sæson-kort

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: sæson-kort

Indlæg af AaBlover4ever » 27. maj 2012, 08:59

nik skrev:Mon ikke det ville give flere tilskuere hvis man sænkede prisen, eller differcirede priserne på kampene, det gælder vel om at få flere ind så de har en mulighed for at bruge penge, jeg ved når jeg tager junior med på stadion, så koster det hurtigt en noget ved siden af
Jo, det tror jeg da det ville. Men du kan jo ikke bare gøre det op, at hvis der bare kommer 1 ekstra hvis man sætter prisen ned til fx 80 kr., så kan det betale sig.

Lad os sige, at der kommer 7.000 tilskuere, som alle betaler 120 kr. i snit: 840.000 kr. Sætter man prisen ned til 100 kr. i snit, skal der således kommer 8.400 tilskuere, før det kan betale sig. Dertil kommer et regnestykke om hvor meget der bliver solgt i boden, og hvad fortjenesten er herpå.

Hvis man sætter prisen ned med 20 kr., kan man således sige at det skal medføre et sted mellem 800 og 1.000 flere tilskuere. Og det er måske tvivlsomt!?

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: sæson-kort

Indlæg af 12mand » 27. maj 2012, 11:40

Søgaard skrev:
12mand skrev:der er ikk rigtig nogen der har svaret på hvordan der kan være så stor en forskel i besparelse??
Som du siger kan det koste 2000 hvis man køber incl. gebyr, det er så 650 kr. man sparer der.
Så giver de dig 2 billetter til en "valgfri" kamp (ex FC Latte og Bøf) værdi 270 (hvis det er siddeplads)
Og så regner vi 1 pokalkamp oveni til 125.
Så er vi ved at være der med en total på 1045 - der mangler 35 kr., aner ikke lige hvordan de kommer frem til præcis 1080.. Tager de lavere pris i pokalen måske? Med potentielt 2 hjemmekampe á 80 kr. ville det gå op. Men så er der ikke regnet billetgebyr oveni. Så her kunne de have lavet en endnu højere "potentiel besparelse" - især hvis pokal er til standard pris.

Anyway, giver det mening? De måske ikke ligefrem er økonomer, dem der sidder og laver de her beregninger, ville i hvert fald gerne se deres udregning... :)

/Søgaard
jamen på det almindelige sæsonkort er der jo ikk 2 valgfrie billetter med i. (ikk at jeg kan se hvert fald) det er derfor jeg ikk kan få det til at passe.
lynge er gud!

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: sæson-kort

Indlæg af 12mand » 27. maj 2012, 11:42

AaBlover4ever skrev:
nik skrev:Mon ikke det ville give flere tilskuere hvis man sænkede prisen, eller differcirede priserne på kampene, det gælder vel om at få flere ind så de har en mulighed for at bruge penge, jeg ved når jeg tager junior med på stadion, så koster det hurtigt en noget ved siden af
Jo, det tror jeg da det ville. Men du kan jo ikke bare gøre det op, at hvis der bare kommer 1 ekstra hvis man sætter prisen ned til fx 80 kr., så kan det betale sig.

Lad os sige, at der kommer 7.000 tilskuere, som alle betaler 120 kr. i snit: 840.000 kr. Sætter man prisen ned til 100 kr. i snit, skal der således kommer 8.400 tilskuere, før det kan betale sig. Dertil kommer et regnestykke om hvor meget der bliver solgt i boden, og hvad fortjenesten er herpå.

Hvis man sætter prisen ned med 20 kr., kan man således sige at det skal medføre et sted mellem 800 og 1.000 flere tilskuere. Og det er måske tvivlsomt!?
8400 mennesker vil jo alt andet lige bruge flere penge samlet, end 7000 mennesker vil.
lynge er gud!

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: sæson-kort

Indlæg af nik » 27. maj 2012, 13:11

Problemet med tilskueretallet er at det ikke har rykket sig opad de sidste 16-17 år, og hvorfor har det ikke det?

