Kamptråd: OB vs AaB søndag d. 26

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Keri
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13. aug 2012, 20:03
Favoritspiller: Kusk

Kamptråd: OB vs AaB søndag d. 26

Indlæg af Keri » 22. aug 2012, 08:51

Så må det være tid til et kamptråd mellem OB og AaB.

Nøj hvor jeg glæder mig da det kun ligger et stenkast fra hvor jeg bor :aabfan:

Dette må klart være rundens kamp, hvor de 2 mandskaber møder hinanden med masser af selvtillid.

Har en god fornemmelse for en sejre og gætter på 1-2 med selvfølgelig Kusk som mål scorer.

Syntes vi skal holde fast den seneste opstilling :thumbsup:

OB må der i mod se bort fra deres nyeste indkøb af Cedric ´som ellers så god ud imod SønderJyske´

Så et hold vi burde kunne vinde over selvom det er på udebane samt det vi ikke har tabt til dem de sidste 4 kampe. Alle kampene er i øvrigt vundet 2-1. hæ hæ sikkert odds

thequest
2. div
2. div
Indlæg: 147
Tilmeldt: 8. feb 2009, 17:20
Favoritspiller: min søn
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: OB vs AaB søndag d. 26

Indlæg af thequest » 22. aug 2012, 09:34

Jeg mindes nu stadig med gru den 4 december 2010 - hvor jeg stod på Odense stadion og pisse frøs og de røde ikke kunne eller ville spille bold. Men med Kusk, Helenius og Lucas i topform kan det kun blive godt denne gang :aabfan:

Keri
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13. aug 2012, 20:03
Favoritspiller: Kusk

Re: Kamptråd: OB vs AaB søndag d. 26

Indlæg af Keri » 22. aug 2012, 09:56

Lige lidt ekstra info:

Den forventede opstilling fra fyns land.

Toppel (JC er tvivlsom)

Ruud AMC Høegh Kadril

Gislason AJ Schoop Emil (Traoré er tvivlsom)

Falk

Skoubo

Det SKAL og burde være et hold vi kan slå ;)

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: OB vs AaB søndag d. 26

Indlæg af jernskjorten » 22. aug 2012, 10:06

Keri skrev:...
Det SKAL og burde være et hold vi kan slå ;)
Ja, nr. 2 i ligaen med 4 sejre ud af 6 og på udebane skal vi da helt sikkert bare køre over.
Jeg vil nok nærmere sige, at vi helt sikkert har muligheden for at tage point - både mod OB og næste runde ude mod Sønderjyske, men omvendt vil det vel ikke være vildt mystisk, hvis vi står med 0 point for lige de to kampe.

Keri
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13. aug 2012, 20:03
Favoritspiller: Kusk

Re: Kamptråd: OB vs AaB søndag d. 26

Indlæg af Keri » 22. aug 2012, 10:21

jernskjorten skrev:
Keri skrev:...
Det SKAL og burde være et hold vi kan slå ;)
Ja, nr. 2 i ligaen med 4 sejre ud af 6 og på udebane skal vi da helt sikkert bare køre over.
Jeg vil nok nærmere sige, at vi helt sikkert har muligheden for at tage point - både mod OB og næste runde ude mod Sønderjyske, men omvendt vil det vel ikke være vildt mystisk, hvis vi står med 0 point for lige de to kampe.

Ja jeg kan godt se det måske lige er optimistisk nok :oops:

Jeg tænker bare på at OB efter de har fået ny træner og er begyndt at spille en ny stil som endnu ikke er helt på plads ´dette er noget som diverse spillere selv siger i medierne´ så kunne det godt være til vores fordel samt det at vores seneste 2 sejre har være store og rimelige sikre.

