AaB - Brøndby Kamptråd

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af Klaus » 6. maj 2012, 20:05

Netop hjemkommet fra stadion.... Umiddelbart var spillet vel ikke prangende, men en sejr over de pisgule er nu altid rar :-)

På stadion så det ud som om Brøndby skulle have smidt en ud (nr. 49) eller sådan noget... Hvordan så det ud i fjerneren????

Ellers en del opmuntringer i dag... Lasse er klasse, men også Kusk spillede en rigtig god kamp......

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af Funky » 6. maj 2012, 20:09

Jeg synes der lyder overdrevent negative toner over den her sejr. Brømbøøh var altså sat stort set skakmat hele kampen, og med bare lidt mere skarphed til Kusk i et par af kontra-angrebene havde AaB vundet større.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af Simon » 6. maj 2012, 20:15

Klaus skrev:Netop hjemkommet fra stadion.... Umiddelbart var spillet vel ikke prangende, men en sejr over de pisgule er nu altid rar :-)

På stadion så det ud som om Brøndby skulle have smidt en ud (nr. 49) eller sådan noget... Hvordan så det ud i fjerneren????

Ellers en del opmuntringer i dag... Lasse er klasse, men også Kusk spillede en rigtig god kamp......
Kusk spillede en god times tid max, hvorefter han faldt ud af kampen. Men dejligt at se at han tager udfordringerne og at det lykkedes i modsætning til Lucas der har glemt hvordan man gør tingene færdigt. Helenius synes jeg også gør det bedre end længe. Meget mere løbevilje i dag og opsøgte mange flere dueller i dag og vandt også enkelte hovedstødsdueller. Kan han fortsætte det, jamen så bliver han meget mere værd end han er nu. Min kampens bedste, er en tæt duel mellem Augo og Würtz

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af thomasjn » 6. maj 2012, 20:19

Klaus skrev:Netop hjemkommet fra stadion.... Umiddelbart var spillet vel ikke prangende, men en sejr over de pisgule er nu altid rar :-)

På stadion så det ud som om Brøndby skulle have smidt en ud (nr. 49) eller sådan noget... Hvordan så det ud i fjerneren????

Ellers en del opmuntringer i dag... Lasse er klasse, men også Kusk spillede en rigtig god kamp......
Nr. 49s (Patrick Olsen) tackling var til det nr. 2 gule ingen tvivl om det. Dog var det måske ikke det største gule, hvilket måske kan være forklaringen på hvorfor nr. 2 gule ikke blev givet. Sad selv med den følelse, at vi godt kunne have trukket nr. 2 gule kort på enten Parick Olsen eller Mike Jensen.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af Meelsen » 6. maj 2012, 21:06

Lånt fra Vase:
Billede

Auxilia og Vesttribunens gave til ATK i forbindelse med deres 10 års fødselsdag:
Billede

Lidt billeder fra ATK's fødselsdag før kampen:
http://tikster2.tumblr.com/post/2252421 ... ldte-10-ar" onclick="window.open(this.href);return false;

Video af dagens tifo:
http://www.youtube.com/watch?v=aByeFM-Xw3Q" onclick="window.open(this.href);return false;
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af limey » 6. maj 2012, 22:40

My fifty cents: Altid lækkert at forlade stadion efter en sejr over de unævnelige og når det så er Aalborgs unge drenge der igen igen går forrest, er det ekstra fornøjeligt. Flot kamp af Kusk, udmærket af Helenius og glimrende inhop af Lucas. MOTM er i mine øjne dog klart Lasse som spillede noget af det bedste jeg har set fra ham i langt tid.

Når det så er sagt, vil jeg give folk ret i, at spillet fra begge hold ikke var prangende. Der er sådan set fin intensitet, men det er svært at se en egentlig gameplan eller for den sags skyld, noget organiseret pasningsspil.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af Pollack2 » 6. maj 2012, 23:39

Sauer skrev:Glæder mig til at se den igen. Nogen der ved om højdepunkter allerede er at finde et sted?
http://tv2sport.dk/helenius-sender-broe ... uden-point" onclick="window.open(this.href);return false;

Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af Shrug » 6. maj 2012, 23:42

