Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
okay
Landshold
Landshold
Indlæg: 985
Tilmeldt: 11. nov 2005, 23:59

Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af okay » 17. aug 2012, 12:06

Imod Skovbakken fra 2. division, det burde være overkommeligt.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

AaB møder Skovbakken IK i Pokalen

Indlæg af A_Strandfelt » 17. aug 2012, 12:06

Netop trukket: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 809206.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Ærgerligt, at det ikke blev et seriehold heroppe fra.

okay
Landshold
Landshold
Indlæg: 985
Tilmeldt: 11. nov 2005, 23:59

Re: AaB møder Skovbakken IK i Pokalen

Indlæg af okay » 17. aug 2012, 12:08

A_Strandfelt skrev:Netop trukket: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 809206.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Ærgerligt, at det ikke blev et seriehold heroppe fra.
Lige pånær Hobro :S - Lindholm kunne have været fantastisk :D

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af Fabbe » 17. aug 2012, 12:18

Øv, det blev ikke Freja. Et udsolgt Aalborg Stadion, hvor Freja har hjemmebanefordel, hvorfor AaB-fans må slås desperat i køen om de 10% billetter, vi får tildelt til det hadefulde lokalbrag.

Skovbakken er en gentagelse af et pokalopgør for mere end 20 år siden. Måske 1991/1992 eller også året før. Jeg mener at huske, vi vandt 0-1 ude på et mål af Peter Møller i en kamp, hvor et stærkt superligahold skøjtede pinligt omkring mod et Danmarksseriehold.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af Pastorius » 17. aug 2012, 14:37

Fabbe skrev:Øv, det blev ikke Freja. Et udsolgt Aalborg Stadion, hvor Freja har hjemmebanefordel, hvorfor AaB-fans må slås desperat i køen om de 10% billetter, vi får tildelt til det hadefulde lokalbrag.

Skovbakken er en gentagelse af et pokalopgør for mere end 20 år siden. Måske 1991/1992 eller også året før. Jeg mener at huske, vi vandt 0-1 ude på et mål af Peter Møller i en kamp, hvor et stærkt superligahold skøjtede pinligt omkring mod et Danmarksseriehold.
Skovbakken (i 2. division) var min første kamp som tilskuer på stadion - vi vandt, så det er gode minder. Senere samme år (mener jeg) sikrede vi oprykningen i Svendborg.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af Kenneth K » 18. aug 2012, 08:33

Sweet! Så er der en kamp mere i Aarhus i år.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af limey » 18. aug 2012, 08:56

Kenneth K skrev:Sweet! Så er der en kamp mere i Aarhus i år.
Jep, lækkert igen at kunne cykle til kamp.

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af abbifar » 18. aug 2012, 10:03

Pastorius skrev:
Fabbe skrev:Øv, det blev ikke Freja. Et udsolgt Aalborg Stadion, hvor Freja har hjemmebanefordel, hvorfor AaB-fans må slås desperat i køen om de 10% billetter, vi får tildelt til det hadefulde lokalbrag.

Skovbakken er en gentagelse af et pokalopgør for mere end 20 år siden. Måske 1991/1992 eller også året før. Jeg mener at huske, vi vandt 0-1 ude på et mål af Peter Møller i en kamp, hvor et stærkt superligahold skøjtede pinligt omkring mod et Danmarksseriehold.
Skovbakken (i 2. division) var min første kamp som tilskuer på stadion - vi vandt, så det er gode minder. Senere samme år (mener jeg) sikrede vi oprykningen i Svendborg.
Det var nemlig i 1984, hvilket også var året hvor jeg havde mine første 4 aways uden forældre. 3 13-årige knægte, der var med ude til kampene mod Hjørring, Frederikshavn, NB og selvfølgelig 1-1 kampen i Svendborg. Skovbakken var som jeg husker det nedrykker fra 1. Div.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af PeterS » 18. aug 2012, 21:44

Kan det virkelig passe at vi skal spille 3 kampe på 5 dage?

26. Aug. Odense ude
29. Aug. Skovbakken ude
31. Aug. Haderslev ude

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af 634 » 18. aug 2012, 21:46

PeterS skrev:Kan det virkelig passe at vi skal spille 3 kampe på 5 dage?

