Blog fra Michael Sten Jensen om AaB's talenter

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Blog fra Michael Sten Jensen om AaB's talenter

Indlæg af Hinrup85 » 17. sep 2012, 12:31

http://calicalling.blog.com/2012/09/17/talentfabrikken/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg vil bare gøre opmærksom på denne artikkel, som følge på vores fantastiske stime og flotte talentudvikling.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Blog fra Michael Sten Jensen om AaB's talenter

Indlæg af 634 » 17. sep 2012, 16:11

Hinrup85 skrev:http://calicalling.blog.com/2012/09/17/talentfabrikken/

Jeg vil bare gøre opmærksom på denne artikkel, som følge på vores fantastiske stime og flotte talentudvikling.
Fantastisk skribent
jeg har ikke flere ord
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Blog fra Michael Sten Jensen om AaB's talenter

Indlæg af AllanPedersen » 18. sep 2012, 10:21

dette var det mest relevante sted jeg kunne poste..

nu har jeg læst i dag Lynge har skrevet han vil satse noget mere på de unge talenter fremover..
og det tror jeg såmænd også gerne vi vil..

men hvad betyder det konkret?..

i et ønske scenarie spiller vi os i champions league næste sæson.. lad os sige vi står til at få 100mill..
her er mit spørgsmål

ville vi beholde en potentiel 10mill spiller som kasper kusk på det tidspunkt.. eller ville vi sælge ham
og i stedet købet en 27-28 årig svensker til det halve?:.


Historisk set.,. ville vi sælge talentet og købe svenskeren.. tror i på en dag vi beholder et par af vores supertalenter?
og jeg mener ikke talenter som Ahlmann og Wichmann.. for respekt for dem, men jeg mener beholder vores profil talenter, typer som Helenius og Kusk.. kan i se det ske?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Blog fra Michael Sten Jensen om AaB's talenter

Indlæg af Pastorius » 18. sep 2012, 10:28

AllanPedersen skrev:dette var det mest relevante sted jeg kunne poste..

nu har jeg læst i dag Lynge har skrevet han vil satse noget mere på de unge talenter fremover..
og det tror jeg såmænd også gerne vi vil..

men hvad betyder det konkret?..
Det betyder at vi ingen penge har, og sælger dem vi kan få noget for. Så må vi fylde op med ynglinge for resten.

Kommer det som en overraskelse?
Uanset, så vil der være nogle af dem vi gerne ville have forlænget med, som bliver svære, og det kommer nok til at gøre lidt ondt at se dem forsvinde. Dem af dem andre - økonomisk stærke - klubber har fået øje på, er nok væk. Jeg har svært ved at forestille mig at ret mange af dem, vil prioritere det højere at spille for AaB til den noget mindre løn end de ellers kunne få.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Blog fra Michael Sten Jensen om AaB's talenter

Indlæg af AllanPedersen » 18. sep 2012, 10:42

Pastorius skrev:
AllanPedersen skrev:dette var det mest relevante sted jeg kunne poste..

nu har jeg læst i dag Lynge har skrevet han vil satse noget mere på de unge talenter fremover..
og det tror jeg såmænd også gerne vi vil..

men hvad betyder det konkret?..
Det betyder at vi ingen penge har, og sælger dem vi kan få noget for. Så må vi fylde op med ynglinge for resten.

Kommer det som en overraskelse?
Uanset, så vil der være nogle af dem vi gerne ville have forlænget med, som bliver svære, og det kommer nok til at gøre lidt ondt at se dem forsvinde. Dem af dem andre - økonomisk stærke - klubber har fået øje på, er nok væk. Jeg har svært ved at forestille mig at ret mange af dem, vil prioritere det højere at spille for AaB til den noget mindre løn end de ellers kunne få.
sådan som Lynge siger det.. siger han at de har brugt mange penge på talenafdelingen og vil forsøge at finde "base" der..
det læser jeg lige umiddelbart som "selv hvis vi begynder at få penge i kassen.. så satser vi fortsat på talenter"..
Og det er da ikke en dårlig ting.. men tror i reelt på det vil ske?. .hvis vi kommer i champions league og får købt et par spillere ind
tror i så ikke vores talenter bliver skubbet ud i kulissen igen?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Blog fra Michael Sten Jensen om AaB's talenter

Indlæg af Funky » 18. sep 2012, 10:51

AllanPedersen skrev:
Pastorius skrev:
AllanPedersen skrev:dette var det mest relevante sted jeg kunne poste..

nu har jeg læst i dag Lynge har skrevet han vil satse noget mere på de unge talenter fremover..
og det tror jeg såmænd også gerne vi vil..

men hvad betyder det konkret?..
Det betyder at vi ingen penge har, og sælger dem vi kan få noget for. Så må vi fylde op med ynglinge for resten.