Jeg må indrømme jeg ikke forstår det positive syn på Helenius' indsats i dag. Han fumler stadig for meget. Engang imellem laver han noget flot, men hvor ligner han dog tit Bambi. Det var dog supergodt, at han fik sparket en i kassen i dag og hvis han fortsætter med det er der jo super :)

Min MOM er klart Lucas Andersen. Han forandrer hele vores offensiv med hans indhop i dag, hvor han heldigvis afløser en total anonym Jeppe Curth. Lasse Nielsen kandiderer dog også kraftigt til MOM - det er lækkert at se hvor meget hans tempo betyder for vores midterforsvar :)

Brugeravatar
0542
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 12. jul 2005, 10:50
Favoritspiller: RADE!!!
Geografisk sted: Houston, Tx

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af 0542 » 7. maj 2012, 02:02

ALF skrev:Dejlig næste kamp mod Lyngby, enten sejr og europa dørmme, eller nederlag, og pay back til OB for sidste års svinestreg :aabfan:
....saa ender den nok uafgjort.....
Mvh
0542

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af BoT » 7. maj 2012, 10:52

Endnu engang en udsøgt fornøjelse at se AaB. Nej, der var ikke tonsvis af chancer, men til gengæld har vi fuld kontrol over kampen, og vi forsøger hele tiden at spille os frem til chancerne gennem korte pasninger og gennembrud over kanterne. Fremragende!

Lige som i kampen i Odense i Torsdags, skal der lyde store roser til den rutinerede trio på midtbanen, Augu, Würtz og en overraskende god og tændt Anders Due. Jeg vil mene, at det er de tre spilleres rutine, ro og vilje, der gør det muligt for vores unge spillere at blomstre. Derfor vil det i mine øjne være selvmord at - som nogle foreslår herinde - skifte dem ud med flere unge, og fx lade midtbanen bestå af Kusk, Lucas, Thomsen og Wichmann. Unge spillere har brug for rutinerede folk at støtte sig op ad - ellers går det galt.

Store cadeau til Kent/Kuhn for at få det optimale ud af en på papiret tynd trup. Jeg er slet ikke så bekymret for næste sæson, som mange andre. For det første er vores hold meget lovende (især hvis vi beholder Helenius..), og for det andet er hverken Esbjerg eller Rander/Vejle særligt skræmmende.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1208
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af Reyad » 7. maj 2012, 12:24

Jeg er også meget glad for den rutinerede midter-akse og Due har set særdeles stærk ud i de sidste par kampe, hvilket er meget vigtigt for vores hold, da vi ikke skal være for afhængige af vores unge spillere, derfor kunne det også være lækkert, hvis der var andre målfarlige spillere end Helenius. Jeg mener, der er stort behov for at få gang i en af den andre angribere, især på målscorings-fronten. Kayke, Lucas eller allerhelst Curth skal til at banke nogle kasser ind, så vi får flere strenge at spille på offensivt. Jeg er nu stadig nervøs for næste sæson, da vores fundament er meget skrøbeligt og vi er særdeles udsatte, hvis vi får skader på nogle vigtige positioner (Helenius, LN, Augo, Würtz), men på den anden side er det ret udtalt for de fleste hold i SAS-ligaen, hvilket vi så tydeligt i går med BIF.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af frederikshavneren » 7. maj 2012, 14:49

Reyad skrev:Jeg er også meget glad for den rutinerede midter-akse og Due har set særdeles stærk ud i de sidste par kampe, hvilket er meget vigtigt for vores hold, da vi ikke skal være for afhængige af vores unge spillere, derfor kunne det også være lækkert, hvis der var andre målfarlige spillere end Helenius. Jeg mener, der er stort behov for at få gang i en af den andre angribere, især på målscorings-fronten. Kayke, Lucas eller allerhelst Curth skal til at banke nogle kasser ind, så vi får flere strenge at spille på offensivt. Jeg er nu stadig nervøs for næste sæson, da vores fundament er meget skrøbeligt og vi er særdeles udsatte, hvis vi får skader på nogle vigtige positioner (Helenius, LN, Augo, Würtz), men på den anden side er det ret udtalt for de fleste hold i SAS-ligaen, hvilket vi så tydeligt i går med BIF.
Har vi set den samme kamp? Jeg synes desværre at kampen i går var på et utrolig dårligt niveau. Javist der var god fight og indstilling, men
det tekniske niveau... Uha. Til tider mindede kampen om det fodbold der ofte praktiseres i den engelske league 1/league 2. Bolden befandt sig mere i luften end nede på græsset!

