Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, lørdag d. 16. marts 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, lørdag d. 16. marts 2013

Indlæg af frederikshavneren » 13. mar 2013, 14:33

Så er det tid til at se frem til næste superligakamp, som er hjemmekampen på lørdag kl. 17.00 mod de regerende mestre fra
FC Nordsjælland. Efter en pointmæssig elendig start på forårssæsonen så trænger vi virkelig til en sejr. Heldigvis har de magre resultater ikke betydet at vi er blevet distanceret afgørende i topstriden, men vi kan selvfølgelig ikke blive ved med at stole på at de øvrige tophold (især OB og AGF) ligeledes dummer sig.
Afstanden til Randers på 3. pladsen er imidlertid ved at blive lige lovlig stor, især med tanke på at Randers i den kommende weekend har en hjemmekamp mod Silkeborg. Derfor er en sejr påkrævet på lørdag!

Desværre er modstanderen FC Nordsjælland, som er noget af en skrækmodstander. Selv i Aalborg har vi det meget svært mod FCN, men efterårets uafgjorte 1-1 kamp på stadion viste at de ikke er usårlige (enorm bitter FCN udligning i sidste minut på et lucky punch hvor Nicolai tog en koger i målet). Vi har det virkelig svært mod det teknisk stærke mesterhold, deres spillestil ligger uendelig dårligt til os.
Kampscenariet på lørdag bliver uden tvivl stor boldbesiddelse til nordsjællænderne, hvor midtbanen bliver total overbefolket. FCN ynder at få et stort spilovertag på midtbanen, dels via deres teknisk stærke målmand Jesper Hansen og Nicolai Stokholm, der falder ned i banen og er en rigtig dygtig spilfordeler. Deres offensive backs har ofte voldt os problemer, her tænker jeg især på Mtiliga der ofte har gjort ondt på os.

Håber på følgende line up:

N. Larsen
Dalsgaard - KEP - Kasper P. Ahlmann
Kusk - Würtz - Patrick - N. Thomsen
SF - Helenius

Augu er stadigvæk ikke klar til at starte inde, det udtalte han mere eller mindre selv efter reserveholdskampen mod AGF. Augu mangler kamptræning og er heller ikke i form til at starte inde. I forsvaret er spørgsmålet naturligvis om Lasse snart er klar. Kasper P. har gjort det rigtig godt med tanke på at han er en amatør spiller fra danmarksserien, men den seneste kamp mod Esbjerg viste at træerne ikke gror ind i himlen. Jeg kan godt frygte at Kasper kan få det meget svært mod et teknisk stærkt hold som FCN.

Håber at holdet har modet til at udfordre FCN. Bevares mestrene har et godt hold, men så er de altså heller ikke bedre. Hvis vi bliver alt for defensive og passive så taber vi med garanti, hvis drengene derimod tør udfordre (holde i bolden og angribe) samt smadre FCN spillerne fysisk, så er det muligt at hente en sejr.
Vil elske at høre Hjulmand tude efter kampen efter en fortjent AaB sejr. Hjulmand pisser mig virkelig af, han er enormt arrogant og bedrevidende, men han er selvfølgelig en meget dygtig træner, det kan der ikke være tvivl om.

Desværre tror jeg at vi taber kampen da FCN med deres tekniske spil er en skrækmodstander :(
Når det er sagt skal jeg nævne at jeg næsten altid gætter AaBs resultater forkert.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, lørdag d. 16. marts 201

Indlæg af Elscorpio » 13. mar 2013, 14:52

Vi skal have vores stamspillere klar, ellers taber vi igen. Würtz uden Augo og Augo uden Würtz på midtbanen duer ikke.

