Tv penge

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Tv penge

Indlæg af FlæskeFrank » 19. mar 2014, 12:14

Nu er det vel omsonst at snakke om procenttallene for de to kanaler. Det svarer til den tråd om reelle mål eller ej. Hvis tallene for de to kanaler er stort set ens, så er det sådan.

Jeg savner derimod en tydelig argumentation for, at tallene for AaB og Brøndby ikke er sammenlignelige de to uger(AaB-FCM, BIF-FCN), hvor de var canal 9 valg...
- FlæskeFrank

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Tv penge

Indlæg af Maglau » 19. mar 2014, 12:20

FlæskeFrank skrev:Nu er det vel omsonst at snakke om procenttallene for de to kanaler. Det svarer til den tråd om reelle mål eller ej. Hvis tallene for de to kanaler er stort set ens, så er det sådan.

Jeg savner derimod en tydelig argumentation for, at tallene for AaB og Brøndby ikke er sammenlignelige de to uger(AaB-FCM, BIF-FCN), hvor de var canal 9 valg...
Jeg synes det er enormt relevant at vide hvor mange der kan tage canal 9 i deres pakke og hvor mange der har adgang til 3+.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Tv penge

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 19. mar 2014, 12:23

FlæskeFrank skrev:Nu er det vel omsonst at snakke om procenttallene for de to kanaler. Det svarer til den tråd om reelle mål eller ej. Hvis tallene for de to kanaler er stort set ens, så er det sådan.

Jeg savner derimod en tydelig argumentation for, at tallene for AaB og Brøndby ikke er sammenlignelige de to uger(AaB-FCM, BIF-FCN), hvor de var canal 9 valg...

Ok, så salget af en vare der er til salg i en butik hvor der kommer 100.000 i gennemsnit om dagen, er direkte sammenlignelig med med salget i en butik hvor der kommer 500.000 kunder i gennemsnit i dagen? Simpelthen fordi det er to butikker som er "lige tilgængelige"?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Tv penge

Indlæg af Pastorius » 19. mar 2014, 12:26

Maglau skrev:
FlæskeFrank skrev:Nu er det vel omsonst at snakke om procenttallene for de to kanaler. Det svarer til den tråd om reelle mål eller ej. Hvis tallene for de to kanaler er stort set ens, så er det sådan.

Jeg savner derimod en tydelig argumentation for, at tallene for AaB og Brøndby ikke er sammenlignelige de to uger(AaB-FCM, BIF-FCN), hvor de var canal 9 valg...
Jeg synes det er enormt relevant at vide hvor mange der kan tage canal 9 i deres pakke og hvor mange der har adgang til 3+.
Det er vist ca. det samme.

Hos boxer er der endda en overvægt hos 8 og 9, der kan tages i den mellemste pakke, mens 3+ (så vidt jeg kan se slet ikke findes på boxer).

Der er nok ikke den store forskel.

Der er vist ingen tvivl om at Brøndby trækker mange seere, og nok også flere end de fleste andre klubber. Men der er heller ingen tvivl om at forskellen nok ikke er så stor som den gøres til, og at den nok ville være en hel del mindre, hvis ikke de var blevet positivt favoriseret så længe som tilfældet rent faktisk har været.

Hvorom alting er er der nok ikke det store at gøre ved det, udover at AaB bliver ved med at gøre sig positivt bemærket, og håbe på at Brøndby fortsætter med at grave deres TV-grav endnu dybere.

Min forventning er at Brøndby står alene, hvis vi ikke har hørt andet inden 1. april (muligvis inden sæsonafslutning, men jeg tror på 1/4).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Tv penge

Indlæg af Pastorius » 19. mar 2014, 12:28

Poker-One-Kenobi skrev:
FlæskeFrank skrev:Nu er det vel omsonst at snakke om procenttallene for de to kanaler. Det svarer til den tråd om reelle mål eller ej. Hvis tallene for de to kanaler er stort set ens, så er det sådan.

Jeg savner derimod en tydelig argumentation for, at tallene for AaB og Brøndby ikke er sammenlignelige de to uger(AaB-FCM, BIF-FCN), hvor de var canal 9 valg...