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: sæson-kort

Indlæg af Gentleman Finn » 27. maj 2012, 14:16

Nu har vores tilskuertal fulgt med den generelle interesse for superliga fodbold. Men et af de steder hvor jeg tror der ligger et uforløst tilskuer potentiale er i oplandsbyerne og de større nordjyske byer. Der findes mange der synes det er mere attraktivt at se kampen i tv, da man så specielt sparer tid en søndag hvor familieaktiviteter formentlig hiver i en. Kan man være mere til stede der med reklame osv. tror jeg det ville have en positiv effekt. Jeg vil f.eks gerne være med til at hænge nogle plakater op i lygtepælene i oplandsbyerne i ugen op til kampene, tror der findes mange andre røde hoveder der gerne vil give et par timer af en weekend på at hænge reklame op i deres hjemby. Det hele skal selvfølgelig sættes i værk og det tager noget tid at få bygget op, men det behøver ikke koste særligt meget at gøre opmærksom på ens klub.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: sæson-kort

Indlæg af Søgaard » 27. maj 2012, 14:39

12mand skrev:
Søgaard skrev:
12mand skrev:der er ikk rigtig nogen der har svaret på hvordan der kan være så stor en forskel i besparelse??
Som du siger kan det koste 2000 hvis man køber incl. gebyr, det er så 650 kr. man sparer der.
Så giver de dig 2 billetter til en "valgfri" kamp (ex FC Latte og Bøf) værdi 270 (hvis det er siddeplads)
Og så regner vi 1 pokalkamp oveni til 125.
Så er vi ved at være der med en total på 1045 - der mangler 35 kr., aner ikke lige hvordan de kommer frem til præcis 1080.. Tager de lavere pris i pokalen måske? Med potentielt 2 hjemmekampe á 80 kr. ville det gå op. Men så er der ikke regnet billetgebyr oveni. Så her kunne de have lavet en endnu højere "potentiel besparelse" - især hvis pokal er til standard pris.

Anyway, giver det mening? De måske ikke ligefrem er økonomer, dem der sidder og laver de her beregninger, ville i hvert fald gerne se deres udregning... :)

/Søgaard
jamen på det almindelige sæsonkort er der jo ikk 2 valgfrie billetter med i. (ikk at jeg kan se hvert fald) det er derfor jeg ikk kan få det til at passe.
Jo, det er der, bare tjek siden: http://fodbold.aabsport.dk/saesonkort.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
"To billetter til en valgfri hjemmekamp** (værdi op til 270 kr.)"

Ja, det kan passe med prisen for siddepladser, AaBlover, men de skriver jo det er fordi det er incl. billetgebyr ;)
" *) Beregnet ud fra køb af enkelt-billetter inkl. billetgebyr til alle hjemmekampe + yderligere to billetter"
Så vi kan vist konkludere at det sejler for dem - håber ikke det er samme person der laver budget derude, så er det klart vi har tabt et par hundrede millioner....

Synes helt klart at studierabat giver mening, her i Aarhus kender jeg mange som benytter sig af den. Folk der måske kun ville komme af sted halvdelen af de gange de gør nu, grundet rabatten. Læg dertil at det i gennemsnit nok også betyder at de køber en enkelt øl.

Ja, man kan lave det regnestykke AaBlover laver, men der er voldsomt mange faktorer at tage ind i det regnestykke. Udover indtægten fra boder og ekstra billetsalg minus det man sætter prisen ned med, kan man også kigge på om det er noget der kan lokke lidt flere sponsorer til - selvom jeg tvivler lidt på salgsfolkenes evner, så må det da være nemmere at sælge et produkt der vises for 8.500 i snit end 7.000 (eksempelvis...). Hovedindtægten kommer jo trods alt ikke fra entre-indtægter og boder men sponsorer. Der er vel også chance for at 1.500 ekstra tilskuere i snit ville betyde lidt bedre stemning og måske lidt bedre pointhøst på hjemmebane over tid (ved godt det er lidt søgt - men altså afledte effekter, FCM havde eksempelvis en rigtig god hjemmebanestatistik en overgang, hvor de delte billetter rundt til 10.000 gratister ;) ).

