SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af astonvilla » 22. maj 2012, 10:10

Sæsonafslutning i det Sønderjyske.
6. pladsen på spil - med alt hvad der følger hermed (ros, tv penge, ekstra hjemmekamp, senere indtræden i pokalen...)

Med Lucas, Thomsen (begge U19), Würtz, Ahlmann (begge skadet), samt KEP ude - så giver opstillingen lidt sig selv.
Faktisk tror jeg at den eneste plads der reelt er i spil er oppe foran ved siden af Helenius. Toft lavdede et rigtig stærkt indhop sidst og må være i betragtning til en startplads. Derfor:



Bøgelund? Han er ved at være klar igen - men om Kent smider ham ind fra start på dette tidspunkt tvivler jeg lidt på.
Kayke? Virker langt væk fra startopstillingen - selvom vi mangler en del til denne kamp.

Bookmakerne har SønderjyskE som favorit - men jeg ser den som en helt åben kamp. Vinder SE med 4 overskydende og SIF taber i Parken, så snupper SE faktisk 6. pladsen. Kunne godt blive en sjov kamp, som jeg håber mange vil drage med ned og overvære.

Samtidig håber jeg på at Wichmann kan løfte sit spil (især det offensive element) til denne kamp. Han har nu fået nogle kampe i benene - så lad os håbe han spiller en stor kamp.

Lad os se...Vi ses i Sønderjylland!!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af Buzz Killington » 22. maj 2012, 13:31

Jeg kan forresten nævne at bet365 (og sikkert andre) giver pengene 31 gange igen, hvis AaB vinder 0-1 med Nicklas Helenius som første (eneste) målscorer. Et tilsvarende bet er gået hjem mod hhv. Brøndby og Køge.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af BoomZ0R » 22. maj 2012, 13:49

Jeg synes vi skal prøve at smide Toft ind som starter, han ofrede sig sq i kampen mod Køge! Han greb chancen, så skal han også belønnes.

Som du selv nævner skal Sønderjyske vinde med 4 overskydende, hvilket må betyde at de virkelig kommer ud og skal prøve at lave noget. Det må helt klart give os nogen gode omstillingssituationer, hvor Due, Kusk, Wichmann og Hele får noget at lave. Jeg tror det bliver en super underholdende kamp.

Kan desværre ikk komme til Sønderjylland og se den, med mindre der måske er nogen der kører fra sjælland? :aabfan:

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af Gnu » 22. maj 2012, 15:45

Jeg tror til gengæld, det bliver en dødssyg affære mellem to hold, der mentalt er gået på sommerferie.

Jaja, der er lidt tv-penge og en ekstra hjemmekamp at spille om, men det er næppe den største motivationsfaktor i verden. For Sønderjyskes vedkommende er det endda en hel del, der skal flaske sig, hvis de skal nappe en sjetteplads.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af FlæskeFrank » 22. maj 2012, 21:24

Hvis vi vinder med det hold/den trup, så ser jeg meget lyst på næste sæson.
- FlæskeFrank

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af Freddie » 22. maj 2012, 22:14

Det kunne jo være, at der er en ekstra bonus til spillertruppen eller bødekassen for at stimulere kampiveren.
Gnu skrev:Jeg tror til gengæld, det bliver en dødssyg affære mellem to hold, der mentalt er gået på sommerferie.

Jaja, der er lidt tv-penge og en ekstra hjemmekamp at spille om, men det er næppe den største motivationsfaktor i verden. For Sønderjyskes vedkommende er det endda en hel del, der skal flaske sig, hvis de skal nappe en sjetteplads.

Brugeravatar
Asger
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 6. jul 2005, 14:48
Favoritspiller: Jens Madsen
Geografisk sted: 9210 Aalborg SØ
Kontakt:

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af Asger » 22. maj 2012, 22:22

astonvilla skrev:6. pladsen på spil - med alt hvad der følger hermed (ros, tv penge, ekstra hjemmekamp, senere indtræden i pokalen...)
Uden at have tjekket op på det, så mener jeg stadig, det er top-4, der træder en runde senere ind, mens nummer 5 og nedefter er med runden før. Ret mig, hvis jeg tager fejl...

