Rygning på stadion

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Rygning på stadion

Indlæg af Danni » 26. sep 2012, 19:58

Som mange nok ved, er rygning på stadion forbudt. Man sælger altså en røgfri vare. Jeg er ikke helt sikker, men så vidt jeg ved, kan rygere gå udenfor stadion i pausen, for at ryge. kontrollører opretholder ikke dette overhovedet. Jeg har set eksempler på kontrollører, som står og snakker med folk i færd med at ryge. Der er også eksempler på, at de beder rygere slukke eller gå udenfor. Af mine stadionbesøg på spar nord, vil jeg vurdere det til at være et sted imellem 80-90% af gangene, der bliver røget indenfor en radius af 2 meter fra mit ståsted. Dette emne vil nok skille vandende, alt efter om man er ikke-ryger eller ryger, men hvad er folks holdning? Og hvad er holdningen til, at man laver regler for ophold på stadion og reklamere for det, for så derefter ikke at opretholde forbuddet?
Jeg har forsøgt, at forholde mig så objektiv omkring emnet, som jeg nu kan indtil videre, men til sidst vil jeg alligevel gerne nævne, at jeg stemmer for et røgfrit stadion. Når jeg f.eks en søndag eftermiddag eller mandag aften står på stadion med cigaretrøg i hovedet fra højre og venstre, finder jeg det ret irriterende. Så kan man selvfølgelig sige, at man jo kan nævne det for rygeren på stadion, at det er forbudt. Det har jeg dog endnu ikke benyttet mig af, for jeg går ud fra, han allerede ved det...
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Rygning på stadion

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. sep 2012, 20:06

Helt enig med dig. Det er klamt. Men det tør man jo næsten ikke sige i disse dage af fare for at blive kaldt sippet... Det skulle bare forbydes, eller rettere : forbuddet skulle opretholdes.

Men rygere er et egoistisk folkefærd og de vil jo skide på reglerne fra nu og til evigheden.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Rygning på stadion

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. sep 2012, 20:06

Helt enig med dig. Det er klamt. Men det tør man jo næsten ikke sige i disse dage af fare for at blive kaldt sippet... Det skulle bare forbydes, eller rettere : forbuddet skulle opretholdes.

Men rygere er et egoistisk folkefærd og de vil jo skide på reglerne fra nu og til evigheden.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rygning på stadion

Indlæg af Gentleman Finn » 26. sep 2012, 20:12

En enkelt smøg har jeg intet imod folk snupper hvis de virkelig har behov, det eneste der er træls er når folk vælger at storpulse på stadion.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Rygning på stadion

Indlæg af A_Strandfelt » 26. sep 2012, 20:25

Jeg har de helt samme oplevelser på vesttribunen som trådstarteren. Forbuddet bliver hverken overholdt eller opretholdt, og det irriterer også mig.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Rygning på stadion

Indlæg af Elscorpio » 26. sep 2012, 20:37

Jeg har også oplevet det de adskillige gange jeg har stået midt på Vesttribunen. Det irriterer mig grænseløst, men jeg har endnu ikke sagt det til dem jeg stod bagved eller til venstre/højre for, da det måske er deres måde at komme af med nerverne på hvis det går AaB dårligt.


Stadionkontrollørerne burde være dem der holder øje med det og stadionspeakeren siger det også ofte inden kampen starter.

Måske man skulle starte en landsdækkende kampagne på alle danske superliga stadions. Jeg husker ikke om de gør opmærksom på det på andre danske stadions?

Mr Alex
2. div
2. div
Indlæg: 188
Tilmeldt: 28. jan 2011, 20:03

Re: Rygning på stadion

Indlæg af Mr Alex » 26. sep 2012, 21:03

De gange jeg har været på andre stadions, har jeg ikke hørt noget om noget forbud.

