Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af frederikshavneren » 22. okt 2012, 14:08

Må hellere få gang i en ny kamptråd da den næste superligakamp hastigt nærmer sig. Fredag aften kl. 18.30 skal vi møde de regerende mestre FC Nordsjælland på Farum/Brixtofte Park. Der er tale om en nøglekamp i toppen hvor vi virkelig kan trække fra mestrene hvis vi vinder. Omvendt vil et nederlag medføre en utrolig tæt sub-top.

På papiret er det en utrolig svær kamp der venter. Dels har vi det generelt umådelig svært mod nordsjællanderne, deres pasningsfodbold passer mega dårligt til vores hold. Historisk har vi kun tabt 1 kamp på Brixtofte Park, men omvendt har vi også kun hentet meget få sejre i Farum. Vi har det meget svært mod nordsjælland såvel hjemme som ude.

Til fredagens opgør er der en ny ubekendt faktor som også får indflydelse på spillet. Nordsjælland har som den første superligaklub anlagt kunstgræs på stadion og uanset hvilken generation kunstgræs der er tale om så har det indflydelse på spillet. Som jeg ser det er der ingen som helst tvivl om at underlaget favoriserer nordsjællanderne, i sæsonens hidtidige hjemmekampe har dette været tydeligt. Modstanderne har generelt haft problemer med vendingerne og med at komme tæt på hjemmeholdets spillere. Jeg kan godt være bekymret for hvordan spillerne klarer underlaget.

Det der måske taler til vores fordel er at fcn i morgen møder Juventus i ch league. Om "taberen" Hjulmand vil indrømme det eller ej så bliver det et stort antiklimaks kun 3 dage senere at møde AaB på et koldt (meteorologerne snakker pt. om sne og kulde på torsdag/fredag) og mere eller mindre tomt Farum Park. Vi må håbe at fcn ikke kan overføre ch league tempoet til kampen og at de sparer nogle af profilerne på fredag. Der kan ikke være tvivl om at kampen i morgen er fcns hovedprioritet, mens fredagens kamp forhåbentlig bliver lidt nedprioriteret.

Flere faktorer skal gå op i en højere enhed hvis vi skal hente en sejr på fredag. Først og fremmest skal vi genfinde det spillemæssige niveau vi tidligere har vist, hvis vi spiller som i lørdags mod Sønderjyske så blir´ vi smadret. Aggressivitet er også et nøgleord. Håber at Würtz, Augu, KEP mv. er klar til at smadre igennem, fysisk skal vi gå ud og vise at vi "bestemmer". Endelig håber jeg at holdet har modet til at udfordre fcn, hvilket kræver at vi kan holde fast i bolden. Hvis vi parkerer bussen foran målet så taber vi stensikkert. Vi har ikke holdet til at fedte en nulløsning hjem.

Håber på følgende line up til kampen:

N. Larsen
Dalsgaard - KEP - Lasse - Patrick
Kusk - Würtz - Augu - Due
Helenius
Curth

Jeg synes at Ahlmann har været en af de svageste i efterårssæsonen. Det virker desværre til at han er stagneret totalt (han er jo f.eks. også blevet totalt overmatchet på U21 landsholdet af Agfs M. Kirkeskov), han har problemer såvel offensivt som defensivt. Patrick er bestemt ikke en optimal venstreback, men af mangel af bedre håber jeg at han får chancen fra start. På midtbanen håber jeg at Augu er klar, holdet har det enormt svært når han mangler. Wichmann svinger meget i niveau og mangler generelt for alvor at slå til. Han mangler noget tempo, aggressivitet og pondus. Due kan være en udmærket afløser. Frontduoen giver sig selv, det er lidt skræmmende så tyndt besat vi er i front. Hvis Helenius bliver skadet (antijinx) så er vi virkelig færdige.

Resultatmæssigt forventer jeg desværre at vi taber 3-1 efter en kamp hvor FC Nordsjælland stille og roligt kører en sikker sejr hjem.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af AllanPedersen » 22. okt 2012, 14:39

et forslag ;) og absolut ikke en løftet pegefinger

Skal vi ikke gøre det lidt til kotume at trådstarteren smider lidt mere specifik kamp info i selve trådnavnet

Lige nu hedder den bare 'FC Nordsjælland vs. AaB'
men så i stedet 'FC Nordsjælland - AaB 26/10, 18:30"

Så hvis man vil tilbage efter et halvt eller helt år og læse lidt om en kamp er det let at danne sig et overblik.
og skal ikke ind i selve posten for at se det nu er den rigtige kamp

Men det var bare et forslag 'frederikshavneren'
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Pastorius » 22. okt 2012, 15:19

frederikshavneren skrev: Resultatmæssigt forventer jeg desværre at vi taber 3-1 efter en kamp hvor FC Nordsjælland stille og roligt kører en sikker sejr hjem.
Jeg tror det bliver kampen hvor vi kommer tilbage på sporet og afslører FCN som det taberhold de egentlig er. Mit bud er at vi vinder med 4, efter et sandt arbejdsraseri i starten, hvor vi presser deres spil fuldstændig i stykker, og fører med 3-0 ved pausen, for så at cruise kampen hjem i anden halvleg, som vi vinder 1-0 efter 87% boldbesiddelse til FCN, men 5-1 til os i skudstatistik.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 22. okt 2012, 15:24

Kan man ikke umiddelbart se datoen ud fra seneste indlæg i højre side.

Regner med at FCN er godt møre efter kampen mod Juventus. De har ikke den nødvendige internationale erfaring endnu, der gør at det højere niveau i deres champions league kampe kan (over)kompensere for den træthed, der kommer af at spille så hårde kampe kort inden. Hvilket uafgjort mod Randers og et 3-0 nederlag til OB efter deres to seneste kampe vidner om.

At FCN aldrig fraviger deres koncept, betyder at vi møder et hold, som står højt på banen, hvilket alt andet lige gør det nemmere for vores offensiv end når vi står over for de defensive ”små” hold, som det gang på gang viser sig at vi har det svært mod. Ikke sagt at FCNs defensiv er dårlig, men den er ikke så god som sidste år, hvor den, selvom alt snakken om deres ”fantastiske” offensive spil, efter min mening vandt ligaen for dem. Vores defensiv, specielt den centrale del, har dog for det meste i denne sæson også vidst sig kampvindende, og det kunne kombineret med en svingende og til tider meget uskarp FCN offensiv gøre udslaget.

Augo starter bestemt inde, medmindre han har fået et tilbagefald. Derved ryger Patrick enten på bænken eller ned på en svagt spillende Ahlmanns plads. Syntes man skal blive ved med at give Ahlmann tilliden. Hvis vi virkelig mener at satse på de unge, må Kent også give dem lidt længere snor end hvad vi fans nok vil bifalde. Ser desuden gerne Wichmann ind bag ved Helenius og så Curth ud. Alternativt ville jeg efter sidste kamp, måske endda lade Patrick spille pladsen bag Helenius. Det er dog derfor at jeg ikke er træner, da en enkelt god offensiv aktion er nok til at jeg kunne finde på at sætte en spiller starte inde på en ny plads, men Patrick så sindsyg skarp og koncentreret ud da han scorede i lørdags og han er jo gammel angriber, så hvorfor ikke prøve det...

