Fælles pre-match arrangement til AGF - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AaB Support Club
AaB Support Club
Indlæg: 826
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:46

Fælles pre-match arrangement til AGF - AaB

Indlæg af AaB Support Club » 13. apr 2012, 22:24

Til mandagens kamp mellem AGF og AaB vil AGF Fanclub gerne invitere til fælles pre-match arrangement med AaB supporterne.

Kl 17.30 åbner AGF Fanclub dørene til deres pre-match, og her er AaB fans også velkomne.

Læs mere her
http://a-s-c.dk/bestyrelse-apr-12-349" onclick="window.open(this.href);return false;
En stærkere fanklub - et stærkere AaB!

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Fælles pre-match arrangement til AGF - AaB

Indlæg af PeterS » 13. apr 2012, 23:13

Der gik grænsen for mit vedkommende.

Jeg er ikke fan af man tæver hinandens fans eller på anden måde ødelægger kampen for andre, men en del af charmen i opgørene mod gymnasterne er at man er rivaler, og at man er lidt efter hinanden, det er vel vores ældste ærkefjende. Nu skal vi så ligefrem være kærester inden kampen?

Er der blevet overvejet fælles overnatning efter kampen uanset resultatet?

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Fælles pre-match arrangement til AGF - AaB

Indlæg af Dot Bot » 14. apr 2012, 01:56

Hvad har I, ASC, tænkt i denne her sag?
Har I siddet på kontoret og tænkt at det ville være fremragende at drikke øl med modstanderen inden kampen og få skabt den bedste roligan-stemning til dato? Jeg synes det er pinligt, virkelig pinligt.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Fælles pre-match arrangement til AGF - AaB

Indlæg af doukas » 14. apr 2012, 02:15

OMG. Hvad handler det her virkelig om? Selvfølgelig hader vi Aarhus og Olufs Palme Allé, men vi er vel ikke sådan nogle primater, at man ikke kan deltage i en solidarisk aktion klubberne imellem? Når alt kommer til alt, uanset hvad der sker før og efter kampen, så er det vel ikke forbudt at give den gas på tribunen under kampen med god gammeldags hån og hvad der sig tilhøre?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Fælles pre-match arrangement til AGF - AaB

Indlæg af Dot Bot » 14. apr 2012, 02:44

doukas skrev:OMG. Hvad handler det her virkelig om? Selvfølgelig hader vi Aarhus og Olufs Palme Allé, men vi er vel ikke sådan nogle primater, at man ikke kan deltage i en solidarisk aktion klubberne imellem? Når alt kommer til alt, uanset hvad der sker før og efter kampen, så er det vel ikke forbudt at give den gas på tribunen under kampen med god gammeldags hån og hvad der sig tilhøre?
* Århus
Jeg kunne aldrig drikke øl med nogle fra det andet holds fans inden kampen, aldrig i min vildeste fantasi ville jeg nogensinde gøre dette. Hvorfor skulle man f.eks. råbe "Hader Århus" under kampen og så skåle med dem inden og efter de 90 minutter?

Det er aldrig noget jeg ville støtte. Solidaritet?

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Fælles pre-match arrangement til AGF - AaB

Indlæg af salling23 » 14. apr 2012, 15:51

doukas skrev:OMG. Hvad handler det her virkelig om? Selvfølgelig hader vi Aarhus og Olufs Palme Allé, men vi er vel ikke sådan nogle primater, at man ikke kan deltage i en solidarisk aktion klubberne imellem? Når alt kommer til alt, uanset hvad der sker før og efter kampen, så er det vel ikke forbudt at give den gas på tribunen under kampen med god gammeldags hån og hvad der sig tilhøre?
Præcis.
Dette handler om at vise omverdenen at selvom vi 'sviner' hinanden til under og efter kampen, så er vi civiliserede mennesker som sagtens kan drikke en øl eller 2 sammen inden kampen
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Fælles pre-match arrangement til AGF - AaB

Indlæg af Klaus » 15. apr 2012, 13:58

Jeg kan ikke lade være med at tænke tilbage på vores europacup eventyr. Jeg husker Tottenham-turen som noget af det største. Da vi blev sat af bussen gik turen direkte til Yates. På et tidspunkt tog vi (3 mand) så hen på den dersens "fælles pub", som lå i gåafstand fra White Hart Lane. Det var sgu da hyggeligt at drikke et par pint med modstandernes fans inden kampen. Kald det roligan eller hvad pokker I vil. For mig handler fodbold ikke om krig, men civiliseret rivalisering. I den forbindelse kan man da sagtens drikke en øl med modstandernes fans inden kampen, ja det kan endda være rigtig sjovt med lidt venskabelige drillerier...

