Helenius på landsholdet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2878
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Helenius på landsholdet

Indlæg af Eksil » 16. nov 2012, 15:34

For eller imod Olsen er snart en akademisk snak. Hvis vi ikke får mindst 4 point ud af den næste VM kvalrunde er vi ude, og så kunne jeg godt se ham træde tilbage, for at lade en anden forme holdet.

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Helenius på landsholdet

Indlæg af nik » 16. nov 2012, 18:12

Morten Olsen bruger spillere der passer til systemet, han ændre ikke systemet for en spiller, og Helenius bliver i bedste fald en udskiftningsspiller på landsholdet, han har for mange svage punkter bla hovedspillet

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius på landsholdet

Indlæg af Gentleman Finn » 16. nov 2012, 20:25

Helt enig Eksil, det kunne være rart med noget nyt på landstrænerpositionen. Ikke overraskende går det godt for Hamrén, ellers kunne han have været god at få ind. Jeg har ingen oplagte danske trænere til posten.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Helenius på landsholdet

Indlæg af thomasjn » 17. nov 2012, 07:08

Gentleman Finn skrev:Helt enig Eksil, det kunne være rart med noget nyt på landstrænerpositionen. Ikke overraskende går det godt for Hamrén, ellers kunne han have været god at få ind. Jeg har ingen oplagte danske trænere til posten.
Det ville vel være DBU-kæledækkerne Laudrup og Hjulmand, men ser ikke nogen af dem forlade deres nuværende post for landsholdet. PL er bare større end landsholdet og Hjulmand virker til at have mange aktier i FCN-projektet og stadig være hooked på at føre klubben længere frem. Så har vi mediedarlingen Bech i OB, men tror OB ville gå langt for at holde på ham, da han jo er hovedansvarlig for at implementere den nye stil/kultur i OB. Så mon ikke det bliver en Weak Horse fra U/21 landsholdet, som afløser Olsen. Så skal vi til at se endnu flere fyldspillere fra FCN på landsholdet, som bliver talt bedre end de er.

Ser det dog som usandsynligt, at Morten Olsen trækker sig under en kvalifikation. Tror han vil gøre det han har gang i færdigt, men ville være forfriskende der skete med noget nyt. Man kan ikke være så kredsen i sin taktiske tilgang til spillet når vi har så få gode spillere.

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Helenius på landsholdet

Indlæg af nik » 17. nov 2012, 12:41

Afløseren bliver uden tvivl Wighorst, han er inden for systemet nu, og Morten Olsen skal jo være med til at ansætte hans afløser, så det er ikke svært at gætte på hvem han penger på

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Helenius på landsholdet

Indlæg af YesAaBcan » 17. nov 2012, 15:13

Gentleman Finn skrev:Helt enig Eksil, det kunne være rart med noget nyt på landstrænerpositionen. Ikke overraskende går det godt for Hamrén, ellers kunne han have været god at få ind. Jeg har ingen oplagte danske trænere til posten.
Frank de Boer - generelt set har jeg det anstrengt med hollændere, men en enkelt som landstræner kan vel gå an.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Helenius på landsholdet

Indlæg af Lindmark » 19. nov 2012, 08:55

NIN den fromme skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Tættere på landsholdet? Han spillede da på det?

Jeg synes han gjorde det fint i den korte tid han var på banen, ikke hans skyld at Fischer ikke kunne finde ud af at aflevere. Under alle omstændigheder er det nok nærmere under træning at han har kunne spille sig ind eller ud af Olsens hjerte.
Du antager simpelthen, at den ældre gråhårede herre med briller og den mangelfulde hørelse, har et hjerte? ;)
Hørebrille, men intet hjerte :innocent:
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Helenius på landsholdet

Indlæg af Lindmark » 19. nov 2012, 08:56

Eksil skrev:For eller imod Olsen er snart en akademisk snak. Hvis vi ikke får mindst 4 point ud af den næste VM kvalrunde er vi ude, og så kunne jeg godt se ham træde tilbage, for at lade en anden forme holdet.
Med kun 3 point på spil i næste runde må vi dermed være fortabte allerede nu... :danmarkfan:
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4977
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Helenius på landsholdet

Indlæg af Mr. Larsen » 24. nov 2012, 21:08

Så er snakken atter havnet på Rasmus Falk og hans talent/chance på landsholdet, jeg fatter personligt ikke fodbold kyndige/journalister kan se det store lys i en angriber som stortset ikke laver mål, alle eksperterne piver over vi ikke kan lave mål nok, det ku jo være vi skulle vælge nogen af de tekniske dygtige folk fra også finde et par som rent har nogen mål i støvlerne, i mine øjne har Falk sgu ikke bevist endnu at talentet rækker til mere end en midterklub (i bedste fald) i Superligaen.