Jeg har skrevet det en del gange før, men jeg gentager gerne mig selv. Jeg ser den centrale akse (Lasse, KEP, Augu, Würtz og Curth) som holdets helt store akilleshæl. Deres tekniske niveau er horribelt, hvorfor AaB ALDRIG nogensinde kommer op i top 5 med de ovennævnte spillere på holdet :(

Det kan nogenlunde gå mod bløde modstandere som Silkeborg, Lyngby og Køge hvor vi har tid og plads. Men så snart modstanderne er bedre er det tydeligt for enhver at vi har kæmpe problemer. De bedre superligahold anvender ofte en meget succesrig taktik imod os ved at stresse forsvarsspillerne samt Augu-Würtz. Det betyder "at der går ild i bolden", hvilket resulterer i et utal af fejlafleveringer, planløst sparkeri,
"Prica bold", elendigt teknisk niveau mv.
Kampen mod Brøndby var virkelig elendig set ud fra et teknisk niveau. Jeg har ikke tal på de tekniske fejl i går, men tallet må desværre være tårnhøjt. Kombineret med vores kroniske problem med at skabe målchancer i åbent spil så var det alt i alt en kamp på et meget lavt niveau.

Det positive ved kampen var selvfølgelig sejren, samt at N. Larsen holdt nullet (det er ikke ofte at det er sket). Det elendige spil må imidlertid give anledning til store bekymringer, det er ikke nemt at imponere udenlandske scouts med det makværk der ofte praktiseres.
Helenius spillede igen en god kamp, den positive stime fortsætter. Han har nu scoret 11 superligamål, hvilket umiddelbart måske ikke lyder vildt imponerende. Jeg synes at Helenius har gjort det rigtig godt, han er en af superligaens bedste afsluttere. At han tilmed har scoret 11 mål for et hold der skaber så få chancer som vi gør er desto mere imponerende!

Jeg er overbevist om at kan udvikle sig rigtig meget hvis han skifter til en klub der spiller bedre (teknisk) samt formår at skabe flere målchancer.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af Gentleman Finn » 7. maj 2012, 15:05

frederikshavneren, spørgsmålet er hvor højt du kan tillade dig at sætte baren og ønsker en hel anden type bold der ikke passer til de spillere vi har, når klubben er i økonomiske vanskeligheder. Derudover er jeg ikke enig med dig i, at vi absolut skal have spillere med rigtig god teknik på de overnævnte positioner, og at i øvrigt tekniske spillere er lig med højt niveau. Vi har bestemt nogle udfordringer med pasningsspillet, og særligt imod nogle modstandere, så langt er jeg enig. Flere af de spillere som du smider i skraldespanden har andre evner, som er vigtig for presspillet og den defensive struktur. Balancen kan ændres uden du smider den defensive struktur som Kent iøvrigt står for. Men det er en process, Ahlmann, Kusk og Thomsen er alle spillere med en fin teknik der skal køres ind på holdet over tid der kan ændre på vores pasningsspil, og langt de fleste der i nyere tid er kommet op via vores talentafdeling har forcer i det tekniske og offensive. Så helt skidt ser det nu heller ikke ud, spørger du mig, man skal dog have indarbejdet spillerne i systemet, og det tager tid at få spillere til at lære hinandens roller og få tingene til at fungere. Men der ER altså andre veje end ren fcn strategi hvis man vil vinde fodboldkampe. De sidste par kampe synes jeg kombinationsspillet har fungeret bedre, i øvrigt.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af Maglau » 7. maj 2012, 15:09

frederikshavneren skrev:
Reyad skrev:Jeg er også meget glad for den rutinerede midter-akse og Due har set særdeles stærk ud i de sidste par kampe, hvilket er meget vigtigt for vores hold, da vi ikke skal være for afhængige af vores unge spillere, derfor kunne det også være lækkert, hvis der var andre målfarlige spillere end Helenius. Jeg mener, der er stort behov for at få gang i en af den andre angribere, især på målscorings-fronten. Kayke, Lucas eller allerhelst Curth skal til at banke nogle kasser ind, så vi får flere strenge at spille på offensivt. Jeg er nu stadig nervøs for næste sæson, da vores fundament er meget skrøbeligt og vi er særdeles udsatte, hvis vi får skader på nogle vigtige positioner (Helenius, LN, Augo, Würtz), men på den anden side er det ret udtalt for de fleste hold i SAS-ligaen, hvilket vi så tydeligt i går med BIF.
Har vi set den samme kamp? Jeg synes desværre at kampen i går var på et utrolig dårligt niveau. Javist der var god fight og indstilling, men
det tekniske niveau... Uha. Til tider mindede kampen om det fodbold der ofte praktiseres i den engelske league 1/league 2. Bolden befandt sig mere i luften end nede på græsset!

Jeg har skrevet det en del gange før, men jeg gentager gerne mig selv. Jeg ser den centrale akse (Lasse, KEP, Augu, Würtz og Curth) som holdets helt store akilleshæl. Deres tekniske niveau er horribelt, hvorfor AaB ALDRIG nogensinde kommer op i top 5 med de ovennævnte spillere på holdet :(

Det kan nogenlunde gå mod bløde modstandere som Silkeborg, Lyngby og Køge hvor vi har tid og plads. Men så snart modstanderne er bedre er det tydeligt for enhver at vi har kæmpe problemer. De bedre superligahold anvender ofte en meget succesrig taktik imod os ved at stresse forsvarsspillerne samt Augu-Würtz. Det betyder "at der går ild i bolden", hvilket resulterer i et utal af fejlafleveringer, planløst sparkeri,
"Prica bold", elendigt teknisk niveau mv.
Kampen mod Brøndby var virkelig elendig set ud fra et teknisk niveau. Jeg har ikke tal på de tekniske fejl i går, men tallet må desværre være tårnhøjt. Kombineret med vores kroniske problem med at skabe målchancer i åbent spil så var det alt i alt en kamp på et meget lavt niveau.

Det positive ved kampen var selvfølgelig sejren, samt at N. Larsen holdt nullet (det er ikke ofte at det er sket). Det elendige spil må imidlertid give anledning til store bekymringer, det er ikke nemt at imponere udenlandske scouts med det makværk der ofte praktiseres.
Helenius spillede igen en god kamp, den positive stime fortsætter. Han har nu scoret 11 superligamål, hvilket umiddelbart måske ikke lyder vildt imponerende. Jeg synes at Helenius har gjort det rigtig godt, han er en af superligaens bedste afsluttere. At han tilmed har scoret 11 mål for et hold der skaber så få chancer som vi gør er desto mere imponerende!

Jeg er overbevist om at kan udvikle sig rigtig meget hvis han skifter til en klub der spiller bedre (teknisk) samt formår at skabe flere målchancer.
helt og aldeles enig. Problemet med at det tekniske niveau er at vi aldrig i opspillet spiller bolden videre med en førstegangs aflevering. Både Würtz, Augo, Due og Curth skal bruge mindst 6-7 berøringer før de kan spille bolden videre. Det betyder selvsagt at modstanderne er helt på plads og gør det super svært at skabe målchancer.

Det er så deprimerende at se Augo og især Würtz gang på gang blindt slå bolden over modstanderens forsvar og håbe på det bedste, fordi de ikke ejer teknik og balance til spille den hurtigt videre, vende spillet i en bevægelse eller bare dække den konstruktivt af.

Der SKAL noget mere kreativitet ind på de centrale pladser hvis vi kal gøre os forhåbninger om nogle acceptable placeringer.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af BoT » 7. maj 2012, 15:09

frederikshavneren skrev: Har vi set den samme kamp? Jeg synes desværre at kampen i går var på et utrolig dårligt niveau. Javist der var god fight og indstilling, men
det tekniske niveau... Uha. Til tider mindede kampen om det fodbold der ofte praktiseres i den engelske league 1/league 2. Bolden befandt sig mere i luften end nede på græsset!