Ok, så salget af en vare der er til salg i en butik hvor der kommer 100.000 i gennemsnit om dagen, er direkte sammenlignelig med med salget i en butik hvor der kommer 500.000 kunder i gennemsnit i dagen? Simpelthen fordi det er to butikker som er "lige tilgængelige"?
Det er ikke en reel sammenligning.

Folk kan vist godt finde ud af at slå over på en anden tilgængelig kanal, hvis de ved deres hold spiller der.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Tv penge

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 19. mar 2014, 12:55

Pastorius skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
FlæskeFrank skrev:Nu er det vel omsonst at snakke om procenttallene for de to kanaler. Det svarer til den tråd om reelle mål eller ej. Hvis tallene for de to kanaler er stort set ens, så er det sådan.

Jeg savner derimod en tydelig argumentation for, at tallene for AaB og Brøndby ikke er sammenlignelige de to uger(AaB-FCM, BIF-FCN), hvor de var canal 9 valg...

Ok, så salget af en vare der er til salg i en butik hvor der kommer 100.000 i gennemsnit om dagen, er direkte sammenlignelig med med salget i en butik hvor der kommer 500.000 kunder i gennemsnit i dagen? Simpelthen fordi det er to butikker som er "lige tilgængelige"?
Det er ikke en reel sammenligning.

Folk kan vist godt finde ud af at slå over på en anden tilgængelig kanal, hvis de ved deres hold spiller der.
Selvfølgelig. Men hvis du ikke tror at det betyder noget hvor meget kanalen er brandet hos folk eller i hvilken rækkefølge folk har deres kanaler til at ligge på tv, må du tro om. 3+ er en væsentligt mere kendt kanal, derfor er der større chance for at seere ender på den end på Canal 9. Derfor holder det ikke at sige at begge kanaler lige tilgængelige. Det er de, men det er sgu ligegyldigt hvis halvdelen ikke aner hvor de har Canal 9. Havde det drejet sig om 3 og 3+, eller DR og TV2 havde vi været enige.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Tv penge

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. mar 2014, 13:04

Pastorius skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
FlæskeFrank skrev:Nu er det vel omsonst at snakke om procenttallene for de to kanaler. Det svarer til den tråd om reelle mål eller ej. Hvis tallene for de to kanaler er stort set ens, så er det sådan.

Jeg savner derimod en tydelig argumentation for, at tallene for AaB og Brøndby ikke er sammenlignelige de to uger(AaB-FCM, BIF-FCN), hvor de var canal 9 valg...

Ok, så salget af en vare der er til salg i en butik hvor der kommer 100.000 i gennemsnit om dagen, er direkte sammenlignelig med med salget i en butik hvor der kommer 500.000 kunder i gennemsnit i dagen? Simpelthen fordi det er to butikker som er "lige tilgængelige"?
Det er ikke en reel sammenligning.

Folk kan vist godt finde ud af at slå over på en anden tilgængelig kanal, hvis de ved deres hold spiller der.
Men en tv kanal som generelt har langt flere seere, har vel alt andet lige et noget større potentiale. Jeg tænker på seere som er på kanalen i forvejen, eller som tilfældigt tænder for kanalen mens kampen kører. Men selvfølgelig spiller tidspunktet, og konkurrencen fra andre tilbud også ind.

Jeg er enig i at sammenligningen mellem AaB-FCM og BIF-FCN som begge var på Canal 9 er den mest reelle, og savner i dén grad at medierne tager fat i hvor stor betydning det har for Brøndbys seertal, at de har så mange kampe på den mest sete kanal, og det bedste sendetidspunkt.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Tv penge

Indlæg af FlæskeFrank » 19. mar 2014, 13:39

Nu er det nogle år siden, at jeg havde canal9.

Men er der virkelig nogen, som har set et program på kanalen, når det ikke var fodbold ??? Sådan husker jeg tv-programmet.

