Silkeborg - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af Kasper » 27. feb 2013, 00:03

Er det naivt at tro på omkring 1000 AaB'ere i Silkeborg på fredag?

Tror vi vinder 3-0
Søren F.
Kusk
Helenius (straffe)

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af thomasjn » 27. feb 2013, 00:05

Kasper skrev:Er det naivt at tro på omkring 1000 AaB'ere i Silkeborg på fredag?

Tror vi vinder 3-0
Søren F.
Kusk
Helenius (straffe)
Når vi tidligere har kunnet få mange mand til Randers og Viborg bør vi vel også kunne få det til Silkeborg. Men 1000, tjaeh måske lidt højt at forvente. Skal selv derned dog på neutral tribune, da jeg besøger venner i byen.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af Kempes » 27. feb 2013, 08:49

Oldager skrev:Du har ret i at Lasse har lavet fejl i de sidste par træningskampe (især mod Helsingborg), men han har eftersigende været meget stærk i de andre kampe.

Det er en fin idé med S. Frederiksen på venstrekanten, men hvis alternativet i angrebet hedder Curth... Så ser jeg altså hellere Frederiksen på toppen. Curth var rigtig god som indskifter, før Lucas smuttede, og ser ham gerne i den rolle igen når Søren F. er klar til kamp. Helenius og Frederiksen har allerede vist flot sammenspil, selvom Frederiksen er relativt ny på holdet. Jeg tror vi har fundet et godt makkerpar i angrebet, selvom de få træningskampe selvfølgelig ikke kan fastslå noget.
Jeg er enig i at S. Frederiksen og Helenius nok vil være vores stærkeste angrebsduo, men i mod SIFs opstilling med en (smal) diamant på midten er der behov for at holde bredden. Det vil S. Frederiksen bedre kunne udnytte end alternativerne Thomsen og Wichmann. Samtidig plejer Curth altid at gøre et godt defensivt arbejde hvilket der også bliver brug for.

Alternativet kunne være at flytte Kusk over på venstrekanten og så sætte Hallur ind i højre.

Ved godt mine forslag strider mod den almindelige taktik hvor kanterne trækker ind mod midten, men mod SIF, vil dette område blive overbefolket og dermed være umuligt at trænge igennem.

holmaab
Superliga
Superliga
Indlæg: 574
Tilmeldt: 6. jul 2007, 14:34
Geografisk sted: Aars

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af holmaab » 27. feb 2013, 13:15

Kampen kommer på tv 3 sport 1

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af frederikshavneren » 27. feb 2013, 13:22

http://nordjyske.dk/nyheder/augo-er-kla ... ec6/4/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Augu deltog fuldt ud i dagens træning og han udtages formentlig til truppen til fredagens kamp. Det bliver sandsynligvis maksimalt til en joker rolle til Augu på bænken da han i lang tid har trænet on/off, derudover mangler han virkelig kamptræning. Håber ikke at Augu bringes for tidligt i kamp da det medfører risiko for tilbagefald, hvilket kan blive meget kostbart i et sammenpresset kampprogram.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af Meelsen » 27. feb 2013, 16:37

Vejret, fredag, lyder på 5 grader og solskin.

Derudover har der ikke været så mange med i busserne fra Aalborg, siden Esbjerg Ude i 2011.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af Elscorpio » 27. feb 2013, 20:14

Håber godtnok til det sidste på Augo bliver klar, men hvis ikke håber jeg hele holdet klemmer ballerne sammen nede i søhøjlandet og bryder den dårlige statistik vi har fået dernede på det sidste.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af dyhrmaN » 28. feb 2013, 16:24

er der nogen der kører fra Aarhus af og har en plads fri?

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af limey » 28. feb 2013, 16:54

dyhrmaN skrev:er der nogen der kører fra Aarhus af og har en plads fri?
Ja, muligvis. Jeg skriver lige en PB hvis det bliver aktuelt.

Imer
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 28. apr 2008, 15:24

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af Imer » 28. feb 2013, 17:41

Dagens træning indikerede, at Kasper Pedersen starter - Nicolaj Thomsen ryger på venstrekanten, mens Wich tager den centrale midtbane.
http://nordjyske.dk/nyheder/AaB-stiller ... 7/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af Erasmus Montanus » 28. feb 2013, 18:09

Imer skrev:Dagens træning indikerede, at Kasper Pedersen starter - Nicolaj Thomsen ryger på venstrekanten, mens Wich tager den centrale midtbane.
http://nordjyske.dk/nyheder/AaB-stiller ... 7/112/1513" onclick="window.open(this.href);return false;
Lige hvad jeg forventede! Det bliver meget spændende at se, og priser mig lykkelig over at Thomsen ikke bliver placeret centralt sammen med Würtz. Det virker for mig til at det kun er Augo der fungerer rigtig godt med Würtz.

Jeg kommer nok ikke selv til at se hele kampen, da jeg holder et lille arrengement herhjemme. Jeg kender dog mig selv nok til, at jeg nok ikke kan holde mig fra skærmen. Jeg håber på at der er lørdag, her på siden, er en masse for mig at læse om kampen.


Bliver kampen genudsendt??

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af jonas386 » 28. feb 2013, 18:58

Oldager skrev: Jeg kommer nok ikke selv til at se hele kampen, da jeg holder et lille arrengement herhjemme. Jeg kender dog mig selv nok til, at jeg nok ikke kan holde mig fra skærmen. Jeg håber på at der er lørdag, her på siden, er en masse for mig at læse om kampen.
Hehe, kender det lidt for godt selv. Havde i sommers en grill-aften med et par kammerater hvor der blev drukket nogle øl og sådan. Det endte også med jeg sad og så AaB for mig selv. Ingen af de andre interesserer sig desværre for fodbold.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af Erasmus Montanus » 28. feb 2013, 22:11

jonas386 skrev:
Oldager skrev: Jeg kommer nok ikke selv til at se hele kampen, da jeg holder et lille arrengement herhjemme. Jeg kender dog mig selv nok til, at jeg nok ikke kan holde mig fra skærmen. Jeg håber på at der er lørdag, her på siden, er en masse for mig at læse om kampen.
Hehe, kender det lidt for godt selv. Havde i sommers en grill-aften med et par kammerater hvor der blev drukket nogle øl og sådan. Det endte også med jeg sad og så AaB for mig selv. Ingen af de andre interesserer sig desværre for fodbold.
Ja, det er en forbandelse.
Her er der dog en håndfuld af gæsterne der interesserer sig for fodbold. Jeg interesserer mig bare så meget for AaB, at jeg kender til u19 og u17 talenterne, og det er så for meget for dem, haha :P

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af jonas386 » 1. mar 2013, 00:00

Oldager skrev:
jonas386 skrev:
Oldager skrev: Jeg kommer nok ikke selv til at se hele kampen, da jeg holder et lille arrengement herhjemme. Jeg kender dog mig selv nok til, at jeg nok ikke kan holde mig fra skærmen. Jeg håber på at der er lørdag, her på siden, er en masse for mig at læse om kampen.
Hehe, kender det lidt for godt selv. Havde i sommers en grill-aften med et par kammerater hvor der blev drukket nogle øl og sådan. Det endte også med jeg sad og så AaB for mig selv. Ingen af de andre interesserer sig desværre for fodbold.
Ja, det er en forbandelse.
Her er der dog en håndfuld af gæsterne der interesserer sig for fodbold. Jeg interesserer mig bare så meget for AaB, at jeg kender til u19 og u17 talenterne, og det er så for meget for dem, haha :P
Det er ikke nogen slem interesse ;)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af FlæskeFrank » 1. mar 2013, 01:15

Kampen bringer vel tre debutanter. Søren Frederiksen i angrebet fra start af. Tilsvarende får Kasper Pedersen vel den første time(har vel ikke luft til en hel SL-kamp, hvorefter Blåbjerg sættes ind de sidste 20-30 min.

Nøjagtig som Randerskampen, bortset fra at vi skal vinde her.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af MrBangDK » 1. mar 2013, 06:13

1. marts 2013...... Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :D

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af Hinrup85 » 1. mar 2013, 07:15

MrBangDK skrev:1. marts 2013...... Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :D
Så er der kun en ting tilbage at sige: KOM SÅ I RØDE PIKHOVEDER!!!!

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af PeterS » 1. mar 2013, 08:39

Hinrup85 skrev:
MrBangDK skrev:1. marts 2013...... Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :D
Så er der kun en ting tilbage at sige: KOM SÅ I RØDE PIKHOVEDER!!!!

Selv den kommentar er man kommet til at savne de sidste 3 måneder.


Også en lidt sjov statistik man kan læse på bold.dk: hvis man fjerner helenius 8 mål stod vi til at miste 8 point. Hvis vi fjernede kusks 8 mål ville der ikke ændres noget. Så kan man alligevel snakke om alle mål ikke er lige vigtige.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af Køllen I Møllen » 1. mar 2013, 08:51

PeterS skrev:
Hinrup85 skrev:
MrBangDK skrev:1. marts 2013...... Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :D
Så er der kun en ting tilbage at sige: KOM SÅ I RØDE PIKHOVEDER!!!!

Selv den kommentar er man kommet til at savne de sidste 3 måneder.


Også en lidt sjov statistik man kan læse på bold.dk: hvis man fjerner helenius 8 mål stod vi til at miste 8 point. Hvis vi fjernede kusks 8 mål ville der ikke ændres noget. Så kan man alligevel snakke om alle mål ikke er lige vigtige.
Humørspiller?

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af PeterS » 1. mar 2013, 09:43

Du sagde det :)

Besvar