Jeg har skrevet det en del gange før, men jeg gentager gerne mig selv. Jeg ser den centrale akse (Lasse, KEP, Augu, Würtz og Curth) som holdets helt store akilleshæl. Deres tekniske niveau er horribelt, hvorfor AaB ALDRIG nogensinde kommer op i top 5 med de ovennævnte spillere på holdet :(

Det kan nogenlunde gå mod bløde modstandere som Silkeborg, Lyngby og Køge hvor vi har tid og plads. Men så snart modstanderne er bedre er det tydeligt for enhver at vi har kæmpe problemer. De bedre superligahold anvender ofte en meget succesrig taktik imod os ved at stresse forsvarsspillerne samt Augu-Würtz. Det betyder "at der går ild i bolden", hvilket resulterer i et utal af fejlafleveringer, planløst sparkeri,
"Prica bold", elendigt teknisk niveau mv.
Kampen mod Brøndby var virkelig elendig set ud fra et teknisk niveau. Jeg har ikke tal på de tekniske fejl i går, men tallet må desværre være tårnhøjt. Kombineret med vores kroniske problem med at skabe målchancer i åbent spil så var det alt i alt en kamp på et meget lavt niveau.

Det positive ved kampen var selvfølgelig sejren, samt at N. Larsen holdt nullet (det er ikke ofte at det er sket). Det elendige spil må imidlertid give anledning til store bekymringer, det er ikke nemt at imponere udenlandske scouts med det makværk der ofte praktiseres.
Helenius spillede igen en god kamp, den positive stime fortsætter. Han har nu scoret 11 superligamål, hvilket umiddelbart måske ikke lyder vildt imponerende. Jeg synes at Helenius har gjort det rigtig godt, han er en af superligaens bedste afsluttere. At han tilmed har scoret 11 mål for et hold der skaber så få chancer som vi gør er desto mere imponerende!

Jeg er overbevist om at kan udvikle sig rigtig meget hvis han skifter til en klub der spiller bedre (teknisk) samt formår at skabe flere målchancer.
Jeg er dybt uenig - og undrer mig over, hvordan man kan se så forskelligt på de samme kampe (OB-kampen inkluderet!). Jeg mener, at vi i de sidste mange kampe har haft bolden mere, end AaB plejer at have - og at vi virkelig har søgt de korte afleveringer garneret med gennembrud over kanterne. I går mangler lige den sidste skarphed i indlæg/afleveringer fra kantspillerne - ellers var vi kommet frem til mange flere chancer, end vi gjorde. Kasper Kusk kom frem i talrige ryk, Dalsgaard stødte godt med frem, Anders Due havde flere indlæg, og Lucas Andersen gjorde det glimrende, da han kom ind. Desværre var Tørnæs meget påpasselig og sikker i sine indgreb i feltet, ligesom flere af indlæggene lå for højt og sejlede hen over angriberne i boksen.

Würtz og Augu viste i mine øjne igen (ligesom i OB-kampen), at de er vitale for vores hold. De sad totalt på midtbanen, lukkede ned for kontrachancer, og fordelte de korte afleveringer fint, ligesom de fik lagt boldene af til kanterne. Anders Due var både aggressiv og hårdt-arbejdende.
Vores achilleshæl er bestemt ikke de rutinerede spillere på midtbanen, men derimod afhængigheden af Helenius som målscorer, samt visse afstemningsproblemer i defensiven.
Når først Lucas er moden til ikke kun at blomstre, når han kommer ind over for trætte modstandere, vil en offensiv med både ham og Kasper Kusk volde alle hold i Superligaen problemer!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af frederikshavneren » 7. maj 2012, 15:31

[quote="Gentleman Finn"]frederikshavneren, spørgsmålet er hvor højt du kan tillade dig at sætte baren, når klubben er i økonomiske vanskeligheder. Derudover er jeg ikke enig med dig i, at vi absolut skal have spillere med rigtig god teknik på de overnævnte positioner, og at i øvrigt tekniske spillere er lig med højt niveau. Vi har bestemt nogle udfordringer med pasningsspillet, og særligt imod nogle modstandere, så langt er jeg enig.[/quot

Selvfølgelig sætter klubbens miserable økonomi store begrænsninger, men alligevel mener jeg ikke at det kan bruges som undskyldning. Würtz, KEP og Curth er signet i "de gode tider" (økonomisk red.) Så det handler lige så meget om hvordan den sportslige sektor (især Lynge) tidligere har prioriteret på spillermarkedet.

Hvis der sælges til sommer så er der forhåbentlig ressourcer til at hente erstatninger. Vi har pt. en trup bestående af 21 spillere, inklusiv 2 målmænd. Det er derfor indlysende at vi har en megatynd trup, der er enorm sårbar overfor skader, karantæner og formnedgang. Hvis der er ressourcer til det håber jeg virkelig at spillere med en god teknik prioriteres højt fremover, men jeg har desværre min tvivl pga. den sportslige sektor (Kent, Kuhn og Lynge der ikke just prioriterer dette).

Det er ikke et tilfælde at vi i årevis (også i mesterskabssæsonen 07-08) har haft store problemer mod topholdene, her kan holdets generelle dårlige tekniske niveau være en meget indlysende medvirkende forklaring på fænomenet.
Selvfølgelig skal spillere helst være gode målt på flere parametre (teknisk, fysisk, taktisk mv.), men det er jo ikke forbudt at have centrale forsvarsspillere/midtbanespillere med god teknik. Se hvor fcn er i dag hvor holdets centrale akse (Bjelland, Okore, Stokholm, Adu og Søren Christensen) i næsten alle kampe overmatcher modstanderne pga. deres gode teknik.

Det er selvfølgelig et tænkt eksempel men prøv at tænke på hvad det ville betyde for holdet hvis KEP, Würtz og Augu blev skiftet ud med tekniske typer som Bjelland, Stokholm og Adu!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. maj 2012, 15:35

Enig med BoT

Jeg mener iøvrigt også at Würtz/Augo på midten kommer til at fungere bedre og bedre, jo flere offensive folk vi får ind på pladserne omkring dem, og her er der altså sket kæmpestore forandringer i løbet af denne sæson. Vi har to backs, som måske nok stadig mangler lidt erfaring, men som har store offensive kvaliteter - det samme gør sig gældende på kanterne, hvor der også i langt højere grad end tidligere fokuseres på folk med offensive evner. Efter min mening er alle disse ting først og fremmest muligt fordi vi har de to herrer med det gigantiske defensive arbejdsområde inde centralt.

Derudover er det jo også meget tydeligt at vi er ved at være et langt mere boldbesiddende hold, og jeg ser det egentlig først og fremmest som noget der kan "trænes væk" når vi nogle gange ser Augo eller Würtz sænke tempoet i spillet, eller lægge for svære afleveringer frem i banen. For mig at se drejer det sig i høj grad om at få indarbejdet løbemønstre og automatismer, hvor såvel de som midterforsvarene altid vil være i stand til at spille en "nem" bold til en af de kreative spillere. Både Kusk, Due, Ahlmann og Lucas har fantastisk blik for spillet, og holdet skal da klart blive bedre til at give dem mere boldbesiddelse, så vi kan udnytte deres forcer endnu bedre. Ligeledes skal Dalsgaards hurtighed også udnyttes langt mere end den bliver, noget som jeg tror kommer automatisk, jo mere fortrolig han bliver med det defensive.

Jeg ser kæmpe udviklingsmuligheder i det hold vi har i øjeblikket, hvor vi har så mange unge spillere at tiden arbejder for os, samtidig synes jeg også på kortere sigt der er så store forbedringsmuligheder i samspillet, at jeg ikke kan se hvorfor vi ikke skulle turde se op mod de mere spændende placeringer næste år, fremfor at frygte bunden.

Hvis de herrer med slipsene nu ellers kan få styr på den satans økonomi, synes jeg efterhånden at fremtidsudsigterne er rigtig fine. Hvis vi legede os til tanken at vi kunne holde på samtlige spillere, kunne jeg sagtens se os spille med om mesterskabet om 2-3 sæsoner uden nævneværdige forstærkninger.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af Gentleman Finn » 7. maj 2012, 15:42

frederikshavneren skrev:
Gentleman Finn skrev:frederikshavneren, spørgsmålet er hvor højt du kan tillade dig at sætte baren, når klubben er i økonomiske vanskeligheder. Derudover er jeg ikke enig med dig i, at vi absolut skal have spillere med rigtig god teknik på de overnævnte positioner, og at i øvrigt tekniske spillere er lig med højt niveau. Vi har bestemt nogle udfordringer med pasningsspillet, og særligt imod nogle modstandere, så langt er jeg enig.
Selvfølgelig sætter klubbens miserable økonomi store begrænsninger, men alligevel mener jeg ikke at det kan bruges som undskyldning. Würtz, KEP og Curth er signet i "de gode tider" (økonomisk red.) Så det handler lige så meget om hvordan den sportslige sektor (især Lynge) tidligere har prioriteret på spillermarkedet.

Hvis der sælges til sommer så er der forhåbentlig ressourcer til at hente erstatninger. Vi har pt. en trup bestående af 21 spillere, inklusiv 2 målmænd. Det er derfor indlysende at vi har en megatynd trup, der er enorm sårbar overfor skader, karantæner og formnedgang. Hvis der er ressourcer til det håber jeg virkelig at spillere med en god teknik prioriteres højt fremover, men jeg har desværre min tvivl pga. den sportslige sektor (Kent, Kuhn og Lynge der ikke just prioriterer dette).

Det er ikke et tilfælde at vi i årevis (også i mesterskabssæsonen 07-08) har haft store problemer mod topholdene, her kan holdets generelle dårlige tekniske niveau være en meget indlysende medvirkende forklaring på fænomenet.
Selvfølgelig skal spillere helst være gode målt på flere parametre (teknisk, fysisk, taktisk mv.), men det er jo ikke forbudt at have centrale forsvarsspillere/midtbanespillere med god teknik. Se hvor fcn er i dag hvor holdets centrale akse (Bjelland, Okore, Stokholm, Adu og Søren Christensen) i næsten alle kampe overmatcher modstanderne pga. deres gode teknik.

Det er selvfølgelig et tænkt eksempel men prøv at tænke på hvad det ville betyde for holdet hvis KEP, Würtz og Augu blev skiftet ud med tekniske typer som Bjelland, Stokholm og Adu!
Pas på du ikke stirrer dig blindt på fcns succes. Bjelland vil selvfølgelig være en gigantisk forstærkning, men ellers mener jeg fcns succes er bygget op over mange år, hvor spillerne nu kender hinanden og systemet ud og ind, de topper i år, men de sidste par år har de også været med i nedrykningsfeltet i lang tid. Der findes ikke kun en måde at vinde fodboldkampe på. Men som jeg også skrev før, har vores hold da klart en udfordring med at få kombinationsspillet til at flyde, samtidig med at man ikke smider presspillet og organisationen over styr, balancen på holdet skal blive bedre, og det er en process der ikke behøver at holdet skal revolutioneres fra top til bund.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. maj 2012, 15:46

frederikshavneren skrev:Hvis der er ressourcer til det håber jeg virkelig at spillere med en god teknik prioriteres højt fremover, men jeg har desværre min tvivl pga. den sportslige sektor (Kent, Kuhn og Lynge der ikke just prioriterer dette).
Undskyld mig, men vi har da aldrig (i nyere tid) haft et hold hvor det tekniske niveau er så meget i højsædet som på det nuværende.

Ahlmann, Kusk, Due, Lucas og Thomsen, er da i høj grad spillere som helt afgjort bliver foretrukket fremfor f.eks. Wichmann, Curth og PK fordi deres tekniske niveau er højt.

Der er da i dén grad fokus på det tekniske og det fremadrettede, når man ser på sammensætningen af det nuværende hold, fremfor at sikre defensiven. Dalsgaard som højre back er et andet eksempel på at det primære fokus er fremad banen.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Brøndby Kamptråd

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. maj 2012, 15:49

Gentleman Finn skrev: Pas på du ikke stirrer dig blindt på fcns succes. Bjelland vil selvfølgelig være en gigantisk forstærkning, men ellers mener jeg fcns succes er bygget op over mange år, hvor spillerne nu kender hinanden og systemet ud og ind, de topper i år, men de sidste par år har de også været med i nedrykningsfeltet i lang tid. Der findes ikke kun en måde at vinde fodboldkampe på. Men som jeg også skrev før, har vores hold da klart en udfordring med at få kombinationsspillet til at flyde, samtidig med at man ikke smider presspillet og organisationen over styr, balancen på holdet skal blive bedre, og det er en process der ikke behøver at holdet skal revolutioneres fra top til bund.
FCN's succes skyldes iøvrigt efter min mening først og fremmest en fremragende defensiv, de har en ekstremt stærk bagkæde, og er dygtige i deres presspil. Derfor lukker de heller ikke ret mange mål ind, og det er den store grund til deres succes i år - de scorer jo rent faktisk ikke specielt mange mål, på trods af deres fine positionsspil.

Besvar