AGF - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AGF - AaB

Indlæg af Funky » 16. apr 2012, 20:44

Bortset fra, at det er helt uhyrligt træls med den sene udligning, så har det overordnet set været endnu en opløftende indsats fra holdet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Pippo
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 8. jul 2005, 15:44
Geografisk sted: København

Re: AGF - AaB

Indlæg af Pippo » 16. apr 2012, 20:45

Hvorfor bliver Dalsgaard ikke sat på toppen de sidste 10? GF's forsvar er temmelig tungt, og med Dalles speed burde der være gode muligheder i et par lange bolde.

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: AGF - AaB

Indlæg af YesAaBcan » 16. apr 2012, 20:45

Men nogle opløftende indskiftninger.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Indlæg: 618
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:09
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Re: AGF - AaB

Indlæg af Frank Buck » 16. apr 2012, 20:46

Funky skrev:Bortset fra, at det er helt uhyrligt træls med den sene udligning, så har det overordnet set været endnu en opløftende indsats fra holdet.
Ja, men vi skal dælme være glad for vores målmand i dag, for vores forsvar har været noget på hælene. Han redder os fra et nederlag.
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AGF - AaB

Indlæg af Funky » 16. apr 2012, 20:47

Pippo skrev:Hvorfor bliver Dalsgaard ikke sat på toppen de sidste 10? GF's forsvar er temmelig tungt, og med Dalles speed burde der være gode muligheder i et par lange bolde.
Dalle er vistnok småskadet...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AGF - AaB

Indlæg af Funky » 16. apr 2012, 20:48

Frank Buck skrev:
Funky skrev:Bortset fra, at det er helt uhyrligt træls med den sene udligning, så har det overordnet set været endnu en opløftende indsats fra holdet.
Ja, men vi skal dælme være glad for vores målmand i dag, for vores forsvar har været noget på hælene. Han redder os fra et nederlag.
Tjoh. Og træværket reddede GF fra 0-2 i første halvleg. Men Larsen har da været blandt de allerbedste på holdet idag, ingen tvivl om det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Indlæg: 471
Tilmeldt: 21. apr 2008, 21:15
Geografisk sted: Kbh.

Re: AGF - AaB

Indlæg af Broendum » 16. apr 2012, 20:50

God fodboldkamp ...

Brugeravatar
Indie
Superliga
Superliga
Indlæg: 555
Tilmeldt: 7. aug 2007, 16:39
Geografisk sted: Kbh

Re: AGF - AaB

Indlæg af Indie » 16. apr 2012, 20:52

Vi tabte 2 point :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Sv: Re: Sv: AGF - AaB

Indlæg af abbifar » 16. apr 2012, 20:55

Køllen I Møllen skrev:
abbifar skrev:Jeps han skulle have scoret der... Men dog ham selv der skaber chancen osse.
Sort snak.
Forstår du virkelig ikke, at jeg synes han burde have scoret, men at det på positivsiden også bør tælle, at han selv gør chancen større og vælger den rigtige løsning i afslutningen? I givet fald er min opfattelse af dine åndsevner noget skæv.

På den anden side kan det være at chancen ser anderledes ud fra din plads på balkonen med den anden sure gamle Muppet end her fra stadion i Århus?

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
derby13
2. div
2. div
Indlæg: 145
Tilmeldt: 7. jul 2005, 11:31
Geografisk sted: nordjylland

Re: AGF - AaB

Indlæg af derby13 » 16. apr 2012, 20:55

Indie skrev:Vi tabte 2 point :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:
Det er da også bedre end at tabe 3. Tak for 1 point N.L.

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Indlæg: 303
Tilmeldt: 16. maj 2010, 20:05
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AGF - AaB

Indlæg af Krage » 16. apr 2012, 20:57

Trist at smide 2 point væk til sidst, hvor vi ellers havde en kamp med nogle gode chancer.
Men vores forsvar er for at sige det mildt slet ik skarpe i dag. At gi så mange hjørnespark væk og være så usikker er ikke godkendt. Glæder mig til LN kommer tilbage fra sin skade.

Curth ser jeg simpelthen ikke som angriber mere i denne sæson, så stor en chance skal ind.

Men er der nogen der kan fortælle mig hvorfor Patrick Kristensen og Dalle ik skifter plads? PK gør det jo ikke specielt godt på midten, hvor en Dalle kunne have bidraget med noget mere speed.
Billede

seamann

Re: AGF - AaB

Indlæg af seamann » 16. apr 2012, 20:57

Fin kamp.

At ligge alt på Curth's afbrænder er selvfølgelig noget ævl - selvom han burde have scoret.

Jeg undrer mig over dommeren. Jeg syntes sjældent jeg har set en mand være så meget hjemmedommer. Advarsel på første frispark holdet laver efter 1/2 time. På et tidspunkt lå det vel på over 50% advarsler ift antal frispark. Og alle tvivlsdomme til hjemmeholdet.

Og så burde ham medkommentatoren på TV2 fyres - nøj hvor er han træls.

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Indlæg: 471
Tilmeldt: 21. apr 2008, 21:15
Geografisk sted: Kbh.

Re: AGF - AaB

Indlæg af Broendum » 16. apr 2012, 20:58

Indie skrev:Vi tabte 2 point :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:
Nej, vi har investeret de 2 point i en masse unge talenter, som bliver bedre og bedre hver gang de får spilletid ... sålænge vi holder os væk fra stregen er denne sæson en success med det hold vi spiller ind nu.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: AGF - AaB

Indlæg af sulakvelidze » 16. apr 2012, 20:59

Jaja, 1-1 er vel til at leve med.

Største opmuntringer:

Nicklas Helenius viser klasse kampen igennem - også udover målet. Det bliver mere og mere tydeligt, at det eneste knægten mangler er mere kød på kroppen.

Nicolai Larsen - udover superredningen også mange gode indgreb og har lært at slå bolden ud til siden, når han blokerer en afslutning. Havde fortjent et rent mål i den kamp.

Kent Nielsen for at belønne de unge med fortsat genvalg. Den investering kommer helt sikkert godt igen i næste sæson om ikke før.

Derudover plusser til mange, men minus til det sejlende forsvar og uskarpe Jeppe Curth. Jeg kan dog ikke pege på nogen i AaB-truppen, som jeg er overbevist om ville gøre det bedre end Curth. Men jeg kender så heller ikke Rolft Toft.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AGF - AaB

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 16. apr 2012, 21:00

Broendum skrev:
Indie skrev:Vi tabte 2 point :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:
Nej, vi har investeret de 2 point i en masse unge talenter, som bliver bedre og bedre hver gang de får spilletid ... sålænge vi holder os væk fra stregen er denne sæson en success med det hold vi spiller ind nu.
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Sv: Re: Sv: AGF - AaB

Indlæg af NIN » 16. apr 2012, 21:02

abbifar skrev:
Køllen I Møllen skrev:
abbifar skrev:Jeps han skulle have scoret der... Men dog ham selv der skaber chancen osse.
Sort snak.
Forstår du virkelig ikke, at jeg synes han burde have scoret, men at det på positivsiden også bør tælle, at han selv gør chancen større og vælger den rigtige løsning i afslutningen? I givet fald er min opfattelse af dine åndsevner noget skæv.

På den anden side kan det være at chancen ser anderledes ud fra din plads på balkonen med den anden sure gamle Muppet end her fra stadion i Århus?

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk
Det er da stadig sort snak. En AGF spiller jokker i bolden og Curth gør chancen "større", ved at vælge at løbe alene ned til målmanden og losse den over i helt fri position. I øvrig burde han give sig selv en tumbs up for den gode mulighed, var det hans eget bedrift. Logikken svare til: Pokkers jeg har godt nok fået AIDS, men tilgengæld var det mig selv der skabte smerterne i røven.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Sv: Re: Sv: AGF - AaB

Indlæg af Køllen I Møllen » 16. apr 2012, 21:05

abbifar skrev:
Køllen I Møllen skrev:
abbifar skrev:Jeps han skulle have scoret der... Men dog ham selv der skaber chancen osse.
Sort snak.
Forstår du virkelig ikke, at jeg synes han burde have scoret, men at det på positivsiden også bør tælle, at han selv gør chancen større og vælger den rigtige løsning i afslutningen? I givet fald er min opfattelse af dine åndsevner noget skæv.

På den anden side kan det være at chancen ser anderledes ud fra din plads på balkonen med den anden sure gamle Muppet end her fra stadion i Århus?

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ha ha, Køllen er sur og gammel... Det var sjovt for 2 år siden, kom nu videre. Jeg skal beklage overfor dig at jeg ikke kunne være på Århus Stadion idag da jeg er på arbejde i det store udland. Jeg så dog kampen på tv og jeg tror ikke jeh ville have vurderet den gigachance som Curth pissede væk anderledes om jeg havde set den fra stadion. Pointen er at han brænder som altid, så er det ligegyldigt hvordan chancen blev skabt. Men jo han løb selv derop... Han er færdig, og det har han været i 3 år nu.
Janteloven eksisterer IKKE!

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: AGF - AaB

Indlæg af andreasaab89 » 16. apr 2012, 21:07

Helt enig. Curth skal væk hurtigst muligt. Det vil være tiltrængt for de andre spillere også at de ikke skal spille for 10 mand hver kamp, fordi der render en usynlig nummer 10 rundt .!
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: AGF - AaB

Indlæg af salling23 » 16. apr 2012, 21:09

Tak for kampen.

God indstilling fra begge hold.
I scorede i 1.halvleg, hvor vi var bedst og vi scorede i 2. halvleg, hvor I var bedst.
Er Lukas Andersen gået i stå eller er han overvurderet? Synes klart at (Kasper?) Kusk er bedre!
Man kan vel ønske tillykke til de 4 øverste hold. Tror ikke på at de bliver hentet nu
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

seamann

Re: AGF - AaB

Indlæg af seamann » 16. apr 2012, 21:10

andreasaab89 skrev:Helt enig. Curth skal væk hurtigst muligt. Det vil være tiltrængt for de andre spillere også at de ikke skal spille for 10 mand hver kamp, fordi der render en usynlig nummer 10 rundt .!
Kæft en gang gylle. Det er godtnok ikke meget respit til de gamle helte.

Curth spiller en ok kamp - minus det mål han selvf skulle have lavet.

Besvar