Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af frederikshavneren » 11. sep 2012, 10:57

Maglau skrev:
frederikshavneren skrev:
jensemand57 skrev:Den eneste spiller, som skal spares er vel Kusk. De andre landsholdsspillere har jo ikke spillet. Det vil også være en oplagt lejlighed til at få holdet op i gear igen inden søndagenskamp efter pausen. Så derfor skal vi stille i stærkest opstilling dog uden Kusk.
Håber virkelig at reserverne får chancen i morgen. Come on vi skal møde fucking Skovbakken fra røven af 2. division vest! Kampen er alletiders mulighed for at give noget værdifuld spilletid til reserverne, der alt andet lige sagtens kan besejre Skovbakken. Vi har mange kampe tilbage i efteråret (forhåbentlig også en del pokalkampe), det er derfor vigtigt at vi får flere spillere i aktion.

Angående startopstillingen håber jeg på følgende line up:

C. Christensen
Bøgelund - Godtfredsen - Thelander - Ahlmann
Patrick - Würtz - N. Thomsen - Wichmann
Kayke - Curth

Denne opstilling er rigelig god til at besejre Skovbakken. Håber på tiltrængt pause til Dalsgaard, Lasse, KEP, Augu, Kusk og Helenius. Der er ingen som helst grund til at gamble med disse spillere. Skrækscenariet ved at starte med f.eks. Helenius som flere argumenterer for er, at han f.eks. bliver ramt af en alvorlig skade (anti jinx). Der er ingen grund til at løbe nogen som helst chance med nøglespillerne.
Årsagen til at jeg har valgt at placere Würtz i startopstillingen er at han havde karantæne i den sidste superligakamp mod Sønderjyske, hvorfor han har brug for nogle kampminutter i morgen. Håber også at Thelander får chancen i startopstillingen, han har noget at bevise!

Angående selve kampen forventer jeg at vi vinder 3-1 efter en forholdsvis typisk pokalkamp hvor storfavoritterne tager lidt for let på kampen. Kun sejr tæller i morgen, failure is not an option :aabfan:
Helt uenig, vi skal stille op i absolut stærkeste opstilling, det er 1½ uge siden sidste kamp og der er ingen grund til at spare mere. De skal op i gear så de er klar til søndag mod Rend os.
Jeg er bestemt ikke enig. Vi har hidtil i sæsonen benyttet ganske få spillere, men det kan ikke blive ved. Kampen er alletiders mulighed for at give værdifuld spilletid til reserver som CC, Godtfredsen, Thelander, Wichmann, N. Thomsen, Curth og Kayke.

Det giver god mening at spare N. Larsen, Dalsgaard, Lasse, KEP, Augu, Kusk og Helenius. Det er kun et spørgsmål om hvor stort vi vinder i morgen, hvorfor det er ganske unødvendigt at slide stamspillerne i en kamp der bare skal overståes. Der er heller ingen grund til at risikere skader til stamspillerne.
Argumententet om ikke at spare spillere fordi holdet skal op i gear efter landskampspausen er jeg heller ikke enig i. Pokalkampe lever deres eget liv hvor storfavoritterne altid går ned i tempo. Kampen i morgen kan derfor ikke anvendes til at få holdet op i gear!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af Mr. Larsen » 11. sep 2012, 11:14

Jeg tror midt i den succes periode vi er at folk glemmer hvor utroligt svært vi normaltvis har det imod de her "svage modstander", intet er sgu forgivet, vi har før dummet os så vi skal ikke ta for let på opgaven imorgen !
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af frederikshavneren » 11. sep 2012, 11:25

Mr. Larsen skrev:Jeg tror midt i den succes periode vi er at folk glemmer hvor utroligt svært vi normaltvis har det imod de her "svage modstander", intet er sgu forgivet, vi har før dummet os så vi skal ikke ta for let på opgaven imorgen !
Jeg kan tildels godt følge dig, men selv hvis vi stiller med mange reserver kan vi sagtens besejre Skovbakken. Det er rigtigt at vi har en grum statistik med at ryge ud af pokalturneringen imod lavere rangerende modstandere. Men nu skal vi altså trods alt møde Skovbakken fra røven af 2. division vest, det er ikke et etableret 1. divisionshold som Viborg, Fredericia, Hobro el.lign. vi skal møde!

Jeg håber virkelig at reserverne får chancen i morgen. Hvis ikke f.eks. Godtfredsen, Thelander, N. Thomsen mv. får chancen i morgen hvornår gør de så? Der kan pludselig blive alvorlig brug for reserverne, det er derfor vigtigt med spilletid til reserverne når chancen byder sig som i morgen.