26. Aug. Odense ude
29. Aug. Skovbakken ude
31. Aug. Haderslev ude
Jeps
AaB bussen kommer i brug
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af PeterS » 18. aug 2012, 21:53

634 skrev:
PeterS skrev:Kan det virkelig passe at vi skal spille 3 kampe på 5 dage?

26. Aug. Odense ude
29. Aug. Skovbakken ude
31. Aug. Haderslev ude
Jeps
AaB bussen kommer i brug
Hårdt program, jeg er spændt på at se om vores sprudlende men stadig tynde og unge trup kan stå distancen. Skrækscenariet må være skader til ahlman og due og så en mere på søndag samt Helenius og Lucas bliver solgt midt i næste uge.. Auch

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af jonas386 » 18. aug 2012, 22:52

Håber virkelig vi kommer til at bruge Thelander og Gotfredsen i kampen mod Skovbakken, samt spilletid til Rolf Toft.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af Aabwibz » 18. aug 2012, 23:29

3 kampe på 5 dage lyder til at blive svært at komme igennem ubesejret, men mon ikke vi kommer til at stille meget reserver præget op i kampen mod Skovbakken. Kunne forestille mig en opstilling ala denne. Måske ikke med så mange fra start 11'eren ude, men mon ikke denne ville være god nok til at slå Skovbakken.

Christensen
Bøge - Thelander - Gotfredsen - Ahlmann
Kayke - Thomsen - Wichmann - Due
Curth - Toft
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af jensemand57 » 19. aug 2012, 09:38

abbifar skrev:
Pastorius skrev:
Fabbe skrev:Øv, det blev ikke Freja. Et udsolgt Aalborg Stadion, hvor Freja har hjemmebanefordel, hvorfor AaB-fans må slås desperat i køen om de 10% billetter, vi får tildelt til det hadefulde lokalbrag.

Skovbakken er en gentagelse af et pokalopgør for mere end 20 år siden. Måske 1991/1992 eller også året før. Jeg mener at huske, vi vandt 0-1 ude på et mål af Peter Møller i en kamp, hvor et stærkt superligahold skøjtede pinligt omkring mod et Danmarksseriehold.
Skovbakken (i 2. division) var min første kamp som tilskuer på stadion - vi vandt, så det er gode minder. Senere samme år (mener jeg) sikrede vi oprykningen i Svendborg.
Det var nemlig i 1984, hvilket også var året hvor jeg havde mine første 4 aways uden forældre. 3 13-årige knægte, der var med ude til kampene mod Hjørring, Frederikshavn, NB og selvfølgelig 1-1 kampen i Svendborg. Skovbakken var som jeg husker det nedrykker fra 1. Div.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Du blander nogle årstal sammen. I 1984 rykkede AaB op fra det daværende 3. Division med en sejr i Holbæk. Kampen i Svendborg endte ganske rigtig 1-1, men det var i 1986 ( Jeg var der selv), hvilket var ensbetydende med oprykning til 1. Division, som senere blve omdannet til Superligaen. AaB første kamp efter deres tilbevendende til 1. Division var forøvrigt i Silkeborg og endte 1-1.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af Sønderhof » 19. aug 2012, 09:45

Aabwibz skrev:3 kampe på 5 dage lyder til at blive svært at komme igennem ubesejret, men mon ikke vi kommer til at stille meget reserver præget op i kampen mod Skovbakken. Kunne forestille mig en opstilling ala denne. Måske ikke med så mange fra start 11'eren ude, men mon ikke denne ville være god nok til at slå Skovbakken.

Christensen
Bøge - Thelander - Gotfredsen - Ahlmann
Kayke - Thomsen - Wichmann - Due
Curth - Toft
Er Thomsen og Kayke ikke stadig ude med de skader de har haft hele sæsonen? Synes i hvert fald at have hørt at Kaykes var ret alvorlig?

Er det ikke en fejl at du har overset Patrick K.? Det er min opfattelse at han står som 1.reserve til den centrale midt.

Derudover mener jeg det vil være naivt at stille sådan op. Det er ikke lang tid siden vi blev ekspederet ud af pokalturneringen til et 2.divisionshold, -på trods af vi stillede med noget nær stærkeste opstilling!


