er Dalsgaard tilfreds som back?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

er Dalsgaard tilfreds som back?

Indlæg af AllanPedersen » 27. aug 2012, 12:41

Så nu bliver det en ren gætte post her.
På trods af Dalle spiller enormt flot på backen, synes i så han virker tilfreds med det? eller ligner han en mand der gerne vil et sted hen
hvor han får lov at spille offensivt..
Han har jo nævnt før det ikke passer ham ret godt dernede..
og jeg synes bare når han løber rundt på banen han er blevet mere tør og seriøs at se på.. han er ikke den der stor smilende og grinende fyr
som han var for et års tid siden..

det er meget 'pseudo' gætteri.. hvad synes i?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: er Dalsgaard tilfreds som back?

Indlæg af Pastorius » 27. aug 2012, 12:47

AllanPedersen skrev:Så nu bliver det en ren gætte post her.
På trods af Dalle spiller enormt flot på backen, synes i så han virker tilfreds med det? eller ligner han en mand der gerne vil et sted hen
hvor han får lov at spille offensivt..
Han har jo nævnt før det ikke passer ham ret godt dernede..
og jeg synes bare når han løber rundt på banen han er blevet mere tør og seriøs at se på.. han er ikke den der stor smilende og grinende fyr
som han var for et års tid siden..

det er meget 'pseudo' gætteri.. hvad synes i?
Jeg tror han er mere tilfreds på højre back end på bænken, hvis du spørger ham.

Mon ikke han utilpashed mest er fordi at han ikke er helt tryg ved at være forsvarer? Specielt mand mod mand i situationer uden fart har han nogle problemer - han satser lidt for meget en gang eller to pr kamp. Som helhed er det dog småting og et af de valg man tager når man bruger en back med godt offensive kvaliteter, og ikke har muligheden for at bruge en der er verdens bedste både offensivt og deffensivt.

Han manglende smil kunne også tolkes som større koncentration/fokus (ikke at jeg har lagt mærke til det).
Med venlig Hilsen
--
Robert

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: er Dalsgaard tilfreds som back?

Indlæg af AalBoyeBK » 27. aug 2012, 12:56

hahaha

iøvrigt: http://aabinside.dk/Profil.aspx?ReturnU ... f81%2f1195" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: er Dalsgaard tilfreds som back?

Indlæg af Søgaard » 27. aug 2012, 12:57

Jeg håber da at han kan tage et skridt tilbage og se på sine præstationer på det seneste. Han har spillet glimrende, hvilket burde være nok til at han er tilfreds som back. Måske er det ikke ønskepositionen på lang sigt, men tror da at det kan hjælpe til med hans udvikling og det burde han også selv kunne se. Han kan udnytte sin speed bedre end det vi har set på kanterne (nok mest fordi vi taktisk sjældent spiller på speeden når han er kant/angriber) og han får bedre vilkår til at udfordre og lave indlæg ser det ud til. At han sikkert lærer en masse defensivt er vel bare et plus. Ting han kan bruge, når han igen en gang får lov at spille kant - eller måske finder han ud af at det er back han skal udvikle sig til, hvis han skal blive god på det her niveau.
Aalborg BK 1885!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: er Dalsgaard tilfreds som back?

Indlæg af AllanPedersen » 27. aug 2012, 13:05

AalBoyeBK skrev:hahaha

iøvrigt: http://aabinside.dk/Profil.aspx?ReturnU ... f81%2f1195" onclick="window.open(this.href);return false;
Har ikke læst det der og er da godt hvis han gerne vil have back pladsen fast.
Han nævnte bare flere gange i foråret at han kun spillede back af nød og han ser sig selv som offensiv spiller
og det er jo ikke bare noget der sådan lige forsvinder..

derudover så synes jeg ikke engang drengen jublede over sin egen scoring mod horsens var det vist..
så der tænkte jeg bare "gad vide om han føler sig godt tilpas, på trods af han spiller godt"

men er da fint hvis han gør.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: er Dalsgaard tilfreds som back?