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

awnaw
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 16. mar 2012, 20:53

Re: sæson-kort

Indlæg af awnaw » 27. maj 2012, 14:47

Køb nu bare det sæsonkort!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: sæson-kort

Indlæg af Klaus » 27. maj 2012, 22:30

Jeg synes der er en fin rabat på det nuværende sæsonkort. Prisen er så absolut konkurrencedygtig, og i vores økonomiske situation må man også acceptere, at klubben skal tjene penge. Ved køb af sæsonkort er prisen for den enkelte billet 84,- kr. der til fri entre til pokalkampe og 2 ekstra fribilletter. Man kan også beregne udgiften pr. måned til 112,50 kr. hvilket jeg ikke synes er dyrt. Måske kunne man spørge, hvor langt prisen egentlig skal ned???? Det eneste der er krystalsikkert, er at vores klub har brug for hver en krone den kan tjene. Men hvis fans ikke mener sig i stand til at bidrage med 112,50 om måneden, ser det sgu sort ud for vores fælles klub.

wohlers
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 86
Tilmeldt: 2. jun 2007, 12:38
Geografisk sted: 9520

Re: sæson-kort

Indlæg af wohlers » 28. maj 2012, 09:32

Gentleman Finn skrev: Jeg har købt plus sæsonkortet, synes det er en fin deal de giver der :cheers:
Jeg har også "opgraderet til et plus sæsonkort. Har du modtaget dit nye sæsonkort fra AaB? Jeg fik at vide, at jeg de ville sende et nyt sæsonkort, når man skulle have et plus sæsonkort.

God sommer :)

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: sæson-kort

Indlæg af Meelsen » 28. maj 2012, 10:27

Som du nævner Klaus, så koster det ikke mere end 112 kr om måneden for et sæsonkort og derfor tænker jeg at det kunne være en fin mulighed at indføre en afdragsordning på sæsonkortet. Så kunne det trækkes over PBS hver måned og man skulle derfor ikke ud og hoste 1200 kroner op fra et budget i maj/juni, hvor dét måske er det eneste man har til måneden efter de faste udgifter er betalt. På den måde bliver det jo også nemmere at forny og jeg tror unge mennesker har nemmere ved at forholde sig til 100 kr om måneden, frem for 1200 kroner ved kasse ét. Det siger mi erfaring mig, i hvert fald.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

sæson-kort

Indlæg af abbifar » 28. maj 2012, 11:06

Meelsen skrev:Som du nævner Klaus, så koster det ikke mere end 112 kr om måneden for et sæsonkort og derfor tænker jeg at det kunne være en fin mulighed at indføre en afdragsordning på sæsonkortet. Så kunne det trækkes over PBS hver måned og man skulle derfor ikke ud og hoste 1200 kroner op fra et budget i maj/juni, hvor dét måske er det eneste man har til måneden efter de faste udgifter er betalt. På den måde bliver det jo også nemmere at forny og jeg tror unge mennesker har nemmere ved at forholde sig til 100 kr om måneden, frem for 1200 kroner ved kasse ét. Det siger mi erfaring mig, i hvert fald.
Normalt er jeg ikke tilhænger af "jeg synes det samme som ... ", men det her er fandme et godt indspark i debatten. Simpelt og rigtigt.

Den eneste udfordring for AaB er at de ikke kan nyde renteindtægterne af beløbet fra dag 1, men det kan man så opfatte som lidt studierabat.

Jeg synes du skal sende forslaget ind til AaB. Det kan sættes i gang umiddelbart.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: sæson-kort

Indlæg af Hanga » 28. maj 2012, 11:11

Det er helt sikkert en fin idé Meelsen.

Men hvad kan AaB gøre, hvis en person ikke betaler de månedlige ydelser? I så fald skal AaB vel have muligheden for at spærre sæsonkortet, og spørgsmålet er om dette er teknisk muligt med AaBs nuværende systemer? Det duer ikke hvis folk kan have et gyldigt sæsonkort til hele sæsonen, og de så stopper afbetalingen inden alle betalinger er gennemført.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: sæson-kort

Indlæg af jonas386 » 28. maj 2012, 12:37

Som du selv nævner så spærres abonnementet da bare, og kan først låses op når man har betalt samtlige regninger man er bagud.
Jeg synes også det er en rigtigt fin ide, jeg har feks betalt min telefon på afdrag, og jeg ville da aldrig have købt den hvis jeg skulle betale hele svineriet i et hug.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: sæson-kort

Indlæg af Meelsen » 28. maj 2012, 12:43

I hear you, Hanga. Det kan selvfølgelig godt blive et problem.

Jeg prøver at smide ideen, med lidt mere kød på, ud til direktionen og så lad os se hvad de siger til det.

Tak for feedback!
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: sæson-kort

Indlæg af Hanga » 28. maj 2012, 12:49

jonas386 skrev:Som du selv nævner så spærres abonnementet da bare, og kan først låses op når man har betalt samtlige regninger man er bagud.
Jeg synes også det er en rigtigt fin ide, jeg har feks betalt min telefon på afdrag, og jeg ville da aldrig have købt den hvis jeg skulle betale hele svineriet i et hug.
Jojo men kan det lade sig gøre teknisk at spærre sæsonkortet? Nu har jeg aldrig haft et sæsonkort, så ved ikke præcis hvordan det fungerer, men går ud fra at det bliver scannet ved indgang ligesom AaB kortet? Hvis der er mulighed for at spærre et sæsonkort, sådan at vedkommende vil blive afvist ved stadion, kan det lade sig gøre, ellers vil AaB have et problem.

Et telefonselskab har selvfølgelig muligheden for at spærre et abonnement, men deres systemer er jo udviklet til dette... Da det hidtil ikke har været muligt at købe sæsonkort eller billetter som et form for abonnement, kan jeg godt tvivle på om AaBs systemer byder på denne mulighed.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: sæson-kort

Indlæg af jonas386 » 28. maj 2012, 12:56

Det bør det kunne. Nu er jeg ikke teknisk anlagt, men hvert kort har vel en form for nummer, og det bør vel ikke være så svært at udelukke enkelte numre fra systemet...
Men det skal nok gøres manuelt, og det kan blive en smule besværligt Selvfølgelig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: sæson-kort

Indlæg af jydenfranord » 28. maj 2012, 13:14

Hanga skrev:
jonas386 skrev:Som du selv nævner så spærres abonnementet da bare, og kan først låses op når man har betalt samtlige regninger man er bagud.
Jeg synes også det er en rigtigt fin ide, jeg har feks betalt min telefon på afdrag, og jeg ville da aldrig have købt den hvis jeg skulle betale hele svineriet i et hug.
Jojo men kan det lade sig gøre teknisk at spærre sæsonkortet? Nu har jeg aldrig haft et sæsonkort, så ved ikke præcis hvordan det fungerer, men går ud fra at det bliver scannet ved indgang ligesom AaB kortet? Hvis der er mulighed for at spærre et sæsonkort, sådan at vedkommende vil blive afvist ved stadion, kan det lade sig gøre, ellers vil AaB have et problem.

