AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af astonvilla » 2. apr 2013, 13:28

Nu er det på tide at få hevet en sejr hjem! Hvorfor ikke gøre det i en kamp hvor nok kun et fåtal forventer det?
Nuvel, FCN er et stærkt mandskab - men vi har før spillet stærkt mod dem og det er i hvert fald et hold/spillestil vi skal kunne matche rent fysisk.
Som jeg ser det er der kun tvivl om 1 plads i startopstillingen:

N. Larsen
Dalsgaard - Lasse - KEP - Ahlmann
Kusk - Augu - Würtz - ????
Søren F - Helenius

Skal Paddy ud på kanten - eller skal Due have chancen fra start? Jeg tror ikke det bliver Wichmann, da han har spillet lidt skidt de seneste par kampe (og så passer han altså ikke særlig godt ude på den kant, imø, han hører til mere centralt).

Den største udfordring for trænerteamet bliver at få banket noget mod og mandshjerte ind i spillerne til denne kamp. Drengene hænger med hovedet for tiden, og tror ikke selv på det. Den mentale udfordring bliver stor for Kent/Kuhn.

Gameplan:
Ingen tvivl om at FCN kommer og møder os højt på banen - så vi skal have Augo/Würtz ud i et arbejdsraseri, hvor de får erobret en masse bolde og få sat nogle omstillinger i gang. Vi skal spille mere direkte (som 1. halvleg mod ACH) og lad os bare få smidt nogle lange bolde op på Helenius - for vi skal nok forvente at blive sat under pres fra start.

Man må bede en bøn til at vi ikke kommer bagud - for så bliver det for alvor tungt i vores nuværende mentale "tilstand". Håber på en tidlig scoring og så masser af gnist og fight.
OG så lad os lige møde lidt mere talstærkt op og støtte drengene til denne kamp. Det er nu de virkelig har brug for os!

Allez.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af thomasjn » 2. apr 2013, 14:20

FCN vil gerne køre bolden rundt og er for gode til vi kan lave en Stoke mod dem - i hvert fald i forhold til vores eget niveau. Når det er sagt mener jeg, at vi bør vælge en taktik, hvor vi trækker tempoet ud af kampen. FCN Har det bedst med at have bolden så lad os prøve at få bolden så meget som overhovedet muligt. Så kan vi lave en pasning eller to til siden for at tage tempoet ud inden vi laver et eksplosivt angreb vil det være godt, da det i længden vil kunne frustrere FCN (lidt som at tage tempoet ud af kampen mod et bedre hold i Europa).

Håber lidt vi blander kortene lidt anderledes og stiller sådan her op.



Jeg vil gerne have to stærke kanter, da FCN spiller med Ticinovic på højre back, som er meget usikker på pladsen og har Mtiliga i den anden side som er vigtigt i deres opspil, hvorfor han bør holdes beskæftiget af Kusk. Derudover tror jeg på, at makkerskabet Helenius og Frederiksen ude til venstre kan stresse Ticinovic. Ser ikke Due, Wichmann eller Thomsen som gode alternativer, da vi bør have en mere udfordrende spiller mod en svag back. Derudover foretrækker jeg de tre mand på midten, da det vil matche FCN og at et ligeværdigt antal spillere derinde nok vil gøre det lettere at dæmme op for FCNs shortpassing spil. Patrick bliver den tredje centrale midt, da han er bedre fremadrettet end Augu/Würtz og er væsentligt mere pålidelig og fylder mere end Wichmann og Thomsen.

Når det er sagt tror jeg Kent er konservativ og stiller sådan her

Larsen

Dalle, KEP, Lasse, Ahlmann
Kusk, Augu, Würtz, Due
Helenius, Frederiksen

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af Reto » 2. apr 2013, 16:05

thomasjn skrev:Jeg vil gerne have to stærke kanter, da FCN spiller med Ticinovic på højre back, som er meget usikker på pladsen og har Mtiliga i den anden side som er vigtigt i deres opspil, hvorfor han bør holdes beskæftiget af Kusk.
Mtiliga bliver ikke noget problem på torsdag, al den stund han har karantæne.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af mich1596 » 2. apr 2013, 16:08

thomasjn skrev:FCN vil gerne køre bolden rundt og er for gode til vi kan lave en Stoke mod dem - i hvert fald i forhold til vores eget niveau. Når det er sagt mener jeg, at vi bør vælge en taktik, hvor vi trækker tempoet ud af kampen. FCN Har det bedst med at have bolden så lad os prøve at få bolden så meget som overhovedet muligt. Så kan vi lave en pasning eller to til siden for at tage tempoet ud inden vi laver et eksplosivt angreb vil det være godt, da det i længden vil kunne frustrere FCN (lidt som at tage tempoet ud af kampen mod et bedre hold i Europa).

