Kamptråd: OB - AaB, søndag d. 14. april 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pappone
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 20. aug 2009, 14:50
Geografisk sted: 1552 km fra Energi Nord Arena

Re: Kamptråd: OB - AaB, søndag d. 14. april 2013

Indlæg af Pappone » 15. apr 2013, 09:11

banjobouner skrev:Så har jeg fået mine grådige fingre i en kopi af kampen, så alle jer der vil se eller gense, må sende en PM :) Man må ikke poste linket på forum am i right?
Send meget gerne et PM denne vej også... TAK!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4460
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: OB - AaB, søndag d. 14. april 2013

Indlæg af le Cid » 15. apr 2013, 09:13

Nu skal det så blive spændende at høre seertallene for denne runde. AaB gjorde virkelig alt for at gøre sig fortjent til titlen som Match of the week! :)

Det er vel også rigtig længe siden, at det har været en kamptråd på så mange sider!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: OB - AaB, søndag d. 14. april 2013

Indlæg af Buzz Killington » 15. apr 2013, 09:18

Minigold skrev:
MHJ skrev:
Minigold skrev:
MHJ skrev:
AalborgTrendies skrev:
MHJ skrev:God kamp igen af Augo forresten. Tydeligt at se hans vigtighed for holdet, nu hvor han er kommet i sving. Kommer i vejen for meget, og er også ok i det fremadrettede i dag, skønt det på ingen måde er hans styrke.
Er du i familie med ham? Du roser ham stort set hver gang, selv i kampe hvor alle andre har ham blandt de 3 dårligste.
Han var ved at koste point nu for 3. kamp i træk med livsfarlige boldtab. Sidst mod Silkeborg var han god fremadrettet, i dag manglede han i den grad kølighed i sit spil, især da Würtz røg ud. Han mangler stadig ekstremt meget timing i sit spil efter sin skade.
1) Jeg kender dig ikke, og du kender ikke mig, så ret venligst dit indlæg udelukkende mod indholdet af mit indlæg.
2) Jeg roser ham ikke hver gang og syntes han var tydeligt rusten i de første kampe efter sin skade. Dokumenter påstand tak.
3) I går havde Augo flest bolderobringer af alle (20, Lasse og KEP havde hver 19, og Würtz havde 12) = "han kommer i vejen for meget". Han var "ok" fremadrettede = han falder ikke igennem. Hvor er du uenig?

http://82.97.11.132/Match/Match?guid=47 ... anguage=da
Helt ærligt! Alle kan have en dårlig dag, og det havde AUGO i går!. Livsfarlige boldtab, rent held det ikke blev straffet. At du kan have ham i top tre, er komplet uforståeligt, 20 bolderobreringer eller ej. Hvad hjælper en bolderobring for øvrigt, når man straks smider bolden væk igen?? Og nej, dette er ikke en tilsvining af Augo, slet ikke, men i går var han bestemt ikke god. Bortset fra det, fantastisk kamp af de røde, igen. Elsker vores spillestil og de mange fantastiske unge spillere.
Jeg havde ham ikke i top tre. Hvor læser du det?
Ok, det skrev di vist ikke, sorry, men du skrev han var god i går, og det er det jeg skriver om. Så du ikke alle de livsfarlige boldtab?
Jeg husker ikke han havde flere boldtab end resten af midtbanen. Men for at være helt ærligt, kampen i går var så intens at jeg ikke husker særligt mange specifikke detaljer - kun det overordnede - så jeg vil ikke udelukke at han havde flere boldtab end de andre. Overordnet set husker jeg hans spil som en god præstation, med meget løbearbejde og aggresivitet, begge overordenligt vigtige i en kamp som i går.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: OB - AaB, søndag d. 14. april 2013

Indlæg af Kenneth K » 15. apr 2013, 10:04

Jeg er stadig ikke kommet mig over den her kamp. Det er den mest sindssyge fodboldkamp, jeg har set i mange år.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kamptråd: OB - AaB, søndag d. 14. april 2013

Indlæg af Søgaard » 15. apr 2013, 10:18

Synes også personligt at Augo havde en af de ringere kampe i går, mange fejlafleveringer på simple afleveringer, som sender OB i kontra. Generelt bliver mange simple afleveringer også svære for modtageren at håndtere, fordi der kommer luft på og sådan, noget der nemt burde kunne undgås... Han laver også nogle gode ting ift. bolderobringer og fred være med at han spiller en dårlig kamp, efter en længere skadesperiode. Han må bare godt snart komme i omdrejninger :)

Dalsgaard er altså også virkelig faldet i niveau rent defensivt efter vinterpausen, tror han trænger til lidt Bøge-sparring. Han er uheldig med straffesparket, som er lidt tyndt i min optik, men den kan dømmes. De to andre mål ser han heller ikke mega godt ud på.