Mit bud på vores opstilling er:
Nicolai
Dalsgaard-Thelander-Kenneth Emil-Ahlmann
Wichmann-Augo-Patrick-Due
Curth-Toft

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af Buzz Killington » 19. aug 2012, 10:15

Sønderhof skrev:
Aabwibz skrev:3 kampe på 5 dage lyder til at blive svært at komme igennem ubesejret, men mon ikke vi kommer til at stille meget reserver præget op i kampen mod Skovbakken. Kunne forestille mig en opstilling ala denne. Måske ikke med så mange fra start 11'eren ude, men mon ikke denne ville være god nok til at slå Skovbakken.

Christensen
Bøge - Thelander - Gotfredsen - Ahlmann
Kayke - Thomsen - Wichmann - Due
Curth - Toft
Er Thomsen og Kayke ikke stadig ude med de skader de har haft hele sæsonen? Synes i hvert fald at have hørt at Kaykes var ret alvorlig?

Er det ikke en fejl at du har overset Patrick K.? Det er min opfattelse at han står som 1.reserve til den centrale midt.

Derudover mener jeg det vil være naivt at stille sådan op. Det er ikke lang tid siden vi blev ekspederet ud af pokalturneringen til et 2.divisionshold, -på trods af vi stillede med noget nær stærkeste opstilling!


Mit bud på vores opstilling er:
Nicolai
Dalsgaard-Thelander-Kenneth Emil-Ahlmann
Wichmann-Augo-Patrick-Due
Curth-Toft
Vi bør kunne vinde med et par udskiftninger. SønderjyskE har dog heldigvis en noget sværere modstander i Hobro samme dag, så der er næppe nogen chance for de hviler spillere. Men det ville være optimalt at spare et par af vores hårdest arbejdende på midtbane og backs til den svære kamp mod SE. Men, det ville måske være en idé at starte med Helenius i angrebet, så vi kan lukke kampen tilstrækkeligt tidligt, til at han kan få anden halvleg på bænken. For alt i verden skal vi undgå at den går i forlænget.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af abbifar » 19. aug 2012, 10:51

jensemand57 skrev:
abbifar skrev:
Pastorius skrev:
Fabbe skrev:Øv, det blev ikke Freja. Et udsolgt Aalborg Stadion, hvor Freja har hjemmebanefordel, hvorfor AaB-fans må slås desperat i køen om de 10% billetter, vi får tildelt til det hadefulde lokalbrag.

Skovbakken er en gentagelse af et pokalopgør for mere end 20 år siden. Måske 1991/1992 eller også året før. Jeg mener at huske, vi vandt 0-1 ude på et mål af Peter Møller i en kamp, hvor et stærkt superligahold skøjtede pinligt omkring mod et Danmarksseriehold.
Skovbakken (i 2. division) var min første kamp som tilskuer på stadion - vi vandt, så det er gode minder. Senere samme år (mener jeg) sikrede vi oprykningen i Svendborg.
Det var nemlig i 1984, hvilket også var året hvor jeg havde mine første 4 aways uden forældre. 3 13-årige knægte, der var med ude til kampene mod Hjørring, Frederikshavn, NB og selvfølgelig 1-1 kampen i Svendborg. Skovbakken var som jeg husker det nedrykker fra 1. Div.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Du blander nogle årstal sammen. I 1984 rykkede AaB op fra det daværende 3. Division med en sejr i Holbæk. Kampen i Svendborg endte ganske rigtig 1-1, men det var i 1986 ( Jeg var der selv), hvilket var ensbetydende med oprykning til 1. Division, som senere blve omdannet til Superligaen. AaB første kamp efter deres tilbevendende til 1. Division var forøvrigt i Silkeborg og endte 1-1.
Du har selvfølgelig helt ret. Svendborgkampen var i 86... Alle ovenstående årstal antyder jo også at jeg er en gammel stodder.

Men kampene mod FfI, NB og Hjørring er nu gode nok. Sparekassen Nordjylland (som den hed dengang) uddelte frikort til alle under 18 år til alle indbyrdes kampe mellem de fire nordjyske hold. Det var det, der fik mig hooked på AaB.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af rAaBe » 19. aug 2012, 10:58

MHJ skrev:
Sønderhof skrev:
Aabwibz skrev:3 kampe på 5 dage lyder til at blive svært at komme igennem ubesejret, men mon ikke vi kommer til at stille meget reserver præget op i kampen mod Skovbakken. Kunne forestille mig en opstilling ala denne. Måske ikke med så mange fra start 11'eren ude, men mon ikke denne ville være god nok til at slå Skovbakken.

Christensen
Bøge - Thelander - Gotfredsen - Ahlmann
Kayke - Thomsen - Wichmann - Due
Curth - Toft
Med en ung og smal trup som vores er det vel noget nær skrækscenariet vi er ude i med 3 kampe på 5 dage! Jeg hælder imod at vi prioriterer pokal turneringen således: Hvis vi ikke kan vinde med et rent reservehold, så heller tabe og afvikle vores deltagelse i turneringen tidligt.
Læg dertil at placeringen i Superligaen er blevet relativt meget vigtigere da Pokalturneringen ikke længere giver Europæisk fodbold, samt at placeringen i Superligaen er vigtigere økonomisk pga. TV pengene fordelingen.

Nope: Lad os få testet de yderste mandater i vores trup, og hvis det kan bære til sejr så vil det være et glædeligt biprodukt.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af jensemand57 » 19. aug 2012, 11:04

abbifar skrev:
jensemand57 skrev:
abbifar skrev:
Pastorius skrev:
Fabbe skrev:Øv, det blev ikke Freja. Et udsolgt Aalborg Stadion, hvor Freja har hjemmebanefordel, hvorfor AaB-fans må slås desperat i køen om de 10% billetter, vi får tildelt til det hadefulde lokalbrag.

Skovbakken er en gentagelse af et pokalopgør for mere end 20 år siden. Måske 1991/1992 eller også året før. Jeg mener at huske, vi vandt 0-1 ude på et mål af Peter Møller i en kamp, hvor et stærkt superligahold skøjtede pinligt omkring mod et Danmarksseriehold.
Skovbakken (i 2. division) var min første kamp som tilskuer på stadion - vi vandt, så det er gode minder. Senere samme år (mener jeg) sikrede vi oprykningen i Svendborg.
Det var nemlig i 1984, hvilket også var året hvor jeg havde mine første 4 aways uden forældre. 3 13-årige knægte, der var med ude til kampene mod Hjørring, Frederikshavn, NB og selvfølgelig 1-1 kampen i Svendborg. Skovbakken var som jeg husker det nedrykker fra 1. Div.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Du blander nogle årstal sammen. I 1984 rykkede AaB op fra det daværende 3. Division med en sejr i Holbæk. Kampen i Svendborg endte ganske rigtig 1-1, men det var i 1986 ( Jeg var der selv), hvilket var ensbetydende med oprykning til 1. Division, som senere blve omdannet til Superligaen. AaB første kamp efter deres tilbevendende til 1. Division var forøvrigt i Silkeborg og endte 1-1.
Du har selvfølgelig helt ret. Svendborgkampen var i 86... Alle ovenstående årstal antyder jo også at jeg er en gammel stodder.

Men kampene mod FfI, NB og Hjørring er nu gode nok. Sparekassen Nordjylland (som den hed dengang) uddelte frikort til alle under 18 år til alle indbyrdes kampe mellem de fire nordjyske hold. Det var det, der fik mig hooked på AaB.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
jeg husker også disse kampe fra 84 især kampen på Aalborg Stadion mod NB med omkring 17500 på lægterne.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af Yankee » 19. aug 2012, 11:33

rAaBe skrev: Læg dertil at placeringen i Superligaen er blevet relativt meget vigtigere da Pokalturneringen ikke længere giver Europæisk fodbold, samt at placeringen i Superligaen er vigtigere økonomisk pga. TV pengene fordelingen.
Sikke noget vrøvl. Vinderen af pokalturneringen går selvfølgelig i play-off-runden til Europa League. Ændringen er at pokalvinderens plads ikke længere kan overgå til den tabende pokalfinalist, men går over i Liga-regnskabet (hvorfor FCM med deres tredjeplads træder sidst ind i EL af alle danske hold på det, der normalt er pokalvinder-pladsen).

Vi skal helt sikkert satse på pokalturneringen. Det er sandsynligvis vores bedste mulighed for en Europa-tur, og det ville være et kæmpe boost for klubben.

Besvar