Det samme gælder i vores midterforsvar selvom Kasper gør det godt.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, lørdag d. 16. marts 201

Indlæg af BoT » 13. mar 2013, 15:03

Elscorpio skrev:Vi skal have vores stamspillere klar, ellers taber vi igen. Würtz uden Augo og Augo uden Würtz på midtbanen duer ikke.
Pjat. Kombinationen Würtz-Patrick har da vist sig - både i OB-kampen og i Esbjerg-kampen - at være meget velfungerende og en stor del af årsagen til vores spilovertag i begge kampe. Så længe modstanderen ikke kyser vores midtbane fuldstændig rent fysisk, som Silkeborg gjorde - er jeg meget tryg. Og uden Adu mener jeg ikke, FCN er i stand til rent fysisk at kyse nogen.

At FCN så i al almindelighed er et særdeles stærkt og klogt hold er en anden sag, og jeg tvivler på, vi kan slå dem lørdag. Mon ikke det ender 1-1.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, lørdag d. 16. marts 201

Indlæg af frederikshavneren » 13. mar 2013, 15:15

BoT skrev:
Elscorpio skrev:Vi skal have vores stamspillere klar, ellers taber vi igen. Würtz uden Augo og Augo uden Würtz på midtbanen duer ikke.
Pjat. Kombinationen Würtz-Patrick har da vist sig - både i OB-kampen og i Esbjerg-kampen - at være meget velfungerende og en stor del af årsagen til vores spilovertag i begge kampe. Så længe modstanderen ikke kyser vores midtbane fuldstændig rent fysisk, som Silkeborg gjorde - er jeg meget tryg. Og uden Adu mener jeg ikke, FCN er i stand til rent fysisk at kyse nogen.

At FCN så i al almindelighed er et særdeles stærkt og klogt hold er en anden sag, og jeg tvivler på, vi kan slå dem lørdag. Mon ikke det ender 1-1.
Jeg håber at Kent har studeret kampen i mandags i Herning, hvor FC Midtjylland havde held med at ødelægge FCNs spil især i 2. halvleg. FCN var på ingen måde skræmmende i Herning, men desværre har vi ikke den samme fysiske pondus som midtjyderne har. FCN var meget heldig med at få point i Herning, hvilket de især kan takke kampens dommer for!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, lørdag d. 16. marts 201

Indlæg af Gnu » 13. mar 2013, 15:44

Jeg er helt uenig i, at FCNs spillestil ligger specielt dårligt til AaB. Jeg vil til hver en tid foretrække at AaB møder tekniske hold, der gerne vil have bolden, og som kan straffes med kontrakniven.

Det er hold, som parkerer bussen og tvinger AaB til at tage initiativet, der passer dårligt til AaB.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, lørdag d. 16. marts 201

Indlæg af Erasmus Montanus » 13. mar 2013, 16:13

Jeg ser meget frem til kampen. Jeg er stadig træt af de uheldige skader til Lasse, Augo og faktisk også Due (da han gjorde det godt i opstarten) har pådraget sig, som ikke endnu er løst, men jeg er optimistisk.

Da AaB spillede mod FCN tidligere i sæsonen, på Superligaens værste slagmark, var kampen meget lige, selvom FCN havde en hjemmebanefordel udover det sædvanelige.

De har skiftet en del ud i truppen, og de nye skal have tid til at finde hinanden. Okore havde fortjent at blive udvist i kampen med FCM, men der faldt kun en advarsel. Okore var sprudlende sidst han var i Aalborg, så frygter hans manglende udvisning får stor betydning for kampen.

Jeg er enig med kamptrådens starter med hensyn til stortopstillingen. Ser ingen grund til at ændre på den.

Håber på 3 point, da holdet virkelig har behov for det en sejr

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, lørdag d. 16. marts 201

Indlæg af Yankee » 13. mar 2013, 16:32

FC Nordsjælland ligger godt til os, selvom de er begyndt at køre mere direkte og målsøgende angreb i de sidste to kampe. Derfor kan vi næppe tillade os at holde en lige så høj forsvarslinje som mod OB, hvilket også passer vores forsvar bedre. Det gør så omvendt at vi ikke kommer til at sætte spillet så højt som i den kamp - lidt samme problemstilling som mod Esbjerg.