LN og Kusk er stabile, men må godt lige hæve niveauet en smule, vi har jo set hvad de indeholder. Synd at SF måtte ofres taktisk, synes måske han skulle have haft fløjen i stedet for Kusk i en undertalssituation, men det gik self. godt...

Til gengæld. Helenius var jo virkelig skarp i går. Han så tændt ud, efter Würtz' udvisning, noget man sjældent ser i den grad. Bare generelt en flot kamp, sørg nu for at blive ved i nogle kampe mere! KEP var også et lyspunkt, efter flere kampe med hvad jeg vil kalde personlige fejl og usikkerhed. Han står ikke noteret for en eneste negativ ting i min bog mod OB, målet er så bare ren bonus.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13666
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: OB - AaB, søndag d. 14. april 2013

Indlæg af Funky » 15. apr 2013, 10:24

Søgaard skrev:Synes også personligt at Augo havde en af de ringere kampe i går, mange fejlafleveringer på simple afleveringer, som sender OB i kontra. Generelt bliver mange simple afleveringer også svære for modtageren at håndtere, fordi der kommer luft på og sådan, noget der nemt burde kunne undgås... Han laver også nogle gode ting ift. bolderobringer og fred være med at han spiller en dårlig kamp, efter en længere skadesperiode. Han må bare godt snart komme i omdrejninger :)

Dalsgaard er altså også virkelig faldet i niveau rent defensivt efter vinterpausen, tror han trænger til lidt Bøge-sparring. Han er uheldig med straffesparket, som er lidt tyndt i min optik, men den kan dømmes. De to andre mål ser han heller ikke mega godt ud på.

LN og Kusk er stabile, men må godt lige hæve niveauet en smule, vi har jo set hvad de indeholder. Synd at SF måtte ofres taktisk, synes måske han skulle have haft fløjen i stedet for Kusk i en undertalssituation, men det gik self. godt...

Til gengæld. Helenius var jo virkelig skarp i går. Han så tændt ud, efter Würtz' udvisning, noget man sjældent ser i den grad. Bare generelt en flot kamp, sørg nu for at blive ved i nogle kampe mere! KEP var også et lyspunkt, efter flere kampe med hvad jeg vil kalde personlige fejl og usikkerhed. Han står ikke noteret for en eneste negativ ting i min bog mod OB, målet er så bare ren bonus.
Dalsgaard var stærk i defensiven så sent som sidste kamp, hvor han sad i haserne på Silkeborgs farligste mand (Pourie) hele kampen.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2191
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: OB - AaB, søndag d. 14. april 2013

Indlæg af Sauer » 15. apr 2013, 10:31

Kenneth K skrev:Jeg er stadig ikke kommet mig over den her kamp. Det er den mest sindssyge fodboldkamp, jeg har set i mange år.
Pulsen har også stadig et usundt højt hvileniveau hér. Jeg var igen ret imponeret over Thomsen i går, ligesom jeg syntes Ahlmann gjorde det rigtig fint inden han måtte udgå. Forhåbentlig er det ikke alt for alvorligt med ham, selvom at det så noget uheldigt ud på TV-billederne. Helenius var uhyggeligt god i går, og med to mål, så havde Søren Frederiksen da også en af de bedre dage. Generelt var jeg imponeret over vores spil i går, når man tager banens beskaffenhed i betragtning. Spillet peger i samme retning som det har gjort i det meste af foråret, men nu er der begyndt at indsnige sig en vis kynisme.

