AaB - Brøndby Kamptråd

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af frederikshavneren » 7. maj 2012, 15:55

Jesper Schmidt skrev:Enig med BoT

Jeg mener iøvrigt også at Würtz/Augo på midten kommer til at fungere bedre og bedre, jo flere offensive folk vi får ind på pladserne omkring dem, og her er der altså sket kæmpestore forandringer i løbet af denne sæson. Vi har to backs, som måske nok stadig mangler lidt erfaring, men som har store offensive kvaliteter - det samme gør sig gældende på kanterne, hvor der også i langt højere grad end tidligere fokuseres på folk med offensive evner. Efter min mening er alle disse ting først og fremmest muligt fordi vi har de to herrer med det gigantiske defensive arbejdsområde inde centralt.

Derudover er det jo også meget tydeligt at vi er ved at være et langt mere boldbesiddende hold, og jeg ser det egentlig først og fremmest som noget der kan "trænes væk" når vi nogle gange ser Augo eller Würtz sænke tempoet i spillet, eller lægge for svære afleveringer frem i banen. For mig at se drejer det sig i høj grad om at få indarbejdet løbemønstre og automatismer, hvor såvel de som midterforsvarene altid vil være i stand til at spille en "nem" bold til en af de kreative spillere. Både Kusk, Due, Ahlmann og Lucas har fantastisk blik for spillet, og holdet skal da klart blive bedre til at give dem mere boldbesiddelse, så vi kan udnytte deres forcer endnu bedre. Ligeledes skal Dalsgaards hurtighed også udnyttes langt mere end den bliver, noget som jeg tror kommer automatisk, jo mere fortrolig han bliver med det defensive.

Jeg ser kæmpe udviklingsmuligheder i det hold vi har i øjeblikket, hvor vi har så mange unge spillere at tiden arbejder for os, samtidig synes jeg også på kortere sigt der er så store forbedringsmuligheder i samspillet, at jeg ikke kan se hvorfor vi ikke skulle turde se op mod de mere spændende placeringer næste år, fremfor at frygte bunden.

Hvis de herrer med slipsene nu ellers kan få styr på den satans økonomi, synes jeg efterhånden at fremtidsudsigterne er rigtig fine. Hvis vi legede os til tanken at vi kunne holde på samtlige spillere, kunne jeg sagtens se os spille med om mesterskabet om 2-3 sæsoner uden nævneværdige forstærkninger.
Jeg er delvist enig med dig. Flere af de unge spillere har et stort potentiale. Her tænker jeg især på Helenius, Kusk, Lucas og Nicolai Thomsen. Wichmann derimod har jeg min tvivl om, han mangler virkelig tempo i sit spil, noget som Kusk desværre også delvist mangler. Dalsgaard er jeg også i tvivl om. Det er spændende at han nu spiller højre back, han er hurtig men han har stadigvæk store problemer defensivt samt teknisk.

Du formoder at de unge spillere bliver bedre i takt med at de bliver ældre og får mere rutine, det håber jeg sandelig også, men det er langt fra en selvfølge at unge spillere bliver bedre i takt med at de bliver mere rutinerede!

Vi har et indlysende "skrækeksempel" på ovenstående scenarie rendende rundt i skikkelse af Würtz. Da han kom til AaB blev han hurtigt stamspiller både på klub- og landshold (bl.a. U21 hvor han tilmed var anfører). Han fik efterfølgende et par landskampe samt rygterne gik om et skifte til det store udland (bl.a. til Anderlecht der dengang havde et rigtig godt hold). Hvad der efterfølgende er sket med Würtz er skrækeksemplet på at en lovende ung spiller bestemt ikke som en selvfølge efterfølgende udvikler sig til en stor profil...

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 7. maj 2012, 16:09

frederikshavneren skrev:[

Vi har et indlysende "skrækeksempel" på ovenstående scenarie rendende rundt i skikkelse af Würtz. Da han kom til AaB blev han hurtigt stamspiller både på klub- og landshold (bl.a. U21 hvor han tilmed var anfører). Han fik efterfølgende et par landskampe samt rygterne gik om et skifte til det store udland (bl.a. til Anderlecht der dengang havde et rigtig godt hold). Hvad der efterfølgende er sket med Würtz er skrækeksemplet på at en lovende ung spiller bestemt ikke som en selvfølge efterfølgende udvikler sig til en stor profil...
Manden er vel et af de allerførste navne på holdkortet på et superligahold, verdens bedste i øvrigt, der må findes mere skrækindjagende eksempler på uforløst talent end ham!

svendpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 192
Tilmeldt: 2. okt 2008, 18:07

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af svendpoulsen » 7. maj 2012, 16:19

Undskyld - men jeg forstår sku ikke den kritik, en del fremkommer med af Würtz; hvem er det der "rydder op" - bryder modstandernes angreb gang på gang??
Hvem har - af holdet pt - scoret mål på langskud ?
Der er da mangler i hans spil på nogle områder, men efter min mening er han da i hvert fald i top4 mht niveau på sæsonbasis.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af Sauer » 7. maj 2012, 16:32

frederikshavneren skrev:
Jesper Schmidt skrev:Enig med BoT

Jeg mener iøvrigt også at Würtz/Augo på midten kommer til at fungere bedre og bedre, jo flere offensive folk vi får ind på pladserne omkring dem, og her er der altså sket kæmpestore forandringer i løbet af denne sæson. Vi har to backs, som måske nok stadig mangler lidt erfaring, men som har store offensive kvaliteter - det samme gør sig gældende på kanterne, hvor der også i langt højere grad end tidligere fokuseres på folk med offensive evner. Efter min mening er alle disse ting først og fremmest muligt fordi vi har de to herrer med det gigantiske defensive arbejdsområde inde centralt.

Derudover er det jo også meget tydeligt at vi er ved at være et langt mere boldbesiddende hold, og jeg ser det egentlig først og fremmest som noget der kan "trænes væk" når vi nogle gange ser Augo eller Würtz sænke tempoet i spillet, eller lægge for svære afleveringer frem i banen. For mig at se drejer det sig i høj grad om at få indarbejdet løbemønstre og automatismer, hvor såvel de som midterforsvarene altid vil være i stand til at spille en "nem" bold til en af de kreative spillere. Både Kusk, Due, Ahlmann og Lucas har fantastisk blik for spillet, og holdet skal da klart blive bedre til at give dem mere boldbesiddelse, så vi kan udnytte deres forcer endnu bedre. Ligeledes skal Dalsgaards hurtighed også udnyttes langt mere end den bliver, noget som jeg tror kommer automatisk, jo mere fortrolig han bliver med det defensive.

Jeg ser kæmpe udviklingsmuligheder i det hold vi har i øjeblikket, hvor vi har så mange unge spillere at tiden arbejder for os, samtidig synes jeg også på kortere sigt der er så store forbedringsmuligheder i samspillet, at jeg ikke kan se hvorfor vi ikke skulle turde se op mod de mere spændende placeringer næste år, fremfor at frygte bunden.

Hvis de herrer med slipsene nu ellers kan få styr på den satans økonomi, synes jeg efterhånden at fremtidsudsigterne er rigtig fine. Hvis vi legede os til tanken at vi kunne holde på samtlige spillere, kunne jeg sagtens se os spille med om mesterskabet om 2-3 sæsoner uden nævneværdige forstærkninger.
Jeg er delvist enig med dig. Flere af de unge spillere har et stort potentiale. Her tænker jeg især på Helenius, Kusk, Lucas og Nicolai Thomsen. Wichmann derimod har jeg min tvivl om, han mangler virkelig tempo i sit spil, noget som Kusk desværre også delvist mangler. Dalsgaard er jeg også i tvivl om. Det er spændende at han nu spiller højre back, han er hurtig men han har stadigvæk store problemer defensivt samt teknisk.

Du formoder at de unge spillere bliver bedre i takt med at de bliver ældre og får mere rutine, det håber jeg sandelig også, men det er langt fra en selvfølge at unge spillere bliver bedre i takt med at de bliver mere rutinerede!

Vi har et indlysende "skrækeksempel" på ovenstående scenarie rendende rundt i skikkelse af Würtz. Da han kom til AaB blev han hurtigt stamspiller både på klub- og landshold (bl.a. U21 hvor han tilmed var anfører). Han fik efterfølgende et par landskampe samt rygterne gik om et skifte til det store udland (bl.a. til Anderlecht der dengang havde et rigtig godt hold). Hvad der efterfølgende er sket med Würtz er skrækeksemplet på at en lovende ung spiller bestemt ikke som en selvfølge efterfølgende udvikler sig til en stor profil...
Det handler jo i lige så høj grad om af få indført et spilkoncept som holdet kender ud og ind - noget som blandt andet er lykkedes for FCN igennem de seneste år og så giver resultater i denne sæson.

Jeg har svært ved at være lige så negativ som dig, da jeg som flere ser lovende takter med det koncept som trænerne især her i foråret har forsøgt implementere, hvor at det offensive i højere og højere grad kommer over kanterne fra både backs og midtbanen. Og som jeg ser det, så er midteraksen bestående af Würtz og Augu hovedårsagen til at man kan tillade sig at spille med bl.a. meget offensive backs. I kampen imod Brøndby i går, da lå især Dalsgaard meget langt fremme og kom altså til adskillige gode indlæg og offensive aktioner i samarbejde med Kusk. At vi så i går ikke havde nok pondus i feltet er en anden ting, som også er vigtig at vi forbedrer. Men jeg synes da netop at kampen i går var et fint eksempel på at vi bevæger os i retningen af at have et spilkoncept, der lægger stor fokus på at komme fremover kanterne og udnytte nogle af de forcer vores kantspillere (og backs) har. Samtidig kan Augu og Würtz så få lov at udnytte deres forcer ved at ødelægge tilstrækkeligt meget af modstanderens spil til at det offensive kantspil ikke bliver for risikabelt. Dér hvor Würtz og Augu åbenlyst skal blive bedre er i deres fordeling af boldene, men jeg synes faktisk at det fungerede udmærket i går.

Desuden, så synes jeg faktisk at Dalsgaard gjorde det rigtig godt defensivt i går, hvor han i flere omgange fik udnyttet sin hurtighed til at komme hjem og få standset blågule kontraangreb, samtidig med at han udviste mere årvågenhed end tidligere set.

Desuden desuden, skal der lyde ros til dem der stod for diverse tifoer, flag og konfettier på Spar Nord i går. Det var et hit for ens 9-årige lillebror, og kombineret med en sejr over Brøndby, så blev det jo en helt god dag.

svendpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 192
Tilmeldt: 2. okt 2008, 18:07

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af svendpoulsen » 7. maj 2012, 18:50

Ang Würtz - så må der da være nogle der husker jens Jørgen Bertelsen fra vort landshold.
heller ikke han var en prangende spiller, men forstod da i den grad at være manden der brød modstandernes angreb, og jeg mener Würtz har samme rolle i AaB - og på - næsten - samme niveau, slet ikke så dårlig endda :danmarkfan:

Brugeravatar
nulle666
1. div
1. div
Indlæg: 459
Tilmeldt: 3. apr 2006, 12:41
Geografisk sted: Støvring

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af nulle666 » 7. maj 2012, 21:18

Jeg må sige at jeg er imponeret over gutterne. Jeg havde ikke forestillet mig 6 point i 3 kampe mod FCK,OB og BIF uanset deres individuelle placering og form. Det er meget positivt, at vi med et (næsten) dansk hold, med en meget lav gennemsnitsalder, kan adstedkomme disse resultater. Jeg glæder mig til de sidste 3 runder.

Sidste år var jeg ved at skide en grøn skumboldt over de sidste 3 runder, hvor EFB redder os i superligasæsonens overtid. Det er rent luksus i år :danmarkfan:
DET HANDLER IKKE OM AT VÆRE MED, MEN OM AT VINDE.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af Funky » 7. maj 2012, 21:35

nulle666 skrev:Jeg må sige at jeg er imponeret over gutterne. Jeg havde ikke forestillet mig 6 point i 3 kampe mod FCK,OB og BIF uanset deres individuelle placering og form. Det er meget positivt, at vi med et (næsten) dansk hold, med en meget lav gennemsnitsalder, kan adstedkomme disse resultater. Jeg glæder mig til de sidste 3 runder.

Sidste år var jeg ved at skide en grøn skumboldt over de sidste 3 runder, hvor EFB redder os i superligasæsonens overtid. Det er rent luksus i år :danmarkfan:
Netop. Og hvad angår den sidste kamp, hjemme mod BIF: Jamen hvornår har vi sidst set AaB pakke BIF så solidt ind som de gjorde i søndags? Jeg synes det var en GLIMRENDE indsats!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af thomasjn » 7. maj 2012, 23:09

Nu var jeg ude at svine holdet og Kent for at mangle et koncept langt hen af vejen mod OB, hvilket også var tilfældet i den kamp. Men igår må jeg sige, at jeg var imponeret over udførelsen af konceptet mod Brøndby. Der var en klar linje i, hvad det var man ville og trækket med at bringe Lucas til sidst gav pote.

Brøndby var uden tre offensive kort som selvfølgelig kunne have gjort livet sværere for vores backs, men omvendt har de spillere været meget svingende så det var ikke nødvendigvis blevet sværere. Generelt har vi haft et godt kram på Brøndby i denne sæson, hvor vi hvis ikke det var grundet tvivlsomme dommerpræstationer burde have vundet begge kampe derovre, hvilket er meget usædvanligt. Lad gårsdagens sejr blive begyndelsen på en ny stime, hvor Brøndby ikke vinder i Aalborg i MANGE MANGE år.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af Gentleman Finn » 8. maj 2012, 20:54

Er bestemt også glad for Würtz præstationer i de seneste kampe, vil være noget af et tab hvis vi ikke får ham klar til Lyngby.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af Kasper » 8. maj 2012, 23:04

Gentleman Finn skrev:Er bestemt også glad for Würtz præstationer i de seneste kampe, vil være noget af et tab hvis vi ikke får ham klar til Lyngby.
Fuldstændig enig. Jeg har før været ude med riven efter Würtz, men han har totalt domineret den centrale del af banen de sidste to kampe.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Besvar