Kontraktudløb

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Kontraktudløb

Indlæg af Peter A. » 24. sep 2012, 08:00

Hejsa

Nogle af jer kloge hoveder der har overblik over hvilke spillere der har kontraktudløb til nytår og til sommer?
Hey AaB!

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: Kontraktudløb

Indlæg af JLB » 24. sep 2012, 08:19

Via superstats.dk:

30/6-13:
KEP
Bøge
Gotfredsen
PK
Due
Würtz
Wichmann
Kusk
Toft
Dalsgaard
Kayke
Carsten Christensen
Kent Nielsen (er ikke helt sikker på denne)

31/12-12:
Hallur

31/12-13:
Augu
Hvem der bare var irsk

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kontraktudløb

Indlæg af astonvilla » 24. sep 2012, 09:15

Kent Nielsen har ganske rigtigt kontraktsudløb til sommer.
Og som jeg har skrevet andetsteds, så anser jeg det for værende den vigtigste kontrakt at få forlænget.
Kontinuitet på trænerposten er vigtigt i denne tid, hvor vi har gang i et fantastisk "projekt" ude på Hornevej.
Kent har virkelig vist sig at være fantastisk til at få tingene til at virke med den yngste og smalleste trup i ligaen.

Så først Kent Nielsen...og så resten top-down. Vi har kun råd til spillere der ikke stiller vilde lønkrav i forbindelse med en forlængelse (flere må endda gå ned i løn), derfor får vi ikke forlænget med alle på listen. Det er trist - men that's life.

Lynge må gøre sit bedste med at få så mange forlænget som muligt - men der er en del på listen vi må vinke farvel til, tror jeg.
Bienvenu Bassogog!

række13
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 97
Tilmeldt: 11. aug 2007, 11:49

Re: Kontraktudløb

Indlæg af række13 » 24. sep 2012, 11:35

JLB skrev:Via superstats.dk:

30/6-13:
KEP
Bøge
Gotfredsen
PK
Due
Würtz
Wichmann
Kusk
Toft
Dalsgaard
Kayke
Carsten Christensen
Kent Nielsen (er ikke helt sikker på denne)

31/12-12:
Hallur

31/12-13:
Augu
Fy for dælen da!!!! Få skrevet kontrakt med Dalsgaard, Kusk, Kent, Wichmann, KEP, Pølsen......som de KLART vigtigste!!!!

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktudløb

Indlæg af Flower » 24. sep 2012, 13:01

række13 skrev:
JLB skrev:Via superstats.dk:

30/6-13:
KEP
Bøge
Gotfredsen
PK
Due
Würtz
Wichmann
Kusk
Toft
Dalsgaard
Kayke
Carsten Christensen
Kent Nielsen (er ikke helt sikker på denne)

31/12-12:
Hallur

31/12-13:
Augu
Fy for dælen da!!!! Få skrevet kontrakt med Dalsgaard, Kusk, Kent, Wichmann, KEP, Pølsen......som de KLART vigtigste!!!!
Jeg er rimlig overbevist om at Kent skrev under på en 5 år lang aftale. Synes nemlig at huske, at jeg bandede over det i et stykke tid.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: Kontraktudløb

Indlæg af JLB » 24. sep 2012, 13:04

Flower skrev:
række13 skrev:
JLB skrev:Via superstats.dk:

30/6-13:
KEP
Bøge
Gotfredsen
PK
Due
Würtz
Wichmann
Kusk
Toft
Dalsgaard
Kayke
Carsten Christensen
Kent Nielsen (er ikke helt sikker på denne)

31/12-12:
Hallur

31/12-13:
Augu
Fy for dælen da!!!! Få skrevet kontrakt med Dalsgaard, Kusk, Kent, Wichmann, KEP, Pølsen......som de KLART vigtigste!!!!
Jeg er rimlig overbevist om at Kent skrev under på en 5 år lang aftale. Synes nemlig at huske, at jeg bandede over det i et stykke tid.
Kent har udløb næste sommer:
http://www.superstats.dk/tranere/traner ... =2012/2013" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvem der bare var irsk

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktudløb

Indlæg af Flower » 24. sep 2012, 13:05

Jeg tager det i mig igen.
Han erstattes af Kent Nielsen, der har fået en kontrakt til sommeren 2013.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Kontraktudløb

Indlæg af Peter A. » 24. sep 2012, 19:13

De næste måneder bliver da godt nok ret vigtige med alle de udløb til sommer(Husk på at spillerne kan forhandele til anden side fra nytår)...vil godt nok være skidt hvis eks. en Kusk smutter uden at der kommer penge i kassen..

Jeg sætter min lid til Lynge..
Hey AaB!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kontraktudløb

Indlæg af Eksil » 26. sep 2012, 08:30

Bøge er flyttet frem til vinter, hvilket giver lidt penge til eks. hans afløser Dalsgaard.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kontraktudløb

Indlæg af Yankee » 26. sep 2012, 08:47

Det spændende bliver, om KEP og Würtz vil gå med til en lønnedgang. De er jo begge på kontrakter fra de gyldne år, og hvis ikke de ligesom Due og Curth går med til en lavere løn er det nok tvivlsomt om de får forlænget. Ingen tvivl om at de har præsteret godt i denne sæson, men især KEP har været meget svingende, og kan sagtens erstattes af Thelander på sigt.

Det vigtigste er snarere at få forlænget med de spillere, der i forvejen ikke får det vilde i løn, og derfor bliver svære at erstatte. Patrick, Kusk (!), Wichmann og Dalsgaard. Hvis vi skulle ud og erstatte de 4 på transfermarkedet ville det blive RIGTIG dyrt, så jeg vil hellere ofre Due eller KEP for at få sikret de 4 gutter.

Så er der de regulære reservespillere (CC, Toft, Kayke og Gotfr.), som kun skal forlænges hvis de er villige til at fortsætte i reserverollen til en billig løn.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kontraktudløb

Indlæg af hje1980 » 26. sep 2012, 11:40

Yankee skrev:Det spændende bliver, om KEP og Würtz vil gå med til en lønnedgang. De er jo begge på kontrakter fra de gyldne år, og hvis ikke de ligesom Due og Curth går med til en lavere løn er det nok tvivlsomt om de får forlænget. Ingen tvivl om at de har præsteret godt i denne sæson, men især KEP har været meget svingende, og kan sagtens erstattes af Thelander på sigt.

Det vigtigste er snarere at få forlænget med de spillere, der i forvejen ikke får det vilde i løn, og derfor bliver svære at erstatte. Patrick, Kusk (!), Wichmann og Dalsgaard. Hvis vi skulle ud og erstatte de 4 på transfermarkedet ville det blive RIGTIG dyrt, så jeg vil hellere ofre Due eller KEP for at få sikret de 4 gutter.

Så er der de regulære reservespillere (CC, Toft, Kayke og Gotfr.), som kun skal forlænges hvis de er villige til at fortsætte i reserverollen til en billig løn.
Nu kender vi jo ikke lønnen for de 4... men kunne jo være de bliver tilbudt forlængelse til SAMME løn...

Er næsten sikker på der kan nås til enighed med Kusk, Wickmann og Dalsgaard. Patrick kan evt. søge mere spilletid, men tror også han bliver...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kontraktudløb

Indlæg af Pastorius » 26. sep 2012, 12:00

hje1980 skrev: Nu kender vi jo ikke lønnen for de 4... men kunne jo være de bliver tilbudt forlængelse til SAMME løn...

Er næsten sikker på der kan nås til enighed med Kusk, Wickmann og Dalsgaard. Patrick kan evt. søge mere spilletid, men tror også han bliver...
Hvor får i den sikkerhed fra?

Vores spilleres markedsværdi er steget kraftigt med resultaterne indtil nu (hvis man ser bort fra kontraktudløb). Samtidig er en hel del af dem gået fra at være marginalspillere til at være stamspillere med potentiale til endnu mere.

Det bliver dyrt at forlænge med dem vi gerne vil forlænge med, og penge har vi ikke mange af. At tro at ret mange af spillerne vil blive i AaB for mindre end deres markedsværdi er nok en kende naivt.

Jeg er overbevist om at Kusk allerede er væk, så må vi se med nogle af de andre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kontraktudløb

Indlæg af AllanPedersen » 26. sep 2012, 12:13

at skrive du er overbevist om at en spiller allerede er væk, er vel også en kende naivt..

Kusk er først i den her sæson begyndt at markere sig.. de smider da ikke både Helenius, Lucas og Kusk ud af truppen

selv Lynge i sine feber handler ville være klar over så kan vi ikke vinde fodbold kampe.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kontraktudløb

Indlæg af Mr. Larsen » 26. sep 2012, 12:25

AllanPedersen skrev:at skrive du er overbevist om at en spiller allerede er væk, er vel også en kende naivt..

Kusk er først i den her sæson begyndt at markere sig.. de smider da ikke både Helenius, Lucas og Kusk ud af truppen

selv Lynge i sine feber handler ville være klar over så kan vi ikke vinde fodbold kampe.
Det kan han da i sidste ende blive nødtil hvis vi skal hoste på med 15 mio kr for Feriepengesagen
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kontraktudløb

Indlæg af Pastorius » 26. sep 2012, 12:25

AllanPedersen skrev:at skrive du er overbevist om at en spiller allerede er væk, er vel også en kende naivt..

Kusk er først i den her sæson begyndt at markere sig.. de smider da ikke både Helenius, Lucas og Kusk ud af truppen

selv Lynge i sine feber handler ville være klar over så kan vi ikke vinde fodbold kampe.
Min fornemmelse omkring Kusk er selvfølgelig en ikke andet end en fornemmelse bygget på det interview der var med ham i onside, som jeg tolker som om Kusk selv tøver med at forlænge med AaB.

Lynge har først og fremmest et budget han skal overholde. Han ville sikkert gerne forlænge med alle sine Young guns. Mit første postulat er at det får han ikke råd til. Mit næste postulat er at en hel del af spillerne vil skifte klub, hvis de kan få bedre vilkår et andet sted.

