Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af frederikshavneren » 30. mar 2013, 17:05

Midt i det tætte kampprogram er det allerede tid til at se frem til næste kamp, som er udekampen på mandag kl. 13.00 i Esbjerg. Efter en resultatmæssig dybt skuffende start på foråret så trænger vi virkelig til en sejr, hvis top 4 målsætningen skal virke realistisk. Kan ikke blive ved med at regne med, at konkurrenterne hjælper os.
Spillemæssigt har der været fremgang at spore i de seneste kampe, men vi er stadigvæk enormt sårbare når modstanderne presser os fysisk og på defensive dødbolde.

Kampen i Esbjerg bliver enormt spændende. Hvis vi skal vinde
så kræver det at kampen bliver spillet på vores præmisser. Hvis kampen bliver på Esbjergs præmisser med lynhurtige kontraangreb, dødbolde og et fysisk slag, så får vi det enormt svært. Statistisk er Esbjerg en skrækmodstander. I superligaen har vi ikke besejret fiskerne i de seneste 9 indbyrdes kampe!

Håber på følgende line up:

N. Larsen
Dalsgaard - Lasse - KEP - Ahlmann
Kusk - Augu - Patrick - Wichmann
SF - Helenius

Wurtz har karantæne, hvorfor Augu formentlig starter inde. Desværre er Augu slet ikke oppe i niveau, men tror at vi får brug for Augu til at stabilisere midtbanen. Jeg tror i det hele taget at midtbanen blir altafgørende, kan godt frygte at vi bliver overmatchet fysisk.
Håb

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 11. jul 2005, 13:33
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af Super Hansen » 30. mar 2013, 20:04

frederikshavneren skrev:Midt i det tætte kampprogram er det allerede tid til at se frem til næste kamp, som er udekampen på mandag kl. 13.00 i Esbjerg. Efter en resultatmæssig dybt skuffende start på foråret så trænger vi virkelig til en sejr, hvis top 4 målsætningen skal virke realistisk. Kan ikke blive ved med at regne med, at konkurrenterne hjælper os.
Spillemæssigt har der været fremgang at spore i de seneste kampe, men vi er stadigvæk enormt sårbare når modstanderne presser os fysisk og på defensive dødbolde.

Kampen i Esbjerg bliver enormt spændende. Hvis vi skal vinde
så kræver det at kampen bliver spillet på vores præmisser. Hvis kampen bliver på Esbjergs præmisser med lynhurtige kontraangreb, dødbolde og et fysisk slag, så får vi det enormt svært. Statistisk er Esbjerg en skrækmodstander. I superligaen har vi ikke besejret fiskerne i de seneste 9 indbyrdes kampe!

Håber på følgende line up:

N. Larsen
Dalsgaard - Lasse - KEP - Ahlmann
Kusk - Augu - Patrick - Wichmann
SF - Helenius

Wurtz har karantæne, hvorfor Augu formentlig starter inde. Desværre er Augu slet ikke oppe i niveau, men tror at vi får brug for Augu til at stabilisere midtbanen. Jeg tror i det hele taget at midtbanen blir altafgørende, kan godt frygte at vi bliver overmatchet fysisk.
Håb

Kan ikke være mere enig...

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af Elscorpio » 30. mar 2013, 20:18

frederikshavneren skrev: Håber på følgende line up:

N. Larsen
Dalsgaard - Lasse - KEP - Ahlmann
Kusk - Augu - Patrick - Wichmann
SF - Helenius

Wurtz har karantæne, hvorfor Augu formentlig starter inde. Desværre er Augu slet ikke oppe i niveau, men tror at vi får brug for Augu til at stabilisere midtbanen. Jeg tror i det hele taget at midtbanen blir altafgørende, kan godt frygte at vi bliver overmatchet fysisk.
Håb
Hvornår får Patrick lov at spille ude på kanten igen??

Jeg så hellere Due og Kusk på kanterne og så med Wichmann og Augo inde centralt når nu Pølsen desværre har karantæne

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af degn » 30. mar 2013, 20:51

Elscorpio skrev:
frederikshavneren skrev: Håber på følgende line up:

N. Larsen
Dalsgaard - Lasse - KEP - Ahlmann
Kusk - Augu - Patrick - Wichmann
SF - Helenius

Wurtz har karantæne, hvorfor Augu formentlig starter inde. Desværre er Augu slet ikke oppe i niveau, men tror at vi får brug for Augu til at stabilisere midtbanen. Jeg tror i det hele taget at midtbanen blir altafgørende, kan godt frygte at vi bliver overmatchet fysisk.
Håb
Hvornår får Patrick lov at spille ude på kanten igen??

Jeg så hellere Due og Kusk på kanterne og så med Wichmann og Augo inde centralt når nu Pølsen desværre har karantæne
byt hellere Wichmann med Due og lad Patrick blive inde

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af FlæskeFrank » 30. mar 2013, 22:43

Jeg tror fuldt og fast på en sejr. Selvfølgelig skal Due have kanten.

Jeg tror de mange mål gør at holdet stadig har meget selvtillid, så med en Lasse oppe i gear så skal vi nok holde nullet og få sejren hjem. Vi skal nok lave en pind.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af Yankee » 31. mar 2013, 10:33

Det bliver utroligt hårdt at undvære Rasmus Würtz. Augu har været langt ved siden af sig selv og en decideret svaghed i de få optrædener han har fået, og det er lige før jeg foretrækker en løsning uden ham.

Men vi husker vel også alle den legendariske kamp i Esbjerg, hvor Augu kommer ind med 20 minutter igen og vender både kampen og en sløj sæsonstart til en stærk udesejr. Følgerne af den kamp behøver vi vel ikke minde hinanden om.

Hvis vi kan finde samme kreativitet, selvtillid og tempo frem som i første halvleg mod Horsens kan vi sagtens score indtil flere mål. Samtidig bør vi kunne holde Esbjerg på maksimalt et enkelt. Problemet kan være om de manglende sejre har sat sig i hovederne på spillerne. Vi skal bruge en lige så god første halvleg som i de foregående 4 kampe, og så for guds skyld holde fast og få sat sig igennem i anden halvleg. Kan vi komme foran i morgen er jeg helt overbevist om at vi endelig får vores sejr. Bedre er Esbjerg ikke - især ikke når de jagter en føring.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af mich1596 » 31. mar 2013, 15:08

Jeg håber self på 3 pts i Esbjerg.men syntes godtnok det ser svært ud :thumbsdown: Rasmus i karantæne, Augo kan vel max spille 1 time, due måske det samme......det efterlader os godtnok tynde på midtbanen........en sidste halv time med patrick og wichmann på midten..... måske det kunne hjælpe at bruge Curth/toft som alternativ til SF i front så han kan rykkes tilbage på fløjen, alternativt kan curth også spille fløj.fælles for begge er at de også mangler kampform.

Der er jo også hallur og Thomsen......men vi er godt nok langt henne og hente.

Jeg krydser alt der kan krydses :aabfan:

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af Elscorpio » 31. mar 2013, 15:17

Spørgsmålet er om vi skal spare nogle spillere til den mindst lige så vigtige udsatte kamp på torsdag?

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af limey » 31. mar 2013, 15:28

Elscorpio skrev:Spørgsmålet er om vi skal spare nogle spillere til den mindst lige så vigtige udsatte kamp på torsdag?
Hvorfor spare, hvis de er lige vigtige?

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 26. jul 2007, 08:56

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 31. mar 2013, 15:56

glæder mig til kampen. Er slet ikke bekymret for den centrale midtbane. Augo og Patrick har spillet glimrende, når de har fået chancen sammen - og jeg kan slet ikke genkende billedet af en svagt spillende indskiftet Augo. Det værste man kan sige om ham er, at han ikke ene mand har formået at vende kampbilledet (nedpresset i 2 halvleg) i de kampe, han har været skiftet ind i - men det syntes jeg også ville være meget at forlange ;) .
Vores profiler Helenius og Kusk er startet foråret rigtig godt, Fredriksen fået en god start - nu mangler vi først og fremmest at få lukket bagude.

Bisgaard
1. div
1. div
Indlæg: 424
Tilmeldt: 5. aug 2007, 18:01
Geografisk sted: Støvring

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af Bisgaard » 31. mar 2013, 18:19

Håber at AaB er klar over hvad et nyt pointtabe betyder. Et nederlag vil formegentligt være endegyldigt farvel til top 3, ligesom det formegentligt også vil betyde at farvel til 4. pladsen. Randers fortsætter ganske uforståeligt med at vinde og OB tænker jeg også hiver 3. Point idag. Det er altså ved at være tid til at komme igang med at vinde hvis ikke vi skal sættes helt af.

Håber det bedste, men set i lyset af vores tidligere kampe så frygter jeg at vi maks får 1 point og så vil et nederlag i den udsatte kamp mod FCN betyde en resultatmæssigt katastrofe start på foråret. Godt spil eller ej.....

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af frederikshavneren » 31. mar 2013, 18:25

Så er der pres på. Elendig start på 25. spillerunde med Randers sejr og alt tyder på OB sejr over Horsens. OB overtager dermed 4. pladsen, men heldigvis har de spillet 2 kampe mere.

Hidtil er vi ikke blevet distanceret for alvor da vores nærmeste konkurrenter OB og AGF ligeledes har haft en elendig start på forårssæsonen, men vi kan selvfølgelig ikke regne med at de bliver ved med at dumme sig.

4. pladsen skal tilbageerobres i morgen, hvilket kræver en sejr!

:aabfan:

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af Yankee » 31. mar 2013, 18:34

Bisgaard skrev:Håber at AaB er klar over hvad et nyt pointtabe betyder. Et nederlag vil formegentligt være endegyldigt farvel til top 3, ligesom det formegentligt også vil betyde at farvel til 4. pladsen.
Det er noget af det dummeste, der er skrevet herinde meget længe. Nu ser det ud til at OB vinder. Dermed er de ÉT point foran os hvis vi taber imorgen. Hvor vi stadig har én kamp i hånden. Hvorfor puste alle kampe op til at være sidste chance, altafgørende osv. Selvfølgelig trænger vi til at vinde. Vi skal også nok få vores sejre. Men det betyder ikke at ét point imorgen er et farvel til fjerdepladsen. Højst et "på gensyn".

Husk på at OB og AGF har været endnu dårligere end os i foråret. Især spillemæssigt. Desværre er en fantastisk første halvleg i torsdags ikke nok, mens OB idag slår Horsens med en meget mere ordinær indsats.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af mich1596 » 31. mar 2013, 19:13

[quote="MR er den rigtige vinder"]glæder mig til kampen. Er slet ikke bekymret for den centrale midtbane. Augo og Patrick har spillet glimrende, når de har fået chancen sammen - og jeg kan slet ikke genkende billedet af en svagt spillende indskiftet Augo. Det værste man kan sige om ham er, at han ikke ene mand har formået at vende kampbilledet (nedpresset i 2 halvleg) i de kampe, han har været skiftet ind i - men det syntes jeg også ville være meget at forlange ;) .
Vores profiler Helenius og Kusk er startet foråret rigtig godt, Fredriksen fået en god start - nu mangler vi først og fremmest at få lukket bagude.[/quahhh han har ikke spillet en kamp i år :cool: kan godt forstå du ønsker.det gør jeg også

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af Pastorius » 31. mar 2013, 21:45

Yankee skrev:
Bisgaard skrev:Håber at AaB er klar over hvad et nyt pointtabe betyder. Et nederlag vil formegentligt være endegyldigt farvel til top 3, ligesom det formegentligt også vil betyde at farvel til 4. pladsen.
Det er noget af det dummeste, der er skrevet herinde meget længe. Nu ser det ud til at OB vinder. Dermed er de ÉT point foran os hvis vi taber imorgen. Hvor vi stadig har én kamp i hånden. Hvorfor puste alle kampe op til at være sidste chance, altafgørende osv. Selvfølgelig trænger vi til at vinde. Vi skal også nok få vores sejre. Men det betyder ikke at ét point imorgen er et farvel til fjerdepladsen. Højst et "på gensyn".

Husk på at OB og AGF har været endnu dårligere end os i foråret. Især spillemæssigt. Desværre er en fantastisk første halvleg i torsdags ikke nok, mens OB idag slår Horsens med en meget mere ordinær indsats.
Helt enig - de største succes i nyere tid i AaB byggede på at tage én kamp af gangen og fokusere på vores egen præstation. Det skal vi også gøre nu. Vi kan jo ikke ændre så meget på resultaterne i de andre holds kampe, så vi må blot sørge for at få så meget som muligt ud af vores, uden at presse os selv mere end højst nødvendigt.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af NIN » 1. apr 2013, 00:01

Enig i at et nederlag, eller kun et point, hverken er goddag eller farvel til Europa eller 4. pladsen. Dertil er holdene i ligaen simpelthen alt for ustabile. Omvendt er jeg heller ikke i tvivl om at en sejr nu, vil have langt større betydning end blot de tre point at lune sig på. Sejre gør en forskel i sport. Man kan tale spil, indstilling held og uheld op, men i sidste ende, er sejrene det der giver benzin på motoren. Misser vi mod Esbjerg venter FCN som jeg (kald mig bare pessimist) ikke i min vildeste fantasi tror på vi slår. Og der efter en ubehagelig kamp mod en ultra defensivt spillede nedrykningskandidat fra Silkeborg, som så lige pludselig kan blive en make it or break it kamp, hvor vi er stor favoritter. Kampe vi pr. tradition ikke er gode til. Det vil være så meget mere befordrende at gå ind til FCN og ikke mindst Silkeborg kampen med årets første sejr på kontoen. Lad os håbe den komme.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af mich1596 » 1. apr 2013, 03:22

MR er den rigtige vinder skrev:glæder mig til kampen. Er slet ikke bekymret for den centrale midtbane. Augo og Patrick har spillet glimrende, når de har fået chancen sammen - og jeg kan slet ikke genkende billedet af en svagt spillende indskiftet Augo. Det værste man kan sige om ham er, at han ikke ene mand har formået at vende kampbilledet (nedpresset i 2 halvleg) i de kampe, han har været skiftet ind i - men det syntes jeg også ville være meget at forlange ;) .
Vores profiler Helenius og Kusk er startet foråret rigtig godt, Fredriksen fået en god start - nu mangler vi først og fremmest at få lukket bagude.
Håber du har ret :aabfan: men uanset hvad er du nødt til at se på flg. due skadet det meste af året :ude af kampform
Augo skadet det meste af året:ude af kampform
Wurtz: karantæne
Find selv 3 startere i AaB"s trup der holder.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af mich1596 » 1. apr 2013, 03:24

ups så fik jeg fg en stjerne mere JUNIOR hahaha :thumbsup:

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af mich1596 » 1. apr 2013, 03:28

mich1596 skrev:
MR er den rigtige vinder skrev:glæder mig til kampen. Er slet ikke bekymret for den centrale midtbane. Augo og Patrick har spillet glimrende, når de har fået chancen sammen - og jeg kan slet ikke genkende billedet af en svagt spillende indskiftet Augo. Det værste man kan sige om ham er, at han ikke ene mand har formået at vende kampbilledet (nedpresset i 2 halvleg) i de kampe, han har været skiftet ind i - men det syntes jeg også ville være meget at forlange ;) .
Vores profiler Helenius og Kusk er startet foråret rigtig godt, Fredriksen fået en god start - nu mangler vi først og fremmest at få lukket bagude.
Håber du har ret :aabfan: men uanset hvad er du nødt til at se på flg. due skadet det meste af året :ude af kampform
Augo skadet det meste af året:ude af kampform
Wurtz: karantæne
Find selv 3 startere i AaB"s trup der holder.

Vi skal tænke alternativt............Curt på kanten......Toft i angrebet..SF på kanten ....Come on det er der vi er.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af mich1596 » 1. apr 2013, 03:29

for slet ikke at tænke på bænken.......

Besvar