Dagens artikel
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 871150.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Olsen artikel

http://www.bold.dk/nyt/Olsen-havde-Falk-i-kikkerten" onclick="window.open(this.href);return false;

beklager hvis det er to much off topic, isåfald opretter jeg gerne en separat tråd til emnet.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Helenius på landsholdet

Indlæg af Hanga » 24. nov 2012, 22:26

Der er jeg så meget uenig med dig. Det er rigtigt, at Rasmus Falk skal arbejde på at score flere mål, men han er i mine øjne helt klart en talentfuld spiller der ofte volder modstanderne store problemer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4977
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Helenius på landsholdet

Indlæg af Mr. Larsen » 24. nov 2012, 22:39

Hanga skrev:Der er jeg så meget uenig med dig. Det er rigtigt, at Rasmus Falk skal arbejde på at score flere mål, men han er i mine øjne helt klart en talentfuld spiller der ofte volder modstanderne store problemer.
Det er fair nok at ha den holdning, jeg har bare det syn på tingene at få at komme i betragtning til Landsholdet, så må man også bevise noget på klubholdet først, hvis du kigger hans meritter igennem så har han ikke på papiret imponeret endnu, og jeg bliver faktisk lettere provokeret når Morten Olsen nævner en mand som muligvis har talentet til Landsholdet, men bestemt ikke har leveret præstationerne som det kræver.

Stats : http://www.superstats.dk/spillere/spill ... me?id=1801" onclick="window.open(this.href);return false; (dertil skal der naturligvis ligges hans Assist og mål i dagens kamp).
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Helenius på landsholdet

Indlæg af Buzz Killington » 25. nov 2012, 07:03

Mr. Larsen skrev:
Hanga skrev:Der er jeg så meget uenig med dig. Det er rigtigt, at Rasmus Falk skal arbejde på at score flere mål, men han er i mine øjne helt klart en talentfuld spiller der ofte volder modstanderne store problemer.
Det er fair nok at ha den holdning, jeg har bare det syn på tingene at få at komme i betragtning til Landsholdet, så må man også bevise noget på klubholdet først, hvis du kigger hans meritter igennem så har han ikke på papiret imponeret endnu, og jeg bliver faktisk lettere provokeret når Morten Olsen nævner en mand som muligvis har talentet til Landsholdet, men bestemt ikke har leveret præstationerne som det kræver.

Stats : http://www.superstats.dk/spillere/spill ... me?id=1801" onclick="window.open(this.href);return false; (dertil skal der naturligvis ligges hans Assist og mål i dagens kamp).
Jeg syntes det er tydeligt når man ser ham spille, specielt efter han har fået noget mere fysik, at han er en spiller til fremtidens landshold. Hans eksplosivitet og teknik er allerede nu enestående for superligaen. Om det så lige er traditionel angriber han kommer til at spille er jeg mere i tvivl om, men jeg ser ham bestemt som en af de mest spændende unge spillere i ligaen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2191
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Helenius på landsholdet

Indlæg af Sauer » 25. nov 2012, 10:43

Mr. Larsen skrev:
Hanga skrev:Der er jeg så meget uenig med dig. Det er rigtigt, at Rasmus Falk skal arbejde på at score flere mål, men han er i mine øjne helt klart en talentfuld spiller der ofte volder modstanderne store problemer.
Det er fair nok at ha den holdning, jeg har bare det syn på tingene at få at komme i betragtning til Landsholdet, så må man også bevise noget på klubholdet først, hvis du kigger hans meritter igennem så har han ikke på papiret imponeret endnu, og jeg bliver faktisk lettere provokeret når Morten Olsen nævner en mand som muligvis har talentet til Landsholdet, men bestemt ikke har leveret præstationerne som det kræver.

Stats : http://www.superstats.dk/spillere/spill ... me?id=1801" onclick="window.open(this.href);return false; (dertil skal der naturligvis ligges hans Assist og mål i dagens kamp).
Hvis man har set nogle af OBs kampe i løbet af sæsonen, så synes jeg ellers at det har været tydeligt hvor vigtig Rasmus Falk er for OBs offensiv. Hans teknik, hurtighed og overblik er blandet med en god portion ærgerrighed, der altså ofte gør ham til en klar trussel overfor modstanderens forsvar.

Skulle jeg pege på den spiller i Superligaen som jeg allerhelst havde set erstatte Lucas hos os, så blev det nok Rasmus Falk. På samme måde som det har været ret tydeligt at Lucas har haft stor betydning for vores offensiv, på trods af at han ikke var den store målsluger, så mener jeg at Falk har enorm betydning for OBs offensiv og egentlig fungerer i lidt samme rolle som Lucas gjorde det hos os.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Helenius på landsholdet

Indlæg af jydenfranord » 25. nov 2012, 11:34

Mr. Larsen skrev:
Hanga skrev:Der er jeg så meget uenig med dig. Det er rigtigt, at Rasmus Falk skal arbejde på at score flere mål, men han er i mine øjne helt klart en talentfuld spiller der ofte volder modstanderne store problemer.
Det er fair nok at ha den holdning, jeg har bare det syn på tingene at få at komme i betragtning til Landsholdet, så må man også bevise noget på klubholdet først, hvis du kigger hans meritter igennem så har han ikke på papiret imponeret endnu, og jeg bliver faktisk lettere provokeret når Morten Olsen nævner en mand som muligvis har talentet til Landsholdet, men bestemt ikke har leveret præstationerne som det kræver.

Stats : http://www.superstats.dk/spillere/spill ... me?id=1801" onclick="window.open(this.href);return false; (dertil skal der naturligvis ligges hans Assist og mål i dagens kamp).
Man kan ikke kun måle en spiller på hvor mange mål han score, uanset om han er angriber eller forsvarsspiller. Falk har spillet 58 kampe for OB og har arbejdet sig frem til at være en profil, både gennem talent og hårdt arbejde, naturligvis er han et emne til landsholdet, langt mere end en Fisher eller Cornelius, der ganske givet er talenter, men meget uprøvede, så har Falk erfaring fra superligaen.

Jeg er en af dem der absolut ikke kan lide Morten Olsen og hans udtagelser, men i bund og grund var det jo langt mere forkert han udtog Lucas Andersen til liga-landsholdet, han er et stort talent ja, men han var jo meget uprøvet på det tidspunkt, men der husker jeg ikke du var voldsomt utilfreds, så måske skyldes det mere det er en OB'er han taler om nu, frem for det er Falk?

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4977
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Helenius på landsholdet

Indlæg af Mr. Larsen » 25. nov 2012, 11:41

Lucas er så 2 år yngre end Falk og har spillet ca de samme antal kampe på 1 holdet som Falk + han er tæt på at bryde ind på Ajax´s 1 hold, det er i mine øjne et bevis på at hans talent er væsentlig større end Falk´s, som stadig kæmper med en Angribers vigtigeste rolle, nemlig at lave mål og skabe dem for sine medspiller.

Men derved sagt siger jeg ikke hverken Lucas eller Falk er klar på Landsholdet langtfra, begge skal arbejde mere med deres farlighed, Fischer tilgengæld scorer på alt der rører sig, hvis ikke han snart er en fast del af vores Landshold så ved jeg ikke hvad. Vi mangler i den grad målfarlige Angriber i dette land hvor vi kun har Bendter som stadig får sparsomt spilletid i Juve.

Cornelius er faldet af på den, Helenius svinger lidt også, Fischer er oplagt til rollen, det er ikke uden grund storklubberne flokkes omkring ham.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2191
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Helenius på landsholdet

Indlæg af Sauer » 25. nov 2012, 12:02

Mr. Larsen skrev:Lucas er så 2 år yngre end Falk og har spillet ca de samme antal kampe på 1 holdet som Falk + han er tæt på at bryde ind på Ajax´s 1 hold, det er i mine øjne et bevis på at hans talent er væsentlig større end Falk´s, som stadig kæmper med en Angribers vigtigeste rolle, nemlig at lave mål og skabe dem for sine medspiller.

Men derved sagt siger jeg ikke hverken Lucas eller Falk er klar på Landsholdet langtfra, begge skal arbejde mere med deres farlighed, Fischer tilgengæld scorer på alt der rører sig, hvis ikke han snart er en fast del af vores Landshold så ved jeg ikke hvad. Vi mangler i den grad målfarlige Angriber i dette land hvor vi kun har Bendter som stadig får sparsomt spilletid i Juve.

Cornelius er faldet af på den, Helenius svinger lidt også, Fischer er oplagt til rollen, det er ikke uden grund storklubberne flokkes omkring ham.
En vigtig årsag til at Lucas havde succes med at bryde igennem på vores førstehold i så ung en alder, er altså også at vi de seneste sæsoner simpelthen ikke har haft råd til at supplere truppen med 'angrebsstjerner'. OB har trods alt haft lidt større økonomisk råderum end os og derfor også satset mere på etablerede spillere end vi har. Jeg prøver ikke at tale Lucas ned, men jeg synes du undervurderer Falk ret meget, og jeg tror ikke det varer længe før han både bliver solgt til en fin udenlandsk klub og får sin landsholdsdebut.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4977
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Helenius på landsholdet

