Periodemeddelelse

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
SkumF
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. okt 2006, 19:00

Re: Periodemeddelelse

Indlæg af SkumF » 31. maj 2012, 22:40

thomasjn skrev:Er enig med "The Point Maker" her. Set i det store hele skal vi tænke på, hvor tæt vi har været på afgrunden. Hvis nogen skulle have glemt det kan jeg anbefale denne video. Set i bagspejlet kan man vidst ironisk kalde sidste forår for rutcheturen fremfor opturen.


To ting jeg håber på i disse tider:
- Man bygger på spillekonceptet, især offensivt.
- At man får en bedre mentalitet i truppen når vi spiller mod dårligere modstandere som HB Køge, Lyngby og SønderjyskE. Der bliver ikke investeret nok i disse kampe, hvilket er for dårligt. Nok er vi på smalkost og nederlag/pointtab kan forekomme, men det må fanme ikke ske på den måde som det skete i Lyngby og Køge.
Hold kæft hvor var det en vild forårssæson. Savner godt nok alle de folk på lægterne. Var jo en sindsyg opbakning til holdet hele det forår. Kæft det er lækkert at se tilbage på.

Lad os da få den opbakning tilbage, så rykker vi sku ikke ned!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Periodemeddelelse

Indlæg af hje1980 » 1. jun 2012, 07:33

thomasjn skrev:Er enig med "The Point Maker" her. Set i det store hele skal vi tænke på, hvor tæt vi har været på afgrunden. Hvis nogen skulle have glemt det kan jeg anbefale denne video. Set i bagspejlet kan man vidst ironisk kalde sidste forår for rutcheturen fremfor opturen.


To ting jeg håber på i disse tider:
- Man bygger på spillekonceptet, især offensivt.
- At man får en bedre mentalitet i truppen når vi spiller mod dårligere modstandere som HB Køge, Lyngby og SønderjyskE. Der bliver ikke investeret nok i disse kampe, hvilket er for dårligt. Nok er vi på smalkost og nederlag/pointtab kan forekomme, men det må fanme ikke ske på den måde som det skete i Lyngby og Køge.
Uha... Det fik lige tankerne tilbag... Og en lille tåre med tanke på overlevelsen...

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Periodemeddelelse

Indlæg af Elscorpio » 1. jun 2012, 10:32

hje1980 skrev:Der er MANGE hold der kan rykke ned næste år...

Brøndby: har måske større problemer end os udenfor banen, og et dårligere hold! Skal skære ned, og Krohn Deli og Mike Jensen væk, er de SLET ikke skræmmende.

Silkeborg: Får en træner der ikke kan vinde fodbold kampe.

Randers: Virker ikke skræmmende...

FCM!!!: tror stadig kan komme i problemer grundet de nedskæringer de står overfor. Skal have mange unge i spil. Kan koste.

OB: Samme som FCM, samt at Troels Bech nok skal skabe uro - IGEN - i OB

Sønderjyske: hvis de mister Antipas har de ingen til deres omstillinger

Esbjerg: Et er at vinde 1. division klart... andet er spille i superligaen.

AGF: ANER ikke hvor de står... men deres old boys hold er altså ikke noget gudehold!

Os selv: tja... Afhænger af hvor mange og hvem vi evt sælger... Er positiv overfor vi har brugt et år påsat give erfaring til unge folk. Noget som mange af de andre klubber først skal igang med til i år.

De sikre: Horsens, FCK, FCN... Synes deres trupper indeholder meget kvalitet og kommer ikke i fare...
Tror stadig vi er en af topkandidaterne til at rykke ud næste sæson hvis vi bliver ved med at sælge ud og kun får Hylde C varer som erstatning.

Vores forsvar har lukket ufatteligt mange mål ind i 11/12 og jeg håber Bøgelund kan holde sig skadefrit da han er den med mest erfaring hvilket er et must på vores unge hold.