Et telefonselskab har selvfølgelig muligheden for at spærre et abonnement, men deres systemer er jo udviklet til dette... Da det hidtil ikke har været muligt at købe sæsonkort eller billetter som et form for abonnement, kan jeg godt tvivle på om AaBs systemer byder på denne mulighed.
Jeg vil da tro at hvert enkelt sæsonkort har en kode, ligesom AaB kortet. Så det burde være relativt nemt at spærre for det. De kan jo evt. bare bruge et AaB kort som sæsonkort, hvor kampene bliver lagt ind hver måned, hvis der ikke bliver betalt, så overføres kampene ikke til kortet.

Det burde være ret simpelt, men det er det nok ikke når det skal foregå i praksis

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: sæson-kort

Indlæg af Klaus » 28. maj 2012, 13:50

Det kunne være en fin ide med sådan en afdragsordning... Problemet er bare, at sæsonen jo ikke kører i hele kalenderåret. Derfor må afdragsordningen begrænses til august til maj, altså 10 måneder. Man kunne så lægge et lille administrationesgebyr på og sælge kortet til 140,- kr. om måneden, mod at pengene trækkes over BBS.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: sæson-kort

Indlæg af Søgaard » 28. maj 2012, 13:51

Problemet bliver nok også, udover muligvis det tekniske, at det koster et beløb hver gang man lave en PBS opkrævning.

Man kunne også vælge at sige, man udsteder sæsonkort til ½sæson, så deler man beløbet op og man er ikke bundet i et helt år, samtidig med at administrationsbyrden er minimalt forøget for AaB. Der er tidligere lavet sæsonkort til forårssæsonen. Hvorfor kan man ikke lave lign. for efterårssæsonen? :)

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: sæson-kort

Indlæg af AaBlover4ever » 29. maj 2012, 11:18

AaBlover4ever skrev:
Søgaard skrev:
12mand skrev:der er ikk rigtig nogen der har svaret på hvordan der kan være så stor en forskel i besparelse??
Som du siger kan det koste 2000 hvis man køber incl. gebyr, det er så 650 kr. man sparer der.
Så giver de dig 2 billetter til en "valgfri" kamp (ex FC Latte og Bøf) værdi 270 (hvis det er siddeplads)
Og så regner vi 1 pokalkamp oveni til 125.
Så er vi ved at være der med en total på 1045 - der mangler 35 kr., aner ikke lige hvordan de kommer frem til præcis 1080.. Tager de lavere pris i pokalen måske? Med potentielt 2 hjemmekampe á 80 kr. ville det gå op. Men så er der ikke regnet billetgebyr oveni. Så her kunne de have lavet en endnu højere "potentiel besparelse" - især hvis pokal er til standard pris.

Anyway, giver det mening? De måske ikke ligefrem er økonomer, dem der sidder og laver de her beregninger, ville i hvert fald gerne se deres udregning... :)

/Søgaard
Jeg kan få det til at gå op hvis man regner billetterne til 135 kr. pr. kamp (dvs. en siddeplads): 135 x 16 = 2.160 + 2 ekstra billetter á 135 = 270. I alt vil det give 2.430, og man betaler så 1.350. Det giver netop en besparelse på 1.080.

Så det bunder altså i, at AaB har valgt at sammenligne priserne på to forskellige typer ydelser (siddeplads ctr. ståplads)- medmindre selvfølgelig man sætter prisen op til 115 pr. billet og så ligger 20 kr. i billetgebyr oveni!!?

EDIT: Hvis billetprisen er 105 kr. og man så ligger gebyret på 20 kr. oveni, giver det en besparelse på 900 kr. Har man AaB-kort (og dermed slipper for gebyrer) spar man reelt kun 540 kr. Naturligvis også en besparelse, men langt fra så meget som AaB påstår - faktisk kun halvdelen!
Så blev det også rettet på hjemmesiden, så tallene passer: http://fodbold.aabsport.dk/saesonkort.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT: Tallene passer stadigvæk ikke for det nye Sæsonkort PLUS. Her har man stadig beregnet rabatten ud fra en billetpris på 115 kr. + gebyr (i alt 135).

Besvar