AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af Martino » 4. apr 2013, 19:45

Lad os nu være heldige for en gangs skyld nu vi faktisk har spillet en fin kamp.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af Erasmus Montanus » 4. apr 2013, 19:46

Pollack2 skrev:
Oldager skrev:Forhelvede! Ved ikke om der var staffe, meeeeeen
Igen: kun i Spanien. Men også sløvt spark af Helenius. Jesper Hansen er væk, en forsvarsspiller kommer glidende, så løft dog bolden op i målet!
Selvfølgelig. Jeg så dog ikke episoden gentaget, da mit stream gik i stå, så jeg var en anelse fortvivlet ;-)!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10752
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af jonas386 » 4. apr 2013, 19:47

Fodbold er et utaknemligt spil...

Bisgaard
1. div
1. div
Indlæg: 424
Tilmeldt: 5. aug 2007, 18:01
Geografisk sted: Støvring

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af Bisgaard » 4. apr 2013, 19:49

Jeg mener at AaB bør indstilles til forårets FairPlay pris. Her i foråret har vi lukket modstanderhold ind i kampen efter 2-0 føringer, vi har lavet målmandsdrop og selvmål og så undgår vi konsekvent at score på vore store chancer. Det MÅ sku da kunne give en FairPlay pris :thumbsup:

Med et nederlag til Silkeborg i næste kamp, så vil vi da kunne prale af at have gjort maks for at Brøndby skal rykke ud

EINHILL
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 9. aug 2007, 00:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af EINHILL » 4. apr 2013, 19:56

Håbløst!!!

Vi laver en AGF i år.....

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14810
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af Hanga » 4. apr 2013, 19:57

Jeg magter det ikke... Hvornår genfinder vi effektiviteten og kynismen? Ren tyveri at FCN rejser hjem med sejren.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af Buzz Killington » 4. apr 2013, 19:58

God kamp, og i lange perioder godt spillet. Helenius var lidt af en stopklods i dag, eller godkendt over hele linjen. Specielt Thomsen var fremragende. Nu smadrer vi Silkeborg mandag.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af thomasjn » 4. apr 2013, 19:58

Satans til lorte forår - skulle vi have snuppet FCN var det idag, hvor de sans for dyden spillede noget kønsløst alibibold. Stor cadeau til Thomsen som jeg synes var rigtigt god idag i modtsætning til flere af de andre kampe - der var mere bid i hans aktioner. Derudover stor cadeau til hele holdet for at blive ved at kæmpe. Er virkelig ved at blive det forsømte forår det her.

Nu skal vi møde Silkebæ næste gang og der taber vi sikkert også. De har en forfærdelig tendens til at transformere sig til FC Barcelona når de møder AaB, som tilsvarende har det med at være helt væk i de kamp. Eneste trøst er, at det forhåbentlig graver Brøndbys grav lidt dybere.

AalborgTrendies

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af AalborgTrendies » 4. apr 2013, 20:07

Få bemærkninger:

Helenius med en katastrofal kamp igen i dag. På hans off-dage, tilfører han stort set intet til vores angrebsspil.

Jeppe Curth kommer ind med 3 minutter igen. Han er ikke et emne til startopstillingen, og har været overhalet af Rolf Toft. Alligevel forlængede vi hans kontrakt med 3 år sidste år. Og Kent ville hellere beholde ham end Schwartz. Det var en fejldisposition af rang.

Igen en personlig fejl der er skyld i at vi ikke vinder. Hvad nytter det at vi spiller pænt mellem felterne, når vi efterhånden i 5 ud af 6 kampe har foræret modstanderne mål efter tåbelige boldtab eller halvhjertede aktioner.

Positivt at se en rigtig god kamp af Thomsen der forhåbentlig har overbevist Kent om, at han er klasser over Wichmann, med sit elegante touch og drev med bolden.

Vores centrale midtbane er hæmmende for vores spil. Der kommer aldrig mål fra dem, og de leverer intet fremad banen. Det skal ændres, før vi er tilnærmelsesvis i stand til at komme derop hvor vi gerne vil ligge.

Øv, hvor er det en forfærdelig start på denne halv-sæson. Vi mangler skarphed i begge ender.

Pippo
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 8. jul 2005, 15:44
Geografisk sted: København

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af Pippo » 4. apr 2013, 20:10

Det gode først: Der bliver spillet ganske fint bold i store dele af kampen. FCN kommer stort set ikke frem til nogen chancer og Thomsen spiller en rigtig god kamp.

Det dårlige: Der mangler stadig utrolig meget vilje og gejst på holdet. Jeg savner at se lyn og ild i øjnene på spillerne, når de jagter scoringen. Bagud med 0-1 med 10 minutter spiller man stadig halvdelen af boldene bagud.

