Tv penge

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Tv penge

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. okt 2013, 10:44

Jesper Schmidt skrev:Denne meget fine lille blog post har iøvrigt meget rigtigt at sige om tv millionerne:

http://www.bold.dk/blog/2768/18/Viasat- ... -nummer-et" onclick="window.open(this.href);return false;
Den er sateme ramt godt den blog. Det stinker langt væk af sulakvelidze :)
Janteloven eksisterer IKKE!

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Sv: Tv penge

Indlæg af fish » 8. okt 2013, 17:09

Køllen I Møllen skrev:
Jesper Schmidt skrev:Denne meget fine lille blog post har iøvrigt meget rigtigt at sige om tv millionerne:

http://www.bold.dk/blog/2768/18/Viasat- ... -nummer-et" onclick="window.open(this.href);return false;
Den er sateme ramt godt den blog. Det stinker langt væk af sulakvelidze :)
Ønsker næsten jeg ikke have læst den fordi den efterlader mig harm og nærmest bedrøvet. Bedrøvet fordi de andre 10 klubber i suppen virker til blot at se på. Pointen københavnerne også glemmer er at uden disse 10 har de ikke noget produkt. Hvad med at sætte dem stolen for døren: Lad blot FCK og BIF mødes hver uge i kampen om det københavnske mesterskab og lad os så hvor lang tid det vil have folkets interesse. Det er grisk at ville have tv penge på baggrund af seertal når klubben allerede høster frugterne i form af sponsorater på baggrund af Viasats eksponering.
En anden vinkel er at det er i FCKs egen interesse med en stærk liga da der så er flere potentielle point i Europa og dermed en chance for direkte adgang til CHL.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Tv penge

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 8. okt 2013, 17:20

alithebeast skrev:
Viva i cazzi rossi skrev: Jeps. En smule. :) Mediemarkeds-puljen udbetales efter hvor mange kampe, klubben spiller på 3+, så det er let at regne ud, hvilke klubber den er en fordel for..
Tipsbladet skrev:Den 260 millioner kroner store pulje bliver hver sæson fordelt ud over tre forskellige parametre:
- En solidarisk pulje på cirka 30 procent af beløbet
- En placeringspulje på 30 procent
- Præstationspulje på cirka 20 procent af beløbet
- En mediemarkeds-pulje på cirka 20 procent af beløbet
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... uperligaen
Det er lige før, at jeg vil sige at den fordeling faktisk ikke er så slem. Fint med en forholdsvis høj solidarisk pulje og fint med de to præstationspuljer, som nok hænger rimeligt meget sammen. Jeg kan dog ikke læse om man tæller sejre fra sidste udbetaling eller fra starten af sæsonen, alt i alt er jeg nok også ligeglad. Jeg syntes dog at det er helt fint at de belønner sejre, det er et valg som de har taget, som de forventer ender i mere spændende kampe og mere positiv eksponering. Hvilket de er i deres gode ret til at gøre, da de betaler 250 millioner om året. Jeg vil endda gå så langt til at sige at jeg ikke syntes at de 20% i den sidste pulje er helt ved siden af. Som jeg læser det er det ikke som om at FcK og Brøndby deler i porten, men også de klubber der bliver valgt senere får en slat. Jeg kunne dog godt tænke mig en fordelingsnøgle på den, da jeg ikke kan gennemskue om det er 100% til hjemmebaneholdet, en ligelig fordeling eller noget derimellem. I sidste ende er det vel heller ikke tv-pengene som vi er utilfredse med, men derimod den evige fokus og eksponering af de to klubber, hvilket gør at deres brand kommer til at overstråle vores.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Tv penge