OB har være heldige/gode med at få fuldt udbytte i mange af deres kampe. (har set alle kampene på stadion samt den mod SønderJyske)

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: OB vs AaB søndag d. 26

Indlæg af Brodernumsi » 22. aug 2012, 12:10

Keri skrev: Dette må klart være rundens kamp, hvor de 2 mandskaber møder hinanden med masser af selvtillid.
TV3+ mener så det er Brøndby-Esbjerg, fatter ikke at der åbenbart er flere der vil se det gule skodhold end feks OB-AaB.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: OB vs AaB søndag d. 26

Indlæg af Pastorius » 22. aug 2012, 12:14

Brodernumsi skrev:
Keri skrev: Dette må klart være rundens kamp, hvor de 2 mandskaber møder hinanden med masser af selvtillid.
TV3+ mener så det er Brøndby-Esbjerg, fatter ikke at der åbenbart er flere der vil se det gule skodhold end feks OB-AaB.
De har jo valgt for et stykke tid siden, og efterhånden som de ser seertalene dale, så skifter de vel til andre hold.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kamptråd: OB vs AaB søndag d. 26

Indlæg af Mr. Larsen » 22. aug 2012, 12:34

Interesseren er heller ikke længere særlig stor for Brøndby´s kampe.

Pt. Har "The New Firm" som medierne så smukt kalder FCKvsBIF opgørene slået negativ rekord, det er åbenbart kun medierne som kan se det store i promoverer BIF så meget, interesseren er der ikke længere seermæssigt.

Kilde : http://www.sportenkort.dk/nyhed/148145/ ... bundrekord" onclick="window.open(this.href);return false;
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: OB vs AaB søndag d. 26

Indlæg af Køllen I Møllen » 22. aug 2012, 12:45

Mr. Larsen skrev:Interesseren er heller ikke længere særlig stor for Brøndby´s kampe.

Pt. Har "The New Firm" som medierne så smukt kalder FCKvsBIF opgørene slået negativ rekord, det er åbenbart kun medierne som kan se det store i promoverer BIF så meget, interesseren er der ikke længere seermæssigt.

Kilde : http://www.sportenkort.dk/nyhed/148145/ ... bundrekord" onclick="window.open(this.href);return false;

Elsker det :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: OB vs AaB søndag d. 26

Indlæg af Pastorius » 22. aug 2012, 12:46

Mr. Larsen skrev:Interesseren er heller ikke længere særlig stor for Brøndby´s kampe.

Pt. Har "The New Firm" som medierne så smukt kalder FCKvsBIF opgørene slået negativ rekord, det er åbenbart kun medierne som kan se det store i promoverer BIF så meget, interesseren er der ikke længere seermæssigt.

Kilde : http://www.sportenkort.dk/nyhed/148145/ ... bundrekord" onclick="window.open(this.href);return false;
Min pointe er at når medierne opdager at seerne holder op med at interessere sig for BIF, så holder medierne også op med at interessere sig for BIF. Der er et stykke vej endnu, og den massive dækning i optakterne holder nok (kunstigt) seertalene lidt højere end de fleste andre kampe. Det skal nu også siges at BIF er gode til at holde mediernes interesse fanget. Når hverken spillet, spillerne eller resultatet er der længere, så finder de på nogle (flere) intriger udenfor banen, så den kant er de da foran et så prominent galehus som AGF pt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Narildsen
2. div
2. div
Indlæg: 224
Tilmeldt: 14. mar 2011, 17:04
Geografisk sted: Odense

Re: Kamptråd: OB vs AaB søndag d. 26

Indlæg af Narildsen » 22. aug 2012, 13:17

Det her er altid mine favorit kampe pga. placeringen, og med undtagelse af den famøse 6-0 kamp er det altid gode oplevelser.

En gentagelse af kampen før sommerferien ville ikke gøre mig noget :)

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10691
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: OB vs AaB søndag d. 26

Indlæg af jonas386 » 22. aug 2012, 13:51

Ob er stærke, og har måske ikke spillet super godt i alle deres kampe, men har alligevel fået de nødvendige point. OB er IMO favoritter til den her kamp, og deres offensiv er noget skarpere end den vi så sidste uge, feks er Rasmus Falk virkelig blomstret og han er i mine øjne OB's vigtigste spiller offensivt. Der er lidt Wayne Rooney over ham, altså med at trække ned og fordele spillet samtidig med at være spydspids.
Defensivt har de ikke lukket mange mål ind, på trods afat de navnemæssigt ikke virker specielt skræmmende. Jeg dog både håber og tror at vores unge drenge i front kan give dem massere at lave. Det vigtigste må være ikke at tabe, for så hænger vi højst sandsynligt stadig fast i toppen mens vi med en sejr selvfølgelig kan bygge videre på den flotte kurve.

