Rygning på stadion

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Rygning på stadion

Indlæg af Funky » 27. sep 2012, 11:38

NIN den fromme skrev:
Funky skrev:
NIN den fromme skrev: Bare du ikke vælger at blive brændt, for så kan røgen i værste fald genere. I øvrigt fornuftigt, du dropper smileyen. Den kunne afstedkomme stor forvirring, for de som vælger at kigge forbi. Er han nu morsom, eller mener han bare ikke det han skriver ;) Ups! Well, take a wild guess.
Nej nej - jeg skal da rådne op som en god kristen. Hvordan man forestiller sig at de døde skal genopstå på dommens dag som en bunke aske i en urne ved jeg virkelig ikke. Jeg synes måske nok kirken kunne komme indover med et religiøst motiveret forbud imod kremering. I hvert fald på stadion.
Desuden bør man aldrig undervurdere gode ben, eller som her: Skeletter. Et, så føler de sig næppe synderligt generet af røg. Og to, fylder samtidig mindre på trapperne.
Touché. Jeg letter på hatten.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Rygning på stadion

Indlæg af le Cid » 27. sep 2012, 11:40

NIN den fromme skrev:
Funky skrev:
NIN den fromme skrev: Bare du ikke vælger at blive brændt, for så kan røgen i værste fald genere. I øvrigt fornuftigt, du dropper smileyen. Den kunne afstedkomme stor forvirring, for de som vælger at kigge forbi. Er han nu morsom, eller mener han bare ikke det han skriver ;) Ups! Well, take a wild guess.
Nej nej - jeg skal da rådne op som en god kristen. Hvordan man forestiller sig at de døde skal genopstå på dommens dag som en bunke aske i en urne ved jeg virkelig ikke. Jeg synes måske nok kirken kunne komme indover med et religiøst motiveret forbud imod kremering. I hvert fald på stadion.
Desuden bør man aldrig undervurdere gode ben, eller som her: Skeletter. Et, så føler de sig næppe synderligt generet af røg. Og to, fylder samtidig mindre på trapperne.
Aaaaarh - mange tykke mennesker har jo netop bare store knogler!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Rygning på stadion

Indlæg af Pastorius » 27. sep 2012, 11:44

le Cid skrev: Ja, jeg vil da i hvert fald prøve at undgå smileys fremover. Men det er bare mange, der ikke altid får øje på ironi. Og at skrive at noget er ironisk ment, er næsten værre end at anvende smileys!
Jep, det er kikset at skulle skrive at man er sjov eller ironisk, så er det mødvendigt så er man enten for dårlig til at kommunikere sit budskab, eller også henvender man sig til de forkerte.

Ironi er ikke nemt at formidle mellem mennesker der ikke kender hinanden, så på nettet er det også bedst til at skabe forvirring - hvilket jo så kan være et formål i sig selv.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Rygning på stadion

Indlæg af NIN » 27. sep 2012, 11:47

le Cid skrev:
NIN den fromme skrev:
Funky skrev:
NIN den fromme skrev: Bare du ikke vælger at blive brændt, for så kan røgen i værste fald genere. I øvrigt fornuftigt, du dropper smileyen. Den kunne afstedkomme stor forvirring, for de som vælger at kigge forbi. Er han nu morsom, eller mener han bare ikke det han skriver ;) Ups! Well, take a wild guess.
Nej nej - jeg skal da rådne op som en god kristen. Hvordan man forestiller sig at de døde skal genopstå på dommens dag som en bunke aske i en urne ved jeg virkelig ikke. Jeg synes måske nok kirken kunne komme indover med et religiøst motiveret forbud imod kremering. I hvert fald på stadion.
Desuden bør man aldrig undervurdere gode ben, eller som her: Skeletter. Et, så føler de sig næppe synderligt generet af røg. Og to, fylder samtidig mindre på trapperne.
Aaaaarh - mange tykke mennesker har jo netop bare store knogler!
Det er dem, der går langs græsset og kalder sig kontrollører.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Larstyndskid
1. div
1. div
Indlæg: 413
Tilmeldt: 15. dec 2008, 10:51

Re: Rygning på stadion

Indlæg af Larstyndskid » 27. sep 2012, 14:43

abbifar skrev:
Larstyndskid skrev:
PeterS skrev:
Jeg nægter og tro på du overhovedet har forsøgt at stille dig et sted hvor du kan undgå det.
Jo jeg har! Helt ude i siden er det klart mindre, men stadig folk der ryger...
PeterS skrev: Come on, det er sgu da et fodbold stadion.
Ja, men der er regler der skal overholdes såsom et rygeforbud.
Jeg plejer sammen med min datter at stå lige over "højre indgang" på Vest - altså i den modsatte ende af klacken. I de senste vel omkring 20 kampe, har jeg en (1 (EEN)) gang været udsat for at der var en der røg i nærheden, og da jeg venligt gjorde ham opmærksom på, at hans røg gik lige i hovedet på min datter, så flyttede han sig langt væk.

Jeg NÆGTER at tro, at du ikke kan finde et sted.
Nu er det flere år siden jeg har været på stadion og måske har det ændret sig? det skriver nogen... men så skal jeg stå ude i siden uden at ku bidrage til stemningen, det synes jeg ikke er sjovt.. jeg venter hellere et par år mere til rygestoppet fungere og bliver respekteret.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Rygning på stadion

Indlæg af Klaus » 27. sep 2012, 14:53

Ikke for at være "fræk", men hvor meget bidrager man til stemningen hjemme foran fjerneren???? Du kan købe billet på nord, hvor rygning ikke er noget problem, og der kan man nu også godt bidrage til den gode stemning....

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Rygning på stadion

Indlæg af Pastorius » 27. sep 2012, 14:55

Bare sådan af ren nysgerrighed - hvad ser I som det største problem. At kunne fornemme nogen ryger i nærheden, eller at blive overhældt med fadøl ved scoringer og dommerfejl?
Med venlig Hilsen
--
Robert

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Rygning på stadion

Indlæg af nik » 27. sep 2012, 15:08

Øl på tøjet skader ikke det går af i vask ved 40 grader, rygning skader resten af livet

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Rygning på stadion

Indlæg af le Cid » 27. sep 2012, 15:11

nik skrev:Øl på tøjet skader ikke det går af i vask ved 40 grader, rygning skader resten af livet
Kemien i vakepulver og skyllemiddel giver allergier mv.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Rygning på stadion

Indlæg af Gnu » 27. sep 2012, 15:12

Larstyndskid skrev:
abbifar skrev:
Larstyndskid skrev:
PeterS skrev:
Jeg nægter og tro på du overhovedet har forsøgt at stille dig et sted hvor du kan undgå det.
Jo jeg har! Helt ude i siden er det klart mindre, men stadig folk der ryger...
PeterS skrev: Come on, det er sgu da et fodbold stadion.
Ja, men der er regler der skal overholdes såsom et rygeforbud.
Jeg plejer sammen med min datter at stå lige over "højre indgang" på Vest - altså i den modsatte ende af klacken. I de senste vel omkring 20 kampe, har jeg en (1 (EEN)) gang været udsat for at der var en der røg i nærheden, og da jeg venligt gjorde ham opmærksom på, at hans røg gik lige i hovedet på min datter, så flyttede han sig langt væk.

Jeg NÆGTER at tro, at du ikke kan finde et sted.
Nu er det flere år siden jeg har været på stadion og måske har det ændret sig? det skriver nogen... men så skal jeg stå ude i siden uden at ku bidrage til stemningen, det synes jeg ikke er sjovt.. jeg venter hellere et par år mere til rygestoppet fungere og bliver respekteret.
Bliv du hellere hjemme. Du kunne jo risikere at pådrage dig en forkølelse, hvilket må være fatalt dit sarte helbred taget i betragtning.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Rygning på stadion

Indlæg af Pastorius » 27. sep 2012, 15:16

nik skrev:Øl på tøjet skader ikke det går af i vask ved 40 grader, rygning skader resten af livet
Man skal også passe på med at have en lidt for stram sølvpapirshat på...

(Jeg ryger ikke, men undrer mig lidt over hysteriet. Det er for gud skyld udendørs, og jeg ved godt man får snerten af røg i næsen, men jeg nægter at tro på at lidt cigaretrøg i næseborene hver anden weekend i sæsonen er den mest overhængende helbredsrisiko man kan udsætte sig for).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Rasmus
Superliga
Superliga
Indlæg: 742
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:46

Re: Rygning på stadion

Indlæg af Rasmus » 27. sep 2012, 15:16

Pastorius skrev:Bare sådan af ren nysgerrighed - hvad ser I som det største problem. At kunne fornemme nogen ryger i nærheden, eller at blive overhældt med fadøl ved scoringer og dommerfejl?
Nu er det jo heller ikke tilladt at kaste med øl på stadion :D
/ Rasmus

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Rygning på stadion

Indlæg af abbifar » 27. sep 2012, 15:52

Pastorius skrev:Bare sådan af ren nysgerrighed - hvad ser I som det største problem. At kunne fornemme nogen ryger i nærheden, eller at blive overhældt med fadøl ved scoringer og dommerfejl?
Tja hvis jeg skal vælge, så synes jeg det største problem er dommerfejl...


Sent from my iPad using Tapatalk HD
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rygning på stadion

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. sep 2012, 16:21

Legendarisk tråd... just saying. :)

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Rygning på stadion

Indlæg af Debatjuntaen » 27. sep 2012, 16:39

Så stopper festen, drenge!!!

Hvad end man synes om emnet "rygning på stadion", så skal man ikke svine hinanden til, pointere stavefejl, nedgøre pga. modsat holdning, etc.

De, som har indledt sig på den form for debat, kan forvente en hilsen fra Debatjuntaen

Drej debatten tilbage på rette spor - ellers låses tråden!

/Debatjuntaen

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Rygning på stadion

Indlæg af 634 » 27. sep 2012, 17:58

PeterS skrev:
Larstyndskid skrev:Passiv rygning er yderst skadeligt og er grunden til jeg ikke har været på stadion i flere år. Stadionspeakeren annoncere rygeforbuddet, men folk var lige glade. AaB og deres kontrolløre gjorde intet ved problemet og så valgte jeg at følge AaB via tv. Jeg ville ønske at stå på stadion, men eftersom mit dårlige helbred ikke tillader at jeg indånder passiv rygning må jeg vente til AaB gør noget ved problemet. Jeg er helt sikker på det koster tilskuere (ikke mange, men nogle få med dårligt helbred som mig). De første kommentare i denne tråd tyder på andre føler sig chikaneret og jeg har et håb om AaB læser med og gør noget snarest...

Jeg har også skrevet til AaB om problemet, e-mails der er blevet ignoreret. Og så en sidste ting: Det er et pisse dårligt signal/eksempel at man ind imellem ser Lynge ryge på stadion. (set i tv)....
Jeg nægter og tro på du overhovedet har forsøgt at stille dig et sted hvor du kan undgå det.

Hvad fanden er det der sker herinde? folk skal bare have noget at brokke sig over, i stedet for at nyde vi pt ikke har det store at brokke sig over.

Det grænser jo til tider til at debatsiden er AaB fans svar på nationen.

Jeg synes heller ikke det er fedt at blive plasket til i øl, men når jeg tager på stadion ved jeg det kan ske og at jeg har muligheder for at gå hen hvor det ikke sker hvis jeg lyster. På samme måde har jeg det hvis folk ryger under kampen, kaster pølsebakker hvor der sennep tilbage osv. Den værste af dem alle sammen at der er nogen der har ondt røven over at folk på nordjyske kaster de små puder på banen som de minimum har gjort de sidste 20 år. Vor herre bevares der skal ikke meget til..Come on, det er sgu da et fodbold stadion.

det er lige før man skulle tro mange af dem der brokker sig er blandt de cirka 2000 mere der har været der en kamp i år fordi vi har været inde i en god periode.
Puderne er faktisk et slagvåben, jeg har selv prøvet at blive ramt af en, og fået en sygedag fra arbejde fordi jeg ikke må gå på arbejde med væskende sår.
At kaste med dem er også en handling uden ord, og det burde betyde at det er små børn som endnu ikke har lært at snakke, og det er således deres markering af utilfredshed.
Det virker mærkeligt for mig at du har intelligens til at skrive på et debatforum, når du tilsyneladende ikke på Stadion kan udtrykke din utilfredshed til kontrollører eller andre ansvarlige ved kamp-eventen. Hvis du ser fodbold hos din nabo, kaster du så også med deres puder, hvis dit favorit hold klarer sig dårligt ?
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Larstyndskid
1. div
1. div
Indlæg: 413
Tilmeldt: 15. dec 2008, 10:51

Re: Rygning på stadion

Indlæg af Larstyndskid » 27. sep 2012, 18:37

Klaus skrev:Ikke for at være "fræk", men hvor meget bidrager man til stemningen hjemme foran fjerneren???? Du kan købe billet på nord, hvor rygning ikke er noget problem, og der kan man nu også godt bidrage til den gode stemning....
Jeg kan love dig og andre for at der ikke er noget jeg hellere vil end at stå og støtte drengene. Jeg kan kun sige at jeg 1) ikke kan tåle store mængder af passiv rygning og 2) føler ganske stor ubehag ved små mængder.