Indlæg af alithebeast » 8. okt 2013, 18:10

Viva i cazzi rossi skrev:
alithebeast skrev:
Viva i cazzi rossi skrev: Jeps. En smule. :) Mediemarkeds-puljen udbetales efter hvor mange kampe, klubben spiller på 3+, så det er let at regne ud, hvilke klubber den er en fordel for..
Tipsbladet skrev:Den 260 millioner kroner store pulje bliver hver sæson fordelt ud over tre forskellige parametre:
- En solidarisk pulje på cirka 30 procent af beløbet
- En placeringspulje på 30 procent
- Præstationspulje på cirka 20 procent af beløbet
- En mediemarkeds-pulje på cirka 20 procent af beløbet
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... uperligaen
Det er lige før, at jeg vil sige at den fordeling faktisk ikke er så slem. Fint med en forholdsvis høj solidarisk pulje og fint med de to præstationspuljer, som nok hænger rimeligt meget sammen. Jeg kan dog ikke læse om man tæller sejre fra sidste udbetaling eller fra starten af sæsonen, alt i alt er jeg nok også ligeglad. Jeg syntes dog at det er helt fint at de belønner sejre, det er et valg som de har taget, som de forventer ender i mere spændende kampe og mere positiv eksponering. Hvilket de er i deres gode ret til at gøre, da de betaler 250 millioner om året. Jeg vil endda gå så langt til at sige at jeg ikke syntes at de 20% i den sidste pulje er helt ved siden af. Som jeg læser det er det ikke som om at FcK og Brøndby deler i porten, men også de klubber der bliver valgt senere får en slat. Jeg kunne dog godt tænke mig en fordelingsnøgle på den, da jeg ikke kan gennemskue om det er 100% til hjemmebaneholdet, en ligelig fordeling eller noget derimellem. I sidste ende er det vel heller ikke tv-pengene som vi er utilfredse med, men derimod den evige fokus og eksponering af de to klubber, hvilket gør at deres brand kommer til at overstråle vores.
Så det er helt i orden, at Brøndby sidste efterår, da de lå nummer 12 var den klub, der fik udbetalt 7. mest?

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 838215.ece
Hader København!

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Tv penge

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 8. okt 2013, 19:38

alithebeast skrev:
Så det er helt i orden, at Brøndby sidste efterår, da de lå nummer 12 var den klub, der fik udbetalt 7. mest?

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 838215.ece
At de fik 1,6 mill mere end Esbjerg syntes jeg ikke er helt utilstedelig. De har bare større genneslagskraft end de klubber, der var under dem, og vi må desværre nok også erkende, dem som var over dem. Jeg siger ikke at det er en perfekt fordeling, den er bare ikke så slem som jeg troede den var. Jeg vil ikke blive pissed over at Viasat fordeler deres penge som de selv vil, den ret har de som rettighedshaver, og den ret betaler de for. Så vidt jeg kan læse mig frem til, var aftalen inden endnu værre, så lidt fremskridt er der dog sket. Og lige meget hvad, så tjener alle klubberne mere på tv-aftalen end de gjorde før.

Jeg er helt med på, at der skal være et press på Viasat fra klubberne og fans af klubberne uden for hovedstadsområdet. Det er den eneste vej til en helt fair fordeling. Jeg vil dog også forbeholde mig retten til, som økonomisk skolet, at se det nødvendige i at lade markedskræfterne styre. Det giver også et positivt press på f.eks. AaB om at styrke deres brandværdi.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Tv penge

Indlæg af alithebeast » 8. okt 2013, 21:18

Viva i cazzi rossi skrev: At de fik 1,6 mill mere end Esbjerg syntes jeg ikke er helt utilstedelig. De har bare større genneslagskraft end de klubber, der var under dem, og vi må desværre nok også erkende, dem som var over dem.
Viva i cazzi rossi skrev:Syntes klart at sport kun skal måles på det parameter, som hedder præstation.... ...Dette er bl.a. pga. jeg vil syntes at det er uretfærdigt at et hold, som ender 3, men som ikke har spillet specielt godt den sidste 3.del af sæsonen, får mindre end en klub der f.eks. er endt sæsonen af med en fantastisk slutspurt, men ellers elendigt spil i hele sæsonen.
For et døgn siden skulle man kun måles på præstationer, og det var uretfærdigt, hvis et hold fik flere penge end dem de lå over. Mon ikke vi så kan konkludere, at du ikke selv aner, hvad du mere, og derfor umulig at diskutere med? Brøndby lå altså nummer 12 sidste efterår, men fik stadig udbetalt flere penge end 5 andre klubber. I blandt var eksempelvis FCM, som vel set over de seneste 10 år har mindst lige så gode resultater som BIF.
Viva i cazzi rossi skrev:Jeg vil ikke blive pissed over at Viasat fordeler deres penge som de selv vil, den ret har de som rettighedshaver, og den ret betaler de for. Så vidt jeg kan læse mig frem til, var aftalen inden endnu værre, så lidt fremskridt er der dog sket. Og lige meget hvad, så tjener alle klubberne mere på tv-aftalen end de gjorde før.
En lille analogi: 3F indgår ny overenskomst med Post Danmark. Timelønnen hæves for alle medarbejdere med 50 kroner. Ved lønudbetalingen går det dog hurtigt op for postarbejderne i Jylland og på Sjælland, at deres kolleger på Fyn har fået en lønstigning på 100 kroner. Skal postarbejderne i Jylland og på Sjælland så bare trække på skuldrene og tænke pyt, da de jo alligevel får mere end før? Det er vel Post Danmarks penge, og dem kan de vel fordele som de vil, nu alle alligevel får mere i løn.
Viva i cazzi rossi skrev:Jeg er helt med på, at der skal være et press på Viasat fra klubberne og fans af klubberne uden for hovedstadsområdet. Det er den eneste vej til en helt fair fordeling. Jeg vil dog også forbeholde mig retten til, som økonomisk skolet, at se det nødvendige i at lade markedskræfterne styre. Det giver også et positivt press på f.eks. AaB om at styrke deres brandværdi.
At du synes Brøndby og FCK fortjener mere end andre klubber, fordi deres brand er stort er sort snak. Det er medierne i højere grad end de to klubber selv, der har skabt det brand.
Hader København!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Tv penge

Indlæg af Klaus » 8. okt 2013, 21:49

Jeg mener også, at tiden er kommet til at de store provinsklubber skal trække en streg i sandet. Lad FCK spille mod Brøndby hver weekend året rundt og lad 3+ sende live døgnet rundt med deres match of the week. Det er i fodboldens interesse at skabe jævnbyrdige kampe og undgå spanske tilstande. Når de to københavnerklubber bliver investeringsobjekter for pengemænd, skyldes det jo naturligt nok en forventning om, at de fremover kan skabe penge. Det er fint nok, men det er på tide, at de forstår, at de IKKE kan skaffe noget som helst, hvis de andre klubber ikke vil lege med. Og jeg mener helt alvorligt, at det er der vi er nået til... Hvis Brøndby og FCK ikke vil være en del af fodbolddanmark med de fordele og ulemper det nu indebærer, kan de jo bare lade være..

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Tv penge

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. okt 2013, 23:27

Klaus skrev:Jeg mener også, at tiden er kommet til at de store provinsklubber skal trække en streg i sandet. Lad FCK spille mod Brøndby hver weekend året rundt og lad 3+ sende live døgnet rundt med deres match of the week. Det er i fodboldens interesse at skabe jævnbyrdige kampe og undgå spanske tilstande. Når de to københavnerklubber bliver investeringsobjekter for pengemænd, skyldes det jo naturligt nok en forventning om, at de fremover kan skabe penge. Det er fint nok, men det er på tide, at de forstår, at de IKKE kan skaffe noget som helst, hvis de andre klubber ikke vil lege med. Og jeg mener helt alvorligt, at det er der vi er nået til... Hvis Brøndby og FCK ikke vil være en del af fodbolddanmark med de fordele og ulemper det nu indebærer, kan de jo bare lade være..
Jeg er helt enig, det må være tiden hvor de andre klubber siger "prøv og hør her, det gør i da bare så", når de sædvanlige trusler om at ville løsrive sig fra den kollektive tvaftale dukker op.

Er der noget superligaen har vist os i sæsonen hidtil, er det absolut at ligaen faktisk klarer sig glimrende, selv om de begge har haft skidt niveau og ikke rigtigt været med.

oswald
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 14. jul 2007, 18:58

Re: Tv penge

Indlæg af oswald » 9. okt 2013, 19:58

I denne omgang er der blevet udbetalt flg. tv-penge


Placering/klub: Beløb til udbetaling (mio. kr.):
1. FC Midtjylland 5,2
2. AaB 3,9
3. Esbjerg fB 3,12
4. Viborg FF 2,6
5. AGF 2,34
6. OB 2,08
7. FC Vestsjælland 1,82
8. FC København 1,56
9. Brøndby IF 1,3
10. Randers FC 1,04
11. Sønderjyske 0,65
12. FC Nordsjælland 0,39

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2247
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Tv penge

Indlæg af alithebeast » 9. okt 2013, 20:25

oswald skrev:I denne omgang er der blevet udbetalt flg. tv-penge


Placering/klub: Beløb til udbetaling (mio. kr.):
1. FC Midtjylland 5,2
2. AaB 3,9
3. Esbjerg fB 3,12
4. Viborg FF 2,6
5. AGF 2,34
6. OB 2,08
7. FC Vestsjælland 1,82
8. FC København 1,56
9. Brøndby IF 1,3
10. Randers FC 1,04
11. Sønderjyske 0,65
12. FC Nordsjælland 0,39
Det er kun placeringspuljen..
Hader København!

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Tv penge

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 16. okt 2013, 13:00

alithebeast skrev:
Viva i cazzi rossi skrev: At de fik 1,6 mill mere end Esbjerg syntes jeg ikke er helt utilstedelig. De har bare større genneslagskraft end de klubber, der var under dem, og vi må desværre nok også erkende, dem som var over dem.
Viva i cazzi rossi skrev:Syntes klart at sport kun skal måles på det parameter, som hedder præstation.... ...Dette er bl.a. pga. jeg vil syntes at det er uretfærdigt at et hold, som ender 3, men som ikke har spillet specielt godt den sidste 3.del af sæsonen, får mindre end en klub der f.eks. er endt sæsonen af med en fantastisk slutspurt, men ellers elendigt spil i hele sæsonen.
For et døgn siden skulle man kun måles på præstationer, og det var uretfærdigt, hvis et hold fik flere penge end dem de lå over. Mon ikke vi så kan konkludere, at du ikke selv aner, hvad du mere, og derfor umulig at diskutere med? Brøndby lå altså nummer 12 sidste efterår, men fik stadig udbetalt flere penge end 5 andre klubber. I blandt var eksempelvis FCM, som vel set over de seneste 10 år har mindst lige så gode resultater som BIF.
Viva i cazzi rossi skrev:Jeg vil ikke blive pissed over at Viasat fordeler deres penge som de selv vil, den ret har de som rettighedshaver, og den ret betaler de for. Så vidt jeg kan læse mig frem til, var aftalen inden endnu værre, så lidt fremskridt er der dog sket. Og lige meget hvad, så tjener alle klubberne mere på tv-aftalen end de gjorde før.
En lille analogi: 3F indgår ny overenskomst med Post Danmark. Timelønnen hæves for alle medarbejdere med 50 kroner. Ved lønudbetalingen går det dog hurtigt op for postarbejderne i Jylland og på Sjælland, at deres kolleger på Fyn har fået en lønstigning på 100 kroner. Skal postarbejderne i Jylland og på Sjælland så bare trække på skuldrene og tænke pyt, da de jo alligevel får mere end før? Det er vel Post Danmarks penge, og dem kan de vel fordele som de vil, nu alle alligevel får mere i løn.
Viva i cazzi rossi skrev:Jeg er helt med på, at der skal være et press på Viasat fra klubberne og fans af klubberne uden for hovedstadsområdet. Det er den eneste vej til en helt fair fordeling. Jeg vil dog også forbeholde mig retten til, som økonomisk skolet, at se det nødvendige i at lade markedskræfterne styre. Det giver også et positivt press på f.eks. AaB om at styrke deres brandværdi.
At du synes Brøndby og FCK fortjener mere end andre klubber, fordi deres brand er stort er sort snak. Det er medierne i højere grad end de to klubber selv, der har skabt det brand.
Havde egentligt bestemt mig for at ligge denne samtale død igen, da det blev for meget personfnidder. Efter at have læst de sidste par tråde herinde, kan jeg dog se at det er den nye standard, så har det ikke mere så dårligt over at svare igen. Forhåbentligt kan det også hjælpe til at begrave den nye FCM tråd der er kørende. Svarer dig kort Alithebeast, og du behøves ikke svare igen. Kan se vi er af forskellig mening, så der er nok ingen middelvej for os to.

Jo, jeg er klart tilhænger af der kun bliver målt på præstation. Det vi diskutere var om det skulle måles på stillingen eller på de sidste 11 kampe. Der mener jeg stadig stillingen. Det at jeg mener at Viasats format ikke er så slemt som jeg troede, har intet at gøre med dette. Jeg syntes ikke at Viasat fordeler pengene 100% fair, men jeg troede at det var en endnu værre fordeling.

Din analogi går mig over hovedet. Hvad Viasat værdisætter et produkt til har intet med overenskomster at gøre. Det virker det til at der er meget få herinde, som har forstået. Fint nok at I har det sådan, men Viasat har betalt dyre penge for rettighederne og derefter må de sådan set gøre hvad de vil. Jeg syntes det er dumt, at de har så ensidig en fokus på klubber, men hvis de mener, at de tjener flest penge på den måde, så er det op til dem. Det vil ikke engang undre mig, hvis de har betalt flere penge, for at de kan få lov til at fordele pengene som de gør. Bemærk her at jeg ikke er enig i deres fordeling, jeg kan bare ikke blive sur over den. Jeg kan godt se hvorfor de fordeler pengene som de gør, dette betyder ikke at jeg mener at det er fair eller andet i den dur.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1632
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Tv penge

Indlæg af Halil » 18. okt 2013, 11:33

http://tvm.gallup.dk/tvm/pm/default.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Uge 43:
SUPERLIGAEN - OB - BRØNDBY Søndag kl. 19 257.000
SUPERLIGAEN - SØNDERJYSKE - OB Mandag kl. 19 121.000
SUPERLIGAEN - FC NORDSJÆLLAND - FC MIDTJYLLAND Lørdag kl. 17 93.000
SUPERLIGAEN - VIBORG - FC VESTSJÆLLAND Fredag Kl. 18 74.000

Uge 42:
VM-FODBOLD: DANMARK- MALTA, DIREKTE Tirsdag kl. 21 941.000
SUPERLIGAEN - FC KØBENHAVN - AaB Søndag kl. 20 165.000
SUPERLIGAEN - AGF - FC NORDSJÆLLAND Fredag kl. 18.30 92.000
SUPERLIGAEN - FC MIDTJYLLAND - RANDERS FC Lørdag kl. 17 87.000

Uge 41(Landsholdsuge):
VM-FODBOLD: DANMARK-ITALIEN, DIREKTE Fredag kl. 20 1.271.000
SUPERLIGAEN - FC MIDTJYLLAND - FC VESTSJÆLLAND Mandag Kl. 19 100.000

Uge 40:
UEFA CHAMPIONS LEAGUE - REAL MADRID - FC KØBENHAVN Onsdag 3+ Kl. 20:45 433.000
SUPERLIGAEN - FC NORDSJÆLLAND - BRØNDBY Søndag 3+ kl. 19 222.000
SUPERLIGAEN - FC NORDJÆLLAND - RANDERS Mandag kl. 19 102.000
SUPERLIGAEN - ESBJERG - OB Søndag Kl. 15 99.000
SUPERLIGAEN - RANDERS - AGF Lørdag kl. 17 97.000


Uge 39:
SUPERLIGAEN - BRØNDBY - FC KØBENHAVN Lørdag kl. 17 3+ 202.000
SUPERLIGAEN - OB - FC MIDTJYLLAND Søndag Kl. 19 149.000
SUPERLIGAEN - FC VESTSJÆLLAND - ESBJERG Mandag Kl. 20 125.000
SUPERLIGAEN - VIBORG FF - FC VESTSJÆLLAND Fredag Kl. 18.30 77.000
LANDSPOKAL - HB KØGE - AaB Tirsdag Kl. 21 67.000

Uge 38:
UEFA CHAMPIONS LEAGUE - FC KØBENHAVN - JUVENTUS 3+ Tirsdag kl. 20:45 411.000
SUPERLIGAEN - FC KØBENHAVN - OB 3+ Søndag Kl. 19 228.000
SUPERLIGAEN - RANDERS FC - AaB Fredag kl. 19:30 108.000
SUPERLIGAEN - FC MIDTJYLLAND - VIBORG FF Lørdag kl. 18 104.000
SUPERLIGAEN - FC MIDTJYLLAND - FC NORDSJÆLLAND Mandag Kl. 19 90.000

Uge 37:
FODBOLD ARMENIEN - DANMARK Tirsdag kl. 18 469.000
SUPERLIGAEN - BRØNDBY - OB Søndag kl. 19 253.000
SUPERLIGAEN - FC VESTSJÆLLAND - RANDERS FC Søndag kl. 17 116.000
SUPERLIGAEN - SØNDERJYSKE - AaB Fredag kl. 18:30 78.000

Uge 36:(landskampspause)
SUPERLIGAEN - RANDERS FC - SØNDERJYSKE Mandag Kl. 19 134.000

Uge 35:
SUPERLIGAEN - AaB - BRØNDBY Søndag 3+ Kl.19 246.000
SUPERLIGAEN - AaB - FC MIDTJYLLAND Mandag kl. 19 147.000
SUPERLIGAEN - OB - AGF Fredag kl. 18.30 108.000
SUPERLIGAEN - ESBJERG - FC MIDTJYLLAND Søndag kl. 15 76.000
LANDSPOKAL - SILKEBORG - AaB Torsdag 3+ kl. 20:30 55.000

Uge 34:

SUPERLIGAEN - BRØNDBY - RANDERS Søndag 3+ kl. 19 258.000
SUPERLIGAEN - RANDERS - ESBJERG Mandag kl. 19 121.000
SUPERLIGAEN - AGF - SØNDERJYSKE Fredag kl. 18.30 88.000
SUPERLIGAEN - VIBORG FF - ESBJERG FB Søndag kl. 15 79.000

Uge 33:
FODBOLD: POLEN-DANMARK, DIREKTE Onsdag tv2 kl. 20.45 788.000
SUPERLIGAEN - FC KØBENHAVN - AGF Søndag 3+ kl. 20 254.000
SUPERLIGAEN - SØNDERJYSKE - FC VESTSJÆLLAND Mandag 3sport1 kl. 19 110.000
SUPERLIGAEN - SØNDERJYSKE - VIBORG FF Søndag 3sport1 kl. 17 107.000
SUPERLIGAEN - FC NORDSJÆLLAND - AaB Lørdag 3sport1 kl. 17 53.000