Kommer det som en overraskelse?
Uanset, så vil der være nogle af dem vi gerne ville have forlænget med, som bliver svære, og det kommer nok til at gøre lidt ondt at se dem forsvinde. Dem af dem andre - økonomisk stærke - klubber har fået øje på, er nok væk. Jeg har svært ved at forestille mig at ret mange af dem, vil prioritere det højere at spille for AaB til den noget mindre løn end de ellers kunne få.
sådan som Lynge siger det.. siger han at de har brugt mange penge på talenafdelingen og vil forsøge at finde "base" der..
det læser jeg lige umiddelbart som "selv hvis vi begynder at få penge i kassen.. så satser vi fortsat på talenter"..
Og det er da ikke en dårlig ting.. men tror i reelt på det vil ske?. .hvis vi kommer i champions league og får købt et par spillere ind
tror i så ikke vores talenter bliver skubbet ud i kulissen igen?
Ikke for at skyde dig ned, men jeg synes ikke diskussionen er så interessant FØR vi er i CL og står med 100 millioner i hånden. ;)
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Blog fra Michael Sten Jensen om AaB's talenter

Indlæg af Pastorius » 18. sep 2012, 10:52

AllanPedersen skrev: sådan som Lynge siger det.. siger han at de har brugt mange penge på talenafdelingen og vil forsøge at finde "base" der..
det læser jeg lige umiddelbart som "selv hvis vi begynder at få penge i kassen.. så satser vi fortsat på talenter"..
Og det er da ikke en dårlig ting.. men tror i reelt på det vil ske?. .hvis vi kommer i champions league og får købt et par spillere ind
tror i så ikke vores talenter bliver skubbet ud i kulissen igen?
Jep, men lur mig om ikke talentsatsningen bliver en lille smule mindre helhjertet, hvis der er penge nok til etablerede navne på nogle af pladserne.

Hvis jeg skal sætte fingrene på én ting ved Lynge som jeg synes han gør forkert, så er det han overreagerer på sine tidligere erfaringer.

På et tidspunkt havde vi utroligt mange skader på spillere med lange kontrakter, og modreaktionen blev for korte og for bonusafhængige kontrakter - det kostede os bla. rigtig meget efter CL-sæsonen, hvor vi mistede det meste af et hold, fordi vi ikke havde råd til at forlænge med dem, efter de var blevet del af en succes (det samme er ved at ske nu).

Nu har vi så set en rigtig fin satsning på ungdommen, og så lyder det til vi skal helt i den grøft. Det tror jeg heller ikke på vi kan blive ved med at skaffe succes på over tid. Der vil komme perioder hvor resultaterne udebliver - som i sidste sæson, hvor vi var utroligt svingende.

Men som sagt, lige nu har vi ikke noget valg. Vi er bare nødt til at hoppe på den billigst mulige strategi, så Lynges udmeldinger ud fra de nuværende forudsætninger er en no-brainer. Der er ikke andre muligheder.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Blog fra Michael Sten Jensen om AaB's talenter

Indlæg af AllanPedersen » 18. sep 2012, 11:01

Pastorius skrev:
AllanPedersen skrev: sådan som Lynge siger det.. siger han at de har brugt mange penge på talenafdelingen og vil forsøge at finde "base" der..
det læser jeg lige umiddelbart som "selv hvis vi begynder at få penge i kassen.. så satser vi fortsat på talenter"..
Og det er da ikke en dårlig ting.. men tror i reelt på det vil ske?. .hvis vi kommer i champions league og får købt
et par spillere ind
tror i så ikke vores talenter bliver skubbet ud i kulissen igen?
Jep, men lur mig om ikke talentsatsningen bliver en lille smule mindre helhjertet, hvis der er penge nok til etablerede navne på nogle af pladserne.

Hvis jeg skal sætte fingrene på én ting ved Lynge som jeg synes han gør forkert, så er det han overreagerer på sine tidligere erfaringer.

På et tidspunkt havde vi utroligt mange skader på spillere med lange kontrakter, og modreaktionen blev for korte og for bonusafhængige kontrakter - det kostede os bla. rigtig meget efter CL-sæsonen, hvor vi mistede det meste af et hold, fordi vi ikke havde råd til at forlænge med dem, efter de var blevet del af en succes (det samme er ved at ske nu).

