Silkeborg - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Silkeborg - AaB

Indlæg af FlæskeFrank » 25. feb 2013, 09:26

Endelig er det blevet forår - undtagen uden for mit vindue. Superligaen åbner på fredag med AaBs kamp mod Silkeborg.

Jeg mindes kampen for to år siden, da vi åbnede foråret som bundprop mod Silkeborg. Kom foran og havde godt fat, indtil Lumb lavede et klodset straffespark 5 min før tid og pludselig endte en optur i foråret med 1-1 og sluttede med det grumme nederlag til FCK og Janssens scoring. Men nu er vi oppe og Silkeborg nede. DErfor kunne jeg godt forestille mig det omvendte forløb.

Startelleveren er vel tæt på

Det er samme opstilling, som i nederlaget mod Randers i lørdags. Jeg tror ikke Due og Augustinussen bliver klar. Men håber det for jeg tror Due kan gøre underværker på kanten med den nye angriberkonstellation. Augustinussen er Augu, så han skal selvfølgelig også spille. Curth er klar på bænken, hvilket er et fornemt angreb.

Kasper Pedersen gjorde det, hvad jeg kan forstå, fornuftig mod Randers og får genvalg, mens Blåbjerg står klar.

Modstanderne har skiftet træner, og fået finsk/finsk liga angrebsspiller. De synes ikke stærkere på papiret end efteråret, men Viggo Jensen har formentlig fået bedre styr på trupperne end i Keld Bordinggaards tid.

På papiret er det vel en kamp Silkeborg skal vinde for at overleve, men jeg tror ikke Viggo tør risikere et nederlag mod os og pludselig skulle halse efter de andre hold.

Derfor en blød åbning begge hold kan leve med. 1-1. Tror dog, at kommer vi foran, så vinder vi. Vores hold sprudler når de får plads. Så en AaB føring i første halvleg og så en tur til bookmakeren og en AaB scoring på 2-0

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af Gentleman Finn » 25. feb 2013, 09:46

Vel og mærke et straffespark, der må være en af de værste dommerskøn jeg nogensinde har set. Og så på det tidspunkt, mod et kriseramt bundhold, efter vi har investeret stort og har desperat brug for alt det sejren kan medføre. Jakob Kehlet er i evig gæld til AaB efter den kamp.

Anyways, så håber jeg meget at Augo når at blive klar, men omvendt er han ikke på 100% så kan alligevel ikke gøre nogen forskel, så hellere spare ham.

Jeg er meget spændt på, om vores offensiv hvor Søren Frederiksen nu er en del af, allerede spiller godt sammen. Realistisk set burde det tage noget tid at få en ny spiller implementeret, men nogle spillere glider af uransagelige årsager meget nemt ind på hold. Jeg kunne i hvert fald forstå Søren havde spillet fint sammen med Helenius og Kusk (og vidst også Dalsgaard) i træningskampene.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af frederikshavneren » 25. feb 2013, 14:18

FlæskeFrank skrev:Endelig er det blevet forår - undtagen uden for mit vindue. Superligaen åbner på fredag med AaBs kamp mod Silkeborg.

Jeg mindes kampen for to år siden, da vi åbnede foråret som bundprop mod Silkeborg. Kom foran og havde godt fat, indtil Lumb lavede et klodset straffespark 5 min før tid og pludselig endte en optur i foråret med 1-1 og sluttede med det grumme nederlag til FCK og Janssens scoring. Men nu er vi oppe og Silkeborg nede. DErfor kunne jeg godt forestille mig det omvendte forløb.

Startelleveren er vel tæt på

Det er samme opstilling, som i nederlaget mod Randers i lørdags. Jeg tror ikke Due og Augustinussen bliver klar. Men håber det for jeg tror Due kan gøre underværker på kanten med den nye angriberkonstellation. Augustinussen er Augu, så han skal selvfølgelig også spille. Curth er klar på bænken, hvilket er et fornemt angreb.

Kasper Pedersen gjorde det, hvad jeg kan forstå, fornuftig mod Randers og får genvalg, mens Blåbjerg står klar.

Modstanderne har skiftet træner, og fået finsk/finsk liga angrebsspiller. De synes ikke stærkere på papiret end efteråret, men Viggo Jensen har formentlig fået bedre styr på trupperne end i Keld Bordinggaards tid.

På papiret er det vel en kamp Silkeborg skal vinde for at overleve, men jeg tror ikke Viggo tør risikere et nederlag mod os og pludselig skulle halse efter de andre hold.

Derfor en blød åbning begge hold kan leve med. 1-1. Tror dog, at kommer vi foran, så vinder vi. Vores hold sprudler når de får plads. Så en AaB føring i første halvleg og så en tur til bookmakeren og en AaB scoring på 2-0
Premierekampe ender pr. definition ofte uafgjort, hvor især resultatet 1-1 er hyppigt forekommende. Når det er sagt så er kravet meget enkelt, kun en sejr tæller! Alt andet end en sejr på fredag vil være en fiasko i min optik. Topstriden er uhyre tæt så der er bestemt ikke råd til at smide point mod superligaens svageste mandskab, som jeg helt klart mener Silkeborg er.
Selvfølgelig bliver det på ingen måde let på fredag, vi har desværre en dårlig statistik på Silkeborg Stadion. Hvorfor ved jeg ikke rigtig, men måske de triste omgivelser kan være en del af forklaringen. Derudover har vores defensiv ofte sejlet når vi har mødt Silkeborg på udebane, vi er jo også det eneste hold som Silkeborg har formået at besejre på hjemmebane i denne sæson!
Hævnens time er inde på fredag, det forsmædelige nederlag i september skal hævnes.

Vejret er pt. meget lovende årstiden taget i betragtning, men vi må alligevel nok forberede os på at skulle spille på en temmelig dårlig græsbane. Silkeborg har heldigvis endelig fået indstalleret varme i græsset, men banerne er pr. definition altid dårlige på denne årstid (især Parkens grønsvær/grusbane ser frygtelig ud). Lørdagens generalprøve mod Randers blev heldigvis spillet på græs, hvilket forhåbentlig betyder at spillerne har vænnet sig nogenlunde til, hvordan det er at spille på græs på denne årstid.

Silkeborg sluttede efteråret fornuftigt af, men de har ikke rigtig forstærket sig i vinterens transfervindue. Gamle Viggo Jensen har haft vinteroptakten til at optimere holdet i deres indædte kamp mod nedrykning, men selv Viggo kan ikke udrette mirakler med det dårlige spillermateriale, som han har til rådighed. Især defensivt har Silkeborg store problemer, holdet har superligaens dårligste defensiv. På fredag må de endnu engang undvære forsvarskrumtappen Thorbjørn Holst, hvilket er en klar svækkelse af deres hold.

Den største udfordring på fredag bliver at stå kompakt på banen, samt at skabe tilstrækkeligt med store chancer. Det var meget tydeligt at modstanderne havde læst os i 2. halvdel af efterårssæsonen, nu skal holdet vise at der er arbejdet med nye angrebs variationer. Generalprøven i Randers var skræmmende dårlig især offensivt, men måske er det meget godt at holdet fik en lærestreg om, at de gode resultater/spil ikke kommer af sig selv.
Det er lidt svært at forudse startopstillingen da det endnu er uklart om Augu og Due bliver klar. Augu har trænet begrænset og mangler kampform, så jeg tror ikke at han starter inde.
Hvis Due bliver klar forventer jeg følgende line up:

Larsen
Dalsgaard - Lasse - Kasper Pedersen - Ahlmann
Kusk - Würtz - Wichmann - Due
S. Frederiksen - Helenius

Vil ikke gætte på et specifikt resultat, men jeg forventer helt klart at vi vinder. Alt andet vil være en kæmpe fiasko!

:aabfan:

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af jernskjorten » 25. feb 2013, 14:56

@ frederikshavneren:
Lige en kommentar til hele fiasko-delen: jeg forstår ikke, at du mener, at det vil være en kæmpe fiasko ikke at vinde, når du samtidig konstaterer, at:
- vi har det svært mod Silkeborg,
- premierekampe ender pr. definition ofte uafgjort,
- det bliver på ingen måde let, da vi har en dårlig statistik på Silkeborg Stadion,
- vi er det eneste hold Silkeborg har slået på hjemmebane denne sæson,
- dårlige baneforhold,
- og modstanderne har lært at læse os.

Når man ser på ovenstående, er det da lidt vildt at betegne alt andet end sejr som "kæmpe fiasko". Jeg ville spærre øjnene noget op, hvis det var overskriften på Nordjyske efter en 1-1'er.

Jeg sælger den rigtig gerne for et kryds, men kan sagtens forestille mig et dårligere resultat. Man har ingen anelse om, hvor holdet er henne rent formmæssigt.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af frederikshavneren » 25. feb 2013, 15:21

jernskjorten skrev:@ frederikshavneren:
Lige en kommentar til hele fiasko-delen: jeg forstår ikke, at du mener, at det vil være en kæmpe fiasko ikke at vinde, når du samtidig konstaterer, at:
- vi har det svært mod Silkeborg,
- premierekampe ender pr. definition ofte uafgjort,
- det bliver på ingen måde let, da vi har en dårlig statistik på Silkeborg Stadion,
- vi er det eneste hold Silkeborg har slået på hjemmebane denne sæson,
- dårlige baneforhold,
- og modstanderne har lært at læse os.

Når man ser på ovenstående, er det da lidt vildt at betegne alt andet end sejr som "kæmpe fiasko". Jeg ville spærre øjnene noget op, hvis det var overskriften på Nordjyske efter en 1-1'er.

Jeg sælger den rigtig gerne for et kryds, men kan sagtens forestille mig et dårligere resultat. Man har ingen anelse om, hvor holdet er henne rent formmæssigt.
Selvfølelig er vi favoritter til at vinde på fredag. Hvis spillerne mener medalje ambitionerne seriøst (bl.a. i dagens Nordjyske), så er det kun en sejr der tæller på fredag. Topkampen er så tæt, at vi risikerer at ryge ned på en 5./6. plads hvis resultaterne går os imod i den kommende weekend.

Som jeg skriver så bliver det på ingen måde let, men jeg mener seriøst at det vil være en fiasko hvis vi ikke vinder. Vi skal møde superligaens formentlig dårligste hold på udebane, hvis vi ikke er storfavoritter i sådan en udekamp hvornår skal vi så være det?
Det er afgørende at komme godt fra start på fredag. Der resterer kun 14 spillerunder for vores vedkommende (pga. den udsatte kamp mod OB), derfor gælder det om at få momentum fra start. En sejr vil også straks sætte de øvrige medaljekandidater fcn, OB, AGF og Randers under pres.

Må indrømme at jeg nogle gange er lidt træt af den nordjyske mentalitet, hvor man undervurderer egne evner og tillægger modstanderne alt for stor styrke. Vi er et tophold og må derfor selvfølgelig påtage os favoritværdigheden, det er simpel logik. Silkeborg er på alle måder et i bedste fald middelmådigt hold, der godt nok overpræsterede under Troels Bech, men som nu viser deres sande lave niveau.

Spiller for spiller har vi et bedre hold og det skal komme til udtryk på fredag. Derfor mener jeg at alt andet end en sejr vil være en fiasko!

MRLUND
2. div
2. div
Indlæg: 129
Tilmeldt: 1. apr 2009, 19:15

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af MRLUND » 25. feb 2013, 15:26

Burde kampen ikke blive vist på Viaplay.dk ? jeg syntes ikke jeg kan finde kampen inde i oversigten.

http://viaplay.dk/sport#sport/alle/413/ ... &_suid=836

Mvh

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af jernskjorten » 25. feb 2013, 15:49

frederikshavneren skrev:Selvfølelig er vi favoritter til at vinde på fredag. Hvis spillerne mener medalje ambitionerne seriøst (bl.a. i dagens Nordjyske), så er det kun en sejr der tæller på fredag. Topkampen er så tæt, at vi risikerer at ryge ned på en 5./6. plads hvis resultaterne går os imod i den kommende weekend.

Som jeg skriver så bliver det på ingen måde let, men jeg mener seriøst at det vil være en fiasko hvis vi ikke vinder. Vi skal møde superligaens formentlig dårligste hold på udebane, hvis vi ikke er storfavoritter i sådan en udekamp hvornår skal vi så være det?
Det er afgørende at komme godt fra start på fredag. Der resterer kun 14 spillerunder for vores vedkommende (pga. den udsatte kamp mod OB), derfor gælder det om at få momentum fra start. En sejr vil også straks sætte de øvrige medaljekandidater fcn, OB, AGF og Randers under pres.

Må indrømme at jeg nogle gange er lidt træt af den nordjyske mentalitet, hvor man undervurderer egne evner og tillægger modstanderne alt for stor styrke. Vi er et tophold og må derfor selvfølgelig påtage os favoritværdigheden, det er simpel logik. Silkeborg er på alle måder et i bedste fald middelmådigt hold, der godt nok overpræsterede under Troels Bech, men som nu viser deres sande lave niveau.

Spiller for spiller har vi et bedre hold og det skal komme til udtryk på fredag. Derfor mener jeg at alt andet end en sejr vil være en fiasko!
Nu er det jo ikke fordi, at bookmakerne er sandhedsvidner, men storfavoritter er vi altså ikke: http://www.bold.dk/statistik/headtohead ... eid=615198.

Jeg er helt med på, at det er vigtigt at komme godt fra start og det er tæt i toppen. Men det ændrer altså ikke på, at vi - efter min vurdering - sagtens kan sætte point til på fredag. Vores angrebsmaskine kører nødvendigvis ikke bare videre efter 2½ måneds kamppause. Og det har ikke noget med nordjysk mentalitet at gøre, men jeg synes blot, at vi stadig må forholde os til, at vi har et ungt hold, der forventes at ryge ind i en dårlig stime (selv om jeg da håber, at vi allerede har haft vores dårlige periode). Og så stiller vi altså op med noget der ligner en totalt uprøvet centerforsvars-kombination (med mindre Augo bliver klar) mod en angriber, der er alt for god til at spille i SIF. Jeg siger ikke, at holdet skal gå på banen med den indstilling, at vi går efter et uafgjort, men som sagt synes jeg, at det er ude af proportioner at betegne et pointtab som en fiasko. Men vi ser jo forskelligt på tingene, hvad der selvfølgelig er plads til. :-)

@ MRLUND: viewtopic.php?f=6&t=14413 (Jeg kan heller ikke selv lige se den i oversigten. Mon ikke det kommer.)

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1232
Tilmeldt: 4. dec 2009, 16:10

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af Hajen » 25. feb 2013, 19:27

Forsvarsændringer bør ikke være en undskyldning - Silkeborg mangler begge de foretrukne (Holst, skadet og Kiilerich, karantæne), så Jesper Mikkelsen, der vel end ikke aner hvad hurtighed er, skal derned

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af dyhrmaN » 25. feb 2013, 20:38

AaB varmer op med til kamp med en ny reklamevideo: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... sQApG6hEbM" onclick="window.open(this.href);return false;

Endnu et stykke udmærket reklame fra AaBs side af, der følger den samme stil og tone, som flere af de tidligere videoer. En stil der næsten allerede begyndte med opturen i sin tid - samme speaker, hvis jeg ikke tager helt fejl?

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af NIN » 25. feb 2013, 21:13

frederikshavneren skrev:
jernskjorten skrev:@ frederikshavneren:
Lige en kommentar til hele fiasko-delen: jeg forstår ikke, at du mener, at det vil være en kæmpe fiasko ikke at vinde, når du samtidig konstaterer, at:
- vi har det svært mod Silkeborg,
- premierekampe ender pr. definition ofte uafgjort,
- det bliver på ingen måde let, da vi har en dårlig statistik på Silkeborg Stadion,
- vi er det eneste hold Silkeborg har slået på hjemmebane denne sæson,
- dårlige baneforhold,
- og modstanderne har lært at læse os.

Når man ser på ovenstående, er det da lidt vildt at betegne alt andet end sejr som "kæmpe fiasko". Jeg ville spærre øjnene noget op, hvis det var overskriften på Nordjyske efter en 1-1'er.

Jeg sælger den rigtig gerne for et kryds, men kan sagtens forestille mig et dårligere resultat. Man har ingen anelse om, hvor holdet er henne rent formmæssigt.
Selvfølelig er vi favoritter til at vinde på fredag. Hvis spillerne mener medalje ambitionerne seriøst (bl.a. i dagens Nordjyske), så er det kun en sejr der tæller på fredag. Topkampen er så tæt, at vi risikerer at ryge ned på en 5./6. plads hvis resultaterne går os imod i den kommende weekend.

Som jeg skriver så bliver det på ingen måde let, men jeg mener seriøst at det vil være en fiasko hvis vi ikke vinder. Vi skal møde superligaens formentlig dårligste hold på udebane, hvis vi ikke er storfavoritter i sådan en udekamp hvornår skal vi så være det?
Det er afgørende at komme godt fra start på fredag. Der resterer kun 14 spillerunder for vores vedkommende (pga. den udsatte kamp mod OB), derfor gælder det om at få momentum fra start. En sejr vil også straks sætte de øvrige medaljekandidater fcn, OB, AGF og Randers under pres.

Må indrømme at jeg nogle gange er lidt træt af den nordjyske mentalitet, hvor man undervurderer egne evner og tillægger modstanderne alt for stor styrke. Vi er et tophold og må derfor selvfølgelig påtage os favoritværdigheden, det er simpel logik. Silkeborg er på alle måder et i bedste fald middelmådigt hold, der godt nok overpræsterede under Troels Bech, men som nu viser deres sande lave niveau.

Spiller for spiller har vi et bedre hold og det skal komme til udtryk på fredag. Derfor mener jeg at alt andet end en sejr vil være en fiasko!
Nu er der vel forskel på at være favorit og man bør vinde til kæmpe fiasko, hvis man ikke gør det.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af thomasjn » 26. feb 2013, 02:11

frederikshavneren skrev:
jernskjorten skrev:@ frederikshavneren:
Lige en kommentar til hele fiasko-delen: jeg forstår ikke, at du mener, at det vil være en kæmpe fiasko ikke at vinde, når du samtidig konstaterer, at:
- vi har det svært mod Silkeborg,
- premierekampe ender pr. definition ofte uafgjort,
- det bliver på ingen måde let, da vi har en dårlig statistik på Silkeborg Stadion,
- vi er det eneste hold Silkeborg har slået på hjemmebane denne sæson,
- dårlige baneforhold,
- og modstanderne har lært at læse os.

Når man ser på ovenstående, er det da lidt vildt at betegne alt andet end sejr som "kæmpe fiasko". Jeg ville spærre øjnene noget op, hvis det var overskriften på Nordjyske efter en 1-1'er.

Jeg sælger den rigtig gerne for et kryds, men kan sagtens forestille mig et dårligere resultat. Man har ingen anelse om, hvor holdet er henne rent formmæssigt.
Selvfølelig er vi favoritter til at vinde på fredag. Hvis spillerne mener medalje ambitionerne seriøst (bl.a. i dagens Nordjyske), så er det kun en sejr der tæller på fredag. Topkampen er så tæt, at vi risikerer at ryge ned på en 5./6. plads hvis resultaterne går os imod i den kommende weekend.

Som jeg skriver så bliver det på ingen måde let, men jeg mener seriøst at det vil være en fiasko hvis vi ikke vinder. Vi skal møde superligaens formentlig dårligste hold på udebane, hvis vi ikke er storfavoritter i sådan en udekamp hvornår skal vi så være det?
Det er afgørende at komme godt fra start på fredag. Der resterer kun 14 spillerunder for vores vedkommende (pga. den udsatte kamp mod OB), derfor gælder det om at få momentum fra start. En sejr vil også straks sætte de øvrige medaljekandidater fcn, OB, AGF og Randers under pres.

Må indrømme at jeg nogle gange er lidt træt af den nordjyske mentalitet, hvor man undervurderer egne evner og tillægger modstanderne alt for stor styrke. Vi er et tophold og må derfor selvfølgelig påtage os favoritværdigheden, det er simpel logik. Silkeborg er på alle måder et i bedste fald middelmådigt hold, der godt nok overpræsterede under Troels Bech, men som nu viser deres sande lave niveau.

Spiller for spiller har vi et bedre hold og det skal komme til udtryk på fredag. Derfor mener jeg at alt andet end en sejr vil være en fiasko!
Først og fremmest er det Brøndby der er superligaens svageste hold. Derudover forventer jeg da også en sejr, men ser også faremomenter som andre er inde på. Lasse skal spille sammen med enten Blåbjerg eller Kasper Pedersen (hhv. U/19 og amatørspiller). Er umuligt at vide om nogen af de to har niveau til at begå sig i Superligaen. Derudover har Silkeborgs lortehold en mærkelig evne til altid at spille gode kampe mod lige netop AaB. Når det er sagt kan det omvendt være til vores fordel, at Silkeborg er hjemmehold og har lige så meget brug for pointene som os. Kunne faktisk godt forestille mig, at de vil udover stepperne og vi har et godt omstillingshold og de er sårbare i midterforsvaret ligesom os. Et andet problem for os er dog, at vi sandsynligvis har Augu ude. Holdet har haft en slem tendens til at falde sammen uden Augu. Med en grøn midterforsvarer og uden Augu kan det blive noget rigtigt lort med hvis marginalerne går imod os fra start. Derudover mener jeg egentlig heller ikke Silkeborg er så ringe kørende. I de andre sæsoner med stort set samme trup som nu har de været et godt stabilt suppehold som spiller noget ok fodbold. Det blev smadret da Bordinggaard tog over, men de har potentiale til meget mere i den trup og jeg tror at Viggo Jensen nu har fået styr på sagerne og SIF vil tage mange point i foråret. Set på de omstændigheder der omgiver denne ene kamp er vi nok favoritter, men vi er ikke så store favoritter, at et nederlag nødvendigvis er en fiasko. Vi har en ung og tynd trup og vi ved præstationerne af den grund kan være svingende og er til kampen svækket på nøglepositioner.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af Martino » 26. feb 2013, 10:28

Bliver virkelig spændende at se Kasper Pedersens niveau når det virkelig gælder. Jeg håber virkelig han består første prøve.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af frederikshavneren » 26. feb 2013, 13:34

http://nordjyske.dk/sport/augo-og-due-m ... 8c/24/1547" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er bestemt ikke godt hvis Augu og Duen ikke bliver klar til på fredag. Due kan vi måske godt undvære, mens det især defensivt er et savn hvis Augu ikke er med. Hvis der er bare den mindste tvivl om dem, så håber jeg at de bliver sparet. Der er ingen grund til at tage nogle chancer ved at bringe dem for hurtigt i spil. Derudover har Augu trænet on/off i et stykke tid og han mangler kamptræning.
Vores smalle trup kan blive det største problem her i foråret, det er vel også en af årsagerne til at "eksperterne" tvivler på os. Omvendt er det en stor mulighed for afløserne, der får alletiders chance for at bevise deres værd. Mon ikke at det bliver Wichmann og N. Thomsen der får chancen fra start på fredag. Offensivt kan det måske styrke os at Augu er ude, da både Wichmann og
N. Thomsen har deres forcer i det offensive, men defensivt kan det godt blive et problem. Würtz får uden tvivl en nøglerolle som bølgebryder på midtbanen, der er brug for at han træder i karakter på fredag.

I forsvaret er vi også ramt af KEPs karantæne og Thelanders skade, men jeg har nu rimelig tiltro til Kasper Pedersen. Han spillede udmærket i lørdagens generalprøve mod Randers. Silkeborg er også hårdt ramt i forsvaret, som i hele sæsonen har været deres akilleshæl. Den foretrukne duo Thorbjørn Holst og Sune Killerich er henholdsvis skadet og har karantæne. Det betyder at Silkeborgs midterforsvar formentlig kommer til at bestå af Simon Jacobsen og Jesper Mikkelsen. Det er ikke ligefrem en skræmmende duo. Simon Jacobsen har enorme placeringsvanskeligheder og han er formentlig en af superligaens ringeste midterforsvarere. Jesper Mikkelsen er meget langsom, han kan nærmest få Wichmann til at virke hurtig!

Forventer at følgende hold henter en sejr i Silkeborg:

N. Larsen
Dalsgaard - Lasse - Kasper Pedersen - Ahlmann
Kusk - Würtz - N. Thomsen - Wichmann
S. Frederiksen - Helenius

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. feb 2013, 15:00

frederikshavneren skrev:http://nordjyske.dk/sport/augo-og-due-m ... 8c/24/1547

Det er bestemt ikke godt hvis Augu og Duen ikke bliver klar til på fredag. Due kan vi måske godt undvære, mens det især defensivt er et savn hvis Augu ikke er med. Hvis der er bare den mindste tvivl om dem, så håber jeg at de bliver sparet. Der er ingen grund til at tage nogle chancer ved at bringe dem for hurtigt i spil. Derudover har Augu trænet on/off i et stykke tid og han mangler kamptræning.
Vores smalle trup kan blive det største problem her i foråret, det er vel også en af årsagerne til at "eksperterne" tvivler på os. Omvendt er det en stor mulighed for afløserne, der får alletiders chance for at bevise deres værd. Mon ikke at det bliver Wichmann og N. Thomsen der får chancen fra start på fredag. Offensivt kan det måske styrke os at Augu er ude, da både Wichmann og
N. Thomsen har deres forcer i det offensive, men defensivt kan det godt blive et problem. Würtz får uden tvivl en nøglerolle som bølgebryder på midtbanen, der er brug for at han træder i karakter på fredag.

I forsvaret er vi også ramt af KEPs karantæne og Thelanders skade, men jeg har nu rimelig tiltro til Kasper Pedersen. Han spillede udmærket i lørdagens generalprøve mod Randers. Silkeborg er også hårdt ramt i forsvaret, som i hele sæsonen har været deres akilleshæl. Den foretrukne duo Thorbjørn Holst og Sune Killerich er henholdsvis skadet og har karantæne. Det betyder at Silkeborgs midterforsvar formentlig kommer til at bestå af Simon Jacobsen og Jesper Mikkelsen. Det er ikke ligefrem en skræmmende duo. Simon Jacobsen har enorme placeringsvanskeligheder og han er formentlig en af superligaens ringeste midterforsvarere. Jesper Mikkelsen er meget langsom, han kan nærmest få Wichmann til at virke hurtig!

Forventer at følgende hold henter en sejr i Silkeborg:

N. Larsen
Dalsgaard - Lasse - Kasper Pedersen - Ahlmann
Kusk - Würtz - N. Thomsen - Wichmann
S. Frederiksen - Helenius
Det vil selvfølgelig altid være et savn når nøglespillere som et holds anfører er ude, men jeg synes altså vi bør gøre op med at bruge det at vores trup skulle være så smal som undskyldning, det synes jeg faktisk ikke den er.

Til Augo's plads har Kent 4 muligheder at vælge imellem (Thomsen, Wichmann, PK, Hallur), hvoraf de 3 har pænt med superligaerfaring, og iøvrigt vist masser af kvalitet i opstarten. Til kanten, hvor Due formodentlig er væk, er de samme 4 vel også i spil, mens nye-Frede også sagtens kunne smides derned, og Kayke også kunne være et bud.

Så er vi uheldige i forsvaret, hvor både reserven, og 2. reserven (Augo) er ude, men alligevel Har Kasper Pedersen gjort så fin figur i træningskampene at vi vel kan være ganske trygge ved at smide ham ind.

Det er da rigtigt at bredden i midterforsvaret ikke er så stor som længere fremme på banen, men nu kommer vi altså også til at bruge en spiller som reelt er nr. 5 i hierakiet som midterforsvarer, mit bud er at hvis vi ser bort fra FCK, er der ingen af os der kender spilleren som har samme position i de andre klubber, eller også er det i hvert fald en spiller som normalt spiller en anden plads. Hvis vi ser tilbage på mesterskabssæsonerne, som eksempler på tidspunkter hvor vi dokumenteret har haft rigtigt stærke hold, vil jeg også påstå at selv 4. reserven til midterforsvaret nok vil være en spiller vi vil rynke en smule på næsen over.

Jeg synes vi har en god og bred trup, hvor kvaliteten af de første 6-7 reserver sjældent er set bedre i den tid jeg har fulgt AaB. Spillere som Wichmann, Thomsen, PK, Thelander, Curth og Hallur mener jeg alle er folk med kvalitet til at starte inde, uden holdet ville falde markant i niveau. Samtidig er mange af dem spillere som kan sættes ind og ændre på kampes forløb. Kvaliteten blandt de spillere man under normale omstændigheder kommer til at få brug for, mener jeg er langt vigtigere end at gardere sig mod uheldige sammentræf som at Thelander og Augo begge er ude i en kamp hvor KEP har karantæne, og jeg håber sådan set at man udelukkende går op i antal, trupmæssigt, ved at rykke unge talenter op i førsteholdstruppen.

Som en lille fodnote kan jeg indskyde at jeg for et par uger siden så Erik Larsen udtale at Swansea i næste sæson kommer til at have en trup på 22 spillere, uanset om de skulle spille i Europa eller ej - og det altså til et langt hårdere program end den danske superliga.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af Erasmus Montanus » 26. feb 2013, 16:04

Jeg vil mene, at hvis Thomsen skal starte inde, så skal det helt sikkert være på kanten. Wichmann eller PK skal erstatte Augu på den centrale midtbane. Thomsen skal have en fri rolle, ligesom Kusk, på kanten. Wichmann er bedre defensivt end THomsen, selvom hans forser er offensive.

Hvis Patrick skal spille på den centrale midtbane, så skal det være med Augo som makker. De gange han har spillet med Augu på midtbanen er det gået fantastisk, men så snart han spiller med Würtz, så sker der intet. De minder vel for meget om hinanden. Ville heller ikke have nogen problemer med at teste Hallur som makker til Würtz, men det tror jeg ikke kommer til at ske.

Jeg håber på denne opstilling:

Larsen
Dalsgaard - Nielsen - K. Pedersen - Ahlmann
Kusk - Würtz - Wichmann - Thomsen
Helenius - Frederiksen

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af Holm-o1 » 26. feb 2013, 16:56

Er Kasper Pedersen ikke amatør spiller i AaB?

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af Erasmus Montanus » 26. feb 2013, 16:59

Holm-o1 skrev:Er Kasper Pedersen ikke amatør spiller i AaB?
Jo, det er han, men han er åbenbart det bedste alternativ til midterforsvaret når KEP har karantæne, Thelander er skadet, Augo er skadet og Gotfredsen solgt. :-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af mich1596 » 26. feb 2013, 18:38

:aabfan: Fuck hvor jeg glæder mig til at komme igang...........husk nu at vi statistisk set spiller stærkere forårssæsonner end efterårssæsonner......men når det er sagt ser jeg gerne 3 pts i silkeborg, da vores startsprogram er lidt presset jvf ob kampen d 6.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af Kempes » 26. feb 2013, 20:46

Endelig starter Superligaen efter en alt for lang vinterpause. :aabfan:

Må indrømme jeg er meget spændt på hvordan kampen mod Silkeborg falder ud. Skal AaB opnå målet som Kent og spillerne åbent taler om - en placering der medfører europæisk fodbold i næste sæson - så skal der 3 point på kontoen på fredag.

Det bekymrer mig at vi ikke kan stille stærkeste hold, især ser defensiven skrøbelig ud, med Augu ude og startplads til en amatørspiller, der ikke er blevet prøvet på dette niveau før. Desuden har Lasse Nielsen set skidt ud de seneste træningskampe - han kostede mindst 2 mål imod Helsingborg og lavede et lidt klodset straffespark mod Randers (ifølge tv-billederne). Jeg tror vi kommer til at mangle den ro som Kenneth Emil viste i efteråret.

Offensivt bliver det spændende at se om Søren F. er blevet spillet nok ind på holdet, og om man har fundet løsningen på at dirke et defensivt indstillet hold op. Hvis ikke får vi det svært og risikerer et nederlag, da jeg er overbevist om at Silkeborg scorer mindst 1 gang.

Med Due skadet kunne man måske overveje at sætte S.F. ind på venstrekanten og spille med Curth i angrebet. Det kunne måske give lidt mere gennembrudsstyrke.

Min foretrukne opstilling hedder derfor:
Larsen
Dalsgaard - Lasse - Kasper P - Ahlmann
Kusk - Würtz - Wichman - Søren F.
Helenius - Curth

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Silkeborg - AaB

Indlæg af Erasmus Montanus » 26. feb 2013, 21:31

Du har ret i at Lasse har lavet fejl i de sidste par træningskampe (især mod Helsingborg), men han har eftersigende været meget stærk i de andre kampe.

Det er en fin idé med S. Frederiksen på venstrekanten, men hvis alternativet i angrebet hedder Curth... Så ser jeg altså hellere Frederiksen på toppen. Curth var rigtig god som indskifter, før Lucas smuttede, og ser ham gerne i den rolle igen når Søren F. er klar til kamp. Helenius og Frederiksen har allerede vist flot sammenspil, selvom Frederiksen er relativt ny på holdet. Jeg tror vi har fundet et godt makkerpar i angrebet, selvom de få træningskampe selvfølgelig ikke kan fastslå noget.

Besvar