Ligesom mod OB og Esbjerg er jeg stor-optimist og tror vi vinder denne kamp. Vi har rigtig mange styrker, som FCN vil få svært ved at besvare. Stokholm er endnu ikke topform og O'Brien er for mig at se et decideret svagt led på deres midtbane. Han er meget let at forvirre i positionsspillet og hvis ikke han kan komme i en direkte 1-mod-1-duel har han problemer. Det er guf for Kusk, der skal søge væk fra deres ellers solide venstreside og ind i banen, hvor FCN godt kan have en tendens til at efterlade plads i mellemrummet. Jeg tror vi vinder 2-1.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, lørdag d. 16. marts 201

Indlæg af BoT » 14. mar 2013, 13:16

Det fede er, at der her på debatside.dk hersker flere forskellige sandheder om, hvilke hold og spillestile, vi har det vanskeligt med:

1: Hold, der står meget lavt på banen og udelukkende spiller på at ødelægge vores spil (som fx. Esbjerg eller Sønderjyske)
2: Hold, der spiller meget fysisk og "muskler" os ned på midtbanen (som fx Silkeborg og OB i gamle dage)
3. Hold, der er gode i boldbesiddelse og går højt i deres presspil (som fx FCN og FCK).

Konklusion:
Vi skal helst spille mod et fysisk svagt hold, der helst ikke vil have bolden, og som placerer deres spillere meget højt på vores banehalvdel dog uden at presse os. Så er vi sikre på sejr. (Med mindre vi stiller med Rasmus Würtz og Jeppe Curth. De to kan jo INTET rent offensivt!!)

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, lørdag d. 16. marts 201

Indlæg af PeterS » 14. mar 2013, 13:21

BoT skrev:Det fede er, at der her på debatside.dk hersker flere forskellige sandheder om, hvilke hold og spillestile, vi har det vanskeligt med:

1: Hold, der står meget lavt på banen og udelukkende spiller på at ødelægge vores spil (som fx. Esbjerg eller Sønderjyske)
2: Hold, der spiller meget fysisk og "muskler" os ned på midtbanen (som fx Silkeborg og OB i gamle dage)
3. Hold, der er gode i boldbesiddelse og går højt i deres presspil (som fx FCN og FCK).

Konklusion:
Vi skal helst spille mod et fysisk svagt hold, der helst ikke vil have bolden, og som placerer deres spillere meget højt på vores banehalvdel dog uden at presse os. Så er vi sikre på sejr. (Med mindre vi stiller med Rasmus Würtz og Jeppe Curth. De to kan jo INTET rent offensivt!!)
:thumbsup:

Men det ville jo være mærkeligt hvis vi pludselig skulle møde det danske landshold?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9620
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, lørdag d. 16. marts 201

Indlæg af Buzz Killington » 14. mar 2013, 13:40

BoT skrev:Det fede er, at der her på debatside.dk hersker flere forskellige sandheder om, hvilke hold og spillestile, vi har det vanskeligt med:

1: Hold, der står meget lavt på banen og udelukkende spiller på at ødelægge vores spil (som fx. Esbjerg eller Sønderjyske)
2: Hold, der spiller meget fysisk og "muskler" os ned på midtbanen (som fx Silkeborg og OB i gamle dage)
3. Hold, der er gode i boldbesiddelse og går højt i deres presspil (som fx FCN og FCK).

Konklusion:
Vi skal helst spille mod et fysisk svagt hold, der helst ikke vil have bolden, og som placerer deres spillere meget højt på vores banehalvdel dog uden at presse os. Så er vi sikre på sejr. (Med mindre vi stiller med Rasmus Würtz og Jeppe Curth. De to kan jo INTET rent offensivt!!)
Alle sandheder naturligvis udtalt at præcis de samme personer på nøjagtigt samme tidspunkt.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, lørdag d. 16. marts 201

Indlæg af BoomZ0R » 14. mar 2013, 14:28

Der bliver grædt på forhånd. http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... vores-spil" onclick="window.open(this.href);return false;

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10780
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, lørdag d. 16. marts 201

Indlæg af jonas386 » 14. mar 2013, 15:17

Zee skrev:Der bliver grædt på forhånd. http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... vores-spil" onclick="window.open(this.href);return false;
Man skal måske overveje at lukke røven når man har en konkurrenceforvridende fordel ifht andre klubber. Noget jeg i øvrigt hader ved FCN, og egentlig også FCM og andre lignende klubber, er at de har set lyset, og derfor er der kun én måde at spille fodbold på. Det er så ulækkert arrogant.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, lørdag d. 16. marts 201

Indlæg af Yankee » 14. mar 2013, 18:57

BoT skrev: 1: Hold, der står meget lavt på banen og udelukkende spiller på at ødelægge vores spil (som fx. Esbjerg eller Sønderjyske)
2: Hold, der spiller meget fysisk og "muskler" os ned på midtbanen (som fx Silkeborg og OB i gamle dage)
3. Hold, der er gode i boldbesiddelse og går højt i deres presspil (som fx FCN og FCK).
Du mangler en central uafhængig variabel - nemlig omgivelserne. Hvis vi hver eneste gang spillede på en hurtig kunstbane ville det være bedst at møde Silkeborg/OB hver gang. Hvis vi hver eneste gang spillede i strid blæst eller snevejr er det ikke så rart at møde fysisk stærkere hold (som de sidste to hjemmekampe mod AGF).

Rent taktisk er vores styrke at lægge et superaggressivt pres i perioder af kampen og straffe modstanderens fejl med meget direkte angreb. Omvendt er vi ikke særligt gode til etableret angreb - især ikke hvis banen er halvdårlig. Derudover er vores hold kendetegnet ved at have ret få spillere på den gode side af 80 kg, hvilket har kunnet mærkes i de hidtidige forårskampe uden Augu og Lasse.
Det er sådan, jeg lynhurtigt ville karakterisere det nuværende AaB-hold.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, lørdag d. 16. marts 201

Indlæg af hje1980 » 14. mar 2013, 18:59

jonas386 skrev:
Zee skrev:Der bliver grædt på forhånd. http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... vores-spil" onclick="window.open(this.href);return false;
Man skal måske overveje at lukke røven når man har en konkurrenceforvridende fordel ifht andre klubber. Noget jeg i øvrigt hader ved FCN, og egentlig også FCM og andre lignende klubber, er at de har set lyset, og derfor er der kun én måde at spille fodbold på. Det er så ulækkert arrogant.
Som Lynge sagde af plastic banen... AaB skal kun omstille sig 1-2 gange til et andet underlag.
FCN skal omstille sig 16-17 gange...

Ved godt hvad jeg helst ville vælge...

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, lørdag d. 16. marts 201

Indlæg af jensemand57 » 14. mar 2013, 19:53

Zee skrev:Der bliver grædt på forhånd. http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... vores-spil" onclick="window.open(this.href);return false;
Vi skal da bare forstærke deres flæberi, ved at vinde over dem. :aabfan:

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, lørdag d. 16. marts 201

Indlæg af thomasjn » 15. mar 2013, 11:55

jonas386 skrev:
Zee skrev:Der bliver grædt på forhånd. http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... vores-spil" onclick="window.open(this.href);return false;
Man skal måske overveje at lukke røven når man har en konkurrenceforvridende fordel ifht andre klubber. Noget jeg i øvrigt hader ved FCN, og egentlig også FCM og andre lignende klubber, er at de har set lyset, og derfor er der kun én måde at spille fodbold på. Det er så ulækkert arrogant.
Enig, er så trættende at høre på FCN og lign. klubber med deres skindhellige snak om hvad der er "politisk korrekt" fodbold + jeg da egentlig ikke synes FCN har været så imponerende de sidste par gange vi har mødt dem. I efteråret var de heldige med 1-1 på vores bane og da vi besøgte plasticbanen havde vi godt nok ikke så meget offensivt, men det havde FCN heller ikke og den største udfordring var egentlig underlaget - spejltglat kunstgræs er faktisk nok den værste bane jeg endnu har set i Superligaen og har trods alt set en del.

Vi skal selvfølgelig spille det spil vi er bedst til, men hvor ville jeg da elske, at vi fyldte banen med sand og vandt på en dødbold efter 87 minutter eller kontraangreb efter FCN har kørt bolden rundt i 87% af tiden uden at komme frem til en chance, hvorefter FCN lejren tyr til deres evige tuderi om rigtig fodbold og baner.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, lørdag d. 16. marts 201

Indlæg af BoT » 15. mar 2013, 12:39

Yankee skrev: Du mangler en central uafhængig variabel - nemlig omgivelserne. Hvis vi hver eneste gang spillede på en hurtig kunstbane ville det være bedst at møde Silkeborg/OB hver gang. Hvis vi hver eneste gang spillede i strid blæst eller snevejr er det ikke så rart at møde fysisk stærkere hold (som de sidste to hjemmekampe mod AGF).

Rent taktisk er vores styrke at lægge et superaggressivt pres i perioder af kampen og straffe modstanderens fejl med meget direkte angreb. Omvendt er vi ikke særligt gode til etableret angreb - især ikke hvis banen er halvdårlig. Derudover er vores hold kendetegnet ved at have ret få spillere på den gode side af 80 kg, hvilket har kunnet mærkes i de hidtidige forårskampe uden Augu og Lasse.
Det er sådan, jeg lynhurtigt ville karakterisere det nuværende AaB-hold.
Nu var det bestemt ikke et forsøg på at være andet end dumsmart.

Men du har ret i din analyse. Og jeg synes virkelig Esbjerg-kampen udstillede vores svaghed i det etablerede angrebsspil. Vi var på ingen måde farlige, når Esbjerg havde tid til at organisere forsvaret. Primært fordi, der absolut ingen organisation angående placeringen i feltet ved indlæg var. Hverken Helenius eller Søren F. er farlige med hovedet, men hvis de formåede at placere sig rigtigt - og hvis vi fik skubbet midtbanefolk ind i feltet til at supplere, ville blive langt farligere på de relativit mange indlæg, som vores stærke backs kommer frem til.
Når Augu vender tilbage forventer jeg, at vi får lidt flere dybdeløb ind i feltet fra hans side, hvorved vores indlæg vil blive væsentligt farligere. Indtil da må vi nøjes med at true modstanderen i omstillingerne - hvilket vi da også har haft helt til både mod OB og Esbjerg.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, lørdag d. 16. marts 201

Indlæg af frederikshavneren » 15. mar 2013, 16:25

Lasse og Thelander er udtaget til truppen mod FCN. Spændende om det betyder en bænkplads til Kasper P. Umiddelbart er det en stor forstærkning hvis Lasse er klar til at starte inde, men Lasse mangler kamptræning. Det samme gælder for Thelanders vedkommende.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, lørdag d. 16. marts 201

Indlæg af Kasper » 15. mar 2013, 16:40

Fuld skrald på vest i morgen!

Evig støtte.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, lørdag d. 16. marts 201

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. mar 2013, 16:45

frederikshavneren skrev:Lasse og Thelander er udtaget til truppen mod FCN. Spændende om det betyder en bænkplads til Kasper P. Umiddelbart er det en stor forstærkning hvis Lasse er klar til at starte inde, men Lasse mangler kamptræning. Det samme gælder for Thelanders vedkommende.
Kasper P er slet ikke med i truppen, så det betyder helt klart at Lasse starter inde. Det bør han vel også kunne uden videre, han har ikke engang været ude i 2 uger.

Selv om jeg absolut ikke vil underkende Kasper P's fine præstationer (jeg synes jeg gjorde det langt bedre end man kunne tillade sig at forvente), så er det altså en stor gevinst at have Lasse tilbage, og især mod et hold som Farumdrengene, hvor jeg tror Kasper kunne komme til at se skidt ud.

Hvor vi dog trænger til en sejr over FCN, men jeg tror nu også chancerne for at den kommer i morgen er gode

Besvar