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af Olly » 11. sep 2012, 12:08

frederikshavneren skrev:
Mr. Larsen skrev:Jeg tror midt i den succes periode vi er at folk glemmer hvor utroligt svært vi normaltvis har det imod de her "svage modstander", intet er sgu forgivet, vi har før dummet os så vi skal ikke ta for let på opgaven imorgen !
Jeg kan tildels godt følge dig, men selv hvis vi stiller med mange reserver kan vi sagtens besejre Skovbakken. Det er rigtigt at vi har en grum statistik med at ryge ud af pokalturneringen imod lavere rangerende modstandere. Men nu skal vi altså trods alt møde Skovbakken fra røven af 2. division vest, det er ikke et etableret 1. divisionshold som Viborg, Fredericia, Hobro el.lign. vi skal møde!

Jeg håber virkelig at reserverne får chancen i morgen. Hvis ikke f.eks. Godtfredsen, Thelander, N. Thomsen mv. får chancen i morgen hvornår gør de så? Der kan pludselig blive alvorlig brug for reserverne, det er derfor vigtigt med spilletid til reserverne når chancen byder sig som i morgen.
Fuldstændig enig. Hvis vi ikke kan slå Skovbakken med reserverne, så har vi heller ikke fortjent videre avancement i pokalturneringen. Og det ser for alvor skidt ud i Superligaen hvis vi render ind i skader. Det går ikke vi har en trup, som der ikke er tiltro til, at reserverne ikke kan slå Skovbakken.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af jensemand57 » 11. sep 2012, 12:33

frederikshavneren skrev:
Maglau skrev:
frederikshavneren skrev:
jensemand57 skrev:Den eneste spiller, som skal spares er vel Kusk. De andre landsholdsspillere har jo ikke spillet. Det vil også være en oplagt lejlighed til at få holdet op i gear igen inden søndagenskamp efter pausen. Så derfor skal vi stille i stærkest opstilling dog uden Kusk.
Håber virkelig at reserverne får chancen i morgen. Come on vi skal møde fucking Skovbakken fra røven af 2. division vest! Kampen er alletiders mulighed for at give noget værdifuld spilletid til reserverne, der alt andet lige sagtens kan besejre Skovbakken. Vi har mange kampe tilbage i efteråret (forhåbentlig også en del pokalkampe), det er derfor vigtigt at vi får flere spillere i aktion.

Angående startopstillingen håber jeg på følgende line up:

C. Christensen
Bøgelund - Godtfredsen - Thelander - Ahlmann
Patrick - Würtz - N. Thomsen - Wichmann
Kayke - Curth

Denne opstilling er rigelig god til at besejre Skovbakken. Håber på tiltrængt pause til Dalsgaard, Lasse, KEP, Augu, Kusk og Helenius. Der er ingen som helst grund til at gamble med disse spillere. Skrækscenariet ved at starte med f.eks. Helenius som flere argumenterer for er, at han f.eks. bliver ramt af en alvorlig skade (anti jinx). Der er ingen grund til at løbe nogen som helst chance med nøglespillerne.
Årsagen til at jeg har valgt at placere Würtz i startopstillingen er at han havde karantæne i den sidste superligakamp mod Sønderjyske, hvorfor han har brug for nogle kampminutter i morgen. Håber også at Thelander får chancen i startopstillingen, han har noget at bevise!

Angående selve kampen forventer jeg at vi vinder 3-1 efter en forholdsvis typisk pokalkamp hvor storfavoritterne tager lidt for let på kampen. Kun sejr tæller i morgen, failure is not an option :aabfan:
Helt uenig, vi skal stille op i absolut stærkeste opstilling, det er 1½ uge siden sidste kamp og der er ingen grund til at spare mere. De skal op i gear så de er klar til søndag mod Rend os.
Jeg er bestemt ikke enig. Vi har hidtil i sæsonen benyttet ganske få spillere, men det kan ikke blive ved. Kampen er alletiders mulighed for at give værdifuld spilletid til reserver som CC, Godtfredsen, Thelander, Wichmann, N. Thomsen, Curth og Kayke.

Det giver god mening at spare N. Larsen, Dalsgaard, Lasse, KEP, Augu, Kusk og Helenius. Det er kun et spørgsmål om hvor stort vi vinder i morgen, hvorfor det er ganske unødvendigt at slide stamspillerne i en kamp der bare skal overståes. Der er heller ingen grund til at risikere skader til stamspillerne.
Argumententet om ikke at spare spillere fordi holdet skal op i gear efter landskampspausen er jeg heller ikke enig i. Pokalkampe lever deres eget liv hvor storfavoritterne altid går ned i tempo. Kampen i morgen kan derfor ikke anvendes til at få holdet op i gear!
Hi,hi. Så er det sgu godt, at vi ikke skal udtage holdet sammen. :thumbsup:

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af PeterS » 11. sep 2012, 13:34

Truppen er udtaget og det er kun Kusk der ikke er med.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af le Cid » 11. sep 2012, 13:42

PeterS skrev:Truppen er udtaget og det er kun Kusk der ikke er med.
Lasse Nielsen er også ude pga. sygdom.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Narildsen
2. div
2. div
Indlæg: 224
Tilmeldt: 14. mar 2011, 17:04
Geografisk sted: Odense

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af Narildsen » 12. sep 2012, 10:37

Hvem har spottet hvilken kanal der viser kampen?