Andes
Miniput
Miniput
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15. apr 2012, 11:56
Favoritspiller: Peter Graulund

Re: Fælles pre-match arrangement til AGF - AaB

Indlæg af Andes » 15. apr 2012, 19:56

Ved godt det er dårlig stil at jeg som AGF fan opretter mig herinde på en AaB side...

men jeg vil opfordre folk til at blive væk! Enig i at vi ikke er dødsfjender, men at man skal samles inden kampen for at drikke øl kan simpelthen ikke passe!! Håber ikke dette bliver en succes for så for vi det måske at se igen!! En del af det fede ved AGF-AaB er jo netop at vi er de 2 store klubber i jylland og at man kan mærke at der ligger en stor rivalisering mellem klubberne og at der ligger et fjenskab mellem fansne som har været der i alt den tid klubberne har været! vi er trods alt begge nogle traditionsrige klubber!

Håber at der kommer mange AaB fans så i kan give lidt modstand på tribunen! God kamp ses på mandag!

HADER AALBORG!!

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Fælles pre-match arrangement til AGF - AaB

Indlæg af salling23 » 15. apr 2012, 20:06

Andes skrev:Ved godt det er dårlig stil at jeg som AGF fan opretter mig herinde på en AaB side...
Nu er jeg jo også AGF'er - kan på ingen måde se hvad der skulle være dårlig stil over at oprette en bruger herinde
HADER AALBORG
Det her er tilgengæld dårlig stil og du burde vide bedre!
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Fælles pre-match arrangement til AGF - AaB

Indlæg af le Cid » 15. apr 2012, 20:09

Andes skrev:Ved godt det er dårlig stil at jeg som AGF fan opretter mig herinde på en AaB side...
På ingen måde - hvis man kan opføre sig ordentligt...
Andes skrev:HADER AALBORG!!
Den dér kunne dog godt bruge en smiley, jf. ovenstående...!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Andes
Miniput
Miniput
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15. apr 2012, 11:56
Favoritspiller: Peter Graulund

Re: Fælles pre-match arrangement til AGF - AaB

Indlæg af Andes » 15. apr 2012, 20:20

Det var ikke meningen vi skulle diskutere den sætning og kan da godt se det måske var dumt skrevet og kun gør debatten mere barnlig..

Jeg kan også godt se at det er fint at signalere "vi kan faktisk godt være sammen uden at der kommer ballade", men det er ikke et arrangement der har min støtte. Hvorfor skal jeg sidde og "nyde" en øl med "fjenden"?

Vil heller have stemningen af at vi er to ærkerivaler der mødes.. Elsker når AaB er i byen og man kan mærke man skal kæmpe for at vise det faktisk er vores by (:

For mig er sådan noget her også indbegrebet af moderne fodbold og det gør det jo kun endnu være!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Fælles pre-match arrangement til AGF - AaB

Indlæg af Klaus » 15. apr 2012, 21:05

Nu hvor jeg har tænkt lidt efter tror jeg godt, jeg vil nuancere mine synspunkter lidt. Jeg har personligt ingen problemer med AGF. Jo, jeg synes White Pride er nogle idioter, men det gør 99% af AGFs fans jo også. Jeg synes mange af de halvgamle fans fra det tidligere Galehus har en fin humor, og jeg greb mig i at savne dem da de var rykket ned. Måske er det netop derfor, jeg ikke ser noget galt i det prematch arrangement. At jeg simpelthen ikke hader AGF på samme måde som jeg hader Brøndby, FCK og FCM.. På den anden side kan jeg ved nærmere eftertanke godt forstå, at andre har det på en anden måde. Jeg ville personligt brække mig i lårfede stråler over at skulle drikke øl med en Brøndby-fan på en kampdag i Aalborg..... Så, at andre har det på samme måde med AGF er forståeligt, men det gælder altså ikke mig.