For at holde mig til emnet: Jeg er selv ikke-ryger, men det rører mig ikke at folk ved siden af mig tager en smøg eller to i løbet af kampen/pausen. Jeg synes at det hører sig til på et stadion, og i sær på en stemningstribune. Jeg kan bedre forstå folk som sidder på en af de andre tribuner er trætte af hvis der sidder en omkring dem, som sidder og punser. På spar nord synes jeg det hører til. Vi skal også passe på at det hele ikke skal være så pisse moderne, og lad os beholde nogle af de ting som hører sig til.
Alt dette kommer som sagt fra en ikke-ryger!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Rygning på stadion

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. sep 2012, 21:08

Mr Alex skrev:De gange jeg har været på andre stadions, har jeg ikke hørt noget om noget forbud.

For at holde mig til emnet: Jeg er selv ikke-ryger, men det rører mig ikke at folk ved siden af mig tager en smøg eller to i løbet af kampen/pausen. Jeg synes at det hører sig til på et stadion, og i sær på en stemningstribune. Jeg kan bedre forstå folk som sidder på en af de andre tribuner er trætte af hvis der sidder en omkring dem, som sidder og punser. På spar nord synes jeg det hører til. Vi skal også passe på at det hele ikke skal være så pisse moderne, og lad os beholde nogle af de ting som hører sig til.
Alt dette kommer som sagt fra en ikke-ryger!
Det handler jo ikke om hvorvidt man er ryger eller ikke-ryger. Det handler om hvordan man har det med røg. Du har det fint med røg, det er jo godt. Men hvorfor i alverden skal folk udsættes for røg hvis de synes at det er pisseirriterende? Af nostalgiske årsager fordi det minder om de gamle, primitive dage? Så synes jeg hellere man skulle fjerne taget og lade alle blive pissevåde, det blev vi nemlig i de go'e gamle dage...
Janteloven eksisterer IKKE!

Mr Alex
2. div
2. div
Indlæg: 188
Tilmeldt: 28. jan 2011, 20:03

Re: Rygning på stadion

Indlæg af Mr Alex » 26. sep 2012, 21:30

Køllen I Møllen skrev:
Mr Alex skrev:De gange jeg har været på andre stadions, har jeg ikke hørt noget om noget forbud.

For at holde mig til emnet: Jeg er selv ikke-ryger, men det rører mig ikke at folk ved siden af mig tager en smøg eller to i løbet af kampen/pausen. Jeg synes at det hører sig til på et stadion, og i sær på en stemningstribune. Jeg kan bedre forstå folk som sidder på en af de andre tribuner er trætte af hvis der sidder en omkring dem, som sidder og punser. På spar nord synes jeg det hører til. Vi skal også passe på at det hele ikke skal være så pisse moderne, og lad os beholde nogle af de ting som hører sig til.
Alt dette kommer som sagt fra en ikke-ryger!
Det handler jo ikke om hvorvidt man er ryger eller ikke-ryger. Det handler om hvordan man har det med røg. Du har det fint med røg, det er jo godt. Men hvorfor i alverden skal folk udsættes for røg hvis de synes at det er pisseirriterende? Af nostalgiske årsager fordi det minder om de gamle, primitive dage? Så synes jeg hellere man skulle fjerne taget og lade alle blive pissevåde, det blev vi nemlig i de go'e gamle dage...
Det kan du have ret i. Jeg synes en eventuel løsning kan være at spar nord, bliver en tribune hvor der godt må ryges, og de andre må der ikke ryges. Jeg ved godt at det gør det svært at håndhæve, men jeg tror det er nemmere at finde rygerne på f.eks. Nordjyske. Hvis spar nord bliver en "ryger-tribune" så ved folk det, og så må de vælge om de vil stå dernede. Jeg tvivler på at der er ret mange som vil vrage spar nord på denne bekostning.
Men som sagt jeg ser ikke noget problem i at der blevet røget, men jeg tror ikke forbuddet bliver ophævet så længe det Aalborg Kommune, der ejer det derude!

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Rygning på stadion

Indlæg af Fabbe » 26. sep 2012, 21:44

På ståpladserne kan man flytte sig, hvis det bliver røget for meget i ens nærhed. Det kan man ikke på siddepladserne. Jeg vil i hvert fald ikke bryde mig om at have en nummereret siddeplads, mens alle 8 - eller bare halvdelen af dem omkring mig, sad og røg imens.

Til gengæld synes jeg ikke, at nævenyttige kontrollører skal håndhæve et rygeforbud i klakken og trænge ind med styrker for at tvinge folk til at slukke deres smøg, eller hvad der nu ryges.

Generelt kan jeg sagtens være en harsk anti-ryger, men jeg synes, at forbudet skal holde sig fra små værtshuse og fra fodboldklakker.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Mr Alex
2. div
2. div
Indlæg: 188
Tilmeldt: 28. jan 2011, 20:03

Re: Rygning på stadion

Indlæg af Mr Alex » 26. sep 2012, 21:47

Fabbe skrev:På ståpladserne kan man flytte sig, hvis det bliver røget for meget i ens nærhed. Det kan man ikke på siddepladserne. Jeg vil i hvert fald ikke bryde mig om at have en nummereret siddeplads, mens alle 8 - eller bare halvdelen af dem omkring mig, sad og røg imens.

Til gengæld synes jeg ikke, at nævenyttige kontrollører skal håndhæve et rygeforbud i klacken og trænge ind med styrker for at tvinge folk til at slukke deres smøg, eller hvad der nu ryges.

Generelt kan jeg sagtens være en harsk anti-ryger, men jeg synes, at forbudet skal holde sig fra små værtshuse og fra fodboldklacker.
:thumbsup:

seamann

Re: Rygning på stadion

Indlæg af seamann » 26. sep 2012, 22:01

Fabbe skrev:På ståpladserne kan man flytte sig, hvis det bliver røget for meget i ens nærhed. Det kan man ikke på siddepladserne. Jeg vil i hvert fald ikke bryde mig om at have en nummereret siddeplads, mens alle 8 - eller bare halvdelen af dem omkring mig, sad og røg imens.

Til gengæld synes jeg ikke, at nævenyttige kontrollører skal håndhæve et rygeforbud i klakken og trænge ind med styrker for at tvinge folk til at slukke deres smøg, eller hvad der nu ryges.

Generelt kan jeg sagtens være en harsk anti-ryger, men jeg synes, at forbudet skal holde sig fra små værtshuse og fra fodboldklakker.
Jeg er personligt ligeglad med rygningen, men håndhævelsen af rygeforbuddet er latterligt. Emsige kontrollører jagter gerne familiefædrene med strenge påbud - imens massiv rygning blandt de mere tørstige (klakken?) aldrig påtales. Det er tyndt.


ps.
er ikke-ryger.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Rygning på stadion

Indlæg af 634 » 26. sep 2012, 22:20

Mr Alex skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Mr Alex skrev:De gange jeg har været på andre stadions, har jeg ikke hørt noget om noget forbud.

For at holde mig til emnet: Jeg er selv ikke-ryger, men det rører mig ikke at folk ved siden af mig tager en smøg eller to i løbet af kampen/pausen. Jeg synes at det hører sig til på et stadion, og i sær på en stemningstribune. Jeg kan bedre forstå folk som sidder på en af de andre tribuner er trætte af hvis der sidder en omkring dem, som sidder og punser. På spar nord synes jeg det hører til. Vi skal også passe på at det hele ikke skal være så pisse moderne, og lad os beholde nogle af de ting som hører sig til.
Alt dette kommer som sagt fra en ikke-ryger!
Det handler jo ikke om hvorvidt man er ryger eller ikke-ryger. Det handler om hvordan man har det med røg. Du har det fint med røg, det er jo godt. Men hvorfor i alverden skal folk udsættes for røg hvis de synes at det er pisseirriterende? Af nostalgiske årsager fordi det minder om de gamle, primitive dage? Så synes jeg hellere man skulle fjerne taget og lade alle blive pissevåde, det blev vi nemlig i de go'e gamle dage...
Det kan du have ret i. Jeg synes en eventuel løsning kan være at spar nord, bliver en tribune hvor der godt må ryges, og de andre må der ikke ryges. Jeg ved godt at det gør det svært at håndhæve, men jeg tror det er nemmere at finde rygerne på f.eks. Nordjyske. Hvis spar nord bliver en "ryger-tribune" så ved folk det, og så må de vælge om de vil stå dernede. Jeg tvivler på at der er ret mange som vil vrage spar nord på denne bekostning.
Men som sagt jeg ser ikke noget problem i at der blevet røget, men jeg tror ikke forbuddet bliver ophævet så længe det Aalborg Kommune, der ejer det derude!
Som jeg husker omtalen
Det er bestemt fra Folketinget at der skal være rygeforbud på alle offentlige bygninger, og Aalborg Kommune ejer Stadion, derfor er der rygeforbud på Stadion, men ikke omkring Stadion, hvor rygere kan pulse løs med kistesøm eller hvad det er.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Rygning på stadion

Indlæg af Klaus » 26. sep 2012, 22:41

Ja, der bliver røget på vest. Men min oplevelse er nu, at langt hovedparten af rygerne går pænt udenfor i pausen. Det sker da, at nogen i nærheden snupper en smøg - især hvis kampen er meget spændende, men jeg ser det nu ikke som noget stort problem. Når jeg har ungerne med på enten familietribunen eller nord, bliver der normalt ikke røget. Og jeg synes ikke det gør noget, at man skelner lidt mellem tribunerne. Har man købt en nummereret siddeplads, kan man jo ikke bare lige flytte sig, hvis man bliver generet af røgen, ligesom røg og familietribune slet ikke passer sammen. På Spar Nord synes jeg godt man kan håndtere reglerne lidt mere gelinde. Og skulle man endeligt skride ind overfor upassende opførsel, synes jeg personligt, at det er meget værre, når fadølene flyver rundt og rammer tilfældige medtilskuere i nakken.

Brugeravatar
Larstyndskid
1. div
1. div
Indlæg: 413
Tilmeldt: 15. dec 2008, 10:51

Re: Rygning på stadion

Indlæg af Larstyndskid » 26. sep 2012, 23:48

Passiv rygning er yderst skadeligt og er grunden til jeg ikke har været på stadion i flere år. Stadionspeakeren annoncere rygeforbuddet, men folk var lige glade. AaB og deres kontrolløre gjorde intet ved problemet og så valgte jeg at følge AaB via tv. Jeg ville ønske at stå på stadion, men eftersom mit dårlige helbred ikke tillader at jeg indånder passiv rygning må jeg vente til AaB gør noget ved problemet. Jeg er helt sikker på det koster tilskuere (ikke mange, men nogle få med dårligt helbred som mig). De første kommentare i denne tråd tyder på andre føler sig chikaneret og jeg har et håb om AaB læser med og gør noget snarest...

Jeg har også skrevet til AaB om problemet, e-mails der er blevet ignoreret. Og så en sidste ting: Det er et pisse dårligt signal/eksempel at man ind imellem ser Lynge ryge på stadion. (set i tv)....

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Rygning på stadion

Indlæg af PeterS » 27. sep 2012, 01:05

Larstyndskid skrev:Passiv rygning er yderst skadeligt og er grunden til jeg ikke har været på stadion i flere år. Stadionspeakeren annoncere rygeforbuddet, men folk var lige glade. AaB og deres kontrolløre gjorde intet ved problemet og så valgte jeg at følge AaB via tv. Jeg ville ønske at stå på stadion, men eftersom mit dårlige helbred ikke tillader at jeg indånder passiv rygning må jeg vente til AaB gør noget ved problemet. Jeg er helt sikker på det koster tilskuere (ikke mange, men nogle få med dårligt helbred som mig). De første kommentare i denne tråd tyder på andre føler sig chikaneret og jeg har et håb om AaB læser med og gør noget snarest...

Jeg har også skrevet til AaB om problemet, e-mails der er blevet ignoreret. Og så en sidste ting: Det er et pisse dårligt signal/eksempel at man ind imellem ser Lynge ryge på stadion. (set i tv)....
Jeg nægter og tro på du overhovedet har forsøgt at stille dig et sted hvor du kan undgå det.

Hvad fanden er det der sker herinde? folk skal bare have noget at brokke sig over, i stedet for at nyde vi pt ikke har det store at brokke sig over.

Det grænser jo til tider til at debatsiden er AaB fans svar på nationen.

Jeg synes heller ikke det er fedt at blive plasket til i øl, men når jeg tager på stadion ved jeg det kan ske og at jeg har muligheder for at gå hen hvor det ikke sker hvis jeg lyster. På samme måde har jeg det hvis folk ryger under kampen, kaster pølsebakker hvor der sennep tilbage osv. Den værste af dem alle sammen at der er nogen der har ondt røven over at folk på nordjyske kaster de små puder på banen som de minimum har gjort de sidste 20 år. Vor herre bevares der skal ikke meget til..

Come on, det er sgu da et fodbold stadion.

det er lige før man skulle tro mange af dem der brokker sig er blandt de cirka 2000 mere der har været der en kamp i år fordi vi har været inde i en god periode.

Brugeravatar
Larstyndskid
1. div
1. div
Indlæg: 413
Tilmeldt: 15. dec 2008, 10:51

Re: Rygning på stadion

Indlæg af Larstyndskid » 27. sep 2012, 02:11

PeterS skrev:
Jeg nægter og tro på du overhovedet har forsøgt at stille dig et sted hvor du kan undgå det.
Jo jeg har! Helt ude i siden er det klart mindre, men stadig folk der ryger...
PeterS skrev: Come on, det er sgu da et fodbold stadion.
Ja, men der er regler der skal overholdes såsom et rygeforbud.

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Rygning på stadion

Indlæg af abbifar » 27. sep 2012, 03:24

Larstyndskid skrev:
PeterS skrev:
Jeg nægter og tro på du overhovedet har forsøgt at stille dig et sted hvor du kan undgå det.
Jo jeg har! Helt ude i siden er det klart mindre, men stadig folk der ryger...
PeterS skrev: Come on, det er sgu da et fodbold stadion.
Ja, men der er regler der skal overholdes såsom et rygeforbud.
Jeg plejer sammen med min datter at stå lige over "højre indgang" på Vest - altså i den modsatte ende af klacken. I de senste vel omkring 20 kampe, har jeg en (1 (EEN)) gang været udsat for at der var en der røg i nærheden, og da jeg venligt gjorde ham opmærksom på, at hans røg gik lige i hovedet på min datter, så flyttede han sig langt væk.

Jeg NÆGTER at tro, at du ikke kan finde et sted.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Rygning på stadion

Indlæg af PeterS » 27. sep 2012, 03:32

Så er det vidst mere end et par år siden du har været det. Det er en direkte løgn hvis man siger man ikke kan tage på stadion uden at blive generet af det. Eller så er man måske en af de typer der opsøger at blive generet så man har noget og brokke sig over på debatsiden.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Rygning på stadion

Indlæg af Funky » 27. sep 2012, 09:07

Jeg er aldrig blevet generet af røg på stadion, og så vidt jeg ved går den kjære Lynge nu 'afsides' hvis han skal nyde en smøg. Tykke mennesker som fylder mere på trapperne end mig kan derimod godt irritere, når man skal ind og ud. Kunne man håbe på et forbud?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar