Dødbolde

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Dødbolde

Indlæg af BoomZ0R » 24. maj 2012, 09:50

Oven på gårsdagens kamp, så bliver jeg simpelthen nødt til at bringe dette på bane.
Jeg mindes ikke at vi har været direkte farlige på hjørnespark i hele foråret, og jeg husker kun enkelte fra efteråret.
Det er simpelthen for ringe, at vi i en kamp som i går, med 14 hjørnespark, kun formår at skabe en chance på et enkelt af dem. Det er simpelthen for ringe og helt uhørt! Sønderjyske har et, som de sparker ind. Jeg vil skide på om folk mener det er held eller ej, at Antipas sparker den bold ind. 1 hjørne spark og 1 mål. Det er fandeme effektivt. Vi formåede yderst sjældent overhovedet at ramme en medspiller derinde.
Vi har altså en del høje spillere, som burde kunne nå op til de bolde, men vi fylder absolut intet i feltet.
Som situationen er lige nu, så ville det være mere effektivt at sparke bolden ned omkring egen midterlinje og så spille dem frem derfra.
En kamp med 14 hjørnespark, skal give mål. Det kan ikk være rigtigt!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Dødbolde

Indlæg af jonas386 » 24. maj 2012, 14:32

Lucas lagde op til 3 mål i u/19 landsholdets 6-2 sejr over Cypern... 2 af disse oplæg var fra et hjørne.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Dødbolde

Indlæg af le Cid » 24. maj 2012, 14:43

jonas386 skrev:Lucas lagde op til 3 mål i u/19 landsholdets 6-2 sejr over Cypern... 2 af disse oplæg var fra et hjørne.
Han er sq ret imponerende, ham Lucas. To oplæg fra eet hjørne!!! ;-)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Dødbolde

Indlæg af jonas386 » 24. maj 2012, 15:00

le Cid skrev:
jonas386 skrev:Lucas lagde op til 3 mål i u/19 landsholdets 6-2 sejr over Cypern... 2 af disse oplæg var fra et hjørne.
Han er sq ret imponerende, ham Lucas. To oplæg fra eet hjørne!!! ;-)
Arh, ja, det var sgu dårligt formuleret. Det var naturligvis fra 2 forskellige hjørnespark. :D
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Dødbolde

Indlæg af BoomZ0R » 25. maj 2012, 00:14

Men ændrer desværre ikk på at det aldrig sker i AaB?

SkumF
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. okt 2006, 19:00

Re: Dødbolde

Indlæg af SkumF » 25. maj 2012, 07:27

Jeg vil give dig ret, vi har godt nok været dårlige i rigtigt lang tid på hjørnespark.
Men kan huske der var en herinde der smed et link ind til noget statistik omkring hjørnespark. Har bare ikke kunne finde linket igen, men det var noget med der blev scoret på omkring 1.5% af alle hjørnespark (hæng mig ikke op på det præcist, leder stadig efter det link). Udfra sådan nogle statistiker kan man jo undre sig over der bliver lagt så meget vægt på det af både tilskuere og medier. For så er chancen jo egentligt ikke SÅ stor igen.

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Dødbolde

Indlæg af degn » 25. maj 2012, 10:18

En anden ting der har pisset mig af ved dødboldene, er at alle dødbolde længere væk end 10 m, fra modstandernes felt, bliver taget lynhurtigt. Mange gange bliver boldene spillet hen til en som bliver presset øjeblikkeligt af en modstander, tit bliver bolden tabt. Jeg mener sågar at kan huske at vi mindst 2 gange i år at have givet modstanderne et kontra mål efter at vi har taget en hurtig dødbold og derefter tabt bolden.

Bolde på modstandernes side kan da ofte med gevinst blive hældt ind i feltet, eller i det mindste vente lidt og lad spillerne have tid, skab lidt overblik.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Dødbolde

Indlæg af Søgaard » 28. maj 2012, 13:58

Problemet er vel lidt at vi ikke rigtig har nogle dygtige headere, som e.g. Henrik Toft. Helenius er stor, men ikke god i luften. Augo er også stor, men heller ikke et oplagt svar på hvem der skal heade den ind. Lasse og KEP er udmærkede, nok mest Lasse. Men så stopper det vist også? Curth kunne tidligere noget på hoved, men det er mere ved indlæg, har svært ved at se dem serve efter ham på hjørne.

Dermed ikke sagt at man ikke kan forsøge nogle kombinationer på hjørne og frispark, som fungerede glimrende i mesterskabssæsonen. Her var Enevoldsen som regel kreatøren bag, hvor man nogle gange ramte efter nogle mindre oplagte "rum" og herfra kunne åbne forsvaret når 2-3 andre spillere løb på plads. Det er måske mere det vi skal gå efter, med Due og Lucas som kandidater til at ligge den præcise frisparksbold.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Besvar