Håber lidt vi blander kortene lidt anderledes og stiller sådan her op.



Jeg vil gerne have to stærke kanter, da FCN spiller med Ticinovic på højre back, som er meget usikker på pladsen og har Mtiliga i den anden side som er vigtigt i deres opspil, hvorfor han bør holdes beskæftiget af Kusk. Derudover tror jeg på, at makkerskabet Helenius og Frederiksen ude til venstre kan stresse Ticinovic. Ser ikke Due, Wichmann eller Thomsen som gode alternativer, da vi bør have en mere udfordrende spiller mod en svag back. Derudover foretrækker jeg de tre mand på midten, da det vil matche FCN og at et ligeværdigt antal spillere derinde nok vil gøre det lettere at dæmme op for FCNs shortpassing spil. Patrick bliver den tredje centrale midt, da han er bedre fremadrettet end Augu/Würtz og er væsentligt mere pålidelig og fylder mere end Wichmann og Thomsen.

Når det er sagt tror jeg Kent er konservativ og stiller sådan her

Larsen

Dalle, KEP, Lasse, Ahlmann
Kusk, Augu, Würtz, Due
Helenius, Frederiksen
Er selv tilhænger den konservative variant og håber derfor du har ret, at kent er konservativ.....af flere grunde....som jeg skrev under esbjerg-AaB tråden, er det første gang at vi har mulighed for at duplikere forårets succesopstilling og dermed spillestil.
Derudover tror jeg det er i defensiven vi skal koncentrere vores kræfter......der skal dæmmes op for John og Søren C primært mener at Søren C havde det højeste sammenlagte snit sidste forår af alle vel og mærke, han er nøglen og omdrejningspunktet hvis de skal være kreative, derudover har de jo matchvindertyper der er svære at have med at gøre, primært JJ, så en defensiv indstilling, hvor vi for alt i verden skal undgå nok et nederlag.....og det bliver fg svært.

Til sidst syntes jeg vi virker bedst når vi får lidt plads....specielt Kusk er bedre i en kontrafase/omstillingsspil end i presspil.

Så den konservative er ok herfra...det er 0-0 også...selv om jeg krydser alt hvad der skal krydses for en sejr :aabfan:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af FlæskeFrank » 2. apr 2013, 16:17

Jeg tror faktisk, at FCN havde en lidt hård kamp mod FCM, så det kan godt sætte sig lidt i benene, samtidig har de ikke et alternativ til Mtliga. Så tre sikre point ligger og venter på os.

Brugeravatar
Popnizzen
Landshold
Landshold
Indlæg: 961
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:14
Geografisk sted: Fredericia

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af Popnizzen » 2. apr 2013, 21:08

Hahaha ja 3 sikre point... Det var 1. april i går

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af frederikshavneren » 2. apr 2013, 22:28

Har desværre en dårlig fornemmelse angående denne kamp. FC Svindel (Brixtofte) er et rigtig stærkt hold, som vi har det svært imod ude som hjemme.
I den aflyste kamp spillede Farum holdet (ironisk at ingen/få af deres spillere gider at bo i Farum) rigtig godt på en ellers dårlig grønsvær.
Tror kampscenariet blir det samme på torsdag.

Det blir afgørende at holde lidt på bolden i perioder. Vi har ik en betondefensiv som kan forsvare et resultat. Hvis bolden stort set hele tiden er hos fcn så taber vi. Så er det bare et spørgsmål om tid før det går galt.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af Gamling » 3. apr 2013, 10:51

Defensivt har vi været svage i alle forårets kampe når modstanderne rigtigt har sat tryk på og offensivt er det eneste opløftende moment vel 1H mod ACH, så at tro at vi på nuværende tidspunkt får noget mod et FCN hold med masser af medgang og selvtillid er nok for optimistisk. :|

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af PeterS » 3. apr 2013, 11:06

tilskuer gennemsnittet på forårets to første (færdigspillede) kampe på hjemmebane er på 3.714 mennesker på stadion. Jeg håber på at der vi kan få trukket dette i en mere positiv retning imorgen, selvom jeg har min tvivl.

Jeg synes den der med at blive hjemme fordi de de ikke har vundet er ved at tage overhånd. Jeg er slet ikke i tvivl om spillerne er mere opsat på at vinde en kamp hvis der kommer flere. Så hvis man vil se dem vinde, så skal man også være der.

Er der nogen der har en god bedre forklaring på, hvorfor vores tilskuertal er så lave?

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af jernskjorten » 3. apr 2013, 11:22

PeterS skrev:tilskuer gennemsnittet på forårets to første (færdigspillede) kampe på hjemmebane er på 3.714 mennesker på stadion. Jeg håber på at der vi kan få trukket dette i en mere positiv retning imorgen, selvom jeg har min tvivl.

Jeg synes den der med at blive hjemme fordi de de ikke har vundet er ved at tage overhånd. Jeg er slet ikke i tvivl om spillerne er mere opsat på at vinde en kamp hvis der kommer flere. Så hvis man vil se dem vinde, så skal man også være der.

Er der nogen der har en god bedre forklaring på, hvorfor vores tilskuertal er så lave?
Det er vinter.
Og jeg tror ikke, at en torsdagskamp kl. 18.00 er det bedste tidspunkt, hvis vi vil se 6000+ på stadion.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af frederikshavneren » 3. apr 2013, 11:56

PeterS skrev:tilskuer gennemsnittet på forårets to første (færdigspillede) kampe på hjemmebane er på 3.714 mennesker på stadion. Jeg håber på at der vi kan få trukket dette i en mere positiv retning imorgen, selvom jeg har min tvivl.

Jeg synes den der med at blive hjemme fordi de de ikke har vundet er ved at tage overhånd. Jeg er slet ikke i tvivl om spillerne er mere opsat på at vinde en kamp hvis der kommer flere. Så hvis man vil se dem vinde, så skal man også være der.

Er der nogen der har en god bedre forklaring på, hvorfor vores tilskuertal er så lave?
Superligaen er ramt af en massiv tilskuer tilbagegang og det endda i en sæson hvor Randers og Esbjerg har erstattet Lyngby og HB Køge. AaBs tilskuertal må virkelig give anledning til stor bekymring, men vi er ikke de eneste der er ramt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af Pastorius » 3. apr 2013, 12:04

Gamling skrev:Defensivt har vi været svage i alle forårets kampe når modstanderne rigtigt har sat tryk på og offensivt er det eneste opløftende moment vel 1H mod ACH, så at tro at vi på nuværende tidspunkt får noget mod et FCN hold med masser af medgang og selvtillid er nok for optimistisk. :|
Det er simpelthen ikke rigtigt. Resultatet har ganske rigtigt ikke været godt, men vi har næsten ingen chancer givet væk. Derimod har vi været rigtigt dårlige til at vende spillet, når vi har afvist chancerne.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af astonvilla » 3. apr 2013, 12:16

Pastorius skrev:
Gamling skrev:Defensivt har vi været svage i alle forårets kampe når modstanderne rigtigt har sat tryk på og offensivt er det eneste opløftende moment vel 1H mod ACH, så at tro at vi på nuværende tidspunkt får noget mod et FCN hold med masser af medgang og selvtillid er nok for optimistisk. :|
Det er simpelthen ikke rigtigt. Resultatet har ganske rigtigt ikke været godt, men vi har næsten ingen chancer givet væk. Derimod har vi været rigtigt dårlige til at vende spillet, når vi har afvist chancerne.
Enig! Derfor vil jeg også advokere for at vi ser på noget mere direkte spil i omstillingerne - frem for at være boldbesiddende og frustrere FCN den vej rundt. Vi skal ikke være for fine til at smide nogle lange bolde op på Helenius og så bare afsted. Vi får pladsen til det i morgen, da jeg tror FCN kommer buldrende og ligger tungt pres på os.

STE
2. div
2. div
Indlæg: 128
Tilmeldt: 27. nov 2012, 17:04

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af STE » 3. apr 2013, 12:41

Hvor er det rart, at Mtiliga ikke er med i morgen. Jeg synes, han har haft tendens til at fyre den af mod AaB og nærmest har ageret mere kant end back.

