Skadestråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Skadestråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 16. aug 2014, 11:56

doukas skrev:
le Cid skrev:AAAAAAARRRRGGGHHHH!!!!
Flere skader!
http://nordjyske.dk/nyheder/thelander-o ... 1a/24/1547" onclick="window.open(this.href);return false;
Der er simpelthen nødvendigt med en signing til bagkæden, og gerne en dygtig venstreback. Alt andet er nærmest uansvarligt.
Nu skal vi vel heller ikke gå mere i panik over de skader end nødvendigt er. Jeg er overbevist om at både Thelander og Thomsen havde spillet, hvis det havde været APOEL kampen, eller de to enormt vigtige kampe mod dem ikke lurede forude. De er selvfølgelig begge klar på onsdag, det tør jeg godt vædde med.

Men det ER da påfaldende og møghamrende ærgeligt som vi er ramt af skader i øjeblikket, selv om en del af dem blot har været småting, hvor jeg synes det har ligget mellem linjerne at de havde kunnet spille hvis det var en meget vigtig kamp. Jeg tror bestemt der har været rigtigt meget fokus på at have truppen så optimal som muligt til de europæiske opgør, uanset hvad man har udtalt.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Skadestråden

Indlæg af frederikshavneren » 16. aug 2014, 14:00

Jesper Schmidt skrev:
doukas skrev:
le Cid skrev:AAAAAAARRRRGGGHHHH!!!!
Flere skader!
http://nordjyske.dk/nyheder/thelander-o ... 1a/24/1547" onclick="window.open(this.href);return false;
Der er simpelthen nødvendigt med en signing til bagkæden, og gerne en dygtig venstreback. Alt andet er nærmest uansvarligt.
Nu skal vi vel heller ikke gå mere i panik over de skader end nødvendigt er. Jeg er overbevist om at både Thelander og Thomsen havde spillet, hvis det havde været APOEL kampen, eller de to enormt vigtige kampe mod dem ikke lurede forude. De er selvfølgelig begge klar på onsdag, det tør jeg godt vædde med.

Men det ER da påfaldende og møghamrende ærgeligt som vi er ramt af skader i øjeblikket, selv om en del af dem blot har været småting, hvor jeg synes det har ligget mellem linjerne at de havde kunnet spille hvis det var en meget vigtig kamp. Jeg tror bestemt der har været rigtigt meget fokus på at have truppen så optimal som muligt til de europæiske opgør, uanset hvad man har udtalt.
Måske det også er udtryk for at nogle af de skadede spillere ikke har fået den nødvendige restitutions tid (Thomsen, Ahlmann).

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Skadestråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 16. aug 2014, 14:21

frederikshavneren skrev:
Jesper Schmidt skrev:
doukas skrev:
le Cid skrev:AAAAAAARRRRGGGHHHH!!!!
Flere skader!
http://nordjyske.dk/nyheder/thelander-o ... 1a/24/1547" onclick="window.open(this.href);return false;
Der er simpelthen nødvendigt med en signing til bagkæden, og gerne en dygtig venstreback. Alt andet er nærmest uansvarligt.
Nu skal vi vel heller ikke gå mere i panik over de skader end nødvendigt er. Jeg er overbevist om at både Thelander og Thomsen havde spillet, hvis det havde været APOEL kampen, eller de to enormt vigtige kampe mod dem ikke lurede forude. De er selvfølgelig begge klar på onsdag, det tør jeg godt vædde med.

Men det ER da påfaldende og møghamrende ærgeligt som vi er ramt af skader i øjeblikket, selv om en del af dem blot har været småting, hvor jeg synes det har ligget mellem linjerne at de havde kunnet spille hvis det var en meget vigtig kamp. Jeg tror bestemt der har været rigtigt meget fokus på at have truppen så optimal som muligt til de europæiske opgør, uanset hvad man har udtalt.
Måske det også er udtryk for at nogle af de skadede spillere ikke har fået den nødvendige restitutions tid (Thomsen, Ahlmann).
Måske, men jeg tror ikke rigtigt på det. Hvorfor skulle man pludselig være blevet dårlig til at tage hånd om skader, når vi i de senere år har set masser af eksempler på at man har haft virkelig flot styr på det?

Ahlmanns skade tror jeg ikke man har kunnet gøre noget ved - enten er man korsbåndsskadet, eller også er man ikke, jeg mener ikke andre skader kan fremprovokere det ligefrem. I Thomsens tilfælde vil det komme voldsomt bag på mig, hvis det ikke bare er et spørgsmål om at han bliver sparet.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Skadestråden

Indlæg af frederikshavneren » 16. aug 2014, 14:30

Jesper Schmidt skrev:
frederikshavneren skrev:
Jesper Schmidt skrev:
doukas skrev:
le Cid skrev:AAAAAAARRRRGGGHHHH!!!!
Flere skader!
http://nordjyske.dk/nyheder/thelander-o ... 1a/24/1547" onclick="window.open(this.href);return false;
Der er simpelthen nødvendigt med en signing til bagkæden, og gerne en dygtig venstreback. Alt andet er nærmest uansvarligt.
Nu skal vi vel heller ikke gå mere i panik over de skader end nødvendigt er. Jeg er overbevist om at både Thelander og Thomsen havde spillet, hvis det havde været APOEL kampen, eller de to enormt vigtige kampe mod dem ikke lurede forude. De er selvfølgelig begge klar på onsdag, det tør jeg godt vædde med.

Men det ER da påfaldende og møghamrende ærgeligt som vi er ramt af skader i øjeblikket, selv om en del af dem blot har været småting, hvor jeg synes det har ligget mellem linjerne at de havde kunnet spille hvis det var en meget vigtig kamp. Jeg tror bestemt der har været rigtigt meget fokus på at have truppen så optimal som muligt til de europæiske opgør, uanset hvad man har udtalt.
Måske det også er udtryk for at nogle af de skadede spillere ikke har fået den nødvendige restitutions tid (Thomsen, Ahlmann).
Måske, men jeg tror ikke rigtigt på det. Hvorfor skulle man pludselig være blevet dårlig til at tage hånd om skader, når vi i de senere år har set masser af eksempler på at man har haft virkelig flot styr på det?

Ahlmanns skade tror jeg ikke man har kunnet gøre noget ved - enten er man korsbåndsskadet, eller også er man ikke, jeg mener ikke andre skader kan fremprovokere det ligefrem. I Thomsens tilfælde vil det komme voldsomt bag på mig, hvis det ikke bare er et spørgsmål om at han bliver sparet.
Tilfældet med Ahlmann lyder lidt mystisk. Han har udtalt at benet/knæet føltes lidt "løst" efter FCM kampen (hvilket er et typisk tegn på en korsbåndsskade), men han blev tilsyneladende ikke scannet. Da der senere var fremgang kom han så med til Zagreb, hvor han blev skadet under træning dagen før kampen. Det er som altid nemt at være bagklog, men set her bagefter rev han måske delvist korsbåndet over i FCM kampen. Igen så er det kun spekulation vil jeg understrege, men med den viden vi har nu så ser forløbet ikke helt optimalt ud. Det er bestemt ikke ment som en kritik af sundhedsstaben skal jeg understrege.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Skadestråden

Indlæg af FlæskeFrank » 16. aug 2014, 23:04

FlæskeFrank skrev:Lige en skadeshistorik mens vi husker det:

Runde 1: Würtz, Thomsen, Jönsson, Gilli, Søren Frederiksen og Henrik Dalsgaard.
Runde 2: Würtz, Thomsen, Jönsson, Gilli, Søren Frederiksen og Henrik Dalsgaard.
Runde 3: Ahlmann, Risgård, Jönsson, Gilli, Søren Frederiksen og Henrik Dalsgaard.
Runde 4: Ahlmann, Spalvis, Jönsson, Gilli, Søren Frederiksen og Henrik Dalsgaard. Würtz endte også med at være ude, red.