/Asger
AaB vinder pokalturneringen før at Liverpool FC vinder det engelske mesterskab!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af Gnu » 22. maj 2012, 23:57

Freddie skrev:Det kunne jo være, at der er en ekstra bonus til spillertruppen eller bødekassen for at stimulere kampiveren.
Gnu skrev:Jeg tror til gengæld, det bliver en dødssyg affære mellem to hold, der mentalt er gået på sommerferie.

Jaja, der er lidt tv-penge og en ekstra hjemmekamp at spille om, men det er næppe den største motivationsfaktor i verden. For Sønderjyskes vedkommende er det endda en hel del, der skal flaske sig, hvis de skal nappe en sjetteplads.
Ja hold da op, så er jeg da overbevist om, at de giver den fuld gas.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Magnussen
1. div
1. div
Indlæg: 410
Tilmeldt: 9. apr 2008, 11:31
Geografisk sted: Kbh

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af Magnussen » 23. maj 2012, 07:50

Asger skrev:
astonvilla skrev:6. pladsen på spil - med alt hvad der følger hermed (ros, tv penge, ekstra hjemmekamp, senere indtræden i pokalen...)
Uden at have tjekket op på det, så mener jeg stadig, det er top-4, der træder en runde senere ind, mens nummer 5 og nedefter er med runden før. Ret mig, hvis jeg tager fejl...

/Asger
Jo, den er god nok.
5-6 pladsen giver ikke længere direkte adgang til 3. runde.

http://www.dbu.dk/Faelles/turneringer_o ... kalen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
2. runde
48 vindere fra 1. runde.
Fra forårets 1. division deltager nr. 1-2
Fra forårets Superliga deltager nr. 5-10.
I alt 56 hold

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af frederikshavneren » 23. maj 2012, 11:35

Gnu skrev:Jeg tror til gengæld, det bliver en dødssyg affære mellem to hold, der mentalt er gået på sommerferie.

Jaja, der er lidt tv-penge og en ekstra hjemmekamp at spille om, men det er næppe den største motivationsfaktor i verden. For Sønderjyskes vedkommende er det endda en hel del, der skal flaske sig, hvis de skal nappe en sjetteplads.
Jeg er helt enig. Jeg forudser ligeledes en mere eller mindre ligegyldig "sommer-/træningskamp".
Søndagens ørkenvandring mod Køge indikerer ikke ligefrem et motiveret AaB hold, der stiller til kamp i aften. Aftenens kamp savner totalt spænding, jeg tror at spillerne er bedøvende ligeglade med om det bliver til en 6. el. 7. plads (kampen i søndags mod Køge illustrerede tydeligt dette). For klubben har en 6. plads betydning, men for spillerne virker det som om at det er underordnet.

På den anden side må vi trods alt være glade for at vi ikke endnu engang er indblandet i et drabeligt nedrykningsbrag, som gjorde sidste spillerunde sidste forår til den vildeste afslutning i superligaens historie (end ikke mesterskabsopløbet i aften kan på nogen som helst måde måle sig med nedrykningsbraget på sidste spilledag sidste sæson. Var det endt med AaB nedrykning kan man kun gisne om i hvilken situation klubben vil befinde sig i i dag. Personligt tror jeg ikke at vi kunne have lavet en AGF, Esbjerg el. Randers i form af en hurtig og direkte tilbagevenden til superligaen).

Hvis vi ender på en 6. plads i denne sæson er det i min optik over al forventning. Som jeg ser det er truppen gradvist blevet dårligere og dårligere, gode spillere er løbende blevet erstattet af ringere spillere. Det har sat sit præg på truppen, hvilket Lynge også må tage et stort ansvar for pga. en række håbløse signinger (andre klubber med dårlig økonomi har lavet betydeligt bedre handler end Lynge har).

Angående selve kampen i aften forventer jeg at det mere eller mindre bliver en træningskamp. Jeg håber på følgende start line up til kampen:

N. Larsen
Dalsgaard - Lasse - Gott - Patrick
Kusk - Augu - Wichmann - Due
Toft - Helenius

Pga. skader, karantæne til KEP samt landsholdsudtagelser giver holdet mere eller mindre sig selv. De eneste spørgsmålstegn er vel på højre back, kanterne samt i angrebet hvor Curth, Kayke og Bøge muligvis får chancen. I min optik bør Curth under ingen omstændigheder starte, han har virkelig haft en rædderlig forårssæson (igen). Han bidrager med absolut ingenting. At Lynge fornylig forlængede Curths kontrakt er total håbløst, jeg kan virkelig undre mig over den status Lynge har blandt de fleste supportere. Ser man faktuelt på det har Lynge ikke gjort det godt de sidste sæsoner, måske en udskiftning på sportsdirektør posten snart er på tide, men det kommer desværre ikke til at ske!

Ciffermæssigt tror jeg at vi taber 4-2 til Sønderjyske, der efterhånden er blevet en skrækmodstander.

Brugeravatar
Indie
Superliga
Superliga
Indlæg: 555
Tilmeldt: 7. aug 2007, 16:39
Geografisk sted: Kbh

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af Indie » 23. maj 2012, 11:42

Jeg satser på hattrick fra den gode Nicklas! KOM SÅ! :)

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af Martino » 23. maj 2012, 14:35

Nej at Curth fik forlænget er også mig lidt af en gåde. Der er meget mere potentiale i Toft, hvilket også har været tydeligt de gange jeg har set dem træne.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af Gentleman Finn » 23. maj 2012, 16:34

Er på vej derned med et par gutter i en svedig bil, så de har kræftedme bare af at give 100% og ikke gå på sommerferie inden 93 minutter er spillet :)

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af rAaBe » 23. maj 2012, 16:49

Det bliver spændende om vi får set nogen af de mulige debutanter i kamp i aften!
U-18 Christian Rye
U-17 Jacob Blåbjerg

Håber på mål og/eller assist af Helenius. Han ligger pt. nr. 2 på både listen over antal assist, listen over antal mål, og han deler den kombinerede mål+assist liste med Damen. Et enkelt point mere (uden Damen gør sig bemærket), og han tager 2 af de 3 lister!!! Det er sku' imponerende af så ung en knejt med så meget uforløst potentiale!
Indie skrev:Jeg satser på hattrick fra den gode Nicklas! KOM SÅ! :)
Hørt!!! Det ville også afgøre liste-kampene :P

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af Søgaard » 23. maj 2012, 20:02

Seriøst, på DR2, det er jo elendigt arbejde af kameramanden.. han har mistet bolden af syne 5 gange på 5 forsøg nu, og det ser ud til at fortsætte....
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af Jacob » 23. maj 2012, 20:03

Glæder mig lidt til at se Dalsgaard og Kusk komme ud og løbe med DC på Sønderjyskes venstre back. Måske er der muligheder der.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af Funky » 23. maj 2012, 20:04

Bagud 1-0 efter mindre end 3 minutter. Suk...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af Jacob » 23. maj 2012, 20:05

Dybt suk.... Hvis det her forsætter, så kan vi godt tabe med 4 mål :(
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af astonvilla » 23. maj 2012, 20:06

Det er satme godt styret ind, må man sige. Det blir en fed kamp!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: SønderjyskE - AaB, Onsdag 23. maj, kl. 20:00

Indlæg af Funky » 23. maj 2012, 20:07

Jacob skrev:Dybt suk.... Hvis det her forsætter, så kan vi godt tabe med 4 mål :(
Nu var det så et mål som jeg vil betegne som nærmest totalt tilfældig. Bevares, Antipas er en god angriber, men at han får snittet dén bold i nettet var sgu mere held end forstand.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar