Kamptråd: AaB vs Esbjerg, lørdag d. 9. marts 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kamptråd: AaB vs Esbjerg, lørdag d. 9. marts 2013

Indlæg af AllanPedersen » 9. mar 2013, 19:08

Klaus skrev:Hvad værre er, så bliver tv-pengene fordelt efter denne runde. Vi skullehave vundet i onsdags, men i dag er Esbjerg faktisk tættere på sejren end os. Det er pinligt så dårlige vi er med bolden. Kusk er den eneste, der bidrager med noget kreativitet frem ad banen. Vi har ikke noget kantspil og vores angribere får ikke noget at arbejde med.
er wichmann skadet? hvorfor starter Thomsen inde?
Hvorfor spiller Augo ikke inde når de bliver ved med at melde ham klar.. de meldte ham klar i søndags..

øøøøøøøøøøvv for et forårsstart..... der er ikke meget liv i europa drømmen nu

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 26. jul 2007, 08:56

Re: Kamptråd: AaB vs Esbjerg, lørdag d. 9. marts 2013

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 9. mar 2013, 19:08

Klaus skrev:Hvad værre er, så bliver tv-pengene fordelt efter denne runde. Vi skullehave vundet i onsdags, men i dag er Esbjerg faktisk tættere på sejren end os. Det er pinligt så dårlige vi er med bolden. Kusk er den eneste, der bidrager med noget kreativitet frem ad banen. Vi har ikke noget kantspil og vores angribere får ikke noget at arbejde med.
Jeg er slet ikke enig, men jeg tør ikke skrive mere positivt, så får jeg bare NIN på nakken :-)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB vs Esbjerg, lørdag d. 9. marts 2013

Indlæg af Yankee » 9. mar 2013, 19:09

Thomsen har været langt bedre end Wichmann, så det giver fin mening - selvom jeg er stor fan af Wichmann.

Augu virkede rusten i onsdags og han har brug for at spille 1-2 reserveholdskampe før han er klar til at starte inde.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kamptråd: AaB vs Esbjerg, lørdag d. 9. marts 2013

Indlæg af AllanPedersen » 9. mar 2013, 19:18

Yankee skrev:Thomsen har været langt bedre end Wichmann, så det giver fin mening - selvom jeg er stor fan af Wichmann.

Augu virkede rusten i onsdags og han har brug for at spille 1-2 reserveholdskampe før han er klar til at starte inde.
hvad bygger du Thomsens bedre spille kvalitet forhold til wichmann på!? alle de kampe Wichmann har spillet siden december!?
Man kan vel bare være grov og sige.. faktum er det ikke fungerer lige nu
vi har tabt en og spillet en uafgjort vi skulle vinde... og så ja faktisk en mere uafgjort vi skulle vinde.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB vs Esbjerg, lørdag d. 9. marts 2013

Indlæg af Yankee » 9. mar 2013, 19:36

AllanPedersen skrev:
hvad bygger du Thomsens bedre spille kvalitet forhold til wichmann på!? alle de kampe Wichmann har spillet siden december!?
Man kan vel bare være grov og sige.. faktum er det ikke fungerer lige nu
vi har tabt en og spillet en uafgjort vi skulle vinde... og så ja faktisk en mere uafgjort vi skulle vinde.
Wichmann har jo deltaget i lige så mange kampe som Thomsen siden december. Mod Silkeborg var han rigtig dårlig, og Thomsen har spillet tre stærke kampe.

Vi har ikke fået de point, vi skulle have. Men problemet ligger jo ikke på midtbanen. Vi har domineret de to sidste kampe og også skabt rigeligt med chancer. Problemet er at vi dummede os defensivt mod OB i to situationer og ikke får scoret på en af de tre-fire 100%-chancer vi skaber idag. Det er altså ikke Nicolaj Thomsens skyld.

Det ville klæde dig at argumentere for dine udbrud og ikke kun skrive indlæg når vi taber point.