Brugeravatar
iloveaab4ever
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 2. jun 2009, 17:19

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af iloveaab4ever » 12. sep 2012, 11:23

Narildsen skrev:Hvem har spottet hvilken kanal der viser kampen?
Så vidt jeg ved, så er der ingen der viser kampen. 3+ har jo tvrettighederne over pokalen, og de viser i aften gf mod varde.
På forhånd undskyld for det pinlige brugernavn, der blev oprettet i en alder af 11.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af FlæskeFrank » 12. sep 2012, 11:31

Gamling skrev:Faste stamme i 1h til at sætte tingene på plads. Og så skal vi da have lov at se lille Ahlmann og vores nye færing i aktion i 2h :D
Hvornår er det lige lykkedes i en pokalkamp, at spille med kanonerne i 1. halvleg og så autopilot i anden ?

Et enkelt eksempel ønskes.

Nogen der kender Skovbakkens styrker iøvrigt ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af Elscorpio » 12. sep 2012, 12:10

10-0 til AaB bliver det i aften

antijinx

Kan vi ikke faa rettet traadnavnet, da kampen spilles paa Skovbakkens hjemmebane nede i Risskov.

tegnuj123
Drenge
Drenge
Indlæg: 41
Tilmeldt: 7. sep 2012, 11:59

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af tegnuj123 » 12. sep 2012, 16:28

Nogen, der kender til live update fra kampen mod Skovbakken IK?

Eller evt. skal derned, og poster lidt en gang imellem?
Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on the roof and gets stuck (George Carlin)

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af JLB » 12. sep 2012, 16:45

tegnuj123 skrev:Nogen, der kender til live update fra kampen mod Skovbakken IK?

Eller evt. skal derned, og poster lidt en gang imellem?
P3 sender liga, så mon ikke de sender lidt derfra?
Hvem der bare var irsk

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af thomasjn » 12. sep 2012, 16:45

Tror næsten AaB liveopdaterer på Twitter. De har i hvert fald lige offentliggjort startopstillingen.

Christensen

Dalsgaard, KEP, Thelander, Ahlmann

Würtz, Patrick

Wichmann, Curth, Due

Helenius

Bænk:
Larsen
Goftredsen
Bøgelund
Kayke
Toft
Thomsen

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af limey » 12. sep 2012, 16:53

Jeg tager på stadion og skal nok forsøge at opdatere fra mobilen og evt. komme med en lille analyse efter kampen.

tegnuj123
Drenge
Drenge
Indlæg: 41
Tilmeldt: 7. sep 2012, 11:59

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af tegnuj123 » 12. sep 2012, 17:05

limey skrev:Jeg tager på stadion og skal nok forsøge at opdatere fra mobilen og evt. komme med en lille analyse efter kampen.

Grazie - god kamp!
Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on the roof and gets stuck (George Carlin)

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af Halil » 12. sep 2012, 17:24

er der virkeligt ingen steder som sender noget om kampen?

P3s radiolort sender et eller andet bullshit med et tågehorn og en sinke.
Uden Synd Ingen Frelse

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af jonas386 » 12. sep 2012, 17:25

Opstillingen ser fornuftig ud, håber vi lukker den i første halvleg så nogle af de unge kan blive prøvet af.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af Pollack2 » 12. sep 2012, 17:28

Halil skrev:er der virkeligt ingen steder som sender noget om kampen?

P3s radiolort sender et eller andet bullshit med et tågehorn og en sinke.
På bet365.dk har de en slags liveopdatering hvor de angiver hvem der er i blodbesiddelse, angreb osv på en grafik (hvis det passer...)

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af Pollack2 » 12. sep 2012, 17:34

Pollack2 skrev:
Halil skrev:er der virkeligt ingen steder som sender noget om kampen?

P3s radiolort sender et eller andet bullshit med et tågehorn og en sinke.
På bet365.dk har de en slags liveopdatering hvor de angiver hvem der er i blodbesiddelse, angreb osv på en grafik (hvis det passer...)
Og ifølge dette har vi haft 2 hjørne, 1 skud på og et skud ved siden af mål.

Besvar