Hvis jeg skal skyde på et resultat må 2-2 være mit bud, håber dog vi kan skabe overraskelsen og tage sejren.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Keri
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13. aug 2012, 20:03
Favoritspiller: Kusk

Re: Kamptråd: OB vs AaB søndag d. 26

Indlæg af Keri » 22. aug 2012, 14:06

jonas386 skrev:Ob er stærke, og har måske ikke spillet super godt i alle deres kampe, men har alligevel fået de nødvendige point. OB er IMO favoritter til den her kamp, og deres offensiv er noget skarpere end den vi så sidste uge, feks er Rasmus Falk virkelig blomstret og han er i mine øjne OB's vigtigste spiller offensivt. Der er lidt Wayne Rooney over ham, altså med at trække ned og fordele spillet samtidig med at være spydspids.
Defensivt har de ikke lukket mange mål ind, på trods afat de navnemæssigt ikke virker specielt skræmmende. Jeg dog både håber og tror at vores unge drenge i front kan give dem massere at lave. Det vigtigste må være ikke at tabe, for så hænger vi højst sandsynligt stadig fast i toppen mens vi med en sejr selvfølgelig kan bygge videre på den flotte kurve.

Hvis jeg skal skyde på et resultat må 2-2 være mit bud, håber dog vi kan skabe overraskelsen og tage sejren.

Enig i at Rasmus Falk ser MEGET skarp ud og deltager både defensivt samt det han sætter spillet op. der ud over har han også hurtighed.

Med hvis OB stiller op uden Traoré på midten giver det dem et handicap som jeg tror kan gør at vi hiver sejren i hus.

Brugeravatar
iloveaab4ever
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 2. jun 2009, 17:19

Re: Kamptråd: OB vs AaB søndag d. 26

Indlæg af iloveaab4ever » 22. aug 2012, 17:20

Keri skrev:Lige lidt ekstra info:

Den forventede opstilling fra fyns land.

Toppel (JC er tvivlsom)

Ruud AMC Høegh Kadril

Gislason AJ Schoop Emil (Traoré er tvivlsom)

Falk

Skoubo

Det SKAL og burde være et hold vi kan slå ;)
Puha hvor kan vi ramme dem med kontakniven, hvis det er deres opstilling. Ruud og Kadrii er med fremme næsten hver gang, og der ikke ret mange på deres midtbane der er lynhurtigt med tilbage. Kusk og Lucas overblik bliver en nøgle i den kamp. Desuden så tror jeg at Wichmann han starter inde søndag, da due desværre nok er ude, og wich spillede den bedste kamp på kanten jeg kan huske.
På forhånd undskyld for det pinlige brugernavn, der blev oprettet i en alder af 11.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4244
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: OB vs AaB søndag d. 26

Indlæg af Klaus » 22. aug 2012, 18:22

Kan vi spille som mod FCM, er jeg ikke i tvivl om, at vi vil vinde.

Omvendt skal niveauet ikke falde meget, før vi kommer i seriøse problemer. OB har et meget sollidt hold, og selvom spillet ikke har været prangende, er de alligevel stille og roligt kommet i gang og begynder at ligne den titeludfordrer, de gerne vil være.

Det bliver en svær kamp, men også sådan en vores unge spillere vil lære af... Krydser fingre for endnu en pragtpræstation og en sejr på 3-1...

Brugeravatar
nulle666
1. div
1. div
Indlæg: 459
Tilmeldt: 3. apr 2006, 12:41
Geografisk sted: Støvring

Re: Kamptråd: OB vs AaB søndag d. 26

Indlæg af nulle666 » 22. aug 2012, 18:57

jernskjorten skrev:
Keri skrev:...
Det SKAL og burde være et hold vi kan slå ;)
Ja, nr. 2 i ligaen med 4 sejre ud af 6 og på udebane skal vi da helt sikkert bare køre over.
Jeg vil nok nærmere sige, at vi helt sikkert har muligheden for at tage point - både mod OB og næste runde ude mod Sønderjyske, men omvendt vil det vel ikke være vildt mystisk, hvis vi står med 0 point for lige de to kampe.
Jeg vil meget gerne sælge de 2 kampe for 4 point. Det vil selvsagt være sjovest at tage de tre mod OB, men Troels ligner en der har fået styr på dem......
DET HANDLER IKKE OM AT VÆRE MED, MEN OM AT VINDE.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: OB vs AaB søndag d. 26

Indlæg af Pastorius » 22. aug 2012, 19:25

Klaus skrev:Kan vi spille som mod FCM, er jeg ikke i tvivl om, at vi vil vinde.