Pippo
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 8. jul 2005, 15:44
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB vs Esbjerg, lørdag d. 9. marts 2013

Indlæg af Pippo » 9. mar 2013, 19:37

Ovenpå sådan møg-kamp er det nu rart at blive hængende på Tv3 Sport1 og se indslaget med AaB's guldsæson '08. Man kan stadig knibe en lille tåre, når man ser de billeder.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB vs Esbjerg, lørdag d. 9. marts 2013

Indlæg af NIN » 9. mar 2013, 19:43

MR er den rigtige vinder skrev:
Klaus skrev:Hvad værre er, så bliver tv-pengene fordelt efter denne runde. Vi skullehave vundet i onsdags, men i dag er Esbjerg faktisk tættere på sejren end os. Det er pinligt så dårlige vi er med bolden. Kusk er den eneste, der bidrager med noget kreativitet frem ad banen. Vi har ikke noget kantspil og vores angribere får ikke noget at arbejde med.
Jeg er slet ikke enig, men jeg tør ikke skrive mere positivt, så får jeg bare NIN på nakken :-)
Haha, du er mere end velkommen til at rose dem. Jeg vil faktisk være alvorligt bekymret, den dag du ikke gør det ;)

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Kamptråd: AaB vs Esbjerg, lørdag d. 9. marts 2013

Indlæg af degn » 9. mar 2013, 19:57

AllanPedersen skrev:
Klaus skrev:Hvad værre er, så bliver tv-pengene fordelt efter denne runde. Vi skullehave vundet i onsdags, men i dag er Esbjerg faktisk tættere på sejren end os. Det er pinligt så dårlige vi er med bolden. Kusk er den eneste, der bidrager med noget kreativitet frem ad banen. Vi har ikke noget kantspil og vores angribere får ikke noget at arbejde med.
er wichmann skadet? hvorfor starter Thomsen inde?
Hvorfor spiller Augo ikke inde når de bliver ved med at melde ham klar.. de meldte ham klar i søndags..

øøøøøøøøøøvv for et forårsstart..... der er ikke meget liv i europa drømmen nu

Wichmann bør overveje Hobro eller Hjørring næste sæson, han har i mine øjne endnu aldrig bevist mere end at han er et evigheds talent der ikke kommer videre. Thomsen har allerede overhalet ham.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB vs Esbjerg, lørdag d. 9. marts 2013

Indlæg af Jesper Schmidt » 9. mar 2013, 20:10

Der manglede energi i dag, det var helt tydeligt. Og med 3 kampe på 8 dage som sæsonstart, hvor vi har manglet 3-4 mand fra den normale startopstilling i hver kamp, og dermed har været voldsomt ramt på bredden, er der vel absolut ikke noget at sige til det.

Først og fremmest mangler vi skarphed, 19-6 i skud taler sit eget tydelige sprog, og præcist som mod OB bør vi jo have lukket den kamp i dag allerede i 1. halvleg. Men når det er sagt, synes jeg at der er så mange spændende tendenser i vores spil, at jeg synes der er god grund til at se positivt på fremtiden, både i dette forår, men måske i særdeleshed et år eller to længere frem i tiden.

Jeg må iøvrigt tilstå at jeg slet ikke forstår kritikken af Ahlmann, i min bog har han været blandt de absolut bedste i de to seneste kampe, hvis man tager de sidste 10 minutter ud i dag, hvor han helt tydeligt var smadret.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Kamptråd: AaB vs Esbjerg, lørdag d. 9. marts 2013

Indlæg af limey » 9. mar 2013, 20:17

Jeg er, omstændighederne taget i betragtning, også fortrøstningsfuld. Vores unge hold formår at dominere kampen imod et stærkt kæmpende Esbjerghold (som jeg ikke kan se, skulle rykke ned) på trods af at vi har tunge ben og for tredje kamp i træk har skader på nøglepositioner. Det ærgrer mig dog, at vi i kampens sidste fase ikke tager nogle chancer ved at smide bolden i feltet og tage nogle slagsmål omkring nedfaldsbolde, som OB havde held til imod os i onsdags.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB vs Esbjerg, lørdag d. 9. marts 2013

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. mar 2013, 20:42

Klaus skrev:Hvad værre er, så bliver tv-pengene fordelt efter denne runde. Vi skullehave vundet i onsdags, men i dag er Esbjerg faktisk tættere på sejren end os. Det er pinligt så dårlige vi er med bolden. Kusk er den eneste, der bidrager med noget kreativitet frem ad banen. Vi har ikke noget kantspil og vores angribere får ikke noget at arbejde med.
Lodret uenig. Esbjerg var aldrig i nærheden af sejren mens vi havde 3-4 chancer for at lukke den. Helenius og Søren Frederiksen lavede rigtig mange flotte ting fremad banen men Esbjergs målmand blev "matchvinder" idag.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd: AaB vs Esbjerg, lørdag d. 9. marts 2013

Indlæg af jensemand57 » 9. mar 2013, 20:53

Skulle der ha været en vinder i dag, skulle det helt klart være AaB. Det gik lidt som jeg frygtede. Esbjerg vil intet og lever kun på at modstanderen laver fejl. Det er ikke et hold, som klæder fodbolden. Omvendt havde vi for lidt kvalitet i afslutningerne og når endelig der var kvalitet, var der også kvalitet i Esbjergs målmand, det må man give ham. Jeg forstår godt AaB spillede lidt henholden til sidst, da man nemt kunne lave fejl, som vil blive målgivende til Esbjerg.
Jeg forstår dog ikke hvorfor den henholdenhed ang. Augo. Han mangler kamptræning javel, men det får man altså kun i kamp.
Til på lørdag er det altså bydende nødvendigt, at vi får de skadede spillere klar eller i det mindste i stand til at kunne spille med de midler man har til rådighed. Det begynder efterhånden at ligne tiden under Magnus, hvor skaderne hobede sig, men man evnede ikke at få spillerne klar. Det skal vi ikke tilbage til.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB vs Esbjerg, lørdag d. 9. marts 2013

Indlæg af frederikshavneren » 9. mar 2013, 21:35

2 tabte point. Det er virkelig ikke godt. Vi har allerede sat os selv under et kæmpe pres i medaljekampen. Skandaløst at holdet ik kan besejre et pinligt ringe Esbjerg hold.
Kampen viste med al tydelighed hvor stor betydning Kusk har for offensiven. Kusk var rigtig god i onsdags mod OB, men i dag ramte han ik niveau. Holdet mangler i den grad kreativitet når Kusk ik har dagen.

For mig at se var Wurtz kampens skuffelse. Han er vigtig som bolderobrer, men damn hvor er han
en kæmpe hæmsko for offensiven. Når Wurtz har bolden forsvinder al tempo i spillet. Derudover er hans afleveringer af meget dårlig kvalitet. Tvivler på at vi kan blande os i medaljekampen når vi centralt er afhængig af en spiller som Wurtz, der intet bidrager offensivt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB vs Esbjerg, lørdag d. 9. marts 2013

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. mar 2013, 01:28

frederikshavneren skrev:2 tabte point. Det er virkelig ikke godt. Vi har allerede sat os selv under et kæmpe pres i medaljekampen. Skandaløst at holdet ik kan besejre et pinligt ringe Esbjerg hold.
Kampen viste med al tydelighed hvor stor betydning Kusk har for offensiven. Kusk var rigtig god i onsdags mod OB, men i dag ramte han ik niveau. Holdet mangler i den grad kreativitet når Kusk ik har dagen.

For mig at se var Wurtz kampens skuffelse. Han er vigtig som bolderobrer, men damn hvor er han
en kæmpe hæmsko for offensiven. Når Wurtz har bolden forsvinder al tempo i spillet. Derudover er hans afleveringer af meget dårlig kvalitet. Tvivler på at vi kan blande os i medaljekampen når vi centralt er afhængig af en spiller som Wurtz, der intet bidrager offensivt.
Hvis man tror at vi pr. automatik skal blande os i medaljekampen i denne sæson med vores unge og uerfarne hold, lever man i en drømmeverden og har brug for at få afstemt sine forventninger, så de hænger nogenlunde sammen med virkeligheden.

Og pudsigt som man ser kampe forskelligt, jeg sad selv og tænkte at vi i dag endelig så Würtz stemple ind, som man med rimelighed kan forvente af en anfører, og en af banens mest erfarne. Jeg synes Würtz spillede en god kamp.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB vs Esbjerg, lørdag d. 9. marts 2013

Indlæg af NIN » 10. mar 2013, 03:03

Billede

Man kan da ikke påstå, at canadiske hockeyspillere ikke har god smag. Spørgsmålet er selvfølgelig hvor meget de forstår?

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd: AaB vs Esbjerg, lørdag d. 9. marts 2013

Indlæg af jensemand57 » 10. mar 2013, 09:14

NIN den fromme skrev:Billede

Man kan da ikke påstå, at canadiske hockeyspillere ikke har god smag. Spørgsmålet er selvfølgelig hvor meget de forstår?
Nu kan det godt være, at det er mig, som ikke er hel skarp i låget, men jeg forstår ikke din pointe. Hvad har et billede af en billet og et billede fra kampen, med canadiske hockeyspillere at gøre?

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: Kamptråd: AaB vs Esbjerg, lørdag d. 9. marts 2013

Indlæg af Lucas Kuskenius » 10. mar 2013, 09:23

Hvem blev MoM?

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB vs Esbjerg, lørdag d. 9. marts 2013

Indlæg af jernskjorten » 10. mar 2013, 09:27

Lucas Kuskenius skrev:Hvem blev MoM?
Ahlmann så vidt jeg lige husker.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd: AaB vs Esbjerg, lørdag d. 9. marts 2013

Indlæg af jensemand57 » 10. mar 2013, 09:37

jernskjorten skrev:
Lucas Kuskenius skrev:Hvem blev MoM?
Ahlmann så vidt jeg lige husker.
Jep.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB vs Esbjerg, lørdag d. 9. marts 2013

Indlæg af Mr. Larsen » 10. mar 2013, 10:17

Jesper Schmidt skrev: Hvis man tror at vi pr. automatik skal blande os i medaljekampen i denne sæson med vores unge og uerfarne hold, lever man i en drømmeverden og har brug for at få afstemt sine forventninger, så de hænger nogenlunde sammen med virkeligheden.

Og pudsigt som man ser kampe forskelligt, jeg sad selv og tænkte at vi i dag endelig så Würtz stemple ind, som man med rimelighed kan forvente af en anfører, og en af banens mest erfarne. Jeg synes Würtz spillede en god kamp.
Jeg er fuldstændig enig, hvor mange herinde havde forventet mere end en top 6 placering i denne sæson??

Fordi vi klarede os godt i efteråret, så det jo ikke ensbetydende med at vi kan holde ved når vi nu har så mange unge spiller i truppen.

Det er endnu en udviklings sæson vi er igennem, og jeg synes personligt det er fantastisk at se hvordan talentafdelingen nærmest "Sprøjter" talenter ud til 1 holdet.

Jeg er vildt imponeret over Kasper Pedersen og ro med bolden, han ligner ikke en amatør med kun 3 førsteholds kampe på CVet..... jeg tror der er nogen af de normale starter der skal oppe sig for at følge med den knægt fremover !

Eller hvad med Nicolai Thomsen, Kusken og Helenius ?

Jeg er sgu stolt af hvad vi har opnået med de ganske få midler vi har tilrådighed. Pt. har vi sgu Danmarks bedste talentudvikling team !

Besvar