Jeg håber, Kent holder fast i Patrick fra start. Han har nu haft en længere række af startere, og jeg synes kun, han bliver bedre. Han er klart bedst på den centrale, men jeg vil stadig foretrække ham frem for Due, som vel stadig mangler lidt kampform og timing.

Tilskuerwise er det vel ingen større overraskelse med det hidtidige fremmøde. Som andre også pointerer, er en generel stor nedgang i superligasnittet sammenlagt med en mindre istid ikke en tilskuervenlig kombi.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af Yankee » 3. apr 2013, 12:42

PeterS skrev:tilskuer gennemsnittet på forårets to første (færdigspillede) kampe på hjemmebane er på 3.714 mennesker på stadion. Jeg håber på at der vi kan få trukket dette i en mere positiv retning imorgen, selvom jeg har min tvivl.
Der var 4.775 mod OB og 4.019 mod Esbjerg, så det tal passer slet ikke.

Tilskuertallene følger meget præcist holdets resultater i de foregående kampe. Se på vores tilskuertal hen over efterårssæsonen: http://www.superstats.dk/hold/sason?id= ... 012%2F2013" onclick="window.open(this.href);return false;

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af Remark » 3. apr 2013, 12:47

PeterS skrev:tilskuer gennemsnittet på forårets to første (færdigspillede) kampe på hjemmebane er på 3.714 mennesker på stadion. Jeg håber på at der vi kan få trukket dette i en mere positiv retning imorgen, selvom jeg har min tvivl.

...

Er der nogen der har en god bedre forklaring på, hvorfor vores tilskuertal er så lave?
Selvom snittet for foråret er lidt højere end du angiver, 4.397, er der grund til bekymring. Det samlede snit er på lave 6.351 for hele året

Jeg vil mene følgende forklaringer kan spille ind

Vejret - aftenkampe i marts skal være enten topkampe eller europæiske, hvis der skal fyldes op på stadion. OB den 6.marts i kulde koster. En kamp kl 17 en søndag i mørke og kulde mod Esbjerg koster også. Plus GF-kampen i snevejr kl 1900 en mandag.

De sidste fire sæsoner - AaB har svinget enormt spillemæssigt. Mange er vendt skuffet hjem efter kampe, fx i efteråret mod Esbjerg, hvor 8.296 tilskuere ser AaB tabe mod et defensivt vestjysk hold. For ikke at tale om Pehrssons år, hvor vi spillede kedeligt. Der er marginaltilskueren meget kritisk.

Spilletidspunkterne. Hvornår spiller AaB? Det er meget svært at planlægge, hvis man er familie eller som mig bosiddende i København. Tidligere kunne jeg time mine afgange til København i god tid, sådan at jeg kunne nå kampe på stadion. Det er umuligt med mandagskampe, men også fredagskampe eller kampe lørdag eftermiddag, hvor mange er optaget af egen sport eller familie.

Økonomisk krise. Spiller naturligvis også ind. Det er dyrt at slæbe familien med til fodbold, så man lader være.

Nå, tilbage til FCN. Jeg tror forårets første sejr kommer, 2-1 til os på mål af Lasse Nielsen og KEP!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af thomasjn » 3. apr 2013, 15:12

astonvilla skrev:
Pastorius skrev:
Gamling skrev:Defensivt har vi været svage i alle forårets kampe når modstanderne rigtigt har sat tryk på og offensivt er det eneste opløftende moment vel 1H mod ACH, så at tro at vi på nuværende tidspunkt får noget mod et FCN hold med masser af medgang og selvtillid er nok for optimistisk. :|
Det er simpelthen ikke rigtigt. Resultatet har ganske rigtigt ikke været godt, men vi har næsten ingen chancer givet væk. Derimod har vi været rigtigt dårlige til at vende spillet, når vi har afvist chancerne.
Enig! Derfor vil jeg også advokere for at vi ser på noget mere direkte spil i omstillingerne - frem for at være boldbesiddende og frustrere FCN den vej rundt. Vi skal ikke være for fine til at smide nogle lange bolde op på Helenius og så bare afsted. Vi får pladsen til det i morgen, da jeg tror FCN kommer buldrende og ligger tungt pres på os.
Selvfølgelig skal vi ikke være for fine til at spille direkte. Var jo netop min pointe med at have to udfordrende kanter. Men lange bolde til Helenius synes jeg altså sjældent fungerer særligt godt. Synes det virker væsentligt bedre når vi har forsøgt at vinde Kusk eller SF. Men er sådan set enig i, at i vores offensiv skal være på direkte spil, men mener ikke Helenius for alvor er den targetspiller du lidt gør ham til.

Det jeg ville frem til med boldbesiddelse og trække tempoet ud ved at holde lidt på bolden og køre den til siden og sådan er sådan mest tænkt som et defensivt redskab. Det er bedst at ramme FCN på kontra ja, men vi kan ikke tåle at komme med at stå som vi var ved da snekampen blev aflyst og de vil jo gerne spille så kan vi frustrere dem i perioder så de ikke får lov at spille mener jeg det vil være klogt.

Er der i øvrigt nogen, som har en ide om hvad FCN gør med Mtiliga ude? Drømmescenariet vil vel være de flytter Ticinovic over i venstre og sætter svage Gundelach på højre back. Det burde give gode muligheder for vores kanter.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af astonvilla » 3. apr 2013, 15:32

thomasjn skrev:Er der i øvrigt nogen, som har en ide om hvad FCN gør med Mtiliga ude? Drømmescenariet vil vel være de flytter Ticinovic over i venstre og sætter svage Gundelach på højre back. Det burde give gode muligheder for vores kanter.
Jeg kan ikke se de har andre muligheder end at gøre det sådan. Defensivt er det vel ok for dem - men de mister i hvert fald en hel del pondus i det fremadrettede spil fra backs. Mtiliga har jo før gjort ondt på os...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af frederikshavneren » 3. apr 2013, 15:59

Remark skrev:
PeterS skrev:tilskuer gennemsnittet på forårets to første (færdigspillede) kampe på hjemmebane er på 3.714 mennesker på stadion. Jeg håber på at der vi kan få trukket dette i en mere positiv retning imorgen, selvom jeg har min tvivl.

...

Er der nogen der har en god bedre forklaring på, hvorfor vores tilskuertal er så lave?
Selvom snittet for foråret er lidt højere end du angiver, 4.397, er der grund til bekymring. Det samlede snit er på lave 6.351 for hele året

Jeg vil mene følgende forklaringer kan spille ind

Vejret - aftenkampe i marts skal være enten topkampe eller europæiske, hvis der skal fyldes op på stadion. OB den 6.marts i kulde koster. En kamp kl 17 en søndag i mørke og kulde mod Esbjerg koster også. Plus GF-kampen i snevejr kl 1900 en mandag.

De sidste fire sæsoner - AaB har svinget enormt spillemæssigt. Mange er vendt skuffet hjem efter kampe, fx i efteråret mod Esbjerg, hvor 8.296 tilskuere ser AaB tabe mod et defensivt vestjysk hold. For ikke at tale om Pehrssons år, hvor vi spillede kedeligt. Der er marginaltilskueren meget kritisk.

Spilletidspunkterne. Hvornår spiller AaB? Det er meget svært at planlægge, hvis man er familie eller som mig bosiddende i København. Tidligere kunne jeg time mine afgange til København i god tid, sådan at jeg kunne nå kampe på stadion. Det er umuligt med mandagskampe, men også fredagskampe eller kampe lørdag eftermiddag, hvor mange er optaget af egen sport eller familie.

Økonomisk krise. Spiller naturligvis også ind. Det er dyrt at slæbe familien med til fodbold, så man lader være.

Nå, tilbage til FCN. Jeg tror forårets første sejr kommer, 2-1 til os på mål af Lasse Nielsen og KEP!
Der er mange ledige billetter til kampen, men det er desværre ikke en overraskelse. Imidlertid er der kun 2 ledige billetter på østtribunen (3F), det hænger sikkert sammen med at der er uddelt en bunke fribilletter til forskellige samarbejdsklubber.

Superligaens faldende tilskuertal kan også forklares med at alle kampe nu vises på tv (samt online). Tror at mange bliver derhjemme og dermed sparer en masse penge.

Endelig vises der mere og mere Premier League og Champions League fodbold. Når man f.eks. lige har set Bayern München mod Juventus eller Manchester United mod Southampton mv., så virker superligafodbold grotesk ringe... Personligt kender jeg desværre flere, der ikke længere gider at tage på stadion da de meget hellere vil se Premier League bold.

Håber på sejr i morgen, men realistisk set er jeg overbevist om at FCN vinder. Hvis vi skal have en chance gælder det for alt i verden om ikke at komme bagud. FCN er umådelige svære at have med at gøre når de først er foran, men omvendt kan de stresses hvis de skal jagte en udligning.

Vil elske at se/høre Hjulmand tude efter kampen når AaB forhåbentlig har vundet!
:aabfan:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00

Indlæg af Buzz Killington » 3. apr 2013, 17:05

frederikshavneren skrev:
Remark skrev:
PeterS skrev:tilskuer gennemsnittet på forårets to første (færdigspillede) kampe på hjemmebane er på 3.714 mennesker på stadion. Jeg håber på at der vi kan få trukket dette i en mere positiv retning imorgen, selvom jeg har min tvivl.

...

Er der nogen der har en god bedre forklaring på, hvorfor vores tilskuertal er så lave?
Selvom snittet for foråret er lidt højere end du angiver, 4.397, er der grund til bekymring. Det samlede snit er på lave 6.351 for hele året

Jeg vil mene følgende forklaringer kan spille ind

Vejret - aftenkampe i marts skal være enten topkampe eller europæiske, hvis der skal fyldes op på stadion. OB den 6.marts i kulde koster. En kamp kl 17 en søndag i mørke og kulde mod Esbjerg koster også. Plus GF-kampen i snevejr kl 1900 en mandag.

De sidste fire sæsoner - AaB har svinget enormt spillemæssigt. Mange er vendt skuffet hjem efter kampe, fx i efteråret mod Esbjerg, hvor 8.296 tilskuere ser AaB tabe mod et defensivt vestjysk hold. For ikke at tale om Pehrssons år, hvor vi spillede kedeligt. Der er marginaltilskueren meget kritisk.

Spilletidspunkterne. Hvornår spiller AaB? Det er meget svært at planlægge, hvis man er familie eller som mig bosiddende i København. Tidligere kunne jeg time mine afgange til København i god tid, sådan at jeg kunne nå kampe på stadion. Det er umuligt med mandagskampe, men også fredagskampe eller kampe lørdag eftermiddag, hvor mange er optaget af egen sport eller familie.

Økonomisk krise. Spiller naturligvis også ind. Det er dyrt at slæbe familien med til fodbold, så man lader være.

Nå, tilbage til FCN. Jeg tror forårets første sejr kommer, 2-1 til os på mål af Lasse Nielsen og KEP!
Der er mange ledige billetter til kampen, men det er desværre ikke en overraskelse. Imidlertid er der kun 2 ledige billetter på østtribunen (3F), det hænger sikkert sammen med at der er uddelt en bunke fribilletter til forskellige samarbejdsklubber.

Superligaens faldende tilskuertal kan også forklares med at alle kampe nu vises på tv (samt online). Tror at mange bliver derhjemme og dermed sparer en masse penge.

Endelig vises der mere og mere Premier League og Champions League fodbold. Når man f.eks. lige har set Bayern München mod Juventus eller Manchester United mod Southampton mv., så virker superligafodbold grotesk ringe... Personligt kender jeg desværre flere, der ikke længere gider at tage på stadion da de meget hellere vil se Premier League bold.

Håber på sejr i morgen, men realistisk set er jeg overbevist om at FCN vinder. Hvis vi skal have en chance gælder det for alt i verden om ikke at komme bagud. FCN er umådelige svære at have med at gøre når de først er foran, men omvendt kan de stresses hvis de skal jagte en udligning.

Vil elske at se/høre Hjulmand tude efter kampen når AaB forhåbentlig har vundet!
:aabfan:
Der har været masser af superliga-tv i mange år, på samme niveau som i dag. Det samme med de internationale kampe. Det er ikke mange år siden der var en kæmpe fremgang i tilskuere, sammen med TV-eksponeringen steg. Så jeg tvivler på det har ret meget med det at gøre. Nærmere er det en konsekvens af manglende kvalitet på banen samt grundet klubbernes økonomiske deroute, og folks manglende penge, efter finanskrisen.

Besvar