Jeg er med på, at "penetrationsgraden" ikke kan stå alene for de to kanaler. Selvom de når ud til det samme antal seere, så har Canal9 vist aldrig haft et program, som er set af ret mange. Det har 3+ trods alt.

Opdateret. Har lige set programmet for 3+(som jeg ikke har haft i et år). Det er ligeså ringe...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Tv penge

Indlæg af Pastorius » 19. mar 2014, 13:46

FlæskeFrank skrev:Nu er det nogle år siden, at jeg havde canal9.

Men er der virkelig nogen, som har set et program på kanalen, når det ikke var fodbold ??? Sådan husker jeg tv-programmet.

Jeg er med på, at "penetrationsgraden" ikke kan stå alene for de to kanaler. Selvom de når ud til det samme antal seere, så har Canal9 vist aldrig haft et program, som er set af ret mange. Det har 3+ trods alt.

Opdateret. Har lige set programmet for 3+(som jeg ikke har haft i et år). Det er ligeså ringe...
Jep, nøjagtig det samme her. Jeg har ikke set andet end sport på nogle af Viasats, Cmores eller SBS' kanaler i flere år.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Tv penge

Indlæg af FlæskeFrank » 21. mar 2014, 10:58

Nu må vi hellere gøre det klart inden tråden optræder igen. Når vi møder FCM om 14 dage, så spiller vi samtidig med at Magnussen kører F1. Altså en mindst ligeså svær modstander, som sidst vi mødte FCM, hvor det var Tottenham-Arsenal og Messi.

3+ har flyttet BIF-Esbjerg til kl. 19.30, men vi spiller altså i perioden 17-19, hvor F1 går igang kl. 17.00 og tager ca. en fodboldkamps tid. Så alt over 127.000 vil være en fantastisk, måske endda alt over 100.000.
- FlæskeFrank

Kasper Møller
AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 21. jun 2005, 10:59
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Tv penge

Indlæg af Kasper Møller » 21. mar 2014, 11:14

FlæskeFrank skrev:Nu må vi hellere gøre det klart inden tråden optræder igen. Når vi møder FCM om 14 dage, så spiller vi samtidig med at Magnussen kører F1. Altså en mindst ligeså svær modstander, som sidst vi mødte FCM, hvor det var Tottenham-Arsenal og Messi.

3+ har flyttet BIF-Esbjerg til kl. 19.30, men vi spiller altså i perioden 17-19, hvor F1 går igang kl. 17.00 og tager ca. en fodboldkamps tid. Så alt over 127.000 vil være en fantastisk, måske endda alt over 100.000.

Vi spiller lørdag. Det der racerbil er vel søndag?

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Tv penge

Indlæg af Lindmark » 21. mar 2014, 11:19

Kasper Møller skrev:
FlæskeFrank skrev:Nu må vi hellere gøre det klart inden tråden optræder igen. Når vi møder FCM om 14 dage, så spiller vi samtidig med at Magnussen kører F1. Altså en mindst ligeså svær modstander, som sidst vi mødte FCM, hvor det var Tottenham-Arsenal og Messi.

3+ har flyttet BIF-Esbjerg til kl. 19.30, men vi spiller altså i perioden 17-19, hvor F1 går igang kl. 17.00 og tager ca. en fodboldkamps tid. Så alt over 127.000 vil være en fantastisk, måske endda alt over 100.000.

Vi spiller lørdag. Det der racerbil er vel søndag?
Racerbilsbold er søndag, ja. Guldkamp er lørdag :cheers:
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Tv penge

Indlæg af thomasjn » 21. mar 2014, 11:28

Lindmark skrev:
Kasper Møller skrev:
FlæskeFrank skrev:Nu må vi hellere gøre det klart inden tråden optræder igen. Når vi møder FCM om 14 dage, så spiller vi samtidig med at Magnussen kører F1. Altså en mindst ligeså svær modstander, som sidst vi mødte FCM, hvor det var Tottenham-Arsenal og Messi.

3+ har flyttet BIF-Esbjerg til kl. 19.30, men vi spiller altså i perioden 17-19, hvor F1 går igang kl. 17.00 og tager ca. en fodboldkamps tid. Så alt over 127.000 vil være en fantastisk, måske endda alt over 100.000.

Vi spiller lørdag. Det der racerbil er vel søndag?
Racerbilsbold er søndag, ja. Guldkamp er lørdag :cheers:
Og midterkamp søndag aften. Sådan Viashit

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Tv penge

Indlæg af FlæskeFrank » 21. mar 2014, 12:22

Jamen så tager jeg mine ord i mig igen.

FCK-Sdr. kan så kæmpe med Magnussen og Liverpool om seerne.

Dejligt at topkampen bliver vist på Viasport1 - det skal nok give seere. Vil det sige, at den kamp kun er 3. valg den uge ? Så ville det være rigtig rart, hvis vi(FCM og os) fik holdt hullet til FCK,BIF, Esbjerg osv. inden kampen. Så det ville være mere udtalt håbløst.
- FlæskeFrank

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Tv penge

Indlæg af sulakvelidze » 23. mar 2014, 21:32

Nu har jeg ikke set programmet ret meget i denne sæson, men vi fik da vist lige en klassisk Onside. Fire minutters hurtigt sammenklip af højdepunkter fra kampen med mesterskabskandidaten AaB. To interviews, begge med folk fra Sønderjyske. Hvad AaB havde at sige til nederlaget var åbenbart ikke vigtigt. Og så tilbage til Brøndbys kamp og flere reaktioner fra Brøndby.

Det program er en kolossal skandale. Utroligt at dem, der lægger navn, stemme og ansigt til vil være sig selv bekendt. En ting er, at de gør alt for at hype Brøndby tilbage til toppen, men at de så åbenlyst ignorerer en guldkandidat i valg både MOTW og journalistisk behandling er og bliver enormt skandaløst, intet mindre.

Allan Gaarde og andre ledere, der ikke er fra Brøndby og FCK, bør tage det op i tv-forhandlingerne og stille krav om en dækning, der viser interesse for klubberne væk fra København. Hvis Viasat får lov til at fortsætte kursen uden modstand fra klubberne, bliver det jo aldrig anderledes.

awnaw
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 16. mar 2012, 20:53

Re: Tv penge

Indlæg af awnaw » 23. mar 2014, 21:37

Lad nu være med at se det lort. Det er det rene propaganda.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Tv penge

Indlæg af Brodernumsi » 23. mar 2014, 21:54

sulakvelidze skrev: Allan Gaarde og andre ledere, der ikke er fra Brøndby og FCK, bør tage det op i tv-forhandlingerne og stille krav om en dækning, der viser interesse for klubberne væk fra København. Hvis Viasat får lov til at fortsætte kursen uden modstand fra klubberne, bliver det jo aldrig anderledes.
De får en masse penge for at holde kæft.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1566
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Tv penge

Indlæg af dyhrmaN » 23. mar 2014, 22:08

er der overhovedet nogen der ser onside længere - udover folk der holder med Brøndby?

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Tv penge

Indlæg af thomasjn » 24. mar 2014, 00:34

Drop Onside - det er jo rent Brøndby-show. Har ikke set det program fast i de sidste fem år. Checker i ny og næ, men utroligt nok er det kun blev værre med årene. Det bras kan ikke anbefales til andet end et møde på Brøndby jobcenter, også kaldet fanklubben.

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 11. jul 2005, 13:33
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Re: Tv penge

Indlæg af Super Hansen » 24. mar 2014, 08:59

thomasjn skrev:Drop Onside - det er jo rent Brøndby-show. Har ikke set det program fast i de sidste fem år. Checker i ny og næ, men utroligt nok er det kun blev værre med årene. Det bras kan ikke anbefales til andet end et møde på Brøndby jobcenter, også kaldet fanklubben.
Kan ikke være mere enig, DROP DET lort, det er så ensporet at Putin ville være stolt, Jeg har også afmeldt alt hvad der hedder nyhedsbreve m.m. fra E.B. B.T m.m. og nøjes gud må bedre det med den lokale, Der nu får mine klik, og derved måske kan gro lidt.
De andre er ikke mine klik værdige :-)

Besvar