The Point Maker
Junior
Junior
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. mar 2012, 01:07
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Re: Fælles pre-match arrangement til AGF - AaB

Indlæg af The Point Maker » 16. apr 2012, 12:56

Dot Bot skrev:
doukas skrev:OMG. Hvad handler det her virkelig om? Selvfølgelig hader vi Aarhus og Olufs Palme Allé, men vi er vel ikke sådan nogle primater, at man ikke kan deltage i en solidarisk aktion klubberne imellem? Når alt kommer til alt, uanset hvad der sker før og efter kampen, så er det vel ikke forbudt at give den gas på tribunen under kampen med god gammeldags hån og hvad der sig tilhøre?
* Århus
Jeg kunne aldrig drikke øl med nogle fra det andet holds fans inden kampen, aldrig i min vildeste fantasi ville jeg nogensinde gøre dette. Hvorfor skulle man f.eks. råbe "Hader Århus" under kampen og så skåle med dem inden og efter de 90 minutter?

Det er aldrig noget jeg ville støtte. Solidaritet?
Der er jo forskellige tilgange til at være fan/supporter så valget er frit.

Jeg forstår personligt ikke den hade holdning man skal have. Det gør i mine øjne AaB fans, lidt skidte frem for det var at være et festligt folkefærd. Tottenham historien er super nice, jeg oplevede det samme i Manchester, og jeg ville langt hellere ha vi havde et omdømme som St. Pauli´s fans.

Brugeravatar
9382'eren
Superliga
Superliga
Indlæg: 519
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:20
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Fælles pre-match arrangement til AGF - AaB

Indlæg af 9382'eren » 16. apr 2012, 13:48

The Point Maker skrev:Der er jo forskellige tilgange til at være fan/supporter så valget er frit.

Jeg forstår personligt ikke den hade holdning man skal have. Det gør i mine øjne AaB fans, lidt skidte frem for det var at være et festligt folkefærd. Tottenham historien er super nice, jeg oplevede det samme i Manchester, og jeg ville langt hellere ha vi havde et omdømme som St. Pauli´s fans.
Historien med Tottenham kan ikke rigtig sammenlignes med det arrangement der er senere på dagen nede i Århus. Som AaB-fan kan man ikke ha' noget imod Tottenham da vi, ud fra min spæde hukommelse, aldrig havde mødt Tottenham før vi gjorde det for nogle år siden. Vi havde ikke nogen grund til at hade Tottenham da vi mødte dem, så det at Klaus fik et par pints med nogle af deres fans, synes jeg lyder hyggeligt og kunne nok også selv ha' gjort hvis jeg havde taget turen. Dog har vi mødt AGF et hav af gange og hver kamp skriver et nyt kapitel i fejden imellem Jyllands to største klubber. At få lunkne fadøl med GF's supportere før kampen er utopi i min verden og synes også det er respektløst overfor myten omkring AaB-AGF...

Btw., så kan jeg ikke lade være med at studse over dit pointe omkring St. Pauli. Nu ved jeg ikke helt hvor du vil hen med det ønske, men St. Pauli har altså også hardcore hooligans der slås i St. Paulis navn. Du kan fx. google 'St. Pauli' og 'Hansa Rostock' og så vil du nok få en sjov eftermiddag...
Let's Kick Money Out Of Football!
jernskjorten skrev:Infatil opførsel er en grundpille i dansk fankultur.

The Point Maker
Junior
Junior
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. mar 2012, 01:07
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Re: Fælles pre-match arrangement til AGF - AaB

Indlæg af The Point Maker » 16. apr 2012, 14:05

9382'eren skrev:
The Point Maker skrev:Der er jo forskellige tilgange til at være fan/supporter så valget er frit.

Jeg forstår personligt ikke den hade holdning man skal have. Det gør i mine øjne AaB fans, lidt skidte frem for det var at være et festligt folkefærd. Tottenham historien er super nice, jeg oplevede det samme i Manchester, og jeg ville langt hellere ha vi havde et omdømme som St. Pauli´s fans.
Historien med Tottenham kan ikke rigtig sammenlignes med det arrangement der er senere på dagen nede i Århus. Som AaB-fan kan man ikke ha' noget imod Tottenham da vi, ud fra min spæde hukommelse, aldrig have mødt Tottenham før vi gjorde det for nogle år siden. Vi havde ikke nogen grund til at hade Tottenham da vi mødte dem, så det at Klaus fik et par pints med nogle af deres fans, synes jeg lyder hyggeligt og kunne nok også selv ha' gjort hvis jeg havde taget turen. Dog har vi mødt AGF et hav af gange og hver kamp skriver et nyt kapitel i fejden imellem Jyllands to største klubber. At få lunkne fadøl med GF's supportere før kampen er utopi i min verden og synes også det er respektløst overfor myten omkring AaB-AGF...