Uge 32:
SUPERLIGAEN - FC NORDSJÆLLAND - FC KØBENHAVN Søndag 3+ kl. 19 251.000
SUPERLIGAEN - ESBJERG - AGF Lørdag kl. 17 119.000
SUPERLIGAEN - VIBORG - BRØNDBY Fredag 3sport kl. 18.30 115.000
SUPERLIGAEN - FC VESTSJÆLLAND - AaB Mandag 3sport kl. 19 100.000
UEFA EUROPA LEAGUE KVALIFIKATION - MALMØ FF - SWANSEA Torsdag 3+ kl. 20.45 88.000
UEFA CL KVALIFIKATION - ZENIT SKT. PETERSBORG - FC NORDSJÆLLAND 3+ Onsdag kl. 18. 52.000
UEFA EUROPA LEAGUE KVALIFIKATION - RUBIN KAZAN - RANDERS Torsdag 3+ kl. 19 49.000

Uge 31:
SUPERLIGAEN - BRØNDBY - ESBJERG Søndag 3+ kl. 19 208.000
UEFA CL KVALIFIKATION - FC NORDSJÆLLAND - ZENIT SKT. PETERSBORG Tirsdag 3+ kl. 19 157.000
UEFA EUROPA LEAGUE KVALIFIKATION - SWANSEA CITY - MALMØ FF Torsdag kl. 20:45 3+ 116.000
SUPERLIGAEN - ESBJERG - AaB Mandag kl. 19 3sport 104.000
SUPERLIGAEN - AGF - FC NORDSJÆLLAND Lørdag kl. 17 3sport 95.000
SUPERLIGAEN - FC MIDTJYLLAND - SØNDERJYSKE Fredag 3sport kl. 18.30 66.000
UEFA EUROPA LEAGUE KVALIFIKATION - RANDERS FC - RUBIN KAZAN Torsdag kl. 18.30 65.000

Uge 30:
Kvindefobol EM DANMARK-NORGE Torsdag kl. 20 668.000
SUPERLIGAEN - FC MIDTJYLLAND - FC KØBENHAVN 3+ Søndag kl. 20 157.000
SUPERLIGAEN - ESBJERG - FC NORDSJÆLLAND Mandag kl. 19 99.000
SUPERLIGAEN - FC VESTSJÆLLAND - AGF Lørdag kl. 17 95.000
SUPERLIGAEN - FC NORDSJÆLLAND - VIBORG Fredag kl. 18 62.000
UEFA EUROPA LEAGUE KVALIFIKATION - AaB - DILA GORI Torsdag kl. 20 59.000

Uge 29:

Mette Cornelius melder om: Bif - FCV Kanal 9 Søndag kl. 17 145.000
SUPERLIGAEN - AaB - FC KØBENHAVN 3+ Søndag kl. 19 130.000

Underligt. De andre kampe må være spillet på kanal 9s kanaler.

Ny sæson 2013/14


Uge 21:

SUPERLIGAEN - HORSENS - BRØNDBY Mandag 3+ 398.000
SUPERLIGAEN - AaB - RANDERS Mandag Viasatsport 1 18.000
SUPERLIGAEN - FC MIDTJYLLAND - AGF Mandag Viasatssport 2 2.000


Uge 20:

SUPERLIGAEN - BRØNDBY - FC NORDSJÆLLAND 3+ Torsdag 172.000
SUPERLIGAEN - AC HORSENS - SILKEBORG Mandag 165.000
SUPERLIGAEN - SØNDERJYSKE - HORSENS Torsdag 76.000
SUPERLIGAEN - RANDERS - FC KØBENHAVN 3puls Torsdag 30.000

Uge 19:

LANDSPOKAL - RANDERS - ESBJERG Torsdag 3+ 174.000
SUPERLIGAEN - FC KØBENHAVN - ESBJERG 3+ Søndag 151.000
SUPERLIGAEN - OB - FC MIDTJYLLAND Mandag 141.000
SUPERLIGAEN - FC NORDSJÆLLAND - OB Fredag 108.000
SUPERLIGAEN - AGF - SØNDERJYSKE Lørdag 82.000

Uge 18:

SUPERLIGAEN - BRØNDBY - FC KØBENHAVN Søndag 3+ 347.000
SUPERLIGAEN - FC MIDTJYLLAND - AaB Mandag 123.000
SUPERLIGAEN - SILKEBORG - FC NORDSJÆLLAND Fredag 79.000
SUPERLIGAEN - SØNDERJYSKE - AaB Lørdag 66.000

Uge 17:

SUPERLIGAEN - FCK - AGF Søndag 3+ 126.000
SUPERLIGAEN - ESBJERG - FC MIDTJYLLAND Mandag 119.000
SUPERLIGAEN - SILKEBORG - ESBJERG Fredag 111.000
SUPERLIGAEN - FC NORDSJÆLLAND - SØNDERJYSKE Lørdag 87.000

Uge 16:

SUPERLIGAEN - FC NORDSJÆLLAND - FCK Mandag 297.000
LANDSPOKAL - FORLÆNGET SPILLETID Torsdag 3+ 237.000
LANDSPOKAL - ESBJERG - BRØNDBY Torsdag 3+ 223.000
SUPERLIGAEN - AaB - FC KØBENHAVN Søndag 3+ 164.000
LANDSPOKAL - AC HORSENS - RANDERS Onsdag 75.000
SUPERLIGAEN - AGF - AC HORSENS Lørdag 74.000

Uge 15:

SUPERLIGAEN - OB - AaB Søndag 3+ 149.000
SUPERLIGAEN - SØNDERJYSKE - ESBJERG Tirsdag 109.000
SUPERLIGAEN - AaB - SILKEBORG Mandag 101.000
SUPERLIGAEN - SILKEBORG - AGF Fredag 93.000
SUPERLIGAEN - FC MIDTJYLLAND - HORSENS Lørdag 80.000
LANDSPOKAL - RANDERS - AC HORSENS Onsdag 41.000

Uge 14:
SUPERLIGAEN - BRØNDBY - AGF Mandag 195.000
SUPERLIGAEN - FC KØBENHAVN - OB Søndag 194.000
SUPERLIGAEN - AGF - ESBJERG Fredag 117.000
SUPERLIGAEN - SØNDERJYSKE - FC MIDTJYLLAND Lørdag 102.000
SUPERLIGAEN - ESBJERG - AaB Mandag 73.000
SUPERLIGAEN - AaB - FC NORDSJÆLLAND Torsdag 68.000

Uge: 13:
VM-FODBOLD: DANMARK-BULGARIEN, Tirsdag 1.200.000
SUPERLIGAEN 3+ - FC MIDTJYLLAND - FC KØBENHAVN Fredag 120.000
SUPERLIGAEN Sport 1- OB - AC HORSENS Søndag 136.000
SUPERLIGAEN Sport 1 - OB - RANDERS Torsdag 116.000
SUPERLIGAEN Sport 1 - FC NORDSJÆLLAND - AGF Fredag 110.000
SUPERLIGAEN Sport 1 - SILKEBORG - SØNDERJYSKE Torsdag 76.000
SUPERLIGAEN Sport 1 - SØNDERJYSKE - RANDERS Søndag 72.000

Tre kampe som ligger i samme lag som match of the week!

Uge 11:

SUPERLIGAEN - BRØNDBY - FC MIDTJYLLAND søndag 190.000
LANDSPOKAL - BRØNDBY - ESBJERG Onsdag 104.000
SUPERLIGAEN - FC MIDTJYLLAND-FC NORDSJÆLLAND Mandag 110.000
SUPERLIGAEN - FC KØBENHAVN - AC HORSENS Fredag 89.000
SUPERLIGAEN - AaB - FC NORDSJÆLLAND BRUDT PGA sne lørdag 81.000

Uge 10:

SUPERLIGAEN - AGF - BRØNDBY Søndag 179.000
SUPERLIGAEN - ESBJERG - AGF Mandag 130.000
SUPERLIGAEN - AaB - ESBJERG Lørdag 115.000
SUPERLIGAEN - RANDERS - SØNDERJYSKE Fredag 103.000

Uge 9:

SUPERLIGAEN - OB - FC KØBENHAVN Søndag 216.000
SUPERLIGAEN - SILKEBORG - AaB Fredag 80.000
SUPERLIGAEN - FC MIDTJYLLAND - SØNDERJYSKE Lørdag 60.000

_________________
Uden Synd Ingen Frelse

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Tv penge

Indlæg af PeterS » 13. nov 2013, 22:50

Fostår satme ikke det ikke kan fordeles lige, og at man sagde at en mandagskamp skulle være imod en af de 3-4 nærmeste klubber!

Stillingen i tildelte mandagskampe i efteråret:

AaB - 7
EfB - 6
FCV - 5
RFC - 4
FCN - 4
SJE - 3
FCM - 3
AGF - 1
OB - 1
BIF - 1
VFF - 1
FCK - 0

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Tv penge

Indlæg af Lindmark » 14. nov 2013, 08:49

Hader mandagskampe - såvel hjemme som ude. I tidligere sæsoner har vi ikke været hårdest ramt, men dette efterår er det helt galt. Det er noget pis, og koster helt sikkert tilskuere/opbakning (både hjemme og ude) når så stor en del af vores kampe foregår på hverdagsaftener.

Hader mandagskampe.
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Tv penge

Indlæg af Hinrup85 » 14. nov 2013, 09:22

Lindmark skrev:Hader mandagskampe - såvel hjemme som ude. I tidligere sæsoner har vi ikke været hårdest ramt, men dette efterår er det helt galt. Det er noget pis, og koster helt sikkert tilskuere/opbakning (både hjemme og ude) når så stor en del af vores kampe foregår på hverdagsaftener.

Hader mandagskampe.
Jeg er ganske enig - jeg kan personligt hverken se mandags kampe i fjernsynet eller følge dem i radioen.. Og nu med 4 stk. i træk er jo helt absurd.

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Tv penge

Indlæg af budo » 7. jan 2014, 14:18

Så har vi balladen igen!
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 188379.ece

Hvornår får de andre klubber nok og siger: "OK, leg I bare med jer selv"?
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
ASC Vestjylland
1. div
1. div
Indlæg: 272
Tilmeldt: 8. jul 2007, 20:44
Favoritspiller: MIG SELV !!!!!!
Geografisk sted: HolstebronX Måbjerg

Re: Tv penge

Indlæg af ASC Vestjylland » 7. jan 2014, 19:18

budo skrev:Så har vi balladen igen!
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 188379.ece

Hvornår får de andre klubber nok og siger: "OK, leg I bare med jer selv"?

Det mest fair ville vel være at dele pengene i 12 lige storer dele eller hva ?
Min GUD hedder LYNGE og min tros retning er AaB !!!! Min kirke er Aalborg Stadion!!!!!

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Tv penge

Indlæg af PeterS » 7. jan 2014, 21:49

Okay blog indlæg. Jeg synes han rammer hovedet på sømmet.

Håber klubberne finder en rimelig fordeling af kampene, hvis de skal blive ved med at spilles over så mange dage.

http://www.bold.dk/blog/vis.php?blog_id=2768&post_id=32" onclick="window.open(this.href);return false;

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Tv penge

Indlæg af hje1980 » 8. jan 2014, 10:27

Synes med den oversigt der er længere oppe, taler meget for at det er skudt helt ved siden af, at Brøndby trækker flest seere.

Jo i de runder hvor de har den absolutte bedste tid på bedste kanal (3+ søndag aften) så har de rundens flest seere..
Men tager man og kigger på de runder hvor de IKKE spiller der, så ser tallene stadig ens ud. Flest der kigger med søndag aften, og ca. halvdelen I de andre kampe.

Uge 32:
SUPERLIGAEN - VIBORG - BRØNDBY Fredag 3sport kl. 18.30 115.000
SUPERLIGAEN - FC NORDSJÆLLAND - FC KØBENHAVN Søndag 3+ kl. 19 251.000

Uge 33:
SUPERLIGAEN - FC KØBENHAVN - AGF Søndag 3+ kl. 20 254.000

Uge 38:
SUPERLIGAEN - FC KØBENHAVN - OB 3+ Søndag Kl. 19 228.000
SUPERLIGAEN - RANDERS FC - AaB Fredag kl. 19:30 108.000

Uge 20:

SUPERLIGAEN - BRØNDBY - FC NORDSJÆLLAND 3+ Torsdag 172.000
SUPERLIGAEN - AC HORSENS - SILKEBORG Mandag 165.000

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1882
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Tv penge

Indlæg af 634 » 8. jan 2014, 19:04

Nogle BIF fans har udtrykt at deres hold altid trækker flest seere, ligegyldigt sende tidspunkt.
Så er der jo netop ingen rimelighed i at sende på fast sendetid og i bedste sendetid. Hvis nogen skal for fordeles er det jo netop den deltager som behøver hjælp til at samle sine perifiri-fans, til samlet set at få flest seere af Superligaen.

Hvis turneringen bliver lavet om til grundspil i efteråret med 2 X 12 i de 2 bedste rækker, og med slutspil i foråret med 3 X 8, håber jeg inderligt at der bliver ligeværdig fordeling af TV penge til de 2 X 12 i grindspillet og til 3 X 8 i slutspillet. Måske 95 % af TV pengene til ligeværdigheden, og de sidste 5 % til forskellige bonusser som skal være aftalt inden sæsonstart.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Besvar