellers er jeg enig med dem der skriver, at det er vigtigt med noget fart på kanterne, så hold endelig Due af holdet! Derudover håber jeg ikke vi skal se PK som første valg på backen igen..

Ses i Århus!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AGF - AaB

Indlæg af jonas386 » 14. apr 2012, 17:16

Würtz fungerede godt imod Silkeborg fordi han overhovedet ikke skulle fokusere på det offensive. Når han blot skal stoppe modstanderens spil er han i høj, høj klasse... Jeg kan virkelig godt lide Augo, men de 2 fungerer altså bare ikke sammen, og jeg havde faktisk gerne set en spiller som Kasper Risgaard komme hjem i stedet for enten Augo eller Würtz... Men det er der jo ikke så meget at gøre ved nu.

Mod AGF håber jeg lidt på følgende opstilling.



Jeg kan forstå Lasse stadig ikke er helt klar. Samtidig skal både Augo og Würtz være på banen samtidigt, håber bare ikke det bliver på midten, vi så jo selv hvor godt det gik når bare vi havde en midtbane der kunne spille fodbold imod SIF.
Hvis Bøgelund ikke er klar så vil jeg gerne se Dalsgaard på den højre back igen og så Rolf Toft i angrebet... Synes han har gjort et par spændende indhop (imod BIF og SIF) og hans assist til Helenius' 3. mål var jo eminent. Ham vil jeg gerne se noget mere til. Spændende spiller.

EDIT: egentlig ser jeg faktisk hellere Rolfe inde i stedet for Lucas, Rolfe fungerer bedre som omvendt kant da hans skud er betydeligt bedre end Lucas' og så har den unge Hr. Andersen jo også gjort det betydeligt bedre når han har fået de sidste 30-40 minutter.'
Er dog ikke helt 100 på om Rolfe er helt klar endnu.

Håber i øvrigt vi får lidt mere at se til Nicolaj Thomsen, gerne som indskifter for Wichmann sidst i kampen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AGF - AaB

Indlæg af FlæskeFrank » 14. apr 2012, 18:16

Sikke en masse dejlige opstillingsforslag, som vi kan få når truppen er skadesfri.

Det kunne næsten give mulighed for optimisme :D
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AGF - AaB

Indlæg af Gentleman Finn » 15. apr 2012, 00:53

Som flere tidligere har skrevet, så minder Agf og AaB ualmindeligt meget om hinanden. En god defensiv, stærke på kontraer, og på hjemmebane i de kampe hvor Agf har bevæget sig frem for at ville skabe kampen, har det (ligesom hos os selv) været meget nemt at fremprovokere fejl for både Horsens og SønderjyskE senest. Mon ikke det ville være en god idé at køre Augo og Pølsen ind centralt og stresse Agf, smide Dalsgaard til at løbe dybt på dem og håbe på at værterne vil give os bagrummet, for de har ikke været gode til at skabe kampene.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AGF - AaB

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. apr 2012, 11:51

En ting er helt sikkert: Det er da på det nærmeste en umulig opgave for GF'erne at fokusere på hvordan AaB stiller op i deres taktiske oplæg til kampen, for der er vel 5-6 pladser hvor der er 2 eller flere muligheder og ikke noget oplagt førstevalg. Tag bare højreback, hvor det kan blive enten Bøde, PK eller Dalsgaard... og jeg turde ikke sætte en krone på hvilken af de tre det bliver.

Personligt håber jeg på mere spilletid til Dalsgaard på backen, genvalg til Kusk og Lucas, og så kunne jeg godt tænke mig at se mere til Due på den centrale offensive midtbane.

Alt andet end det "sikre" valg med så mange rutinerede spillere som muligt - der skal ses fremad nu.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AGF - AaB

Indlæg af Funky » 15. apr 2012, 11:55

På den ene side er Due helt klart Kents "mand" - og jeg synes også Due har præsteret rimeligt her i foråret, med et par gode mål. På den anden side HAR Kent demonstreret, at han godt kan bænke de erfarne (eks. Curth), så det er ganske spændende at se, om Due er i startopstillingen i morgen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AGF - AaB

Indlæg af 634 » 15. apr 2012, 12:16

Nikolaj Thomsen har spillet 90 minutter i midtugen på u landshold, og skal derfor nok ikke bruges. Lukas Andersen blev udskiftet i den samme kamp, og ligner en god indskifter, hvor Anders Due nok ikke spiller alle 90 minutter.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: AGF - AaB

Indlæg af hje1980 » 15. apr 2012, 13:33

Der er vel stadig et udebane afsnit til os i morgen?

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: AGF - AaB

Indlæg af limey » 15. apr 2012, 14:32

hje1980 skrev:Der er vel stadig et udebane afsnit til os i morgen?
Det håber jeg dæleme da!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4437
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: AGF - AaB

Indlæg af doukas » 15. apr 2012, 15:18

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... siker.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Ingen Lasse eller Bøgelund (surprise)

Gid Bøgelund spillede regelmæssigt, og så lavede 8-9 stykker af dem her hver sæson.

MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: AGF - AaB

Indlæg af hje1980 » 15. apr 2012, 15:22

doukas skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... siker.aspx

Ingen Lasse eller Bøgelund (surprise)

Gid Bøgelund spillede regelmæssigt, og så lavede 8-9 stykker af dem her hver sæson.

Det eneste "positive" ved det er at det giver mulighed for samme bagerste kæde 2 kampe i streg.!!!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AGF - AaB

Indlæg af Søgaard » 15. apr 2012, 16:26

Til info, så husker jeg rimelig meget kaos i forbindelse med billetsalg på stadion sidst jeg var i Aarhus. Så husk at købe billet hjemmefra, det betyder også en pæn besparelse for studerende.. :)

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: AGF - AaB

Indlæg af salling23 » 15. apr 2012, 20:30

hje1980 skrev:Der er vel stadig et udebane afsnit til os i morgen?
Det er der selvfølgelig.
Det var FCK, der bad om at der ikke skulle være udebaneafsnit til deres fans
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: AGF - AaB

Indlæg af BoomZ0R » 15. apr 2012, 23:35

Søgaard skrev:Til info, så husker jeg rimelig meget kaos i forbindelse med billetsalg på stadion sidst jeg var i Aarhus. Så husk at købe billet hjemmefra, det betyder også en pæn besparelse for studerende.. :)

/Søgaard
Skal det bevises med studiekort, eller hvordan?

Imer
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 28. apr 2008, 15:24

Re: AGF - AaB

Indlæg af Imer » 16. apr 2012, 08:38

Skal det bevises med studiekort, eller hvordan?
"Mod forlangende skal studerende fremvise studiekort ved billetindgangen."

- Så ja :).

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: AGF - AaB

Indlæg af PeterS » 16. apr 2012, 08:55

Men man kan godt bestille billetten uden studiekort?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AGF - AaB

Indlæg af Jesper Schmidt » 16. apr 2012, 09:36

Dalsgaard starter tilsyneladende igen på højre back - spændende.

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... os-til-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

Derudover kan vi vel være sikre på at Augo starter i midterforsvaret igen, med Lasse ude fortsat, og dermed skulle forsvaret være på plads, men hvad med resten?

Würtz, Kusk og Helenius må være sikre startere, men ellers er det godt nok længe siden det har været så svært at gennemskue en startopstilling. Det mest sandsynlige tror jeg nu er, at vi starter som sidst - måske med Due i stedet for enten Lucas eller Wichmann. Men det kunne også blive en 4-5-1 i en eller anden afskygning... spændende bliver det.

Besvar