Omvendt skal niveauet ikke falde meget, før vi kommer i seriøse problemer. OB har et meget sollidt hold, og selvom spillet ikke har været prangende, er de alligevel stille og roligt kommet i gang og begynder at ligne den titeludfordrer, de gerne vil være.

Det bliver en svær kamp, men også sådan en vores unge spillere vil lære af... Krydser fingre for endnu en pragtpræstation og en sejr på 3-1...
Det første vi skal - og det tror jeg Kent er god til - er at få armene ned efter sidste runde. Er vi i stand til at tage selvtilliden med uden at blive hovmodige (eller kålhøgne) og stadig arbejde hårdt og tålmodigt, så kan det blive godt.

Forøvrigt er jeg ikke rigtig enig i at vi spillede rigtig godt. I hele første halvleg er der rigtig mange løse afleveringer, og tiltag der løb ud i sandet. Heldigvis var FCM ikke holdet der kunne straffe det. Så heldige tror jeg ikke vi er mod OB. Desuden så præsterede forsvaret altså endnu en gang at give en chance væk ud af ingenting (En fejlaflevering fra Lasse på tværs af feltet).

Endelig vil jeg holde fast i - selvom det gik fremragende uden i sidste halvdel af kampen mod FCM - at det er en stor svækkelse hvis Duen ikke er med.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Schredni
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 28. apr 2008, 14:27
Favoritspiller: Hristo Stoichkov

Re: Kamptråd: OB vs AaB søndag d. 26

Indlæg af Schredni » 22. aug 2012, 19:28

Denne her kamp gør mig slemt nervøs. Jeg har en teori om at grunden til at AaB spiller i bolsjefarver, skyldes klubbens princip om at spille som en pose blandede bolsjer. Hvis mange års følgen af AaB har lært mig noget, så er det at man aldrig ved hvor man har AaB henne. Det er det der gør AaB til den mest fantastiske klub at være fan af. Nu har vi sidst kørt FCM, ned på røv og albuer og så kommer testen imod OB. Vinder vi denne kamp kommer der for alvor tro på tingene omkring Aalborg og en sådan selvtillid kan føre til langt. Omvendt så er OB ingen favouritmodstander. De er fysisk stærke og velorganiserede. Vi får det svært og vi skal være skarpe omkring felterne. Det kan nemt blive en kamp, der kommer ned til hvem der har den bedste målmand på dagen. Jeg håber som altid på det bedste, men jeg tror ikke vi skal forvente spil som i den sidste kamp for AaBs side.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6398
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: OB vs AaB søndag d. 26

Indlæg af FlæskeFrank » 22. aug 2012, 23:06

Ifølge superstats opgørelse kan vi blive legendariske efter denne kamp, hvis vi vinder med tre overskydende mål. Det er kun sket en gang tidligere i superligaen(Lyngby i 1993). Det ville være en dejlig måde at hævne 6-0 nederlaget for 1½ år siden. Vi kunne så passende tage rekorden alene ved ugen efter at slå SønderjyskE med tre mål, som hævn for 5-0 nederlaget i maj måned. Desværre var jeg tilstede ved begge kampe.

Tror ikke vi sælger inden weekenden, så med undtagelse af Due vel genvalg.
- FlæskeFrank

Keri
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13. aug 2012, 20:03
Favoritspiller: Kusk

Re: Kamptråd: OB vs AaB søndag d. 26

Indlæg af Keri » 23. aug 2012, 08:47

Ikke gode nyheder :thumbsdown:

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ka ... yncomeback" onclick="window.open(this.href);return false;

Med Traoré på midten ser OB farlige ud.

Besvar