Btw., så kan jeg ikke lade være med at studse over dit pointe omkring St. Pauli. Nu ved jeg ikke helt hvor du vil hen med det ønske, men St. Pauli har altså også hardcore hooligans der slås i St. Paulis navn. Du kan fx. google 'St. Pauli' og 'Hansa Rostock' og så vil du nok få en sjov eftermiddag...
Det var nu mere det med at de formår at skabe et kult-status og ikke bare et hadeforhold... Det i Aarhus er jo bare et tilbud, så igen valget er frit, jeg synes det er en god idé :-)

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Fælles pre-match arrangement til AGF - AaB

Indlæg af Martin Bak » 16. apr 2012, 14:46

The Point Maker skrev:
Dot Bot skrev:
doukas skrev:OMG. Hvad handler det her virkelig om? Selvfølgelig hader vi Aarhus og Olufs Palme Allé, men vi er vel ikke sådan nogle primater, at man ikke kan deltage i en solidarisk aktion klubberne imellem? Når alt kommer til alt, uanset hvad der sker før og efter kampen, så er det vel ikke forbudt at give den gas på tribunen under kampen med god gammeldags hån og hvad der sig tilhøre?
* Århus
Jeg kunne aldrig drikke øl med nogle fra det andet holds fans inden kampen, aldrig i min vildeste fantasi ville jeg nogensinde gøre dette. Hvorfor skulle man f.eks. råbe "Hader Århus" under kampen og så skåle med dem inden og efter de 90 minutter?

Det er aldrig noget jeg ville støtte. Solidaritet?
Der er jo forskellige tilgange til at være fan/supporter så valget er frit.

Jeg forstår personligt ikke den hade holdning man skal have. Det gør i mine øjne AaB fans, lidt skidte frem for det var at være et festligt folkefærd. Tottenham historien er super nice, jeg oplevede det samme i Manchester, og jeg ville langt hellere ha vi havde et omdømme som St. Pauli´s fans.


du vælger pauli som et forbillede ? jesus.... udover den hadske stemning som er på stadion til alle kampe mod tidligere østklubber, ja så er det kun mod køln og bremen at stemningen er, som du ønsker. Når tyskere snakker om respekt for Pauli, er det respekt for deres ultras og den stemning de laver på stadion, som er alt andet end venligtsindet overfor udeholdet.

ja lad os få de glade juletræsdage tilbage - jeg kommer iført min gamle metaxtrøje udenpå en kæmpe dynejakke til næste hjemmekamp det bliver så festligt..
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Fælles pre-match arrangement til AGF - AaB

Indlæg af Gnu » 16. apr 2012, 14:58

Andes skrev:For mig er sådan noget her også indbegrebet af moderne fodbold og det gør det jo kun endnu være!
Arrangementet er da ret old school på roligan-måden og har således ikke ret meget med moderne fodbold at gøre.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Fælles pre-match arrangement til AGF - AaB

Indlæg af Bech » 17. apr 2012, 01:17

The Point Maker skrev: Det var nu mere det med at de formår at skabe et kult-status og ikke bare et hadeforhold...
Ja der er en flot og beundringsværdig klubkultur i St. Pauli - men der er også kultur for at samle sig om alt andet end klub og historie. Eksempelvis politik, hovedårsagen til at St. Pauli er blevet den kultklub det er idag og som du tilsyneladende ønsker vi også skal blive. Der er mange fra den gamle St. Pauli garde som skammer sig over hvordan St. Pauli er blevet et venstrefløjs-symbol før det er et klublogo.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Fælles pre-match arrangement til AGF - AaB

Indlæg af Funky » 17. apr 2012, 11:07

Jeg vil gerne rose ASC for fællesarrangementet. Godt gået, mere af den slags! :thumbsup:
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Fælles pre-match arrangement til AGF - AaB

Indlæg af A_Strandfelt » 17. apr 2012, 12:11

Desværre nåede os fra ASC-bussen ikke til arrangementet, da vores normale tilkørsel til stadion var blokeret. Dette sendte os ud på en håbløs jagt efter den rigtige vej, hvor vi endte med at måtte fjerne en afspærring, så vi kunne komme ind. Elendigt af AGF og færdselspolitiet/hjemmeværnet, der ikke var til megen hjælp. Så vidt jeg forstod, var det en AGF-fan, der guidede os gennem Århus pr. telefon til den rigtige vej.

Besvar