Jeg er meget i Norge hvor det er intet problem at overholde rygeforbuddet og jeg tror og håber det lykkes i Aalborg over tid.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Rygning på stadion

Indlæg af PeterS » 27. sep 2012, 18:41

hvorfor står der ikke nogen om i stadion reglementet at dommerfejl kan medfører bortvisning og karantæne?

634 skrev: Puderne er faktisk et slagvåben, jeg har selv prøvet at blive ramt af en, og fået en sygedag fra arbejde fordi jeg ikke må gå på arbejde med væskende sår.
At kaste med dem er også en handling uden ord, og det burde betyde at det er små børn som endnu ikke har lært at snakke, og det er således deres markering af utilfredshed.
Det virker mærkeligt for mig at du har intelligens til at skrive på et debatforum, når du tilsyneladende ikke på Stadion kan udtrykke din utilfredshed til kontrollører eller andre ansvarlige ved kamp-eventen. Hvis du ser fodbold hos din nabo, kaster du så også med deres puder, hvis dit favorit hold klarer sig dårligt ?
Nu har jeg aldrig haft fat i en af disse puder, og jeg har befundet mig på Nord et sted mellem 2 og 5 gange så jeg vil nu ikke gøres til skyldig for pudekast. Jeg havde heller ingen anelse om at de kunne bruges som mordvåben. Det er selvfølgelig uheldigt, du er blevet ramt, men jeg synes stadig ikke det er noget kæmpe problem overhovedet, ligesom jeg også mener med rygning. Jeg mener endda at folk har tendens til at overdrive herinde.

Bliver de puder egentlig ikke også kastet uanset om vi har vundet eller tabt?

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Rygning på stadion

Indlæg af 634 » 27. sep 2012, 19:13

PeterS skrev:hvorfor står der ikke nogen om i stadion reglementet at dommerfejl kan medfører bortvisning og karantæne?

634 skrev: Puderne er faktisk et slagvåben, jeg har selv prøvet at blive ramt af en, og fået en sygedag fra arbejde fordi jeg ikke må gå på arbejde med væskende sår.
At kaste med dem er også en handling uden ord, og det burde betyde at det er små børn som endnu ikke har lært at snakke, og det er således deres markering af utilfredshed.
Det virker mærkeligt for mig at du har intelligens til at skrive på et debatforum, når du tilsyneladende ikke på Stadion kan udtrykke din utilfredshed til kontrollører eller andre ansvarlige ved kamp-eventen. Hvis du ser fodbold hos din nabo, kaster du så også med deres puder, hvis dit favorit hold klarer sig dårligt ?
Nu har jeg aldrig haft fat i en af disse puder, og jeg har befundet mig på Nord et sted mellem 2 og 5 gange så jeg vil nu ikke gøres til skyldig for pudekast. Jeg havde heller ingen anelse om at de kunne bruges som mordvåben. Det er selvfølgelig uheldigt, du er blevet ramt, men jeg synes stadig ikke det er noget kæmpe problem overhovedet, ligesom jeg også mener med rygning. Jeg mener endda at folk har tendens til at overdrive herinde.

Bliver de puder egentlig ikke også kastet uanset om vi har vundet eller tabt?
Jo de bliver kastet næsten ligegyldigt resultatet, og nej det er ikke et mordvåben, det har jeg i hvertfald ikke opfattelsen af. Jeg kan ikke forstå pudekastet som andet end utilfredshed med noget de har svært ved at omtale i sprog eller tekst.
Generalt kan man sige at forbud er stemnings-dræbende, men skal der være mange personer samlet et sted bliver det nødvendigt med ordens-reglement. Alt for mange vil ikke kunne styre sig under frihed med ansvar, og når nogen eks. kaster med puder som jeg finder helt unødvendigt, kan man også forvente en nul tolerance overfor afvigende adfærd fra tilskuere.
Indtil for nogle år siden var rygerne bestemmende og ikke rygere måtte flytte sig hvis man havde problemer med deres røg, det har i min optik alle steder ændret sig til rygerne må indrette sig på ikke rygerne.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Besvar