Indlæg af AalBoyeBK » 27. aug 2012, 13:15

Jeg giver ikke meget for dine analyser, af om han smiler på banen eller ej. Men det er rigtigt, at han i starten måske havde lidt tilvænningsvanskeligheder dernede.
Men på den måde han spiller nu, vil det være tåbeligt at gå væk fra positionen.
Danmark har altså ikke ret mange dygtige højre backs, og Dalles evner er ikke så langt fra Lars J og Wass. (som generelt er kant i det franske)

For mig at se er han nok 3. valg til pladsen på landsholdet efterhånden, og der skal bare en lille skade til og så er han inde i varmen.
Han har niveauet, det er jeg sikker på.

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: er Dalsgaard tilfreds som back?

Indlæg af rAaBe » 27. aug 2012, 13:18

AalBoyeBK skrev:hahaha

iøvrigt: http://aabinside.dk/Profil.aspx?ReturnU ... f81%2f1195" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan du give et resume af hvad der står i artiklen du linker til?

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: er Dalsgaard tilfreds som back?

Indlæg af AllanPedersen » 27. aug 2012, 13:23

AalBoyeBK skrev:Jeg giver ikke meget for dine analyser, af om han smiler på banen eller ej. Men det er rigtigt, at han i starten måske havde lidt tilvænningsvanskeligheder dernede.
Men på den måde han spiller nu, vil det være tåbeligt at gå væk fra positionen.
Danmark har altså ikke ret mange dygtige højre backs, og Dalles evner er ikke så langt fra Lars J og Wass. (som generelt er kant i det franske)

For mig at se er han nok 3. valg til pladsen på landsholdet efterhånden, og der skal bare en lille skade til og så er han inde i varmen.
Han har niveauet, det er jeg sikker på.
Nu kan jeg jo så lige vende den om og sige jeg giver ikke meget for din analyse af Dalle er 3 valg til landsholdets højreback..
vil nok tro der er et par stykker foran ham i køen.. eks vores egen Lasse Nielsen som højreback
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: er Dalsgaard tilfreds som back?

Indlæg af BoomZ0R » 27. aug 2012, 13:38

Jeg har en fornemmelse af at det passer Dalle rigtig godt. Han er ekstremt meget med i det offensive, og får virkelig lov til at udfolde sig. Derudover er det de færreste der ikke hygger sig med noget, som de gør så succesfuldt som Dalle gør det på backen!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: er Dalsgaard tilfreds som back?

Indlæg af astonvilla » 27. aug 2012, 13:51

Manden sprudler jo af spilleglæde og hans indsatser oser af vilje og gejst. Ved ikke helt hvor du vil hen med dit spørgsmål - men han virker da pænt glad for tiden. I øvrigt er det vel underordnet - han vil vel hellere være 1. valg på høre back en 5. valg til angrebet...

Anyway - i en helt anden retning: Jeg bemærkede at efter slutfløjtet i går, løb Bøgelund ud på banen - direkte hen til Dalle, og de to udførte en nærmest euforisk jubelscene - hvorefter Bøge stod i nogen tid og klappede Dalle på ryggen og kom med masser af rosende ord (sådan så det da i hvert fald ud - smilet gik da fra øre til øre).

Andre der bemærkede dette?

Jeg tænker på om Bøge, her i hans sidste tid i klubben, ligefrem har tage Dalle "under sin vinge", og i særdeleshed øser ud af sine viden/erfaring til netop Dalle som hans arvtager... I så fald ville det være stort af Bøgelund.

Men et sjovt lille indslag synes jeg nu.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: er Dalsgaard tilfreds som back?

Indlæg af Buzz Killington » 27. aug 2012, 13:57

astonvilla skrev:Manden sprudler jo af spilleglæde og hans indsatser oser af vilje og gejst. Ved ikke helt hvor du vil hen med dit spørgsmål - men han virker da pænt glad for tiden. I øvrigt er det vel underordnet - han vil vel hellere være 1. valg på høre back en 5. valg til angrebet...

Anyway - i en helt anden retning: Jeg bemærkede at efter slutfløjtet i går, løb Bøgelund ud på banen - direkte hen til Dalle, og de to udførte en nærmest euforisk jubelscene - hvorefter Bøge stod i nogen tid og klappede Dalle på ryggen og kom med masser af rosende ord (sådan så det da i hvert fald ud - smilet gik da fra øre til øre).

Andre der bemærkede dette?

Jeg tænker på om Bøge, her i hans sidste tid i klubben, ligefrem har tage Dalle "under sin vinge", og i særdeleshed øser ud af sine viden/erfaring til netop Dalle som hans arvtager... I så fald ville det være stort af Bøgelund.

Men et sjovt lille indslag synes jeg nu.
Jeg bemærkede det ikke i sidste kamp, men har lagt mærke til at de to ofte lige skal have sig en snak ved halvleg eller slutfløjt. Der er nok lidt mentorordning over det.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: er Dalsgaard tilfreds som back?

Indlæg af AllanPedersen » 27. aug 2012, 14:20

MHJ skrev:
astonvilla skrev:Manden sprudler jo af spilleglæde og hans indsatser oser af vilje og gejst. Ved ikke helt hvor du vil hen med dit spørgsmål - men han virker da pænt glad for tiden. I øvrigt er det vel underordnet - han vil vel hellere være 1. valg på høre back en 5. valg til angrebet...

Anyway - i en helt anden retning: Jeg bemærkede at efter slutfløjtet i går, løb Bøgelund ud på banen - direkte hen til Dalle, og de to udførte en nærmest euforisk jubelscene - hvorefter Bøge stod i nogen tid og klappede Dalle på ryggen og kom med masser af rosende ord (sådan så det da i hvert fald ud - smilet gik da fra øre til øre).

Andre der bemærkede dette?

Jeg tænker på om Bøge, her i hans sidste tid i klubben, ligefrem har tage Dalle "under sin vinge", og i særdeleshed øser ud af sine viden/erfaring til netop Dalle som hans arvtager... I så fald ville det være stort af Bøgelund.

Men et sjovt lille indslag synes jeg nu.
Jeg bemærkede det ikke i sidste kamp, men har lagt mærke til at de to ofte lige skal have sig en snak ved halvleg eller slutfløjt. Der er nok lidt mentorordning over det.
Det vil bestemt være noget af et overskud hos Bøgelund hvis han simpelthen har accepteret han ikke længere er i start 11'eren og så i stedet giver alt han kan til Dalsgaard.. det er vel næsten direkte uhørt.. alle fodboldspillere vil jo gerne på banen, holdånd eller ej.. at han ligefrem Jubler på dalle's vegne virker ret vildt.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: er Dalsgaard tilfreds som back?

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. aug 2012, 14:21

astonvilla skrev:Manden sprudler jo af spilleglæde og hans indsatser oser af vilje og gejst. Ved ikke helt hvor du vil hen med dit spørgsmål - men han virker da pænt glad for tiden. I øvrigt er det vel underordnet - han vil vel hellere være 1. valg på høre back en 5. valg til angrebet...

Anyway - i en helt anden retning: Jeg bemærkede at efter slutfløjtet i går, løb Bøgelund ud på banen - direkte hen til Dalle, og de to udførte en nærmest euforisk jubelscene - hvorefter Bøge stod i nogen tid og klappede Dalle på ryggen og kom med masser af rosende ord (sådan så det da i hvert fald ud - smilet gik da fra øre til øre).

Andre der bemærkede dette?

Jeg tænker på om Bøge, her i hans sidste tid i klubben, ligefrem har tage Dalle "under sin vinge", og i særdeleshed øser ud af sine viden/erfaring til netop Dalle som hans arvtager... I så fald ville det være stort af Bøgelund.

Men et sjovt lille indslag synes jeg nu.
Det er jeg overbevist om at Bøge gør, jeg mindes i hvert fald et interview hvoraf det fremgik at de to havde haft et tæt parløb henover sommeren. Mit indtryk af Bøge er nu også at han både er en særdeles reel gut med hovedet rigtigt skruet på, så han ser ganske sikkert også selv at det er Dalsgaards plads nu.

Det ændrer selvfølgelig ikke på at det er fedt han gør det, og det siger vel også en del om stemningen og sammenholdet i truppen p.t.

Hvad angår Dalsgaard tror jeg absolut han er tilfreds, og hvorfor skulle han ikke være det? Det kan godt ske han ikke helt er supertæt på landsholdet endnu, men fortsætter han takterne kommer han det med garanti, for han er som skræddersyet til en backplads i Olsens system. Desuden er Dalsgaard så offensiv som back i AaB, at forskellen til at spille som wing ikke er ret stor. Mit bud er at han bliver mere og mere synlig i offensiven som sæsonen skrider frem, og at han får mange assists og mål... jeg kan ikke rigtigt se hvorfor han ikke skulle være tilfreds.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: er Dalsgaard tilfreds som back?

Indlæg af fish » 27. aug 2012, 14:29

Jesper Schmidt skrev: Det er jeg overbevist om at Bøge gør, jeg mindes i hvert fald et interview hvoraf det fremgik at de to havde haft et tæt parløb henover sommeren. Mit indtryk af Bøge er nu også at han både er en særdeles reel gut med hovedet rigtigt skruet på, så han ser ganske sikkert også selv at det er Dalsgaards plads nu.
Du tænker på denne her fremragende artikel omkring Bøge og måske især sidste afsnit:
http://nordjyske.dk/nyheder/boegelund-t ... ff7/4/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: er Dalsgaard tilfreds som back?

Indlæg af astonvilla » 27. aug 2012, 14:41

fish skrev:
Jesper Schmidt skrev: Det er jeg overbevist om at Bøge gør, jeg mindes i hvert fald et interview hvoraf det fremgik at de to havde haft et tæt parløb henover sommeren. Mit indtryk af Bøge er nu også at han både er en særdeles reel gut med hovedet rigtigt skruet på, så han ser ganske sikkert også selv at det er Dalsgaards plads nu.
Du tænker på denne her fremragende artikel omkring Bøge og måske især sidste afsnit:
http://nordjyske.dk/nyheder/boegelund-t ... ff7/4/1513" onclick="window.open(this.href);return false;
Fed artikel - tak for linket. Så så jeg åbenbart ikke helt galt i går... Det er fanme stort af Bøge.
Håber vi får lejlighed til at sige ordentligt farvel til ham på stadion nu han snart stopper (forlængelse kommer nok næppe på tale uanset hvor rar og intelligent en fyr han nu er).
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Schredni
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 28. apr 2008, 14:27
Favoritspiller: Hristo Stoichkov

Re: er Dalsgaard tilfreds som back?

Indlæg af Schredni » 27. aug 2012, 15:00

astonvilla skrev:Manden sprudler jo af spilleglæde og hans indsatser oser af vilje og gejst. Ved ikke helt hvor du vil hen med dit spørgsmål - men han virker da pænt glad for tiden. I øvrigt er det vel underordnet - han vil vel hellere være 1. valg på høre back en 5. valg til angrebet...

Anyway - i en helt anden retning: Jeg bemærkede at efter slutfløjtet i går, løb Bøgelund ud på banen - direkte hen til Dalle, og de to udførte en nærmest euforisk jubelscene - hvorefter Bøge stod i nogen tid og klappede Dalle på ryggen og kom med masser af rosende ord (sådan så det da i hvert fald ud - smilet gik da fra øre til øre).

Andre der bemærkede dette?

Jeg tænker på om Bøge, her i hans sidste tid i klubben, ligefrem har tage Dalle "under sin vinge", og i særdeleshed øser ud af sine viden/erfaring til netop Dalle som hans arvtager... I så fald ville det være stort af Bøgelund.

Men et sjovt lille indslag synes jeg nu.
Hvis det er rigtigt så er det grænsende til smukt, og det viser den klasse som Bøgelund har. Det er også et symbol på den kollektiv som AaB har for tiden. Alle trækker af læsset og giver det de kan. Måske Bøgelund skulle få en trænerrolle i AaB engang når han stopper?

Omkring Dalsgaard så kan jeg ikke forestille mig at han skulle være utilfreds. En kæmpe del af det offensive spil er sat omkring hans løb over kanten. Han får frirum og tillid. Det er da en drømme situation for en ung spiller.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: er Dalsgaard tilfreds som back?

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. aug 2012, 15:12

fish skrev:
Jesper Schmidt skrev: Det er jeg overbevist om at Bøge gør, jeg mindes i hvert fald et interview hvoraf det fremgik at de to havde haft et tæt parløb henover sommeren. Mit indtryk af Bøge er nu også at han både er en særdeles reel gut med hovedet rigtigt skruet på, så han ser ganske sikkert også selv at det er Dalsgaards plads nu.
Du tænker på denne her fremragende artikel omkring Bøge og måske især sidste afsnit:
http://nordjyske.dk/nyheder/boegelund-t ... ff7/4/1513" onclick="window.open(this.href);return false;
Yes lige præcist, men jeg mener også samarbejdet mellem de to bliver endnu mere uddybet i et indslag på kanalsport.dk, engang tidligere på sommeren.

Bøge virker iøvrigt som en fyr det kunne være fornuftigt at beholde i klubben, hvis han stiller støvlerne efter denne sæson, når kontrakten udløber.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5081
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: er Dalsgaard tilfreds som back?

Indlæg af Kunji » 27. aug 2012, 15:23

Det er ikke mere end 10 dage siden, Bøgelund udtalte, at han ikke var interesseret i en trænerkontrakt efter sin aktive karriere.

http://www.bold.dk/nyt/31-aarig-AaBer-o ... -karrieren" onclick="window.open(this.href);return false;
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: er Dalsgaard tilfreds som back?

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. aug 2012, 15:43

Kunji skrev:Det er ikke mere end 10 dage siden, Bøgelund udtalte, at han ikke var interesseret i en trænerkontrakt efter sin aktive karriere.

http://www.bold.dk/nyt/31-aarig-AaBer-o ... -karrieren" onclick="window.open(this.href);return false;
Så må vi sgu have ham ind som massør, siden han kom til klubben har vi vel stort set heller ikke haft andre længerevarende skader fordi han tiltrækker hele lortet, lad os da fortsætte den tendens ;)

Nej men på det mere seriøse plan, så er det jo fantastisk at vi har 3 erfarne og dygtige spillere siddende og varme bænken i hver kamp i øjeblikket, fordi de er blevet overhalet af de unge (Bøge, Curth og PK), og selv om Curth lige skulle komme med en undskyldning for at han er røget på bænken tidligt på sæsonen, så har man helt klart en fornemmelse af at de alle tre snarere er med til at skabe positiv stemning i truppen end det modsatte. Det er altså godt gået og fortjener masser af respekt.

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Indlæg: 471
Tilmeldt: 21. apr 2008, 21:15
Geografisk sted: Kbh.

Re: er Dalsgaard tilfreds som back?

Indlæg af Broendum » 27. aug 2012, 17:24

astonvilla skrev:...

Anyway - i en helt anden retning: Jeg bemærkede at efter slutfløjtet i går, løb Bøgelund ud på banen - direkte hen til Dalle, og de to udførte en nærmest euforisk jubelscene - hvorefter Bøge stod i nogen tid og klappede Dalle på ryggen og kom med masser af rosende ord (sådan så det da i hvert fald ud - smilet gik da fra øre til øre).

Andre der bemærkede dette?

...
Man kan faktisk se hans engagement efter kampen i Onsides kamp referat - herligt at se:

http://onside.dk/fodbold-video/superlig ... -til-hoegh" onclick="window.open(this.href);return false;

Besvar