Nu har vi så set en rigtig fin satsning på ungdommen, og så lyder det til vi skal helt i den grøft. Det tror jeg heller ikke på vi kan blive ved med at skaffe succes på over tid. Der vil komme perioder hvor resultaterne udebliver - som i sidste sæson, hvor vi var utroligt svingende.

Men som sagt, lige nu har vi ikke noget valg. Vi er bare nødt til at hoppe på den billigst mulige strategi, så Lynges udmeldinger ud fra de nuværende forudsætninger er en no-brainer. Der er ikke andre muligheder.
igen bringer jeg måske et efterhånden plat eksempel op.. AJAX!.. de formår at hive talenter frem på holdet.. i en god kombination med gode spillere..
Jeg håber måske bare vi kan tiltrække bedre spillere.. og har en ambition om det.. i form af talenter..
At et talent fra en anden jysk klub der er på vej frem tænker på AaB i stedet for belgien.. og det er da ønske tænkning..

Men noget der har irriteret mig grænseløst er dette:
Nordsjælland vinder sidste sæson, i de sidste par runder, udtaler spillere som Michael Jakobsen og Enevoldsen at de godt kunne se sig spille i så 'spilleglad' en klub.. De er måske ikke vildt unge, men de er da kun en 24-25.
Vi vandt også mesterskabet for 4 år siden, jeg forstår ikke AaB ikke kan være sådan en klub hvor de gode yngre danske spillere gerne vil til.

Jeg taler ikke økonomi lige nu...men hele formlen.. Jeg synes FCK har en fantastisk opskrift
med at finde halv unge skandinaviske spillere..

Jeg kan bare ikke se AaB købe en 20-21 årig spiller.. jeg kan godt selv fornemme jeg har lidt svært ved at formulere her hvad det er jeg vil, men jeg synes måske Lynge har for meget forkærlighed for rutineret spillere..
synes sjældent vi køber en spiller der kan sælges til samme eller mere efter et par år.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Blog fra Michael Sten Jensen om AaB's talenter

Indlæg af jonas386 » 18. sep 2012, 11:46

hvis vi kommer i champions league og får købt et par spillere ind tror i så ikke vores talenter bliver skubbet ud i kulissen igen?
Godt spørgsmål faktisk, lad os lege vi vinder ligaen i år, kommer i ChL og alt er fryd og gammen. I det tilfælde tror jeg faktisk at Lynge og hvem nu har brændt nallerne så grundigt at de ikke bare går ud og køber en række udenlandske spillere med prøver at bygge videre og køber måske nogle unge danske talenter der kan udvikle sig samt får forlænget med de nødvendige spillere. Det er klart at hvis vi nu skulle ryge i CL, så skulle der nok være penge til at holde på Helenius, Kusk, Lasse osv i lidt længere tid.
Men det er jo kun spekulationer, mestre bliver vi næppe. og Europa tør jeg ikke drømme om endnu.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Blog fra Michael Sten Jensen om AaB's talenter

Indlæg af Pastorius » 18. sep 2012, 12:43

AllanPedersen skrev: igen bringer jeg måske et efterhånden plat eksempel op.. AJAX!.. de formår at hive talenter frem på holdet.. i en god kombination med gode spillere..
Jeg håber måske bare vi kan tiltrække bedre spillere.. og har en ambition om det.. i form af talenter..
At et talent fra en anden jysk klub der er på vej frem tænker på AaB i stedet for belgien.. og det er da ønske tænkning..

Joe, men jeg tror nu ikke vores økonomi kommer til at række til at betale fx 10 mill for en Lucas Andersen eller en Victor Fischer for at komme og være talent hos os.

Det vi gerne vil kan slet ikke sammenlignes med AJAX. Derimod kan vi - hvis vi er rigtig dygtige - måske få lov til at føde AJAX med talenter, de så kan bringe et niveau videre, inden DE er nødt til at sælge dem igen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Blog fra Michael Sten Jensen om AaB's talenter

Indlæg af AllanPedersen » 18. sep 2012, 12:55

Pastorius skrev:
AllanPedersen skrev: igen bringer jeg måske et efterhånden plat eksempel op.. AJAX!.. de formår at hive talenter frem på holdet.. i en god kombination med gode spillere..
Jeg håber måske bare vi kan tiltrække bedre spillere.. og har en ambition om det.. i form af talenter..
At et talent fra en anden jysk klub der er på vej frem tænker på AaB i stedet for belgien.. og det er da ønske tænkning..

Joe, men jeg tror nu ikke vores økonomi kommer til at række til at betale fx 10 mill for en Lucas Andersen eller en Victor Fischer for at komme og være talent hos os.

Det vi gerne vil kan slet ikke sammenlignes med AJAX. Derimod kan vi - hvis vi er rigtig dygtige - måske få lov til at føde AJAX med talenter, de så kan bringe et niveau videre, inden DE er nødt til at sælge dem igen.
det er ikke det samme jeg snakker om... Nordsjælland og FCK kan tiltrække unge gode spillere... altså tag nikolaj Jørgensen som et eks..
der er en mentalitet synes jeg i vores klub der hedder.. hvis du er god og ung må du videre...
hvor der i FCK og Nordsjælland er en "hvis du er god og ung kan du komme her"..

det er meget sort hvidt sat op ved jeg godt lad os gøre det kort så

Jeg savner vi køber flere spillere med fremtid i.. og ikke 27-28 årige allerede etableret spillere vi aldrig kan tjene på igen
så hellere købe en 22 årig der ikke er lige så rutineret men som så er mulig at sælge 2-3 år efter til de samme penge eller måske mere..
Derfor synes jeg det er fedt at thelander osv er kommet ind, men det er jo af nød
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Blog fra Michael Sten Jensen om AaB's talenter

Indlæg af Buzz Killington » 18. sep 2012, 13:07

AllanPedersen skrev:
Pastorius skrev:
AllanPedersen skrev: igen bringer jeg måske et efterhånden plat eksempel op.. AJAX!.. de formår at hive talenter frem på holdet.. i en god kombination med gode spillere..
Jeg håber måske bare vi kan tiltrække bedre spillere.. og har en ambition om det.. i form af talenter..
At et talent fra en anden jysk klub der er på vej frem tænker på AaB i stedet for belgien.. og det er da ønske tænkning..

Joe, men jeg tror nu ikke vores økonomi kommer til at række til at betale fx 10 mill for en Lucas Andersen eller en Victor Fischer for at komme og være talent hos os.

Det vi gerne vil kan slet ikke sammenlignes med AJAX. Derimod kan vi - hvis vi er rigtig dygtige - måske få lov til at føde AJAX med talenter, de så kan bringe et niveau videre, inden DE er nødt til at sælge dem igen.
det er ikke det samme jeg snakker om... Nordsjælland og FCK kan tiltrække unge gode spillere... altså tag nikolaj Jørgensen som et eks..
der er en mentalitet synes jeg i vores klub der hedder.. hvis du er god og ung må du videre...
hvor der i FCK og Nordsjælland er en "hvis du er god og ung kan du komme her"..

det er meget sort hvidt sat op ved jeg godt lad os gøre det kort så

Jeg savner vi køber flere spillere med fremtid i.. og ikke 27-28 årige allerede etableret spillere vi aldrig kan tjene på igen
så hellere købe en 22 årig der ikke er lige så rutineret men som så er mulig at sælge 2-3 år efter til de samme penge eller måske mere..
Derfor synes jeg det er fedt at thelander osv er kommet ind, men det er jo af nød
Jeg kan ikke genkende det billede du giver. FCK har et helt andet lønbudget end os, så der er ikke nogen grund til at sammenligne os med dem. FCN køber lokale (sjællandske) spillere der enten ikke er slået til hos konkurenterne, eller profiler i divisionerne. AaB har tidligere været for store til at hente konkurenternes affald, og FCN fik først endelig succes med det sidste år, efter mange mange midterplaceringer.

Hvis der er noget FCN har været gode til, så er det nærmere den med økonomi. De har i mange år præsteret overskud, og det råderum giver mulighed for at holde på nogle centrale spillere længe nok, til at man har en hvis mændge kvalitet i truppe samt til man har afløsere klar.

AaB kan ikke kopiere FCN da AaB ikke geografisk er lige så begunstiget som FCN. FCN har FCK, Brøndby, Lyngby og B93 lige rundt om hjørnet. Dvs. to (et) storhold og to talentfabrikker. AaB har...

AaB har et stort opland, og såfremt vi får styr på pengene så kan vi blive en feeder klub til den europæiske subtop. Men for at vi kan blive Skandinaviens svar på Ajax kræver det en målrettet insats på hente store talenter fra udlandet. Og jeg ser ikke det værende inde for vores økonomiske formåen i mange år.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar