AaB - Sønderjyske

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af Kunji » 21. okt 2012, 13:16

damp skrev:Der er mange AaB fans der er ekstrem farvet, når de kigger på deres AaB, både i kampe, og til landsholdsudtagelser.
Ser man på diverse forums feks. bold osv, så er der mange der mener AaB fans er meget farvede og der er nok noget om snakken :)

Hvis der er noget der hedder fortjent/ufortjent i fodbold, såvar det ikke en fortjent sejr i går.
Hvis vi havde spillet som SønderjyskE, så ville vi selv have sagt, at det var ufortjent vi tabte.
Hvis man har bold.dks artikelforum som udgangspunkt, findes der jo ikke andet end farvede fans. Artikelforummet er jo ikke meget bedre end nationen.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af Sønderhof » 21. okt 2012, 13:54

Freddie skrev:Alle og enhver ved, at dommere altid bakker hinanden op, men jeg er nu også selv fodbolddommer, og jeg holder ikke hånden over dommerfejl.
Sagen er nemlig den, at da Vibe kommer fri, sætter han farten ned for at afslutte. Dermed kommer han til at obstruere, og må skubbes bagfra. Samtidig får han ikke dækket sin højre side ordentligt, hvilket bevirker, at Ahlmann får chancen for at prikke bolden. Det var han i gang med, da Vibe afslutter, og sparker sin fod ind i Ahlmann, der var foran ham i bevægelsen. Ahlmann hægter ham overhovedet ikke.
A propos min indgangsbemærkning er det svært at følge dig, når du end ikke har observeret den grimme film, der førte til det andet og værste direkte frispark. Den skærpes af, at dommeren er meget tæt på situationen. Hart forsøgte at filme sig til endnu et straffespark, men denne gang lagde dommeren bolden marginalt uden for feltet. Den chance var dog næsten lige så stor som straffesparket.
Til gengæld er jeg enig i, at Ahlmann kunne være blevet udvist i situation 1. Hvorfor han ikke blev det står som et mysterium. Dommeren har i hvert fald ikke været sikker i sin sag, siden han lod Ahlmann slippe.
Ganske simpelt Sønderhof, så har jeg dig mistænkt for, at du slet ikke har set situationen i slow. Det er forudsætningen for, at man har overblikket i orden.
Sønderhof skrev: Du er altså helt væk der! Jeg er selv dommer, og det der er altså et af de klareste straffespark jeg har set længe. Faktisk skal Ahlmann prise sig lykkelig for at han ikke får rødt, idet mange dommere ville mene at Vibe har en "oplagt scoringsmulighed" da Ahlmann hægter ham. Ahlmann løber ham jo simpelhen bare ned, hvordan du kan vurdere det til andet end en forselse af Ahlmann er helt skørt :)

Desuden mener jeg også at de to friskpark SønderjyskE får udenfor feltet er ok. Synes egentligt at dommeren til kampen havde et sjældent set højt niveau for en superligakamp. Man kan i hvert fald ikke brokke sig som AaB'er. Bl.a. begår Kenneth Emil straffe da Bechmann skyder lige på NL i det lille felt. Her river og flår KEP i Bechmanns trøjer, og her kunne dommerene sagtens have fløjtet.
Jeg har lige taget endnu et kig på situationen, og kan altså på ingen måde følge dig. Det er Vibe der kommer foran Ahlmann, det er ham der har bolden under kontrol, og han falder da han bliver løbet ned af Ahlmann. alt det der med hvis ben der rammer hvis, har jo intet at sige. Vibe har bolden, og han bliver løbet ned bagfra. Han stopper lidt op i løbet, men det er da ikke noget argument for at der ikke skal fløjtes!

Man kan altså ikke blive dømt for at obstruere, når man har kontrol over bolden. Den paragraf har jeg i hvert fald aldrig hørt om!
Argumentet for at han Ahlmann ikke får rødt, må være at det godt kan se ud til at NL er ved at redde forsøget, hvilket gør Ahlmanns aktion endnu mere klodset!