Indlæg af Mr. Larsen » 25. nov 2012, 12:37

Det er muligt Sauer, jeg ser dog stadig ikke noget stort lys i manden, men jeg vil med glæde ta fejl hvis han udvikler sig til at være en nøglespiller på landsholdet i fremtiden :)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Helenius på landsholdet

Indlæg af Since » 25. nov 2012, 14:34

Mr. Larsen skrev:Det er muligt Sauer, jeg ser dog stadig ikke noget stort lys i manden, men jeg vil med glæde ta fejl hvis han udvikler sig til at være en nøglespiller på landsholdet i fremtiden :)
Jeg forstår på denne og tidligere debatter, at du har en meget stor modvilje mod alle der ikke spiller i AaB. Det er fint nok du er inkarneret AaB fan, men det klinger noget hult når du den ene gang efter den anden, opponerer mod andre end 11 AaB spillere på landsholdet.
At sammenligne Helenius med Falk, ud fra en statistik, giver ingen mening. De spiller jo heller ikke samme plads, Helenius er angriber, Falk er højre midt.
Desuden er de jo to vidt forskellige spillere, Helenius er høj og ranglet, med et rigtigt godt skud, dækker bolden godt og er også god til oplæg.
Falk er lille og vanvittig hurtig, med små vendinger og driblinger, pasningstærk i meget små rum, og et godt skud. Desuden er hans teknik enestående ift superligaen, og han er den spiller der er begået klart flest frispark imod.
At du ikke ser det store lys i manden, må være fordi du ikke har set ham spille ret meget, hvorfor du ikke burde kommentere på ham, eller fordi dine AaB briller har filter, der kun tillader AaB spillere på landsholdet. Godt du ikke er landstræner.
Falk er i mine øjne en af de mest spændende spillere i superligaen, og hans præstationer her i efteråret gør ham til et af de største salgsobjekter for tiden.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4977
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Helenius på landsholdet

Indlæg af Mr. Larsen » 25. nov 2012, 14:58

Since skrev:
Mr. Larsen skrev:Det er muligt Sauer, jeg ser dog stadig ikke noget stort lys i manden, men jeg vil med glæde ta fejl hvis han udvikler sig til at være en nøglespiller på landsholdet i fremtiden :)
Jeg forstår på denne og tidligere debatter, at du har en meget stor modvilje mod alle der ikke spiller i AaB. Det er fint nok du er inkarneret AaB fan, men det klinger noget hult når du den ene gang efter den anden, opponerer mod andre end 11 AaB spillere på landsholdet.
At sammenligne Helenius med Falk, ud fra en statistik, giver ingen mening. De spiller jo heller ikke samme plads, Helenius er angriber, Falk er højre midt.
Desuden er de jo to vidt forskellige spillere, Helenius er høj og ranglet, med et rigtigt godt skud, dækker bolden godt og er også god til oplæg.
Falk er lille og vanvittig hurtig, med små vendinger og driblinger, pasningstærk i meget små rum, og et godt skud. Desuden er hans teknik enestående ift superligaen, og han er den spiller der er begået klart flest frispark imod.
At du ikke ser det store lys i manden, må være fordi du ikke har set ham spille ret meget, hvorfor du ikke burde kommentere på ham, eller fordi dine AaB briller har filter, der kun tillader AaB spillere på landsholdet. Godt du ikke er landstræner.
Falk er i mine øjne en af de mest spændende spillere i superligaen, og hans præstationer her i efteråret gør ham til et af de største salgsobjekter for tiden.
Du er helt væk Since, prøv nu at forholde dig til hvad jeg skriver herinde.

For det første argumenterer jeg ikke for at vi skal ha 11 AaBer på Landsholdet, tværtimod skriver jeg at både Cornelius OG Helenius er for svingene i deres præstationer for tiden og at Fischer (tidligere FCMer) kunne være en mulighed som backup for Bendter.. Falk har hovedsageligt været brugt i Angrebet, og har også Status som Angriber inde på OB´s egen hjemmeside, selvom han også i perioder bliver brugt som kantspiller, så at bruge stats som mål og assist er ikke helt hen i vejret når man vurderer en offensivspillers præstationer

Og jeg har set rigeligt af manden til at danne en mening om ham, kun tiden vil vise om han bliver til noget. Pt har han uanset hvordan du vender og drejer det ikke været nogen stor succes, der er for langt mellem snapsene, selvom han unægtelig har et vist talent i sig.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Helenius på landsholdet

Indlæg af Since » 25. nov 2012, 15:34

Mærkeligt du ikke mener han har været den store succes. Hvis du ser på OB forum vil du se han meget ofte er mom. Senest i gårsdagens kamp.
Men hvis du ikke mener han er en profil i ligaen, vil jeg da være meget interresseret i at vide hvem der så er efter din mening?

Besvar