Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 12. sep 2012, 19:37

Olly skrev:
tegnuj123 skrev:
limey skrev:Slut. 3-0
Tusind tak for updates :) hvad er det overordnede indtryk?
En jævn kedelig kamp. En skam Kayke ikke får scoret på et par af de muligheder han har til sidst.
En katastrofe at de går tør for pølser på grillen efter 10 minutters spilletid
Man gik lige og tænkte at feriepengesagen var en skandale, så kommer Pølsegate, booom!

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af JLB » 12. sep 2012, 19:38

Hvordan gjorde forsvaret det? Havde de noget at lave?
Hvem der bare var irsk

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af Meelsen » 12. sep 2012, 19:42

Sådan! Det er sku' ikke hver dag at man kan glæde sig over en pokalsejr. Dejligt at Helenius får scoret. Det kan være at det hjælper lidt på skuffelsen over den manglende spilletid i sidste uge.

Tusind tak for updates, limey!
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Fantomas
Junior
Junior
Indlæg: 63
Tilmeldt: 25. mar 2008, 15:41
Geografisk sted: 8000

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af Fantomas » 12. sep 2012, 19:53

Som forventet en jævnt kedelig kamp, hvor Skovbakken (i en 5-3-2) intet havde at komme med bortset fra fra ca. 5. til 10. minut i første halvleg, hvor de da trods alt tilnærmelsesvis lignede et hold, der havde bare en smule at byde ind med.

Jeg var heldig at fange KEPs mål til 2-0 på (mobil-)video, hvis nogen skulle være interesseret.

http://dl.dropbox.com/u/17804417/MOV_0156.mp4

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af limey » 12. sep 2012, 19:58

Lidt efterrationaliseringer ved et ordentligt tastatur: Det er svært at bedømme spillerne individuelt i en kamp hvor vi spiller modstanderen ud af banen og har 70-80% af boldbesiddelsen. Hvis man skal tage det positive først, er det lækkert at se hvordan vi tror på konceptet og får Skovbakken til at halse rundt efter vores pasninger. Det vidner om et hold der tror på sig selv og er milevidt fra det krampagtige spil, vi før har set i pokalkampe imod underdogs. Der bliver dog brændt alt for mange chancer og vi burde reelt set have vundet 8-0 eller lignende. Kayke har eksempelvis to gigachancer han bare skal score på, nu da han har fået chancen. Derudover gik der måske lidt for meget "hæl og tå" i den til tider og især Helenius diskede op med mange svære detaljer der så lækre ud når de fungerede, men virkede arrogante når det glippede. Lige inden slutfløjt måtte KEP forlade banen. Han tog sig til lænden og det virkede desværre som om, at det gjorde meget ondt.

I øvrigt en fantastisk opbakning til drengene. Der var stadionrekord i nyere tid med 823 tilskuere, hvoraf jeg vurderede, at lidt over halvdelen holdt med AaB.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af limey » 12. sep 2012, 20:16

Walther skrev:
limey skrev:Hallur ind i stedet for Würtz.
Der har da ellers stået skrevet alle steder at Hallur sad over idag.
Jeg har dobbelttjekket med google. Det var Hallur der kom ind.

Jim k
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 9. jan 2011, 15:53
Geografisk sted: Skovby, Galten

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af Jim k » 12. sep 2012, 20:16

limey skrev:Lidt efterrationaliseringer ved et ordentligt tastatur: Det er svært at bedømme spillerne individuelt i en kamp hvor vi spiller modstanderen ud af banen og har 70-80% af boldbesiddelsen. Hvis man skal tage det positive først, er det lækkert at se hvordan vi tror på konceptet og får Skovbakken til at halse rundt efter vores pasninger. Det vidner om et hold der tror på sig selv og er milevidt fra det krampagtige spil, vi før har set i pokalkampe imod underdogs. Der bliver dog brændt alt for mange chancer og vi burde reelt set have vundet 8-0 eller lignende. Kayke har eksempelvis to gigachancer han bare skal score på, nu da han har fået chancen. Derudover gik der måske lidt for meget "hæl og tå" i den til tider og især Helenius diskede op med mange svære detaljer der så lækre ud når de fungerede, men virkede arrogante når det glippede. Lige inden slutfløjt måtte KEP forlade banen. Han tog sig til lænden og det virkede desværre som om, at det gjorde meget ondt.

I øvrigt en fantastisk opbakning til drengene. Der var stadionrekord i nyere tid med 823 tilskuere, hvoraf jeg vurderede, at lidt over halvdelen holdt med AaB.
Kan ikke være mere enig. synes dog at Thelander gjorde det rigtig godt og verfede alle modstandere væk. Synes også at KEPs skade så rigtig rigtig træls ud. Så måske kunne Thelander være i spil mod Randers.

