Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af AllanPedersen » 1. apr 2013, 15:05

limey skrev:Vi spiller bare notorisk ringe imod hold som Silkeborg og Esbjerg. Jeg er sikker på at nok skal vende snart, for i mange af kampene (ikke den i dag) har der været masser af gode momenter og vi så i efteråret, at når vi rammer en stime så rammer vi den godt. Jeg er nødt til at gentage hvad jeg sagde i kamtråden imod Horsens:
For mig er det vigtigste i denne sæson dog, at de unge spillere bliver mere erfarne og får nogle superligakampe i bæltet. De fleste havde regnet med en overlevelseskamp i denne sæson og da vi heldigvis er blevet forskånet for dette, kan drengene spille uden for meget pres, hvilket, i mine øjne, er truppens største problem i øjeblikket (altså at håndtere forventninger). Der bliver betalt dyre lærepenge i dette forår med de dumme pointtab i kampenes sidste fase, men det er en uvægerlig ting som en ung og uerfaren trup skal igennem - og så er det godt, at det ikke er fatalt ifht. nedrykning. Vi kender næsten denne trups topniveau og rammer de det hver gang snakker vi ædelmetal, men det kræver at truppen vænner sig til at kunne håndtere hårdt fysisk spillende og defensivt indstillede hold som kæmper i 94 minutter for et enkelt point.
den der gamle snak.. om at vores unge spillere skal blive mere erfarne og vænne sig til ligaen..
hvad kan vi bruge det til når vi konstant er tvunget til at sælge dem!?
Hvem ryger til sommer? Kusk? Helenius? Dem begge 2?
Så skal vi have nye unge ind, Nikolaj Thomse, måske Blåbjerg, Pedersen, måske Viktor Ahlmann snart.. også ham der Lukas Spalvis
og så starter vi forfra hvor folk siger 'de er unge og skal lige nå at spille nogle sæsonner'

men det gør vores unge spillere jo ikke.. de ryger videre.. dem af dem som har 'x' faktoren gør i hvert fald
og så står vi tilbage med de mere eller mindre spildte talenter som Wichmann..

Brugeravatar
Popnizzen
Landshold
Landshold
Indlæg: 961
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:14
Geografisk sted: Fredericia

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af Popnizzen » 1. apr 2013, 15:06

Ikke at jeg skal blande mig i jeres mudderkastning, men som en anden brugere tidligere har skrevet så skal man rose holdet når de gør det godt, men man skal fandme også have lort til at kritisere det når de spiller ad helvede til som i dag.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af AllanPedersen » 1. apr 2013, 15:07

Poker-One-Kenobi skrev: Men hvis du ikke havde forventet det, hvad hidser du dig så op over? Sviner du også den lokale kioskejer til når du ikke vinder i Lotto?

Aner hvad du snakker om med Lynge, men du har vel svinet ham til fordi han ikke leverede det du havde håbet/forventet. For svines det skal der, spillere og ansatte, det er jo sådan det skal være.....
Skal vi lige læse sammen hvad jeg skrev Poker-One-Kenobi?
Det du svarede på og himlede op om hvad jeg ikke kunne tillade mig at forvente

"havde håbet på Europæisk spil (4) plads.. kun pga. af vores økonomi for klubben
det havde været rart at få lidt penge i kassen der

Men det ligner en 6-7 plads når sæsonnen er slut lige nu

kan ikke se hvorfor AGF ikke skulle passere os som OB allerede har gjort"


Det her er hvad jeg skrev... uha en tilsvining af holdets præstation setudover et år
Hold da op hvor jeg giver den los...
K-V-Æ-R-U-L-A-N-T... PokerOneKenobi..

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af doukas » 1. apr 2013, 15:08

MHJ skrev:Æv med øv på. Det var et drop, men det er næppe Nikolajs skyld vi ikke formår at skabe chancer i anden halvleg. Jeg hader egentlig når folk brokker sig over det, men må erkende at det netop var 'vildskab' og 'fight' vi manglede i dag. Ikke at jeg tror spillerne bevidst holder noget tilbage, men det virker som om det sidder mentalt i dem, at man skal spille sikkert, og løbe i position, i stedet for at tage de nødvendige chancer, og spille aggresivt. Et eller andet sted falder den jo tilbage på trænerstaben. På den anden side spiller EFB bare pisse godt på hjemmebane, og de er som de spiller nu, et hold vi bør have problemer med.

pis.

Top 3:
Patrick Kristensen
Ahlmann
Lasse/KEP

Bund 3:
Augo
Dalle
Due

Dommer: ok præstation
Banen: elendig
Vejret: fint
Humøret: luk røven
Enig, dog synes jeg helt klart at Kusk står for den dårligst præsentation i dag. Rimelig usynlig, og når han havde bolden, så gjort han 9 ud af 10 gange det forkerte med den. Skuffende, når man ved hvad manden er i stand til på en god dag.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 1. apr 2013, 15:08

Popnizzen skrev:Ikke at jeg skal blande mig i jeres mudderkastning, men som en anden brugere tidligere har skrevet så skal man rose holdet når de gør det godt, men man skal fandme også have lort til at kritisere det når de spiller ad helvede til som i dag.

Bare rolig, der er folk med rigelig lort på kontoen der nok skal kritisere løs...

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af Remark » 1. apr 2013, 15:09

det ville være enormmmmmmmmt tiltrænkt økonomi at kunne komme til europa..
det er totalt ligemeget at vi ikke kan nå langt
det handler om vi er helt og aldeles fallit..[/quote]

Nu er vi jo rent faktisk ikke fallit, men derimod meget fattige. Der er en væsentlig forskel. Skulle vi mod forventning kvalificere os til Europa på en fjerdeplads, venter der kvalkampe mod obskure hold som næppe giver det store på tv eller tilskuerfronten. Tvivler også på, at der er de store sponsorbonus for europæisk plads. Truppen, der vel kun får tilgang af flere unge, vil blive presset maksimalt samtidig med, at Helenius måske er væk.

Jeg vil til enhver tid hellere have en mellemsæson i ligaen end kæmpe i bunden igen for at have været i Europa og ryge ud mod Sigma Olumuc i røvsyg kvalkamp i augustregnvejr.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af limey » 1. apr 2013, 15:09

AllanPedersen skrev:
limey skrev:Vi spiller bare notorisk ringe imod hold som Silkeborg og Esbjerg. Jeg er sikker på at nok skal vende snart, for i mange af kampene (ikke den i dag) har der været masser af gode momenter og vi så i efteråret, at når vi rammer en stime så rammer vi den godt. Jeg er nødt til at gentage hvad jeg sagde i kamtråden imod Horsens:
For mig er det vigtigste i denne sæson dog, at de unge spillere bliver mere erfarne og får nogle superligakampe i bæltet. De fleste havde regnet med en overlevelseskamp i denne sæson og da vi heldigvis er blevet forskånet for dette, kan drengene spille uden for meget pres, hvilket, i mine øjne, er truppens største problem i øjeblikket (altså at håndtere forventninger). Der bliver betalt dyre lærepenge i dette forår med de dumme pointtab i kampenes sidste fase, men det er en uvægerlig ting som en ung og uerfaren trup skal igennem - og så er det godt, at det ikke er fatalt ifht. nedrykning. Vi kender næsten denne trups topniveau og rammer de det hver gang snakker vi ædelmetal, men det kræver at truppen vænner sig til at kunne håndtere hårdt fysisk spillende og defensivt indstillede hold som kæmper i 94 minutter for et enkelt point.
den der gamle snak.. om at vores unge spillere skal blive mere erfarne og vænne sig til ligaen..
hvad kan vi bruge det til når vi konstant er tvunget til at sælge dem!?
Hvem ryger til sommer? Kusk? Helenius? Dem begge 2?
Så skal vi have nye unge ind, Nikolaj Thomse, måske Blåbjerg, Pedersen, måske Viktor Ahlmann snart.. også ham der Lukas Spalvis
og så starter vi forfra hvor folk siger 'de er unge og skal lige nå at spille nogle sæsonner'

men det gør vores unge spillere jo ikke.. de ryger videre.. dem af dem som har 'x' faktoren gør i hvert fald
og så står vi tilbage med de mere eller mindre spildte talenter som Wichmann..
Ja. Det er træls at være fan af AaB.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af Brent » 1. apr 2013, 15:10

Hold nu kæft hvor er vi ringe, endnu engang stempler vi ud af kampen i anden halveg. Det værste er næsten at vi smider point mod alle de forventede dårligere hold, Esbjergx2, Silkeborg og Horsens og i alle kampene gider vi kun spille første halveg. Det er i den grad grund til alvorlige panderynker. Jeg finder ihvertfald absolut ingen glæde i, at vi måske ender på en 7.plads som andre debattører.

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af JFL » 1. apr 2013, 15:11

jonas386 skrev:Jeg er sgu mere sikker ved Nikolaj end jeg var ved Jimmy eller Zaza i den sidste sæson.
Sagen er bare, at Nikolaj Larsen er et eller to niveauer under, hvad han præsterede før vinterpausen. Han startede foråret med at være skræmmende elendig i fødderne og har siden bygget på med usikre indgreb og drop. Om han er ringere eller bedre end Jimmy og Zaza er ligegyldigt.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af AllanPedersen » 1. apr 2013, 15:12

limey skrev:
AllanPedersen skrev:
limey skrev:Vi spiller bare notorisk ringe imod hold som Silkeborg og Esbjerg. Jeg er sikker på at nok skal vende snart, for i mange af kampene (ikke den i dag) har der været masser af gode momenter og vi så i efteråret, at når vi rammer en stime så rammer vi den godt. Jeg er nødt til at gentage hvad jeg sagde i kamtråden imod Horsens:
For mig er det vigtigste i denne sæson dog, at de unge spillere bliver mere erfarne og får nogle superligakampe i bæltet. De fleste havde regnet med en overlevelseskamp i denne sæson og da vi heldigvis er blevet forskånet for dette, kan drengene spille uden for meget pres, hvilket, i mine øjne, er truppens største problem i øjeblikket (altså at håndtere forventninger). Der bliver betalt dyre lærepenge i dette forår med de dumme pointtab i kampenes sidste fase, men det er en uvægerlig ting som en ung og uerfaren trup skal igennem - og så er det godt, at det ikke er fatalt ifht. nedrykning. Vi kender næsten denne trups topniveau og rammer de det hver gang snakker vi ædelmetal, men det kræver at truppen vænner sig til at kunne håndtere hårdt fysisk spillende og defensivt indstillede hold som kæmper i 94 minutter for et enkelt point.
den der gamle snak.. om at vores unge spillere skal blive mere erfarne og vænne sig til ligaen..
hvad kan vi bruge det til når vi konstant er tvunget til at sælge dem!?
Hvem ryger til sommer? Kusk? Helenius? Dem begge 2?
Så skal vi have nye unge ind, Nikolaj Thomse, måske Blåbjerg, Pedersen, måske Viktor Ahlmann snart.. også ham der Lukas Spalvis
og så starter vi forfra hvor folk siger 'de er unge og skal lige nå at spille nogle sæsonner'

men det gør vores unge spillere jo ikke.. de ryger videre.. dem af dem som har 'x' faktoren gør i hvert fald
og så står vi tilbage med de mere eller mindre spildte talenter som Wichmann..
Ja. Det er træls at være fan af AaB.
Hvad er det du vil frem til? Skal man konstant være glad og lykkelig når det går skidt!?
For det går sku da skidt.. hvis vi skal se udover de sidste 4 år.. så går det forfærdeligt
Pengene fosser ud af kassen, vi har ikke råd til at holde på vores nye spillere
vi smider point efter point væk lige nu i ligaen, som vi havde sådan overpræsteret os frem til.

I sidder et par stykker herinde der altid kaster sig over en der har noget negativt at sige.
Men i har bare intet at komme med, for det går af helvede til for AaB..
Det er pisse træls at være AaB fan i dag.

Aranza
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 10
Tilmeldt: 21. sep 2008, 14:48

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af Aranza » 1. apr 2013, 15:13

Ikke svært at forstå, at de taber med den indstilling og passivitet og også forståeligt at Wickmann røg ud efter en time eftersom, at han jo var ibyen søndag nat!! Dybt useriøst...

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af Bundgaard » 1. apr 2013, 15:15

jeg syntes vi spiller en ok første halvleg men så falder hele holdet sammen, med et uheldig ingreb af nicolej Larsen, det jeg så ikke forstår at man piller Søren Frederiksen ud for Curth, Søren er en af de bedste på banen, om vi taber 1 eller 2-0 er da lige meget. Jeg ville have pillet Ahlman ud curt ind vendt PK og Dalle også bare angrib, men nu er jeg jo ikke træner, så der er nok så meget jeg ikke forstår

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af jernskjorten » 1. apr 2013, 15:15

Øv. Vi er vist røget ind i den stime af halvdårlige resultater, som man sad og ventede på i efteråret. 1-0 på udebane mod Esbjerg er jo ikke verdens mest mystiske resultat. Dét, der irriterer mig mest lige nu, er at det gør det sværere for holdet at fokusere på de gode ting, der trods alt har været i flere kampe i foråret. I stedet flytter fokus til begyndende krise-snak i krogene, frygten for at falde igennem og tvivlen på egne evner. Vi mangler virkelig en sejr til at løsne op!

Positivt i dag: vi begynder at se et AaB-hold, der er farlige på dødbolde. Det har vi ikke været i 100 år, så forhåbentlig er Kuhn ved at få lært gutterne nogle tricks, som dem vi så med guld-holdet.

Negativt: pausen tager os igen ud ligesom i Horsens. Esbjerg skruer - som forventet - op for blusset efter pausen, og igen kommer vi til at virke rystede, usikre og forvirrede over, hvad der egentlig skal ske.

Jeg har lige nu svært ved at se, at vi kan lukke ned for FCN's offensive kræfter på torsdag, men chancerne skal nok komme - så er det bare med at udnytte dem.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2013
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af 9520AaB » 1. apr 2013, 15:16

Skal vi nu ikke bare alle være venner. Fakta er, vi er bedre end Brøndby, og vi har en bedre målmand end dem. Punktum slut finale, så er den simpelthen ikke længere. Alle andre sammenligninger er ligegyldige.
Ps. PT har vi også en bedre økonomi.

AalborgTrendies

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af AalborgTrendies » 1. apr 2013, 15:19

Lige et par ting:
Esbjerg spillede i dag totalt uden pondus. Så kan man ikke undskylde sig med at de ellers har spillet godt. De skaber intet, deres bedste spillere er middelmådige i dag, og derfor er det også en katastrofe at vi ikke får point.

Selvfølgelig skal vi være glad for ikke at ligge i dyndet nu, men vi lå altså godt til inden denne halv-sæson, og med et ret overkommeligt program. Så er det tilladt at være skuffet over, at vi har pisset point væk i den ene kamp efter den anden efter vinterpausen.
Og flere spillere lader til at være totalt gået i stå form-mæssigt.

Kent Nielsen må ærgre sig over, at han ikke mente Ronnie var god nok, og i stedet brugte lønkroner på en afdanket Curth der (i min optik) ikke kommer til at spille en rolle på det nuværende AaB-hold mere. Han er nede som 5.angriber.

Vi har akut brug for en central midtbanespiller med drive,teknik og overblik, man kan håbe Viktor Ahlmann får chancen næste sæson.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af Hovedet » 1. apr 2013, 15:25

Vi har været så forblændede af de fantastiske 5 kampe i efteråret og Brøndbys overlevelseskamp, at vi har næsten har glemt hvor pauver en forfatning, AaB i praksis befinder sig i. Reelt drejer det sig alene for AaB om at undgå 11. pladsen - og det i al overskuelig fremtid, da den økonomiske situation i klubben er og bliver kritisk. Vi skal glæde os over den gode start, for den har nu 2 år i træk forhindret AaB i at blive del af nedrykningsspillet, om end der stadig mangler nogle point i år, før vi kan trække vejret lettet. Reelt har AaB - med undtagelse af de berømte 5 kampe - i langt størstedelen af sæsonen spillet som den nedrykningskandidat, de på forhånd blev tippet til at være. Snakken om Europa Cup er idiotisk af flere årsager; dels fordi AaB ganske enkelt ikke er særlig gode, dels fordi samme Europa Cup i langt de fleste tilfælde er en klam fidus rent økonomisk, medmindre vi taler Champions League.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1964
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af Tyskeren » 1. apr 2013, 15:27

Nikolaj Larsen er bare ikke god nok... Ikke bare pga målet, som er et klart drop, men han er så utrolig dårlig med fødderne! Hvornår har han sidst stået en kamp hvor han har vundet point til AaB?? Syntes virkelig Lynge skal lave hans sidste signing i en ny målmand inden han stopper - men det kommer ikke til at ske.. Fint nok at vi skal satse på de unge - men på målmandspladsen skal vi være stærke!

Nikolaj Thomsen kommer igen ind og laver 3-4 boldtab og håbløse afleveringer - er så træt af ham! Fatter ikke hvorfor Curth kommer ind i stedet for S. Frederiksen.. Hvorfor satser vi ikke?

Man blir sgu helt misundelig på den bænk som EFB havde.. Puha vi er tynde!!!!!

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af jensemand57 » 1. apr 2013, 15:27

Ærgerligt. Jeg så ikke kampen, men har lige set målet. Selvfølgelig er det et drop. Men jeg tror, at alle målmænd vil opleve at droppe, derfor ingen surhed over dette. Det er blot at sige til Larsen " kom igen, du ved du kan".

Munken
Junior
Junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 19. jul 2010, 09:58
Favoritspiller: Henning Munk Jensen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af Munken » 1. apr 2013, 15:33

jensemand57 skrev:Ærgerligt. Jeg så ikke kampen, men har lige set målet. Selvfølgelig er det et drop. Men jeg tror, at alle målmænd vil opleve at droppe, derfor ingen surhed over dette. Det er blot at sige til Larsen " kom igen, du ved du kan".
Det er sgu da befriende at høre, at der trods alt er normalt tænkende individer i dette forum. :) Fri mig for Allantumpepedersens evindelige udtalelser om noget han intet begreb har om.

Munken
Junior
Junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 19. jul 2010, 09:58
Favoritspiller: Henning Munk Jensen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af Munken » 1. apr 2013, 15:35

AllanPedersen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
AllanPedersen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
AllanPedersen skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Allan, luk røven. Synd for Larsen, men sådan må det være med en ung spiller på posten, vores unge spillere på resten af banen er jo heller ikke ligefrem fejlfrie.
Jeg kommenterer spillerne præcis som jeg har lyst til, fuldstændig ligesom i andre gør..
så pis du selv af hvis du ikke gider høre på det.

vores unge spillere kan skiftes ud... Larsen er vores førstekeeper.
Derudover så har han hvad? stået fast i 2 sæsonner nu?
Hvis han ikke er god nok er han ikke god nok.. og han koster point.
selv de mest ufarlige skud holder man vejret ved.
Du er jo helt væk...



Så fortæl mig hvordan du oplevede målet mod os?
Du mener måske han indtil 'denne enkelte fejl' har været en stenstøtte for os?
Hans perfekte kommunikation med forsvaret der gav det første mål i sidste runde
det var på ingen måde hans skyld?
Selvfølgelig er det et drop... men det gør ham da ikke til en elendig målmand som ikke er god nok. At du kan få øje på en masse fejl fra ham som har kostet os point, kan jeg da virkelig kun grine af. Nicolai har stået en rigtig fin sæson.
sjovt du bruger 'drop' og 'rigtig fin sæson' i samme sætning om vores keeper.
Der er vi så nok bare uenige..
@AllanPedersen er og bliver et narhoved

Besvar