I øvrigt, er der nogen der kan forklare årsagen til at Helenius skulle have et gult kort efter sin scoring? Var det for at løfte trøjen op over hovedet? For at juble sammen med vores fans?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4460
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: OB - AaB, søndag d. 14. april 2013

Indlæg af le Cid » 15. apr 2013, 10:47

Kortet til Helenius må skyldes trøjen - ellers er det da helt sort!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13666
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: OB - AaB, søndag d. 14. april 2013

Indlæg af Funky » 15. apr 2013, 10:56

le Cid skrev:Kortet til Helenius må skyldes trøjen - ellers er det da helt sort!
At man overhovedet kan få et kort for at fedte rundt med sin trøje er helt sort og en hån mod spillerne og tilskuerne.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: OB - AaB, søndag d. 14. april 2013

Indlæg af Buzz Killington » 15. apr 2013, 11:04

Funky skrev:
le Cid skrev:Kortet til Helenius må skyldes trøjen - ellers er det da helt sort!
At man overhovedet kan få et kort for at fedte rundt med sin trøje er helt sort og en hån mod spillerne og tilskuerne.
Ifølge wikipedia er grunden til reglen, at man i en global sport vil respektere lande hvor det at løfte op i trøjen er stødende. Og da der ikke findes lokale regler ifølge fifa, er dette konsekvensen.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4460
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: OB - AaB, søndag d. 14. april 2013

Indlæg af le Cid » 15. apr 2013, 11:04

Funky skrev:
le Cid skrev:Kortet til Helenius må skyldes trøjen - ellers er det da helt sort!
At man overhovedet kan få et kort for at fedte rundt med sin trøje er helt sort og en hån mod spillerne og tilskuerne.
Ja, det bliver vi nok næppe uenige om!

Shrug
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 22. sep 2009, 11:52

Re: Kamptråd: OB - AaB, søndag d. 14. april 2013

Indlæg af Shrug » 15. apr 2013, 11:08

Jeg mener jeg læste på eb.dk, at det var for at juble med fansene, men den regel har jeg nu aldrig hørt om? Og det ville da også være en voldsomt kedelig regel.

I øvrigt er det den mest tåbelige regel nogensinde, at man kan få gult for at smide trøjen. Jubelscener er da en vigtig del af fodbold.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13666
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: OB - AaB, søndag d. 14. april 2013

Indlæg af Funky » 15. apr 2013, 11:10

MHJ skrev:
Funky skrev:
le Cid skrev:Kortet til Helenius må skyldes trøjen - ellers er det da helt sort!
At man overhovedet kan få et kort for at fedte rundt med sin trøje er helt sort og en hån mod spillerne og tilskuerne.
Ifølge wikipedia er grunden til reglen, at man i en global sport vil respektere lande hvor det at løfte op i trøjen er stødende. Og da der ikke findes lokale regler ifølge fifa, er dette konsekvensen.
:@

Man opfinder altså en regel på fornemmelsen om sarte følelser (UTROLIGT sarte følelser!), uden i det mindste at kunne henvise til konkrete lokale regler som skal beskytte de sarte følelser....

Der må sidde en embedsmand et sted og glæde sig over at have fået sat sit eget lille aftryk på fodboldhistorien. Kors mand.

Magnussen
1. div
1. div
Indlæg: 410
Tilmeldt: 9. apr 2008, 11:31
Geografisk sted: Kbh

Re: Kamptråd: OB - AaB, søndag d. 14. april 2013

Indlæg af Magnussen » 15. apr 2013, 11:12

MHJ skrev:
Funky skrev:
le Cid skrev:Kortet til Helenius må skyldes trøjen - ellers er det da helt sort!
At man overhovedet kan få et kort for at fedte rundt med sin trøje er helt sort og en hån mod spillerne og tilskuerne.
Ifølge wikipedia er grunden til reglen, at man i en global sport vil respektere lande hvor det at løfte op i trøjen er stødende. Og da der ikke findes lokale regler ifølge fifa, er dette konsekvensen.
Og den uofficielle forklaring må så være, at sponsorerne ikke er glade for, at deres navn ikke er synligt lige efter den vigtigste begivenhed i en kamp...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14770
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: OB - AaB, søndag d. 14. april 2013

Indlæg af Hanga » 15. apr 2013, 11:19

Magnussen skrev:
Og den uofficielle forklaring må så være, at sponsorerne ikke er glade for, at deres navn ikke er synligt lige efter den vigtigste begivenhed i en kamp...
Men det er da på ingen måde dommerne der skal sørge for sponsorernes interesser?

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: OB - AaB, søndag d. 14. april 2013

Indlæg af Gentleman Finn » 15. apr 2013, 11:19

I øvrigt usympatisk at dommeren i overtiden inden Nicolai Larsen overhovedet får bolden af bolddrengene og 2 sekunder efter bolden var skudt ud af spil, får en påtale eller en påmindelse om at skynde sig.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: OB - AaB, søndag d. 14. april 2013

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. apr 2013, 11:25

Hanga skrev:
Magnussen skrev:
Og den uofficielle forklaring må så være, at sponsorerne ikke er glade for, at deres navn ikke er synligt lige efter den vigtigste begivenhed i en kamp...
Men det er da på ingen måde dommerne der skal sørge for sponsorernes interesser?
De skal jo følge de stupide regler som UEFA udstikker.

Jeg tror dog ikke på at reglerne på nogen måde er lavet for at tilgodese sponsorer. Det er nok mere for at fodbolden skal "forfines". I 80'erne var det også ofte man så spillere rende rundt med trøjen udenfor bukserne eller strømperne nede omkring anklerne. Det er også blevet forbudt og har intet med sponsorer at gøre.

Kristian1977
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. okt 2007, 12:38
Geografisk sted: Vadum
Kontakt:

Re: Kamptråd: OB - AaB, søndag d. 14. april 2013

Indlæg af Kristian1977 » 15. apr 2013, 11:29

HD er mere eller mindre skyld i alle deres 3 mål (De 2 af dem er også dommerenes skyld).

1. mål: Får ikke dække ordenligt op og Emil Larsen løber fra ham.
2. mål: Dækker ikke Marcus Pedersen og komme ikke op til indlæg (som var offside).
3. mål: Gør sig bred og gør det muligt for Bashkim Kadrii at filme sig til et straffe.

Manden er ikke forsvarsspiller, Kent. Så fat det dog!!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: OB - AaB, søndag d. 14. april 2013

Indlæg af Maglau » 15. apr 2013, 11:42

Kristian1977 skrev:HD er mere eller mindre skyld i alle deres 3 mål (De 2 af dem er også dommerenes skyld).

1. mål: Får ikke dække ordenligt op og Emil Larsen løber fra ham.
2. mål: Dækker ikke Marcus Pedersen og komme ikke op til indlæg (som var offside).
3. mål: Gør sig bred og gør det muligt for Bashkim Kadrii at filme sig til et straffe.

Manden er ikke forsvarsspiller, Kent. Så fat det dog!!
Jeg tror Kent er helt klar over at Dalsgård ikke er den fødte forsvarsspiller, men til gengæld er han en uhyre vigtig brik i vores offensive spil med kanter der trækker langt ind i banen og overlader fløjspillet til backs.
På store internationale hold er Danny Alves og Glenn Johnson heller ikke super stærke defensive (mildest talt) men det accepteres fordi de bidrager til det offensive. Så jeg kan sagtens se igennem fingre med at Dalsgård af og til misser defensivt når han bidrager til mere offensivt end nogen back i AaB siden Jens Jessen.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2191
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: OB - AaB, søndag d. 14. april 2013

Indlæg af Sauer » 15. apr 2013, 11:47

Kristian1977 skrev:HD er mere eller mindre skyld i alle deres 3 mål (De 2 af dem er også dommerenes skyld).

1. mål: Får ikke dække ordenligt op og Emil Larsen løber fra ham.
2. mål: Dækker ikke Marcus Pedersen og komme ikke op til indlæg (som var offside).
3. mål: Gør sig bred og gør det muligt for Bashkim Kadrii at filme sig til et straffe.

Manden er ikke forsvarsspiller, Kent. Så fat det dog!!
Ikke desto mindre, så har han rimelig stabilt været en af de bedste for AaB sæsonen igennem som en offensiv back. Jeg har svært ved at få øje på andre end Lars Jacobsen, som kan siges at have gjort det bedre fra en højre back-position i denne sæson. Dermed ikke sagt, at der ikke er plads til defensive forbedringer.

Besvar