Håber vi får minimum 1 forstærkning til midterforsvaret (Lasse burde kunne bruges hvis Bøge bliver skadet igen).

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Periodemeddelelse

Indlæg af Pastorius » 1. jun 2012, 10:49

Elscorpio skrev: Tror stadig vi er en af topkandidaterne til at rykke ud næste sæson hvis vi bliver ved med at sælge ud og kun får Hylde C varer som erstatning.

Vores forsvar har lukket ufatteligt mange mål ind i 11/12 og jeg håber Bøgelund kan holde sig skadefrit da han er den med mest erfaring hvilket er et must på vores unge hold.

Håber vi får minimum 1 forstærkning til midterforsvaret (Lasse burde kunne bruges hvis Bøge bliver skadet igen).
Det kommer helt an på hvem vi sælger og hvordan det går med skader og karantæner.

Det hold vi sluttede med, så ganske rigtig ufattelig tyndt ud for nogle måneder siden, men i mellemtiden er nogle af dem trådt i karakter og de har alle fået noget mere erfaring, ligesom holdet vel efter mange forandringer vel begynder at finde sin identitet og få rollefordelingerne på plads.

Min vurdering er at vi kan leve med at miste Helenius og Lucas, men ikke Lasse Nielsen, uden at få fuldgode erstatninger for dem. Jeg er ikke enig i at det er en god ide at bruge Lasse på højreback - vi har i den grad brug for ham i midten. Han tilfører forsvaret en helt anderledes stabilitet når han er med (og i form), og som bonus er han også god for en mirakel/panik blokering/lang tå pr. kamp.

Vi går ind til et år, hvor vores trup er tynd, uanset hvad Lynge henter ind til bredden, så om vi klarer os godt eller skidt afhænger i meget høj grad af at vi er i stand til undgå skader og alt for store formdyk. Folk som Kusk, Nikolai Thomsen, Jakob Ahlmann etc er i farezonen her - der kommer erfaringsmæssigt nogle bump på vejen mod klassen i den alder. Wichmann har været turen igennem i denne halvsæson, så forhåbentlig finder han tilbage til noget af det der gjorde ham god for et års tid siden.

Jeg mener ikke vi har mulighed for at gardere os ud af den risiko, så Lynges plan om styrke bredden er jeg ikke tilhænger af - jeg tror ikke på det kan blive godt nok alligevel.

Får vi skader de forkerte steder vil jeg tro at vi under alle omstændigheder vil komme i problemer.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Periodemeddelelse

Indlæg af BoT » 1. jun 2012, 11:21

Pastorius skrev:
Min vurdering er at vi kan leve med at miste Helenius og Lucas, men ikke Lasse Nielsen, uden at få fuldgode erstatninger for dem. Jeg er ikke enig i at det er en god ide at bruge Lasse på højreback - vi har i den grad brug for ham i midten. Han tilfører forsvaret en helt anderledes stabilitet når han er med (og i form), og som bonus er han også god for en mirakel/panik blokering/lang tå pr. kamp.
Puh, her er jeg godt nok uenig: I mine øjne kan vi LANGT bedre erstatte en spiller som Lasse Nielsen, som bestemt ikke har imponeret i foråret, end Nicklas Helenius, der til gengæld har fået sit endegyldige gennembrud. Nicklas kan - som meget få - score mål ud af ingenting, og er efterhånden også begyndt at snuppe de lette mål. Jeg kan simpelthen ikke se, hvem der skal score mål for os, hvis vi mister ham. En 15-måls angriber er MEGET dyr - og der er bestemt ingen potentieller afløsere i vores nuværende trup.

En forsvarsspiller er alt andet lige lettere og billigere at erstatte - uagtet, at Lasse er et stort talent.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Periodemeddelelse

Indlæg af Pastorius » 1. jun 2012, 11:28

BoT skrev: Puh, her er jeg godt nok uenig:
Så lad os være enige om at være det :-)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar