12mand skrev:Søgaard skrev:12mand skrev:der er ikk rigtig nogen der har svaret på hvordan der kan være så stor en forskel i besparelse??
Som du siger kan det koste 2000 hvis man køber incl. gebyr, det er så 650 kr. man sparer der.
Så giver de dig 2 billetter til en "valgfri" kamp (ex FC Latte og Bøf) værdi 270 (hvis det er siddeplads)
Og så regner vi 1 pokalkamp oveni til 125.
Så er vi ved at være der med en total på 1045 - der mangler 35 kr., aner ikke lige hvordan de kommer frem til præcis 1080.. Tager de lavere pris i pokalen måske? Med potentielt 2 hjemmekampe á 80 kr. ville det gå op. Men så er der ikke regnet billetgebyr oveni. Så her kunne de have lavet en endnu højere "potentiel besparelse" - især hvis pokal er til standard pris.
Anyway, giver det mening? De måske ikke ligefrem er økonomer, dem der sidder og laver de her beregninger, ville i hvert fald gerne se deres udregning...
/Søgaard
jamen på det almindelige sæsonkort er der jo ikk 2 valgfrie billetter med i. (ikk at jeg kan se hvert fald) det er derfor jeg ikk kan få det til at passe.
Jo, det er der, bare tjek siden:
http://fodbold.aabsport.dk/saesonkort.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
"To billetter til en valgfri hjemmekamp** (værdi op til 270 kr.)"
Ja, det kan passe med prisen for siddepladser, AaBlover, men de skriver jo det er fordi det er incl. billetgebyr
" *) Beregnet ud fra køb af enkelt-billetter inkl. billetgebyr til alle hjemmekampe + yderligere to billetter"
Så vi kan vist konkludere at det sejler for dem - håber ikke det er samme person der laver budget derude, så er det klart vi har tabt et par hundrede millioner....
Synes helt klart at studierabat giver mening, her i Aarhus kender jeg mange som benytter sig af den. Folk der måske kun ville komme af sted halvdelen af de gange de gør nu, grundet rabatten. Læg dertil at det i gennemsnit nok også betyder at de køber en enkelt øl.
Ja, man kan lave det regnestykke AaBlover laver, men der er voldsomt mange faktorer at tage ind i det regnestykke. Udover indtægten fra boder og ekstra billetsalg minus det man sætter prisen ned med, kan man også kigge på om det er noget der kan lokke lidt flere sponsorer til - selvom jeg tvivler lidt på salgsfolkenes evner, så må det da være nemmere at sælge et produkt der vises for 8.500 i snit end 7.000 (eksempelvis...). Hovedindtægten kommer jo trods alt ikke fra entre-indtægter og boder men sponsorer. Der er vel også chance for at 1.500 ekstra tilskuere i snit ville betyde lidt bedre stemning og måske lidt bedre pointhøst på hjemmebane over tid (ved godt det er lidt søgt - men altså afledte effekter, FCM havde eksempelvis en rigtig god hjemmebanestatistik en overgang, hvor de delte billetter rundt til 10.000 gratister
).
/Søgaard