Nu kan man altid tale om de teknisk set er skadet, men de er ihvertilfald ikke i betragtning til kampene.

Vi har 25 mand i truppen og har altså i runde 1-4 haft 6 mand ude hver gang. Det holder ikke indtil jul. Truppen skal have tilført nyt blod.
Runde 5: Ahlmann, Spalvis, Thomsen, Jönsson, Gilli, Søren Frederiksen og Rasmus Thelander. 7 mand, som i runde 4.

Til runde 6, hvis der ikke kommer flere skader må vi forvente, at kun Ahlmann, Spalvis og Rasmus Jönsson er skadet. Det er acceptabel, da den ene må forventes at indgå i træning omkring det tidspunkt.

I øvrigt os fuldstændigt ligegyldigt, men så brokker FCK sig også over mange skader og kan nå vores skadesniveau, så vi er ikke nødvendigvis hårdere ramt end andre. Men de kommende 14 dages SL-pause bekommer nok FCK og os bedst.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1038
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Skadestråden

Indlæg af Mephisto2 » 17. aug 2014, 09:35

FlæskeFrank skrev:
FlæskeFrank skrev:Lige en skadeshistorik mens vi husker det:

Runde 1: Würtz, Thomsen, Jönsson, Gilli, Søren Frederiksen og Henrik Dalsgaard.
Runde 2: Würtz, Thomsen, Jönsson, Gilli, Søren Frederiksen og Henrik Dalsgaard.
Runde 3: Ahlmann, Risgård, Jönsson, Gilli, Søren Frederiksen og Henrik Dalsgaard.
Runde 4: Ahlmann, Spalvis, Jönsson, Gilli, Søren Frederiksen og Henrik Dalsgaard. Würtz endte også med at være ude, red.

Nu kan man altid tale om de teknisk set er skadet, men de er ihvertilfald ikke i betragtning til kampene.

Vi har 25 mand i truppen og har altså i runde 1-4 haft 6 mand ude hver gang. Det holder ikke indtil jul. Truppen skal have tilført nyt blod.
Runde 5: Ahlmann, Spalvis, Thomsen, Jönsson, Gilli, Søren Frederiksen og Rasmus Thelander. 7 mand, som i runde 4.

Til runde 6, hvis der ikke kommer flere skader må vi forvente, at kun Ahlmann, Spalvis og Rasmus Jönsson er skadet. Det er acceptabel, da den ene må forventes at indgå i træning omkring det tidspunkt.

I øvrigt os fuldstændigt ligegyldigt, men så brokker FCK sig også over mange skader og kan nå vores skadesniveau, så vi er ikke nødvendigvis hårdere ramt end andre. Men de kommende 14 dages SL-pause bekommer nok FCK og os bedst.
Kender nogen en status på Jønsson?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Skadestråden

Indlæg af Pastorius » 18. aug 2014, 07:45

http://www.bold.dk/nyt/risgaard-melder- ... -til-apoel" onclick="window.open(this.href);return false;

Vigtigt!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Chb9000
Miniput
Miniput
Indlæg: 9
Tilmeldt: 14. aug 2014, 05:24
Favoritspiller: Kasper Risgaard

Re: Skadestråden

Indlæg af Chb9000 » 18. aug 2014, 08:30

Meget meget vigtigt!! Han kan ikke undværes.

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Skadestråden

Indlæg af Peter A. » 19. aug 2014, 13:09

Mephisto2 skrev:
FlæskeFrank skrev:
FlæskeFrank skrev:Lige en skadeshistorik mens vi husker det:

Runde 1: Würtz, Thomsen, Jönsson, Gilli, Søren Frederiksen og Henrik Dalsgaard.
Runde 2: Würtz, Thomsen, Jönsson, Gilli, Søren Frederiksen og Henrik Dalsgaard.
Runde 3: Ahlmann, Risgård, Jönsson, Gilli, Søren Frederiksen og Henrik Dalsgaard.
Runde 4: Ahlmann, Spalvis, Jönsson, Gilli, Søren Frederiksen og Henrik Dalsgaard. Würtz endte også med at være ude, red.