Vi så med OB og især Horsens, at det kan betale sig at tilsætte noget mere fysik og vilje i spillet. Det mangler jeg stadig at se i foråret

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af Peter A. » 4. apr 2013, 20:11

Det var så 6. kamp i foråret...og endnu ingen sejre..!!!

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 26. jul 2007, 08:56

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 4. apr 2013, 20:13

AalborgTrendies skrev:Få bemærkninger:

Helenius med en katastrofal kamp igen i dag. På hans off-dage, tilfører han stort set intet til vores angrebsspil.

Jeppe Curth kommer ind med 3 minutter igen. Han er ikke et emne til startopstillingen, og har været overhalet af Rolf Toft. Alligevel forlængede vi hans kontrakt med 3 år sidste år. Og Kent ville hellere beholde ham end Schwartz. Det var en fejldisposition af rang.

Igen en personlig fejl der er skyld i at vi ikke vinder. Hvad nytter det at vi spiller pænt mellem felterne, når vi efterhånden i 5 ud af 6 kampe har foræret modstanderne mål efter tåbelige boldtab eller halvhjertede aktioner.

Positivt at se en rigtig god kamp af Thomsen der forhåbentlig har overbevist Kent om, at han er klasser over Wichmann, med sit elegante touch og drev med bolden.

Vores centrale midtbane er hæmmende for vores spil. Der kommer aldrig mål fra dem, og de leverer intet fremad banen. Det skal ændres, før vi er tilnærmelsesvis i stand til at komme derop hvor vi gerne vil ligge.

Øv, hvor er det en forfærdelig start på denne halv-sæson. Vi mangler skarphed i begge ender.
syntes netop den centrale midtbane var afgørende for, at vi for første gang i foråret og mod forventning kunne holde presset over hele kampen. Enig med Thomsen - et lille gennembrud!

Munken
Junior
Junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 19. jul 2010, 09:58
Favoritspiller: Henning Munk Jensen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af Munken » 4. apr 2013, 20:15

Bisgaard skrev:Der har vi igen debatten. Sådan en redning ville Nikolai aldrig have lavet :( .Det er sådan nogle redninger der er pointgivende. Dem savner vi!
Nu må du efterhånden have fået afløb med dine perfide kommentarer om vores situation på keeper-posten. Jeg talte en række sikre indgreb i spillet + et par gode redninger igen i dag. Men de tæller nok ikke, hverken hos dig eller vores anden keeper-ekspert (AP) i debatforummet. Vil ikke tage noget fra JH, men nu er det altså ikke den sværeste målmandsaktion - om end han skal reagere hurtigt.
Selvom jeg tvivler, så kan du jo evt. vinde lidt af respekten tilbage, ved at kommentere på dette. Hører meget gerne om dine observationer i begge ender i dag i luftspillet. AP er ude for pædagogisk rækkevidde, så lad ham bare sumpe videre. Gode aktioner fra de unge folk i dag. Bekymrende at er de rutinerede kræfter igen ikke gør en forskel. Hold hovedet højt - det vender.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af Pastorius » 4. apr 2013, 20:19

1) Vi får ikke lukket nok af vores chancer - specielt på kontra har vi rigtig mange tilløb til noget godt, som så desværre fader lidt ud.
2) Modstanderne behøver ikke ret mange chancer for at score mod os. I dag havde de vel ikke meget mere end de to der gav mål?
3) Når vi bliver presset fysisk, så formår vi ikke at spille os ud af problemerne og holde i bolden. Resultatet er at vi lader os presse for langt tilbage på banen.
Jeg citerer lige mig selv fra de to forgående kampe også. Det går fremad. Nu mangler vi kun at få styr på 1) og 2).

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10752
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af jonas386 » 4. apr 2013, 20:24

Jeg frygter lidt du kommer til at citere dig selv en del i resten af sæsonen.

