AaB vs OB, søndag d. 9. december 2012

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

AaB vs OB, søndag d. 9. december 2012

Indlæg af frederikshavneren » 5. dec 2012, 15:32

Søndag kl. 17.00 er det tid til årets sidste superligakamp. Vi slutter efterårssæsonen af med et brag mod OB i en direkte duel/kamp om 3. pladsen.

Efter mandagens snevejrs kamp (det lignede scener fra en vinterkamp i den norske Tippeliga) mod AGF er det vigtigt at slutte efteråret af med en sejr på søndag. Efteråret har været over al forventning, hvem havde før sæsonstart troet at vi efter 19 kampe ville ligge placeret på en 3. plads? Jeg havde bestemt ikke forudset det. Den flotte placering skal forsvares på søndag, nemt bliver det under ingen omstændigheder da OB på papiret har et rigtig godt hold (ikke så underligt med tanke på den gode økonomi fynboerne har, det er svært ikke at være lidt misundelig).
Et nederlag vil sende os ud af toppen, hvilket vil være enormt bittert da vi i meget lang tid har været placeret i top 3. Vil være frygteligt at miste topplaceringen lige før den lange vinterpause.

DMI lover stort set frost hele ugen, men pt. varsles der ikke snevejr i Nordjylland i de kommende dage. Derfor er banen forhåbentlig snefri på søndag! Jeg håber at banen er nogenlunde på søndag da det vil tilgodese de kreative spillere. Det er vigtigt at vi får gang i de tekniske spillere som Wichmann, Helenius og Kusk. Hvis det ender med en fysisk kamp så taber vi.

Håber på følgende start line up:

N. Larsen
Bøgelund - Lasse - Thelander - Ahlmann
Wichmann - Würtz - Augu - Due
Kusk
Helenius

KEP har karantæne, det virker ret oplagt at Thelander i stedet får chancen i midterforsvaret. Ahlmann vender derimod tilbage fra karantæne, selv om Ahlmann ikke har overbevist i efteråret så er det en styrkelse at spille med en rigtig venstre back.
Augu er formentlig stadigvæk ikke i stand til at spille fuld tid. Håber at han kan klare de første 45-60 minutter, hvor efter han må skiftes ud.
Kusk er inde i en stor downperiode, men han kan forhåbentlig slutte af med stil på søndag. For mig at se virker Kusk meget fastlåst ude på højre fløj, han skal ind og spille mere centralt hvor han skal have frihed til at vandre rundt på banen.

Svært at skrive noget om OBs hold da de i aften spiller pokalkamp mod AC Horsens, hvilket kan betyde skader og eventuelt karantæner.

Håber på mange tilskuere på søndag. Det er den sidste hjemmekamp i meget lang tid der venter!
Resultatmæssigt tror jeg at vi vinder efter en meget lige kamp :aabfan:

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB vs OB, søndag d. 9. december 2012

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. dec 2012, 16:11

Jeg frygter (og tror) det bliver endnu en parodi på en fodboldkamp, hvor man akkurat lige så godt kunne trække lod om resultatet, præcist som kampen mod AGF.

DMI skriver i øjeblikket om noget der kunne ligne en decideret snestorm over nordjylland søndag, med 7 cm sne og 10 M/S vind. Og sådan som vejret skaber sig i øjeblikket, skulle det næsten være mærkeligt hvis vi får en dag uden sne.

Så mit bud er at det bliver endnu en kamp, hvor fodboldspillet træder i baggrunden og held/uheld i forgrunden, hvor det første mål nærmest afgør kampen, og hvor det gælder om at spille så simpelt som muligt. Hvis vi får endnu en kamp under de forhold, mener jeg vi er tæt på chanceløse og har brug for bunker af held, for oddsene er i dén grad imod os, vores spillertyper, og vores spillestil.

Skrækkelig sæsonafslutning, og så snakker man endda om at lave vinterpausen endnu kortere, for at undgå at spille fodbold når vejret er fantastisk til bold...

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB vs OB, søndag d. 9. december 2012

Indlæg af 634 » 5. dec 2012, 17:03

Det vil altid være en fordel for udeholdet at banen ikke er i sin gode beskaffenhed. Hjemmeholdet vil føle sig tryg ved de sædvanlige og kendte forhold, udeholdet rejser til udekamp med forventning om ikke kendte vilkår at spille kampen på, nogen gange meget anderledes end det de er vant til, i min optik.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: AaB vs OB, søndag d. 9. december 2012

Indlæg af dyhrmaN » 5. dec 2012, 17:21

Hvis der skal spilles sneboldskamp igen, spår jeg AaB mere eller mindre chanceløse. De vil blive kørt over af OB, der er både større og stærkere, samtidig kan de som udehold stille sig defensivt og spille på hurtige og simple kontraer.

Med lidt bedre vejr bliver kampen en hel anden...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB vs OB, søndag d. 9. december 2012

Indlæg af Pastorius » 5. dec 2012, 17:37

Jesper Schmidt skrev:Jeg frygter (og tror) det bliver endnu en parodi på en fodboldkamp, hvor man akkurat lige så godt kunne trække lod om resultatet, præcist som kampen mod AGF.

DMI skriver i øjeblikket om noget der kunne ligne en decideret snestorm over nordjylland søndag, med 7 cm sne og 10 M/S vind. Og sådan som vejret skaber sig i øjeblikket, skulle det næsten være mærkeligt hvis vi får en dag uden sne.

Så mit bud er at det bliver endnu en kamp, hvor fodboldspillet træder i baggrunden og held/uheld i forgrunden, hvor det første mål nærmest afgør kampen, og hvor det gælder om at spille så simpelt som muligt. Hvis vi får endnu en kamp under de forhold, mener jeg vi er tæt på chanceløse og har brug for bunker af held, for oddsene er i dén grad imod os, vores spillertyper, og vores spillestil.

Skrækkelig sæsonafslutning, og så snakker man endda om at lave vinterpausen endnu kortere, for at undgå at spille fodbold når vejret er fantastisk til bold...
Hvis den vejrudsigt holder, så bliver kampen vel aflyst...
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB vs OB, søndag d. 9. december 2012

Indlæg af 634 » 5. dec 2012, 18:04

Aftenens pokalkamp i Odense bliver spillet med røde bane-linier. Et godt tiltag på denne årstid, som Aalborg Kommune burde gøre til den måske kommende kamp. Det burde faktisk være Stadion-krav i de kolde måneder.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB vs OB, søndag d. 9. december 2012

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. dec 2012, 18:16

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg frygter (og tror) det bliver endnu en parodi på en fodboldkamp, hvor man akkurat lige så godt kunne trække lod om resultatet, præcist som kampen mod AGF.

DMI skriver i øjeblikket om noget der kunne ligne en decideret snestorm over nordjylland søndag, med 7 cm sne og 10 M/S vind. Og sådan som vejret skaber sig i øjeblikket, skulle det næsten være mærkeligt hvis vi får en dag uden sne.

Så mit bud er at det bliver endnu en kamp, hvor fodboldspillet træder i baggrunden og held/uheld i forgrunden, hvor det første mål nærmest afgør kampen, og hvor det gælder om at spille så simpelt som muligt. Hvis vi får endnu en kamp under de forhold, mener jeg vi er tæt på chanceløse og har brug for bunker af held, for oddsene er i dén grad imod os, vores spillertyper, og vores spillestil.

Skrækkelig sæsonafslutning, og så snakker man endda om at lave vinterpausen endnu kortere, for at undgå at spille fodbold når vejret er fantastisk til bold...
Hvis den vejrudsigt holder, så bliver kampen vel aflyst...
Tja, måske. Det afhænger vel også af hvornår sneen falder... det skulle da slet ikke undre mig om vi ser præcist samme scenarie igen. Jeg tror man går ret langt for at få kampene gennemført, så der ikke er hængepartier til foråret, og der er jo ikke ligefrem tegn i måne og stjerner til at vinteren slipper taget foreløbigt.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AaB vs OB, søndag d. 9. december 2012

Indlæg af Kristian » 5. dec 2012, 18:26

Lad os nu bare alle håbe, at de lovede + grader på søndag, bliver en realitet. En god omgang snerydning af banen af Aalborg kommune og røde linjer, og så lidt + grader søndag fra middag. Så kan vi få en grøn bane og en kamp, hvor det er på vores præmisser der skal spilles bold. For en ting er da sikkert. Under samme forhold som mod AGF, taber vi sq. Det kunne vores pasningsspil da slet ikke kapere:-)
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB vs OB, søndag d. 9. december 2012

Indlæg af Gentleman Finn » 5. dec 2012, 18:35

Det kan umuligt være værre forhold at gå til bold i end i mandags, a hvad jeg kan se på vejrudsigten på yr, ser det heller ikke ret slemt ud.

Vi skal have sendt de røde på vinterferie med 3 point, så det er bare at trodse kulden igen, synes faktisk de 4800 der dukkede op i mandags var ret flot, vejret taget i betragtning

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: AaB vs OB, søndag d. 9. december 2012

Indlæg af Halil » 5. dec 2012, 19:37

OB kommer efter 120 minutters fobol i benerne.

Det kan næppe skade AaBs chancer for tredjepladsen.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AaB vs OB, søndag d. 9. december 2012

Indlæg af Kristian » 5. dec 2012, 19:56

Gentleman Finn skrev:Det kan umuligt være værre forhold at gå til bold i end i mandags, a hvad jeg kan se på vejrudsigten på yr, ser det heller ikke ret slemt ud.