Den første indikation af hvem der har ret, får vi, når vi ser hvilke kontrakter der er forlænget inden spillerne kan begynde at forhandle med andre klubber.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kontraktudløb

Indlæg af Pastorius » 26. sep 2012, 12:27

Mr. Larsen skrev:
AllanPedersen skrev:at skrive du er overbevist om at en spiller allerede er væk, er vel også en kende naivt..

Kusk er først i den her sæson begyndt at markere sig.. de smider da ikke både Helenius, Lucas og Kusk ud af truppen

selv Lynge i sine feber handler ville være klar over så kan vi ikke vinde fodbold kampe.
Det kan han da i sidste ende blive nødtil hvis vi skal hoste på med 15 mio kr for Feriepengesagen
Netop. 15 mill er måske endda lavt sat. Jeg vil sige at det er noget nær et mirakel hvis Lynge kan holde nogenlunde sammen på truppen, og vi måske kan "nøjes" med at miste Helenius.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kontraktudløb

Indlæg af AllanPedersen » 26. sep 2012, 12:59

Pastorius skrev:
Mr. Larsen skrev:
AllanPedersen skrev:at skrive du er overbevist om at en spiller allerede er væk, er vel også en kende naivt..

Kusk er først i den her sæson begyndt at markere sig.. de smider da ikke både Helenius, Lucas og Kusk ud af truppen

selv Lynge i sine feber handler ville være klar over så kan vi ikke vinde fodbold kampe.
Det kan han da i sidste ende blive nødtil hvis vi skal hoste på med 15 mio kr for Feriepengesagen
Netop. 15 mill er måske endda lavt sat. Jeg vil sige at det er noget nær et mirakel hvis Lynge kan holde nogenlunde sammen på truppen, og vi måske kan "nøjes" med at miste Helenius.
udover i ikke ved hvad beløb det drejer sig om jo..
så regner i heller ikke med vi lige får en 8-9 millioner mere i kassen fra tv penge end først forventet her om en lille uge..

Derudover.. repærsentere Kusk en kæmpe salgsværdi.. skulle han ikke få en ny kontrakt?!
du skriver 'forhandle med andre klubber' tror du virkelig vi lader Kusk gå gratis?!.. når han måske kan indbringe 10 millioner..
Og tror du Kusk ville gøre det mod klubben?

og alle de her spekulationer om økonomi sat til side..
Selv som den med mindst tiltro herinde til Låsby Lynge.. så ved han da udmærket godt
at sælge både Kusk og Helenius i samme vindue er at skyde sig selv i foden
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kontraktudløb

Indlæg af le Cid » 26. sep 2012, 13:13

Bliver tv-pengene udbetalt om en uge - eller bliver de udbetalt af een omgang efter sæsonen? Jeg er helt med på, at de bliver fordelt efter placeringen efter 11, 22 og 33, men det er vel ikke det samme som at de kommer til udbetaling nu og her...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kontraktudløb

Indlæg af Pastorius » 26. sep 2012, 14:25

AllanPedersen skrev: udover i ikke ved hvad beløb det drejer sig om jo..
så regner i heller ikke med vi lige får en 8-9 millioner mere i kassen fra tv penge end først forventet her om en lille uge..

Derudover.. repærsentere Kusk en kæmpe salgsværdi.. skulle han ikke få en ny kontrakt?!
du skriver 'forhandle med andre klubber' tror du virkelig vi lader Kusk gå gratis?!.. når han måske kan indbringe 10 millioner..
Og tror du Kusk ville gøre det mod klubben?

og alle de her spekulationer om økonomi sat til side..
Selv som den med mindst tiltro herinde til Låsby Lynge.. så ved han da udmærket godt
at sælge både Kusk og Helenius i samme vindue er at skyde sig selv i foden
1) Selv hivs vi får 10 mill mere end forventet mangler der 10 i kassen efter feriepengesagen - i runde tal. Det er ikke fordi der lå meget på kistebunden i forvejen.

2) Jeg tror Kusk forsvinder gratis til sommer (alternativt billigt til vinter), fordi vi ikke længere har kontrakt på ham, og fordi jeg ikke tror vi kan give ham et tilbud han vil tage imod. Så ja, jeg tror da at Kusk vil pleje sin egen karriere (og økonomi) før han plejer AaB. Helt ligesom 95% af alle de andre fodboldspillere.

3) Lynge kan ikke hekse. Kan kan ikke trylle penge frem og han kan ikke tvinge folk til at skrive under på de tilbud han giver dem. Jeg tror Lynge har en hel del goodwill blandt spillerne i AaB, fordi vi generelt behandler spillerne godt, men den rækker kun så længe vi er i stand til at betale spillerne noget der ligner markedspris, og det tvivler jeg på vi er - bla. fordi markedsprisen er steget.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kontraktudløb

Indlæg af Hanga » 26. sep 2012, 14:59

Lynge udtaler sig for første gang om de mange kontraktudløb.
Lynge Jakobsen skrev:- De kontraktudløb der er i truppen til sommer, er vi i gang med at kigge på, og jeg regner med at have klaret det inden udgangen af oktober, siger han.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... loenkroner
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar