AaB - Sønderjyske

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

AaB - Sønderjyske

Indlæg af FlæskeFrank » 14. okt 2012, 22:43

Vi må hellere starte tråden op.

Det er for tidligt at sætte holdet op, da flere har kamp de nærmeste dage. Men dette er første gang i lang tid, hvor vi med en sejr kan se os selv på førstepladsen i superligaen søndag morgen, hvis vi vinder. Så jeg synes afgjort vi skal vinde :)

Jeg har en god fornemmelse, da SønderJyskE ser ud til at være stadig noget skadeslidte og vi har vist godt spil over en længere periode og et godt gennemarbejdet koncept. Dog får SønderjyskE mulighed for at spille deres nye backs endnu mere ind på holdet. Men forskellen på de to hold denne sæson er vel netop, at det er os, som har haft konceptet denne sæson. Det ender gerne med point.

Er spændt på at se om vores angreb stadig består af Helenius og Curth eller Kayke masser sig ind på holdet.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. okt 2012, 02:28

FlæskeFrank skrev:Vi må hellere starte tråden op.

Det er for tidligt at sætte holdet op, da flere har kamp de nærmeste dage. Men dette er første gang i lang tid, hvor vi med en sejr kan se os selv på førstepladsen i superligaen søndag morgen, hvis vi vinder. Så jeg synes afgjort vi skal vinde :)

Jeg har en god fornemmelse, da SønderJyskE ser ud til at være stadig noget skadeslidte og vi har vist godt spil over en længere periode og et godt gennemarbejdet koncept. Dog får SønderjyskE mulighed for at spille deres nye backs endnu mere ind på holdet. Men forskellen på de to hold denne sæson er vel netop, at det er os, som har haft konceptet denne sæson. Det ender gerne med point.

Er spændt på at se om vores angreb stadig består af Helenius og Curth eller Kayke masser sig ind på holdet.
Kayke? Det tror jeg simpelthen ikke på.

Hvis alle mand er klar, er det eneste spørgsmålstegn for mig om Due eller Wichmann spiller, ellers er jeg sikker på startopstillingen giver sig selv.

Business as usual.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af frederikshavneren » 15. okt 2012, 13:40

http://nordjyske.dk/nyheder/kvartet-boe ... b91/1/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Tilsyneladende bliver Augu, Due, Ahlmann og Nicolai heldigvis klar til kampen på lørdag. Vi kan måske godt undvære Ahlmann og Due, men vi vil få det meget svært uden Nicolai og Augu på holdet.

Det bliver utvivlsomt en meget spændende kamp på lørdag mod sønderjyderne, der har udviklet sig til lidt af en skrækmodstander på hjemmebane i de sidste par sæsoner (hvem husker ikke det næsten skæbnesvangre nederlag på 1-2 i næstsidste spillerunde i 2011. Et nederlag der var tæt på at kaste AaB i afgrunden). Efter den flotte magtdemonstration tidligere i sæsonen i Haderslev er det på tide med en hjemmesejr over Sønderjyske, men nemt bliver det bestemt ikke. Vi har ofte haft det svært imod Sønderjyskes organisation, dødbolde, fysik og kontraangreb. Heldigvis har holdet mistet Antipas, der ofte har voldt os store problemer. Hvis vi formår at lukke ned for Lasse Vibe så er meget opnået da han er meget vigtig for sønderjydernes offensiv.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af Kasper » 18. okt 2012, 11:40

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -moede-AaB

Sympatisk af Stenild. Men men men hans afsked med AaB fortjener sgu ikke klapsalver på stadion. Egoist!

Håber han får et kæmpe møgfald når han kommer ned for at klappe til os på vest.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af frederikshavneren » 18. okt 2012, 12:04

Heldigvis har truppen bortset fra et par mindre skader hist og her været stort set skadesfri i efterårssæsonen. Stor ros til sundhedssektoren da en væsentlig forklaring på den flotte efterårssæson skal findes i dette faktum. Vores meget smalle trup gør os enormt sårbar overfor skader, med superligaens smalleste trup er vi ekstra sårbare. I landsholdspausen har truppen været ramt af et par småskader, men med forbehold for at spillerne (Ahlmann, Augu, Lasse, Nicolai L. og Helenius) er klar igen så forventer jeg følgende line up på lørdag:

N. Larsen
Dalsgaard - KEP - Lasse - Ahlmann
Wichmann - Würtz - Augu - Kusk
Helenius
Curth

Modstanderen Sønderjyske er lidt af en skrækmodstander på hjemmebane. Faktisk så har vi tabt de seneste 3 hjemmekampe mod sønderjyderne. Alligevel forventer jeg en sejr på lørdag. Dels er vi godt kørende på hjemmebane, men derudover anser jeg sønderjyderne som klart svækket i denne sæson. Sønderjyske har mod alle odds altid klaret sig over forventning, men holdet virker klart svækket efter salget af Antipas. Hvis vi kan neutralisere Sønderjyskes farlige omstillinger/kontraangreb hvor især Lasse Vibe og Johan Absalonsen (der ofte har gjort det onde ved AaB i Aalborg), så er rigtig meget opnået.

Resultatmæssigt tror jeg at på en 3-1 sejr efter en tæt og lige kamp :aabfan:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af Pastorius » 18. okt 2012, 12:11

Kasper skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -moede-AaB

Sympatisk af Stenild. Men men men hans afsked med AaB fortjener sgu ikke klapsalver på stadion. Egoist!

Håber han får et kæmpe møgfald når han kommer ned for at klappe til os på vest.
Hvorfor så smålig?

Stenild var bitter efter som en ganske ung mand at have mistet jordforbindelsen. Han havde da et - ikke uvæsentligt - lod i vores mesterskab, og nu er han væk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af Hanga » 18. okt 2012, 12:22

Jeg synes han kan få et par klap og derefter ignoreres og behandles som enhver anden tysker.

Han kom ind og leverede da vi havde brug for det, og havde derfor en ikke ubetydelig andel i mesterskabet. Men det steg ham lidt til hovedet og han fik for travlt med at blive 1. målmand. Hans kommentar "træt af at redde de andres røv" var særdeles uheldig.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af Kasper » 18. okt 2012, 12:31

Jeg vil gerne erkende at det var en flot redning i Viborg og et flot pillet straffespark på hjemmebanen (mod Randers?).

Men i min verden så forlader man ikke sin hjerteklub som Stenild gjorde uanset alder. Jeg buher af ham, hvad andre gør er selvfølgelig op til dem selv.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af Elscorpio » 18. okt 2012, 12:39

Hvem skal vi frygte mest af nordtyskerne efter at Antipas tog til Bundby?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af Køllen I Møllen » 18. okt 2012, 12:41

frederikshavneren skrev:Heldigvis har truppen bortset fra et par mindre skader hist og her været stort set skadesfri i efterårssæsonen. Stor ros til sundhedssektoren da en væsentlig forklaring på den flotte efterårssæson skal findes i dette faktum. Vores meget smalle trup gør os enormt sårbar overfor skader, med superligaens smalleste trup er vi ekstra sårbare.
Jeg kan slet ikke forstå at folk mener at vi har så smal en trup. Jeg synes vi er ganske fornuftigt dækket ind på alle pladser. Faktisk vil jeg mene at vi har en så solid bredde at vi er en af de få trupper i suppen der ikke er specielt sårbare overfor skader.

Mht Stenild. Hvis manden har fortrudt sine tidligere udbrud så behandl ham dog ordentligt. Alt andet er barnligt.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Indlæg: 543
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:32
Kontakt:

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af Vase » 18. okt 2012, 14:06

Køllen I Møllen skrev:
frederikshavneren skrev:Heldigvis har truppen bortset fra et par mindre skader hist og her været stort set skadesfri i efterårssæsonen. Stor ros til sundhedssektoren da en væsentlig forklaring på den flotte efterårssæson skal findes i dette faktum. Vores meget smalle trup gør os enormt sårbar overfor skader, med superligaens smalleste trup er vi ekstra sårbare.
Jeg kan slet ikke forstå at folk mener at vi har så smal en trup. Jeg synes vi er ganske fornuftigt dækket ind på alle pladser. Faktisk vil jeg mene at vi har en så solid bredde at vi er en af de få trupper i suppen der ikke er specielt sårbare overfor skader.
Enig. Jeg forstår slet ikke den påstand om, at AaB har en smal trup. Reserveholdet har de 2 første sæsoner endt som nr. 2, hvilket vel vidner om stor bredde. Vi har i hvert fald spillere på bænken, som kan sætte sig op til reserveholdskampe og derved præstere bedre end de øvrige hold. Jeg vil medgive vi har en del reserver uden meget erfaring, men dertil og kalde truppen smal er der langt. På midtbanen er vi endda et af de stærkeste hold i superligaen. Når Due, Patrick Kristensen og Nikolaj Thomsen sidder på bænken, så ser det altså fint ud.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af astonvilla » 19. okt 2012, 10:21

Iflg. AaB Tweet, så er der 8,500 billetter ude nu. Ser da lovende ud.

Man må forvente at vi stiller op "som vi plejer". Dvs Wichmann på kanten og Curth oppe foran med Helenius (resten giver lidt sig selv).

Lad os nu for pokker få ram på de Nordtyskere for én gang skyld ude på Stadion. Vi må klart forvente at de kommer og parkerer bussen foran eget mål fra første fløjt. Og DET har vi traditionelt svært ved at finde en løsning på. Lad os håbe Kent har støbt nøglen til sejr. En røvsyg 1-0 til os vil gøre mig yderst tilfreds!

Kom så de Røde!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af Elscorpio » 19. okt 2012, 12:36

astonvilla skrev:Iflg. AaB Tweet, så er der 8,500 billetter ude nu. Ser da lovende ud.

Man må forvente at vi stiller op "som vi plejer". Dvs Wichmann på kanten og Curth oppe foran med Helenius (resten giver lidt sig selv).

Lad os nu for pokker få ram på de Nordtyskere for én gang skyld ude på Stadion. Vi må klart forvente at de kommer og parkerer bussen foran eget mål fra første fløjt. Og DET har vi traditionelt svært ved at finde en løsning på. Lad os håbe Kent har støbt nøglen til sejr. En røvsyg 1-0 til os vil gøre mig yderst tilfreds!

Kom så de Røde!
Var Duen ikke klar igen efter sygdom?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af frederikshavneren » 19. okt 2012, 13:07

Nordjyske forventer at Due starter inde på bekostning af Wichmann. Derudover er der lidt tvivl om Augu, mens de øvrige der har haft småskader skulle være klar til kampen
http://nordjyske.dk/nyheder/trimmet-AaB ... e81/4/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Personligt håber jeg at Wichmann starter inde. Due svinger meget i niveau og det er længe siden at han har præsteret stabilt. Wichmann er umiddelbart ikke den der falder mest i øjnene, men han har værdifuld kreativitet som kan blive yderst anvendelig i morgen i forsøget på at åbne op for tyskernes kompakte defensiv.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 19. okt 2012, 21:16

Efter lang tids gæste optræden på denne glimrende side, vil jeg også deltage i debatten. Jeg er dybt imponeret over det høje niveau herinde, et niveau som jeg syntes generelt kendetegner det AaB-relaterede fanmiljø. Håber at jeg kan leve op til dette.

Derudover forventer jeg klart at AaB vinder denne kamp, selvom vi om nogen er holdet der kan vende et andet holds krise. Sønderjyske er dog et hold, der som regel forstår at pakke sig, hvilket vi er notorisk dårlige til at spille imod. Det er dog positivt at Kent også er klar over det (http://www.bold.dk/nyt/Kent-Nielsen-vil ... -varianter" onclick="window.open(this.href);return false;). Så med hjertet håber jeg på en storsejr med sprudlende offensivt spil. Med hjernen vil jeg dog gerne have en spinkel sejr, hvor der vises kampånd over hele linjen. En uafgjort eller endda et nederlag vil irritere mig, men så lange der vises de gode takter, som har været kendetegnet for hele sæsonen vil dog ikke ødelægge min dag mere end et par genstande kan godtgøre dette.

Glæder mig efter en (endnu en kedelig) landskamp, på at se mit rigtige hold spille.

Huckleberry
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 75
Tilmeldt: 31. mar 2012, 16:49

Sv: Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af Huckleberry » 20. okt 2012, 08:42

Viva i cazzi rossi skrev: Derudover forventer jeg klart at AaB vinder denne kamp, selvom vi om nogen er holdet der kan vende et andet holds krise.
Gælder dog ikke Brøndby...

2-0 vil være ganske fint.
Sendt fra min Nexus 7 med Tapatalk2

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af Olly » 20. okt 2012, 09:06

Så er det blevet kampdag og vi skal på stadion igen.
Der er ingen tvivl om at Sønderjyske stiller ultra defensivt op med 10 mand i eget straffesparkfelt. Kommer de foran så bliver deres eneste angrebsspiller også trukket derned så de står 11 mand dernede og så bliver det Esbjerg kampen om igen. Kommer AaB derimod foran og Sønderjyske bliver tvunget frem på banen, så får de en røvfuld ala den de fik i Haderslev sidst. Jeg skal ihvertfald prøve lykken med en 500 lap på AaB vinder med mere end en til odds 2,70.
God kamp til alle

Brugeravatar
nulle666
1. div
1. div
Indlæg: 459
Tilmeldt: 3. apr 2006, 12:41
Geografisk sted: Støvring

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af nulle666 » 20. okt 2012, 09:43

Igen handler det om at skabe en fodboldkamp og kende sin besøgstid. Hvis vi er effektive, så slår vi SE med 4-1. Hvis vi spiller i en halvcirkel omkring deres felt uden at kommet til afslutninger og har dumme boldtab, så taber vi på en eller to omstillinger.

Jeg håber og tror på, at Kents oplæg med "nye strenge at spille på" når modstanderen pakker sig giver pote og at vi vinder med ovenstående cifre. :danmarkfan:
DET HANDLER IKKE OM AT VÆRE MED, MEN OM AT VINDE.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af FlæskeFrank » 20. okt 2012, 12:52

Jeg har også store forventninger. Det er iøvrigt min første betydende kamp siden august 2010 på stadion. En røvsyg 0-0 kamp mod Silkeborg.

Så Helenius fold hele dit talent ud i dag, tak.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Sv: Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af NIN » 20. okt 2012, 13:12

Huckleberry skrev:
Viva i cazzi rossi skrev: Derudover forventer jeg klart at AaB vinder denne kamp, selvom vi om nogen er holdet der kan vende et andet holds krise.
Gælder dog ikke Brøndby...

2-0 vil være ganske fint.
Sendt fra min Nexus 7 med Tapatalk2
Brøndby er ikke i krise, det er deres niveau.

Sendt fra min Battlefield Clone Epic 3000 med Sweet Talk 4
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Besvar