AaB - FCM 5. november

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af astonvilla » 5. nov 2012, 22:11

Gentleman Finn skrev:I øvrigt, hvad fik Due et gult kort for? Det lignede jo, at det var for at tage frisparket for hurtigt, men det kan jeg slet ikke se, at det er hjemmel i fodboldloven til.
Jeg må i den forbindelse igen indgive min protest imod de grotesk dårlige dommere i Superligaen. Man tæller nemt 25 små irriterende fejlkendelser af den klovn i dag. Heldigvis jævnt fordelt til begge sider - og uden indflydelse på kampens resultat. Men det er da ufatteligt man ikke kan køre bare 5 min uden en pinlig fejldom. Det er sku ikke godkendt! Der må snart gøres noget for at højne niveauet.

Derudover kommer vores helt forventelige dårlige stime nu. Det kan og skal ikke komme bag på nogen. Sådan er det med det unge hold vi har. Bare træls det er nu vi skal spille kvartfinale i cuppen (vi ryger ud på røv og albuer på torsdag). Håber bare så inderligt vi får Augo klar inden vi skal i Parken på søndag. For hvis ikke....så bliver den rigtig grim!

Men ellers må knajterne bare arbejde videre. De er klart tilgivet.

Eneste bitre indlæg om vores spillere er Curth. Har længe været en stor fan - men nu må han bare HELT væk fra truppen.

I.ø. må man kunne konstatere at Kayke ikke får forlænget sin kontrakt - når han ikke engang kan blive smidt ind i en kamp som denne.
Bienvenu Bassogog!

Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af Shrug » 5. nov 2012, 22:17

Samaman skrev:
Aabwibz skrev:
limey skrev:Hvor mange indlæg har vi haft, der lå for tæt på keeperen...50?
Og hvor mange af dem har Dalsgaard lavet? 49?
Ja, han er håbløs.

Men en flot bold han spiller tilbage ved Baks scoring, så han igen kostede mål.
Du er jo fuld.

Vi mangler virkelig Augo i dag - PK kan på ingen mulig måde erstatte ham. Helenius var ugidelig og Curth var som altid uskarp. Håber på at at Toft eller Kayke får chancen fra start af næste gang.

Samaman
2. div
2. div
Indlæg: 110
Tilmeldt: 28. jan 2009, 16:17

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af Samaman » 5. nov 2012, 22:23

Kunji skrev:
Samaman skrev:
Aabwibz skrev:
limey skrev:Hvor mange indlæg har vi haft, der lå for tæt på keeperen...50?
Og hvor mange af dem har Dalsgaard lavet? 49?
Ja, han er håbløs.

Men en flot bold han spiller tilbage ved Baks scoring, så han igen kostede mål.
Jeg kan forstå mange af de forskellige spillerhetz, der har været igennem tiden. Men at vælge at køre en Dalsgaard-hetz, efter han har været en af vores bedste spillere igennem det sidste halve år, virker mærkeligt.

Men held og lykke med det. Jeg tror heldigvis, du er nogenlunde alene.
Hetz er der næppe tale om, men jeg er så træt af at se på, at han ikke slår til. De indlæg ses bedre og mere farlige i pigernes U15, på trods af at de ikke kan sparke helt så meget luft under bolden.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. nov 2012, 22:27

1. Vi kan simpelthen ikke tåle at Helenius og Kusk er helt væk, som de var i dag.

2. Vi kan ikke tåle at undvære Augo.

3. Hvor pokker blev det forsvar af, som nærmest ikke har lavet fejl i hele sæsonen?

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 385
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af nj27 » 5. nov 2012, 22:28

vi må bare erkende at holdet nu er ved at finde sig selv , nu ligner vi det hold der fra sæsonstart var spået en rigtig svær sæson , det kan vi så stadig nå at få hvis vi forsætter den gang lallebold som der er blevet præsteret de sidste 3 hjemmekampe
lige siden lucas forsvant er niveauet faldet betragtelig , vi spiller en hel anden gang bold nu end da lucas var en del af holdet , med lucas var der hele tiden bevægelse omkring boldholder , vi skabte chance på chance , det står i hård kontrast til det der nu blir spillet
nu holder vi på bolden , venter , venter , venter , træder på bolden for så at spille den hen til en modspiller , vi skaber ingenting man servicerer ikke vores to angriberer , vi bruger ikke vores fløje rigtigt altså til baglinien og så indlæg . det bruger kent nielsen åbenbart ikke i hans træning

aftenens kamp ja , umådelig svagt AaB mandskab , ufattelig dårlig indstilling
på forhånd viste vi de startede med deres reservekeeper . 3 afslutninger i hele første havleg foruden det kludemål vi fik , det er ganske enkelt rigtig dårligt ikke bare af spillerene men osse af vores træner team , vi prøver jo slet ikke at sætte ham under pres

lige nu er vores hold ikke noget der ligner et tophold . som jeg ser det så er vores placering til jul nok i bedste fald omkring en 5-6-7 plads

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af astonvilla » 5. nov 2012, 22:30

Samaman skrev:
Kunji skrev:
Samaman skrev:
Aabwibz skrev:
limey skrev:Hvor mange indlæg har vi haft, der lå for tæt på keeperen...50?
Og hvor mange af dem har Dalsgaard lavet? 49?
Ja, han er håbløs.

Men en flot bold han spiller tilbage ved Baks scoring, så han igen kostede mål.
Jeg kan forstå mange af de forskellige spillerhetz, der har været igennem tiden. Men at vælge at køre en Dalsgaard-hetz, efter han har været en af vores bedste spillere igennem det sidste halve år, virker mærkeligt.

Men held og lykke med det. Jeg tror heldigvis, du er nogenlunde alene.
Hetz er der næppe tale om, men jeg er så træt af at se på, at han ikke slår til. De indlæg ses bedre og mere farlige i pigernes U15, på trods af at de ikke kan sparke helt så meget luft under bolden.
Hvad er det så? Du har endda vækket FCN kamptråden til live for også at svine ham til der!
Hvis du ikke kan se at han er en af de spillere (nok den spiller) der har rykket sig mest fremad det seneste år - så er du jo udenfor rækkevidde.
Bienvenu Bassogog!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. nov 2012, 22:36

Samaman skrev:
Kunji skrev:
Samaman skrev:
Aabwibz skrev:
limey skrev:Hvor mange indlæg har vi haft, der lå for tæt på keeperen...50?
Og hvor mange af dem har Dalsgaard lavet? 49?
Ja, han er håbløs.

Men en flot bold han spiller tilbage ved Baks scoring, så han igen kostede mål.
Jeg kan forstå mange af de forskellige spillerhetz, der har været igennem tiden. Men at vælge at køre en Dalsgaard-hetz, efter han har været en af vores bedste spillere igennem det sidste halve år, virker mærkeligt.

Men held og lykke med det. Jeg tror heldigvis, du er nogenlunde alene.
Hetz er der næppe tale om, men jeg er så træt af at se på, at han ikke slår til. De indlæg ses bedre og mere farlige i pigernes U15, på trods af at de ikke kan sparke helt så meget luft under bolden.
Dalsgaard har gennem hele sæsonen (også i dag) i stort set hver kamp været blandt de 3-4 bedste på holdet - det er decideret useriøst at smide det klassiske syndebuk-kort i hans retning.

Han laver fejl, det gør han da, og han skal arbejde med hans indlæg, men den energi og offensive vilje som både Dalsgaard og Ahlmann giver holdet er fuldstændig undervurderet.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af jensemand57 » 5. nov 2012, 22:37

Det er nu, at Kent skal ændre på holdet. Der er en del spillere, som begynder at hænge i pedalen. Jeg gad godt se Kayke inde fra starten i stedet for Curth. Vi mangler den kreativitet, som Lucas havde, og her kunne Kayke være et godt bud. Alternativt kunne være at sætte Kusk op på Lucas plads. På Kuskes nuværende plads er der flere, som kan sættes ind. I forsvaret kunne det være spændende, at se en ny makker til Lasse. Evt. Thelander.

seamann

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af seamann » 5. nov 2012, 22:53

jensemand57 skrev:Det er nu, at Kent skal ændre på holdet. Der er en del spillere, som begynder at hænge i pedalen. Jeg gad godt se Kayke inde fra starten i stedet for Curth. Vi mangler den kreativitet, som Lucas havde, og her kunne Kayke være et godt bud. Alternativt kunne være at sætte Kusk op på Lucas plads. På Kuskes nuværende plads er der flere, som kan sættes ind. I forsvaret kunne det være spændende, at se en ny makker til Lasse. Evt. Thelander.
Hvis det skal baseres på kampen i dag, så må det være soleklart at det er LN og Kusk, der skal på bænken - de var helt uden sammenligning de svageste led.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af jensemand57 » 5. nov 2012, 22:59

seamann skrev:
jensemand57 skrev:Det er nu, at Kent skal ændre på holdet. Der er en del spillere, som begynder at hænge i pedalen. Jeg gad godt se Kayke inde fra starten i stedet for Curth. Vi mangler den kreativitet, som Lucas havde, og her kunne Kayke være et godt bud. Alternativt kunne være at sætte Kusk op på Lucas plads. På Kuskes nuværende plads er der flere, som kan sættes ind. I forsvaret kunne det være spændende, at se en ny makker til Lasse. Evt. Thelander.
Hvis det skal baseres på kampen i dag, så må det være soleklart at det er LN og Kusk, der skal på bænken - de var helt uden sammenligning de svageste led.
Meget enig. Jeg tror dog, at Kusk vil blive bedre, hvis der kommer mere kreativitet ind på holdet med Kayke. Ang. Forsvaret foretrækker jeg dog stadig Lasse og en evt. Thelander som afløser for KEP.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af Pastorius » 5. nov 2012, 23:14

astonvilla skrev: Jeg må i den forbindelse igen indgive min protest imod de grotesk dårlige dommere i Superligaen. Man tæller nemt 25 små irriterende fejlkendelser af den klovn i dag. Heldigvis jævnt fordelt til begge sider - og uden indflydelse på kampens resultat. Men det er da ufatteligt man ikke kan køre bare 5 min uden en pinlig fejldom. Det er sku ikke godkendt! Der må snart gøres noget for at højne niveauet.
Men min 7-årige søns ord (bare efter første halvleg) - og jeg lover det er ikke er noget han har fra mig: "Lortedommer!"
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 20. feb 2008, 09:42
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af Konsulenten » 5. nov 2012, 23:18

jensemand57 skrev:
seamann skrev:
jensemand57 skrev:Det er nu, at Kent skal ændre på holdet. Der er en del spillere, som begynder at hænge i pedalen. Jeg gad godt se Kayke inde fra starten i stedet for Curth. Vi mangler den kreativitet, som Lucas havde, og her kunne Kayke være et godt bud. Alternativt kunne være at sætte Kusk op på Lucas plads. På Kuskes nuværende plads er der flere, som kan sættes ind. I forsvaret kunne det være spændende, at se en ny makker til Lasse. Evt. Thelander.
Hvis det skal baseres på kampen i dag, så må det være soleklart at det er LN og Kusk, der skal på bænken - de var helt uden sammenligning de svageste led.
Meget enig. Jeg tror dog, at Kusk vil blive bedre, hvis der kommer mere kreativitet ind på holdet med Kayke. Ang. Forsvaret foretrækker jeg dog stadig Lasse og en evt. Thelander som afløser for KEP.
Hvorfor vil du dog bænke KEP?
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 5. nov 2012, 23:19

Slap nu af, vi ligger nummer tre og har tabt til mestrene på udebane og et lortehold på hjemmebane. Vi er super afhængige af Augo, selvfølgelig, så lad os for guds skyld få ham tilbage til søndag.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af Pastorius » 5. nov 2012, 23:32

Konsulenten skrev:
jensemand57 skrev:
seamann skrev:
jensemand57 skrev:Det er nu, at Kent skal ændre på holdet. Der er en del spillere, som begynder at hænge i pedalen. Jeg gad godt se Kayke inde fra starten i stedet for Curth. Vi mangler den kreativitet, som Lucas havde, og her kunne Kayke være et godt bud. Alternativt kunne være at sætte Kusk op på Lucas plads. På Kuskes nuværende plads er der flere, som kan sættes ind. I forsvaret kunne det være spændende, at se en ny makker til Lasse. Evt. Thelander.
Hvis det skal baseres på kampen i dag, så må det være soleklart at det er LN og Kusk, der skal på bænken - de var helt uden sammenligning de svageste led.
Meget enig. Jeg tror dog, at Kusk vil blive bedre, hvis der kommer mere kreativitet ind på holdet med Kayke. Ang. Forsvaret foretrækker jeg dog stadig Lasse og en evt. Thelander som afløser for KEP.
Hvorfor vil du dog bænke KEP?
Jeg har også haft et par strøtanker omkring KEP - jeg synes ikke vi skal bænke ham, slet ikke, selvom jeg da er lidt utryg ved at han stadig har en hjerneblødning eller to indimellem, men det har alle forsvarere jo. Til gengæld har jeg tænkt lidt om vi måske kunne udnytte ham bedre. I dag blev vi farlige i de situationer hvor KEP trak lidt mere med frem. Han laver nogle gode dybe afleveringer fra midterlinjen til kanten af feltet (som ingen andre af vores bagkæde eller midtbane laver. Samtidig var det tydeligt at vi mangler noget fysik og rutine på midtbanen i dag. Så i de kampe hvor vi mangler Augo eller Würtz kunne jeg faktisk godt se KEP som midtbanespiller. Imod taler selvfølgelig at skulle splitte midterforsvaret op, men hvis standarden er som de seneste par kampe, så taber man jo ikke meget på den konto.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af Shrug » 5. nov 2012, 23:39

Samaman skrev:
Kunji skrev:
Samaman skrev:
Aabwibz skrev:
limey skrev:Hvor mange indlæg har vi haft, der lå for tæt på keeperen...50?
Og hvor mange af dem har Dalsgaard lavet? 49?
Ja, han er håbløs.

Men en flot bold han spiller tilbage ved Baks scoring, så han igen kostede mål.
Jeg kan forstå mange af de forskellige spillerhetz, der har været igennem tiden. Men at vælge at køre en Dalsgaard-hetz, efter han har været en af vores bedste spillere igennem det sidste halve år, virker mærkeligt.

Men held og lykke med det. Jeg tror heldigvis, du er nogenlunde alene.
Hetz er der næppe tale om, men jeg er så træt af at se på, at han ikke slår til. De indlæg ses bedre og mere farlige i pigernes U15, på trods af at de ikke kan sparke helt så meget luft under bolden.
Lay off the crack.

Fortæl mig lige hvem på AaB-holdet du mener ligger mere kvalificerede indlæg?

Vi mangler en angriber der kan tage fra i hovedspillet.

Brugeravatar
0542
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 12. jul 2005, 10:50
Favoritspiller: RADE!!!
Geografisk sted: Houston, Tx

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af 0542 » 6. nov 2012, 03:09

Poker-One-Kenobi skrev:Slap nu af, vi ligger nummer tre og har tabt til mestrene på udebane og et lortehold på hjemmebane. Vi er super afhængige af Augo, selvfølgelig, så lad os for guds skyld få ham tilbage til søndag.
....næste runde står på FCK i Aken - så 0 point der (sorry - ville hoppe og danse hvis vi vinder, men hjernen siger ingen chance for det). Så står vi pludselig i en situation hvor vi ligger i midten (og nok slået ud af pokalen). Kald mig bare sortseer, men jeg frygter virkelig at det nu begynder at gå ned af bakke for os :-(
Mvh
0542

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af 9520AaB » 6. nov 2012, 06:29

Efter at have sundet mig lidt oven på nederlaget igår, er der en ting der bliver ved med at rumstere. Hvordan kan Patrick, som midtbanespiller, spille så anonymt. Han har stort set ryggen til bolden hele kampen, han vil ikke tackle, og han vil ikke spilles, da han i opspillet gemmer sig bag en modspiller hele tiden. Kort sagt han dur ikke.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Indlæg: 378
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:47
Geografisk sted: Færøkroen

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af Jonas K » 6. nov 2012, 07:00

Enig. Patrick er alt for anonym. Hvis PK skal bruges er det istedet for Ahlman eller Wurtz. PK og Wurtz på midten duer bare ikke, mærkeligt at Kent ikke har set det endnu. Han er simpelthen for stillestående som midt/midt uden Augu.

Curth, ja hans plads på holdet siger hvis det hele, kæft vi er dårlige for tiden. Curth er sympatisk og flink, men som angriber er han færdig
Martin P - ægte Aalborg

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af Lindmark » 6. nov 2012, 08:38

Brent skrev:Lortekamp og for satan hvor er Disco Glenn da bare den mest fesne mandsling i superligaen, bvadr
Jeg var næsten ved at komme mig over Baks overdrevne jubel over den ligegyldige scoring i fjerde/femte minuts tillægstid og den heraf følgende masseudvandring fra alle tribuner (buh!) da jeg var vidne til Riddersholms jubelscener nede ved buret. Netop dér kastede jeg lidt op i munden.

På stort set alle punkter en møgkamp og tvivlsomme præstationer fra stort set samtlige spillere på begge hold. Izunna var suverænt banens bedste, det må man give ham.
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 6. nov 2012, 08:42

0542 skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Slap nu af, vi ligger nummer tre og har tabt til mestrene på udebane og et lortehold på hjemmebane. Vi er super afhængige af Augo, selvfølgelig, så lad os for guds skyld få ham tilbage til søndag.
....næste runde står på FCK i Aken - så 0 point der (sorry - ville hoppe og danse hvis vi vinder, men hjernen siger ingen chance for det). Så står vi pludselig i en situation hvor vi ligger i midten (og nok slået ud af pokalen). Kald mig bare sortseer, men jeg frygter virkelig at det nu begynder at gå ned af bakke for os :-(
Men havde du regnet med at vi skulle marchere igennem sæsonen på en anden plads og ende der? Vi har en ung smal trup, med spillere som Augo ude kommer vi til at lide, sådan må det være. Jeg tror godt vi kan få uafgjort i parken, men vi taber jo nok 3-0 som vi plejer. Det er dog heller ikke der vi skal hente vores point.

Besvar