Bisgaard
1. div
1. div
Indlæg: 424
Tilmeldt: 5. aug 2007, 18:01
Geografisk sted: Støvring

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af Bisgaard » 4. apr 2013, 20:25

Munken skrev:
Bisgaard skrev:Der har vi igen debatten. Sådan en redning ville Nikolai aldrig have lavet :( .Det er sådan nogle redninger der er pointgivende. Dem savner vi!
Nu må du efterhånden have fået afløb med dine perfide kommentarer om vores situation på keeper-posten. Jeg talte en række sikre indgreb i spillet + et par gode redninger igen i dag. Men de tæller nok ikke, hverken hos dig eller vores anden keeper-ekspert (AP) i debatforummet. Vil ikke tage noget fra JH, men nu er det altså ikke den sværeste målmandsaktion - om end han skal reagere hurtigt.
Selvom jeg tvivler, så kan du jo evt. vinde lidt af respekten tilbage, ved at kommentere på dette. Hører meget gerne om dine observationer i begge ender i dag i luftspillet. AP er ude for pædagogisk rækkevidde, så lad ham bare sumpe videre. Gode aktioner fra de unge folk i dag. Bekymrende at er de rutinerede kræfter igen ikke gør en forskel. Hold hovedet højt - det vender.
Jeg har aldrig sagt at Nikolai er en dårlig målmand, og han har da bestemt også nogle ok aktioner idag. Men omvendt kan du ikke tælle mange store redninger som han har lavet, redninger hvor han har været afgørende for at vi får point. Sådan en redning havde Jesper Hansen idag. Ret mig endeligt hvis jeg tager fejl! Siger bestemt ikke at Nikolai er dårlig, mange andre klubber har bare en målmand der er bedre....

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af astonvilla » 4. apr 2013, 20:27

Jeg forstår simpelthen ikke at Paddy blir skiftet ud efter en time. Han var vores bedste i dag. På samme tid får Augo 80 min i dag. Vores ubetinget ringeste! Det er sku ikke godkendt, Kent! Augo skulle have været ude i pausen og Paddy ind centralt. Katastofalt dårligt set af Kent.

Due må iø med fra start fra nu af. Alene pga hans skarpe dødbolde om ikk andet. Jeg magter ikke se på Kusks impotente ballon-bolde på hjørne og frispark som ikk kan arbejdes med alligevel.

I det hele taget synes jeg trænerteamet fik rystet posen HELT forkert til denne kamp. De må -sammen med Augo - tage nederlaget på deres kappe.

Føj, jeg er skuffet!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af Elscorpio » 4. apr 2013, 20:39

Savnes: kynisme og en skarp målscorer i AaB

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2029
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af 9520AaB » 4. apr 2013, 20:45

Netop hjemvendt fra stadion er første indtryk at det var et ærgerligt nederlag, som vi ikke fortjente.
Næste tanke er, at det var vel nok godt at vi fik forlænget med Patrick Kristensen, så har vi en spiller der trækker fokus væk fra alle andre, for uanset hvor han bliver placeret, er han banens ringeste.

Munken
Junior
Junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 19. jul 2010, 09:58
Favoritspiller: Henning Munk Jensen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af Munken » 4. apr 2013, 20:49

Jeg har aldrig sagt at Nikolai er en dårlig målmand, og han har da bestemt også nogle ok aktioner idag. Men omvendt kan du ikke tælle mange store redninger som han har lavet, redninger hvor han har været afgørende for at vi får point. Sådan en redning havde Jesper Hansen idag. Ret mig endeligt hvis jeg tager fejl! Siger bestemt ikke at Nikolai er dårlig, mange andre klubber har bare en målmand der er bedre....[/quote]

Bedre målmænd i Mange andre klubber - jeg er lodret uenig.

Nicolai er 21 år, bedøm ham dels på det og dels på de faktiske aktioner., Jeg ved ikke lige hvad du og AP forventer. Sjovt at tænke på, at Jesper Hansen for to sæsoner siden havde prædikatet "den dårligste af alle" i superligaen. Han er i øvrigt håbløs ved indlæg. Redninger kræver afslutninger mod målet - der plejer de at komme helt af sig selv - og her falder de fleste på røven over hvor dygtig keeperen er. Det er vel også derfor at JH nærmest er blevet udnævnt til verdensklasse keeper på trods af, at der er gået et hav af kasser ind på ham i CHL. Det som har været Nicolai´s lod længe er "ikke meget at lave". Derudover er der også forskel på "stilen", og hvordan man forudser situationerne inden de bliver farlige. Men jeg kan forstå, at du foretrækker en "sprællemand". Jeg vurderer helheden og tillægger også alder og rutine en betydning. Her har vi en klasse-keeper med et fantastisk højt bundniveau. Topniveauet skal nok blive bedre ad åre, men det kræver selvfølgelig at udviklingen fortsætter - og vigtigst af alt, at tilliden til ham både fra klub (der er vist ikke noget problem) men også fra fans er til stede.
Afgørende pointgivende redninger, der kan jeg hurtigt tælle både Sønderjyske (straffe), FCN hjemme i foråret, AGF ude. Det vigtigste er dog, at han all-round (luftrum, streg og fødder) har forudsætningerne for at blive endnu bedre.

Besvar