Nu kan man altid tale om de teknisk set er skadet, men de er ihvertilfald ikke i betragtning til kampene.

Vi har 25 mand i truppen og har altså i runde 1-4 haft 6 mand ude hver gang. Det holder ikke indtil jul. Truppen skal have tilført nyt blod.
Runde 5: Ahlmann, Spalvis, Thomsen, Jönsson, Gilli, Søren Frederiksen og Rasmus Thelander. 7 mand, som i runde 4.

Til runde 6, hvis der ikke kommer flere skader må vi forvente, at kun Ahlmann, Spalvis og Rasmus Jönsson er skadet. Det er acceptabel, da den ene må forventes at indgå i træning omkring det tidspunkt.

I øvrigt os fuldstændigt ligegyldigt, men så brokker FCK sig også over mange skader og kan nå vores skadesniveau, så vi er ikke nødvendigvis hårdere ramt end andre. Men de kommende 14 dages SL-pause bekommer nok FCK og os bedst.
Kender nogen en status på Jønsson?
Synes også det kunne være rart med en update på ham...frygter at intet nyt ikke nødvendigvis er godt nyt i dette tilfælde..
Hey AaB!

kasper.a
Landshold
Landshold
Indlæg: 867
Tilmeldt: 22. sep 2005, 17:59
Geografisk sted: 9550

Re: Skadestråden

Indlæg af kasper.a » 19. aug 2014, 13:22

Peter A. skrev: Synes også det kunne være rart med en update på ham...frygter at intet nyt ikke nødvendigvis er godt nyt i dette tilfælde..
Må man stadig ikke linke til nordjyske her på siden? Men ellers så er der en lille update på ham i artiklen her: http://nordjyske.dk/nyheder/gaarde-regn ... 39/24/1547" onclick="window.open(this.href);return false;

"...Svenske Rasmus Jönsson, der snart kommer permanent til Aalborg efter et rehabiliteringsophold i Sverige."
Hent Martin P. og Bræmer hjem!

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: Skadestråden

Indlæg af Peter A. » 19. aug 2014, 13:22

kasper.a skrev:
Peter A. skrev: Synes også det kunne være rart med en update på ham...frygter at intet nyt ikke nødvendigvis er godt nyt i dette tilfælde..
Må man stadig ikke linke til nordjyske her på siden? Men ellers så er der en lille update på ham i artiklen her: http://nordjyske.dk/nyheder/gaarde-regn ... 39/24/1547" onclick="window.open(this.href);return false;

"...Svenske Rasmus Jönsson, der snart kommer permanent til Aalborg efter et rehabiliteringsophold i Sverige."
Okay..det lyder da positivt..
Hey AaB!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Skadestråden

Indlæg af Yankee » 19. aug 2014, 15:17

I forhold til tidligere meldinger om at Jönsson skulle være klar i løbet af september er det ikke specielt godt nyt. Direkte fra et rehabiliteringsophold (!) går der vel mindst et par måneder før han er klar til fodbold på topniveau.

Brugeravatar
Wokee
1. div
1. div
Indlæg: 426
Tilmeldt: 11. sep 2005, 15:50
Geografisk sted: Århus

Re: Skadestråden

Indlæg af Wokee » 19. aug 2014, 16:03

Yankee skrev:I forhold til tidligere meldinger om at Jönsson skulle være klar i løbet af september er det ikke specielt godt nyt. Direkte fra et rehabiliteringsophold (!) går der vel mindst et par måneder før han er klar til fodbold på topniveau.
Enig! Det lyder til at vi tidligst skal forvente mere end 20 minutter af Jönsson fra forårssæsonen...

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Skadestråden

Indlæg af Provst i Brovst » 20. aug 2014, 11:12

- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Skadestråden

Indlæg af fish » 20. aug 2014, 14:47

Provst i Brovst skrev:
For at føje yderlige spot til skade ryger de så under kniven på dagen for CHL kvalifikationen. Føler sq med dem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14825
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Skadestråden

Indlæg af Hanga » 20. aug 2014, 17:02

Både Ahlmann og Spalvis kom godt igennem operationen! Men dem der håber på at se dem til foråret, bliver nok skuffet.

Selv siger Ahlmann:
- Vi må begynde at cykle lidt om tre-fire uger, og om to-tre måneder må vi begynde på noget let løb. Kontaktsport er helt udelukket i de næste ni til tolv måneder, siger Ahlmann, som efterhånden er ved at forstå, hvad det er, der er sket.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Skadestråden

Indlæg af FlæskeFrank » 23. aug 2014, 11:30

Ved vi om Børsting er skadet eller blot sparet, siden han hverken spillede mod Apoel eller den efterfølgende reserveholdskamp. Han var meget træt i forrige kamp, så det kan være hvile.
- FlæskeFrank

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Skadestråden

Indlæg af FlæskeFrank » 25. aug 2014, 08:27

Ret skal være ret, lige nu er der få skader.

Til 4. europæiske kamp i år: 3 skader: Jönsson, Ahlmann og Spalvis.

Det er langt fra SL-runde 4 og 5, hvor der var 7 skader.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Indlæg: 402
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: Skadestråden

Indlæg af Dissing » 26. aug 2014, 09:23

FlæskeFrank skrev:Ret skal være ret, lige nu er der få skader.
Til 4. europæiske kamp i år: 3 skader: Jönsson, Ahlmann og Spalvis.
Det er langt fra SL-runde 4 og 5, hvor der var 7 skader.
Fint nok, MEN der er noget der UNDRER MIG MEGET:
Hvorfor kan folk der er skadesfri ikke klare 90 minutter. Helenius og Ene er i deres bedste alder og burde kunne få en kondition på et anstændigt niveau. De to har godt nok været i udenlandske klubber før sommeren, men de har haft god mulighed for konditræning, ja jeg vil sige at det er en skandale, hvis Hele og Ene ikke har fulgt et eller andet fysisk program hen over sommeren. I så fald er de lige så amatøragtige som argentinske Mussis, der kom til Fck i en sørgelig forfatning - og som Fck nu har udlejet, selv om han skulle være deres nye stjerne. Mussis er meget ung, mens de to AaB'ere er lidt mere rutinerede, og er opdraget i den aalborgensiske :thumbsup: fodboldskole.

Jeg snakker om konditionen for Hele og Ene. Jeg snakker ikke om kampform (og kampform er bla. indbyrdes forståelse, tempo, præcise afleveringer og høj effektivitet).

Med andre ord: Hvad er der ved at have spillere, der i længere perioder skal pilles ud af kampene, fordi de ikke har fysik til en hel kamp. Nogen vil sikkert huske at Rasmus Jönsson har netop det problem - er det AaB's fysiske afdeling, der fejler?

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Skadestråden

Indlæg af limey » 26. aug 2014, 10:52

Dissing skrev:Jeg snakker om konditionen for Hele og Ene. Jeg snakker ikke om kampform (og kampform er bla. indbyrdes forståelse, tempo, præcise afleveringer og høj effektivitet).

Med andre ord: Hvad er der ved at have spillere, der i længere perioder skal pilles ud af kampene, fordi de ikke har fysik til en hel kamp. Nogen vil sikkert huske at Rasmus Jönsson har netop det problem - er det AaB's fysiske afdeling, der fejler?
Fordi fodboldkampe på det her niveau er rockerhårdt og ikke kan efterlignes fuldstændig i en fysisk træning med løb og styrketræning.

Besvar