Samtidig var begge kanter farlige (Dalsgaard oog Ahlman) og rigtig meget i spil.

Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af Shrug » 12. sep 2012, 20:27

Det er vist at være meget flink ved Curth at kalde det første skud et oplæg ;)

Thelander er voldsom!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af Elscorpio » 12. sep 2012, 20:29

Er det 1/16 dels finaler i næste runde?

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af AaB1978 » 12. sep 2012, 20:35

Elscorpio skrev:Er det 1/16 dels finaler i næste runde?
Jep

Lodtrækning på fredag kl. 12

http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... miner.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af Lindmark » 12. sep 2012, 20:50

Fantomas skrev:Som forventet en jævnt kedelig kamp, hvor Skovbakken (i en 5-3-2) intet havde at komme med bortset fra fra ca. 5. til 10. minut i første halvleg, hvor de da trods alt tilnærmelsesvis lignede et hold, der havde bare en smule at byde ind med.

Jeg var heldig at fange KEPs mål til 2-0 på (mobil-)video, hvis nogen skulle være interesseret.

http://dl.dropbox.com/u/17804417/MOV_0156.mp4
Super, tak! Også tak til limey for opdateringer og kamprapport. Dejligt at have medfans som jer.
Lindmark / Vendelbokartellet

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af jonas386 » 12. sep 2012, 21:40

Også lækkert med spilletid til nogle af reserverne, ligeledes positivt at spillet igen var godt.
Thelander har jeg længe håbet på spilletid til, rart han griber chancen når han får den (hvis han spillede så godt som det lød). Ham vil jeg ingenlunde være utryg ved såfremt kep er ude mod randers.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af PeterS » 12. sep 2012, 22:22

Synes også det var godt at se Augu varmer op til søndagens kamp allerede idag under kampen :D

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af Kenneth K » 12. sep 2012, 22:49

Ja, det var nærmest den meget kedelige/ensidige affæres højdepunkt, da en kæk tilskuer råbte til Augo, mens han varmede rimelig intenst op: "Augo! Alle tre udskiftninger er brugt!", hvorefter Augo trak på skuldrene og pegede over på bænken.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af Gentleman Finn » 13. sep 2012, 01:52

Klarede Thelander sig fint i dag? Belejligt at Thelander fik lidt spilletid, hvis KEP ikke kan starte søndag.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4437
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af doukas » 13. sep 2012, 07:27

Gentleman Finn skrev:Klarede Thelander sig fint i dag? Belejligt at Thelander fik lidt spilletid, hvis KEP ikke kan starte søndag.
Thelander virkerede faktisk lidt nervøs de første 20 min, hvor Skovbakken var klart mest med. Han tabte et par mand-mod-mand dueller, men var tilgengæld også vores klart farligste på vores hjørnespark (ved godt KEP lavede en kasse), hvor han burde have scoret min. en gang. Han virker ok med bolden, men stadigvæk et stykke op til Lasse Nielsen rent teknisk.

Ellers synes jeg vores færøske ven virker til at være rigtig interessant, god teknisk og et godt blik for spillet. Var lidt skuffet over Dalsgaard, især i første halvleg hvor vores højreside slet ikke frem til noget, men vi er jo også blevet så rigeligt forkælet i de sidste mange kampe :cool:

Min MOM, PK - den mand var her, der og alle vegne i dag. Binder holdet sammen på utroligste vis. Ham SKAL der forlænges med, vigtigheden af at have en gut som ham i truppen kan ikke overvurderes....
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 665
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af Winterburn » 13. sep 2012, 10:50

Tror der var repræsentanter fra Eintracht Frankfurt eller mainz 05 i går til kampen. Lagde mærke til en mand der kørte fra stadion i en stor mercer med plader fra Wiesbaden der ligger mellem ovennævnte byer... Måske bare min konspiratoriske hjerne der er på overarbejde her - men har Helenius ikke luftet tanken om tysk fussball?
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af Kenneth K » 13. sep 2012, 13:09

Winterburn skrev:men har Helenius ikke luftet tanken om tysk fussball?
Jo.

Men det var da en spøjs kamp at dukke op til. Og Helenius solgt i hvert fald heller ikke sig selv på den kamp, på trods af et mål. Der var meget sommerkamp over mentaliteten, næsten hele vejen rundt, synes jeg. Skovbakken kunne ganske enkelt ikke levere en hæderlig nok modstand til, at det for vores spillere var værd at ihærdige sig synderligt.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af Dot Bot » 13. sep 2012, 14:27

http://video.dbu.dk/video/7022245/dbu-p ... tterne-tog" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af Lindmark » 13. sep 2012, 16:42

Meget fint sammendrag faktisk, selv om de ikke fik det tredje mål med...
Lindmark / Vendelbokartellet

Besvar