AaB - FCM 5. november

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

AaB - FCM 5. november

Indlæg af FlæskeFrank » 3. nov 2012, 22:42

Så gælder det midtjyderne. Holdet der har overhalet både os og Brøndby indenom med hensyn til at være på fallittens rand. Jeg tilgiver dem dette og som tak synes jeg, at vi skal slå dem på mandag.

Holdet giver ikke sig selv, men mon ikke det bliver uden Augu, så holdet bliver sådan:


Og hvor blev Patrick af ? Dejligt at have et hold, hvor der er flere navne at rykke rundt med.

Angrebsmæssigt synes jeg, at vi skal holde fast i de to nævnte, men indskifte Kayke senest efter en time. Vi mangler Lucas krydderi ved siden af Helenius og skal derfor prøve samspillet med forskellige angribere.

Modstanderholdet er stadig ramt af diverse skader, selvom det er ved at være en saga blot. Samtidig får de Izunna tilbage fra karantæne. Men godt spillende er de stadig ikke. Vi har åbenbart vundet fire af de seneste fem opgør, så jeg forventer sejr selvom jeg kan leve med uafgjort. Duncan scorede mod mine forventninger ikke mod sit gamle hold Brøndby i sidste runde, så han scorer nok mod os. Han har nu utrolig nok ikke scoret i de første 11 kamp for FCM. Det bliver ikke ved. Men han skal nok få nogle kampe med KEP og Lasse.

Hvis vi er ekstra heldige bliver deres trænerGLENN fyret efter et nederlag til os. Det vil jeg kunne leve med.

Endelig har FCN her til aften taget vores andenplads, hvorfor vi skal have en sejr mandag for at få pladsen tilbage inden næste uges opgør mod FCK, hvor vi tager førstepladsen!!!
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af Califfen » 4. nov 2012, 00:16

Due skal ikke starte inde. Han er ubrugelig. Og værst af alt gider han ikke noget.. Ind med Patrick eller Thomsen på midten og roker lidt rundt, så evt. wichmann kommer ud på fløjen..

Og så prøv da at give Rolf Toft chancen fra start. Self i stedet for Curth. Det kan kun gå bedre

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af Pastorius » 4. nov 2012, 01:37

Califfen skrev:Due skal ikke starte inde. Han er ubrugelig. Og værst af alt gider han ikke noget
Hvornår har du sidst set ham spille? Han løb solen sort mod FCN.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af JFL » 4. nov 2012, 09:10

Califfen skrev:Due skal ikke starte inde. Han er ubrugelig. Og værst af alt gider han ikke noget.. Ind med Patrick eller Thomsen på midten og roker lidt rundt, så evt. wichmann kommer ud på fløjen..

Og så prøv da at give Rolf Toft chancen fra start. Self i stedet for Curth. Det kan kun gå bedre
Jeg synes ikke Rolf Toft har vist noget de gange han er kommet ind. Desuden har kayke også overhalet ham.

Toft ender i overskudslageret inden længe og får kontrakt i en klub ala Viborg. Det er mit bud.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 4. nov 2012, 10:10

Curth ud, Wichmann op bag Helenius og så Patrick ind på midtbanen. Vi har klart spillet bedst i denne sæson med en spiller med over blik lige bag Helenius og den rolle tror jeg Wichmann bedst kan udfylde. Patrick syntes jeg fortjener den midtbaneplads og er spændt på at se om han kan udvikle de offensive løb som man så i glimt i sidste kamp.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af Califfen » 4. nov 2012, 11:51

Pastorius skrev:
Califfen skrev:Due skal ikke starte inde. Han er ubrugelig. Og værst af alt gider han ikke noget
Hvornår har du sidst set ham spille? Han løb solen sort mod FCN.
Jeg så kampen. Han er som en flue i en flaske.

Brugeravatar
Larstyndskid
1. div
1. div
Indlæg: 413
Tilmeldt: 15. dec 2008, 10:51

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af Larstyndskid » 4. nov 2012, 12:30

Califfen skrev:Due skal ikke starte inde. Han er ubrugelig. Og værst af alt gider han ikke noget.. Ind med Patrick eller Thomsen på midten og roker lidt rundt, så evt. wichmann kommer ud på fløjen..

Og så prøv da at give Rolf Toft chancen fra start. Self i stedet for Curth. Det kan kun gå bedre
Alle har deres styrker og svagheder. Anders Due har et fantastisk blik for spillet og laver mange målgivende afleveringer. Han mangler bare at kunne fighte når der er modgang. Han er en fantastisk spiller når alt kører for holdet.

Tror den her kamp blir rigtig svær. FCM kommer med selvtillid fra pokalsejren over FC Nordsjælland...

Tror desværre ikke på mere end 1-1.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af Califfen » 4. nov 2012, 12:45

Larstyndskid skrev:
Califfen skrev:Due skal ikke starte inde. Han er ubrugelig. Og værst af alt gider han ikke noget.. Ind med Patrick eller Thomsen på midten og roker lidt rundt, så evt. wichmann kommer ud på fløjen..

Og så prøv da at give Rolf Toft chancen fra start. Self i stedet for Curth. Det kan kun gå bedre
Alle har deres styrker og svagheder. Anders Due har et fantastisk blik for spillet og laver mange målgivende afleveringer. Han mangler bare at kunne fighte når der er modgang. Han er en fantastisk spiller når alt kører for holdet.

Tror den her kamp blir rigtig svær. FCM kommer med selvtillid fra pokalsejren over FC Nordsjælland...

Tror desværre ikke på mere end 1-1.
Jeg synes heller ikke han kan fighte i medgang.
Savner hans farlige langskud og fremragende indlæg, som man husker ham for i farum-tiden og til dels i starten af hans AaB-karriere.. Det magter han ikke længere. Som noget nyt har han krydret sit spil med mange fejlafleveringer og generelt mange uambitiøse pasninger i offensiven..

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af Pastorius » 4. nov 2012, 12:56

Larstyndskid skrev:
Califfen skrev:Due skal ikke starte inde. Han er ubrugelig. Og værst af alt gider han ikke noget.. Ind med Patrick eller Thomsen på midten og roker lidt rundt, så evt. wichmann kommer ud på fløjen..

Og så prøv da at give Rolf Toft chancen fra start. Self i stedet for Curth. Det kan kun gå bedre
Alle har deres styrker og svagheder. Anders Due har et fantastisk blik for spillet og laver mange målgivende afleveringer. Han mangler bare at kunne fighte når der er modgang. Han er en fantastisk spiller når alt kører for holdet.

Tror den her kamp blir rigtig svær. FCM kommer med selvtillid fra pokalsejren over FC Nordsjælland...

Tror desværre ikke på mere end 1-1.

Jeg er ikke ubetinget for Anders Due - slet ikke, men jeg synes altså den der med at fighte er et levn fra fortiden, uden hold i hans faktiske præstationer i år.

Om han bruger sine kræfter rigtig, og om det absolut skal være ham der tager så mange dødbolde kan sagtens diskuteres, men det synes jeg faktisk ikke han arbejdsindsats kan, selvom det da er rigtigt at han en gang imellem *ser* lidt opgivende ud.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af Lindmark » 4. nov 2012, 15:20

Viva i cazzi rossi skrev:Curth ud, Wichmann op bag Helenius og så Patrick ind på midtbanen. Vi har klart spillet bedst i denne sæson med en spiller med over blik lige bag Helenius og den rolle tror jeg Wichmann bedst kan udfylde. Patrick syntes jeg fortjener den midtbaneplads og er spændt på at se om han kan udvikle de offensive løb som man så i glimt i sidste kamp.
Meget enig i dette. Når Augo desværre ikke er med har vi hårdt brug for Patrick. Desuden synes jeg at Kusken samt Duen på kanterne er klart at foretrække.
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af thomasjn » 4. nov 2012, 16:03

Med de spillere som er til rådighed.



Jeppe Curth passer ikke til den spillestil, hvor holdet er bedst og derfor synes jeg vi bør køre en midtbanespiller ind på pladsen bag Helenius. Jeg har sat Wichmann der, men ser lige så godt Kusk spille pladsen og Wichmann få højre kant som den "falske 10'er".

Nu er det svært at vide, hvordan et hold som FCM kommer ind i kampen. Enten kan det være sådan en dag, hvor de er fast besluttede på at det skal vende eller også kan de være lette at knække. Derfor tror jeg sådan set, at vi bør starte med at kontrollere kampen og lukke dem ned og derefter brilliere. Mht. Duncan er det vel bare smide et par stadionplatter ned i deres omklædningsrum før kampen.

Der bør være fuld fokus på projekt nedrivning af FCM så lortet kan gå i opløsning og blive til de to ligegyldige landsbyklubber Herning og Ikast som roder rundt i 1. div.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af Gentleman Finn » 4. nov 2012, 23:28

Spændende kamp i vente i morgen, hvor vi velsagtens er småfavoritter. Vores unge spillere skifter fra at spille brandkampe, til mere middelmådigt, hvilket er mere end forventeligt, og fcm svinger endnu mere i niveau, endda fra halvleg til halvleg, hvor de i 2. halvlegene ofte ser svage ud. Håber vi ser PK på midten med Augo ude, og at han spiller en brandkamp a la den i Haderslev :thumbsup:. Izunna, er tilbage for fcm og han skal gerne have en hård aften, at vi får spillet uden om ham, og går lidt ekstra til ham, ser jeg som en af nøglerne for at bryde fcms defensiv. De graver sig formentligt noget ned og vil prøve at lukrere på omstillinger, og den største og vigtigste opgave i morgen, bliver at komme foran. Fcm kan formentligt godt stable en nogenlunde defensiv sammen, hvis de stiller sig helt ned, men skal de først fremad banen har deres defensiv været håbløs, og det sammenholdt med at vi i denne sæson har været gode til at lukke de kampe vi er kommet foran i på fine omstillinger, gør den første scoring endnu mere vigtig.

Er lidt i tvivl om, Curth, Due og Wichmann, og hvordan bolcherne bliver blandet der. Umiddelbart vil jeg helst have Curth kan komme ind fra bænken, særligt hvis vi kommer foran. Han passer i mit hoved bedst til en udebanekamp hvor vi skal spille på kontraer. Han kæmper forbilledligt og tager mange gode løb, og kan (hvis man ser ham til træning) stadig finde ud af at sparke bolden ind i rusen. Men når vi formentligt får størstedelen af spillet, vil det være vigtigt ikke at give for mange kontraer væk som imod Sønderjyske, og der hjælper det os mere at have en ekstra offensiv midtbanespiller, i stedet for Curth.

Trods kulden og kom og råb vores unge knejter til sejr! :cheers:

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af Tyskeren » 5. nov 2012, 09:17

Wichmann skal ikke spille off. midt.. I kampen mod FCN var han jo decideret ubrugelig!

Enten skal Curth tilbage eller så skulle man prøve Kayke. Det er ikke meget tillid han har fået siden han er kommet tilbage, og jeg er sikker på at han godt kan spille den off. midt.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af astonvilla » 5. nov 2012, 09:32

Jeg synes godt nok den er svær at "læse", den kamp i aften. Jeg har ligget søvnløs den halve nat over den rent faktisk.
Er rigtig spændt på at se hvordan Kent får rystet posen.
Det kunne jo være at han smider Kusk op sammen med Helenius som hængende angriber. Og så med en midtbane der hedder

Wichmann--PK--Würtz--Due.

Forsvaret giver sig selv.

Fanme træls vi ikke har Augo med - men det er på den anden side meget vigtigt han bliver 100% klar til kampen i Parken.

Uhada, nerverne sidder udenpå tøjet i dag. Lad klokken blive 19:00 a.s.a.p.

Vi ses på Communale!!Allez.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Indlæg: 402
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af Dissing » 5. nov 2012, 11:23

Tyskeren skrev:Wichmann skal ikke spille off. midt.. I kampen mod FCN var han jo decideret ubrugelig!
Jeg har besvær med at se Wichmanns kvaliteter i de kampe han får, men jeg håber at jo mere spilletid han får, des bedre bliver han.
Men han har allerede fået en del spilleminutter og vi må indse at han ikke har en udvikling som den vi har set med Lucas og Kusk.

Apropos Kusk så er han en af hovedårsagerne til AaB's overraskende fantastiske periode. Men Kusk er gået i stå og det kunne være
tiltrængt at han genfandt sin topniveau, men desværre svinger unge spillere i niveau - og måske er modstanderne bedre forberedt på hvordan Kusk spiller.

Og det er iøvrigt sjovt hvordan klubber i denne sæson har været båret frem af hidtil ukendte (unge) målscorere:
AaB af Kusk og Helenius, Agf af Aron Johannson, Fck af Cornelius og Jørgensen, Fcn af Joshua John, Esbjerg af Braithwaite og Randers af Ronnie Schwartz !!

Og hvordan gamle angribere de senere år har skuffet: Jeppe Curth, Knap så farlige Frank, Peter Madsen, Tømmeren, Tim Janssen, Morten Skoubo, Tommy Bechmann og Søren Larsen.

Jeg er som mange andre blevet af den opfattelse at bare du er ung er du god - men det er også vigtigt at vi bærer over med Jakob Ahlmann, Nicolai Larsen, Wichmann, Kusk, Nicolaj Thomsen, Rasmus Thelander, Rolf Toft og Helenius for de er alle under 22 år og så viser de af og til et lavt bundniveau. De har dog den fordel at de tit viser et topniveau - og at de i modsætning til de "gamle" må formodes at blive bedre måned for måned.

Problemet er lidt at AaB ligger i toppen - og for at blive deroppe er man tilbøjelig til at vælge den sikre løsning - den hvor man ved man får. Dvs. en rutineret spiller frem for den unge der er lidt som en lottokupon. Og "unge" lottokuponer der giver 0 kr. i udbytte er der langt flere af end dem der giver 136 millioner kr.

Nu er Fcm også blevet ramt af en mangel på topniveau hos deres mange unge spillere - og det bliver spændende at se om deres spillere under uddannelsen på deres fantastiske Akademi har lært at håndtere modgang (risikoen for nedrykning).

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af A_Strandfelt » 5. nov 2012, 11:56

Tjekkede lige Ulvegraven. Der skulle angiveligt være en overraskelse i startopstillingen hos FCM efter en episode til gårsdagens træning. Nogen, der har hørt noget?
Clegg skrev:
Starbucks skrev:
Clegg skrev:Jeg forudser en overraskelse i vores startopstilling til denne kamp - måske endda en tiltrængt en af slagsen.
Du forudser intet Clegg, du har bare dine interne kilder i orden ligesom visse andre - Lad nu denne gang vær med, at skrive over dig inden at opstillingen er meldt ud til medierne..
Interne kilder og snakke over mig?
Det er da lidt af nogle postulater at komme med i et og samme indlæg - næ du, det er en forudsigelse.

Men igen, enhver idiot der ved hvad der angiveligt skete til træningen i går, ville have samme anelse som mig - blot fordi man ved sådan noget, så betyder det hverken at man har interne kilder, eller ender med at snakke over sig.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af astonvilla » 5. nov 2012, 12:22

A_Strandfelt skrev:Tjekkede lige Ulvegraven. Der skulle angiveligt være en overraskelse i startopstillingen hos FCM efter en episode til gårsdagens træning. Nogen, der har hørt noget?
Clegg skrev:
Starbucks skrev:
Clegg skrev:Jeg forudser en overraskelse i vores startopstilling til denne kamp - måske endda en tiltrængt en af slagsen.
Du forudser intet Clegg, du har bare dine interne kilder i orden ligesom visse andre - Lad nu denne gang vær med, at skrive over dig inden at opstillingen er meldt ud til medierne..
Interne kilder og snakke over mig?
Det er da lidt af nogle postulater at komme med i et og samme indlæg - næ du, det er en forudsigelse.

Men igen, enhver idiot der ved hvad der angiveligt skete til træningen i går, ville have samme anelse som mig - blot fordi man ved sådan noget, så betyder det hverken at man har interne kilder, eller ender med at snakke over sig.
En rundtsurfing viser at det i hvert fald ikke er en historie der er sevet ud i medierne. Men spændende er det i hvert fald....
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af Pastorius » 5. nov 2012, 12:47

A_Strandfelt skrev:Tjekkede lige Ulvegraven. Der skulle angiveligt være en overraskelse i startopstillingen hos FCM efter en episode til gårsdagens træning. Nogen, der har hørt noget?
Clegg skrev:
Starbucks skrev:
Clegg skrev:Jeg forudser en overraskelse i vores startopstilling til denne kamp - måske endda en tiltrængt en af slagsen.
Du forudser intet Clegg, du har bare dine interne kilder i orden ligesom visse andre - Lad nu denne gang vær med, at skrive over dig inden at opstillingen er meldt ud til medierne..
Interne kilder og snakke over mig?
Det er da lidt af nogle postulater at komme med i et og samme indlæg - næ du, det er en forudsigelse.

Men igen, enhver idiot der ved hvad der angiveligt skete til træningen i går, ville have samme anelse som mig - blot fordi man ved sådan noget, så betyder det hverken at man har interne kilder, eller ender med at snakke over sig.
Mit bud er at Glen har opdaget at Kristian Bak har ca samme hurtighed som en sæk kartofler, og derfor har sat ham af. Det er en dårlig nyhed, idet vi rent faktisk kan komme til at spille overfor et forsvar.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af Kasper » 5. nov 2012, 13:51

Efter "stimen" hvor holdet desværre løb ind i et 2-0 nederlag hjemme mod Esbjerg, der var halvdelen af stadion smuttet med 10 min igen. Vis nu lidt respekt for hvad der er blevet præsteret i denne sæson og bak holdet op uanset hvad i dag.

God kamp, vi ses derude!
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: AaB - FCM 5. november

Indlæg af AaB1978 » 5. nov 2012, 15:14

Ny ballade i FCM :D

http://www.bold.dk/nyt/Loessl-smidt-af-holdet-i-FCM" onclick="window.open(this.href);return false;

Besvar