Vi skal have sendt de røde på vinterferie med 3 point, så det er bare at trodse kulden igen, synes faktisk de 4800 der dukkede op i mandags var ret flot, vejret taget i betragtning
De 4800, der var i mandags, var rigtig rigtig flot. Der var fandme træls vejr. Håber at mange har tænkt sig at tage det varme tøj på, og støtte gutterne på søndag, så vi kan bevare den 3 plads til foråret. 1 point vil være nok og 3 point super. Skal vi alle ikke bare sove med krydsede ben frem til søndag:-)
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
0542
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 12. jul 2005, 10:50
Favoritspiller: RADE!!!
Geografisk sted: Houston, Tx

Re: AaB vs OB, søndag d. 9. december 2012

Indlæg af 0542 » 5. dec 2012, 20:10

Kan se at AMC og Krisztian Vadocz har faaet gult...er der nogen der ved de er i risiko for at ryge i karantaene?
Mvh
0542

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB vs OB, søndag d. 9. december 2012

Indlæg af Pastorius » 5. dec 2012, 20:12

0542 skrev:Kan se at AMC og Krisztian Vadocz har faaet gult...er der nogen der ved de er i risiko for at ryge i karantaene?
Så skal de have samlet nok sammen i pokalturneringen til at karantænen bliver overført til Superligaen efter de er røget ud. Tror ikke lige det er det vi skal hænge vores hat på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
0542
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 12. jul 2005, 10:50
Favoritspiller: RADE!!!
Geografisk sted: Houston, Tx

Re: AaB vs OB, søndag d. 9. december 2012

Indlæg af 0542 » 5. dec 2012, 20:17

Pastorius skrev:
0542 skrev:Kan se at AMC og Krisztian Vadocz har faaet gult...er der nogen der ved de er i risiko for at ryge i karantaene?
Så skal de have samlet nok sammen i pokalturneringen til at karantænen bliver overført til Superligaen efter de er røget ud. Tror ikke lige det er det vi skal hænge vores hat på.
Oev - kunne godt have taenkt mig at se et total amputeret OB hold i Aalborg :(
Mvh
0542

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB vs OB, søndag d. 9. december 2012

Indlæg af Gentleman Finn » 5. dec 2012, 20:17

Man opererer ikke med karantænedage overført via gule kort fra pokalen til suppen. Udvisninger i pokalen af alle slags overføres derimod til suppen ved knockout.

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Indlæg: 122
Tilmeldt: 21. aug 2010, 20:37
Favoritspiller: Kusk

Re: AaB vs OB, søndag d. 9. december 2012

Indlæg af DEG » 5. dec 2012, 21:46

Er ikke i tvivl om, at Augo kan klare 90 min på søndag. Han har trænet med for fuld styrke i 14 dage snart og fik hvad var det, 45 min i mandags? På lidt tungere baner er det fantastisk vigtigt med Augo effekten ;)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB vs OB, søndag d. 9. december 2012

Indlæg af frederikshavneren » 6. dec 2012, 13:37

Lynge udtaler at sneberedskabet er klar til på søndag hvis det skulle blive nødvendigt: http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... kabet-klar" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg håber godt nok at kampen på søndag bliver spillet under mere gunstige forhold end mandagens parodi af en snevejrskamp mod AGF. Vi bliver mast fysisk hvis kampen skal spilles på en snedækket, glat og tung bane.

Huckleberry
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 75
Tilmeldt: 31. mar 2012, 16:49

Sv: AaB vs OB, søndag d. 9. december 2012

Indlæg af Huckleberry » 6. dec 2012, 18:41

Hvis der er lige så meget sne så må konceptet være: los bolden op i den anden ende og højt pres... så er fysikken ikke så vigtig. OB har også umådeligt svært ved at score...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Sv: AaB vs OB, søndag d. 9. december 2012

Indlæg af frederikshavneren » 6. dec 2012, 19:08

Huckleberry skrev:Hvis der er lige så meget sne så må konceptet være: los bolden op i den anden ende og højt pres... så er fysikken ikke så vigtig. OB har også umådeligt svært ved at score...
Har netop set vejrudsigten på TV2. Det blir tøvejr og regn på søndag. Der skulle således ikke blive problemer pga. sne. Enormt spændende kamp der er i vente, det er en gylden anledning til at distancere de storsatsende fynboer.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB vs OB, søndag d. 9. december 2012

Indlæg af FlæskeFrank » 6. dec 2012, 23:18

1 point rækker til en overvintring på 3. pladsen. Det vil være forrygende.

Så jeg sælger gerne kampen for et point. Det ville være træls hele vinteren at stirre på OB liggende på 3. pladsen, mens vi kun var nr. 4 - og så samtidig bo på Fyn...
- FlæskeFrank

Besvar