Der er jo heller ingen nævneværdige protester fra AaB'eren over straffet, hvilket plejer være en god indikator for om en dommer har set fejl eller ej. Tror også de var lykkelige over det kun blev til gult til Ahlmann.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af Provst i Brovst » 21. okt 2012, 14:01

Helenius får scoret ved en utrolig heldig aktion hvor bolden springer fra ham, ikke en gang, men hele to gange. Uforklarligt ender den dog i mål. Alt i alt et heldigt mål af AaBs noget rå og upolerede "talent" i front.
Weighorst on twatter
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 21. okt 2012, 14:04

Freddie skrev:Der er bare et at sige. Kent er en høflig mand. Han har vundet og er ligeglad. Under alle omstændigheder viser TV2Sports klip noget andet end det Lars Søndergaard og kommentatorer tror, og billeder er ikke verdens dårligste kildemateriale, men jeg gider ikke blive ved med at argumentere, for AaB har vundet, og det er det, det hele drejer sig om. Hvis Lars Søndergaard ikke har forstået at det er målene der tæller og at en målmand må ta' med hænder, så ham om det.
Poker-One-Kenobi skrev:Når Kent NIelsen mener det var en sejr som viser at fodbold nogen gange er urimeligt, så er der vist ikke nogen grund til bebrejde kommentatorer og Lars Søndergaard at de er enige. Dommeren var jeg heller ikke imponeret af, men det er jo en anden diskussion.
Så det du får ud af et 3 minutters sammendrag er mere sigende end hvad AaBs træner fik ud af at være træner og se kampen?

Mmmmkay!

Selvom Kent er en fair mand har jeg aldrig oplevet ham som værende beskeden eller ureel. Det er han sikkert heller ikke her, men du må da gerne være uenig med ham.

damp
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 28. jul 2006, 10:32

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af damp » 21. okt 2012, 14:18

Kunji skrev:
damp skrev:Der er mange AaB fans der er ekstrem farvet, når de kigger på deres AaB, både i kampe, og til landsholdsudtagelser.
Ser man på diverse forums feks. bold osv, så er der mange der mener AaB fans er meget farvede og der er nok noget om snakken :)

Hvis der er noget der hedder fortjent/ufortjent i fodbold, såvar det ikke en fortjent sejr i går.
Hvis vi havde spillet som SønderjyskE, så ville vi selv have sagt, at det var ufortjent vi tabte.
Hvis man har bold.dks artikelforum som udgangspunkt, findes der jo ikke andet end farvede fans. Artikelforummet er jo ikke meget bedre end nationen.
Jo for jeg er meget enig i, at AaB fans skinner mere igennem end andre.
Mange kommenterer tit at AaB´s er meget farvede, især omkring landsholds udtagelser mm.
Man ser ikke nær så mange fans fra andre klubber være så aktive og farvet.
Mange kommenterer også på AaB fans farvede holdninger,
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Indlæg: 402
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af Dissing » 21. okt 2012, 14:23

Freddie skrev:Der er bare et at sige. Kent er en høflig mand. Han har vundet og er ligeglad.
Der er i debatten et indlæg om at dommerne holder hånden over hinanden - det lyder til at trænerne også holder hånden over hinanden.
Og det kan være fint med AaB-øjne, hvis Lars Søndergaard bevarer roen (og troen) i sin trup, så SønderjyskE kan tage point fra AaB's konkurrenter.

Der er nogen der mener at det er et topholds lod at vinde, selv når de spiller dårligt.
Men man kan også sige at det er et bundholds lod at tabe fordi marginalerne, heldet og andre tilfældige ting er imod dem.
Og det at alt går imod ens hold minder om det som skete for AaB for to sæsoner siden, hvor AaB var bundhold, og hvor vi syntes at alle marginaler, alt held og alle dommerkendelser gik AaB imod.

Så det er tilsyneladende en naturlov inden for fodbold, at alting enten går den rigtige vej og man er tophold - eller omvendt.

Og så er der en anden naturlov: AaB spiller af lort i første halveg, men så kommer Augu på banen og det ender op med en sejr. Det betyder at Augu-effekten ikke er holdt op med at virke. Og resultaterne i den her sæson tyder på at "Kuhn effekten" er vågnet op igen.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af NIN » 21. okt 2012, 14:26

Freddie skrev: Alle og enhver ved, at dommere altid bakker hinanden op, men jeg er nu også selv fodbolddommer, og jeg holder ikke hånden over dommerfejl.
Haha, hvor er det dog fantastisk. Held og lykke med at have en mening Sønderhof, som ikke enten er influeret af den store sammensværgelse eller simpelthen blot er forkert, fordi du ikke mener det samme ;)
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af Lindmark » 21. okt 2012, 16:00

damp skrev:
Kunji skrev:
damp skrev:Der er mange AaB fans der er ekstrem farvet, når de kigger på deres AaB, både i kampe, og til landsholdsudtagelser.
Ser man på diverse forums feks. bold osv, så er der mange der mener AaB fans er meget farvede og der er nok noget om snakken :)

Hvis der er noget der hedder fortjent/ufortjent i fodbold, såvar det ikke en fortjent sejr i går.
Hvis vi havde spillet som SønderjyskE, så ville vi selv have sagt, at det var ufortjent vi tabte.
Hvis man har bold.dks artikelforum som udgangspunkt, findes der jo ikke andet end farvede fans. Artikelforummet er jo ikke meget bedre end nationen.
Jo for jeg er meget enig i, at AaB fans skinner mere igennem end andre.
Mange kommenterer tit at AaB´s er meget farvede, især omkring landsholds udtagelser mm.
Man ser ikke nær så mange fans fra andre klubber være så aktive og farvet.
Mange kommenterer også på AaB fans farvede holdninger,
Jeg ser det så ikke nødvendigvis som noget negativt at være farvet/urealistisk/drømmende i forhold til sin yndlingsklub og sine favoritspilleres formåen. Det er i mine øjne en væsentlig grund til at debatside.dk er sådan et herligt sted at opholde sig - vores oplevelser af kampe, personer og begivenheder ses i høj grad gennem en rød-hvid-stribet tåge :aabfan:
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af Funky » 21. okt 2012, 16:25

Jeg synes nu stadig ikke, det er noget gigantisk straffe. Vibe sparker ind på foden af Ahlman - det er ikke engang Ahlman der forsøger at fjerne benene på Vibe. Og kontakt er der i øvrigt ikke meget af, så hvordan Ahlman "løber Vibe ned", det kan jeg ikke spotte. Det eneste jeg vil sige til dommerens forsvar er, at jeg da skulle se det i slow på tv før jeg turde sige noget. Det er ikke en spillerkontakt som på nogen måde er så meget værre end al mulig anden kontakt man ser i feltet eks. ved hjørnespark.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af FlæskeFrank » 21. okt 2012, 16:42

Nu var jeg på stadion og synes heller ikke heldig sejr er passende ordvalg. Selvfølgelig har SønderjyskE et straffe, som de misbruger, samt at de får en føring 20 min før tid.

Men AaB havde chancer kampen igennem og var på ingen måde nedspillet. Indrømmet virkede de mere direkte end os, men vi var absolut ikke uden chancer. Og jeg følte måske nok forløbet frem til 0-1, at det var lidt ufortjent de kom foran.

Det som overrasker alle hold/fans stadigvæk selvom SønderjyskE har været fast inventar i superligaen i snart mange år, er, at de rent faktisk spiller til tider rigtig god fodbold og ikke mindst har systemet helt inde på rygraden. Derfor er de svære at score imod og derfor skal der altid arbejdes stenhårdt mod dem.

Så var vi altså kun bagud i kampen i tre minutter. Så der kan vel ikke påberåbes, at SønderjyskE styrede kampen og førte det meste af kampen, hvorefter to mål i overtiden ændrede kampen.
- FlæskeFrank

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af Freddie » 21. okt 2012, 21:45

Du drager bare nogle slutninger, der slet ikke er belæg for. Jeg har gjort rede for hvordan jeg er kommet til mine slutninger. Det er ikke tilpasset nogen forklaringer.

Men Kent får et ledende spørgsmål som han næppe gider begynde en diskussion på. Desuden blev jeg også overrasket, da jeg gennemså resumeet. Den luxus har Kent ikke haft, og til sidst skal man da være noget speciel, hvis man benægter de fakta TV-stationen har samlet. Selv Jens Jørgen Brinchs attitude er en anden i resumeet, end i den direkte transmission. Men for at gøre en lang diskussion kort, så se det selv. Det står dig frit for, i stedet for at kaste dig ud i spekulationer om mine udtalelser på et debatforum i forhold til Kents på direkte TV.
Poker-One-Kenobi skrev:
Så det du får ud af et 3 minutters sammendrag er mere sigende end hvad AaBs træner fik ud af at være træner og se kampen?

Mmmmkay!

Selvom Kent er en fair mand har jeg aldrig oplevet ham som værende beskeden eller ureel. Det er han sikkert heller ikke her, men du må da gerne være uenig med ham.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af Freddie » 21. okt 2012, 21:54

Synes du ikke at det er kedeligt at han prøver at spille smart og smadre al modstand ved at gøre opmærksom på at han er fodbolddommer, samtidig med, at hans indlæg lugter fælt af, at han ikke har set klippet ordentligt efter.
På et debatforum argumenterer man, og Sønderhofs eneste argument var, at han var fodbolddommer. Nå. Men det er jeg også, så der må mere til.
Bortset fra det har jeg ingen mening om Sønderhof. Jeg kender ham ikke.
NIN den fromme skrev: Haha, hvor er det dog fantastisk. Held og lykke med at have en mening Sønderhof, som ikke enten er influeret af den store sammensværgelse eller simpelthen blot er forkert, fordi du ikke mener det samme ;)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af Funky » 21. okt 2012, 22:05

Poker-One-Kenobi skrev:
Så det du får ud af et 3 minutters sammendrag er mere sigende end hvad AaBs træner fik ud af at være træner og se kampen?

Mmmmkay!

Selvom Kent er en fair mand har jeg aldrig oplevet ham som værende beskeden eller ureel. Det er han sikkert heller ikke her, men du må da gerne være uenig med ham.
Efter kampen i Haderslev, hvor AaB rundbarberede SJ, stod Kent på tv efter kampen og skamroste deres forsvar. Just sayin'... :D
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af NIN » 22. okt 2012, 00:10

Freddie skrev:Synes du ikke at det er kedeligt at han prøver at spille smart og smadre al modstand ved at gøre opmærksom på at han er fodbolddommer, samtidig med, at hans indlæg lugter fælt af, at han ikke har set klippet ordentligt efter.
På et debatforum argumenterer man, og Sønderhofs eneste argument var, at han var fodbolddommer. Nå. Men det er jeg også, så der må mere til.
Bortset fra det har jeg ingen mening om Sønderhof. Jeg kender ham ikke.
NIN den fromme skrev: Haha, hvor er det dog fantastisk. Held og lykke med at have en mening Sønderhof, som ikke enten er influeret af den store sammensværgelse eller simpelthen blot er forkert, fordi du ikke mener det samme ;)
Jeg synes sådan set at din ageumentation i den given sag, er det eneste "smarte" og hans argumentation var betydlig mere debatskabende og saglig end at alle andre tager fejl og dækker over hinanden pånær mig. Og jeg kender ham så heller ikke.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af Freddie » 22. okt 2012, 07:12

Jeg kan anbefale dig at spole tilbage og læse min argumentation en gang til. Din udlægning er temmelig meget fortegnet. Desuden ser jeg ingen grund til at fortsætte debatten om en anden debattør.
NIN den fromme skrev: Jeg synes sådan set at din ageumentation i den given sag, er det eneste "smarte" og hans argumentation var betydlig mere debatskabende og saglig end at alle andre tager fejl og dækker over hinanden pånær mig. Og jeg kender ham så heller ikke.

Besvar