Kamptråd: AC Horsens - AaB, skærtorsdag d. 28. marts 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: AC Horsens - AaB, skærtorsdag d. 28. marts 2013

Indlæg af frederikshavneren » 26. mar 2013, 12:22

Næste kamp som er kampen på udebane mod AC Horsens skærtorsdag kl. 15.00 nærmer sig hastigt. Efter den afbrudte/aflyste snevejrskamp mod FCN skal holdet endelig i aktion igen. Historisk har vi et godt tag på Horsens, selv i Horsens har "salamiholdet" det svært mod os.

Efter en resultatmæssig meget skuffende start på forårssæsonen så skal foråret kickstartes med en sejr på torsdag! Med en sejr vil vi sætte de umiddelbare forfølgere AGF og OB under et stort pres, der er alletiders mulighed for at øge afstanden til AGF da de skal en tur til Brixtofte Park hvor århusianerne med meget stor sandsynlighed taber. Derudover mødes OB og Randers i Odense, hvorfor minimum et af holdene sætter point til. Med andre ord er næste runde enormt vigtig da vi har alletiders mulighed for, at øge afstanden til de nærmeste konkurrenter. Det kræver selvfølgelig en sejr i Horsens, hvilket også er et ufravigeligt krav!

Horsens er bestemt ikke en skræmmende modstander da deres trup mildt sagt ikke er skræmmende. Alligevel har Horsens et solidt hold uden de store profiler og som næsten alle superligaens hold, så lukrerer Horsens i stor stil på kontraangreb, dødbolde og fysik. Spiller for spiller og teknisk vil jeg mene at vi har et noget bedre hold, hvilket skal komme til udtryk på banen.

Håber på følgende line up:

N. Larsen
Dalsgaard - Lasse - KEP - Ahlmann (Patrick)
Kusk - Würtz - Augu (Patrick) - Due (N. Thomsen)
SF - Helenius

Ahlmann er tvivlsom, men hvis han ikke er klar så er Patrick klar til at overtage. På midtbanen er Augu forhåbentlig klar igen. Augu kan nok ikke spille hele kampen, men så må han udskiftes i løbet af
2. halvleg. Due er måske endnu ikke klar, i så fald kan enten N. Thomsen eller Wichmann starte inde.

Håber og forventer en sejr. Vi er virkelig presset efter en række unødvendige dumme pointtab. Hvis vi igen sætter point til så begynder det at se kritisk ud i topstriden!
:aabfan:

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, skærtorsdag d. 28. marts 201

Indlæg af Elscorpio » 26. mar 2013, 14:44

Spillede Augo ikke hele kampen nede i Vejle?

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, skærtorsdag d. 28. marts 201

Indlæg af mich1596 » 27. mar 2013, 22:37

HVORFOR er det så farligt at skrive debat indlæg om kommende kampe???forsår det ikke TO TRE indlæg til to skæbnekampe............kom så i røde hunde 6 pts mod pølserne og fiskerne!!!!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, skærtorsdag d. 28. marts 201

Indlæg af FlæskeFrank » 27. mar 2013, 23:47

Det er svært at blive klog på AaBs niveau her i foråret på baggrund af marts måned. Men med Lasse, Augu og Due tilbage i startopstillingen burde der ligge tre ret sikre point.

Kusk kan ikke være nedslidt efter hans landskampsudtagelsen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, skærtorsdag d. 28. marts 201

Indlæg af frederikshavneren » 27. mar 2013, 23:48

mich1596 skrev:HVORFOR er det så farligt at skrive debat indlæg om kommende kampe???forsår det ikke TO TRE indlæg til to skæbnekampe............kom så i røde hunde 6 pts mod pølserne og fiskerne!!!!
Enig. Jeg forstår det heller ikke. Aktivitetsniveauet her på sitet er godt nok milevidt fra tidligere tiders niveau (ikke ment som en kritik af debattørerne). AaB er for første gang i årevis med i topstriden, tilmed med et hold bestående primært af egenudviklede spillere, som mange har efterspurgt. Den flotte placering til trods er Nordjylland ikke ligefrem præget af fodbold feber, hverken her på sitet eller på stadion (pinligt lavt tilskuer gennemsnit).
Faktisk er der skrevet flere indlæg på Lyngbys debatforum...

Tilbage til selve kampen så tæller kun en sejr. Vi har desperat brug for 3 point!

Narildsen
2. div
2. div
Indlæg: 224
Tilmeldt: 14. mar 2011, 17:04
Geografisk sted: Odense

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, skærtorsdag d. 28. marts 201

Indlæg af Narildsen » 28. mar 2013, 09:06

Hold kæft jeg glæder mig til dagens kamp. Vi skal bare have 3 point, det er indiskutabelt!

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, skærtorsdag d. 28. marts 201

Indlæg af Kempes » 28. mar 2013, 09:19

En meget vigtig kamp, denne her mod Horsens. Sejr og vi er næsten sikker på en top 6 placering. Med et nederlag kan vi til gengæld vinke farvel til alle drømme om medaljer.

Samtidig er denne første akt af et ekstremt pakket kampprogram med 4 kampe på 11 dage. Så lidt selvtillid forud for resten vil være fantastisk.

Heldigvis virker Horsens ikke til at være skræmmende og vores offensiv, burde kunne tilspille sig chancer mod et noget usikkert Horsens-forsvar. Især bør Kusk kunne have fine betingelser på højrekanten. Håber at Rønnow lader bolden passere nogle gange i målet, selv om han vel er et af Superligaens bedste målmænd pt.

Håber desuden at Søren F. kommer igang med målscoringen, så det ikke bare er Helenius/Kusk duoen modstanderne skal passe på.

Defensivt frygter jeg deres dødbolde og langskud fra Retov og Spelmann.

Jeg tror på point, men sælger gerne kampen for 1-1.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, skærtorsdag d. 28. marts 201

Indlæg af Yankee » 28. mar 2013, 09:34

Målsætningen idag må være at Horsens ikke skal have et bagrum at spille i. Charles Takyi (?) har gjort det godt, men primært på udebane og mod modstandere, der mødte Horsens relativt højt på banen. Det kommer vi ikke til idag. Vi skal stå bag midterlinjen og tage imod med KEP og Lasse. Horsens prøver til tider at have bolden meget, og det kan vi virkelig straffe. De har ikke ret mange kreative eller udfordrende spillere, og så handler det om at vi ikke skal bruge 4-5 chancer på at få scoret vores mål. 1 kontra - 1 mål - bam. Sådan skal det køre i en kamp som idag.

Jeg tror vi vinder kampen 1-0.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, skærtorsdag d. 28. marts 201

Indlæg af jernskjorten » 28. mar 2013, 10:53

mich1596 skrev:HVORFOR er det så farligt at skrive debat indlæg om kommende kampe???forsår det ikke TO TRE indlæg til to skæbnekampe............kom så i røde hunde 6 pts mod pølserne og fiskerne!!!!
Hvis man ikke har andet at sige end "Kom så røde hunde...", kan man vel lige så godt lade være. (overbærende smiley)

Som andre er inde på, har vi ikke den værste statistik mod Horsens, men vi mangler måske lige 10-15% tro på egne evner efter en lidt svingende sæsonstart, hvor vi selvfølgelig mangler at smage sejrens sødme. Spillet har egentlig været godt, og jeg har personligt været meget begejstret for, at Helenius og Frederiksen har virket gennembrudsstærke fra start. Det bør jo være en opadgående kurve, efterhånden som de lærer hinanden bedre at kende. Frederiksen er en arbejdshest og løber mange meter for at presse boldholderen.

Det kan vel både blive en dreng og en pige i dag. Ham Takyi-fyren kan blive en håndfuld at lukke ned for. Jeg har ikke det store kendskab til ham, og har ikke set ham for alvor i aktion, men hvis han lever op til beskrivelserne, så skal vores forsvar være godt forberedte. En sejr er i hvert fald ikke "et ufravigeligt krav", som trådstarteren mener.

Off-topic - lidt: nogen har travlt med at gøre hver kamp dette forår til "skæbnekampen", der afgør, om vi skal have medaljer, er sikre på top 6, og hvad ved jeg. Der mangler stadig 10 runder (11 for os og et par stykker mere), så nej - dagens resultat (eller de 4 foregående) afgør ikke, hvor vi ender. Horsens er ikke uden muligheder i dag, og vi præsterer ikke på et stabilt højt niveau, så en sejr til hjemmeholdet i dag vil ikke være det mest mystiske, der er sket. Og vi vil stadig kunne nå en 2.-plads. Eller en 8.-plads...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, skærtorsdag d. 28. marts 201

Indlæg af FlæskeFrank » 28. mar 2013, 11:27

Kamp skærtorsdag bringer altid dette minde tilbage for mig:

Skærtorsdag - 5. april - taber vi 2-0 til FCM. Jeg begynder for første gang i Hamrens tid, at tro, at dem som ihærdig vil af med træneren, at det måske er rigtig at skifte træner og Hamren ikke havde mere at byde ind med for AaB. Efterfølgende vinder vi anden påskedag 6-4 over Silkeborg og slutter med bronzemedaljer.

Så uanset om vi vinder eller taber i dag, så har troen frem til på mandag.

Men hvor ville en sejr i dag lune.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, skærtorsdag d. 28. marts 201

Indlæg af Kempes » 28. mar 2013, 12:11

jernskjorten skrev:
mich1596 skrev:
Off-topic - lidt: nogen har travlt med at gøre hver kamp dette forår til "skæbnekampen", der afgør, om vi skal have medaljer, er sikre på top 6, og hvad ved jeg. Der mangler stadig 10 runder (11 for os og et par stykker mere), så nej - dagens resultat (eller de 4 foregående) afgør ikke, hvor vi ender. Horsens er ikke uden muligheder i dag, og vi præsterer ikke på et stabilt højt niveau, så en sejr til hjemmeholdet i dag vil ikke være det mest mystiske, der er sket. Og vi vil stadig kunne nå en 2.-plads. Eller en 8.-plads...
Føler lidt dette var et hint til mit indlæg. Og Jeg er naturligvis enig i at intet afgjort med 9 kampe tilbage, selv med et nederlag. I teorien kan vi endda stadig nå at blive mestre.

Men med et nederlag er der kun 5 point ned til 7. pladsen og de kan hurtigt forsvinde, især for et hold der kun har fået 2 point i 4 kampe, og ikke har vundet de seneste mange kampe.
Her vil forskellen på 10 point ned til FCM (hvis vi vinder) sandsynligvis betyde at de ikke henter os.

Gabet til medaljekampen vil også være så stor at det kan blive overordentligt vanskeligt at hente Randers eller FCN - allerede nu synes jeg faktisk det ser svært ud at hente dem.

Som jeg ser det er der brug for lidt medvind og selvtillid til de unge spillere, og det kommer altså kun via sejre.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, skærtorsdag d. 28. marts 201

Indlæg af Ham der Emil » 28. mar 2013, 12:20

Første tur på Casa Arena. Hvor parkerer vi nemmest henne?

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, skærtorsdag d. 28. marts 201

Indlæg af jensemand57 » 28. mar 2013, 12:40

Det vigtigte ved denne kamp. må være en sejr. Hvad det så rækker til i tabellen kommer i anden række. Holdet har ikke vundet i mange kampe nu, derfor vil en sejr give dem et skub i den rigtige mentale retning.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, skærtorsdag d. 28. marts 201

Indlæg af frederikshavneren » 28. mar 2013, 12:47

Hvis ambitionerne om en top 4 placering skal være realistisk så kræver det en sejr i eftermiddag især med tanke på de næste 2 kampe (Esbjerg ude og FC Nordsjælland hjemme), som er hold vi notorisk har det svært imod.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, skærtorsdag d. 28. marts 201

Indlæg af jernskjorten » 28. mar 2013, 13:02

Ham der Emil skrev:Første tur på Casa Arena. Hvor parkerer vi nemmest henne?
Sigter selv efter nogle af virksomheds-pladserne på Ane Stauning Vej eller ved Business College på Stadionsvej. Jeg ved ikke, hvor eftertragtede de er blandt de lokale.
Kempes skrev:
jernskjorten skrev: Off-topic - lidt: nogen har travlt med at gøre hver kamp dette forår til "skæbnekampen", der afgør, om vi skal have medaljer, er sikre på top 6, og hvad ved jeg. Der mangler stadig 10 runder (11 for os og et par stykker mere), så nej - dagens resultat (eller de 4 foregående) afgør ikke, hvor vi ender. Horsens er ikke uden muligheder i dag, og vi præsterer ikke på et stabilt højt niveau, så en sejr til hjemmeholdet i dag vil ikke være det mest mystiske, der er sket. Og vi vil stadig kunne nå en 2.-plads. Eller en 8.-plads...
Føler lidt dette var et hint til mit indlæg. Og Jeg er naturligvis enig i at intet afgjort med 9 kampe tilbage, selv med et nederlag. I teorien kan vi endda stadig nå at blive mestre.

Men med et nederlag er der kun 5 point ned til 7. pladsen og de kan hurtigt forsvinde, især for et hold der kun har fået 2 point i 4 kampe, og ikke har vundet de seneste mange kampe.
Her vil forskellen på 10 point ned til FCM (hvis vi vinder) sandsynligvis betyde at de ikke henter os.

Gabet til medaljekampen vil også være så stor at det kan blive overordentligt vanskeligt at hente Randers eller FCN - allerede nu synes jeg faktisk det ser svært ud at hente dem.

Som jeg ser det er der brug for lidt medvind og selvtillid til de unge spillere, og det kommer altså kun via sejre.
Det er klart, at det bliver ikke nemmere at holde fast i top 3-4, når vi ikke vinder kampe. Jeg synes blot, at det er lidt en floskel, at "denne kamp skal vindes, hvis vi skal ende i top et-eller-andet." For at komme med samme udsagn ugen efter - og et nederlag senere (det sidste er en generel betragtning - ikke møntet direkte på dig, Kempes).

Nu vil jeg ud og varme Mazdaratien op til en køretur til Casa Arena (tåbeligt navn), til 3 sikre point til de bolsjestribede. Ellers rykker vi ned.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, skærtorsdag d. 28. marts 201

Indlæg af AllanPedersen » 28. mar 2013, 13:57

nogen der kender til et link!? af ukendte årsager har jeg præcis ikke kanal 8 i min store tv pakke.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, skærtorsdag d. 28. marts 201

Indlæg af frederikshavneren » 28. mar 2013, 14:04

AaB starter med følgende line up:

Nicolaj
Dalsgaard - Lasse - KEP - Ahlmann
Kusk - Wurtz - Paddy - Wichmann
SF - Helenius

Augu og Due starter dermed på bænken. Interessant startopstilling.

Bau
Drenge
Drenge
Indlæg: 46
Tilmeldt: 26. mar 2008, 10:21
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, skærtorsdag d. 28. marts 201

Indlæg af Bau » 28. mar 2013, 14:05

http://www.wiziwig.tv/broadcast.php?mat ... art=sports" onclick="window.open(this.href);return false;

Du skal ikke bruge Unibet eller Bet365s link

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, skærtorsdag d. 28. marts 201

Indlæg af AllanPedersen » 28. mar 2013, 14:08

Bau skrev:http://www.wiziwig.tv/broadcast.php?mat ... art=sports

Du skal ikke bruge Unibet eller Bet365s link
har du tjekket det?
Fordi jeg har en Bet356 Konto og de reklamere altid med at vise kampene..
Men så snart man så logger sig ind og går på.. så er den ikke på listen over tilladte kampe fra Danmark.

Tror jeg har prøvet det Bet365 stunt 7-8 gange de sidste 2 sæsonner

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, skærtorsdag d. 28. marts 201

Indlæg af Califfen » 28. mar 2013, 14:13

FlæskeFrank skrev:Kamp skærtorsdag bringer altid dette minde tilbage for mig:

Skærtorsdag - 5. april - taber vi 2-0 til FCM. Jeg begynder for første gang i Hamrens tid, at tro, at dem som ihærdig vil af med træneren, at det måske er rigtig at skifte træner og Hamren ikke havde mere at byde ind med for AaB. Efterfølgende vinder vi anden påskedag 6-4 over Silkeborg og slutter med bronzemedaljer.

Så uanset om vi vinder eller taber i dag, så har troen frem til på mandag.

Men hvor ville en sejr i dag lune.
Skærtorsdag 1999.

Vi har indledt foråret halvsløvt, og har brug for en sejr, for at hænge på i guldkampen. Vi spiller en fremragende kamp på Gladsaxe Stadion, og vinder 1-0 over AB på et lækkert hovedstødsmål af Frank Strandli i første halvleg. Anden halvleg bruges på at køre sejren hjem via Hans Backes fantastiske kontrollerende offensive/defensive fodboldfilosofi. Sejren giver momentum til resten af sæsonen, og det kulminerer med mesterskabet et par mdr senere..

Besvar