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 22. okt 2012, 15:25

DP

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Elscorpio » 22. okt 2012, 15:26

Hvis det bliver en snevejrskamp, mon ikke Augo kunne afgoere kampen som han gjorde for cirka 4-5 aar siden i Farum park.
Synes det var en vanvittig comebackkamp AaB spillede dengang.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af 12mand » 22. okt 2012, 17:37

på den positive side: FC rødvin spiller mod juventus i morgen, en kamp der uden tvivl koster mange kræfter. man kan håbe på at alle spillere enten har trætte ben, eller at de spiller med reserver.

på den negative side: vi har spillet som en pose nødder de sidste 4 kampe, og kun været heldige at vinde de to sidste.
FCN vil uden tvivl komme stormende med alt de har, for ikk at tabe, og dermed komme for langt bagefter i tabellen, til at det er sjovt.
lynge er gud!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Kristian » 22. okt 2012, 17:53

12mand skrev:på den positive side: FC rødvin spiller mod juventus i morgen, en kamp der uden tvivl koster mange kræfter. man kan håbe på at alle spillere enten har trætte ben, eller at de spiller med reserver.

på den negative side: vi har spillet som en pose nødder de sidste 4 kampe, og kun været heldige at vinde de to sidste.
FCN vil uden tvivl komme stormende med alt de har, for ikk at tabe, og dermed komme for langt bagefter i tabellen, til at det er sjovt.
Synes bestemt ikke vi har spillet som en pose nødder. Men hvis man sætter de sidste 4 kampe op mod de foregående 5:-) så har vi måske ikke lige scoret så mange mål self:-) Vi kan bestemt ikke forvente, at vi kommer til at spille sådan igen. Og det giver masser af selvtillid frem til FCN kampen, at vi kan hive sådan en 2-1 sejr hjem, som vi gjorde i lørdags. Jeg tror, at hvis vi kan fixe 3 point hjem på omstillingsmaskinen på fredag, så ender vi i top 3 til vinter
------------------
mvh Kristian

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af 12mand » 22. okt 2012, 20:53

Kristian skrev:
12mand skrev:på den positive side: FC rødvin spiller mod juventus i morgen, en kamp der uden tvivl koster mange kræfter. man kan håbe på at alle spillere enten har trætte ben, eller at de spiller med reserver.

på den negative side: vi har spillet som en pose nødder de sidste 4 kampe, og kun været heldige at vinde de to sidste.
FCN vil uden tvivl komme stormende med alt de har, for ikk at tabe, og dermed komme for langt bagefter i tabellen, til at det er sjovt.
Synes bestemt ikke vi har spillet som en pose nødder. Men hvis man sætter de sidste 4 kampe op mod de foregående 5:-) så har vi måske ikke lige scoret så mange mål self:-) Vi kan bestemt ikke forvente, at vi kommer til at spille sådan igen. Og det giver masser af selvtillid frem til FCN kampen, at vi kan hive sådan en 2-1 sejr hjem, som vi gjorde i lørdags. Jeg tror, at hvis vi kan fixe 3 point hjem på omstillingsmaskinen på fredag, så ender vi i top 3 til vinter
har du været meget fuld de sidste kampe, eller bare ikk set dem?? :)
lynge er gud!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Maglau » 23. okt 2012, 09:27

frederikshavneren skrev:Må hellere få gang i en ny kamptråd da den næste superligakamp hastigt nærmer sig. Fredag aften kl. 18.30 skal vi møde de regerende mestre FC Nordsjælland på Farum/Brixtofte Park. Der er tale om en nøglekamp i toppen hvor vi virkelig kan trække fra mestrene hvis vi vinder. Omvendt vil et nederlag medføre en utrolig tæt sub-top.

På papiret er det en utrolig svær kamp der venter. Dels har vi det generelt umådelig svært mod nordsjællanderne, deres pasningsfodbold passer mega dårligt til vores hold. Historisk har vi kun tabt 1 kamp på Brixtofte Park, men omvendt har vi også kun hentet meget få sejre i Farum. Vi har det meget svært mod nordsjælland såvel hjemme som ude.

Til fredagens opgør er der en ny ubekendt faktor som også får indflydelse på spillet. Nordsjælland har som den første superligaklub anlagt kunstgræs på stadion og uanset hvilken generation kunstgræs der er tale om så har det indflydelse på spillet. Som jeg ser det er der ingen som helst tvivl om at underlaget favoriserer nordsjællanderne, i sæsonens hidtidige hjemmekampe har dette været tydeligt. Modstanderne har generelt haft problemer med vendingerne og med at komme tæt på hjemmeholdets spillere. Jeg kan godt være bekymret for hvordan spillerne klarer underlaget.

Det der måske taler til vores fordel er at fcn i morgen møder Juventus i ch league. Om "taberen" Hjulmand vil indrømme det eller ej så bliver det et stort antiklimaks kun 3 dage senere at møde AaB på et koldt (meteorologerne snakker pt. om sne og kulde på torsdag/fredag) og mere eller mindre tomt Farum Park. Vi må håbe at fcn ikke kan overføre ch league tempoet til kampen og at de sparer nogle af profilerne på fredag. Der kan ikke være tvivl om at kampen i morgen er fcns hovedprioritet, mens fredagens kamp forhåbentlig bliver lidt nedprioriteret.

Flere faktorer skal gå op i en højere enhed hvis vi skal hente en sejr på fredag. Først og fremmest skal vi genfinde det spillemæssige niveau vi tidligere har vist, hvis vi spiller som i lørdags mod Sønderjyske så blir´ vi smadret. Aggressivitet er også et nøgleord. Håber at Würtz, Augu, KEP mv. er klar til at smadre igennem, fysisk skal vi gå ud og vise at vi "bestemmer". Endelig håber jeg at holdet har modet til at udfordre fcn, hvilket kræver at vi kan holde fast i bolden. Hvis vi parkerer bussen foran målet så taber vi stensikkert. Vi har ikke holdet til at fedte en nulløsning hjem.

Håber på følgende line up til kampen:

N. Larsen
Dalsgaard - KEP - Lasse - Patrick
Kusk - Würtz - Augu - Due
Helenius
Curth

Jeg synes at Ahlmann har været en af de svageste i efterårssæsonen. Det virker desværre til at han er stagneret totalt (han er jo f.eks. også blevet totalt overmatchet på U21 landsholdet af Agfs M. Kirkeskov), han har problemer såvel offensivt som defensivt. Patrick er bestemt ikke en optimal venstreback, men af mangel af bedre håber jeg at han får chancen fra start. På midtbanen håber jeg at Augu er klar, holdet har det enormt svært når han mangler. Wichmann svinger meget i niveau og mangler generelt for alvor at slå til. Han mangler noget tempo, aggressivitet og pondus. Due kan være en udmærket afløser. Frontduoen giver sig selv, det er lidt skræmmende så tyndt besat vi er i front. Hvis Helenius bliver skadet (antijinx) så er vi virkelig færdige.

Resultatmæssigt forventer jeg desværre at vi taber 3-1 efter en kamp hvor FC Nordsjælland stille og roligt kører en sikker sejr hjem.
Mht opstillingen er jeg ikke i tvivl om at Curth slet ikke skal være med. Vi kommer sikkert til at skulle spillepå omstillinger og der vil det være fuldstændigt til grin at se Curth i diekte duel med Okore som er ligaens bedste forsvarspiller og som overmatcher Curth på alle tænkelige område. Selv hvis vi bliver det spildominerende hold vil Curth komme til kort overfor deres midterforsvar.

Opstillingen med Patrick på vb i stedet for en formsvag Ahlmann fungerer og det gør i høj grad Kusk op ved siden af Helenius også. Kusk vendinger, driblinger og skud, samt ikke mindst blik for spillet er så vigtigt at han skal være tættere på målet end gemmes væk på en fløj. Vi har alligevel ikke noget at bruge indlæg i hovedhøjde til da det ikke er der Helenius skal have den.

Ang kampen så bliver det store spørgsmål om FCN går ned pga af CL kamp mod Juventus eller de formår som FCK gjorde for et par sæsoner siden at tage tempoet med over i ligaen.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Pastorius » 23. okt 2012, 11:58

Maglau skrev:
Mht opstillingen er jeg ikke i tvivl om at Curth slet ikke skal være med. Vi kommer sikkert til at skulle spillepå omstillinger og der vil det være fuldstændigt til grin at se Curth i diekte duel med Okore som er ligaens bedste forsvarspiller og som overmatcher Curth på alle tænkelige område. Selv hvis vi bliver det spildominerende hold vil Curth komme til kort overfor deres midterforsvar.

Opstillingen med Patrick på vb i stedet for en formsvag Ahlmann fungerer og det gør i høj grad Kusk op ved siden af Helenius også. Kusk vendinger, driblinger og skud, samt ikke mindst blik for spillet er så vigtigt at han skal være tættere på målet end gemmes væk på en fløj. Vi har alligevel ikke noget at bruge indlæg i hovedhøjde til da det ikke er der Helenius skal have den.

Ang kampen så bliver det store spørgsmål om FCN går ned pga af CL kamp mod Juventus eller de formår som FCK gjorde for et par sæsoner siden at tage tempoet med over i ligaen.
Altså , hvis de vil bruge Okore til at dække Curth op, så giver det da god mening at have ham med, så bruger vi vores svageste led til at binde deres stærkeste.

...men jeg er enig i at Curth ikke virker som en mand der nogensinde kommer op på niveau igen. Jeg håber også han bliver bænket - hans seneste præstationer har i hvert ikke vist grund til andet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Lucas Kuskenius » 23. okt 2012, 12:36

Vores kære Augo er desværre skadet, og er derfor ikke med i kampen.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Jesper Schmidt » 23. okt 2012, 12:56

Det var dog en ekstremt skidt kamp at måtte undvære Augo i, det gør absolut ikke opgaven nemmere.

Jeg synes det er svært at gennemskue hvordan vi så kommer til at stille op - først og fremmest om man vælger at bruge PK på venstre back eller på den centrale midt, og om Curth starter inde eller man smider Kusk på toppen med Helenius.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af jonas386 » 23. okt 2012, 13:15

Jesper Schmidt skrev:Det var dog en ekstremt skidt kamp at måtte undvære Augo i, det gør absolut ikke opgaven nemmere.

Jeg synes det er svært at gennemskue hvordan vi så kommer til at stille op - først og fremmest om man vælger at bruge PK på venstre back eller på den centrale midt, og om Curth starter inde eller man smider Kusk på toppen med Helenius.
Håber på følgende opstilling



Ahlmann spillede ikke super godt sidst, men det var heller ikke nogen nem kamp, og mener ikke man gør noget godt ved at bænke ham.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af BoomZ0R » 23. okt 2012, 13:20

jonas386 skrev:
Jesper Schmidt skrev:Det var dog en ekstremt skidt kamp at måtte undvære Augo i, det gør absolut ikke opgaven nemmere.

Jeg synes det er svært at gennemskue hvordan vi så kommer til at stille op - først og fremmest om man vælger at bruge PK på venstre back eller på den centrale midt, og om Curth starter inde eller man smider Kusk på toppen med Helenius.
Håber på følgende opstilling



Ahlmann spillede ikke super godt sidst, men det var heller ikke nogen nem kamp, og mener ikke man gør noget godt ved at bænke ham.
Jeg er næsten enig, jeg vil bare gerne have byttet om på Due og Wichmann. Wichmann har ikke samme evne til at komme til baglinjen, som Due. Så derfor ser jeg det bedre med Wichmann på højre, med Dalle mod baglinjen og Wichmann kan trække ind i banen.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Elscorpio » 23. okt 2012, 13:37

jonas386 skrev:
Jesper Schmidt skrev:Det var dog en ekstremt skidt kamp at måtte undvære Augo i, det gør absolut ikke opgaven nemmere.

Jeg synes det er svært at gennemskue hvordan vi så kommer til at stille op - først og fremmest om man vælger at bruge PK på venstre back eller på den centrale midt, og om Curth starter inde eller man smider Kusk på toppen med Helenius.
Håber på følgende opstilling



Ahlmann spillede ikke super godt sidst, men det var heller ikke nogen nem kamp, og mener ikke man gør noget godt ved at bænke ham.
Er der ikke andre alternativer til Augo paa midtbanen end PK? Jeg foretraekker klart PK nede paa venstreback. Ahlmann har set lidt skidt ud dernede paa den position i de sidste par kampe.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af Jesper Schmidt » 23. okt 2012, 13:42

Elscorpio skrev:
Er der ikke andre alternativer til Augo paa midtbanen end PK? Jeg foretraekker klart PK nede paa venstreback. Ahlmann har set lidt skidt ud dernede paa den position i de sidste par kampe.
Kent Nielsen nævner selv PK, Nikolaj Thomsen og Hallur Hansson som muligheder, så der bliver helt klart overvejet forskellige modeller. Desværre ser det også ud til Würtz er en smule tvivlsom ifølge nedenstående, selv om man heldigvis forventer han spiller... vi kan næppe tåle at undvære både Würtz og Augo samtidig.

http://nordjyske.dk/nyheder/augo-ude-me ... 0b/24/1547" onclick="window.open(this.href);return false;

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af frederikshavneren » 23. okt 2012, 14:00

Det bliver spændende at se hvordan holdet klarer sig uden Augo. Personligt er jeg meget nervøs for hvordan det kommer til at gå. Lørdagens kamp mod Sønderjyske giver bange anelser, her sejlede holdet i 1. halvleg uden Augo på banen. På fredag stiger sværhedsgraden markant hvor modstanderen er Danmarks mest pasningsstærke hold. Desværre har vi en meget smal trup hvor der ikke er råd til skader hos nøglespillerne, da der simpelthen mangler kvalificerede erstatninger på bænken.

Umiddelbart vil jeg tro at PK igen får chancen på midtbanen, hvilket vil betyde at Ahlmann beholder pladsen som venstreback trods formnedgang. Jokeren kan være at give chancen til Hallur på midtbanen, det er en rolle han har prøvet at spille på det færøske landshold (mod Sverige). N. Thomsen tror jeg derimod ikke på, han har bestemt spændende kompetencer, men jeg tvivler på at Kent tør at bruge ham fra start i en topkamp på udebane mod de regerende mestre.

Krydser fingre for at Würtz bliver klar. Det er slemt nok at skulle undvære Augo, hvis Würtz også er væk så ser det meget sort ud.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af jonas386 » 23. okt 2012, 15:08

Zee skrev:
jonas386 skrev:
Jesper Schmidt skrev:Det var dog en ekstremt skidt kamp at måtte undvære Augo i, det gør absolut ikke opgaven nemmere.

Jeg synes det er svært at gennemskue hvordan vi så kommer til at stille op - først og fremmest om man vælger at bruge PK på venstre back eller på den centrale midt, og om Curth starter inde eller man smider Kusk på toppen med Helenius.
Håber på følgende opstilling



Ahlmann spillede ikke super godt sidst, men det var heller ikke nogen nem kamp, og mener ikke man gør noget godt ved at bænke ham.
Jeg er næsten enig, jeg vil bare gerne have byttet om på Due og Wichmann. Wichmann har ikke samme evne til at komme til baglinjen, som Due. Så derfor ser jeg det bedre med Wichmann på højre, med Dalle mod baglinjen og Wichmann kan trække ind i banen.
Det var også planen, det var grafikken der drillede mig :)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1566
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland vs AaB

Indlæg af dyhrmaN » 23. okt 2012, 16:53

Uden Würtz og Augo er der ingen til at bryde deres pasningsspil, og FCN vil langsomt kunne få lov til at bygge deres angreb stabilt og vedholdende op. Det ville kunne komme til at gøre rigtigt ondt.

Måske er færingen lidt en type som Würtz der kan gå ind og "tank'e" den lidt og bryde, hvis Würtz ikke bliver klar?

Besvar